Blokk
Re: Blokk
Sziasztok!
Trabantdugóra van átalakítva ami azzal járt hogy a hengerből és a hengerfejböl is le lett esztergálva mert vagya dugó vagy a hajtókar is rövidebb azért nem jó a 300-asra való átalakítás! Sajna nem miliomos sarja vagyok....
Senki nem tudja milnek van ilyen hajtókarja?
Trabantdugóra van átalakítva ami azzal járt hogy a hengerből és a hengerfejböl is le lett esztergálva mert vagya dugó vagy a hajtókar is rövidebb azért nem jó a 300-asra való átalakítás! Sajna nem miliomos sarja vagyok....
Senki nem tudja milnek van ilyen hajtókarja?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Vegyél gyári felújítókészletet, és gyári "300"-as dugót. Jobb is lesz a motorod, mert így kisebb lesz az alternáló tömeged, valamint a lökettérfogat is növekszik.
Ha profi 300-asítást szeretnél, keresd Bambit szerintem.
Ha profi 300-asítást szeretnél, keresd Bambit szerintem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Helló!
250-es etz kb 15éve volt trabant dugósítva és most megette a hajtókart mert kihagyták a hézagoló'alátéteket'.Most nem tudom honnan szerezzek ilyen hajtókart! Az a probléma a gyári nem jó mert 18-as a csapszeg a trabant dugóba meg 20-as kell.
Milyen járműbe van ilyen hajtókar???????
Segítsetek légyszi!,,
250-es etz kb 15éve volt trabant dugósítva és most megette a hajtókart mert kihagyták a hézagoló'alátéteket'.Most nem tudom honnan szerezzek ilyen hajtókart! Az a probléma a gyári nem jó mert 18-as a csapszeg a trabant dugóba meg 20-as kell.
Milyen járműbe van ilyen hajtókar???????
Segítsetek légyszi!,,
Re: Blokk
Üdv!
Kuplungláncnál mennyi lehet a max belógás? Meg azon gondolom nem lehet húzni, úgyhogy szerintem csere lesz.
Kuplungláncnál mennyi lehet a max belógás? Meg azon gondolom nem lehet húzni, úgyhogy szerintem csere lesz.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
Sziasztok!
Az ETZ 250 gyári javitási videóval kapcsolatban kérdeznék. A videóban a lánckerék csapágyát akkor épitik be, amikor a blokkfelek össze vannak csavarozva. A blokk szerelésénél az nem kivitelezhető hogy, minden csapágyat felteszek a tengelyekre, és az üres jobb oldali blokkot teszem fel? Felmelegitve, természetesen. Köszi!
Az ETZ 250 gyári javitási videóval kapcsolatban kérdeznék. A videóban a lánckerék csapágyát akkor épitik be, amikor a blokkfelek össze vannak csavarozva. A blokk szerelésénél az nem kivitelezhető hogy, minden csapágyat felteszek a tengelyekre, és az üres jobb oldali blokkot teszem fel? Felmelegitve, természetesen. Köszi!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Báázzz... Nem iszok rendesen mostanában úgy tűnik...
15.5 a maximum természetesen, ahogy a kollégák írták. Bicsi-bocsi.
15.5 a maximum természetesen, ahogy a kollégák írták. Bicsi-bocsi.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
zsakfos írta:Beépithető.Cerebellumm írta:Sziasztok!
250 ETZ kuplung cserét kellene megoldanom. Ha az 5 darab parafás betétet összefogom, megmérve nem éri el a 15,5 mm-t. Ez igy beépithető, vagy csiszoljak le belőlük? Köszi.
Köszi, akkor nem csiszolgatok, hanem rakom össze.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Beépithető.Cerebellumm írta:Sziasztok!
250 ETZ kuplung cserét kellene megoldanom. Ha az 5 darab parafás betétet összefogom, megmérve nem éri el a 15,5 mm-t. Ez igy beépithető, vagy csiszoljak le belőlük? Köszi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Zizi ugy van ahogy mondod.2.9-3.1 közt van egy gyári új lamella.
2.7 alatt már cserélni kell.
15.5- nél több ne legyen összesen.
2.7 alatt már cserélni kell.
15.5- nél több ne legyen összesen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Killer, biztos??? Valamiért nekem úgy rémlik, hogy 3,15 volt újonnan és nem bírtam összerakni, le kellett csiszolnom 3 mm-ig/lamella, hogy egyáltalán össze lehessen tenni.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
A gondom az, hogy ezek "vadiúj" lamellák, átlagban 3,08 mm a vastagságuk. Ennél vastagabbnak kéne hogy legyen?KILL3R etz írta:15.5mm a minimum. Ha azt nem éri el már így se, akkor ha csiszolsz belőle még rosszabb lesz. Inkább cseréld ki a legkopottabbakat.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
15.5mm a minimum. Ha azt nem éri el már így se, akkor ha csiszolsz belőle még rosszabb lesz. Inkább cseréld ki a legkopottabbakat.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
Sziasztok!
250 ETZ kuplung cserét kellene megoldanom. Ha az 5 darab parafás betétet összefogom, megmérve nem éri el a 15,5 mm-t. Ez igy beépithető, vagy csiszoljak le belőlük? Köszi.
250 ETZ kuplung cserét kellene megoldanom. Ha az 5 darab parafás betétet összefogom, megmérve nem éri el a 15,5 mm-t. Ez igy beépithető, vagy csiszoljak le belőlük? Köszi.
Re: Blokk
0.5 mmCerebellumm írta:Meg tudná valaki adni, a gyári olajterelő tárcsa vastagságát? 250 ETZ lenne szó. Köszi.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
Meg tudná valaki adni, a gyári olajterelő tárcsa vastagságát? 250 ETZ lenne szó. Köszi.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
igen ez az egyik oka.sell írta:Hivatalosan, annyira kellene csak szorosra állítani, hogy a súbervisszahúzó rugó ( ami igazábol toló) ne tudja az alapjáratállító csavarig teljesen visszatolni a subert, így lehetőség lenne kézzel egy mozdulattal finoman korrigálni az alapjárati fordulaszámot .
A lényeg hogy a könyv szerint úgy kellene beállitani az alapjárati csavarral a karbit hogy teljesen visszaengedett gáznál álljon le a motor.
Dehogy ne kelljen ezért huzogatni a gázkart ahhoz hogy legyen alapjáratunk,így a csavarral olyan szorosra állitjuk ahogy sell is írta.
Amit ezzel kapunk cserébe az a következő.
Nem lesz a bakkecskézés motorféknél.
A motorfék hatásosabb és sokkal kiméletesebb a váltóval.
Hát kb valami ilyesmi.
De itt van szépen leirva:
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Hivatalosan, annyira kellene csak szorosra állítani, hogy a súbervisszahúzó rugó ( ami igazábol toló) ne tudja az alapjáratállító csavarig teljesen visszatolni a subert, így lehetőség lenne kézzel egy mozdulattal finoman korrigálni az alapjárati fordulaszámot .
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Ez nagyon jó! Tetszik ez a verzió. Különben ki próbáltam tavaly,nem vált be. Szép lassan vissza pörgöt alap állásba.kiszsebi írta:Pl. én...Stephanus írta:...Szóval én is kíváncsi lennék rá, hogy tud- e valaki valami történelmi szokásról, ami miatt régen így csinálták.
Tempomat
De ha ennyire érdekel,megnézem neked a müszaki könyvben mit írnak pontosan róla.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Pl. én...Stephanus írta:...Szóval én is kíváncsi lennék rá, hogy tud- e valaki valami történelmi szokásról, ami miatt régen így csinálták.
Tempomat
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
Még nem találkoztam olyannal, hogy valaki így állította volna be, de tény, hogy a gyári leírás tényleg ezt írja. A semmi másra nem szolgáló állítócsavar pedig tényleg ott van a gázkaron. Nekem is kerekedett a szemem, mikor olvastam. Szóval én is kíváncsi lennék rá, hogy tud- e valaki valami történelmi szokásról, ami miatt régen így csinálták.szediati írta:Az igaz, hogy a gázkart úgy kell beállitani, hogy magától ne forogjon vissza? alul a csavarral befékezni? Ha igen miért?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Sellnek igaza van.Nem igazán jó.A gázkar akkor jó ha szépen vissza pörög a kiindulási pontra.Én jártam úgy hogy a kormány
végdugóját szarul állítottam be,és befogta a gázkart.Na sebváltásnál ért egy-két meglepetés,mintha automata lenne. Na és
a lámpáknál mintha beragadt volna a gáz,üvöltött a jószág amíg vissza nem állt alap helyzetbe.Én ki szedtem a csavart hogy
ne is rondítson a motoron, nem kell az oda!
végdugóját szarul állítottam be,és befogta a gázkart.Na sebváltásnál ért egy-két meglepetés,mintha automata lenne. Na és
a lámpáknál mintha beragadt volna a gáz,üvöltött a jószág amíg vissza nem állt alap helyzetbe.Én ki szedtem a csavart hogy
ne is rondítson a motoron, nem kell az oda!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Ez nem helytálló, nem kell. A ts-eken amiken nem volt alapjáratállító a karbin, ott volt szokás ez, de nem kötelezően. Hacsak nem szeretnél elengedett kézzel haladni városon belül például.
Re: Blokk
Az igaz, hogy a gázkart úgy kell beállitani, hogy magától ne forogjon vissza? alul a csavarral befékezni? Ha igen miért?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
1200/min. körül.szediati írta:Sziasztok. Az etz 250 nek mennyi az alapjárat értéke gyárilag? Fordulat mérö szerint?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Blokk
Sziasztok. Az etz 250 nek mennyi az alapjárat értéke gyárilag? Fordulat mérö szerint?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
Sziasztok!
Blokkfelújítás előtt állok, volna néhány kérdésem. A kuplung menesztőnél található tűgörgős kosárból van két gyári, de használt példány. Ez mennyire kopik, vagy inkább új állja a helyét? A váltó fogaskerekeket hogyan lehet „megmérni”, hogy kopáshatáron belül vannak e? Köszi!
Blokkfelújítás előtt állok, volna néhány kérdésem. A kuplung menesztőnél található tűgörgős kosárból van két gyári, de használt példány. Ez mennyire kopik, vagy inkább új állja a helyét? A váltó fogaskerekeket hogyan lehet „megmérni”, hogy kopáshatáron belül vannak e? Köszi!
Re: Blokk
Na sikerült beállítani. Most az utolsó 1/3 ánál fog a kuplung de nem csúszik és sokkal finomabban lehet váltani. Nem ugrik mikor egyesbe teszem.
Re: Blokk
Értem. De ez zsir uj lamellák esetén érvényes nem?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Hali, kitekered a blokkból a 19es kulcsal fogható "csődarabot" amire a műanyagbetéttel a bovden támaszkodik, szétakasztod a bovdent a húzóorsótól, a húzóorsón van egy 8mm-es furat amibe a bovden dió megy, ennek a furatnak a tengelyének (közepe), a blokk síkraköszörült lapjától 11mm-re kell állnia. Ezt a fordszám meghajtó ház alatt található állítólap elfordításával lehet beállítani. Remélem sikerült érthetően leírni, elmagyarázni nehezebb mint megcsinálni.. Ha valami nem érthető kérdezz bátran.
Re: Blokk
Ezt irtam én is az elöbb. Csak pontosan hogyan kell alul beállitani 250 es etz
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
A durva beállítást nem ott kell elvégezni,hanem ott ahol a kuplungbovden bemegy a blokkba.szediati írta:Sziasztok. Valaki leírná hogyan állitja be a kuplungot, hogy kioldjon rendesen de ne is csússzon? Mert nekem nem old ki rendesen annak ellenére, hogy a karnál már nincs holtjáték. Alul a fordulat kihajtás alatt a durva beállitást hogyan kell elvégezni? A lamellák nem régiek szoval azzal nincs gond. Köszi
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Blokk
Sziasztok. Valaki leírná hogyan állitja be a kuplungot, hogy kioldjon rendesen de ne is csússzon? Mert nekem nem old ki rendesen annak ellenére, hogy a karnál már nincs holtjáték. Alul a fordulat kihajtás alatt a durva beállitást hogyan kell elvégezni? A lamellák nem régiek szoval azzal nincs gond. Köszi
Re: Blokk
Sziasztok. Egy olyan kérdésem lenne, hogy a 250 es etz nek a lánckerék szimmeringjének mi a mérete? Köszi
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2014.07.20. 13:57
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: MAjs
Re: Blokk
sziasztok szeretném segitségeteket kérni...leszedtem a kuplung felöli oldal deknit mert a berugó tengelynél az o gyűrű elengedte az olajat..leszedtem a deknit és egy alátét potyant a deknibe és nem tudom h hol lehetett lehetséges h a berugo tengelyen van az alátét??ebben szeretném segitségeteket kérni meg h mekkora o gyürű kell oda !!etz 125 üdv tibi
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Blokk
Nekem is hasonló gondom volt, korábban írtam is róla. Nekem a gyújtás jeladó minimális mozgása okozta a problémát. Azt fixálva most jól/normálisan megy.
- FDani92
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2014.05.28. 11:37
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Kisvárda
Re: Blokk
Sziasztok!
Van egy problémám, ami régóta meg van és időről időre visszatér.
Adott egy ETZ 250 Bambi3 kipuval és Bambi-féle 300-as hengerrel. Szintén a Mestertől van egy jó állapotú csatos karbi.
A jelenség pedig az hogy 5-ödikben nem lehet egyenletes tempóval haladni 60 és 80 között mert rángat a motor (az alacsonyabb fokozatokban pedig még rosszabb az eset 3-4ezres fordulat között).
Valószínűleg benzinből sokall, de már próbálkoztam a benzinszint csökkentésével, a tű beljebb ejtésével, kisebb főfúvókával, levegőcsavar állításssal, présrés változtatással és a gyújtással is szórakoztam még. Az eredmény az lett általában hogy a motor rosszabbul ment, de a jelenség megmaradt továbbra is, esetleg csak minimális mértékben csökkent. A légszűrőm pedig még új. 5,5 körül fogyaszt lendületesen, előzgetve 100-110 közötti utazóval 18as lánckerékkel.
Mit nézzek még meg, ugyanis nincs több ötletem.
Van egy problémám, ami régóta meg van és időről időre visszatér.
Adott egy ETZ 250 Bambi3 kipuval és Bambi-féle 300-as hengerrel. Szintén a Mestertől van egy jó állapotú csatos karbi.
A jelenség pedig az hogy 5-ödikben nem lehet egyenletes tempóval haladni 60 és 80 között mert rángat a motor (az alacsonyabb fokozatokban pedig még rosszabb az eset 3-4ezres fordulat között).
Valószínűleg benzinből sokall, de már próbálkoztam a benzinszint csökkentésével, a tű beljebb ejtésével, kisebb főfúvókával, levegőcsavar állításssal, présrés változtatással és a gyújtással is szórakoztam még. Az eredmény az lett általában hogy a motor rosszabbul ment, de a jelenség megmaradt továbbra is, esetleg csak minimális mértékben csökkent. A légszűrőm pedig még új. 5,5 körül fogyaszt lendületesen, előzgetve 100-110 közötti utazóval 18as lánckerékkel.
Mit nézzek még meg, ugyanis nincs több ötletem.
Re: Blokk
KösziPatrik írta:Hű!
Nem pont azt találtam meg amit akkor,de itt is írja,csak itt nedvesnek nem olajosnak nevezi.
http://www.olajwebshop.hu/termek-Xado%2 ... rhoz/5535/
Re: Blokk
Hű!
Nem pont azt találtam meg amit akkor,de itt is írja,csak itt nedvesnek nem olajosnak nevezi.
http://www.olajwebshop.hu/termek-Xado%2 ... rhoz/5535/
Nem pont azt találtam meg amit akkor,de itt is írja,csak itt nedvesnek nem olajosnak nevezi.
http://www.olajwebshop.hu/termek-Xado%2 ... rhoz/5535/
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég