Kiderült.... De hála istennek nem borult ki, pedig 251-es henger.zsakfos írta:Ilyen tiszta a gyári zsír új dobozából kivett hengerem sem volt.Nem semmi.Nagyon csecse.
De azért csak kiderült hogy nem elég csak úgy körbefújkálni egyszer,azt mindjárt ilyen lesz ugye?
Barkácsolás
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Barkácsolás
MZ ETZ 251e '89
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Barkácsolás
Kösz!!hell írta:Aha akkor nem volt az csak annyi... "egy napot ázott a henger mosóporos, langyos vízben" ezt hogy csináltad mindíg langyos maradt a víz?
A lényeg nagyon szép munka gratulálok hozzá!
Lényegében többször kell fújkálni Cillit Bang-gel, kicsit kefézni, plusz öblíteni.
Ja a mosóporos langyos víz.... Van ilyen célra egy "lavorom" amibe bele raktam a hengert, plusz a mosóport. Forraltam vizet vagy 10 litert, ráöntöttem a "kopaszra". Utána vegyes tüzelésű kazán tetejére felraktam.... a többit azt hiszem leírtam.
MZ ETZ 251e '89
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Ilyen tiszta a gyári zsír új dobozából kivett hengerem sem volt.Nem semmi.Nagyon csecse.
De azért csak kiderült hogy nem elég csak úgy körbefújkálni egyszer,azt mindjárt ilyen lesz ugye?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Barkácsolás
Aha akkor nem volt az csak annyi... "egy napot ázott a henger mosóporos, langyos vízben" ezt hogy csináltad mindíg langyos maradt a víz?
A lényeg nagyon szép munka gratulálok hozzá!
A lényeg nagyon szép munka gratulálok hozzá!
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Barkácsolás
Köszi, anno (vagy 2 éve) takarítás után nálad lett fúrva ez a henger.
MZ ETZ 251e '89
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Barkácsolás
Szinte semmi extra nem volt pluszba.
A folyamat úgy nézett ki, hogy Cillit Bang-gel (narancssárga) körbefújtam, nagyjából körbe keféztem, vártam 10-15 percet és lemostam. Ezt tiszta vizes öblítés után, megismételtem még egyszer. Ezután kb egy napot ázott a henger mosóporos, langyos vízben. Amiatt, hogy a henger bordák tövén kicsit hátha oldódik az olajos, poros, saras, ráégett trutyi (túl sokra ezzel nem mentem).
Ezut elvittem a hengert MOL kútra, nagynyomásúval meg mostam a bordák közét, de ezzel se lettem teljesen kész. Bordák közé fúltam még Cillit Bang-et. Majd fog kefe, ecset segítségével kitakarítottam minden zegzugot.
Valójában a Cillit Bang végezte a melót, meg egy kis "sikálás". A mosás, áztatás csak öblítésre volt jó.
Hengerfejjel ugyan ezt csináltam:
A folyamat úgy nézett ki, hogy Cillit Bang-gel (narancssárga) körbefújtam, nagyjából körbe keféztem, vártam 10-15 percet és lemostam. Ezt tiszta vizes öblítés után, megismételtem még egyszer. Ezután kb egy napot ázott a henger mosóporos, langyos vízben. Amiatt, hogy a henger bordák tövén kicsit hátha oldódik az olajos, poros, saras, ráégett trutyi (túl sokra ezzel nem mentem).
Ezut elvittem a hengert MOL kútra, nagynyomásúval meg mostam a bordák közét, de ezzel se lettem teljesen kész. Bordák közé fúltam még Cillit Bang-et. Majd fog kefe, ecset segítségével kitakarítottam minden zegzugot.
Valójában a Cillit Bang végezte a melót, meg egy kis "sikálás". A mosás, áztatás csak öblítésre volt jó.
Hengerfejjel ugyan ezt csináltam:
MZ ETZ 251e '89
Re: Barkácsolás
[quote="z25z"]És egy újabb kísérlet, korom mechanikai behatás nélküli eltávolítása (kefe, csiszolópapír stb nélkül):
Egyszer mikor nem volt más kéznél a kályha üvegét well done st. moritz hideg zsíroldóval takarítottam le és meglepően jól bevált. Most kipróbáltam a motornál is: ráfúj 10 percig áll, majd rongygyal letöröl:
Fasza lett!
Amúgy erre a legegyszerűbb az EGR tisztító,ha dízelhez valót veszel az még hatékonyabb,annyi hogy gumira ne menjen meg lakkozott felületre,csak ráfújod hagyod állni és letörlöd róla.
(bár nekem még a gumialkatrészbe se tett kárt ha ráment)
Én konkrétan ezt használtam sokat,jól eltaknyolt városi dízeleknél is jól teljesített:
http://sprayshop.superwebaruhaz.hu/winn ... ml-t246729
Amúgy aki azt oldalt csinálja elég "egyszerű" ember lehet,a leírásban: minden benzines motorhoz,a palackon meg ott virít: for all diesel engine azért ehhez kell ész.
Egyszer mikor nem volt más kéznél a kályha üvegét well done st. moritz hideg zsíroldóval takarítottam le és meglepően jól bevált. Most kipróbáltam a motornál is: ráfúj 10 percig áll, majd rongygyal letöröl:
Fasza lett!
Amúgy erre a legegyszerűbb az EGR tisztító,ha dízelhez valót veszel az még hatékonyabb,annyi hogy gumira ne menjen meg lakkozott felületre,csak ráfújod hagyod állni és letörlöd róla.
(bár nekem még a gumialkatrészbe se tett kárt ha ráment)
Én konkrétan ezt használtam sokat,jól eltaknyolt városi dízeleknél is jól teljesített:
http://sprayshop.superwebaruhaz.hu/winn ... ml-t246729
Amúgy aki azt oldalt csinálja elég "egyszerű" ember lehet,a leírásban: minden benzines motorhoz,a palackon meg ott virít: for all diesel engine azért ehhez kell ész.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
nem maszkoltam, hanem próbáltam úgy fújni, hogy a lehető legkevesebb menjen az égéstér mellé, ami mellé ment azt viszont azonnal letöröltem
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Barkácsolás
Csak a koromra fújtad, a többit lemaszkoltad? Én hengert pucoltam vele nemrég (persely persze vastagon bezsírozva és nyílások ronggyal bedugva, ahhoz nem érhet) de 10 percig nem mertem rajtahagyni mert már nagyon szaga volt fél perc után isz25z írta:És egy újabb kísérlet, korom mechanikai behatás nélküli eltávolítása (kefe, csiszolópapír stb nélkül):
Egyszer mikor nem volt más kéznél a kályha üvegét well done st. moritz hideg zsíroldóval takarítottam le és meglepően jól bevált. Most kipróbáltam a motornál is: ráfúj 10 percig áll, majd rongygyal letöröl:
(a képfeltöltés nem jelenleg nem működik ezért linket tettem be)
https://picasaweb.google.com/1182944053 ... 2572279650
A polírozott felületeken nyomot hagy hamar, de a mattot nem bántotta nekem sem 1-2 perc után lemosva.
- ötvöscsöpi
- Simsonos
- Hozzászólások: 147
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Barkácsolás
"...az ETZ hengerfej csavarját 34 Nm kell meghúzni.De vajon ,a /1-MZ csavarját mennyivel?"
Hol találtad a 34 Nm?
ETZ 25nm +0; -2 nm az előírt, ahány könyvben csak láttam.
A TS 250/1-nek, 17nm-nek adták meg (MZ hogyan tovább), amúgy szerintem csak 6-os, emiatt rendeltem 12.9-es anyacsavarokat TS-hez (MSZ EN 24014 szerint)
Hol találtad a 34 Nm?
ETZ 25nm +0; -2 nm az előírt, ahány könyvben csak láttam.
A TS 250/1-nek, 17nm-nek adták meg (MZ hogyan tovább), amúgy szerintem csak 6-os, emiatt rendeltem 12.9-es anyacsavarokat TS-hez (MSZ EN 24014 szerint)
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
És egy újabb kísérlet, korom mechanikai behatás nélküli eltávolítása (kefe, csiszolópapír stb nélkül):
Egyszer mikor nem volt más kéznél a kályha üvegét well done st. moritz hideg zsíroldóval takarítottam le és meglepően jól bevált. Most kipróbáltam a motornál is: ráfúj 10 percig áll, majd rongygyal letöröl:
(a képfeltöltés nem jelenleg nem működik ezért linket tettem be)
https://picasaweb.google.com/1182944053 ... 2572279650
Egyszer mikor nem volt más kéznél a kályha üvegét well done st. moritz hideg zsíroldóval takarítottam le és meglepően jól bevált. Most kipróbáltam a motornál is: ráfúj 10 percig áll, majd rongygyal letöröl:
(a képfeltöltés nem jelenleg nem működik ezért linket tettem be)
https://picasaweb.google.com/1182944053 ... 2572279650
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Barkácsolás
Zsaki! Ez nagyon faszányos lett!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Más.
Ma megint volt menetjavitás.A tartalék főfékhengerem tükörmenete.Frankón sikerült.
Viszont akartam egy próbát csinálni hogy mennyit bír egy ilyen javitott menet.Van itthon egy kidobásra itélt blokkfelem,na mondom egy acélcsavarnak látszó 6-os csavart(szám nem volt a fejében,de olyan csúcsos széle volt)egy távtartóval,addig akartam húzni,amíg ki nem jön a menet a blokkból nyomatékkulccsal.
Hát bezzeg most faszán tartott a menet és elszakadt inkább a csavar
Holnap veszek egy tuti acélcsavart a csavarboltban és megint megpróbálom.
Képek a menetjavitásról.
A szarráment menet:
A betétnek vágott menet:
Betétbehajtás:
A kész menet:
Ma megint volt menetjavitás.A tartalék főfékhengerem tükörmenete.Frankón sikerült.
Viszont akartam egy próbát csinálni hogy mennyit bír egy ilyen javitott menet.Van itthon egy kidobásra itélt blokkfelem,na mondom egy acélcsavarnak látszó 6-os csavart(szám nem volt a fejében,de olyan csúcsos széle volt)egy távtartóval,addig akartam húzni,amíg ki nem jön a menet a blokkból nyomatékkulccsal.
Hát bezzeg most faszán tartott a menet és elszakadt inkább a csavar
Holnap veszek egy tuti acélcsavart a csavarboltban és megint megpróbálom.
Képek a menetjavitásról.
A szarráment menet:
A betétnek vágott menet:
Betétbehajtás:
A kész menet:
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Miki milyen nyomatékkulcsod van?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Mondjuk én kézzel szoktam meghúzni érzéssel,csak olyan kevéskének tűnt ez a 10Nmaronpfabian írta:
A TS 125 könyvében benne van, ott "legfeljebb 1,3 kpm"-et írnak, tehát a 10 Nm nem tűnik túl kevésnek. Ezek 5.8-as szilárdságú hornyos csavarok, aluöntvény menetben, ha sokkal erősebben húznád, mindkettő károsodna.
De akkor ennyi.
Nem fogom ezután sem nyomatékkulccsal húzni,de legalább tudom az értékét.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Barkácsolás
Nos, igen. Bocsánat nem szeretnék a ,,felnőttek,,dolgába belecsipogni,ép a mi nap jutottam odáig ,hogy a blokk csavarokat,mondván.. ki kellene próbálni a vadi új nyomaték kulcsomat,,hát adj neki.((( Jó nem ez volt az első próbálkozás természetesen))) Nem tudtam pontosan milyen nyomatékkal is kell lehúzni a csavarokat,ám megszakítás előtt egy fél perccel,, ,-így tanultam annak idején,szóval a kezemben lévő beidegződött nyomatékot, a kulcsra vittem át. Először csak 5-6 Nm,Ááá..ez kevés...-így gondoltam.Aztán óvatosan,próbálkoztam a 8-Nm-rel, és végül a 9-10 Nm méternél álltam meg,innentől már féltem,, többet ne bírnának el csavarok, vagy is hát a blokkban lévő menet,és ezzel a nyomatékkal húztam meg minden csavart .aronpfabian írta:A TS 125 könyvében benne van, ott "legfeljebb 1,3 kpm"-et írnak, tehát a 10 Nm nem tűnik túl kevésnek. Ezek 5.8-as szilárdságú hornyos csavarok, aluöntvény menetben, ha sokkal erősebben húznád, mindkettő károsodna.zsakfos írta:Köszi.
Akkor ezek szerint,mivel külön nem írják,a blokkösszefogató csavarokat 10Nm-el kell meghúzni?
Köszönöm én is a táblázatot, bár az ETZ- javítási könyvében találtam néhány adatot erről,de csak elvétve van egy két fontos adat. A YouTube is van néhány adat, de nem minden. Példának okáért az tudva lévő hogy az ETZ hengerfej csavarját 34 Nm kell meghúzni.De vajon ,a /1-MZ csavarját mennyivel?. Hiszen annak a tőcsavarja, ha jól emlékszem 8-as. Így annak a 34 Nm igen húzós lenne. Minden bizonnyal megszakadna a gyönyörtől. Szóval a táblázat szerint én 20-26 Nm körül bátorkodnék. Lényeges lehet az a szempont is hogy lehetőleg gyári, és még tovább menve új csavar legyen, mert egy agyon használt már nem biztos hogy kibírná ez a sportos dolgot.
De, javítsatok ki ha rosszul értelmezném.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Barkácsolás
A TS 125 könyvében benne van, ott "legfeljebb 1,3 kpm"-et írnak, tehát a 10 Nm nem tűnik túl kevésnek. Ezek 5.8-as szilárdságú hornyos csavarok, aluöntvény menetben, ha sokkal erősebben húznád, mindkettő károsodna.zsakfos írta:Köszi.
Akkor ezek szerint,mivel külön nem írják,a blokkösszefogató csavarokat 10Nm-el kell meghúzni?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Köszi.
Akkor ezek szerint,mivel külön nem írják,a blokkösszefogató csavarokat 10Nm-el kell meghúzni?
Akkor ezek szerint,mivel külön nem írják,a blokkösszefogató csavarokat 10Nm-el kell meghúzni?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
tess
mondjuk nekem valamiért a hengerfej anya 26 Nm kicsit kevésnek tűnik
ezt most találtam a neten, akkor tényleg ennyi csak
http://www.go4cassens.wg.am/anzugsmomente/
mondjuk nekem valamiért a hengerfej anya 26 Nm kicsit kevésnek tűnik
ezt most találtam a neten, akkor tényleg ennyi csak
http://www.go4cassens.wg.am/anzugsmomente/
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Zizi.
Erről jut eszembe.
Egyszer összeszedted a csavarmeghúzási nyomatékok adatait és még itt együtt próbáltuk kigondolni mi mi lehet?
Ne kelljen már keresgetnem.Betudnád ide másolni?
Erről jut eszembe.
Egyszer összeszedted a csavarmeghúzási nyomatékok adatait és még itt együtt próbáltuk kigondolni mi mi lehet?
Ne kelljen már keresgetnem.Betudnád ide másolni?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Nagyon frankó lett.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Barkácsolás
Értem, köszi.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Bevallom őszintén nem számoltam meg őketsell írta:Egész pofás ez a készlet, végülis mennyi betétet mellékeltek méretenként? Azért van jópár darab ahogy látom. Pótlólagos betétek amúgy milyen áron vannak?
Aztán meg mivel 2-en vettük haverral,elvitettem vele,mert a faterja is kiváncsi
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
méretfüggő 80-240 -ig láttamsell írta:Pótlólagos betétek amúgy milyen áron vannak?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Barkácsolás
Egész pofás ez a készlet, végülis mennyi betétet mellékeltek méretenként? Azért van jópár darab ahogy látom. Pótlólagos betétek amúgy milyen áron vannak?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Igen arra rájöttem,de a bevágás akkor is hosszú.Elég lett volna mondjuk a betét szálátmérőjének mondjuk a 4X-ese is.Most mondtam egy példát.z25z írta:Nahh tök jó! Az ne zavarjon, hogy milyen mély. (de ha nagyon, akkor köszörüld le )Azt a kis gyűrűt ami a száron van, van benne egy kis csavar azzal odapozicionálod ahova akarod, és akkor rögtön nem megy le a betét tövig a behajtón. Azzal tudod azt beállítani a különböző 1-2,5 d betétekhez is.
Mert pld ilyen helyeken amúgy felesleges lenne az ütköző hisz látja az ember amikor a helyén van a betét.
Az legfeljebb a mélyen fekvő meneteknél kellene ahol nem látod.Magyarul ha nem lenne ilyen hosszan bevágva,akkor ennél a munkánál megspóroltam volna az ütköző beállitást.Mert most csak azért kellett beállitanom mert előbb leért a behajtó a fenékre minthogy benn lett volna végig a spirál.
Na de ez nem akkora dolog,csak feleslegesnek érzem azt a hosszú bevágást a behajtón.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Nahh tök jó! Az ne zavarjon, hogy milyen mély. (de ha nagyon, akkor köszörüld le )Azt a kis gyűrűt ami a száron van, van benne egy kis csavar azzal odapozicionálod ahova akarod, és akkor rögtön nem megy le a betét tövig a behajtón. Azzal tudod azt beállítani a különböző 1-2,5 d betétekhez is.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Megjött a menetjavitó.
Mindjárt megerősitettem mindkettő tükörtartómat.
2 menetjavitás után nagy beszámolót nem tudok írni.
Jól lehet vele dolgozni,nem bonyolult(mitől lenne az?)bár egy dolgot nem értek.
Nem értem minek vágtak bele olyan hosszan a behajtóba?
Mindjárt megerősitettem mindkettő tükörtartómat.
2 menetjavitás után nagy beszámolót nem tudok írni.
Jól lehet vele dolgozni,nem bonyolult(mitől lenne az?)bár egy dolgot nem értek.
Nem értem minek vágtak bele olyan hosszan a behajtóba?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2016.02.09. 19:00-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Barkácsolás
Á dehogy!?. Szerintem ne is tedd vissza. Így legalább tudni fogod,amikor ismét beindított a motort, miért is van az benne,és mi a feladata.Dgergely írta:Akkor fojtás is vagy rosszul gondolom?
További jó munkát!
üdv:szketo
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Re: Barkácsolás
Akkor fojtás is vagy rosszul gondolom?
Re: Barkácsolás
Szívászajcsökkentő gumizsakfos írta:Fontos.
Az a szívórendszer egyik alkatrésze.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Fontos.
Az a szívórendszer egyik alkatrésze.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Barkácsolás
Sziasztok.
Valaki meg tudná mondani a TS 125/150 motor széthúzó célszerszáma különbözik E az ETZ 125/150 től? Gondolok itt furatok helyére vagy egy az egybe ugyan az?
Ts-hez célszerszámom az már van csak ETZ nincs amire felpróbálhatnám.
Valaki meg tudná mondani a TS 125/150 motor széthúzó célszerszáma különbözik E az ETZ 125/150 től? Gondolok itt furatok helyére vagy egy az egybe ugyan az?
Ts-hez célszerszámom az már van csak ETZ nincs amire felpróbálhatnám.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Barkácsolás
rend ben le irom amint kész a polirozása csak az kérdéses mikor lesz kész mert aki poliroz anak sosincs ideje de ha jövö honap ba se lesz kész akor el hozom töle és max feketére lefestem és bele probálom majd és le irom a végeredményt
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Barkácsolás
A rugóút még hagyján, de milyen a hossza a tengelytől a tetejéig? Az azért rendesen el tudja rontani a futómű geometriát, ha változtatjuk. Na meg az NSR 125 és a 250-es MZ súlya sem egy kategória...xl2 írta:a rugo utat azt nem néz tem ugy hogy a álitásomat viszavonom ha nem hejes elnézésr a révedésért
Persze bármi megtörténhet, még az is hogy jobb lesz. De nem tűnik túl valószínűnek.
Azért kíváncsi vagyok, ha belepróbálod írd le milyen lett.
Re: Barkácsolás
a rugo utat azt nem néz tem ugy hogy a álitásomat viszavonom ha nem hejes elnézésr a révedésért
Re: Barkácsolás
hali nos én simsonom ba teszem a honda nsr 125 villámat de ha már kéznél volt úgy voltam vele hogy bele próbálom a mz ts 250 villa kifli j-ébe a villát és belement és nem is kotyogót tovább nem néztem hogy milyen lenne de ha gondolod ha visszajön a polírozótól akkor meg nézem milyen lenne vele a mz ts 250 gép is
simson egyébként így mutat vele ez nem az enyém hanem más simsonja de
ja meg toló merő vel meg néztem hogy hány mm méteres és 35 mm es volt
itt a kép simson ba hogy mutat http://www.kephost.com/image/Sykz
simson egyébként így mutat vele ez nem az enyém hanem más simsonja de
ja meg toló merő vel meg néztem hogy hány mm méteres és 35 mm es volt
itt a kép simson ba hogy mutat http://www.kephost.com/image/Sykz
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Barkácsolás
Rákeresve a 125-ös NSR-re, azt írja a Wiki, hogy 118 mm első rugóúttal. Az ETZ-knél ez a könyve szerint 185 mm... Azért ebben érzek némi különbséget. Mit szóltok hozzá?xl2 írta:akinek pattog a MZ Ts-e az tegyen a motorjába Honda NSR 125-ös első teleszkópot. Nem kell semmit sem módosítani, mivel az is 35 mm-es, így az MZ villakiflibe mindenféle módosítás nélkül belemegy. Az MZ sárvédőt meg úgy kell felfogatni, hogy szerzel 2 db Simson sárvédő felfogató bilincset, és elviszed az esztergályoshoz, hogy esztergálja ki a teleszkóphoz.
Az MZ kerék fékpálcáját meg a Honda NSR teleszkópon található fékmunkahenger felfogató helyére fogassuk fel. Így lesz egy jó csillapítással rendelkező MZ, ami arányaiban a régi formáját megtartotta, de a pattogás megszűnik.
Versenyzőknek is ajálom ezt a megoldást. "
Ja, a versenyzőknek (MZ Kupa) ez nem jó megoldás: http://mzracing.hu/index.php?option=com ... 1&Itemid=6
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Barkácsolás
akinek pattog a MZ Ts-e az tegyen a motorjába Honda NSR 125-ös első teleszkópot. Nem kell semmit sem módosítani, mivel az is 35 mm-es, így az MZ villakiflibe mindenféle módosítás nélkül belemegy. Az MZ sárvédőt meg úgy kell felfogatni, hogy szerzel 2 db Simson sárvédő felfogató bilincset, és elviszed az esztergályoshoz, hogy esztergálja ki a teleszkóphoz.
Az MZ kerék fékpálcáját meg a Honda NSR teleszkópon található fékmunkahenger felfogató helyére fogassuk fel. Így lesz egy jó csillapítással rendelkező MZ, ami arányaiban a régi formáját megtartotta, de a pattogás megszűnik.
Versenyzőknek is ajálom ezt a megoldást. "
Az MZ kerék fékpálcáját meg a Honda NSR teleszkópon található fékmunkahenger felfogató helyére fogassuk fel. Így lesz egy jó csillapítással rendelkező MZ, ami arányaiban a régi formáját megtartotta, de a pattogás megszűnik.
Versenyzőknek is ajálom ezt a megoldást. "
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Jóvanna, mostanmékemegszóniazemberthanem Számítógepizseni?kiszsebi írta:
OFF
Doki!
A számítógépeken futó böngészőknek a jobb szélén szokott lenni egy csík, aminek a tetején egy csúcsával felfelé, az alján pedig lefelé álló háromszögecske van, mint egy nyíl, közöttük pedig egy változó méretű téglalap. A képernyő ezen részét hívják függőleges gördítősávnak. Na, ezt kell a megfelelő irányba csúsztatni (felfelé, ha a régebbi hozzászólások fent, lefelé, ha ezek lent vannak).
Egyébként kérdésednek itt a linkje is:
viewtopic.php?f=13&t=79#p121938
ON
Ebben sajnos én nem tudok segíteni, sőt, valamit nekem is ki kell találnom a középső Krauser dobozom zárásához...
Pü-ben írj, milyen zárad van, böngészem a témát rendesen.......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Úgy látszik különböző böngészőket használunk?
Nálam mindkettő kérdéses hsz megvan.
Az enyém is meg Mrdok-é is.
Tiszta hisztisek vagytok
Nálam mindkettő kérdéses hsz megvan.
Az enyém is meg Mrdok-é is.
Tiszta hisztisek vagytok
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Barkácsolás
OFFMrDok írta: Legutoljára tegnap a esti "van e krauser doboz 509 -es zárhoz kulcsa valakinek" kérdésem.....
Nem hat meg. Ez van.
Doki!
A számítógépeken futó böngészőknek a jobb szélén szokott lenni egy csík, aminek a tetején egy csúcsával felfelé, az alján pedig lefelé álló háromszögecske van, mint egy nyíl, közöttük pedig egy változó méretű téglalap. A képernyő ezen részét hívják függőleges gördítősávnak. Na, ezt kell a megfelelő irányba csúsztatni (felfelé, ha a régebbi hozzászólások fent, lefelé, ha ezek lent vannak).
Egyébként kérdésednek itt a linkje is:
viewtopic.php?f=13&t=79#p121938
ON
Ebben sajnos én nem tudok segíteni, sőt, valamit nekem is ki kell találnom a középső Krauser dobozom zárásához...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Barkácsolás
Én nem így csináltam!
Nálam belül van az önzárós kontra anya.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Csak annyit tennék hozzá hogy én találtam 2,5 D hosszút is M8-ból.Az 20 mm.Igaz az sincs 50-60 mm.z25z írta:Olyan van igen. Igazából arra lettem volna kíváncsi, hogy mi van ha a menet amibe be kellene tenni hosszabb,mint a kapható leghosszabb betét. Pl. első villa villanyakban az alsó rögzítőcsavarok na az kb 50-60 mm. De addig túrtam a netet, amíg nagyjából kikövetkeztettem a megoldást, mert konkrétan sehol nem találtam erre vonatkozóan adatot. Ezek a betétek három féle hosszban kaphatók 1, 1,5 és 2d jelöléssel. A szám az átmérővel arányos vagyis a kapató leghosszabb betét az az átmérő 2-szerese, vagyis 8-as menethez 16 mm a leghosszabb. Néhol azt írják, hogy nem lehet kettőt betenni egymás után, máshol azt, hogy megoldható. De ha jól következtettem akkor az a lényeg, hogy nincs is sok jelentősége 8 menetnél hosszabbat beletenni, mert hagyományos meneteknél pl a húzóerő 50%-a az első meneten van majd csökken és a 4-ik menet után már 6% alatt van érdemi teherviselés nélkül. Ezzel szemben a heli-coil jobban elosztja ott a 6-ik menetnél csökken 10% alá. De hiába lenne akár 20 menet a 8-ik után már nem nagyon "játszik" a menetszám.
Na jól van nem bolygatom tovább a témát
Amúgy szerintem minden további nélkül utána lehet hajtani a kövi betétet is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Köszi,de kb 2x irtam hogy már leesett és értettem amit írtál.MrDok írta: Nekem is potyogott már ki menet közben az a csavar. Nem vagyok vele egyedül.
Zsaki kedvéért képen is:
A csavar meg nem potyog ki ha megvan húzva és le van kontrázva.
Kizárólag ha a tulaj elhibázta és nem húzta meg,mint én.
Egyébként az ötleted jó és logikus.Sőt még én is teszek hozzá egy plusz előnyt a gyárihoz képest.
Kerék vagy fékszereléskor nem az aluminiumból kell ki és betekerni a csavart,ezzel is meghosszabbitva a benne levő menet élettartamát.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég