Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Nekem utángyártott "mofakeres" lánckerekek vannak a peregyben, már több, mint két éve (Cirka 24ezer km...). Hamarosan megvizuálom, hogy milyen állapotban van, de lehet, hogy még az idei szezont is ezzel motorozom át.

Megéri és mást úgysem kapsz.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Lassan megveszem a lánckerekeket (első-hátsó).

Kérdezném a gurukat hogy meg merjem-e venni a cuccot a MOFAKER-nél?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hali Perec!

Spec semmi bajom a 19-es első lánckeróval, teljesen jól gyorsul, és a hegyeket is bírja felcuccolva is....amellett hogy soha nem nyelezek. A lánck. szimm. cseréjét mindenképp megfontolom viszont.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Perec »

Helló!

Javaslom még az első lánckerék szimering-gel érintkező részének felpolírozását, mióta megcsináltam nem izzad (annyira).

Gyors, de !veszélyes! módszer: lénckerék fordítva felrak, beindít, felkapcsol kívánt fokozatba és olajos polírpapírt alkalmaz a kívánt hatás eléréséig, kezét közben nem darálja le!!!

Szimeringházhoz, de akár az alátét alá-fölé mint legtöbbször szereléskor ajánlott a szilikon. Új biztosító alátét kapható.

És természetesen az áttételmódosításon is ilyenkor érdemes elgondolkodni: gyárinál (250ccm: z19-18", z21-16") kisebb lánckerékkel többnyire nagyobb a gyorsulás, végsebesség, kisebb a fogyasztás, elenben a nagyobb üzemi fordulat miatt nagyobb a rázkódás a 80 feletti tartományban és a láncra is nagyobb erő hat rúgatáskor, gyorsításkor, nagyobb a szakadásveszély.
Kép
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

bambi írta:
RR_ZOZY írta:D.I.D lánc beszerezhetőségére kérdezett rá itt valaki korábban, továbbá a pontos típusra ami jó nekünk (ETZ 250). Tud valaki infót?
D.I.D. 428 SH 130 szem
Köszi Bambi!
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Add ide a didit a didit nem adom! 8) :P
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

RR_ZOZY írta:D.I.D lánc beszerezhetőségére kérdezett rá itt valaki korábban, továbbá a pontos típusra ami jó nekünk (ETZ 250). Tud valaki infót?
D.I.D. 428 SH 130 szem
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Papszi »

RR_ZOZY!

Bambi mester, nekem ajánlotta a D.I.D. láncot, szerintem ő biztosan tudja a lánc méreteit.
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

D.I.D lánc beszerezhetőségére kérdezett rá itt valaki korábban, továbbá a pontos típusra ami jó nekünk (ETZ 250). Tud valaki infót?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ha a hátsó lánckeréken nincs látható deformáció a kopásban, és a csapágyak rendben vannak a hátsó lánckerék tengelyében, akkor semmiképp. Az "erős" motor sem, a legjobb esetben se több 16 lóerőnél.

A selejt lánc, rossz egyenesfutás, elhúzódott blokk viszont nagyonis okozhatja.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: conus »

be lehet tudni annak azt h a 2. görgőt is eltépte a motorom (mióta megerősödött blokkgenerál óta), h az előző tulaj csak a láncot (no name bóvli) meg az első lánckereket cserélte? :? :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kuti »

A ferde blokk is megrövidítheti a lánc életét...
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Papszi írta:Lánc cseréhez kell: hátsó lánckerékcsere, első lánckerékcsere lánc csere, lánckerék alatti csapágy csere ilyenek??
Mert ha igen akkor D.I.D. lánc esetében ez minimum 18000Ft? Szükséges ennyi dolgot cserélni?
Ha a blokk ferdén áll, az nem okozhat gondot az új láncnál?
Első lánckerék (~2200 Ft.), érdemes alatta kicserélni a szimmeringet (jó minőségű: ~1000 Ft.), hátsó lánckerék (~4700 Ft.), lánckerékben a csapágy, (~3000 Ft, ha 2 van az ETZ-nél).
Hát igen, nem olcsó, de legalább tartós dolog...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Lánc cseréhez kell: hátsó lánckerékcsere, első lánckerékcsere lánc csere, lánckerék alatti csapágy csere ilyenek??
Mert ha igen akkor D.I.D. lánc esetében ez minimum 18000Ft? Szükséges ennyi dolgot cserélni?
Ha a blokk ferdén áll, az nem okozhat gondot az új láncnál?
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: conus »

ja majdnem elfelejtettem Papszi!

amíg nem tudod lecserélni a láncot + a lánckerekeket addig vegyél ki 1 v 2 szemet a láncból :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kuti »

Én 2000Ft-ért vettem láncot.. + lánckerekeket is cseréltem... 850Km van benne eddig, ezer után megnézem mennyit változott...
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Tudnátok nekem mondani 250-es ETZ lánchoz méreteket? Meg ha tudtok valami jó boltot, ahol lehet venni jó minőségű láncot (pl.: D.I.D.) azt írjátok már le légyszíves!
Köszi!
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Lánccsere esetében mindig érdemes a lánckereket is cserélni. Nem csak a D.I.D. miatt.

Amúgy az olcsó lánc elég zsákbamacska. Inkább egy japán!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: conus »

nekem ez a kacsa lánc van benne:
http://www.mofaker.hu/termek.php?termek_id=31940

nem én tettem bele, így vettem már a motorral együtt, bár nekem a masinámban kb 40%al kevesebb erő van mint egy 250-esben, lehet h azért nem nyúlott szana-széjjel.
D.I.D. láncot tettek bele itt egy páran akiket megszívatott a favorit lánc, viszont a lánckerekeket is cserélni kell :!: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Papszi!

Nekem az utángyártottal nem volt szerencsém 2-t vettünk mind a kettő megnyúlt...

9 ezer valamennyiért vettünk bele láncot nem tudom pontosan, hogy milyet, de ez bírja.
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Sziasztok!

Fékszerelés közbe láttam meg a láncom állapotát...Laza mint a Riga lánc :mrgreen: A láncfeszítő már tökig be van tekerve :D Minden láncszemre rá van írva hogy MZ 248 (azt hiszem ez a szám).

Innen melyik láncot ajánlanátok?
http://www.viktormotor.hu/portal/websho ... 71&lang=hu
http://www.mofaker.hu/megjelen.php?visz ... nu3_id=135

Köszi előre is a segítséget! :P
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Nah, szemrevételeztem tegnap a láncomat (6 év és lassan 26E km után) és nagyot néztem, mert 13 széttört görgő nyomait fedeztem fel :shock: továbbá azt hogy két patentszem van....és ráadásul a betoldott láncdarab újabb láncból volt (tuti ezért törtek a görgők). Ám nem is ez volt a legnagyobb baj, hanem az hogy az egyik patentszemnél már annyira szar volt a lánc hogy egy hajszál választotta el a szakadástól! Betoldottunk eg hasonlóan kopott láncból egy szakaszt oda ahonnan a legtöbb görgő hiányzott aztán összeraktam és finoman húztam a láncon.....próbakör után megfelelőnek minősítettem (mondjuk a náthámnak ez nem használt :-)) .......a Gyurm@-túrára így fogok menni de aztán lánckerék vétel jön és munkába állítom az új láncot.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: BeG »

Hello.

A Zichy Jenö utcában is kapsz lánckereket.
3 méret is van.
De a lényeg van gyári is, én is vettem bele tökéletesen müködik.
Semi bajom nincs vele.
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Re:

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Nandor írta:
Ekecs írta:
Szia
Lánckereket gyárit talán kapsz az Árkusnál,Nagykanizsán.
Te jó ég az a bolt még létezik? Több mint tíz éve voltam ott utoljára. :)
Szia
Létezik,kincseket is találtam már náluk.
93/314-442,postáznak is.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re:

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Ekecs írta:
Szia
Lánckereket gyárit talán kapsz az Árkusnál,Nagykanizsán.
Te jó ég az a bolt még létezik? Több mint tíz éve voltam ott utoljára. :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

e.mate!

Gondolom amikor szétszedted, levetted a mutatót is. Lehet hogy visszarakásnál más pozícióban tetted vissza a tengelyre...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
a.mate
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.03.27. 18:47

km óra

Hozzászólás Szerző: a.mate »

sziasztok!
igazából nem találtam jobb helyet a kérdésemnek, és a km órás probléma valamennyire ide sorolható.
az lenne a problémám, hogy multkor mentem a 251-es mz-mel és nem mért a km számláló. sebességet mutatta, de km nem számolt. szétszedtem de nem láttam hogy baja lenne így összeraktam. ma mentem vele megint, viszont most nagyobb sebességet mutat mint amivel megyek. nem tudjátok hogy lehet megcsinálni? köszi előre is. Máté
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

egy reszelő sokat segít a MEO-ban :wink:
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: hell »

Megnyuktató, hogy nem volt baja. Én a tesztelés rész előtt állok! :)
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re:

Hozzászólás Szerző: Devil »

hell írta:Mofakerbõl (állítólag) vettem egy 20 fogas elsõ lánckereket ETZ 250-re (az itteni boltos állítása szerint onnan van mert szerzõdésben áll vele) 1990Ft volt elsõ ránézésre jó minõségnek tûnik. Nagyon kíváncsi leszek menyire birja majd a gyûrõdés. Ha nem akkor el kell vitetni valami hõkemencébe edzetni akkor majd tuti birni fogja. :) Remélem a favorit lánc meg különösen birni fogja mert ha az szétszakad vagy bármi hasonló akkor lesz minuszom bõven....
en annak idejen a jawamhoz csinaltattam elso lanckereket, mert sehol nem talaltam oldalkocsi attetelt. nem volt hokezelve meg semmi, tobb mint 1 evet hasznaltam, nem volt kimelve es nem igazan latszott a kopas rajta, ha erdekel akkor megtudakolom, hogy milyen anyagbol lett csinalva.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Mofakerbõl (állítólag) vettem egy 20 fogas elsõ lánckereket ETZ 250-re (az itteni boltos állítása szerint onnan van mert szerzõdésben áll vele) 1990Ft volt elsõ ránézésre jó minõségnek tûnik. Nagyon kíváncsi leszek menyire birja majd a gyûrõdés. Ha nem akkor el kell vitetni valami hõkemencébe edzetni akkor majd tuti birni fogja. :) Remélem a favorit lánc meg különösen birni fogja mert ha az szétszakad vagy bármi hasonló akkor lesz minuszom bõven....
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

RR_ZOZY írta:Annyit a lánckenés témához, hogy én évente szezon elõtt lekapom a jobb deknit (vagy dekLit, kinek hogy) és átzsírozom prosztó MOL zsírral (nevét ne kérdezzétek, nem tudom). A lánc sohsem száraz, ám már elég szar, de csak nálam 6 évet és 25E km-t ment, elõtte meg ki tudja....tehát cserés lesz rövidesen.
Ugyebár lánckerekekkel együtt lenne ildomos cserélni. Kérdésem tehát a nagyérdemûhöz, hogy az YBN láncom (ami tartalékban van) érdemes-e arra hogy használjam is, vagy maradjon a kis sárga dobozában? Továbbá kapható-e TARTÓSAN használható lánckerék-garnitúra bárhol is?
Szia
Lánckereket gyárit talán kapsz az Árkusnál,Nagykanizsán.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Annyit a lánckenés témához, hogy én évente szezon elõtt lekapom a jobb deknit (vagy dekLit, kinek hogy) és átzsírozom prosztó MOL zsírral (nevét ne kérdezzétek, nem tudom). A lánc sohsem száraz, ám már elég szar, de csak nálam 6 évet és 25E km-t ment, elõtte meg ki tudja....tehát cserés lesz rövidesen.
Ugyebár lánckerekekkel együtt lenne ildomos cserélni. Kérdésem tehát a nagyérdemûhöz, hogy az YBN láncom (ami tartalékban van) érdemes-e arra hogy használjam is, vagy maradjon a kis sárga dobozában? Továbbá kapható-e TARTÓSAN használható lánckerék-garnitúra bárhol is?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

BeG írta:Köszi, már meg oldodot a probléma.
Szépen mutatja a sebeséget :-)
Amugy török gyártmány.


Üdv.
az jó minõség :D
Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Hozzászólás Szerző: BeG »

Köszi, már meg oldodot a probléma.
Szépen mutatja a sebeséget :-)
Amugy török gyártmány.


Üdv.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

BeG írta:Sziasztok.

Lenne egy oylan kérdésem.
Hogy a régi bakelitomban a müanyag persely ami a km kihajtás része ugyebár kicsit eltört ugy ketté :D
És az a lényeg hogy a bakelitben a new amit vettem az kicsit lötyög ugy kb 10-11mm es holt játéka van hol kapok infot menyivel megyek hol nem,
Nha most vettem new bakelitot, meg csináltatam azt a müanyag perselyt, avgy is bronzból, tökéletes lett, és az a lényeg hogy vettem hozzá vadi uj kihajtás ruadt ( nem tudom a pontos nevét az az izé ami bele megy a müanyag perselybe és csatlakozik az egyik végén a bowden a másik végén meg a lánckeréknek arra a cucosára ) igy tudom meg fogalmazni bocsi.
Nha és az a lényeg hogy vallami nem stimmel.
Valoszerüsitehetö hogy nem ETZ t kaptam hanem MZ t. Valahogy nem stimmel mert ha a számitásaim nem csalnak akkor az átméröjénerk a pontos menetes ileszkedéshez d=12-13mm nek kéne lennie de most az elözö kopotan is 16mm.
Valami jó tanács, segitség?

Elöre is köszi.
Milyen gyártmány a bakelit?
Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Hozzászólás Szerző: BeG »

Sziasztok.

Lenne egy oylan kérdésem.
Hogy a régi bakelitomban a müanyag persely ami a km kihajtás része ugyebár kicsit eltört ugy ketté :D
És az a lényeg hogy a bakelitben a new amit vettem az kicsit lötyög ugy kb 10-11mm es holt játéka van hol kapok infot menyivel megyek hol nem,
Nha most vettem new bakelitot, meg csináltatam azt a müanyag perselyt, avgy is bronzból, tökéletes lett, és az a lényeg hogy vettem hozzá vadi uj kihajtás ruadt ( nem tudom a pontos nevét az az izé ami bele megy a müanyag perselybe és csatlakozik az egyik végén a bowden a másik végén meg a lánckeréknek arra a cucosára ) igy tudom meg fogalmazni bocsi.
Nha és az a lényeg hogy vallami nem stimmel.
Valoszerüsitehetö hogy nem ETZ t kaptam hanem MZ t. Valahogy nem stimmel mert ha a számitásaim nem csalnak akkor az átméröjénerk a pontos menetes ileszkedéshez d=12-13mm nek kéne lennie de most az elözö kopotan is 16mm.
Valami jó tanács, segitség?

Elöre is köszi.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

bambi írta:
hell írta:Számszerûsítve ez a O gyûrûs D.I.D lánc amirõl rengeteg jót lehet hallani menyibe kerül MZ-re (ETZ250)?
szerintem ha van láncvédõd elég ebbõl egy erõsített is,és az csak kb 6500ft
Van láncvédõm "erõsített 6500ft" nem tudom milyen lenne. Elgondolkoztam a sokkoló áron és utánna vettem egy talán favorit márkájút, bár a 6500 valóban barátibb ár legközelebb kicsit várok a vásárlással. De igaz az én hibám (elkapkodtam a vásárt) bátram kell Bambi mesterhez fordulni az segít mint már egy jópárszor! :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

hell írta:Számszerûsítve ez a O gyûrûs D.I.D lánc amirõl rengeteg jót lehet hallani menyibe kerül MZ-re (ETZ250)?
szerintem ha van láncvédõd elég ebbõl egy erõsített is,és az csak kb 6500ft
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

nyakas írta:kb 16000 kemeny forint :?
Az igen valóban baráti az ára! :shock:
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas »

kb 16000 kemeny forint :?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas »

:!: azt jsvaslom nezd meg a lanckerekek allapotat ! egyutt erdemes cserelni :wink: a kopott lanckerek megeszi az uj lancot. a DID lancot lehet kapni patenntszemmel is. hasznalj hozza castrol lancspret ,a feheret! en ezt hasznalom :wink:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Számszerûsítve ez a O gyûrûs D.I.D lánc amirõl rengeteg jót lehet hallani menyibe kerül MZ-re (ETZ250)?
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

KILL3R etz írta:Köszi coco!

Akkor beruházunk egyre:D
A meghajtó csigát és a tengelyt együtt cseréld,különben el fogják darálni egymást!
Tapasztalat,csak tengely cserekor 300 métert bírt :?
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas »

A lanckerdesre van egy javaslatom, az enyemet kicsereltem o ringes DID lancra azota kifogastalanul mukodik ,igaz nem olcso de hosszutavon megeri , en mar levizsgaztattam ,a legorgozott lancokbol elegem lett ,lanccserenel ugyelni nehogy a blokk kisse kersztbe legyen ,erre is van megoldas. :wink:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi coco!

Akkor beruházunk egyre:D
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Killer. Nekem tavaly szakadt el :) Kb 1 eve van meg ez. Eddig jo :D
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy Zsakfos! NE hagyd ki azt a távtartót! A csapágy külsõ része a kerékagyon ütközik, viszont, ha meghúzod a tengelyen az anyát? Akkor nincs ami a két csapágy belsõ gyûrûjét támassza egymáshoz képest. Túl tudod húzni az anyát és túlfeszíted a csapágyakat. Ha találsz robbantott ábrát a szerelési leírásban, ott tisztán látható! T
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Kis-tz km.spirállal van valakinek tapasztalata? Tegnap sikerül elszakadnia... Nem értem a németeket... Csak 20 évet bírt... :twisted: :lol:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ma úgy döntöttem hogy kicserélem a láncvédõ bakelitet a /1-en.Már tavaly megvettem az utángyártott láncvédõt,hogy majd egyszer kicserélem mert a gyári már elég ronda és egy helyen repedt is.Nos elõre elárulom maradt a régi bakelit.Az utángyártott fos mûanyag láncvédõ nem jó!!!
Szemre ugyanolyan méretû mindenhol,de amikor átraktam a kilométeróra meghajtását és belehelyeztem a lánckereket akkor megforgattam és ronda kerregõ hangot adott.Visszaraktam a régibe mindent,megforgattam és jó.Ujra át az új láncvédõbe,forgatás,kerregés.Na ezt 1-2-szer még eljátszottam és mivel a helyzet ugyanaz volt ezért visszaraktam a régi gyári bakelit láncvédõt.Ujra bebizonyosodott egy utángyártott alaktrészrõl hogy sajnos nem az igazi.Hozzáteszem hogy a kilométer meghajtás forgott,csak kerregõ hangja volt.Ha igy betettem volna és mentem volna a motorral valószinû megsem hallom a kerregést és az órám is mutatott volna,de ki tudja meddig??
Más! Mivel még az eredeti DDR-es kerékcsapágyak voltak a motormban és már hangjuk is volt ezért kicseréltem õket.
Elgondolkodtam hogy vajon miért kell bele a távtartó a 2 csapágy közé?Hiszen mindkét csapágy felütközik a kerékagyba.Vagy nem is távtartó szerepe van,hanem mondjuk megvezeti kicsit a tengelyt?Vagy rosszul látom a dolgot?Lényegében mindegy lenne csak szeretem tudni mi miért van.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 46 vendég