Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Melák »

Köszönöm a segítséget! :D
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Én elvittem egy ismerőshöz aki szintén elvitte egy haverjához aki stroboszkoppal belőtte... :D Ez volt több mint 2 éve... :) De az piszok volt mert 1000Ft elkért... :twisted: :D Az a gyertyás módszer valahogy nekünk nem volt igazi. :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

aronpfabian írta: Ugyanúgy 3 mm FHP előtt mint a megszakítóssal, csak itt próbalámpa/csipogó helyett a gyertyát tudod használni a megszakítás helyének meghatározásához.

Kiveszed a hengerfejből, ráteszed a gyertyapipát, rálógatod a bordákra hogy hozzáérjen a teste, és a gyújtást ráadva megméred, hol ad szikrát, utána ennek megfelelően korrigálod a jeladó helyzetét. A mérések és az alaplap utánállítások közt érdemes kikapcsolni a gyújtást, hogy ne melegedjen fölöslegesen a trafó.
Így szoktam én is.Gyertyával.Viszont lehet leddel vagy multiméterrel is ha az szimpatikusabb.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Melák írta:Hello! Biztos sokszor feltett kérdés és meg is lett válaszolva sokszor, csak én nem találom most. Egy leírást ETZ gyári elektronikus gyújtásának beállításához merre találok?
Ugyanúgy 3 mm FHP előtt mint a megszakítóssal, csak itt próbalámpa/csipogó helyett a gyertyát tudod használni a megszakítás helyének meghatározásához.

Kiveszed a hengerfejből, ráteszed a gyertyapipát, rálógatod a bordákra hogy hozzáérjen a teste, és a gyújtást ráadva megméred, hol ad szikrát, utána ennek megfelelően korrigálod a jeladó helyzetét. A mérések és az alaplap utánállítások közt érdemes kikapcsolni a gyújtást, hogy ne melegedjen fölöslegesen a trafó.
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello! Biztos sokszor feltett kérdés és meg is lett válaszolva sokszor, csak én nem találom most. Egy leírást ETZ gyári elektronikus gyújtásának beállításához merre találok?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Kedves Tóni! Tri-Ton!

Attól, hogy tudom mi van benne, még nem kell, hogy közöm legyen a gyártásához! :o

Egyszer régebben (2013. 01. 15.) föltettem ide két linket. Az egyik egy német nyelvű bő 100 oldalas írás az MZ elektromosságáról: "Elektrik der MZ-Zweitakter" (A másik meg fesz.szab. kapcsolási rajz.)

Most, hogy írok, gyorsan ellenőriztem, hogy műxik-e a link -sajnos már nem. (A másik még mindig megnyitható.)
Viszont egy kis keresgélés után itt megtaláltam:

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=731874

Na ennek a 91. oldalán ott van a magyar kisipari "MZ ELEKTRONIKUS FESZÜLTSÉGSZABÁLYOZÓ 6V" kapcsolási rajza! =D>


Üdv: Péter
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Egy képet ha látnánk könnyebb lenne. 51 B vagy N? Évjárat? Indexes? Mivel mérted a 10 V-ot? Multiméter? Jó állásban volt?
Mivel ebben világítótekercs van ami körül forog a lendkerékben levő mágnes ne egyenáramot, hanem váltót mérj.
Mondjuk ha a foglalaton mértél feszültséget ráadásul 10V-ot akkor az izzónak mindenképp világítania kellene...Fesszabályzót meg nem biztos hogy kell keresned, mert van olyan tipus amiben nincs.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
Kicsit OFF témában kérdezek.
Van egy simson s51 nálam amit most vett a haverom,semmilyen világítás nem működött rajta,minden izzó egytől egyig 12V-os volt benne,rámértem a foglalatoknál és alapjáraton 7V-körül volt,nagyobb fordulaton 10V-ig ment fel kb. én ebből arra következtettem,hogy 6V-os csak nem jó a szabályzás,tettem bele egy 6V-os izzót,kapcsoltam világítást és működött,csak kicsit erősen világított alapjárathoz képest,fordulaton kicsapta.

Kérdés: - Jól gondolom,hogy 6V-os? (a trafón sajnos nincs semmilyen felirat)
- hogy van megoldva a szabályzás (fesszabot nem találtam mi a jó ég szabályoz?)


Egyáltalán nem vágom ezt a simson témát,igazából most szedtem szét először simsont.

Bocsi a simsonos kérdésért,de ez megfogott és sajnos annyi időm nincs most rá,hogy sokáig matekoljak vele.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Tri-Ton írta:
MP1 írta:Popitty!

Örülök, hogy sikerült, használd egészséggel!
(Tirisztor sincs benne, [-X tranzisztor; dióda az van!)

Üdv: P
Helló MP1 !

Ja, meg ellenállás, meg zener, meg sok gányolmány is.
Csak nem közöd van a gyártásához, hogy így tudod mi van benne? Azonosító betűk és számok ismerete nélkül ?

Üdv.: Tóni
Azonosítók nélkül valóban nem lehet biztosra tudni, viszont azért a fesz.szab. működése sem egy szupertitkos űrtechnológia. Abban hogy egy tranzisztor ki-be kapcsolja a gerjesztést, hadd ne legyen triak meg tirisztor... ugyanazt a referencia designt követi mint Szabié aminek publikus az alkatrészjegyzéke (3 db tranzisztor az "ismeretlen" elem) http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=363

A(z egyátalán nem odavaló) Graetz-hídon meg látszik hogy micsoda, ahogy kinéz meg ahogy be van kötve.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

MP1 írta:Popitty!

Örülök, hogy sikerült, használd egészséggel!
(Tirisztor sincs benne, [-X tranzisztor; dióda az van!)

Üdv: P
Helló MP1 !

Ja, meg ellenállás, meg zener, meg sok gányolmány is.
Csak nem közöd van a gyártásához, hogy így tudod mi van benne? Azonosító betűk és számok ismerete nélkül ? ( mert ránézésre ugyan bármelyik lehet )
Kép

Üdv.: Tóni
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Popitty!

Örülök, hogy sikerült, használd egészséggel!
(Tirisztor sincs benne, [-X tranzisztor; dióda az van!)

Üdv: P
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

[quote="popitty"]Bizonyítás képpen vettem egy új fesz.szabot ami bejött és tegnap megcsináltam a hortobágyi túrát mentem 230 km-t és azóta is tökéletesen működik.

OK ! Örülök neki, használd egészséggel!
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Ok Jól látod milyen baromságokat csináltam. De az áthidalást azonnal megszüntettem még mielőtt beindítottam volna a vezeték cseréjét kicsit később mikor lenyugizva úrja kezdtem de így sem volt töltés csak egy rövid ideig. Alig mentem vele és paff. Azután mikor írtál újra ellenőriztem mindent és mindent rendben is találtam. Akkor már nem maradt más mint a tirisztor. Bizonyítás képpen vettem egy új fesz.szabot ami bejött és tegnap megcsináltam a hortobágyi túrát mentem 230 km-t és azóta is tökéletesen működi. Hát ez van. Sok mindenhez tök hülye vagyok de az elektronikához hatványozottan. És köszi a segítség
Tri-Ton írta:
MP1 írta:Popitty!

Jól látom, hogy a dinamón a DF-et a test felé -azzal a kis lemezkével- rövidre zártad?
Így nem csoda hogy nincs töltés!

Egyébként miféle TRIAK-ról beszéltek? Ebben a szabályzóban nincs TRIAK!

Üdv: P.
Most így jobban megnézve tényleg az a lemez oda valahogy nem az igazi, de van itt még más is.
A zöld vezeték kék nyakkal a szabályzó DF-en és a forgórészre megy, míg a D+ piros nyakkal meg az állórészre. Azonosítsd be a vezetékeket és ha így van, akkor ahogy írtam rakd a helyére.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

MP1 írta:Popitty!

Jól látom, hogy a dinamón a DF-et a test felé -azzal a kis lemezkével- rövidre zártad?
Így nem csoda hogy nincs töltés!

Egyébként miféle TRIAK-ról beszéltek? Ebben a szabályzóban nincs TRIAK!

Üdv: P.
Most így jobban megnézve tényleg az a lemez oda valahogy nem az igazi, de van itt még más is.
A zöld vezeték kék nyakkal a szabályzó DF-en és a forgórészre megy, míg a D+ piros nyakkal meg az állórészre. Azonosítsd be a vezetékeket és ha így van, akkor ahogy írtam rakd a helyére.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MP1 írta:Popitty!

Jól látom, hogy a dinamón a DF-et a test felé -azzal a kis lemezkével- rövidre zártad?
Így nem csoda hogy nincs töltés!

Egyébként miféle TRIAK-ról beszéltek? Ebben a szabályzóban nincs TRIAK!

Üdv: P.

Tényleg ott egy lemezdarab és senki nem vette észre rajtad kívűl =D>



Kép


Popitty dobd ki azt a lemezt onnan,viszont a kis vezetékdarabot ami a dinamóból jön ki azt kösd vissza a testhez.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Popitty!

Jól látom, hogy a dinamón a DF-et a test felé -azzal a kis lemezkével- rövidre zártad?
Így nem csoda hogy nincs töltés!

Egyébként miféle TRIAK-ról beszéltek? Ebben a szabályzóban nincs TRIAK!

Üdv: P.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

popitty írta:Ok. Szinte mindent végig csináltam amit írtál utoljára hagyva a triakot mert, hogy ahhoz le kell venni a tetőt. Ez a bűnös! Szinte két napig jó volt. Felszereltem egy új fesz.vackot és most újra jó. Már csak reménykedem, hogy nem két napig. Vasárnap megyek a Hortobágyra legfeljebb vissza bérelt lóval jövök
Köszi.
Tri-Ton írta:És akkor a szabályzón a mi-micsoda ?

B+ Akkumulátor+ ( Battery+ )
D+ Töltés+ ( dinamón a forgórészről lejövő pozitív, mikor tölt ez nyomja a villanyt )
61 Kontroll lámpa vezetéke ( csak gyújtásra kapcsolva ez még negatív, mikor tölt akkor már ez is pozitív és a két oldali pozitív között már nem világít a lámpa )
DF Gerjesztő tekercs pozitív oldala ( dinamón az állórész pozitív oldalára megy, valójában ezzel szabályoz )
D- Test

És úgy képzeljétek el, mintha a B+ és a D+ között lenne egy automatikus érzékelővel ellátott kapcsoló. Mikor a D+ feszültsége eléri a beállított értéket bekapcsol ha kevesebb kiold. Most viszont ha ez "beragadt" ( triak tönkre ment ) akkor az akku fesz ment a dinamóra. A dinamót meg ha tekerjük villanyt ad, ha villanyt adunk rá akkor meg motor lesz belőle.
Különben lehet hogy az tett be neki hogy behegesztettél a szerelésnél és meg gyengítette a triakot.Ezért írtam neked
hogy mielött bármit szerelsz vedd le az akkuról a sarukat.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

sell írta:Azért ez már tényleg hajmeresztő!!!! Utángyártásnál mindent lehet, lehet sz.rt is aranyáron adni, meg durrogni, ha reklamáció van. :| nemrégen vesztem össze egy alkatrészessel hasonló eset miatt, igaz nem az ő sara, de a reakciója felháborított, vettem nála egy egyszerű kapcsolórelét, a folyamatos üzemre lett bekötve az autóba ( amíg járó motorral van) az első 15 km-en belül leégett a relé!! Ezt kísérte pánikszerű telefonálás (ba..meg ég valami az autóba, mi a ku..a anyádat csináltál vele) , gondolhatjátok ez milyen érzés... Melóhelyről kikérve magam saját járművel mentem menteni. A hiba, a relé volt, leégett a tkercselése, a csévetesten a tekercselés csak félig töltötte ki a helyét, ( kb fele mennyiség volt rátekerve), ugye rézből van az meg drága..... pánik , harag valamelyest csitult visszavittem a kereskedőhöz válasza: ( és ez volt ami igazán kiverte a biztit nálam) mit vártál 1500-ért?!? Még jó is legyen??? Igen bakker azt.... Ha már vettem, és azt úgy adják kapcsolórelé, akkor azt várnám tőle hogy a feladatát lássa el... Nem akarom, hogy énekeljen, se azt hogy táncoljon bameg... Ha ez kapcsolórelé akkor kapcsoljon.. Ennyi.
A fogyasztóvédelemmel megéri felvenni a kapcsolatot, érezze a törődést az ilyen kereskedő :( megáll az eszem.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Azért ez már tényleg hajmeresztő!!!! Utángyártásnál mindent lehet, lehet sz.rt is aranyáron adni, meg durrogni, ha reklamáció van. :| nemrégen vesztem össze egy alkatrészessel hasonló eset miatt, igaz nem az ő sara, de a reakciója felháborított, vettem nála egy egyszerű kapcsolórelét, a folyamatos üzemre lett bekötve az autóba ( amíg járó motorral van) az első 15 km-en belül leégett a relé!! Ezt kísérte pánikszerű telefonálás (ba..meg ég valami az autóba, mi a ku..a anyádat csináltál vele) , gondolhatjátok ez milyen érzés... Melóhelyről kikérve magam saját járművel mentem menteni. A hiba, a relé volt, leégett a tkercselése, a csévetesten a tekercselés csak félig töltötte ki a helyét, ( kb fele mennyiség volt rátekerve), ugye rézből van az meg drága..... pánik , harag valamelyest csitult visszavittem a kereskedőhöz válasza: ( és ez volt ami igazán kiverte a biztit nálam) mit vártál 1500-ért?!? Még jó is legyen??? Igen bakker azt.... Ha már vettem, és azt úgy adják kapcsolórelé, akkor azt várnám tőle hogy a feladatát lássa el... Nem akarom, hogy énekeljen, se azt hogy táncoljon bameg... Ha ez kapcsolórelé akkor kapcsoljon.. Ennyi.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Ok. Szinte mindent végig csináltam amit írtál utoljára hagyva a triakot mert, hogy ahhoz le kell venni a tetőt. Ez a bűnös! Szinte két napig jó volt. Felszereltem egy új fesz.vackot és most újra jó. Már csak reménykedem, hogy nem két napig. Vasárnap megyek a Hortobágyra legfeljebb vissza bérelt lóval jövök
Köszi.
Tri-Ton írta:És akkor a szabályzón a mi-micsoda ?

B+ Akkumulátor+ ( Battery+ )
D+ Töltés+ ( dinamón a forgórészről lejövő pozitív, mikor tölt ez nyomja a villanyt )
61 Kontroll lámpa vezetéke ( csak gyújtásra kapcsolva ez még negatív, mikor tölt akkor már ez is pozitív és a két oldali pozitív között már nem világít a lámpa )
DF Gerjesztő tekercs pozitív oldala ( dinamón az állórész pozitív oldalára megy, valójában ezzel szabályoz )
D- Test

És úgy képzeljétek el, mintha a B+ és a D+ között lenne egy automatikus érzékelővel ellátott kapcsoló. Mikor a D+ feszültsége eléri a beállított értéket bekapcsol ha kevesebb kiold. Most viszont ha ez "beragadt" ( triak tönkre ment ) akkor az akku fesz ment a dinamóra. A dinamót meg ha tekerjük villanyt ad, ha villanyt adunk rá akkor meg motor lesz belőle.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

És akkor a szabályzón a mi-micsoda ?

B+ Akkumulátor+ ( Battery+ )
D+ Töltés+ ( dinamón a forgórészről lejövő pozitív, mikor tölt ez nyomja a villanyt )
61 Kontroll lámpa vezetéke ( csak gyújtásra kapcsolva ez még negatív, mikor tölt akkor már ez is pozitív és a két oldali pozitív között már nem világít a lámpa )
DF Gerjesztő tekercs pozitív oldala ( dinamón az állórész pozitív oldalára megy, valójában ezzel szabályoz )
D- Test

És úgy képzeljétek el, mintha a B+ és a D+ között lenne egy automatikus érzékelővel ellátott kapcsoló. Mikor a D+ feszültsége eléri a beállított értéket bekapcsol ha kevesebb kiold. Most viszont ha ez "beragadt" ( triak tönkre ment ) akkor az akku fesz ment a dinamóra. A dinamót meg ha tekerjük villanyt ad, ha villanyt adunk rá akkor meg motor lesz belőle.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

popitty írta:Üdv!
A hír elhamarkodott volt. Két nap a felszerelt elektromos fesz.szabályzóm működött rendesen most az a hiba jelentkezett, hogy kivert egy biztosítékot, azt kicserélve pedig ha leveszem a gyújtást ég a töltésjelző ha ráadom elalszik. Elgondolkodtató ha rosszul van kötve valami hogyan működött eddig. A kérdésem, hogy melyik a gerjesztő- és melyik a gerjesztett tekercs.
Dinamónál a gerjesztő az állórész, annak a mágnesesség változtatásával lehet szabályozni az áramot adó forgórész gerjesztett tekercsének a feszültségét. ( generátornál fordítva )
Nézd meg a töltésjelző vezetékét, mégpedig a negatív ( 61-es vezeték ) oldalt. Ugyanis ha az kap esetleg most pozitívot ( zárlatos lett, majd elszakadt ) akkor ha leveszed a gyújtást és a túloldal pozitívot kap, világíthat az izzó. Ha meg ráadod, mindkét oldal pozitívot kap és nem világít. Ha van műszered, akkor akkut le és mérés. Ha nincs akkor se próbálj semmit biztosíték nélkül, mert felrobbanhat az akksi ! Ha ott nem találsz gondot, kapd le újra a szabályzó tetejét. Lehet, hogy tönkrement a triak ( az a háromlábú kocka ) nézd meg azt is. Ha nem látsz rajta semmit akkor maradj itt online és mondom a hogyan-továbbot. ( ha ez lesz, az szar ügy, mert a dinamó akkor motorként indult volna és azért nyomta ki a biztit ) Most meg ha már benn van a bizti akkor valami megszakadt.

Üdv.: Tóni
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tri-Ton 2015.07.31. 19:02-kor.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Üdv!
A hír elhamarkodott volt. Két nap a felszerelt elektromos fesz.szabályzóm működött rendesen most az a hiba jelentkezett, hogy kivert egy biztosítékot, azt kicserélve pedig ha leveszem a gyújtást ég a töltésjelző ha ráadom elalszik. Elgondolkodtató ha rosszul van kötve valami hogyan működött eddig. A kérdésem, hogy melyik a gerjesztő- és melyik a gerjesztett tekercs.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektromos feszszabályzó felszerelése

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta:HÍR! Kiálltom ország világnak. Túl vagyok a műveleten amikor is szakmailag megrúgtam a motort. BEINDULT A HAJTÓMŰ ÉS A TÖLTÉSJELZŐ MŰSZER FÉNYE LÁGY ÁTMENETTEL KIALUDT. Ezt az izgalommal teli pillanatot Amstrong holdra lépésével tudnám összehasonlítani, kis szerelés a hozzáértőknek de hatalmas balhé a dilettánsnak. Félre a hülyeséggel a töltésem megjött és egyenlőre kifogástalanul működik. Kösz.
Grat :)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektromos feszszabályzó felszerelése

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

popitty írta:HÍR! Kiálltom ország világnak. Túl vagyok a műveleten amikor is szakmailag megrúgtam a motort. BEINDULT A HAJTÓMŰ ÉS A TÖLTÉSJELZŐ MŰSZER FÉNYE LÁGY ÁTMENETTEL KIALUDT. Ezt az izgalommal teli pillanatot Amstrong holdra lépésével tudnám összehasonlítani, kis szerelés a hozzáértőknek de hatalmas balhé a dilettánsnak. Félre a hülyeséggel a töltésem megjött és egyenlőre kifogástalanul működik. Kösz.
Használd egészséggel.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Ennek a beszerelése? Ez a legegyszerűbb gyújtás. Olvasd el figyelmesen a leírást, érthetően minden le van benne írva. Nem cikizlek, én is csak el tudnám ismételni.
Én is egyedül szereltem be, tényleg egyszerű!
arcsassandor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2015.06.28. 12:54
MZ-d típusa: 250 TS MZ

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: arcsassandor »

Üdvözlet Mindenkinek. Tud-e valaki segíteni? A képen látható elektronikus gyújtás beszerelésének mi a titka ? Rajtunk kifogott.
Kép

Kép
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Elektromos feszszabályzó felszerelése

Hozzászólás Szerző: popitty »

HÍR! Kiálltom ország világnak. Túl vagyok a műveleten amikor is szakmailag megrúgtam a motort. BEINDULT A HAJTÓMŰ ÉS A TÖLTÉSJELZŐ MŰSZER FÉNYE LÁGY ÁTMENETTEL KIALUDT. Ezt az izgalommal teli pillanatot Amstrong holdra lépésével tudnám összehasonlítani, kis szerelés a hozzáértőknek de hatalmas balhé a dilettánsnak. Félre a hülyeséggel a töltésem megjött és egyenlőre kifogástalanul működik. Kösz.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta:Nos Tisztelt Márkatársak! Először is mindenkinek köszönöm a segítséget mert e nélkül csak helyben topognék. Felszereltem ahogyan az instrukciókat adtátok most töltöm az aksit mert csak 3,5 V van benne azután berúgom és jön az öröm vagy a meglepetés. Egyébként az is lehet, hogy elkúrtam a szabályzót amikor legelőször nem vettem le az akkuról a sarut de úgy hallom mással is előfordul. Ennyit tandíjat szívesen megfizetem ha egyébként meg jó a bekötés. Minden rendeltetés szerint világít csak szikra nincs elegendő. Fotót is készítettem a bekötésről meg az állórészről ahogyan leszeertem az előtétellenállást. Két felvételt felteszek. Ha végzek a töltéssel a rugás utáni eredményt is közzé teszem majd. Még egyszer kösz mindenkinek!
Kép

Kép
Olyan akksitól ami 3.5V feszültséget mutat azért túl sokat már ne várj :(
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Hoppi hoppi micsoda megszakító. Na jó látni vannak akik tudják mi a fasza. :D
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Nos Tisztelt Márkatársak! Először is mindenkinek köszönöm a segítséget mert e nélkül csak helyben topognék. Felszereltem ahogyan az instrukciókat adtátok most töltöm az aksit mert csak 3,5 V van benne azután berúgom és jön az öröm vagy a meglepetés. Egyébként az is lehet, hogy elkúrtam a szabályzót amikor legelőször nem vettem le az akkuról a sarut de úgy hallom mással is előfordul. Ennyit tandíjat szívesen megfizetem ha egyébként meg jó a bekötés. Minden rendeltetés szerint világít csak szikra nincs elegendő. Fotót is készítettem a bekötésről meg az állórészről ahogyan leszeertem az előtétellenállást. Két felvételt felteszek. Ha végzek a töltéssel a rugás utáni eredményt is közzé teszem majd. Még egyszer kösz mindenkinek!
Kép

Kép
Csatolmányok
DSCF1302.pdf E.FESZ.SZAB.pdf
(231.71 KiB) Letöltve 195 alkalommal.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Ez így igaz! Dinamó, nem generátor! Ez is igaz!
Én 2013 kora őszén cseréltem le a hagyományosat elektronikusra, by Müller Szabolcs, de az elsőt simán elkúrtuk, az én un. szerelő ismerősöm szépen elkötötte. A második, már jó lett, azóta is az vagyon benne. Úgy tudom, gyárt 6 Voltos változatoz is.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Azért sok a bénázó is,nem mindig csak a fesszab a hibás.
Milliószor le lett írva már hogy mit kell csinálni az ellenállás tekerccsel,melyik jelölés minek felel mg a másikon levővel,ennek ellenére mindig elbaltázza a legtöbb és nem előtte hanem utána kérdez.
Közben meg már pont a félrekötésekkel,zárlatokkal ő tette tönkre az új fesszabot.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Sajnos nem generátor, arra lenne tuti megoldás (Lada ill. IFA gyári elektronikus).

6V dinamóhoz viszont többnyire csak ez a hulladék kapható :(
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Azért ez a feszültségszabályozó dolog egy döbbenet!
Itt van egy termék, amit árulnak, jóhiszeműen megveszi a kolléga, és lassan ha nem több mint egy hete ezen, ezzel bírkózunk!
Egy szaros generátornak a töltését kellene szabályoznia, XXI. század elején!
A fene egye meg aki gyártja ezeket, no meg a kereskedőket, akik árulják.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta:Újra próbálkozom a felvétel elküldésével


Kép
Megégve semmi sincs, ez jó jel. A tranzisztor alól sem hiányzik a szigetelő lap, ez pipa. A visszáramgátló hááááát... mindig elképedek a magyar kisipar kreativitásán, tisztán egyenáramú rendszerbe váltóáramhoz való egyenirányító diódahidat (Graetz) beépíteni... biztos ez volt akciós a héten. Ettől még működik csak sok értelme nincs (látszik is mind a bekötésén mind a levágott lábán).

Ha a B+ és D+ ágakat bekötve szikrázott, akkor vagy sikerült valahogy hozzáérned a (testelt) hűtőlaphoz, vagy hozzáér a Graetz-kocka két lábát összekötő D+ vezeték a rögzítőcsavarjához, vagy sikerült fordítva beszerelniük a diódahidat.

Ha hozzáér, akkor próbáld valahogy elhajtogatni. Vagy elhajtogatni az anyjába azt aki ezt eladta (de méginkább azt kéne aki gyártotta...)
Ha nem, akkor multiméterrel nézd meg, csak a D+ (két bekötött láb) -> B+ (egy bekötött láb) irányban vezethet, fordítva nem, és természetesen a hátlapra sem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Jahh, szerettem volna épp javasolni, hogy meg kellene hagyni a topicot annak, ami. Nekem spec nincs bajom egyikőtökkel sem, de ha ütni vágni akarjátok egymást arra ott a zúzda. Amúgy javasolnám "a gyere üljünk le egy sörre és megbeszéljük, mint férfi a férfival" dolgot, és nem dedós módjára mások számára érdektelenül fotelhuszárkodva szétoffolni a topicot.
Peace!
Üdv
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Zsír itt ez a pokol kapuja. :D Nincs is OFF! :D
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

popitty írta:Ombre! Most újra leírom nem mentegetődzés képpen de hátha megérted, hogy én sem HLaci túravezetőt sem pedig Slarin "cimborámat" nem ismerem és és így egyikőjüket sem akartam előnyben részesíteni. Hogy neki adtam oda a telót az a véletlen műve. És miután nem ismerlek benneteket így félre sem dobhatlak egyébként sem a stílusom. A gunyoros idióta stílusodat meg kifejezetten rühellem és kérlek akadj le rólam és élvezd, hogy nem segítesz nekem. És még mást se csinálj ne állj a napra. Ami meg a felejtést illeti ha nem tanulsz nehéz valamit is elfelejteni így hát veled vitázni sem lehet mert annak során észérvek feszülnek egymásnak és nem ilyen bételmajszoló csepürágó stílusban. Szóval felejts el és élvezz!

Tri-Ton írta:Akkor, hát látjátok. Itt a hős, a főnök, aki fentről elvárja a segítséget, nem, pedig lentről alázattal kér. Segítsetek hát neki ! ( ha úgy gondoljátok, mert Ő egyébként "nagyon megérdemli", egyébként segítőkész gyerek, csak nagyon jól titkolja )
Tudod, csak azért nem szállok veled vitába, mert ahhoz le kéne süllyednem a te szintedre, ott meg már te lennél helyzeti előnyben. Amíg viszont Hlaci irányában nem esik ki a szádon egy bocsánat kérés, addig a "kedvencem" maradsz. Ha megteszed elfelejtlek, ha nem akkor lesz még alkalom, hogy "örülhess" nekem. ( ja és ha nem állok a napra, még fehérebb leszek és így még nehezebben fogok felejteni )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Látom a fedélre rá írtad a bekötési módot,elvileg úgy kel lennie ahogy rá írtad.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Ombre! Most újra leírom nem mentegetődzés képpen de hátha megérted, hogy én sem HLaci túravezetőt sem pedig Slarin "cimborámat" nem ismerem és és így egyikőjüket sem akartam előnyben részesíteni. Hogy neki adtam oda a telót az a véletlen műve. És miután nem ismerlek benneteket így félre sem dobhatlak egyébként sem a stílusom. A gunyoros idióta stílusodat meg kifejezetten rühellem és kérlek akadj le rólam és élvezd, hogy nem segítesz nekem. És még mást se csinálj ne állj a napra. Ami meg a felejtést illeti ha nem tanulsz nehéz valamit is elfelejteni így hát veled vitázni sem lehet mert annak során észérvek feszülnek egymásnak és nem ilyen bételmajszoló csepürágó stílusban. Szóval felejts el és élvezz!

Tri-Ton írta:Akkor, hát látjátok. Itt a hős, a főnök, aki fentről elvárja a segítséget, nem, pedig lentről alázattal kér. Segítsetek hát neki ! ( ha úgy gondoljátok, mert Ő egyébként "nagyon megérdemli", egyébként segítőkész gyerek, csak nagyon jól titkolja )
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Újra próbálkozom a felvétel elküldésével

pnlaci írta:
popitty írta:Ok. Lefotóztam de ez a fórum a jpg kiterjesztést nem engedélyezi. Hova küldjem a fotót. Az akut is levettem.
Képet ide is fel tudsz rakni.próbáld újra.
Kép
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Akkor, hát látjátok. Itt a hős, a főnök, aki fentről elvárja a segítséget, nem, pedig lentről alázattal kér. Segítsetek hát neki ! ( ha úgy gondoljátok, mert Ő egyébként "nagyon megérdemli", egyébként segítőkész gyerek, csak nagyon jól titkolja )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Drága Márkatársam! Te úgy látszik marha nehezen értesz meg dolgokat pedig ehhez szakmai tudás sem kell. De ha ez miatt nem segítesz akkor ne tedd!
Tri-Ton írta:
popitty írta:Ok. Lefotóztam de ez a fórum a jpg kiterjesztést nem engedélyezi. Hova küldjem a fotót. Az akut is levettem.
Most miért nem a Slarin cimborádat kérdezed ? A teló eladásnál félre dobtál mindenkit Ő volt az első, HLaci túra vezető és szervezőről azt sem akartad tudni, hogy ki Ő. Sőt, egy bocsi tévedtem helyett, még velünk is vitába szálltál, most meg segítsen mindenki ? Tudod engem csak a nap barnított a nyáron egy kicsit és a fehér ember nem felejt, másnak tudnék, de neked sajnos nem tudok segíteni !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

popitty írta:Ok. Lefotóztam de ez a fórum a jpg kiterjesztést nem engedélyezi. Hova küldjem a fotót. Az akut is levettem.
Most miért nem a Slarin cimborádat kérdezed ? A teló eladásnál félre dobtál mindenkit Ő volt az első, HLaci túra vezető és szervezőről azt sem akartad tudni, hogy ki Ő. Sőt, egy bocsi tévedtem helyett, még velünk is vitába szálltál, most meg segítsen mindenki ? Tudod engem csak a nap barnított a nyáron egy kicsit és a fehér ember nem felejt, másnak tudnék, de neked sajnos nem tudok segíteni !
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

popitty írta:Ok. Lefotóztam de ez a fórum a jpg kiterjesztést nem engedélyezi. Hova küldjem a fotót. Az akut is levettem.
Képet ide is fel tudsz rakni.próbáld újra.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Ok. Lefotóztam de ez a fórum a jpg kiterjesztést nem engedélyezi. Hova küldjem a fotót. Az akut is levettem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

És mielőtt bármit is csinálsz vedd le az akkumulátort ha jót akarsz. Miután átszerelted az új fesszabot utána vissza kötheted
az aksit.Így elkerülheted hogy hegesszen,no meg hogy ellőd az új fesszabot,vagy a diódahídat.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta:Sajnos megint bajom van mivel a vezetékek elektr. fesszab.-ra való átrakása során amikor az 51-est ami látom az akku +-ja a B+-ra rátettem szikrázott és melegedni kezdet a fessz, igaz még a test (D-)nem volt rátéve és még az előtét ellenállást sem szereltem le. Gondolom nem ez a baj és ez így nem jó. Megint segítségre szorulok.
A B+ egy diódán megy át a D+/61-ről, máshova nincs is bekötve, a D--tól is teljesen független. A dióda pont a fesz.szab.-ba B+ felől való áramfolyást akadályozná meg (visszáramgátló), csak a D+ -> B+ irányt engedi.
Tehát ez így nagyon nem OK. Szedd szét, fényképezd le!
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sajnos megint bajom van mivel a vezetékek elektr. fesszab.-ra való átrakása során amikor az 51-est ami látom az akku +-ja a B+-ra rátettem szikrázott és melegedni kezdet a fessz, igaz még a test (D-)nem volt rátéve és még az előtét ellenállást sem szereltem le. Gondolom nem ez a baj és ez így nem jó. Megint segítségre szorulok.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég