Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

zudori írta:Igen!
Mindenkinek köszi a segítséget. Most következik az átszerelés!
Kösz
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Igen!
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Annyit változott a helyzet, hogy az előtét ellenállás nincs leszerelve és mégis eletromos fesszab volt rajta.
Mindenképpen le kell szerelni az ellenállást az eletr. fesszab. használata esetén?
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Na ez már ilyen. Én azt hittem egy az egyben át lehet szerelni. Az ellenállás nélkül nem lehet az elektromost a Ts-en használni? Mert ha ez így van lehet, hogy már le van szerelve mivel én a motort eletr.fesszablyzóval vettem és én tetettem fel a mechanikust. Sajnos ez olyan szikrákat vet, hogy félek elolvad. Lehet hogy az ellenállás hiánya miatt amit esetleg az előző tulaj már leszerelt?
aronpfabian írta:
popitty írta:Tapasztalatlan vagyok a kérdésben. A motoromon ki akarom cserélni a mechanikus fesz.szabályzót elektronikusra, de mások a jelölések és az elektronikuson eggyel több 5 db csatlakozó hely van A mechanikuson: az első olvashatatlan, D+ 61 és 51 jelölések vannak az elektromoson: B+ D+ 61 DF és D-. Valaki tudja-e a mechanikuson mi az első jelölés, és ha átszerelem mi mivel egyezik és mi legyen a plusz csatlakozó helyen.
Hát azzal a bolti elektronikussal nem jártál túl jól :( szedd szét, nézd meg a tranzisztor rendesen fel van-e szerelve (nem csálé) és le van-e elektromosan szigetelve egy áttetsző csillámlappal a hűtőfelülettől, meg lóg-e rajta valami más. Szokott.

A gyárin az olvashatatlan első csatlakozó a DF, illetve a D- (test) baloldalt van a rögzítőcsavarnél, nem a többi csatlakozóval egy sorban.
Azon a fajta elektronikuson amit vettél, az 51 B+-szal jelölve, a többi azonos.

szerk: most látom TS-ed van. Akkor a gerjesztés előtétellenállását is le kell szerelni. Az ellenállástekercs két végét (D+, DF) kicsavarzod, a mag rögzítőcsavarjánál pedig légy óvatos, mert ott van rögzítve az állórész tekercselésének testvezetéke is. Ennek a szemessaruját vissza kell csavarozni az öntvényre miután levetted az ellenállást.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta:Tapasztalatlan vagyok a kérdésben. A motoromon ki akarom cserélni a mechanikus fesz.szabályzót elektronikusra, de mások a jelölések és az elektronikuson eggyel több 5 db csatlakozó hely van A mechanikuson: az első olvashatatlan, D+ 61 és 51 jelölések vannak az elektromoson: B+ D+ 61 DF és D-. Valaki tudja-e a mechanikuson mi az első jelölés, és ha átszerelem mi mivel egyezik és mi legyen a plusz csatlakozó helyen.
Hát azzal a bolti elektronikussal nem jártál túl jól :( szedd szét, nézd meg a tranzisztor rendesen fel van-e szerelve (nem csálé) és le van-e elektromosan szigetelve egy áttetsző csillámlappal a hűtőfelülettől, meg lóg-e rajta valami más. Szokott.

A gyárin az olvashatatlan első csatlakozó a DF, illetve a D- (test) baloldalt van a rögzítőcsavarnél, nem a többi csatlakozóval egy sorban.
Azon a fajta elektronikuson amit vettél, az 51 B+-szal jelölve, a többi azonos.

szerk: most látom TS-ed van. Akkor a gerjesztés előtétellenállását is le kell szerelni. Az ellenállástekercs két végét (D+, DF) kicsavarzod, a mag rögzítőcsavarjánál pedig légy óvatos, mert ott van rögzítve az állórész tekercselésének testvezetéke is. Ennek a szemessaruját vissza kell csavarozni az öntvényre miután levetted az ellenállást.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 207
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Tapasztalatlan vagyok a kérdésben. A motoromon ki akarom cserélni a mechanikus fesz.szabályzót elektronikusra, de mások a jelölések és az elektronikuson eggyel több 5 db csatlakozó hely van A mechanikuson: az első olvashatatlan, D+ 61 és 51 jelölések vannak az elektromoson: B+ D+ 61 DF és D-. Valaki tudja-e a mechanikuson mi az első jelölés, és ha átszerelem mi mivel egyezik és mi legyen a plusz csatlakozó helyen.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

nyemi írta:
Ha erről van szó, itt az eredeti leírás :http://www.mzclubhungary.com/forum/down ... php?id=114
Lehet, hogy csak valamelyik trimer poti beadta az unalmast .
Már az is segíthet, ha az ember megmozgatja őket egy kicsit. :)
Hol voltál eddig?
Már azt hittem végleg elhagytad ezt a fórumot olyan régen írtál ide.Örülök hogy újra írsz. :D =D>
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nyemi »

zudori írta:Én arra gondolok, hogy ez egy un.digitális gyújtás vannak benne kapcsolók, no meg két potméter. Mindenek előtt a leírásnak megfelelően lehet csak be kellene állítani.
Azután a visszaalakítás.
Ha erről van szó, itt az eredeti leírás :http://www.mzclubhungary.com/forum/down ... php?id=114
Lehet, hogy csak valamelyik trimer poti beadta az unalmast .
Már az is segíthet, ha az ember megmozgatja őket egy kicsit. :)
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Én arra gondolok, hogy ez egy un.digitális gyújtás vannak benne kapcsolók, no meg két potméter. Mindenek előtt a leírásnak megfelelően lehet csak be kellene állítani.
Azután a visszaalakítás.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Trafóval az a bibi,ha elkezd szarakodni az érezhetően felforrósodik.A gyújtás kihagyás akkor viszont nem fordulatszám függő.
Trafó hibánál bármely fordulaton kihagy amikor melegszik.Simán 70-80C° fel kúszik.
Zsakinak igaza van,elöször én is ki próbálnám a hagyományos gyújtással.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ha Pesten jársz, tudok kölcsönadni komplett megszakítós rendszert.

A trafót kimérted? Esetleg Szabival (sub-ee) is felveheted a kapcsolatot ha nagyon elakadsz, egy csomó hibakereső mód van a vezérlőben, csak tudni kell használni (én nem tudom :( )
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

madigergo írta:Inkább kis fordulaton jó ilyenkor, és magason hagy ki...

Kondit nem cseréltem, Müller Szabolcs féle jeladós gyújtás van rajta.

Köszönöm a segítséget!
Ilyenkor jön jól egy tartalék megszakitó kondival,bütyökkel egy próba erejéig.Csomó minden kiszűrhető egy ilyen próbával.Na meg amúgy sem árt ha van nálunk mindig tartalékban az elektronikus mellé :)
Van neked ezek tartalékban?Mert akkor próbáld ki megszakitósan.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Aha, értem... Akkor a kérdésem részben tárgytalan, ( mármint, hogy nem megszakítós a gyujtás) nem tud berezegni semmi a jeladó környékén? De ott valami nem tuti, ha különbséget veszel észre a pipa nélküli szikránál. Annak a gyujtásnak jóformán " heggeszteni" kellene.
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Inkább kis fordulaton jó ilyenkor, és magason hagy ki...

Kondit nem cseréltem, Müller Szabolcs féle jeladós gyújtás van rajta.

Köszönöm a segítséget!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

madigergo írta:
madigergo írta:
Nézted pipa nélkül a szikrát? A halvány szikra (meg a többi is) lehet a kipurcant zavarszűrő ellenállástól, ami a pipában lakik.

Megnéztem, és valóban erősebb valamivel a szikra, köszönöm!
Stabilabb is lett az alapjárata valamivel.

Köszönöm!
Valóban jobb lett valamivel, de a néhai kihagyás nem szűnt meg.. :(
Szia Gergő. Kondit cseréltél már? Néha az is tud produkálni egy-két hülyeséget.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Magasabb fordulaton (kb.3000-felett) is kihagyogat, vagy csak alapjárat környékén kis fordulaton?
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

madigergo írta:
Nézted pipa nélkül a szikrát? A halvány szikra (meg a többi is) lehet a kipurcant zavarszűrő ellenállástól, ami a pipában lakik.

Megnéztem, és valóban erősebb valamivel a szikra, köszönöm!
Stabilabb is lett az alapjárata valamivel.

Köszönöm!
Valóban jobb lett valamivel, de a néhai kihagyás nem szűnt meg.. :(
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

[quote=

Nézted pipa nélkül a szikrát? A halvány szikra (meg a többi is) lehet a kipurcant zavarszűrő ellenállástól, ami a pipában lakik.[/quote]

Megnéztem, és valóban erősebb valamivel a szikra, köszönöm!
Stabilabb is lett az alapjárata valamivel.

Köszönöm!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

madigergo írta:Sziasztok!

Nem sokkal kerültem előrébb.. :(

A gyújtásom néha elkezdett kihagyni, szaggatni.
Írtátok, hogy testzárlatos trafó okozhat ilyet, és a melegedés a jele.

Megnéztem, nem meleg, de még langyos se. (persze vettem egy próba tajvani trafót, meg sem mukkan, viszem vissza, a régivel legalább beindul, és megy, csak nem stabilan.)

A komplett állórészt lecseréltem, a házi szénkefe is eltűnt a színről.

Cseréltem/néztem gyertyát, ami benne volt, az szép őzbarna volt.

Szikrateszt üzemmódban szikrázik, de én halványnak találom.

Mit hagytam ki, vagy nézhettem el?

Előre is köszönöm!
Nézted pipa nélkül a szikrát? A halvány szikra (meg a többi is) lehet a kipurcant zavarszűrő ellenállástól, ami a pipában lakik.
KépKép
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Sziasztok!

Nem sokkal kerültem előrébb.. :(

A gyújtásom néha elkezdett kihagyni, szaggatni.
Írtátok, hogy testzárlatos trafó okozhat ilyet, és a melegedés a jele.

Megnéztem, nem meleg, de még langyos se. (persze vettem egy próba tajvani trafót, meg sem mukkan, viszem vissza, a régivel legalább beindul, és megy, csak nem stabilan.)

A komplett állórészt lecseréltem, a házi szénkefe is eltűnt a színről.

Cseréltem/néztem gyertyát, ami benne volt, az szép őzbarna volt.

Szikrateszt üzemmódban szikrázik, de én halványnak találom.

Mit hagytam ki, vagy nézhettem el?

Előre is köszönöm!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zudori írta: Nem ismerek rád! :D
Hajtogassunk, gányoljunk? Pedig a német kék köppenyes úriemberek olyan ügyesen megtervezték! :D :D :D
Nem azt mondtam hogy nem lesz szépen megcsinálva ;) kis modernizálás nem árt, csak a tápegységek akkuhelyeit nem TGL szabvány szerint tervezték, úgyhogy ebből kell főzni... gyári vázelemet (akkutartó) nem bántok.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

zudori írta:Akkor érted,miért mondottam volt, hogy én konzervatív vagyok ezen a téren, nekem az az akkumlátor álljon úgy, ahogyan kell, rá tegyük azt a tálcát, ahogyan kell!
Ott vannak a gyári leszorítók, szőval én biztosan úgy csinálnám meg, ha látszi, ha nem! :)

Ez lesz a cél!

Akkor egy ugyanilyen akku (csak méretben belevaló) megfelelő?
Etz 150 87'
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

[




Ha zavar hogy ferde, hajtogass alá rossz belsőgumiból fészket :) Nem olyan rossz ez, a TS-be is hasonló megoldást tervezek ha kész lesz.[/quote]


Nem ismerek rád! :D
Hajtogassunk, gányoljunk? Pedig a német kék köppenyes úriemberek olyan ügyesen megtervezték! :D :D :D
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zudori írta:
Norbedlee írta:Sziasztok!

Szeretnék rendet tenni a kis Etz-m akkuja körül (szerencsére csak esztétikai gondok vannak)

1. Nem belevaló akkumulátor van benne. (mekkora fér el benne méretileg?)
2. "Zselés" akkut szeretnék bele, jelenleg csúszósarú van rajta (ha lehet nem kötögetnék, forrasztanék semmit)
3. Jelenleg egy 12V-7 AH-s van benne elegendő bele?

Továbbá amilyen most van benne (így vettem) ahogy rákerestem neten ezt a fajta akku-t elsősorban szünetmentesekben használják, nem okoz ez gondot?

Köszönöm a válaszokat


szép napot!
Normál akkumlátor kb 9 AH-s fér bele,meg van ennek a pontos mérete, mm-ben, amikor vettem az enyémbe lemértem, de már nem emlékszem rá. Leméred, magasság, szélesség, hosszúság, így már lehet tudni.
A 12 V 7 AH-s elég bele,eredetileg 5,5 AH-s volt.
Szünetmentes akkut sokan használnak itt is, dicsérik, hogy jó, szóval higgyél nekik!
(én konzervatív vagyok, nekem rendes akkumlátor van benne, igaz, már a modernebb, felitatott, gondozásmentes)
Igen a gyári 5,5Ah a kis ETZ ben.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Akkor érted,miért mondottam volt, hogy én konzervatív vagyok ezen a téren, nekem az az akkumlátor álljon úgy, ahogyan kell, rá tegyük azt a tálcát, ahogyan kell!
Ott vannak a gyári leszorítók, szőval én biztosan úgy csinálnám meg, ha látszi, ha nem! :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Norbedlee írta:
zudori írta: Normál akkumlátor kb 9 AH-s fér bele,meg van ennek a pontos mérete, mm-ben, amikor vettem az enyémbe lemértem, de már nem emlékszem rá. Leméred, magasság, szélesség, hosszúság, így már lehet tudni.
A 12 V 7 AH-s elég bele,eredetileg 5,5 AH-s volt.
Szünetmentes akkut sokan használnak itt is, dicsérik, hogy jó, szóval higgyél nekik!
(én konzervatív vagyok, nekem rendes akkumlátor van benne, igaz, már a modernebb, felitatott, gondozásmentes)

Köszi a választ! Mint írtam igazából csak esztétikailag zavar (jó tudom, hogy nem látszik a dekli mögött)

most ilyen :shock:


Kép
Ha zavar hogy ferde, hajtogass alá rossz belsőgumiból fészket :) Nem olyan rossz ez, a TS-be is hasonló megoldást tervezek ha kész lesz.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

zudori írta:
Norbedlee írta:Sziasztok!

Szeretnék rendet tenni a kis Etz-m akkuja körül (szerencsére csak esztétikai gondok vannak)

1. Nem belevaló akkumulátor van benne. (mekkora fér el benne méretileg?)
2. "Zselés" akkut szeretnék bele, jelenleg csúszósarú van rajta (ha lehet nem kötögetnék, forrasztanék semmit)
3. Jelenleg egy 12V-7 AH-s van benne elegendő bele?

Továbbá amilyen most van benne (így vettem) ahogy rákerestem neten ezt a fajta akku-t elsősorban szünetmentesekben használják, nem okoz ez gondot?

Köszönöm a válaszokat


szép napot!
Normál akkumlátor kb 9 AH-s fér bele,meg van ennek a pontos mérete, mm-ben, amikor vettem az enyémbe lemértem, de már nem emlékszem rá. Leméred, magasság, szélesség, hosszúság, így már lehet tudni.
A 12 V 7 AH-s elég bele,eredetileg 5,5 AH-s volt.
Szünetmentes akkut sokan használnak itt is, dicsérik, hogy jó, szóval higgyél nekik!
(én konzervatív vagyok, nekem rendes akkumlátor van benne, igaz, már a modernebb, felitatott, gondozásmentes)

Köszi a választ! Mint írtam igazából csak esztétikailag zavar (jó tudom, hogy nem látszik a dekli mögött)

most ilyen :shock:


Kép
Etz 150 87'
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Norbedlee írta:Sziasztok!

Szeretnék rendet tenni a kis Etz-m akkuja körül (szerencsére csak esztétikai gondok vannak)

1. Nem belevaló akkumulátor van benne. (mekkora fér el benne méretileg?)
2. "Zselés" akkut szeretnék bele, jelenleg csúszósarú van rajta (ha lehet nem kötögetnék, forrasztanék semmit)
3. Jelenleg egy 12V-7 AH-s van benne elegendő bele?

Továbbá amilyen most van benne (így vettem) ahogy rákerestem neten ezt a fajta akku-t elsősorban szünetmentesekben használják, nem okoz ez gondot?

Köszönöm a válaszokat


szép napot!
Normál akkumlátor kb 9 AH-s fér bele,meg van ennek a pontos mérete, mm-ben, amikor vettem az enyémbe lemértem, de már nem emlékszem rá. Leméred, magasság, szélesség, hosszúság, így már lehet tudni.
A 12 V 7 AH-s elég bele,eredetileg 5,5 AH-s volt.
Szünetmentes akkut sokan használnak itt is, dicsérik, hogy jó, szóval higgyél nekik!
(én konzervatív vagyok, nekem rendes akkumlátor van benne, igaz, már a modernebb, felitatott, gondozásmentes)
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Sziasztok!

Szeretnék rendet tenni a kis Etz-m akkuja körül (szerencsére csak esztétikai gondok vannak)

1. Nem belevaló akkumulátor van benne. (mekkora fér el benne méretileg?)
2. "Zselés" akkut szeretnék bele, jelenleg csúszósarú van rajta (ha lehet nem kötögetnék, forrasztanék semmit)
3. Jelenleg egy 12V-7 AH-s van benne elegendő bele?

Továbbá amilyen most van benne (így vettem) ahogy rákerestem neten ezt a fajta akku-t elsősorban szünetmentesekben használják, nem okoz ez gondot?

Köszönöm a válaszokat


szép napot!
Etz 150 87'
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Vörcsi írta:
aronpfabian írta:Csináltál egy 60-90W-os rendszerből kemény munkával és pénzbefektetéssel egy 40-45W-osat. Ekkora az első fényszóró izzója. A többi fogyasztó ellátásához mit használsz?

10.000 Ft a gyári dinamóra szerelhető elektronikus gyújtás.
1, a dinamó 60W
2, Világításnak 12V-os 35/35W-os HS1 hallogén izzót használok 12V-os trabant foncsorban ami 2x előrebb fényű mint a gyári 6V 45/45W (kiegészítettem)
3, gyújtás külön terekcsről megy, nem pedig a 45-60W-ból vonódik le
4, a gyújtás és a világítás mindkét esetben akkumulátor nékül is megy
5, a gyári rendszer 7 hibaforrása 4 re redukálódott (a gyergyapipa-gyerta 1 hibaforrás)

6, legközelebb vagy PÜ vagy 112 :D

Örülök hogy segíthettem a technikai ismereteid elmélyítésében, de a továbbiakban kérlek gondold át, hogy összesen 12 éve használok motoron babetta gyújtást, ezek fényében ajánlottam és írtam le azon sorstársaimnak akik inkább ezt az össz 20 ezer forintos átalakítást vállalják, mintsem egy 60 ezer forintos WAPE-t, vagy ETZ generátort (ami szintén nem akkufüggetlen és elég sokaknak baja is van vele).
Köszönöm szépen, így érthető.
Amúgy nagyon tetszik a Trophyd :)
Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Vörcsi »

aronpfabian írta:Csináltál egy 60-90W-os rendszerből kemény munkával és pénzbefektetéssel egy 40-45W-osat. Ekkora az első fényszóró izzója. A többi fogyasztó ellátásához mit használsz?

10.000 Ft a gyári dinamóra szerelhető elektronikus gyújtás.
1, a dinamó 60W
2, Világításnak 12V-os 35/35W-os HS1 hallogén izzót használok 12V-os trabant foncsorban ami 2x erősebb fényű mint a gyári 6V 45/45W (kiegészítettem)
3, gyújtás külön terekcsről megy, nem pedig a 45-60W-ból vonódik le
4, a gyújtás és a világítás mindkét esetben akkumulátor nékül is megy
5, a gyári rendszer 7 hibaforrása 4 re redukálódott (a gyergyapipa-gyerta 1 hibaforrás)
6, a 12V előnyei: Kisebb áram a 6V-al szemben ami a kontaktok melegdése és beégése miatt fontos pont
7, a 12V előnyei: a 12V-os helyzetjelzők és féklámpák a 6V-osnál jobban világítanak és ledekre cserélhetők
8, a 12V előnyei:12V-os rendes kürtöt lehet felszerelni aminek van hangja is
9, 12V-ról könnyebb gps-t, meg kb mindent külső ezközt üzemelni mint 6V-ról

10, legközelebb vagy PÜ vagy 112 :D

Örülök hogy segíthettem a technikai ismereteid elmélyítésében, de a továbbiakban kérlek gondold át, hogy összesen 12 éve használok motoron babetta gyújtást, ezek fényében ajánlottam és írtam le azon sorstársaimnak akik inkább ezt az össz 20 ezer forintos átalakítást vállalják, mintsem egy 60 ezer forintos WAPE-t, vagy ETZ generátort (ami szintén nem akkufüggetlen és elég sokaknak baja is van vele).
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Vörcsi 2015.07.20. 21:06-kor.
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Csináltál egy 60-90W-os rendszerből kemény munkával és pénzbefektetéssel egy 40-45W-osat. Ekkora az első fényszóró izzója. A többi fogyasztó ellátásához mit használsz?

10.000 Ft a gyári dinamóra szerelhető elektronikus gyújtás.
Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Vörcsi »

Babetta gyújtás 6V-os MZ-re (ES, TS)

Sziasztok!

Mint régi 6V-os rendszert használó MZ-snek sokszor meggyűlt a bajom a dinamóval. Így másodjára is döntésre kényszerültem, hogy vesződöm-e vele tovább vagy valami sokkal megbíthatóbbra váltok. A kis TS volt az első "áldozat" az átalakításban, mivel 2 évnyi kínlódás után untam meg, elszakadt a pohár, betelt a cérna. Akkor már 2 évnyi folyamatos szolgálatot teljesített egy babetta gyújtás egy S51-es (60 4 felölmős) simsonon gond nélkül! Így adott volt a feladat, fel kell rá rakni egy ilyet.

Szögezzünk le az elején pár fontos dolgot!
1, NEM a gyári tekercseket használok! Sem az alaplapi jeladó tekercse sem a gyújtás nem gyári! Sokszor olvastam a neten, hogy így gyenge a szikra meg úgy... Egy 5mm-es vasmagra felhordott rézhuzaltól többet ne is várjunk. Épp ezért 25mm-es vasmagra felvitt gyújtótekercset használok. Míg a "gyári" 100-150V a tuning 200-300v. Így valahonnan hallottam, hogy a babetta gyújtás 4V-os... szerintem, amit nem túlzottan hiszek
2, nem építek hozzá gyújtás elektronikát, nem kombinálom semmilyen más trafóval, nincs CDI semmi. F.A.G.Y.-t használok, ami 3700ft körül van és örök élet...
3, a babetta kúpja megyegyzik az 6V-os MZ kúpjával így nem kell esztergás munka az álatakításához.
4, a 4 tekercshelyből 1-et foglal a gyújtás, a tekercsek sorba kötése azonos fázisú váltóáramot indukál mindegyik tekercsen, így 3 gyári 35mm-es vasmagos tekercs 14V 45W-ot képes leadni 4500-on, 3000-es fordulaton teljes terheléssel 12V-ot
5, 12V 35/35W-os hallogén izzót használokj 12V-os hallogén trabantfoncsorban. Ez már 3 ezres fordulaton is olyan erővel világít hogy kamionról is lekértem a távolságit.

Miért jobb?
- a gyújtás kevesebb alkatrészből áll (12 meghibásodára képes eszköz helyett 3 van ebből kettő tekercs)
- a gyújtás nem tartalmaz mechanikai alkatrészt
- a gyújtás külön energiaforrást használ ami független a világítástól és a töltéstől, akkumulátortól és az ő épp aktuális feszültségszintjétől/hibájától (cellazárlat, stb)
- kisebb a forgórész lendítőtömege
- 6V helyett 12V-os a rendszer
- 12V-os hallogén izzóval is világíthatunk
- 12V-al ledesíthetjük a motorunkat
- nem kell eszergás munka átalakítani a motorblokkot mint az ETZ generátornál
- nem szükséges a gyújtást utánállítani, megszakítóhézagot stb-t nézni.

Mivel gyengébb?
- Amennyiben nem az akkura kötjük a fényszórót (ajánlott) 2000-es fordulatnál 6V-os fényszóróével vetekszik a fényerő.
- Kicsit macerás beállítani elsőnek a gyújtást.

Nos kezdjünk bele.

Forgórész:
Fent említettem a dinamó és a babetta forgórész kúpja megegyezik, így nem kell vele vesződni. 125-ös TS esetén kell számolni viszont, hogy a babetta lendkerék szoknyája beleér a szimmeringtartó "házba" (majd a szakik kijavítják, hogy mi a pontos neve), így kb 1.5mm-ert esztergás segítségével le kell szedni belőle. A leszedés ne érje el a lenti kis jeladó mágnest! A dinamót egy metrikus normál menetű 7-es csavar fogatja fel a főtengelyre. ebből elég egy 40mm-es hosszúságút beszerezni, ha nem akarjuk a lendítőtömeget megnövelni. A lendítőtömeget célszerű 125-ös motoroknál kicsit megnövelni, mivel a babetta forgórésze könnyebb mint a dinamó forgórésze és alacsonyabb fordulaton vagy alapjáraton a motor rosszul érinti, a lendítötömeg vesztés. 250-es esetén nem tapasztaltam ilyet, bár ugye mint tudjuk a főtengely is nagyobb, és a kumplung is a főtengely lendítötömegéhez hozzáadódik. A lendítőtömeget célszerű brozból készítettetni, és a forgórészbe passzosan beleillesztetni esztergával. Metszeti képet nem tudok mellékelni, csak egy képet amin így van szerelve.
Kép

Alaplap átalakító
Mivel a felfogatás eltérő így szükséges egy köztes darab, átalakító, konverter. Az ETZ és ES/TS tudtommal eltérő!!! Így a figyeljünk oda, hogy mit szerzünk be hozzá! A felszereléskor figyeljünk oda, hogy az alaplap jeladó tekercse ne essen bele egyetlen belső támasztéknak sem. Sajnos ahogy én most jártam, át kellett fúrnom a felfogató pontokat, különben a kartert munkálhattam volna meg. Továbbá figyeljünk oda, hogy a pozícionáló kilógó acél csapot vagy vegyük ki, vagy alakítsuk ki neki a szabad helyet az alaplapon, vagy nem tudjuk helyesen feltenni az átalakítót!
Kép

Íme egy kép a 250-es Trophy-ra szerelt babetta gyújtásról. Itt el kellett forgatnom az alaplap átalakítót, hogy a jeladó fej elférjen.
Kép
Alaplap átalakító ennél az úriembernél szerezhető be 3500ft+póstaköltség áron:
T. Sándor +36 20 475 85 harminc nyolc Kiskunfélegyháza

Tekercsek
Fent említette, hogy szükséges nem a gyári tekercseket használni, vagy azt vesszük észre hogy a gyújtás erőtlen lesz vagy csak tolásra indul. Erre megoldás, hogy a gyújtó tekercset egy kisvasmagos világítótekercsre készítjük/készíttetjük el. 2-3X erősebb gyújtás lesz a jutalmunk. Rúgásra is akkumulátoros gyújtást megszégyenítő ívheggesztést láthatunk. Az alaplapi jeladó tekercs újratekercserlésére pedig a jeladás erejére van szükség, hogy nagyobb fordulaton is pontosan érkezzen a jel a gyújtás egységre.

A tekercseket motoros kolléga Cegléden készíti ha jól emlékszem tekercsenként 3500ft-s áron ami lakkozást, kemecézést és mindent tartalmaz.
Az ő telefonos elérhetősége (ha nem veszi fel dolgozik): +36 20 378 59 nulla öt

Félreértés ne essék ez NEM a reklám helye, de ezen illetők munkáit már hosszú ideje ismerem és aki volt már velem túrázni a kis TS-el az megismerhette, hogy igen jól működnek!

A gyújtó és jeladó tekercsek mellett szeretnénk világítani, esetleg akkumulátort tölteni.
Ez esetben kerítsünk börzén/szomszéd padlásáról, pajta mellőli leharcolt babettáról kincstári állapotú 3 db 35mm-es vasmagos tekercseket. Ezeket sorba kell kötni, ÉS! a leföldelt tekercset testfüggetleníteni. Ezen két véget Grätz-hídra vezetve 8-15V közötti egyeneáramot kapunk a fordulat függvényében. Egyszerű, nagyszerű, kis MZ és nagy MZ is szépen teljesít. Pár próbálkozáson túl vagyok már különböző áttekercselt tekercsekkel, de végül a gyári babetta tekercsek hoztak megfelelő teljesítményt és feszültséget.


Töltésszabályzó
Pár sikeres zsákutca felderítése után eljutottam oda, hogy azért német motorba német megoldás dukál (a némi csehszlovák+magyar koprodukció mellett). ELBA feszültségszabályzó. Bónuszként megoldja az indexrelé kiváltását is, mivel alapból van benne! Pár 50km-es teszt után elmondhatom, egyenlőre jobb megoldást nem találtam. A fent említett tekercsekkel foglalkozó számon kérhettek minőségi utángyártott (koppintott) változatot. (lusták kedvéért: +36 20 378 59 nulla öt)

A gyújtás beállítása:
Először is le kell szögeznem, hogy egy nem gyári gyújtásról beszélünk, így a kézikönyveket nyugodt szívvel felejtsük el! Mivel mindét kialakításnál kis/nagy MZ nincs rá érdemi mód elforgatni az alaplapot így marad az hogy a forgórészt kell jó pozícióban rögzíteni.

Hasznos segédeszköz lehet egy úgynevezett vakgyertya ami betekerésekor meg tudja akasztani a dugót, ezzel együtt a főtengelyt is adott pontban rögzíti. Házilag is lehet ilyet alkotni egy rossz gyertyával 8-as csavarral és egy heggesztővel. Nekem bronzból van acél menettel esztergálva.

Lépésről lépésre:
- keressük meg a főtengelyen az éket és távolítsuk el, mert erre nincs szükség!
- helyezzük fel a gyújtó tekercset az alaplapi jeladó felé.
- a forgórész alsó részénél találunk egy kis mágnest. Ez a jeladó mágnes. Egy biztos kézmozdulattal jelöljük meg a forgórész tetjén, hogy hol található. A 250-esről készült képen ez a lila vonál.
- keressük meg a felső holtpontot, csavarhúzóval, berúgókar segítségével.
- a forgórészt úgy helyezzük fel, hogy a jeladó mágnes a gyújtótekercs óramutató járásável megegyező irányú csücske felé mutasson.
- többszöri próbálkozások "árán" találjuk meg a megfelelő gyújtási helyet és egy filccel jelöljük meg az utókornak.

Nos igen. Ez nem egy stroboszkóplámpás, mikrométeres mérőórás megoldás. Utóbbit pl használjátok nyugodt szívvel oldalgyertyás Trophy-n :)
Kicsit macerásnak hangzik, de fél óra alatt (némi gyakorlattal) meg lehet találni 0-ról! az ideális gyújtási pontot. A hosszabb idő ebből csak a próbautak, ahol kitapasztaljuk, hogy hol dolgozik a motor a kedvünk szerint. Nyomatékosabb vagy pörgősebb.

A gyári gyújtáskapcsolót pár 12V-os relé segítségével használhatóvá lehet tenni, így nem kell semmit sem átalakítani, látszatra és működésre a végeredmény szinte megegyezik a gyáriéval. Persze izlések és pofonok, lehet máshogy is csinálni, ez csak egy alternatíva.

Véleményket kérdéseket PÜ-ben várom. Anyázásokat pedig a 112-es telefonszámon :)
A hozzászólást 8 alkalommal szerkesztették, utoljára Vörcsi 2015.09.09. 11:11-kor.
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Vedd ki az akkumlátort, töltsd fel szépen, majd ne csináljál semmit! 3 nap múlva nézd meg, ha lemerült, akkor rossz, viszont, ha meg van benne az áram, akkor jön a cumi, meg kell keresni, hol is az a bizonyos zárlat! Akkor majd okoskodunk tovább!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Tib76 írta:Sziasztok!

Belenéztem a korábbi üzenetekbe, de bevallom csak futólag, a témákat...

Abban kérnék segítséget, hogy mi lehet annak az oka, hogy az aksi folyton lemerül? Ez alatt azt értem, hogy kb 6 óra töltés után már 2-3 nap múlva alig pislákol a gyújtás visszajelző lámpa, a duda csak nyekken..
Lehet-e valami zárlatos, ha igen ki tudom-e mérni valahogy??? A jelenlegi akku kb 1,5 éves, nem hiszem hogy ennyi idő alatt tönkre tudna menni... Ha igen, milyen legyen az új akku amit vennem kell bele?
A motor: Mz Ts 125
Az igaz, hogy nem járok a motorral, csal kb 2-3 hetente indítgatom be megyek vele 2-3 km "karbantartó" kört és annyi...
A válaszokat köszönöm!
Ha télen nem töltötted fel rendszeresen (3-4 hetente) és hidegben állt, akkor simán tönkremehetett.
2-3 km szintén nem elég a 6V rendszerűeknél az akku feltöltésére, csak ha 1000%-os a feszültségszabályzó és dinamó (nem jellemző, inkább az ellenkezője)
Tib76
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.07.09. 18:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tib76 »

Sziasztok!

Belenéztem a korábbi üzenetekbe, de bevallom csak futólag, a témákat...

Abban kérnék segítséget, hogy mi lehet annak az oka, hogy az aksi folyton lemerül? Ez alatt azt értem, hogy kb 6 óra töltés után már 2-3 nap múlva alig pislákol a gyújtás visszajelző lámpa, a duda csak nyekken..
Lehet-e valami zárlatos, ha igen ki tudom-e mérni valahogy??? A jelenlegi akku kb 1,5 éves, nem hiszem hogy ennyi idő alatt tönkre tudna menni... Ha igen, milyen legyen az új akku amit vennem kell bele?
A motor: Mz Ts 125
Az igaz, hogy nem járok a motorral, csal kb 2-3 hetente indítgatom be megyek vele 2-3 km "karbantartó" kört és annyi...
A válaszokat köszönöm!
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

Melák írta:Hello!
ETZ 251 esetén milyen akku lenne az ideális? A magyar kezelési könyv szerint 5,5 Ah-s "különleges" kivitel esetén 9 Ah-s. A német szervíz könyv szerint csak 5,5 Ah-s. (?)
Én 9-est tettem bele. Egy kis tartalék nafta sosem árt. Főleg ha az ember abból hajtja túrán a GPS tötőt, a telefon töltőt, a kiskompresszort, a matrac pumát, a ..., a ..., a ..., ... ....
KépKép
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Melák írta:Hello!
ETZ 251 esetén milyen akku lenne az ideális? A magyar kezelési könyv szerint 5,5 Ah-s "különleges" kivitel esetén 9 Ah-s. A német szervíz könyv szerint csak 5,5 Ah-s. (?)
Szia Melák.Az 5,5Ah bőven megfelel.Több éve,kb 3. azt használom,tökéletesen megfelelt eddig is és remélem hogy még
ennyit kibír majd. Üdv.Laci.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta:
madigergo írta:Itt vagyok a képekkel... :)

http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4851_ ... es.hu_.jpg
Szép :)
Ez egy házi készítésű szénkefe méretre vágott, megfúrt grafittömbből és sodrott vezetékből, haláli egy darab :D tedd el emlékbe!
A bolti használható minőség. Esetleg vegyél 2x-es mennyiséget (ez még kb 400 Ft-ba fog fájni :) ), és akkor lesz tartalék.

Ha mozog a ragasztásnál, akkor legegyszerűbb cserélni az állórészt, mert csak a bakelit külön nem kapható. Menetszakadást a kiszemelt darabon úgy tudsz vizsgálni, hogy viszel magaddal egy 6V akksit és kis időre a DF-re rákötöd a +, a testre a - végét. A vasmagoknak így bekapcsolva vonzania kell az acél csavarhúzót.
madigergo írta: További hibák:
-Olajnyomok, nem kevés, majd megnézem, hogy honnan pontosan, de az biztos, hogy a váltókar tengelyétől (is??) jön.
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4854_ ... es.hu_.jpg
A dekni furatában van egy 20x2-es O-gyűrű. ha ez elnyíródott vagy hiányzik, akkor nagyon folyat. Ha megvan, akkor csak kicsit (váltókar-berúgó közt nincs tömítés).
Ha cseréled, viton anyagút vegyél, és zsírozd be a tengelyeket mielőtt felcsúsztatod, hogy minél kevésbé sérüljön.
madigergo írta: -ETZ berúgókar, ami tetszik, de kotyog. A csavaron húzni már nem tudok, ráérősebb időben majd leszedem, hátha kiderül a hiba oka.
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4852_ ... es.hu_.jpg
Itt végül mi lett a megoldás?
madigergo írta: -Feltenném a hátsó csomagtartót.
De hova? Eltűntek a likak.. :( :)
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4856_ ... es.hu_.jpg
Sajnos nem is voltak :( én is ezen rágom magam már egy ideje, hogy a veterán 150-esen megfúrjam vagy ne fúrjam... azt hallottam hogy ha csomagtartó opcióval kérték újonnan, akkor az iparcikk üzletben átadáskor fúrták meg és szerelték fel.

Hínnye, most nézem, hogy nem válaszoltam, csak akartam.. Pedig nagyon abban a tudatban voltam...

A szénkefére és az alaplapra azt választottam, hogy vettem egy komplett blokkot.. - van pótalkatrészem legalább.. :) Szerda-csütörtök talán be is szerelem az új állórészt.

Kicseréltem a deknit, és a szimeringet, az o gyűrűt is. Egy kis folyás viszont még mindig van, majd kikémlelem, hogy honnan.

ETZ berúgókarnál annyi volt a hiba, hogy rossz irányból volt benne a csavar. Jó irányból viszont beleért a deknibe. Ezen igazítottam, és kész. :)


Hát.. A csomagtartó meg.. Van oldalcsomagtartóm, de a hátsó praktikusabb napi használatnál talán.

Még az is lehet, hogy kap egy dobozt..
No, ez még sokára van, egyíenlőre csak hajtom, dolgozni járok vele... :(

. :)

Köszönöm a segítséget!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Különleges kivitel?? Eddig is tudtam hogy a magyar kézikönyv nem volt a helyzet magaslatán, na de hogy ennyire... :(

9Ah volt a korábbi előírás, aztán felülvizsgálták (gyakorlatban a generátoros motorok sokkal kevesebbet "szipkáztak" működés közben az akkuból mint amire a gyengébb dinamó alapján számítottak - végülis szinte kizárólag indításnál)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Nincs nagy árkülönbség a kisebb és a nagyobb kapacitású akkumlátor között, ezért praktikusabb a nagyobbat megvenni. Csupán csak azért, mert ha elromlik a töltésed, biztosabban haza visz, ill. tovább fogja bírni.
Egyébként ezt az érvet leszámítva, tök mindegy melyiket veszed, az 5,5 Ah-s is tökéletesen megfelelő.
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello!
ETZ 251 esetén milyen akku lenne az ideális? A magyar kezelési könyv szerint 5,5 Ah-s "különleges" kivitel esetén 9 Ah-s. A német szervíz könyv szerint csak 5,5 Ah-s. (?)
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
dewil666
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.07.15. 18:42
MZ-d típusa: CBF 600S, Jawa 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: dewil666 »

Sziasztok!

Tudom hogy nem teljesen MZ-s kérdés de részben igen.
Adott egy Jawa 250 (559) motor aminek a dinamója 6V 45W. Ezt szeretném MZ dinamóra cserélni, mert megbízhatóbb és 6V 60W amit tud. Az a kérdésem, hogy a forgórészt és az állórészt kicserélem, mit kell még beszereznem/kicserélnem hogy működjön?
A Jawa gyújtáshoz 3 vezeték megy az MZ gyújtáshoz 4 (tudom hogy egy test ezért több). Elég a többi vezetéket csak a megfelelő helyre kötni és ennyi? Vagy külön fesszabályzó kell? Sajnos ehhez a részhez nem értek :(
Remélem tud valaki segíteni?!

Üdv Laci
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Cs Misi írta:Emberek!Megjavult a gép!
:smt023
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

Emberek!Megjavult a gép!!Köszönöm mindenkinek az ötleteket,egyébként megpróbáltam a direkt kábelt is,nem az volt a gond,elektronikus gyújtás,gyári alkatrészén a jeladó mágnes mögötti nyáklemezt rögzítő "popszegecs"-féle kirázkódott...laza volt,nem rögzítette a házhoz szorosan a nyákot,melegen tudott vándorolni emiatt a gyújtás,levettem összelapítottam,hogy fogja,azóta le sem szállok róla!
Ekkorát már régen szívtam,egészségemre! :D

Kép
Cs Misi
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

sunbim írta:Misi. Vilàgító fényszórónàl nem szaggat a gyújtàs, nem vilàgítónàl meg szaggat. Én csak fordított esetekröl halottam. :-k
Megszakítòs v. Elektronikus gyújtàsod van?
Na igen, mi az a minden ami cserélve lett? Hogy keletkezett a hiba?

...

A sarus akksi nem gyàri, riasztó akkumulàtor, de van aki ezt hasznàlja.
Gyàri kàbel àtmérö 2,5mm2 . 6os szemes saruval.
Szerintem ott elekronikusan valami nagyon megvan keverve! Át kéne nézni az egész kábelezési kötéseket,hogy minden a
helyén van e.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Misi. Vilàgító fényszórónàl nem szaggat a gyújtàs, nem vilàgítónàl meg szaggat. Én csak fordított esetekröl halottam. :-k
Megszakítòs v. Elektronikus gyújtàsod van?
Na igen, mi az a minden ami cserélve lett? Hogy keletkezett a hiba?

...

A sarus akksi nem gyàri, riasztó akkumulàtor, de van aki ezt hasznàlja.
Gyàri kàbel àtmérö 2,5mm2 . 6os szemes saruval.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Legalább 5.5 Ah. Mindegy milyen saru, 1.5mm2-es vezeték legyen
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Sziasztok! 8)
Etz 125-be milyen aksi kell? Hány amperórás?
Illetve gyárilag is az a vékony sarus aksi volt bennük? Mert nézegettem mofakeren és ott nem találtam olyan :? :-k
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Esetleg mindent megkerülve, az akku pozitívtól a gyujtótrafó 15-ös lábára próbára csinàltál már egy összekötő kábelt? Nem változott akkor sem semmi?
" azóta annyi változott,hogy már világítással sem pörög fel...én feladtam.Hidegen működik,új lassan minden," mi az a minden?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég