Elektronika topik - a pokol kapuja
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én elvittem egy ismerőshöz aki szintén elvitte egy haverjához aki stroboszkoppal belőtte... Ez volt több mint 2 éve... De az piszok volt mert 1000Ft elkért... Az a gyertyás módszer valahogy nekünk nem volt igazi.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Így szoktam én is.Gyertyával.Viszont lehet leddel vagy multiméterrel is ha az szimpatikusabb.aronpfabian írta: Ugyanúgy 3 mm FHP előtt mint a megszakítóssal, csak itt próbalámpa/csipogó helyett a gyertyát tudod használni a megszakítás helyének meghatározásához.
Kiveszed a hengerfejből, ráteszed a gyertyapipát, rálógatod a bordákra hogy hozzáérjen a teste, és a gyújtást ráadva megméred, hol ad szikrát, utána ennek megfelelően korrigálod a jeladó helyzetét. A mérések és az alaplap utánállítások közt érdemes kikapcsolni a gyújtást, hogy ne melegedjen fölöslegesen a trafó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ugyanúgy 3 mm FHP előtt mint a megszakítóssal, csak itt próbalámpa/csipogó helyett a gyertyát tudod használni a megszakítás helyének meghatározásához.Melák írta:Hello! Biztos sokszor feltett kérdés és meg is lett válaszolva sokszor, csak én nem találom most. Egy leírást ETZ gyári elektronikus gyújtásának beállításához merre találok?
Kiveszed a hengerfejből, ráteszed a gyertyapipát, rálógatod a bordákra hogy hozzáérjen a teste, és a gyújtást ráadva megméred, hol ad szikrát, utána ennek megfelelően korrigálod a jeladó helyzetét. A mérések és az alaplap utánállítások közt érdemes kikapcsolni a gyújtást, hogy ne melegedjen fölöslegesen a trafó.
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hello! Biztos sokszor feltett kérdés és meg is lett válaszolva sokszor, csak én nem találom most. Egy leírást ETZ gyári elektronikus gyújtásának beállításához merre találok?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kedves Tóni! Tri-Ton!
Attól, hogy tudom mi van benne, még nem kell, hogy közöm legyen a gyártásához!
Egyszer régebben (2013. 01. 15.) föltettem ide két linket. Az egyik egy német nyelvű bő 100 oldalas írás az MZ elektromosságáról: "Elektrik der MZ-Zweitakter" (A másik meg fesz.szab. kapcsolási rajz.)
Most, hogy írok, gyorsan ellenőriztem, hogy műxik-e a link -sajnos már nem. (A másik még mindig megnyitható.)
Viszont egy kis keresgélés után itt megtaláltam:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=731874
Na ennek a 91. oldalán ott van a magyar kisipari "MZ ELEKTRONIKUS FESZÜLTSÉGSZABÁLYOZÓ 6V" kapcsolási rajza!
Üdv: Péter
Attól, hogy tudom mi van benne, még nem kell, hogy közöm legyen a gyártásához!
Egyszer régebben (2013. 01. 15.) föltettem ide két linket. Az egyik egy német nyelvű bő 100 oldalas írás az MZ elektromosságáról: "Elektrik der MZ-Zweitakter" (A másik meg fesz.szab. kapcsolási rajz.)
Most, hogy írok, gyorsan ellenőriztem, hogy műxik-e a link -sajnos már nem. (A másik még mindig megnyitható.)
Viszont egy kis keresgélés után itt megtaláltam:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=731874
Na ennek a 91. oldalán ott van a magyar kisipari "MZ ELEKTRONIKUS FESZÜLTSÉGSZABÁLYOZÓ 6V" kapcsolási rajza!
Üdv: Péter
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egy képet ha látnánk könnyebb lenne. 51 B vagy N? Évjárat? Indexes? Mivel mérted a 10 V-ot? Multiméter? Jó állásban volt?
Mivel ebben világítótekercs van ami körül forog a lendkerékben levő mágnes ne egyenáramot, hanem váltót mérj.
Mondjuk ha a foglalaton mértél feszültséget ráadásul 10V-ot akkor az izzónak mindenképp világítania kellene...Fesszabályzót meg nem biztos hogy kell keresned, mert van olyan tipus amiben nincs.
Mivel ebben világítótekercs van ami körül forog a lendkerékben levő mágnes ne egyenáramot, hanem váltót mérj.
Mondjuk ha a foglalaton mértél feszültséget ráadásul 10V-ot akkor az izzónak mindenképp világítania kellene...Fesszabályzót meg nem biztos hogy kell keresned, mert van olyan tipus amiben nincs.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Kicsit OFF témában kérdezek.
Van egy simson s51 nálam amit most vett a haverom,semmilyen világítás nem működött rajta,minden izzó egytől egyig 12V-os volt benne,rámértem a foglalatoknál és alapjáraton 7V-körül volt,nagyobb fordulaton 10V-ig ment fel kb. én ebből arra következtettem,hogy 6V-os csak nem jó a szabályzás,tettem bele egy 6V-os izzót,kapcsoltam világítást és működött,csak kicsit erősen világított alapjárathoz képest,fordulaton kicsapta.
Kérdés: - Jól gondolom,hogy 6V-os? (a trafón sajnos nincs semmilyen felirat)
- hogy van megoldva a szabályzás (fesszabot nem találtam mi a jó ég szabályoz?)
Egyáltalán nem vágom ezt a simson témát,igazából most szedtem szét először simsont.
Bocsi a simsonos kérdésért,de ez megfogott és sajnos annyi időm nincs most rá,hogy sokáig matekoljak vele.
Kicsit OFF témában kérdezek.
Van egy simson s51 nálam amit most vett a haverom,semmilyen világítás nem működött rajta,minden izzó egytől egyig 12V-os volt benne,rámértem a foglalatoknál és alapjáraton 7V-körül volt,nagyobb fordulaton 10V-ig ment fel kb. én ebből arra következtettem,hogy 6V-os csak nem jó a szabályzás,tettem bele egy 6V-os izzót,kapcsoltam világítást és működött,csak kicsit erősen világított alapjárathoz képest,fordulaton kicsapta.
Kérdés: - Jól gondolom,hogy 6V-os? (a trafón sajnos nincs semmilyen felirat)
- hogy van megoldva a szabályzás (fesszabot nem találtam mi a jó ég szabályoz?)
Egyáltalán nem vágom ezt a simson témát,igazából most szedtem szét először simsont.
Bocsi a simsonos kérdésért,de ez megfogott és sajnos annyi időm nincs most rá,hogy sokáig matekoljak vele.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azonosítók nélkül valóban nem lehet biztosra tudni, viszont azért a fesz.szab. működése sem egy szupertitkos űrtechnológia. Abban hogy egy tranzisztor ki-be kapcsolja a gerjesztést, hadd ne legyen triak meg tirisztor... ugyanazt a referencia designt követi mint Szabié aminek publikus az alkatrészjegyzéke (3 db tranzisztor az "ismeretlen" elem) http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=363Tri-Ton írta:Helló MP1 !MP1 írta:Popitty!
Örülök, hogy sikerült, használd egészséggel!
(Tirisztor sincs benne, tranzisztor; dióda az van!)
Üdv: P
Ja, meg ellenállás, meg zener, meg sok gányolmány is.
Csak nem közöd van a gyártásához, hogy így tudod mi van benne? Azonosító betűk és számok ismerete nélkül ?
Üdv.: Tóni
A(z egyátalán nem odavaló) Graetz-hídon meg látszik hogy micsoda, ahogy kinéz meg ahogy be van kötve.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló MP1 !MP1 írta:Popitty!
Örülök, hogy sikerült, használd egészséggel!
(Tirisztor sincs benne, tranzisztor; dióda az van!)
Üdv: P
Ja, meg ellenállás, meg zener, meg sok gányolmány is.
Csak nem közöd van a gyártásához, hogy így tudod mi van benne? Azonosító betűk és számok ismerete nélkül ? ( mert ránézésre ugyan bármelyik lehet )
Üdv.: Tóni
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Popitty!
Örülök, hogy sikerült, használd egészséggel!
(Tirisztor sincs benne, tranzisztor; dióda az van!)
Üdv: P
Örülök, hogy sikerült, használd egészséggel!
(Tirisztor sincs benne, tranzisztor; dióda az van!)
Üdv: P
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
[quote="popitty"]Bizonyítás képpen vettem egy új fesz.szabot ami bejött és tegnap megcsináltam a hortobágyi túrát mentem 230 km-t és azóta is tökéletesen működik.
OK ! Örülök neki, használd egészséggel!
OK ! Örülök neki, használd egészséggel!
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ok Jól látod milyen baromságokat csináltam. De az áthidalást azonnal megszüntettem még mielőtt beindítottam volna a vezeték cseréjét kicsit később mikor lenyugizva úrja kezdtem de így sem volt töltés csak egy rövid ideig. Alig mentem vele és paff. Azután mikor írtál újra ellenőriztem mindent és mindent rendben is találtam. Akkor már nem maradt más mint a tirisztor. Bizonyítás képpen vettem egy új fesz.szabot ami bejött és tegnap megcsináltam a hortobágyi túrát mentem 230 km-t és azóta is tökéletesen működi. Hát ez van. Sok mindenhez tök hülye vagyok de az elektronikához hatványozottan. És köszi a segítség
Tri-Ton írta:Most így jobban megnézve tényleg az a lemez oda valahogy nem az igazi, de van itt még más is.MP1 írta:Popitty!
Jól látom, hogy a dinamón a DF-et a test felé -azzal a kis lemezkével- rövidre zártad?
Így nem csoda hogy nincs töltés!
Egyébként miféle TRIAK-ról beszéltek? Ebben a szabályzóban nincs TRIAK!
Üdv: P.
A zöld vezeték kék nyakkal a szabályzó DF-en és a forgórészre megy, míg a D+ piros nyakkal meg az állórészre. Azonosítsd be a vezetékeket és ha így van, akkor ahogy írtam rakd a helyére.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Most így jobban megnézve tényleg az a lemez oda valahogy nem az igazi, de van itt még más is.MP1 írta:Popitty!
Jól látom, hogy a dinamón a DF-et a test felé -azzal a kis lemezkével- rövidre zártad?
Így nem csoda hogy nincs töltés!
Egyébként miféle TRIAK-ról beszéltek? Ebben a szabályzóban nincs TRIAK!
Üdv: P.
A zöld vezeték kék nyakkal a szabályzó DF-en és a forgórészre megy, míg a D+ piros nyakkal meg az állórészre. Azonosítsd be a vezetékeket és ha így van, akkor ahogy írtam rakd a helyére.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
MP1 írta:Popitty!
Jól látom, hogy a dinamón a DF-et a test felé -azzal a kis lemezkével- rövidre zártad?
Így nem csoda hogy nincs töltés!
Egyébként miféle TRIAK-ról beszéltek? Ebben a szabályzóban nincs TRIAK!
Üdv: P.
Tényleg ott egy lemezdarab és senki nem vette észre rajtad kívűl
Popitty dobd ki azt a lemezt onnan,viszont a kis vezetékdarabot ami a dinamóból jön ki azt kösd vissza a testhez.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Popitty!
Jól látom, hogy a dinamón a DF-et a test felé -azzal a kis lemezkével- rövidre zártad?
Így nem csoda hogy nincs töltés!
Egyébként miféle TRIAK-ról beszéltek? Ebben a szabályzóban nincs TRIAK!
Üdv: P.
Jól látom, hogy a dinamón a DF-et a test felé -azzal a kis lemezkével- rövidre zártad?
Így nem csoda hogy nincs töltés!
Egyébként miféle TRIAK-ról beszéltek? Ebben a szabályzóban nincs TRIAK!
Üdv: P.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Különben lehet hogy az tett be neki hogy behegesztettél a szerelésnél és meg gyengítette a triakot.Ezért írtam nekedpopitty írta:Ok. Szinte mindent végig csináltam amit írtál utoljára hagyva a triakot mert, hogy ahhoz le kell venni a tetőt. Ez a bűnös! Szinte két napig jó volt. Felszereltem egy új fesz.vackot és most újra jó. Már csak reménykedem, hogy nem két napig. Vasárnap megyek a Hortobágyra legfeljebb vissza bérelt lóval jövök
Köszi.
Tri-Ton írta:És akkor a szabályzón a mi-micsoda ?
B+ Akkumulátor+ ( Battery+ )
D+ Töltés+ ( dinamón a forgórészről lejövő pozitív, mikor tölt ez nyomja a villanyt )
61 Kontroll lámpa vezetéke ( csak gyújtásra kapcsolva ez még negatív, mikor tölt akkor már ez is pozitív és a két oldali pozitív között már nem világít a lámpa )
DF Gerjesztő tekercs pozitív oldala ( dinamón az állórész pozitív oldalára megy, valójában ezzel szabályoz )
D- Test
És úgy képzeljétek el, mintha a B+ és a D+ között lenne egy automatikus érzékelővel ellátott kapcsoló. Mikor a D+ feszültsége eléri a beállított értéket bekapcsol ha kevesebb kiold. Most viszont ha ez "beragadt" ( triak tönkre ment ) akkor az akku fesz ment a dinamóra. A dinamót meg ha tekerjük villanyt ad, ha villanyt adunk rá akkor meg motor lesz belőle.
hogy mielött bármit szerelsz vedd le az akkuról a sarukat.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A fogyasztóvédelemmel megéri felvenni a kapcsolatot, érezze a törődést az ilyen kereskedő megáll az eszem.sell írta:Azért ez már tényleg hajmeresztő!!!! Utángyártásnál mindent lehet, lehet sz.rt is aranyáron adni, meg durrogni, ha reklamáció van. nemrégen vesztem össze egy alkatrészessel hasonló eset miatt, igaz nem az ő sara, de a reakciója felháborított, vettem nála egy egyszerű kapcsolórelét, a folyamatos üzemre lett bekötve az autóba ( amíg járó motorral van) az első 15 km-en belül leégett a relé!! Ezt kísérte pánikszerű telefonálás (ba..meg ég valami az autóba, mi a ku..a anyádat csináltál vele) , gondolhatjátok ez milyen érzés... Melóhelyről kikérve magam saját járművel mentem menteni. A hiba, a relé volt, leégett a tkercselése, a csévetesten a tekercselés csak félig töltötte ki a helyét, ( kb fele mennyiség volt rátekerve), ugye rézből van az meg drága..... pánik , harag valamelyest csitult visszavittem a kereskedőhöz válasza: ( és ez volt ami igazán kiverte a biztit nálam) mit vártál 1500-ért?!? Még jó is legyen??? Igen bakker azt.... Ha már vettem, és azt úgy adják kapcsolórelé, akkor azt várnám tőle hogy a feladatát lássa el... Nem akarom, hogy énekeljen, se azt hogy táncoljon bameg... Ha ez kapcsolórelé akkor kapcsoljon.. Ennyi.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért ez már tényleg hajmeresztő!!!! Utángyártásnál mindent lehet, lehet sz.rt is aranyáron adni, meg durrogni, ha reklamáció van. nemrégen vesztem össze egy alkatrészessel hasonló eset miatt, igaz nem az ő sara, de a reakciója felháborított, vettem nála egy egyszerű kapcsolórelét, a folyamatos üzemre lett bekötve az autóba ( amíg járó motorral van) az első 15 km-en belül leégett a relé!! Ezt kísérte pánikszerű telefonálás (ba..meg ég valami az autóba, mi a ku..a anyádat csináltál vele) , gondolhatjátok ez milyen érzés... Melóhelyről kikérve magam saját járművel mentem menteni. A hiba, a relé volt, leégett a tkercselése, a csévetesten a tekercselés csak félig töltötte ki a helyét, ( kb fele mennyiség volt rátekerve), ugye rézből van az meg drága..... pánik , harag valamelyest csitult visszavittem a kereskedőhöz válasza: ( és ez volt ami igazán kiverte a biztit nálam) mit vártál 1500-ért?!? Még jó is legyen??? Igen bakker azt.... Ha már vettem, és azt úgy adják kapcsolórelé, akkor azt várnám tőle hogy a feladatát lássa el... Nem akarom, hogy énekeljen, se azt hogy táncoljon bameg... Ha ez kapcsolórelé akkor kapcsoljon.. Ennyi.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ok. Szinte mindent végig csináltam amit írtál utoljára hagyva a triakot mert, hogy ahhoz le kell venni a tetőt. Ez a bűnös! Szinte két napig jó volt. Felszereltem egy új fesz.vackot és most újra jó. Már csak reménykedem, hogy nem két napig. Vasárnap megyek a Hortobágyra legfeljebb vissza bérelt lóval jövök
Köszi.
Köszi.
Tri-Ton írta:És akkor a szabályzón a mi-micsoda ?
B+ Akkumulátor+ ( Battery+ )
D+ Töltés+ ( dinamón a forgórészről lejövő pozitív, mikor tölt ez nyomja a villanyt )
61 Kontroll lámpa vezetéke ( csak gyújtásra kapcsolva ez még negatív, mikor tölt akkor már ez is pozitív és a két oldali pozitív között már nem világít a lámpa )
DF Gerjesztő tekercs pozitív oldala ( dinamón az állórész pozitív oldalára megy, valójában ezzel szabályoz )
D- Test
És úgy képzeljétek el, mintha a B+ és a D+ között lenne egy automatikus érzékelővel ellátott kapcsoló. Mikor a D+ feszültsége eléri a beállított értéket bekapcsol ha kevesebb kiold. Most viszont ha ez "beragadt" ( triak tönkre ment ) akkor az akku fesz ment a dinamóra. A dinamót meg ha tekerjük villanyt ad, ha villanyt adunk rá akkor meg motor lesz belőle.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
És akkor a szabályzón a mi-micsoda ?
B+ Akkumulátor+ ( Battery+ )
D+ Töltés+ ( dinamón a forgórészről lejövő pozitív, mikor tölt ez nyomja a villanyt )
61 Kontroll lámpa vezetéke ( csak gyújtásra kapcsolva ez még negatív, mikor tölt akkor már ez is pozitív és a két oldali pozitív között már nem világít a lámpa )
DF Gerjesztő tekercs pozitív oldala ( dinamón az állórész pozitív oldalára megy, valójában ezzel szabályoz )
D- Test
És úgy képzeljétek el, mintha a B+ és a D+ között lenne egy automatikus érzékelővel ellátott kapcsoló. Mikor a D+ feszültsége eléri a beállított értéket bekapcsol ha kevesebb kiold. Most viszont ha ez "beragadt" ( triak tönkre ment ) akkor az akku fesz ment a dinamóra. A dinamót meg ha tekerjük villanyt ad, ha villanyt adunk rá akkor meg motor lesz belőle.
B+ Akkumulátor+ ( Battery+ )
D+ Töltés+ ( dinamón a forgórészről lejövő pozitív, mikor tölt ez nyomja a villanyt )
61 Kontroll lámpa vezetéke ( csak gyújtásra kapcsolva ez még negatív, mikor tölt akkor már ez is pozitív és a két oldali pozitív között már nem világít a lámpa )
DF Gerjesztő tekercs pozitív oldala ( dinamón az állórész pozitív oldalára megy, valójában ezzel szabályoz )
D- Test
És úgy képzeljétek el, mintha a B+ és a D+ között lenne egy automatikus érzékelővel ellátott kapcsoló. Mikor a D+ feszültsége eléri a beállított értéket bekapcsol ha kevesebb kiold. Most viszont ha ez "beragadt" ( triak tönkre ment ) akkor az akku fesz ment a dinamóra. A dinamót meg ha tekerjük villanyt ad, ha villanyt adunk rá akkor meg motor lesz belőle.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Dinamónál a gerjesztő az állórész, annak a mágnesesség változtatásával lehet szabályozni az áramot adó forgórész gerjesztett tekercsének a feszültségét. ( generátornál fordítva )popitty írta:Üdv!
A hír elhamarkodott volt. Két nap a felszerelt elektromos fesz.szabályzóm működött rendesen most az a hiba jelentkezett, hogy kivert egy biztosítékot, azt kicserélve pedig ha leveszem a gyújtást ég a töltésjelző ha ráadom elalszik. Elgondolkodtató ha rosszul van kötve valami hogyan működött eddig. A kérdésem, hogy melyik a gerjesztő- és melyik a gerjesztett tekercs.
Nézd meg a töltésjelző vezetékét, mégpedig a negatív ( 61-es vezeték ) oldalt. Ugyanis ha az kap esetleg most pozitívot ( zárlatos lett, majd elszakadt ) akkor ha leveszed a gyújtást és a túloldal pozitívot kap, világíthat az izzó. Ha meg ráadod, mindkét oldal pozitívot kap és nem világít. Ha van műszered, akkor akkut le és mérés. Ha nincs akkor se próbálj semmit biztosíték nélkül, mert felrobbanhat az akksi ! Ha ott nem találsz gondot, kapd le újra a szabályzó tetejét. Lehet, hogy tönkrement a triak ( az a háromlábú kocka ) nézd meg azt is. Ha nem látsz rajta semmit akkor maradj itt online és mondom a hogyan-továbbot. ( ha ez lesz, az szar ügy, mert a dinamó akkor motorként indult volna és azért nyomta ki a biztit ) Most meg ha már benn van a bizti akkor valami megszakadt.
Üdv.: Tóni
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tri-Ton 2015.07.31. 19:02-kor.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv!
A hír elhamarkodott volt. Két nap a felszerelt elektromos fesz.szabályzóm működött rendesen most az a hiba jelentkezett, hogy kivert egy biztosítékot, azt kicserélve pedig ha leveszem a gyújtást ég a töltésjelző ha ráadom elalszik. Elgondolkodtató ha rosszul van kötve valami hogyan működött eddig. A kérdésem, hogy melyik a gerjesztő- és melyik a gerjesztett tekercs.
A hír elhamarkodott volt. Két nap a felszerelt elektromos fesz.szabályzóm működött rendesen most az a hiba jelentkezett, hogy kivert egy biztosítékot, azt kicserélve pedig ha leveszem a gyújtást ég a töltésjelző ha ráadom elalszik. Elgondolkodtató ha rosszul van kötve valami hogyan működött eddig. A kérdésem, hogy melyik a gerjesztő- és melyik a gerjesztett tekercs.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektromos feszszabályzó felszerelése
Gratpopitty írta:HÍR! Kiálltom ország világnak. Túl vagyok a műveleten amikor is szakmailag megrúgtam a motort. BEINDULT A HAJTÓMŰ ÉS A TÖLTÉSJELZŐ MŰSZER FÉNYE LÁGY ÁTMENETTEL KIALUDT. Ezt az izgalommal teli pillanatot Amstrong holdra lépésével tudnám összehasonlítani, kis szerelés a hozzáértőknek de hatalmas balhé a dilettánsnak. Félre a hülyeséggel a töltésem megjött és egyenlőre kifogástalanul működik. Kösz.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektromos feszszabályzó felszerelése
Használd egészséggel.popitty írta:HÍR! Kiálltom ország világnak. Túl vagyok a műveleten amikor is szakmailag megrúgtam a motort. BEINDULT A HAJTÓMŰ ÉS A TÖLTÉSJELZŐ MŰSZER FÉNYE LÁGY ÁTMENETTEL KIALUDT. Ezt az izgalommal teli pillanatot Amstrong holdra lépésével tudnám összehasonlítani, kis szerelés a hozzáértőknek de hatalmas balhé a dilettánsnak. Félre a hülyeséggel a töltésem megjött és egyenlőre kifogástalanul működik. Kösz.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ennek a beszerelése? Ez a legegyszerűbb gyújtás. Olvasd el figyelmesen a leírást, érthetően minden le van benne írva. Nem cikizlek, én is csak el tudnám ismételni.
Én is egyedül szereltem be, tényleg egyszerű!
Én is egyedül szereltem be, tényleg egyszerű!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2015.06.28. 12:54
- MZ-d típusa: 250 TS MZ
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Elektromos feszszabályzó felszerelése
HÍR! Kiálltom ország világnak. Túl vagyok a műveleten amikor is szakmailag megrúgtam a motort. BEINDULT A HAJTÓMŰ ÉS A TÖLTÉSJELZŐ MŰSZER FÉNYE LÁGY ÁTMENETTEL KIALUDT. Ezt az izgalommal teli pillanatot Amstrong holdra lépésével tudnám összehasonlítani, kis szerelés a hozzáértőknek de hatalmas balhé a dilettánsnak. Félre a hülyeséggel a töltésem megjött és egyenlőre kifogástalanul működik. Kösz.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Olyan akksitól ami 3.5V feszültséget mutat azért túl sokat már ne várjpopitty írta:Nos Tisztelt Márkatársak! Először is mindenkinek köszönöm a segítséget mert e nélkül csak helyben topognék. Felszereltem ahogyan az instrukciókat adtátok most töltöm az aksit mert csak 3,5 V van benne azután berúgom és jön az öröm vagy a meglepetés. Egyébként az is lehet, hogy elkúrtam a szabályzót amikor legelőször nem vettem le az akkuról a sarut de úgy hallom mással is előfordul. Ennyit tandíjat szívesen megfizetem ha egyébként meg jó a bekötés. Minden rendeltetés szerint világít csak szikra nincs elegendő. Fotót is készítettem a bekötésről meg az állórészről ahogyan leszeertem az előtétellenállást. Két felvételt felteszek. Ha végzek a töltéssel a rugás utáni eredményt is közzé teszem majd. Még egyszer kösz mindenkinek!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hoppi hoppi micsoda megszakító. Na jó látni vannak akik tudják mi a fasza.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nos Tisztelt Márkatársak! Először is mindenkinek köszönöm a segítséget mert e nélkül csak helyben topognék. Felszereltem ahogyan az instrukciókat adtátok most töltöm az aksit mert csak 3,5 V van benne azután berúgom és jön az öröm vagy a meglepetés. Egyébként az is lehet, hogy elkúrtam a szabályzót amikor legelőször nem vettem le az akkuról a sarut de úgy hallom mással is előfordul. Ennyit tandíjat szívesen megfizetem ha egyébként meg jó a bekötés. Minden rendeltetés szerint világít csak szikra nincs elegendő. Fotót is készítettem a bekötésről meg az állórészről ahogyan leszeertem az előtétellenállást. Két felvételt felteszek. Ha végzek a töltéssel a rugás utáni eredményt is közzé teszem majd. Még egyszer kösz mindenkinek!
- Csatolmányok
-
- DSCF1302.pdf E.FESZ.SZAB.pdf
- (231.71 KiB) Letöltve 195 alkalommal.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez így igaz! Dinamó, nem generátor! Ez is igaz!
Én 2013 kora őszén cseréltem le a hagyományosat elektronikusra, by Müller Szabolcs, de az elsőt simán elkúrtuk, az én un. szerelő ismerősöm szépen elkötötte. A második, már jó lett, azóta is az vagyon benne. Úgy tudom, gyárt 6 Voltos változatoz is.
Én 2013 kora őszén cseréltem le a hagyományosat elektronikusra, by Müller Szabolcs, de az elsőt simán elkúrtuk, az én un. szerelő ismerősöm szépen elkötötte. A második, már jó lett, azóta is az vagyon benne. Úgy tudom, gyárt 6 Voltos változatoz is.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért sok a bénázó is,nem mindig csak a fesszab a hibás.
Milliószor le lett írva már hogy mit kell csinálni az ellenállás tekerccsel,melyik jelölés minek felel mg a másikon levővel,ennek ellenére mindig elbaltázza a legtöbb és nem előtte hanem utána kérdez.
Közben meg már pont a félrekötésekkel,zárlatokkal ő tette tönkre az új fesszabot.
Milliószor le lett írva már hogy mit kell csinálni az ellenállás tekerccsel,melyik jelölés minek felel mg a másikon levővel,ennek ellenére mindig elbaltázza a legtöbb és nem előtte hanem utána kérdez.
Közben meg már pont a félrekötésekkel,zárlatokkal ő tette tönkre az új fesszabot.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sajnos nem generátor, arra lenne tuti megoldás (Lada ill. IFA gyári elektronikus).
6V dinamóhoz viszont többnyire csak ez a hulladék kapható
6V dinamóhoz viszont többnyire csak ez a hulladék kapható
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért ez a feszültségszabályozó dolog egy döbbenet!
Itt van egy termék, amit árulnak, jóhiszeműen megveszi a kolléga, és lassan ha nem több mint egy hete ezen, ezzel bírkózunk!
Egy szaros generátornak a töltését kellene szabályoznia, XXI. század elején!
A fene egye meg aki gyártja ezeket, no meg a kereskedőket, akik árulják.
Itt van egy termék, amit árulnak, jóhiszeműen megveszi a kolléga, és lassan ha nem több mint egy hete ezen, ezzel bírkózunk!
Egy szaros generátornak a töltését kellene szabályoznia, XXI. század elején!
A fene egye meg aki gyártja ezeket, no meg a kereskedőket, akik árulják.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Megégve semmi sincs, ez jó jel. A tranzisztor alól sem hiányzik a szigetelő lap, ez pipa. A visszáramgátló hááááát... mindig elképedek a magyar kisipar kreativitásán, tisztán egyenáramú rendszerbe váltóáramhoz való egyenirányító diódahidat (Graetz) beépíteni... biztos ez volt akciós a héten. Ettől még működik csak sok értelme nincs (látszik is mind a bekötésén mind a levágott lábán).
Ha a B+ és D+ ágakat bekötve szikrázott, akkor vagy sikerült valahogy hozzáérned a (testelt) hűtőlaphoz, vagy hozzáér a Graetz-kocka két lábát összekötő D+ vezeték a rögzítőcsavarjához, vagy sikerült fordítva beszerelniük a diódahidat.
Ha hozzáér, akkor próbáld valahogy elhajtogatni. Vagy elhajtogatni az anyjába azt aki ezt eladta (de méginkább azt kéne aki gyártotta...)
Ha nem, akkor multiméterrel nézd meg, csak a D+ (két bekötött láb) -> B+ (egy bekötött láb) irányban vezethet, fordítva nem, és természetesen a hátlapra sem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jahh, szerettem volna épp javasolni, hogy meg kellene hagyni a topicot annak, ami. Nekem spec nincs bajom egyikőtökkel sem, de ha ütni vágni akarjátok egymást arra ott a zúzda. Amúgy javasolnám "a gyere üljünk le egy sörre és megbeszéljük, mint férfi a férfival" dolgot, és nem dedós módjára mások számára érdektelenül fotelhuszárkodva szétoffolni a topicot.
Peace!
Üdv
Peace!
Üdv
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Zsír itt ez a pokol kapuja. Nincs is OFF!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tudod, csak azért nem szállok veled vitába, mert ahhoz le kéne süllyednem a te szintedre, ott meg már te lennél helyzeti előnyben. Amíg viszont Hlaci irányában nem esik ki a szádon egy bocsánat kérés, addig a "kedvencem" maradsz. Ha megteszed elfelejtlek, ha nem akkor lesz még alkalom, hogy "örülhess" nekem. ( ja és ha nem állok a napra, még fehérebb leszek és így még nehezebben fogok felejteni )popitty írta:Ombre! Most újra leírom nem mentegetődzés képpen de hátha megérted, hogy én sem HLaci túravezetőt sem pedig Slarin "cimborámat" nem ismerem és és így egyikőjüket sem akartam előnyben részesíteni. Hogy neki adtam oda a telót az a véletlen műve. És miután nem ismerlek benneteket így félre sem dobhatlak egyébként sem a stílusom. A gunyoros idióta stílusodat meg kifejezetten rühellem és kérlek akadj le rólam és élvezd, hogy nem segítesz nekem. És még mást se csinálj ne állj a napra. Ami meg a felejtést illeti ha nem tanulsz nehéz valamit is elfelejteni így hát veled vitázni sem lehet mert annak során észérvek feszülnek egymásnak és nem ilyen bételmajszoló csepürágó stílusban. Szóval felejts el és élvezz!
Tri-Ton írta:Akkor, hát látjátok. Itt a hős, a főnök, aki fentről elvárja a segítséget, nem, pedig lentről alázattal kér. Segítsetek hát neki ! ( ha úgy gondoljátok, mert Ő egyébként "nagyon megérdemli", egyébként segítőkész gyerek, csak nagyon jól titkolja )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Látom a fedélre rá írtad a bekötési módot,elvileg úgy kel lennie ahogy rá írtad.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ombre! Most újra leírom nem mentegetődzés képpen de hátha megérted, hogy én sem HLaci túravezetőt sem pedig Slarin "cimborámat" nem ismerem és és így egyikőjüket sem akartam előnyben részesíteni. Hogy neki adtam oda a telót az a véletlen műve. És miután nem ismerlek benneteket így félre sem dobhatlak egyébként sem a stílusom. A gunyoros idióta stílusodat meg kifejezetten rühellem és kérlek akadj le rólam és élvezd, hogy nem segítesz nekem. És még mást se csinálj ne állj a napra. Ami meg a felejtést illeti ha nem tanulsz nehéz valamit is elfelejteni így hát veled vitázni sem lehet mert annak során észérvek feszülnek egymásnak és nem ilyen bételmajszoló csepürágó stílusban. Szóval felejts el és élvezz!
Tri-Ton írta:Akkor, hát látjátok. Itt a hős, a főnök, aki fentről elvárja a segítséget, nem, pedig lentről alázattal kér. Segítsetek hát neki ! ( ha úgy gondoljátok, mert Ő egyébként "nagyon megérdemli", egyébként segítőkész gyerek, csak nagyon jól titkolja )
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor, hát látjátok. Itt a hős, a főnök, aki fentről elvárja a segítséget, nem, pedig lentről alázattal kér. Segítsetek hát neki ! ( ha úgy gondoljátok, mert Ő egyébként "nagyon megérdemli", egyébként segítőkész gyerek, csak nagyon jól titkolja )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Drága Márkatársam! Te úgy látszik marha nehezen értesz meg dolgokat pedig ehhez szakmai tudás sem kell. De ha ez miatt nem segítesz akkor ne tedd!
Tri-Ton írta:Most miért nem a Slarin cimborádat kérdezed ? A teló eladásnál félre dobtál mindenkit Ő volt az első, HLaci túra vezető és szervezőről azt sem akartad tudni, hogy ki Ő. Sőt, egy bocsi tévedtem helyett, még velünk is vitába szálltál, most meg segítsen mindenki ? Tudod engem csak a nap barnított a nyáron egy kicsit és a fehér ember nem felejt, másnak tudnék, de neked sajnos nem tudok segíteni !popitty írta:Ok. Lefotóztam de ez a fórum a jpg kiterjesztést nem engedélyezi. Hova küldjem a fotót. Az akut is levettem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Most miért nem a Slarin cimborádat kérdezed ? A teló eladásnál félre dobtál mindenkit Ő volt az első, HLaci túra vezető és szervezőről azt sem akartad tudni, hogy ki Ő. Sőt, egy bocsi tévedtem helyett, még velünk is vitába szálltál, most meg segítsen mindenki ? Tudod engem csak a nap barnított a nyáron egy kicsit és a fehér ember nem felejt, másnak tudnék, de neked sajnos nem tudok segíteni !popitty írta:Ok. Lefotóztam de ez a fórum a jpg kiterjesztést nem engedélyezi. Hova küldjem a fotót. Az akut is levettem.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Képet ide is fel tudsz rakni.próbáld újra.popitty írta:Ok. Lefotóztam de ez a fórum a jpg kiterjesztést nem engedélyezi. Hova küldjem a fotót. Az akut is levettem.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ok. Lefotóztam de ez a fórum a jpg kiterjesztést nem engedélyezi. Hova küldjem a fotót. Az akut is levettem.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
És mielőtt bármit is csinálsz vedd le az akkumulátort ha jót akarsz. Miután átszerelted az új fesszabot utána vissza kötheted
az aksit.Így elkerülheted hogy hegesszen,no meg hogy ellőd az új fesszabot,vagy a diódahídat.
az aksit.Így elkerülheted hogy hegesszen,no meg hogy ellőd az új fesszabot,vagy a diódahídat.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A B+ egy diódán megy át a D+/61-ről, máshova nincs is bekötve, a D--tól is teljesen független. A dióda pont a fesz.szab.-ba B+ felől való áramfolyást akadályozná meg (visszáramgátló), csak a D+ -> B+ irányt engedi.popitty írta:Sajnos megint bajom van mivel a vezetékek elektr. fesszab.-ra való átrakása során amikor az 51-est ami látom az akku +-ja a B+-ra rátettem szikrázott és melegedni kezdet a fessz, igaz még a test (D-)nem volt rátéve és még az előtét ellenállást sem szereltem le. Gondolom nem ez a baj és ez így nem jó. Megint segítségre szorulok.
Tehát ez így nagyon nem OK. Szedd szét, fényképezd le!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sajnos megint bajom van mivel a vezetékek elektr. fesszab.-ra való átrakása során amikor az 51-est ami látom az akku +-ja a B+-ra rátettem szikrázott és melegedni kezdet a fessz, igaz még a test (D-)nem volt rátéve és még az előtét ellenállást sem szereltem le. Gondolom nem ez a baj és ez így nem jó. Megint segítségre szorulok.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég