Köszönöm!szketo írta:3-éve használom. Igaz,jóval drágább a Fimol-tól ,ám nincs rá panaszom. Ottó Máthé a 50-60 években dolgozta ki kifejezetten verseny kocsikba, amelyik igen nagy igénybe vételnek voltak kitéve. Aztán idővel tovább fejlesztették, és ma már minden típusú járműbe kapható. Így a Mi 2-ütemű motorunkba is. Van aki hisz benne,van aki nem.
https://www.mathy.de/motorsport-freizei ... ditiv.html
Olajok (hajtómû, 2T... )
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
3-éve használom. Igaz,jóval drágább a Fimol-tól ,ám nincs rá panaszom. Ottó Máthé a 50-60 években dolgozta ki kifejezetten verseny kocsikba, amelyik igen nagy igénybe vételnek voltak kitéve. Aztán idővel tovább fejlesztették, és ma már minden típusú járműbe kapható. Így a Mi 2-ütemű motorunkba is. Van aki hisz benne,van aki nem.
https://www.mathy.de/motorsport-freizei ... ditiv.html
https://www.mathy.de/motorsport-freizei ... ditiv.html
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Pont itt az olajok ill. még talán az üzemanyag topikban már volt erről részletesen többször is szó.Athem írta:Mit gondoltok a Fimol 2-ről?
Érdemes még megvenni egy motorba, hogy csökkentse a súrlódást, illetve élettartam növelés szempontjából?
Hosszabb túrára érdemes keverni a benyához?
Helyi muglikat megkérdeztem, és a neten is utána olvastam amennyire lehet, és engedte időm, rosszat nem írtak róla, még 2006-ban sem...
A lényeg- saját tapasztalat- nekem bevált, csendesebb lett tőle a motor. Rendszeresen használom, szerintem olcsó és jó dolog. Én nem a benzinhez keverem, hanem az olajba, ott szépen elvegyül és tankoláskor már csak a befimolozott olajat öntöm a benzinhez.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Mit gondoltok a Fimol 2-ről?
Érdemes még megvenni egy motorba, hogy csökkentse a súrlódást, illetve élettartam növelés szempontjából?
Hosszabb túrára érdemes keverni a benyához?
Helyi muglikat megkérdeztem, és a neten is utána olvastam amennyire lehet, és engedte időm, rosszat nem írtak róla, még 2006-ban sem...
Érdemes még megvenni egy motorba, hogy csökkentse a súrlódást, illetve élettartam növelés szempontjából?
Hosszabb túrára érdemes keverni a benyához?
Helyi muglikat megkérdeztem, és a neten is utána olvastam amennyire lehet, és engedte időm, rosszat nem írtak róla, még 2006-ban sem...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
40w motorolaj?
A 80w szerintem egy híg fos,jó az csak ne motorozz melegben sokat és ez igaz a 10w40es motorolajra is.
Nekem a 80w90 vált be a legjobban és télen is használtam a motort.
Mol Hykomol 80w90.
A 80w szerintem egy híg fos,jó az csak ne motorozz melegben sokat és ez igaz a 10w40es motorolajra is.
Nekem a 80w90 vált be a legjobban és télen is használtam a motort.
Mol Hykomol 80w90.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Gyárilag sima 80 W-s hajtómű olajat ír elő, vagy motorolajat 40 W-t.
A 80 W-s nem azonos a 70-80 W olajjal!
A 80 W-s nem azonos a 70-80 W olajjal!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Igen !
Csak "nedves kuplunghoz,, való olaj felel meg.
Csak "nedves kuplunghoz,, való olaj felel meg.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 118
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Rosszul megválasztott olajtól csúszhat 125-ös ETZ kuplungja?
Új lamellákat raktam bele múlt héten. Tegnap elmentem a túrára hazafelé jövet 4000fordulat felett már felpörgött és nem húzott... Kis fordulaton 4000 alatt még jó...
Új lamellákat raktam bele múlt héten. Tegnap elmentem a túrára hazafelé jövet 4000fordulat felett már felpörgött és nem húzott... Kis fordulaton 4000 alatt még jó...
2 stroke force...
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
köszönöm!szketo írta:De, én a MOFA-kerben vettem,háromezer körüli áron.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
De, én a MOFA-kerben vettem,háromezer körüli áron.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hol lehet ilyent belföldön szerezni?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hidegoldali viszkozitásnak nem sok értelmét látom, hűvösebb időben sztem tapadni fog a kuplung vele.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Na meg hogy felzavarjam kicsit az állóvizet errefele. Ma egy boltban azt mondták(álltalában nem beszélnek félre ) hidjem el a castrol 20W-50 olaj a tuti a váltóba. Na tessék...
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én ezt használom a motorjaimban Srácok. Tökéletes hidegben,melegben egyarát..Tony91 írta:Nekem a tavalyi szezon során ugyanilyen volt a blokkban, semmi problémám nem volt vele egész évben, a nagyobb Erdély túrámon sem. Szép és finom volt a váltás, az 5 fok alatti hőmérsékleteket nem szerette annyira, főleg a minusz fokokat, ilyenkor kellett neki 3-4 váltás, mire kezdett jobb lenniAthem írta:Mannol SAE 80w-90 GL-4 hajtómű olajat ismeri valaki? Próbálta már bárki?
Esetleg annyi észrevétel, hogy hosszabb (12-24 óra) állás után picit összetapadtak a lamellák, de ezt egyszerűen orvosoltam: Gyújtás nélkül, behúzott kuplunggal rárúgtam 1-2-őt, míg megszűnt a berugókar ellenállása, ilyenkor szétjöttek a lamellák. Most Total 80W-90-es olaj van a váltótérben, lamella összetapadást nem tapasztaltam, és jó
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nekem a tavalyi szezon során ugyanilyen volt a blokkban, semmi problémám nem volt vele egész évben, a nagyobb Erdély túrámon sem. Szép és finom volt a váltás, az 5 fok alatti hőmérsékleteket nem szerette annyira, főleg a minusz fokokat, ilyenkor kellett neki 3-4 váltás, mire kezdett jobb lenniAthem írta:Mannol SAE 80w-90 GL-4 hajtómű olajat ismeri valaki? Próbálta már bárki?
Esetleg annyi észrevétel, hogy hosszabb (12-24 óra) állás után picit összetapadtak a lamellák, de ezt egyszerűen orvosoltam: Gyújtás nélkül, behúzott kuplunggal rárúgtam 1-2-őt, míg megszűnt a berugókar ellenállása, ilyenkor szétjöttek a lamellák. Most Total 80W-90-es olaj van a váltótérben, lamella összetapadást nem tapasztaltam, és jó
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
arcsassandor írta:A MO-FA-KER-ről annyit szeretnék mondani: TS 250 első teleszkóphoz vettem szimeringeket.
A kapott alkatrésznek köze sincs ahhoz aminek árulták.
Ha megéri neked, küldd vissza 14 napon belül, mert elállsz a vásárlástól.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2015.06.28. 12:54
- MZ-d típusa: 250 TS MZ
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A MO-FA-KER-ről annyit szeretnék mondani: TS 250 első teleszkóphoz vettem szimeringeket.
A kapott alkatrésznek köze sincs ahhoz aminek árulták.
A kapott alkatrésznek köze sincs ahhoz aminek árulták.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Castrol Fork oil 15w-t javaslom. Nekem bevált. Az egyik hátsó rugós tagra pont jó lett a másik kuka gyanús lett (rozsda megette, vizes olaj volt az olaj házban) Lágy a rugózás, de jobb mint ami eddig volt.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hali, összeségében a hidro olajjal az a baj, hogy egy jó állapotú, vagy felújított telóba kerül még a 35-ös is elég sűrű hozzá, nagyon kemény lessz vele.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ezt alaposan kiveséztük már, ha visszakeresel bőven volt róla szó, de nagyjából az van, hogy igény függő. 5w-től 30w-ig kapsz lökésgátló olajat, vagy akár többfokozatút. 5w puha 20 vagy afelett keményebb. Márka meg izlések és pofonok.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok, kis TS első teleszkóp felújításom zajlik.Kérdésem hogy ki milyen olajat használ?olvastam hogy jó bele a sima hidraulika olaj is erről van tapasztalat milyet érdemes belerakni? 99%-ban csak utcán használom
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Mannol SAE 80w-90 GL-4 hajtómű olajat ismeri valaki? Próbálta már bárki?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Természetesen igazad van,de ha azt mondom hogy itt Bp. környékén olaj szempontjából a Mofaker volt a leg kedvezőbb.Nem,,nem pártolom őket ne érts vére,,de míg a Motul-710 2T 4100-náluk ugyan ez 5000 alatt alig kaptam meg máshol...Persze már át álltam jövetben az Elf típusra..Váltóba eddig a Mol Hykomol 80w90 használtam..Jó,,..de, amikor a lentebb említett váltó olajat betöltöttem,a váltó és a kuplung viselkedése,érezhetően, határozottabban, jobb lett. Nyilván a puding próbálja az evés,lehet most még tökéletes,és idővel hullik majd szét a váltom de, azt azért csak fogom hallani, ha valami nincs rendben..Afelől semmi kétség nem fér, hogy drága..El kell mondjam, olyan vagyok hogy inkább olajból, és szűrőkből, veszek jobb minőségűt, mint sem, motort újítsak fel idő előtti elhasználódás miatt..Lehet drága az olaj,ám valahol hosszú távon megtérül.aronpfabian írta:A Mofakernél azt se hidd el ha kérdeznek. Ez egy brutál drága olaj, el akarták sózni a készletet, semmi köze az MZ-hez.
Az API GL-4 GL-5 kb 50 évvel későbbi (a jelenlegi legmondernebb) szabvány mint a váltó amibe ajánlották... valóban vannak direkt OT járművekhez való drága olajak, ezeket arról lehet felismerni hogy évtizedek óta kivont szabványoknak felelnek meg, és általában fel van tüntetve pár márka/típus amihez való. Ez az olaj távolról sem olyan.
Én általában nagy ívben kerülöm azokat a helyeket ahol pofátlan módon megpróbáltak átvágni, és ez a bolt vezeti a listát.
Nyilván mindenkinek más, más a véleménye e felől.
Köszönöm szépen hasznos információid,elgondolkodtató.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A Mofakernél azt se hidd el ha kérdeznek. Ez egy brutál drága olaj, el akarták sózni a készletet, semmi köze az MZ-hez.
Az API GL-4 GL-5 kb 50 évvel későbbi (a jelenlegi legmondernebb) szabvány mint a váltó amibe ajánlották... valóban vannak direkt OT járművekhez való drága olajak, ezeket arról lehet felismerni hogy évtizedek óta kivont szabványoknak felelnek meg, és általában fel van tüntetve pár márka/típus amihez való. Ez az olaj távolról sem olyan.
Én általában nagy ívben kerülöm azokat a helyeket ahol pofátlan módon megpróbáltak átvágni, és ez a bolt vezeti a listát.
Az API GL-4 GL-5 kb 50 évvel későbbi (a jelenlegi legmondernebb) szabvány mint a váltó amibe ajánlották... valóban vannak direkt OT járművekhez való drága olajak, ezeket arról lehet felismerni hogy évtizedek óta kivont szabványoknak felelnek meg, és általában fel van tüntetve pár márka/típus amihez való. Ez az olaj távolról sem olyan.
Én általában nagy ívben kerülöm azokat a helyeket ahol pofátlan módon megpróbáltak átvágni, és ez a bolt vezeti a listát.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszönöm a hozzá szólás,jó tanácsokat Srácok,tavaszig van időm,addig eldöntöm.
Minden estere kérdésemre a boltban elmondták ez direkt ETZ,MZ-hez van.Persze azt sem kell elfelejteni ugye,hogy a boltban viszont minden eladó, főként az ami a polcokon hever,szóval ezzel is tisztában vagyok.
Írok majd az észrevételről,jövőre.Valakinek ki kell próbálni!
Simson-nál már tudom kiválóan működik.
Minden estere kérdésemre a boltban elmondták ez direkt ETZ,MZ-hez van.Persze azt sem kell elfelejteni ugye,hogy a boltban viszont minden eladó, főként az ami a polcokon hever,szóval ezzel is tisztában vagyok.
Írok majd az észrevételről,jövőre.Valakinek ki kell próbálni!
Simson-nál már tudom kiválóan működik.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hát,,, Tapasztalatból tudom,hogy a Simson Star-ba ugyan ezt használom,mint írtam is hogy a 10w40,és semmi problémám a kuplunggal. Az olaj dobozán olvasható, ..olaj fürdős kuplungos motorhoz is ajánlott.z25z írta:Hááát a t...köm tudja ) Az jut eszembe, hogy az ilyen extra csúszáscsökkentős olajok jók-e nekünk? Mivel a kuplung ugyanabban az olajban fürdik, amiben a váltó így nem tudom mennyire hasznos, hogy csökkenti a lamellák között is, mert oda viszont kell tapadás. Lehet, hogy urban legend, de talán ezért nem javasoltak a fullszint olajok az olajfürdős kuplunghoz.
Más olaj használatánál,többszörösére kellet feszíteni a kuplung bovdenjét, és még ekkor is főként hideg állapotban ugrott a motor induláskor,és nehézkes volt a fokozat váltás.
Kicseréltem a váltó olajat,és mit ha újjá született volna a motor.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én még mindíg azt mondom,hogy a Mol Hykomol 80w90-nél nem kell jobb(nincs jobb a motorjainkba),normálisan beállított kuplungnál nem ugrik meg sebességbe rakásnál hidegben sem(általában decemberig motorozni szoktam aktívan) és nyáron a legnagyobb kánikulába sincs vele semmi gond, a Kékestetőre felérve ugyan olyan volt a kuplung váltó,mint induláskor,ezt nem tudja a 10W40-es motorolaj.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ez az olaj ennyiért remélem még ágyba is hozza a reggelit... de a súrlódáscsökkentő adalék miatt semmiképpen nem jó ötlet. 80-as váltóolaj vagy (10/15W-)40-es motorolaj és kész.szketo írta:Márkatársak!
Esetleg valaki próbált már ilyen olajat váltóba? Jövőben tervezném. A kis Simson Srat- bevált. Ott már ki próbáltam természetesen nem a 80w90-hanem a neki való 10w40..Bámulatos dolgot produkált a kuplungom. Olyan ezzel az olajjal mit a vaj. Könnyek kapcsolhatók a fokozatok, és álom szerű a kuplung.
Ám,még az MZ-be nem próbáltam.Ha abban is ugyan olyan jó mit a simóba,,,,,akkor..........nincs kérdésem. Szóval??
http://www.mofaker.hu/termek/MOTUL-HD-8 ... **__972910
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Annyiszor kiveséztük ezt a témát, vagy váltó olaj ami egyfokozató- 80W-s, vagy motorolaj 40W-s
Ezeket a vasakat nem az űrhajózásra tervezték.
Ezeket a vasakat nem az űrhajózásra tervezték.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hááát a t...köm tudja ) Az jut eszembe, hogy az ilyen extra csúszáscsökkentős olajok jók-e nekünk? Mivel a kuplung ugyanabban az olajban fürdik, amiben a váltó így nem tudom mennyire hasznos, hogy csökkenti a lamellák között is, mert oda viszont kell tapadás. Lehet, hogy urban legend, de talán ezért nem javasoltak a fullszint olajok az olajfürdős kuplunghoz.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Márkatársak!
Esetleg valaki próbált már ilyen olajat váltóba? Jövőben tervezném. A kis Simson Srat- bevált. Ott már ki próbáltam természetesen nem a 80w90-hanem a neki való 10w40..Bámulatos dolgot produkált a kuplungom. Olyan ezzel az olajjal mit a vaj. Könnyek kapcsolhatók a fokozatok, és álom szerű a kuplung.
Ám,még az MZ-be nem próbáltam.Ha abban is ugyan olyan jó mit a simóba,,,,,akkor..........nincs kérdésem. Szóval??
http://www.mofaker.hu/termek/MOTUL-HD-8 ... **__972910
Esetleg valaki próbált már ilyen olajat váltóba? Jövőben tervezném. A kis Simson Srat- bevált. Ott már ki próbáltam természetesen nem a 80w90-hanem a neki való 10w40..Bámulatos dolgot produkált a kuplungom. Olyan ezzel az olajjal mit a vaj. Könnyek kapcsolhatók a fokozatok, és álom szerű a kuplung.
Ám,még az MZ-be nem próbáltam.Ha abban is ugyan olyan jó mit a simóba,,,,,akkor..........nincs kérdésem. Szóval??
http://www.mofaker.hu/termek/MOTUL-HD-8 ... **__972910
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Igen, nagyon jó!
tegnap elhoztam egy fészerből egy 1969-es Start is, úgyhogy abban is cserélni kell majd...
Ha majd rendelsz, megtennéd, hogy küldesz egy privát üzenetet?
2-3 liter kellene majd.
Köszi előre is!
tegnap elhoztam egy fészerből egy 1969-es Start is, úgyhogy abban is cserélni kell majd...
Ha majd rendelsz, megtennéd, hogy küldesz egy privát üzenetet?
2-3 liter kellene majd.
Köszi előre is!
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Látom bevált!
Nem sokára rendelek, kérek akkor neked is, ha sűrgős akkor van még a garázsban 2 liter, egy 80-as és egy 90-es
Ha esetleg még kell valakinek Addinol 80W-s vagy 90W-s hajtómű olaj jelezze.
Nem sokára rendelek, kérek akkor neked is, ha sűrgős akkor van még a garázsban 2 liter, egy 80-as és egy 90-es
Ha esetleg még kell valakinek Addinol 80W-s vagy 90W-s hajtómű olaj jelezze.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szia!
Eladó is van, vagy csak saját felhasználásra?
Ha igen vevő lennék még 1-2 literre.
Bár szerencsére nem sürgős az ügy, tavaszig is ráér.
Eladó is van, vagy csak saját felhasználásra?
Ha igen vevő lennék még 1-2 literre.
Bár szerencsére nem sürgős az ügy, tavaszig is ráér.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nekem még van, a tavaszi kollekcióból!
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
sziasztok!
lesz a közeljövőben addinol 80W-s közös vásárlás?
Nem sürgős, csak eszembe jutott.
üdv
Laci
lesz a közeljövőben addinol 80W-s közös vásárlás?
Nem sürgős, csak eszembe jutott.
üdv
Laci
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok!
Olyan kérdésem van, hogy a hajtóműolaj nem megfelelő minősége, mennyisége okozhat-e olyan problémát, hogy a motor nem veszi rendesen a kettest, de a többi fokozattal semmi probléma. Amikor kettesbe rakom olyan mintha az üres és a kettes közé ugrana.
Milán
Olyan kérdésem van, hogy a hajtóműolaj nem megfelelő minősége, mennyisége okozhat-e olyan problémát, hogy a motor nem veszi rendesen a kettest, de a többi fokozattal semmi probléma. Amikor kettesbe rakom olyan mintha az üres és a kettes közé ugrana.
Milán
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Passz... Egyiket se próbáltam még.
A 80W-90-es Castrol az Actevo volt, de asszem nincs is más 4T olajuk...
A 80W-90-es Castrol az Actevo volt, de asszem nincs is más 4T olajuk...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Castrol Actevo vagy PowerRacing 10W50?KILL3R etz írta:Annyit hozzátennék, hogy a nagy terhelés az nálam azt jelentette, hogy 3 órát motoroztunk szántóföld mellett, mocsárban, sárban, olyan dombokon ahol az 1-esbe is bele kellett kuplungolni, stb...
Normál városi, vagy túrázós használatra bőven jó, de a nyúzást jobban viseli 80W-90-el.
Az Addinol nekem jobban viselkedik mint a Repsol 10W-40, vagy a Castrol 80W-90.
Nekem eddig valami ELF 10W-50 jött be, na az mindenhol jó volt. Régebben kerestem, nem találtam, de az abba a családba tartozó 10W-40 is 3500Ft/l volt, szóval nem is kerestem tovább...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Na azért így már megnyuktató a helyzet... A mi motorunk nem extrém terepre van tervezve....
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Annyit hozzátennék, hogy a nagy terhelés az nálam azt jelentette, hogy 3 órát motoroztunk szántóföld mellett, mocsárban, sárban, olyan dombokon ahol az 1-esbe is bele kellett kuplungolni, stb...
Normál városi, vagy túrázós használatra bőven jó, de a nyúzást jobban viseli 80W-90-el.
Az Addinol nekem jobban viselkedik mint a Repsol 10W-40, vagy a Castrol 80W-90.
Nekem eddig valami ELF 10W-50 jött be, na az mindenhol jó volt. Régebben kerestem, nem találtam, de az abba a családba tartozó 10W-40 is 3500Ft/l volt, szóval nem is kerestem tovább...
Normál városi, vagy túrázós használatra bőven jó, de a nyúzást jobban viseli 80W-90-el.
Az Addinol nekem jobban viselkedik mint a Repsol 10W-40, vagy a Castrol 80W-90.
Nekem eddig valami ELF 10W-50 jött be, na az mindenhol jó volt. Régebben kerestem, nem találtam, de az abba a családba tartozó 10W-40 is 3500Ft/l volt, szóval nem is kerestem tovább...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Na azért annyira nem sötét a helyzet.Nyugodtan töltsd csak bele.hell írta:
Az szép nekem még itt pihen az asztalon de akkor bele se öntöm a fene egye meg akkor ez tanulópénz lett....
Vannak akiknek meg sokat segitett ez az olaj a váltó működésében.
Szóval nem biztos hogy neked nem lesz jobb.
Tudod mint a gyertya kérdés.Van akinek bejön egy gyártmány van akinek meg nem.
Egyébként nekem most is az van benne,ha használhatatlan lenne,akkor már lecseréltem volna,szóval használd csak.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Az szép nekem még itt pihen az asztalon de akkor bele se öntöm a fene egye meg akkor ez tanulópénz lett....zsakfos írta:Ezt én is tapasztaltam.Nekem sem jött be az Addinol.KILL3R etz írta:Nekem a Hykomol 80W-90 pld. jobban bejött mint a gyári ajánlásnak megfelelő Addinol 80W...
Utóbbi hajlamos elmelegedni nagy terhelés alatt, és nagyon akadóssá válik a váltó, nehézkessé a kuplung.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ezt én is tapasztaltam.Nekem sem jött be az Addinol.KILL3R etz írta:Nekem a Hykomol 80W-90 pld. jobban bejött mint a gyári ajánlásnak megfelelő Addinol 80W...
Utóbbi hajlamos elmelegedni nagy terhelés alatt, és nagyon akadóssá válik a váltó, nehézkessé a kuplung.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A tökömtudja gyerekek. Jobban figyelek a társaságra,hangulatra ... a tájra , minthogy mennyire vaj a váltó ...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Próbáld ki a Hykomolt, jó lesz.
Vagy nem,de az biztos.
Vagy nem,de az biztos.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég