Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

sell írta:Hali, szerintem, ha valami durva külső behatás nem érte a blokkfeleket szükségtelen síkoltatni. Megfelelő tömítő anyagok széles palettája kapható, és a másik dolog, síkoltatás után a hézagolásokkal mi a helyzet? Ha nem szeretnél olajgőzös blokkot, elsőnek szerintem a papírtömítéseket kell hanyagolni, hatalmas lépés ez is a száraz blokk külső felé.

Szia! Ja,ja! Gondoltam én is baj lehetne majd a hézagolással, ha sikoltatom és többet vennének ki a szükségestől.Szerencsére a blokk felek érintkező felületei kalapács,és csavarhúzó mentesek.Legalább is én soha nem használok ilyent. egy mi nap készült kép barkácsolt széthúzóról.Tehát,semmi féle feszítő,vágó,eszközt nem haszálok. Sajnos az elődöm,valaki használt ez meg is látszik a forgattyús hát belsejében.
Szóval, 300-600 csiszoló víz papír, sík lapon..és ennyi szerintem is bőven elég lesz.
Nagyon Köszönöm!
Kép

Kép
Jól látszik a hajdani brutalitás nyomai..
Kép
Nem túl esztétikus,de praktikus..Semmi csavarhúzós feszegetés..stb.stb.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, szerintem, ha valami durva külső behatás nem érte a blokkfeleket szükségtelen síkoltatni. Megfelelő tömítő anyagok széles palettája kapható, és a másik dolog, síkoltatás után a hézagolásokkal mi a helyzet? Ha nem szeretnél olajgőzös blokkot, elsőnek szerintem a papírtömítéseket kell hanyagolni, hatalmas lépés ez is a száraz blokk külső felé.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

A csiszoló vásznas megoldás valóban rizikós lehet.Köszönöm. De szétnézek az autó hengerfej javító műhelyekben.
Köszi szépen a tippeket Srácok. :smt023 :smt006
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Vidd el olyan gépműhelybe ahol autó alkatrészeket javítanak újítanak.
Az autók hengerfeje is alumínium mègis síkoltatjuk minden esetben.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

szketo írta:Sziasztok!

Beteg lett a peregyesem. :( Jó, eddig ez nem nagy ügy....szóval,, :roll: Ha már minden kép "műtő asztalra került,, akkor nem szeretném úgy össze varrani, hogy nem sikoltatom fel a blokk feleket.
Ötleteket,jó tanácsokat, várok mi lenne a helyes eljárás,hogy összeszerelés után, ne bosszankodjam a későbbiek folyamán, a szivárgó olaj miatt.
Persze ha nincs benne olaj ,akkor nem szívárok, :oops: jó megoldásnak tűnik, =D> de ez igazán rövid távú. =;
Tehát valami spéci megoldásra gondolnék. :-k Voltam pár esztergályos műhelyekben de, nem vállalnak alu síkozást,vagy köszörülést. [-X
Jó megoldás lehet még sík lapra helyezett csiszoló vászonón való ide-oda csiszolása,..az se rossz,,ezt tenném ha végképp nincs más megoldás. Nos, tehát? :roll:
Köszi szépen előre is. :smt006
Annak idején Hermosal al raktuk össze a blokkot,de most is vannak hasonló tömítőpaszták amik olaj és benzin állók.A csiszoló
vásznas történetet felejtsd el mert kicsiszolod a síkból.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

Sziasztok!

Beteg lett a peregyesem. :( Jó, eddig ez nem nagy ügy....szóval,, :roll: Ha már minden kép "műtő asztalra került,, akkor nem szeretném úgy össze varrani, hogy nem sikoltatom fel a blokk feleket.
Ötleteket,jó tanácsokat, várok mi lenne a helyes eljárás,hogy összeszerelés után, ne bosszankodjam a későbbiek folyamán, a szivárgó olaj miatt.
Persze ha nincs benne olaj ,akkor nem szívárok, :oops: jó megoldásnak tűnik, =D> de ez igazán rövid távú. =;
Tehát valami spéci megoldásra gondolnék. :-k Voltam pár esztergályos műhelyekben de, nem vállalnak alu síkozást,vagy köszörülést. [-X
Jó megoldás lehet még sík lapra helyezett csiszoló vászonón való ide-oda csiszolása,..az se rossz,,ezt tenném ha végképp nincs más megoldás. Nos, tehát? :roll:
Köszi szépen előre is. :smt006
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
zuzujka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.08.03. 07:57
MZ-d típusa: etz150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzujka »

pnlaci írta:
zuzujka írta:sziasztok!
etz 150 főtengely felújítás előtt állok, ki milyen hajtókar szettet ajánl mi vált be -illetve milyet NE vegyek.pestmegyében főleg pesten 16-17-18 kerbe megbízható gépműhelyest ismer valaki? akipl főtengelyegytengelyűséget is megnézi.... köszi írhattok privátot is laczko-z@freemail.hu
A Hév vonalától messze laksz?Mert Kistarcsa-Zsófialigeti megállónál van egy motoros bolt.Mz hez mindent kapsz,a csajnak a férje meg ráadásul szerelő.Ha kel!

Köszi sajnos nem esik ,de nem baj.... majd netennézek boltot és futárral megoldom.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

aronpfabian írta:
Thomas_Hun írta:Üdv Mindenkinek.

Hogyan lehet ellent tartani a főtengelynek, ha a gyújtás oldalon a megszakítót vezérlő bütyköt akarom levenni?
Beteszed a legmagasabb fokozatba a váltót, és valaki tapossa neked a hátsó féket.
Vagy,, lehet nem túl jó ötlet,de eddig nálam bejött. Kiveszed a gyertyát,és helyére egy rossz kibelezett gyertyával kitámasztod a főtengelyt.Persze a kibelezett gyertya elektróda helyére, olyan csavart raksz bele, ami még belefér, Azt hiszem 8-as csavar.Így kitámasztottad a motort.nem kell se sebesség, se fék, se plusz ember a művelethez. m
Hajrá.. \:D/
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Thomas_Hun írta:Üdv Mindenkinek.

Hogyan lehet ellent tartani a főtengelynek, ha a gyújtás oldalon a megszakítót vezérlő bütyköt akarom levenni?
Beteszed a legmagasabb fokozatba a váltót, és valaki tapossa neked a hátsó féket.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Üdv Mindenkinek.

Hogyan lehet ellent tartani a főtengelynek, ha a gyújtás oldalon a megszakítót vezérlő bütyköt akarom levenni?
2 stroke force...
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zuzujka írta:sziasztok!
etz 150 főtengely felújítás előtt állok, ki milyen hajtókar szettet ajánl mi vált be -illetve milyet NE vegyek.pestmegyében főleg pesten 16-17-18 kerbe megbízható gépműhelyest ismer valaki? akipl főtengelyegytengelyűséget is megnézi.... köszi írhattok privátot is laczko-z@freemail.hu
A Hév vonalától messze laksz?Mert Kistarcsa-Zsófialigeti megállónál van egy motoros bolt.Mz hez mindent kapsz,a csajnak a férje meg ráadásul szerelő.Ha kel!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
zuzujka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.08.03. 07:57
MZ-d típusa: etz150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzujka »

csoka írta:
zuzujka írta:sziasztok!
etz 150 főtengely felújítás előtt állok, ki milyen hajtókar szettet ajánl mi vált be -illetve milyet NE vegyek.pestmegyében főleg pesten 16-17-18 kerbe megbízható gépműhelyest ismer valaki? akipl főtengelyegytengelyűséget is megnézi.... köszi írhattok privátot is laczko-z@freemail.hu
Én ETZ125-be csináltattam Proxx hajtókaros főtengelyt,40 000Ft körül volt gépmunkával.10 évre csináltattam,abból kettő letelt.Semmi hangja...
jól hangzik ,csak most inkább az olcsó,de elfogadhatót kell válasszam ennyit nem tudok rá áldozni. amúgy ez a proxx milyen gyártmány ?
zuzujka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.08.03. 07:57
MZ-d típusa: etz150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzujka »

Patrik írta:Szia!
Szerintem ez jó: http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=895

szia néztemezt de sajnos nem értem miért írják japánnak ez tajwani ,de attól még lehet jó
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

zuzujka írta:sziasztok!
etz 150 főtengely felújítás előtt állok, ki milyen hajtókar szettet ajánl mi vált be -illetve milyet NE vegyek.pestmegyében főleg pesten 16-17-18 kerbe megbízható gépműhelyest ismer valaki? akipl főtengelyegytengelyűséget is megnézi.... köszi írhattok privátot is laczko-z@freemail.hu
Én ETZ125-be csináltattam Proxx hajtókaros főtengelyt,40 000Ft körül volt gépmunkával.10 évre csináltattam,abból kettő letelt.Semmi hangja...
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

zuzujka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.08.03. 07:57
MZ-d típusa: etz150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzujka »

sziasztok!
etz 150 főtengely felújítás előtt állok, ki milyen hajtókar szettet ajánl mi vált be -illetve milyet NE vegyek.pestmegyében főleg pesten 16-17-18 kerbe megbízható gépműhelyest ismer valaki? akipl főtengelyegytengelyűséget is megnézi.... köszi írhattok privátot is laczko-z@freemail.hu
Avatar
FDani92
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.05.28. 11:37
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kisvárda

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: FDani92 »

Sziasztok!

Milyen dugattyút tudnátok ajánlani kis TS-be amely be is szerezhető?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bambi írta:
pempelli írta:Srácok!
Tudom hogy nem pont Mz de gyertyamenetet nem tud itt valaki javítani?rotációs kapáról lenne szó. :oops:
Ha 14x1,25-ös akkor igen
Amit leírtál az az MZ mérete?mert annál kisebb a gyertya való bele.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

pempelli írta:Srácok!
Tudom hogy nem pont Mz de gyertyamenetet nem tud itt valaki javítani?rotációs kapáról lenne szó. :oops:
Ha 14x1,25-ös akkor igen
Avatar
Hlaci
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 590
Csatlakozott: 2009.07.09. 12:07
MZ-d típusa: MZ TS 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hlaci »

Szia. Eiméletileg autószerelőnél kell lenni menetjavítónak. Ott érdeklődj. Üdv Hlaci
Hazugságot mondani ne merj, igazságot mondani ne félj! (Cicero)
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok!
Tudom hogy nem pont Mz de gyertyamenetet nem tud itt valaki javítani?rotációs kapáról lenne szó. :oops:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

tibike74 írta:Sziasztok az lenne a kérdésem 250 etz kuplung felől úgy 4000 - 5000 fordulat között kattanás hallatszik nem mindig és nem mindig ugyan annál a fordulatnál mi okozhatja a segítséget előre is köszönöm
Esetleg az egyik csapágy kosara széteshetett
tibike74
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.09.21. 20:34
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibike74 »

Sziasztok az lenne a kérdésem 250 etz kuplung felől úgy 4000 - 5000 fordulat között kattanás hallatszik nem mindig és nem mindig ugyan annál a fordulatnál mi okozhatja a segítséget előre is köszönöm
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

pnlaci írta:MzsGabi szia.Ha megfogadsz egy tanácsot, az új bovdent egy párcsepp olajjal itasd meg a könnyebb járás érdekében és kisebb lesz az esélye annak hogy úgy járjál mint az előzővel.
Oké. jól átolajozom. Remélem rendbe jön.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Így van,az új bowdent mindig olajozd meg én személy szerint,addig pötyögtetem bele a wd-40-t míg a másik végén el nem kezd csepegni,időbe telik mire átér de megéri másképp darabos lesz a kuplung,szorulhat a gáz,nem megy vissza rendesen a szivató stb.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

MzsGabi szia.Ha megfogadsz egy tanácsot, az új bovdent egy párcsepp olajjal itasd meg a könnyebb járás érdekében és kisebb lesz az esélye annak hogy úgy járjál mint az előzővel.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

Sziasztok!

Neten hol találok jó minőségű kuplung bowdent?
Az enyém meg volt sérülve ezért vettem egyet a futár motoros boltban, mert onnan kellett mást is vennem.
De a bowden nem az igazi, csere után jó volt próba kör végére pedig már szorult alig tudtam behúzni a kuplung kart.
És hallani, hogy "reszel" mikor behúzom.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tibike74 írta:Köszönöm a segítséget mindenkinek Már csak 1 kérdésem lenne ha az ETZ kuplung lehúzó nem jó a Trophy kuplunghoz hol lehet venni hozzá
Szerintem sehol
Csináltass esztergályossal,amúgy is gyenge szar a bolti.

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
tibike74
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.09.21. 20:34
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibike74 »

Köszönöm a segítséget mindenkinek Már csak 1 kérdésem lenne ha az ETZ kuplung lehúzó nem jó a Trophy kuplunghoz hol lehet venni hozzá
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tibike74 írta:Sziasztok nem rég vettem egy 250 ETZ-t 1985 kiadás arról szeretnék választ kapni hogy a kuplung kinyomó és a kuplung között nekem egy támcsapágy van és nem egy sima csapágy ez szokványos vagy nálam gond van a segítséget és válaszokat előre is köszönöm üdvözlettel egy új ETZ-és
A 4 sebis Ts250-ben is ilyen csapágy van. 51106 számú csapágy
A rajzon az 5-ös számú alkatrész
Kép


Gondolom neked is az van az Etz-ben.
Lehúzó más méretű kell,nem olyan mint az Etz-hez !!!!!!
A hozzászólást 4 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2015.09.21. 22:27-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Hali nem tudom hol lehet a probléma egyik napról a másikra történt. 250etz 1400-1800ford üresben és sebeségben is úgy elkezd remegni a az egész motor majd szét esik vajon mitől?A blokk gyári nem volt még széthúzva fúrva sem gyári dugóval.Eddig is volt egy alap rezgés de ez már rázza a kormányt is olyan erős,más fordulatszám tartományban semmi. :shock: :shock:


Nem hinném hogy a blokkban széthullott volna valami és ez okozná !

A hengerfejnél a gumiágyas felfügesztést még tüzetesebben megvizsgálnám! Szerintem szétmorzsolódott, és veri a vázat a blokktartó csavar, vagy a keret.

tibike74

Akkor a tied az acélból készült ,,csillagos", kinyomótalpas, ez a régebbi szériákon volt támcsapágyas, pl az enyémen '88-as, már a Zsaki által belinkelt , alumínium kinyomótalpas, normál csapágyazású van. Ez a kisebb forgótömeg miatt előnyösebb.
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2015.09.21. 22:03-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerelték a régi MZ-ket ilyen megoldással is. Régebben én is börzéztem egy ilyen kuplung csillagot+csapágyat. Ritkaságnak, érdekességnek jó, viszont azt hiszem a csillag nem csereszavatos, ha át akarsz térni a mélyhornyú csapágyas megoldásra, akkor csillagot is kell cserélni, vagy átalakítani.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tibike74 írta:Sziasztok nem rég vettem egy 250 ETZ-t 1985 kiadás arról szeretnék választ kapni hogy a kuplung kinyomó és a kuplung között nekem egy támcsapágy van és nem egy sima csapágy ez szokványos vagy nálam gond van a segítséget és válaszokat előre is köszönöm üdvözlettel egy új ETZ-és
Erre gondolsz?


Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
tibike74
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.09.21. 20:34
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibike74 »

Sziasztok nem rég vettem egy 250 ETZ-t 1985 kiadás arról szeretnék választ kapni hogy a kuplung kinyomó és a kuplung között nekem egy támcsapágy van és nem egy sima csapágy ez szokványos vagy nálam gond van a segítséget és válaszokat előre is köszönöm üdvözlettel egy új ETZ-és
Kép
a képen láthato csapágy helyet van nekem támcsapágy { más néven csilag csapágy }
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tibike74 2015.09.21. 21:57-kor.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

djpety írta:igen éppek nincs elszakadva esetleg a kuplung okozhatja? bár nem hinném hogy le van pörgve az nem ilyen :)
Nem hinném, hogy a kuplung lenne, mert azt azonnal észrevennéd menet közben, már ha egyáltalán lehetne vele menni. A motor hangja milyen ? Szó szerint a motoré és nem a kipufogóé. Egy-két dologra gondolok így első körben, mivel minden körkörös és mint olyan, egyben kiegyensúlyozott is. Ezért a főtengely környékén keresném a gondot, ugyanis az tud kimozdulni egyedül az egyensúlyából. Főtengelycsapágy, illetve rolni kosár kopása esetén is, vagy egy nagyobb gond, a főtengely sonkák ( 1-2 századnyi ) elmozdulásakor bomolhat fel az egyensúly. Ez okozhat fordulatszám függő rezonálást, viszont ennek már hangja is kell, hogy legyen. Ha nem hallod tisztán, próbáld meg egy 50-60 cm-es 1/2 colos vascsővel, vagy egy hatalmas csavarhúzóval meghallgatni. Úgy mint az orvos a sztetoszkóppal. Egyik végét nekitámasztod a blokknak itt is ott is és a másik végét marokba fogva nagyon közelről meghallgatod. ( a legkisebb csapágyhibát is hallani lehet így ) Ha hallod a csapágy kopogást akkor megvan a hiba, ha nem akkor sajnos lehet, hogy a sonkák mozdultak el, de azért a szétszedés előtt mindenképp várd meg a többiek véleményét is. Lehet, hogy Bambi mester is bejelentkezik és kapásból mondja a "tutit".
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
djpety
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.05.21. 18:38
MZ-d típusa: Mz-Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: djpety »

igen éppek nincs elszakadva esetleg a kuplung okozhatja? bár nem hinném hogy le van pörgve az nem ilyen :)
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

djpety írta:Hali nem tudom hol lehet a probléma egyik napról a másikra történt. 250etz 1400-1800ford üresben és sebeségben is úgy elkezd remegni a az egész motor majd szét esik vajon mitől?A blokk gyári nem volt még széthúzva fúrva sem gyári dugóval.Eddig is volt egy alap rezgés de ez már rázza a kormányt is olyan erős,más fordulatszám tartományban semmi. :shock: :shock:
Motortartók épek ?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
djpety
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.05.21. 18:38
MZ-d típusa: Mz-Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: djpety »

Hali nem tudom hol lehet a probléma egyik napról a másikra történt. 250etz 1400-1800ford üresben és sebeségben is úgy elkezd remegni a az egész motor majd szét esik vajon mitől?A blokk gyári nem volt még széthúzva fúrva sem gyári dugóval.Eddig is volt egy alap rezgés de ez már rázza a kormányt is olyan erős,más fordulatszám tartományban semmi. :shock: :shock:
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

nyakas írta:
zuzi996 írta:Sziasztok!
Kuplungproblémám lenne. Sikeresen kicseréltem a lamellákat (5 fémet is mert nagyon nyúzott volt mind.)
Illetve akkor már a tányérrugót is kicseréltem hogy ne legyen gond. Viszont most van gond. Abszolút csúszik az egész. Hiába állítok a bowdenen meg hiába a jobb oldali kis kuplungállító csavaron abszolút végig csúszik.
Nem tudom mi lehet gond pontosan. Valaki ez ügyben tudna segíteni?
Előre is köszönöm :)

(a motor etz 125)
a háromszög alakú feszitő lemezből tenni kell még be,
Köszi :)
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

zuzi996 írta:Sziasztok!
Kuplungproblémám lenne. Sikeresen kicseréltem a lamellákat (5 fémet is mert nagyon nyúzott volt mind.)
Illetve akkor már a tányérrugót is kicseréltem hogy ne legyen gond. Viszont most van gond. Abszolút csúszik az egész. Hiába állítok a bowdenen meg hiába a jobb oldali kis kuplungállító csavaron abszolút végig csúszik.
Nem tudom mi lehet gond pontosan. Valaki ez ügyben tudna segíteni?
Előre is köszönöm :)

(a motor etz 125)
a háromszög alakú feszitő lemezből tenni kell még be,
A viz szalad, a kő marad!
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Sziasztok!
Kuplungproblémám lenne. Sikeresen kicseréltem a lamellákat (5 fémet is mert nagyon nyúzott volt mind.)
Illetve akkor már a tányérrugót is kicseréltem hogy ne legyen gond. Viszont most van gond. Abszolút csúszik az egész. Hiába állítok a bowdenen meg hiába a jobb oldali kis kuplungállító csavaron abszolút végig csúszik.
Nem tudom mi lehet gond pontosan. Valaki ez ügyben tudna segíteni?
Előre is köszönöm :)

(a motor etz 125)
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

sunbim írta:Gázbowden nem akadt meg Atti ? Mindkét kormány végállásban ugyanaz a jelenség?
Sajnos szimeringes, szétszedtem. Köszi.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gázbowden nem akadt meg Atti ? Mindkét kormány végállásban ugyanaz a jelenség?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

Üdv,Ts 250n az alapjáratot nem tudom állítani és magas, nem volt ilyen, jó volt, elkezdett rendetlenkedni és ez lett a vége. Olyan mintha "pörögne".Főtengely szimeringes lett? Előre is köszönöm a segítségeket, válaszokat.
Tib76
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.07.09. 18:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tib76 »

Szia!

A "nagyon szaki" itt Bambi, ha az én TS-em Bp-n lenne, én hozzá vinném, nagyon jó híre van.
http://www.mzclubhungary.com/index.php/ ... 47-szerviz
Hatwagner György írta:Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni abban, hogy TS 125ös Mz mi okozhatja azt, hogy a II. sebességfokozatot fölfelé dobálja a III.at lefelé ejti,így elég kényelmetlen motorozni vele. A hátsó lengővillát is fel szeretném újíttatni, egy megbízható és minőségi felújító címét szeretném elkérni Budapest és vonzáskörzetében.
Köszönettel :
Gyuri
Hatwagner György
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.09.01. 18:43

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hatwagner György »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni abban, hogy TS 125ös Mz mi okozhatja azt, hogy a II. sebességfokozatot fölfelé dobálja a III.at lefelé ejti,így elég kényelmetlen motorozni vele. A hátsó lengővillát is fel szeretném újíttatni, egy megbízható és minőségi felújító címét szeretném elkérni Budapest és vonzáskörzetében.
Köszönettel :
Gyuri
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Najó, de ez hány km? :)

Amúgy a "lángfogó" kiesik, marad egy kis gyűrű ott a hengerfej alatt, de nem kell vele foglalkozni, kárt nem okoz. Bizonyos tartományokban lehet, hogy detonálni fog, de ez hozzá tartozik az élményhez. :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
atilu
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.09.21. 22:12
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: atilu »

Helló!
A tartossággal nincs probléma etz trabantdugóval! 15 évig nyüstöltem az első 5 év az nyélgáz motorfék meg minden amit bír most már papásan 90-100.De a 15 év alatt azért elkophatott.300-asra alakításnál a hengerre hogy esztergáltassam rá azt a központosító lángfogó izékét mikor ott már nincs mit leesztergálni ??

30-40 000 Km pontosan nem tom pár évig mem mért az óra lánckerék megette e csigakereket.
Ahol csinálták annó a főtengelyt azok már nincsenek.
Egyébként 150 ftOs hézagoló maradt ki a főtengely sonka és a hajtókar közül és azért kell a hajtókart cserélni.a sonka beleevett a hajtókarba A kopás viszont minimális lenne csak a keletkezett forgács karcolgatott.
Pl felső tűgörgős csapágyba a csapszeget húzósan kell betolni mégis gyönyörűen forog és nem megy el onnan ahol betolom a csapot, gyűrűk 0.9 hézagot hagynak( határeset asszem 1.5 az már kuka)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára atilu 2015.08.28. 15:10-kor.
Tib76
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.07.09. 18:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

kuplung

Hozzászólás Szerző: Tib76 »

Sziasztok!

Meg tudja valaki mondani, hogy TS 125-höz milyen vastag a gyári kuplung lamella méret? Nem a fém, hanem a ferodor (régen talán parafa volt)...
Most új szett van benne (3,5mm vastag), de nem emel ki maxi állításnál sem... Valamit tennem kell mert szétb... cseszem a váltót...
Mi lehet még a baj??? A kinyomó orsó el tud kopni annyira, hogy hogy nem tolja szét eléggé a szerkezetet?
A válaszokat köszönöm!
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Egyszerűbb ha veszel egy hengert meg hengerfejet,nem nagy pénz,jófogáson nézd meg,és legalább lesz egy normális henger rajta,ez a trabi duós téma amúgy is marhaság,ha meg 300-ast akarsz akkor legyen 300-as,etz dugattyúval,hosszútávon jobban jársz.
Így se furatni nem tudod se semmiés előbb utóbb elkopik akkor megint ott vagy ahol a part szakad.
Annyi,hogy kell még egy etz hajtókar.

http://www.jofogas.hu/csongrad/Etz_250_ ... tm?first=1

Ráteszed oszt csű! :)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég