Mindenkinek köszi a segítséget. Most következik az átszerelés!zudori írta:Igen!
Kösz
Mindenkinek köszi a segítséget. Most következik az átszerelés!zudori írta:Igen!
aronpfabian írta:Hát azzal a bolti elektronikussal nem jártál túl jól szedd szét, nézd meg a tranzisztor rendesen fel van-e szerelve (nem csálé) és le van-e elektromosan szigetelve egy áttetsző csillámlappal a hűtőfelülettől, meg lóg-e rajta valami más. Szokott.popitty írta:Tapasztalatlan vagyok a kérdésben. A motoromon ki akarom cserélni a mechanikus fesz.szabályzót elektronikusra, de mások a jelölések és az elektronikuson eggyel több 5 db csatlakozó hely van A mechanikuson: az első olvashatatlan, D+ 61 és 51 jelölések vannak az elektromoson: B+ D+ 61 DF és D-. Valaki tudja-e a mechanikuson mi az első jelölés, és ha átszerelem mi mivel egyezik és mi legyen a plusz csatlakozó helyen.
A gyárin az olvashatatlan első csatlakozó a DF, illetve a D- (test) baloldalt van a rögzítőcsavarnél, nem a többi csatlakozóval egy sorban.
Azon a fajta elektronikuson amit vettél, az 51 B+-szal jelölve, a többi azonos.
szerk: most látom TS-ed van. Akkor a gerjesztés előtétellenállását is le kell szerelni. Az ellenállástekercs két végét (D+, DF) kicsavarzod, a mag rögzítőcsavarjánál pedig légy óvatos, mert ott van rögzítve az állórész tekercselésének testvezetéke is. Ennek a szemessaruját vissza kell csavarozni az öntvényre miután levetted az ellenállást.
Hát azzal a bolti elektronikussal nem jártál túl jól szedd szét, nézd meg a tranzisztor rendesen fel van-e szerelve (nem csálé) és le van-e elektromosan szigetelve egy áttetsző csillámlappal a hűtőfelülettől, meg lóg-e rajta valami más. Szokott.popitty írta:Tapasztalatlan vagyok a kérdésben. A motoromon ki akarom cserélni a mechanikus fesz.szabályzót elektronikusra, de mások a jelölések és az elektronikuson eggyel több 5 db csatlakozó hely van A mechanikuson: az első olvashatatlan, D+ 61 és 51 jelölések vannak az elektromoson: B+ D+ 61 DF és D-. Valaki tudja-e a mechanikuson mi az első jelölés, és ha átszerelem mi mivel egyezik és mi legyen a plusz csatlakozó helyen.
Hol voltál eddig?nyemi írta:
Ha erről van szó, itt az eredeti leírás :http://www.mzclubhungary.com/forum/down ... php?id=114
Lehet, hogy csak valamelyik trimer poti beadta az unalmast .
Már az is segíthet, ha az ember megmozgatja őket egy kicsit.
Ha erről van szó, itt az eredeti leírás :http://www.mzclubhungary.com/forum/down ... php?id=114zudori írta:Én arra gondolok, hogy ez egy un.digitális gyújtás vannak benne kapcsolók, no meg két potméter. Mindenek előtt a leírásnak megfelelően lehet csak be kellene állítani.
Azután a visszaalakítás.
Ilyenkor jön jól egy tartalék megszakitó kondival,bütyökkel egy próba erejéig.Csomó minden kiszűrhető egy ilyen próbával.Na meg amúgy sem árt ha van nálunk mindig tartalékban az elektronikus mellémadigergo írta:Inkább kis fordulaton jó ilyenkor, és magason hagy ki...
Kondit nem cseréltem, Müller Szabolcs féle jeladós gyújtás van rajta.
Köszönöm a segítséget!
Szia Gergő. Kondit cseréltél már? Néha az is tud produkálni egy-két hülyeséget.madigergo írta:Valóban jobb lett valamivel, de a néhai kihagyás nem szűnt meg..madigergo írta:
Nézted pipa nélkül a szikrát? A halvány szikra (meg a többi is) lehet a kipurcant zavarszűrő ellenállástól, ami a pipában lakik.
Megnéztem, és valóban erősebb valamivel a szikra, köszönöm!
Stabilabb is lett az alapjárata valamivel.
Köszönöm!
Valóban jobb lett valamivel, de a néhai kihagyás nem szűnt meg..madigergo írta:
Nézted pipa nélkül a szikrát? A halvány szikra (meg a többi is) lehet a kipurcant zavarszűrő ellenállástól, ami a pipában lakik.
Megnéztem, és valóban erősebb valamivel a szikra, köszönöm!
Stabilabb is lett az alapjárata valamivel.
Köszönöm!
Nézted pipa nélkül a szikrát? A halvány szikra (meg a többi is) lehet a kipurcant zavarszűrő ellenállástól, ami a pipában lakik.madigergo írta:Sziasztok!
Nem sokkal kerültem előrébb..
A gyújtásom néha elkezdett kihagyni, szaggatni.
Írtátok, hogy testzárlatos trafó okozhat ilyet, és a melegedés a jele.
Megnéztem, nem meleg, de még langyos se. (persze vettem egy próba tajvani trafót, meg sem mukkan, viszem vissza, a régivel legalább beindul, és megy, csak nem stabilan.)
A komplett állórészt lecseréltem, a házi szénkefe is eltűnt a színről.
Cseréltem/néztem gyertyát, ami benne volt, az szép őzbarna volt.
Szikrateszt üzemmódban szikrázik, de én halványnak találom.
Mit hagytam ki, vagy nézhettem el?
Előre is köszönöm!
Nem azt mondtam hogy nem lesz szépen megcsinálva kis modernizálás nem árt, csak a tápegységek akkuhelyeit nem TGL szabvány szerint tervezték, úgyhogy ebből kell főzni... gyári vázelemet (akkutartó) nem bántok.zudori írta: Nem ismerek rád!
Hajtogassunk, gányoljunk? Pedig a német kék köppenyes úriemberek olyan ügyesen megtervezték!
zudori írta:Akkor érted,miért mondottam volt, hogy én konzervatív vagyok ezen a téren, nekem az az akkumlátor álljon úgy, ahogyan kell, rá tegyük azt a tálcát, ahogyan kell!
Ott vannak a gyári leszorítók, szőval én biztosan úgy csinálnám meg, ha látszi, ha nem!
Igen a gyári 5,5Ah a kis ETZ ben.zudori írta:Normál akkumlátor kb 9 AH-s fér bele,meg van ennek a pontos mérete, mm-ben, amikor vettem az enyémbe lemértem, de már nem emlékszem rá. Leméred, magasság, szélesség, hosszúság, így már lehet tudni.Norbedlee írta:Sziasztok!
Szeretnék rendet tenni a kis Etz-m akkuja körül (szerencsére csak esztétikai gondok vannak)
1. Nem belevaló akkumulátor van benne. (mekkora fér el benne méretileg?)
2. "Zselés" akkut szeretnék bele, jelenleg csúszósarú van rajta (ha lehet nem kötögetnék, forrasztanék semmit)
3. Jelenleg egy 12V-7 AH-s van benne elegendő bele?
Továbbá amilyen most van benne (így vettem) ahogy rákerestem neten ezt a fajta akku-t elsősorban szünetmentesekben használják, nem okoz ez gondot?
Köszönöm a válaszokat
szép napot!
A 12 V 7 AH-s elég bele,eredetileg 5,5 AH-s volt.
Szünetmentes akkut sokan használnak itt is, dicsérik, hogy jó, szóval higgyél nekik!
(én konzervatív vagyok, nekem rendes akkumlátor van benne, igaz, már a modernebb, felitatott, gondozásmentes)
Ha zavar hogy ferde, hajtogass alá rossz belsőgumiból fészket Nem olyan rossz ez, a TS-be is hasonló megoldást tervezek ha kész lesz.Norbedlee írta:zudori írta: Normál akkumlátor kb 9 AH-s fér bele,meg van ennek a pontos mérete, mm-ben, amikor vettem az enyémbe lemértem, de már nem emlékszem rá. Leméred, magasság, szélesség, hosszúság, így már lehet tudni.
A 12 V 7 AH-s elég bele,eredetileg 5,5 AH-s volt.
Szünetmentes akkut sokan használnak itt is, dicsérik, hogy jó, szóval higgyél nekik!
(én konzervatív vagyok, nekem rendes akkumlátor van benne, igaz, már a modernebb, felitatott, gondozásmentes)
Köszi a választ! Mint írtam igazából csak esztétikailag zavar (jó tudom, hogy nem látszik a dekli mögött)
most ilyen
zudori írta:Normál akkumlátor kb 9 AH-s fér bele,meg van ennek a pontos mérete, mm-ben, amikor vettem az enyémbe lemértem, de már nem emlékszem rá. Leméred, magasság, szélesség, hosszúság, így már lehet tudni.Norbedlee írta:Sziasztok!
Szeretnék rendet tenni a kis Etz-m akkuja körül (szerencsére csak esztétikai gondok vannak)
1. Nem belevaló akkumulátor van benne. (mekkora fér el benne méretileg?)
2. "Zselés" akkut szeretnék bele, jelenleg csúszósarú van rajta (ha lehet nem kötögetnék, forrasztanék semmit)
3. Jelenleg egy 12V-7 AH-s van benne elegendő bele?
Továbbá amilyen most van benne (így vettem) ahogy rákerestem neten ezt a fajta akku-t elsősorban szünetmentesekben használják, nem okoz ez gondot?
Köszönöm a válaszokat
szép napot!
A 12 V 7 AH-s elég bele,eredetileg 5,5 AH-s volt.
Szünetmentes akkut sokan használnak itt is, dicsérik, hogy jó, szóval higgyél nekik!
(én konzervatív vagyok, nekem rendes akkumlátor van benne, igaz, már a modernebb, felitatott, gondozásmentes)
Normál akkumlátor kb 9 AH-s fér bele,meg van ennek a pontos mérete, mm-ben, amikor vettem az enyémbe lemértem, de már nem emlékszem rá. Leméred, magasság, szélesség, hosszúság, így már lehet tudni.Norbedlee írta:Sziasztok!
Szeretnék rendet tenni a kis Etz-m akkuja körül (szerencsére csak esztétikai gondok vannak)
1. Nem belevaló akkumulátor van benne. (mekkora fér el benne méretileg?)
2. "Zselés" akkut szeretnék bele, jelenleg csúszósarú van rajta (ha lehet nem kötögetnék, forrasztanék semmit)
3. Jelenleg egy 12V-7 AH-s van benne elegendő bele?
Továbbá amilyen most van benne (így vettem) ahogy rákerestem neten ezt a fajta akku-t elsősorban szünetmentesekben használják, nem okoz ez gondot?
Köszönöm a válaszokat
szép napot!
Köszönöm szépen, így érthető.Vörcsi írta:1, a dinamó 60Waronpfabian írta:Csináltál egy 60-90W-os rendszerből kemény munkával és pénzbefektetéssel egy 40-45W-osat. Ekkora az első fényszóró izzója. A többi fogyasztó ellátásához mit használsz?
10.000 Ft a gyári dinamóra szerelhető elektronikus gyújtás.
2, Világításnak 12V-os 35/35W-os HS1 hallogén izzót használok 12V-os trabant foncsorban ami 2x előrebb fényű mint a gyári 6V 45/45W (kiegészítettem)
3, gyújtás külön terekcsről megy, nem pedig a 45-60W-ból vonódik le
4, a gyújtás és a világítás mindkét esetben akkumulátor nékül is megy
5, a gyári rendszer 7 hibaforrása 4 re redukálódott (a gyergyapipa-gyerta 1 hibaforrás)
6, legközelebb vagy PÜ vagy 112
Örülök hogy segíthettem a technikai ismereteid elmélyítésében, de a továbbiakban kérlek gondold át, hogy összesen 12 éve használok motoron babetta gyújtást, ezek fényében ajánlottam és írtam le azon sorstársaimnak akik inkább ezt az össz 20 ezer forintos átalakítást vállalják, mintsem egy 60 ezer forintos WAPE-t, vagy ETZ generátort (ami szintén nem akkufüggetlen és elég sokaknak baja is van vele).
1, a dinamó 60Waronpfabian írta:Csináltál egy 60-90W-os rendszerből kemény munkával és pénzbefektetéssel egy 40-45W-osat. Ekkora az első fényszóró izzója. A többi fogyasztó ellátásához mit használsz?
10.000 Ft a gyári dinamóra szerelhető elektronikus gyújtás.
Ha télen nem töltötted fel rendszeresen (3-4 hetente) és hidegben állt, akkor simán tönkremehetett.Tib76 írta:Sziasztok!
Belenéztem a korábbi üzenetekbe, de bevallom csak futólag, a témákat...
Abban kérnék segítséget, hogy mi lehet annak az oka, hogy az aksi folyton lemerül? Ez alatt azt értem, hogy kb 6 óra töltés után már 2-3 nap múlva alig pislákol a gyújtás visszajelző lámpa, a duda csak nyekken..
Lehet-e valami zárlatos, ha igen ki tudom-e mérni valahogy??? A jelenlegi akku kb 1,5 éves, nem hiszem hogy ennyi idő alatt tönkre tudna menni... Ha igen, milyen legyen az új akku amit vennem kell bele?
A motor: Mz Ts 125
Az igaz, hogy nem járok a motorral, csal kb 2-3 hetente indítgatom be megyek vele 2-3 km "karbantartó" kört és annyi...
A válaszokat köszönöm!
Én 9-est tettem bele. Egy kis tartalék nafta sosem árt. Főleg ha az ember abból hajtja túrán a GPS tötőt, a telefon töltőt, a kiskompresszort, a matrac pumát, a ..., a ..., a ..., ... ....Melák írta:Hello!
ETZ 251 esetén milyen akku lenne az ideális? A magyar kezelési könyv szerint 5,5 Ah-s "különleges" kivitel esetén 9 Ah-s. A német szervíz könyv szerint csak 5,5 Ah-s. (?)
Szia Melák.Az 5,5Ah bőven megfelel.Több éve,kb 3. azt használom,tökéletesen megfelelt eddig is és remélem hogy mégMelák írta:Hello!
ETZ 251 esetén milyen akku lenne az ideális? A magyar kezelési könyv szerint 5,5 Ah-s "különleges" kivitel esetén 9 Ah-s. A német szervíz könyv szerint csak 5,5 Ah-s. (?)
aronpfabian írta:Szép
Ez egy házi készítésű szénkefe méretre vágott, megfúrt grafittömbből és sodrott vezetékből, haláli egy darab tedd el emlékbe!madigergo írta: A gyújtás:
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4836_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4838_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4839_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4840_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4842_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4844_ ... es.hu_.jpg
Kapható normális minőségű szénkefe? Vajon a pacsmagolás alatt a rögzítési pontjai jók lehetnek? (Egyáltalán ezen része leszedhető-e gyárilag? )
A bolti használható minőség. Esetleg vegyél 2x-es mennyiséget (ez még kb 400 Ft-ba fog fájni ), és akkor lesz tartalék.
Ha mozog a ragasztásnál, akkor legegyszerűbb cserélni az állórészt, mert csak a bakelit külön nem kapható. Menetszakadást a kiszemelt darabon úgy tudsz vizsgálni, hogy viszel magaddal egy 6V akksit és kis időre a DF-re rákötöd a +, a testre a - végét. A vasmagoknak így bekapcsolva vonzania kell az acél csavarhúzót.
A dekni furatában van egy 20x2-es O-gyűrű. ha ez elnyíródott vagy hiányzik, akkor nagyon folyat. Ha megvan, akkor csak kicsit (váltókar-berúgó közt nincs tömítés).madigergo írta: További hibák:
-Olajnyomok, nem kevés, majd megnézem, hogy honnan pontosan, de az biztos, hogy a váltókar tengelyétől (is??) jön.
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4854_ ... es.hu_.jpg
Ha cseréled, viton anyagút vegyél, és zsírozd be a tengelyeket mielőtt felcsúsztatod, hogy minél kevésbé sérüljön.
Itt végül mi lett a megoldás?madigergo írta: -ETZ berúgókar, ami tetszik, de kotyog. A csavaron húzni már nem tudok, ráérősebb időben majd leszedem, hátha kiderül a hiba oka.
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4852_ ... es.hu_.jpg
Sajnos nem is voltak én is ezen rágom magam már egy ideje, hogy a veterán 150-esen megfúrjam vagy ne fúrjam... azt hallottam hogy ha csomagtartó opcióval kérték újonnan, akkor az iparcikk üzletben átadáskor fúrták meg és szerelték fel.madigergo írta: -Feltenném a hátsó csomagtartót.
De hova? Eltűntek a likak..
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4856_ ... es.hu_.jpg
Cs Misi írta:Emberek!Megjavult a gép!
Szerintem ott elekronikusan valami nagyon megvan keverve! Át kéne nézni az egész kábelezési kötéseket,hogy minden asunbim írta:Misi. Vilàgító fényszórónàl nem szaggat a gyújtàs, nem vilàgítónàl meg szaggat. Én csak fordított esetekröl halottam.
Megszakítòs v. Elektronikus gyújtàsod van?
Na igen, mi az a minden ami cserélve lett? Hogy keletkezett a hiba?
...
A sarus akksi nem gyàri, riasztó akkumulàtor, de van aki ezt hasznàlja.
Gyàri kàbel àtmérö 2,5mm2 . 6os szemes saruval.
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég