Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem tudom én felraktam az enyémben ami van meg ő amilye van, de rohadtul nem hasonlítanak egymásra az tény. :) Nem lehet itt már tudni melyik az eredti meg melyik nem nyilván. Némelyiknek van egyértelmű jelölése, de tán nem mindnek... :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta: Nafene ez is ujdonság számomra. :) Az valahogy nem így néz ki...
Tényleg, a rovátkák miatt néztem el......
Sok van rajta. Aztán még nem láttam az újonc fiatalembör által nagy lendülettel beígért gyári másolatokat.......
Majd eccer.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

MrDok írta:
hell írta:Két régiség az egyik eredeti (a kopott) a másikra azt mondták eredeti bár nem úgy néz ki.. :) Méretei nagyon megegyeznek. A végük kivételével ha az számít valamit. Mindkét példány 20+ éves. Ja és csavaros karbihoz valók ha minden igaz... :)
A jobb oldali csatosé.
Nafene ez is ujdonság számomra. :) Az valahogy nem így néz ki...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:Két régiség az egyik eredeti (a kopott) a másikra azt mondták eredeti bár nem úgy néz ki.. :) Méretei nagyon megegyeznek. A végük kivételével ha az számít valamit. Mindkét példány 20+ éves. Ja és csavaros karbihoz valók ha minden igaz... :)
A jobb oldali csatosé.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Azt nem tudom mennyi köze van a csatoséhoz, de a gyártatás szempontjából el tudom küldeni valakinek a méretek végett...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:Két régiség az egyik eredeti (a kopott) a másikra azt mondták eredeti bár nem úgy néz ki.. :) Méretei nagyon megegyeznek. A végük kivételével ha az számít valamit. Mindkét példány 20+ éves. Ja és csavaros karbihoz valók ha minden igaz... :)

Kép
A C6-os az eredeti,a másik nem.
Tisztán látszik a kúposság közti különbség.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Két régiség az egyik eredeti (a kopott) a másikra azt mondták eredeti bár nem úgy néz ki.. :) Méretei nagyon megegyeznek. A végük kivételével ha az számít valamit. Mindkét példány 20+ éves. Ja és csavaros karbihoz valók ha minden igaz... :)

Kép
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem »

Mi a fő különbség a bvf 30n2-3 és a 30n2-5 között? Gondolom nem csak a fúvókák méretei.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

hell írta:Szereztem egy tűt csavaros karbiban volt a tűtartónál kopott de a többi része jól néz ki beleütve c6 vagy ilyesmi. Meg szereztem egy másikat abba nincs beleírva semmi de nagyon szépen néz ki bár arról nem tudni eredeti lehet-e 20+ éves annyi biztos. Amenyiben a gyártásban tudok vele segíteni szoljon az illetékes...

Itt vagyok, picit eltűntem, elnézéseteket kérem. Csak közbejött költözés, meg pár budapesti út a Dél-Alföldről az MZ-vel :) . Annyi haladás már van, hogy mikroszkóppal, és projektorral bemérve az eredeti csatos súbertű, valamint a teljesen méretezett skicc kész van. Ezt a héten igyekszem AutoCAD rajzba átültetni, valamint esélyes, hogy készül rendes kézi műszaki rajz is, az pedig majd be lesz szkennelve (rajztáblám, és minden eszközöm van hozzá otthon)
Csak időm kevés, igyekszem azt a picit is beosztani :)
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Köszi,egyelőre bizonytalan az etz-m sorsa,fél éve vettem egy honda shadow-ot így ebben a szezonban az mz nem sokat mozgott csak ha rossz volt az idő,nem sok értelme van,hogy áll egy helyben lehet új gazdája lesz ,de a fene tudja ,hogy lesz még minden esetre nem akarok most költeni rá, a multkor majdnem elcsábultam,de beláttam hogy most nincs értelme.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Patrik írta:Sziasztok!
Tegnap voltam a helyi motoros boltban ami kimondottan szoci motorokra van kihegyezve már sok sok éve.
Volt most neki polcon a csatos karbi amiről már korábban beszélt,elvileg 100%-ban megegyezik a gyárival bvf felirat van beleütve,azt mondta az ő motorján is ilyen van és hibátlan olyan vele a motor mint fénykorában.
28000Ft-ért adja volt neki 12000Ft os is de arra most is azt mondta,hogy azt a szar kínait csak akkor adja ha nagyon akarom én nem baszom a fejéhez egy hétmulva.na de egyelőre nem tudom meg,hogy milyen mert karbi van polcon csak pénz nincs a tárcában. :D

Most láttam a facén, Bambinak van egy eredeti jó állapotú csatos karburátora ami eladó! Ha érdekel keresd meg, vagy itt, vagy ott!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Szereztem egy tűt csavaros karbiban volt a tűtartónál kopott de a többi része jól néz ki beleütve c6 vagy ilyesmi. Meg szereztem egy másikat abba nincs beleírva semmi de nagyon szépen néz ki bár arról nem tudni eredeti lehet-e 20+ éves annyi biztos. Amenyiben a gyártásban tudok vele segíteni szoljon az illetékes...
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

A 60 E az 60 Euro akart lenni. Forintba az 19000. A drágább is kifutja 30000-ból postaköltésggel.
Elképzelhető, hogy rossz helyen keresgéltem, mert eddig jó állapotú csatos karbit nem találtam.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka »

Szebik András írta:Sziasztok!
Egy csatos karbi tűjére én is vevő lennék. Nekem egy próbát mindenképpen megér, mert már külföldi oldalakat nézegetek 30N3-1 karbik után. Németországból min 60 E-ért hozzák el a legolcsóbbat.
Mi a véleményetek, mennyire lehetnek méretpontos a gyári karbihoz viszonyítva:
https://www.oldtimer-teileshop.de/verga ... ng-am.html
http://www.motorradmeistermilz.de/Verga ... MZ-ETZ-251
https://www.sausewind-shop.com/vergaser ... 1-301.html
Az oldtimer-es link,a legmeggyőzőbb.Ennyi pénzért itthon,veszel legalább 6-ot.Abból egy csak jó lesz?!
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok!
Egy csatos karbi tűjére én is vevő lennék. Nekem egy próbát mindenképpen megér, mert már külföldi oldalakat nézegetek 30N3-1 karbik után. Németországból min 60 E-ért hozzák el a legolcsóbbat.
Mi a véleményetek, mennyire lehetnek méretpontos a gyári karbihoz viszonyítva:
https://www.oldtimer-teileshop.de/verga ... ng-am.html
http://www.motorradmeistermilz.de/Verga ... MZ-ETZ-251
https://www.sausewind-shop.com/vergaser ... 1-301.html
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Mi várjuk a fejleményeket a többi rád van bízva! Persze ha nem fog menni az sem lesz gond miért is lenne...
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

A tű téma, hogy szóba jött:
Ezen a héten laptop nélkül leszek, videókártya megpusztult benne, a héten lesz javítva
Kézi rajz már megvan a gyári csatos tűről, amint rendben lesz a laptopom, lesz CAD rajz is. A továbbiakat pedig megérdeklődöm majd
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Én ezek tudatában biztosan nem adnék annyit érte...
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Azt írtam,hogy megegyezik a gyárival nem azt,hogy gyári.Garantálja az eladó,hogy tényleg jó olyan vele a motor mint a gyárival,de nem tudom ki gyártja csak annyit mondott,hogy német gyártmány és ha rendelni kell két hét amire megjön.
Ránézésre tényleg 100× különb mint a 12000Ft os főleg,hogy egymás mellett voltak a polcon még az anyaga is egész másnak tűnt,na de nem láttam bele.Az eladó azt mondta,hogy alapvetően pontosabb a súber tolattyú illesztése és a jobb anyagminőség miatt nem kopik meg mint a kínai ezért sok sok km ig csörgésmentes.a fúvókák méretei pontosak,és jó benne a tű is (ha ez igaz akkor csak gyártanak még valahol jó tűt),a megmunkálása is precízebb azt mondta ha szétszedem nem találok benne sorját forgácsot stb.
Na ez az amit ő mondott,de ez csak akkor lenne biztos ha kipróbálná valaki akinek bízunk a szavában.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Na igen ha valóban vadi új és hibátlan akkor más a helyzet. AZONNAL MEG KELL VENNI EZ NEM KÉRDÉS!!!! De csak akkor... :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha az tényleg eredeti, gyári új, komplett csatos karbi, és neked nem kell, engem érdekelne... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

[
Szerintem annyiért sok, még ha eredeti is...
Én 10k-ért vettem hibátlan, újszerű eredeti csatos karbit februárban...[/quote]


Neked szerencséd volt! Ha a boltos által árult karburátor eredeti BVF gondolkodás nélkül meg kellene venni! Ezek az utolsó mohikánok, több nem lesz ilyen!
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Patrik írta:Sziasztok!
Tegnap voltam a helyi motoros boltban ami kimondottan szoci motorokra van kihegyezve már sok sok éve.
Volt most neki polcon a csatos karbi amiről már korábban beszélt,elvileg 100%-ban megegyezik a gyárival bvf felirat van beleütve,azt mondta az ő motorján is ilyen van és hibátlan olyan vele a motor mint fénykorában.
28000Ft-ért adja volt neki 12000Ft os is de arra most is azt mondta,hogy azt a szar kínait csak akkor adja ha nagyon akarom én nem baszom a fejéhez egy hétmulva.na de egyelőre nem tudom meg,hogy milyen mert karbi van polcon csak pénz nincs a tárcában. :D
Szerintem annyiért sok, még ha eredeti is...
Én 10k-ért vettem hibátlan, újszerű eredeti csatos karbit februárban...
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Atya ég az egy vagyon érte...
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
Tegnap voltam a helyi motoros boltban ami kimondottan szoci motorokra van kihegyezve már sok sok éve.
Volt most neki polcon a csatos karbi amiről már korábban beszélt,elvileg 100%-ban megegyezik a gyárival bvf felirat van beleütve,azt mondta az ő motorján is ilyen van és hibátlan olyan vele a motor mint fénykorában.
28000Ft-ért adja volt neki 12000Ft os is de arra most is azt mondta,hogy azt a szar kínait csak akkor adja ha nagyon akarom én nem baszom a fejéhez egy hétmulva.na de egyelőre nem tudom meg,hogy milyen mert karbi van polcon csak pénz nincs a tárcában. :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:A BING-ről: zsebivel ugyebár épp túrázgatunk eddig 72 litert tankoltam és 1860 km- mentünk. Hiányzik kb 7 liter a tankból és elfogyott kb. 1 liter olaj (1:70). Meg vagyunk pakolva, próbálunk 100- as tempót tartani van ahol több van ahol kevesebb. Ha jól számolok 4.3/100 km. Én meg vagyok vele elégedve. Jól megy, takarékos.
Neked be lett lőve melyik főfuvival megy jól a 300 gép ez ki lett tárgyalva, azok táborát erősíted akinek megy. Rajtad kívül is tudok még párat akinek nincsen gondja vele nagyobb tempónál. Elég szük a Binges tábor az tény és nem is meglepő nem éppen 2 forint meg annó sem volt.
Bár ekkora úton lehet is átlagot számítani könnyen... :D
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

A BING-ről: zsebivel ugyebár épp túrázgatunk eddig 72 litert tankoltam és 1860 km- mentünk. Hiányzik kb 7 liter a tankból és elfogyott kb. 1 liter olaj (1:70). Meg vagyunk pakolva, próbálunk 100- as tempót tartani van ahol több van ahol kevesebb. Ha jól számolok 4.3/100 km. Én meg vagyok vele elégedve. Jól megy, takarékos.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Sikerült Mátéval felvenni a kapcsolatot ha sikerül neki szerezni alapanyagot megcsinálja nekem a főfúvókákat. A Bing kap még egy esélyt azokkal... :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

zsakfos írta:
hell írta:
Csavarossal simán vitte a 130-t. Fogyasztásom vele vegyesben 4,5-l körül volt.
Binget próbáltam 125 (mint te és ugyan az tapasztaltad mint én :) beledöglés). Csináltattam még Baki M. annó 130 meg 135 így azokat már nem kellett próbálnom(terveben volt a 300 így ezért csak olyanokat csináltattam). Mivel őt már nem látom errefele így mást meg nem tudtam aki csinálna olyan méretű fúvókákat így sajnos most nincs lehetőségem dörzsáraztatni olyan méretűeket így ez van. De ha tudnék bele olyanokat csináltatni 1000% teszt lenne. Gyertyakép ezzel a fúvókával is tökéletes szép barna de valahogy valami még sem volt fasza...

És még valami gyári beállítást sem találok a Binghez amiben le lenne írva úszószint és egyebek sajnos. Lassan 10 éve használom és valamiért ha nem zárom a csapot túlfolyik ezt tavaly kezdte el...

Na az a sebesség különbség mondjuk tényleg számottevő.
Fuvókát Babetta fuvókából lehet dörzsáraztatni,ha esetleg találsz arrafelé valakit,akinek van dörzsára meg kalibrálója.

Szerintem úszószintet a Bingnél nem kell állitani,az elméletileg sosem mászik el.
Levegőcsavar meg pont úgy működik beállitás ügyileg mint a BVF karbinál.
De leirást mondjuk én sem tudok.

Nekem a Binggel csak a /1-el van tapasztalatom.
Az sem ment végsbességre sokat,de nekem másik karbival sem,szóval ez 1:1
Fogyasztásban viszont nálam a Bing verhetetlen volt.Míg előtte a BVF benyelte az 5,5-6 litert átlagban, aBing megelégedett 4-4,3-al átlagban.
Nem tudom mitől folyik túl.
Tudom miből kell készíteni csak erre nem tudok senkit sajnos akinek lenne dörzsár meg kaliber hozzá ez a gondom. Megpróbálom Mátét elérni valahogy hátha tudna segíteni ilyesmiben még. Annyit megérhet a dolog hátha csak az a fúvóka gondja van...
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

MrDok írta:Majdnem napi szinten használom az MZ-t, láttam már szerelést is......
Van csatos karbim.
Ha tesztelni kell, esetleg reszelni, módosítani a tesztpéldányt, állok rendelkezésre.

Amint tudok valami biztosat, ide is, és a Facebook csoportba is írni fogok. Ismerősömnek van műszerészesztergája, az alkalmas lenne erre biztosan. A gyári tű pontos méretei meglettek, a MEO-ban mérettem le pontos mérőeszközökkel. Jövőhét végéig meglesz a 2D és 3D AutoCAD rajz is a tűről, beméretezve. Aztán körüljárom a gyárthatóságot. Szerencsére szakmabeli vagyok (gépésztechnikus, fémipari cégnél dolgozok), vannak kapcsolataim is. Ha megoldható ésszerű kereteken belül a gyártás, akkor írni fogok. A volt sulimba is bemehetek ingyen CNC-zni, ezt a lehetőséget is felvetem még magamnak
Az anyag kérdéses, a cégnél van hasonló réz, amiből az eredeti is van, még az anyagkérdést kell körbejárnom, hogy miből célszerű csinálni, de gondolom az eredetihez hasonló rézötvözetből
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta: láttam már szerelést is......
Úgysem hisszük el :twisted: :smt064
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:
Csavarossal simán vitte a 130-t. Fogyasztásom vele vegyesben 4,5-l körül volt.
Binget próbáltam 125 (mint te és ugyan az tapasztaltad mint én :) beledöglés). Csináltattam még Baki M. annó 130 meg 135 így azokat már nem kellett próbálnom(terveben volt a 300 így ezért csak olyanokat csináltattam). Mivel őt már nem látom errefele így mást meg nem tudtam aki csinálna olyan méretű fúvókákat így sajnos most nincs lehetőségem dörzsáraztatni olyan méretűeket így ez van. De ha tudnék bele olyanokat csináltatni 1000% teszt lenne. Gyertyakép ezzel a fúvókával is tökéletes szép barna de valahogy valami még sem volt fasza...

És még valami gyári beállítást sem találok a Binghez amiben le lenne írva úszószint és egyebek sajnos. Lassan 10 éve használom és valamiért ha nem zárom a csapot túlfolyik ezt tavaly kezdte el...

Na az a sebesség különbség mondjuk tényleg számottevő.
Fuvókát Babetta fuvókából lehet dörzsáraztatni,ha esetleg találsz arrafelé valakit,akinek van dörzsára meg kalibrálója.

Szerintem úszószintet a Bingnél nem kell állitani,az elméletileg sosem mászik el.
Levegőcsavar meg pont úgy működik beállitás ügyileg mint a BVF karbinál.
De leirást mondjuk én sem tudok.

Nekem a Binggel csak a /1-el van tapasztalatom.
Az sem ment végsbességre sokat,de nekem másik karbival sem,szóval ez 1:1
Fogyasztásban viszont nálam a Bing verhetetlen volt.Míg előtte a BVF benyelte az 5,5-6 litert átlagban, aBing megelégedett 4-4,3-al átlagban.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Majdnem napi szinten használom az MZ-t, láttam már szerelést is......
Van csatos karbim.
Ha tesztelni kell, esetleg reszelni, módosítani a tesztpéldányt, állok rendelkezésre.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

zsakfos írta:
hell írta:
De mivel nem egyedül tapasztaltam hasonló jelenséget a Bingel (annó volt itt róla szó) 1-2 kivételt eltekintve nagyobb sebességnél mintha elfogyna a kaja. Nálam ez olyan 105 körül volt és mintha meg akart volna ragni a gép (110 körül volt a vége). Gyári főfúvókával én ugy tudom 118-s. 125-s már belefulladt a benyába. Szóval nem derült ki hol van a kutya elásva sajnos. Mivel nem ment annyira így viszont a fogyasztásom lett jobb. Nagy reményeket fűztem a Binghez 2008 körül mondom ha tudja a hasonló menetteljesítményt mint a gyári és kevesebbet eszik akkor sima ügy. Hát ez nálam nem jött össze teljesen. Persze ha kiderülne mi a gond akkor biztosan nem akarnám lecserélni.
Blokkom szét van terítve így még kész nem lesz addig van időm eldönteni mi legyen...
És a Bing előtt mennyi volt a vége a motornak?De őszintén.

A fuvóka a Bingben meg nem furat átmérőben van megadva hanem átfolyási mennyiségben,ezért a furcsaság.
Az a 118-as valójában 110-es furat átmérő.
115 vagy 120 amivel még akkor ezek szerint éredemes lenne kipróbálni.Vagy próbáltad?
Csavarossal simán vitte a 130-t. Fogyasztásom vele vegyesben 4,5-l körül volt.
Binget próbáltam 125 (mint te és ugyan az tapasztaltad mint én :) beledöglés). Csináltattam még Baki M. annó 130 meg 135 így azokat már nem kellett próbálnom(terveben volt a 300 így ezért csak olyanokat csináltattam). Mivel őt már nem látom errefele így mást meg nem tudtam aki csinálna olyan méretű fúvókákat így sajnos most nincs lehetőségem dörzsáraztatni olyan méretűeket így ez van. De ha tudnék bele olyanokat csináltatni 1000% teszt lenne. Gyertyakép ezzel a fúvókával is tökéletes szép barna de valahogy valami még sem volt fasza...

És még valami gyári beállítást sem találok a Binghez amiben le lenne írva úszószint és egyebek sajnos. Lassan 10 éve használom és valamiért ha nem zárom a csapot túlfolyik ezt tavaly kezdte el...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:
De mivel nem egyedül tapasztaltam hasonló jelenséget a Bingel (annó volt itt róla szó) 1-2 kivételt eltekintve nagyobb sebességnél mintha elfogyna a kaja. Nálam ez olyan 105 körül volt és mintha meg akart volna ragni a gép (110 körül volt a vége). Gyári főfúvókával én ugy tudom 118-s. 125-s már belefulladt a benyába. Szóval nem derült ki hol van a kutya elásva sajnos. Mivel nem ment annyira így viszont a fogyasztásom lett jobb. Nagy reményeket fűztem a Binghez 2008 körül mondom ha tudja a hasonló menetteljesítményt mint a gyári és kevesebbet eszik akkor sima ügy. Hát ez nálam nem jött össze teljesen. Persze ha kiderülne mi a gond akkor biztosan nem akarnám lecserélni.
Blokkom szét van terítve így még kész nem lesz addig van időm eldönteni mi legyen...
És a Bing előtt mennyi volt a vége a motornak?De őszintén.

A fuvóka a Bingben meg nem furat átmérőben van megadva hanem átfolyási mennyiségben,ezért a furcsaság.
Az a 118-as valójában 110-es furat átmérő.
115 vagy 120 amivel még akkor ezek szerint éredemes lenne kipróbálni.Vagy próbáltad?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

hell írta:Persze némi kopást azért bele kell abba a tűbe is kalkulálni szerintem az évek alatt biztosan kopott valamennyit. Nagyon várom személy szerint lesz-e gyártás vagy valami...
Alul szerintem semmit (mert ha normális a tűtartó, akkor nem is ér hozzá semmihez.
ha kopik valahol, akkor a kúp felső részénél (ahol lezár).

Mint korábban mondottam, én is vevő lennék egyre (viszont mivel nem napi szinten használom a gépet, ezért a teszt necces... hacsak nem esik bele egy olyan túrába, ahol részt is veszek :)
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Na majd kialakul. Addig marad a Bing...
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

hell írta:Persze némi kopást azért bele kell abba a tűbe is kalkulálni szerintem az évek alatt biztosan kopott valamennyit. Nagyon várom személy szerint lesz-e gyártás vagy valami...
Rajz a héten, max jövőhéten biztosan lesz! Ennyit tudok garantálni, de mivel nekem is kéne egy eredeti méretű súbertű, így nem egyet, hanem legalább 10-et csináltatnék, és elküldeném másnak is próbára.
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Persze némi kopást azért bele kell abba a tűbe is kalkulálni szerintem az évek alatt biztosan kopott valamennyit. Nagyon várom személy szerint lesz-e gyártás vagy valami...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

aronpfabian írta:
hell írta:Tony féle az ilyen úgy néz ki.
Kintről nem lehet valahonnan ilyet rendelni vagy valami? Már a pontos méretei is nagyon jó lenne ha meglennének.

Nekem már kezd tele lenni a tököm ezzel a motorfelújításos témámból az tény... Alig lehet már találni valami jó infót a jó dolgokról, idősebbek kérdeztem azok meg már nem emlékeznek rá mi hogy volt velük. Eltökélt szándékom volt például lecserélni a Binget egy csatosra, de kezdek elbizonytalanodni. Bár igaz teljesen mindegy melyikkel nem megy úgy ahogyan szerintem kellene... :)
Én marha a seregben őriztem a tárolonkban volt bent egy ETZ 250(volt még egy /1 meg egy kis ts is). 3000km körül volt benne, simán leszedhettem volna róla pár dolgot és kicserélem valami hasonlóra úgysem nézett rá a kutya sem. Későn okos az ember... :)
BING-et 30N3-ra nem igazán van értelme. A BING újabb, jobb technológia, a kopás szempontjából pedig szintén nem mindegy hogy legalább, vagy legfeljebb 25 éve van használatban.
De mivel nem egyedül tapasztaltam hasonló jelenséget a Bingel (annó volt itt róla szó) 1-2 kivételt eltekintve nagyobb sebességnél mintha elfogyna a kaja. Nálam ez olyan 105 körül volt és mintha meg akart volna ragni a gép (110 körül volt a vége). Gyári főfúvókával én ugy tudom 118-s. 125-s már belefulladt a benyába. Szóval nem derült ki hol van a kutya elásva sajnos. Mivel nem ment annyira így viszont a fogyasztásom lett jobb. Nagy reményeket fűztem a Binghez 2008 körül mondom ha tudja a hasonló menetteljesítményt mint a gyári és kevesebbet eszik akkor sima ügy. Hát ez nálam nem jött össze teljesen. Persze ha kiderülne mi a gond akkor biztosan nem akarnám lecserélni.
Blokkom szét van terítve így még kész nem lesz addig van időm eldönteni mi legyen...
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

A gyári tű átmérője a kúp végén 1,74 mm
Az utángyártotté pedig 1,43 mm...
Ez ha az üzemanyag mennyiséget nézzük, rohadt nagy eltérés
Arról nem beszélve, hogy a kúp szöge is eltérő... Ami szintén sok dolgot befolyásol...
Én csak egy gépésztechnikus vagyok (2 félév elvégzett mérnökivel, de ez nem számít :D ), de azért ha gyártok valamit, akkor annak 5 századon belül kell lennie, különben leharapják a fejemet... 0,3 mm-nél már kirúgnának :D
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

hell írta:Tony féle az ilyen úgy néz ki.
Kintről nem lehet valahonnan ilyet rendelni vagy valami? Már a pontos méretei is nagyon jó lenne ha meglennének.

Nekem már kezd tele lenni a tököm ezzel a motorfelújításos témámból az tény... Alig lehet már találni valami jó infót a jó dolgokról, idősebbek kérdeztem azok meg már nem emlékeznek rá mi hogy volt velük. Eltökélt szándékom volt például lecserélni a Binget egy csatosra, de kezdek elbizonytalanodni. Bár igaz teljesen mindegy melyikkel nem megy úgy ahogyan szerintem kellene... :)
Én marha a seregben őriztem a tárolonkban volt bent egy ETZ 250(volt még egy /1 meg egy kis ts is). 3000km körül volt benne, simán leszedhettem volna róla pár dolgot és kicserélem valami hasonlóra úgysem nézett rá a kutya sem. Későn okos az ember... :)
BING-et 30N3-ra nem igazán van értelme. A BING újabb, jobb technológia, a kopás szempontjából pedig szintén nem mindegy hogy legalább, vagy legfeljebb 25 éve van használatban.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

zsakfos írta:Nem mondom hogy ez biztosan hiteles fotók,de szerintem ilyennek kellene lennie:

Kép



Kép

Az enyém tök ugyanilyen, ami eltört! Ma mérettem le a MEO-ban műszerekkel, a héten készül a rajz róla.
Közben meg lett mérve az utángyártott tű is... Szégyen, hogy mennyi eltérés van köztük! A kúp átmérőjének végén az utángyártott tű 0,3 mm-rel nagyobb az átmérője, valamint az utángyártotton hosszabb a kúp is.
Meglesz a rajz, beméretezve, aztán ha gondoljátok, felteszem ide megosztva. Én pedig körbeérdeklődöm a cégen belül, valamint pár ismerősnél, hogy hogyan lehetne ezt kivitelezni kész rajz esetében
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Tony féle az ilyen úgy néz ki.
Kintről nem lehet valahonnan ilyet rendelni vagy valami? Már a pontos méretei is nagyon jó lenne ha meglennének.

Nekem már kezd tele lenni a tököm ezzel a motorfelújításos témámból az tény... Alig lehet már találni valami jó infót a jó dolgokról, idősebbek kérdeztem azok meg már nem emlékeznek rá mi hogy volt velük. Eltökélt szándékom volt például lecserélni a Binget egy csatosra, de kezdek elbizonytalanodni. Bár igaz teljesen mindegy melyikkel nem megy úgy ahogyan szerintem kellene... :)
Én marha a seregben őriztem a tárolonkban volt bent egy ETZ 250(volt még egy /1 meg egy kis ts is). 3000km körül volt benne, simán leszedhettem volna róla pár dolgot és kicserélem valami hasonlóra úgysem nézett rá a kutya sem. Későn okos az ember... :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nem mondom hogy ez biztosan hiteles fotók,de szerintem ilyennek kellene lennie:

Kép



Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Enyémnek más a feje. Kicsit értetlenül álltam előtte miért ilyen ez a fajta az tény. Fogalmam sincs milyen lehet majd a szakik megmondják ha minden jól megy... :)
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

hell írta:Megnéztem ami nekem van! Hát igen ez szerintem nem eredeti. Felirat semmi nincs rajta. Meg valami főfúvókában volt benne valaki megkókányolta lehet. :) Tehát szerintem az enyém nem eredeti. Itt vannak a képen, majd mondja meg valamki mi a véleménye aki jártasabb ebben...

Kép


Kép


Kép
Ez erősen utángyártott! Nekem is pont így néz ki, amit tavaly vettem tartalékba!



Kép
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Megnéztem ami nekem van! Hát igen ez szerintem nem eredeti. Felirat semmi nincs rajta. Meg valami főfúvókában volt benne valaki megkókányolta lehet. :) Tehát szerintem az enyém nem eredeti. Itt vannak a képen, majd mondja meg valamki mi a véleménye aki jártasabb ebben...

Kép


Kép


Kép
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

aronpfabian írta:A korábbi típusokon a gyári tű ismeretetőjele hogy bele van ütve a típusa (C3, C6, D1 stb) az egyenes részen a vége felé. Nem tudom ez az N3-ason így van-e de jó támpont lehet ha ilyet találsz a tűdön.
Ha otthon leszek, meglesem :)
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A korábbi típusokon a gyári tű ismeretetőjele hogy bele van ütve a típusa (C3, C6, D1 stb) az egyenes részen a vége felé. Nem tudom ez az N3-ason így van-e de jó támpont lehet ha ilyet találsz a tűdön.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 53 vendég