zsakfos írta:Most már tényleg kellene egy sebességmérő találkozót szervezni.Valami reptér szerűségen.Szerezni egy olyan digitális sebességmérőt vagy trafit azt hajrá.Egyszer s mindenkorra bizonyitani lehetne a hihetetlen sztorikat a 140-150-160-as kategóriában
Szevasz Zsaki.Nekem volt egy peresem,mint a tiéd és az kipörögte 5.ben a 7500/min. Számold ki az kb. mennyi.Én tudom.
Na lassan úgy néz ki sikerül bekarburálnom a motort, ezt az előbb mértem, valamivel 6000 felett forgott. A 7500-at egyszerűen nem hiszem el, az 160 kim/h lenne kb. Esetleg 15-ös lánckerékkel tudom elképzelni...
zsakfos írta:Most már tényleg kellene egy sebességmérő találkozót szervezni.Valami reptér szerűségen.Szerezni egy olyan digitális sebességmérőt vagy trafit azt hajrá.Egyszer s mindenkorra bizonyitani lehetne a hihetetlen sztorikat a 140-150-160-as kategóriában
Szevasz Zsaki.Nekem volt egy peresem,mint a tiéd és az kipörögte 5.ben a 7500/min. Számold ki az kb. mennyi.Én tudom.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Most már tényleg kellene egy sebességmérő találkozót szervezni.Valami reptér szerűségen.Szerezni egy olyan digitális sebességmérőt vagy trafit azt hajrá.Egyszer s mindenkorra bizonyitani lehetne a hihetetlen sztorikat a 140-150-160-as kategóriában
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
BlackIce írta:Felkerült a Bambi III-as kidörgő. Érezhetőbben jobban húz a motorom. Igaz a régi utángyári volt, meg retkes is. A hangja is eszement jó. Majd a végsebességre leszek kíváncsi, mert az előzővel 120-125 között volt.
a 125 azért már nem olyan rossz de én is kiváncsi vagyok, úgyhogy bíztatnálak: mihamarabb!!
Felkerült a Bambi III-as kidörgő. Érezhetőbben jobban húz a motorom. Igaz a régi utángyári volt, meg retkes is. A hangja is eszement jó. Majd a végsebességre leszek kíváncsi, mert az előzővel 120-125 között volt.
A saját utángyártott szinte új mellett volt lehetőségem kipróbálni az eredeti gyárit ( hála JURAGY.-nak ) és a Bambi III.-at is, most viszont már ex. ETZ-sként őszintén írhatom, hogy a gyári és a Bambi III. szinte ugyanaz és jó ( teljesítmény min. + 15 % ) míg az utángyártott bolti, csak bemutatóra való, mint csili-vili, de az úton inkább a kopottabb legyen az előzőekből.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
sell írta:OK. Az hogy néz ki? Én az eredeti híve vagyok legalábbis amikor csak lehet...
Bambi 3-as kinézetre egyezik az utángyártottal, átmérőben, formában mint a gyári, annyi, hogy ezen a záró kúp is fényes króm. A 251-en nemtudom milyen hosszú a dob, de a gyári 250-es etz dobtól a bambi 3-as , három centivel rövidebb. És nem mellesleg nagyon jól működik.
Halisztok!
Mindkettőtöknek köszönöm a választ. Keresem Bambit!!![/quote]
Halisztok!
Bambinál III-as dörrentő megvéve, a többi meg a bótban szal komplett csere lesz illetve kuplungozás is Bambi keze által pénteken!!!!!!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tamage 2015.07.10. 09:41-kor.
sell írta:OK. Az hogy néz ki? Én az eredeti híve vagyok legalábbis amikor csak lehet...
Bambi 3-as kinézetre egyezik az utángyártottal, átmérőben, formában mint a gyári, annyi, hogy ezen a záró kúp is fényes króm. A 251-en nemtudom milyen hosszú a dob, de a gyári 250-es etz dobtól a bambi 3-as , három centivel rövidebb. És nem mellesleg nagyon jól működik. [/quote]
Halisztok!
Mindkettőtöknek köszönöm a választ. Keresem Bambit!!!
OK. Az hogy néz ki? Én az eredeti híve vagyok legalábbis amikor csak lehet...[/quote]
Bambi 3-as kinézetre egyezik az utángyártottal, átmérőben, formában mint a gyári, annyi, hogy ezen a záró kúp is fényes króm. A 251-en nemtudom milyen hosszú a dob, de a gyári 250-es etz dobtól a bambi 3-as , három centivel rövidebb. És nem mellesleg nagyon jól működik.
csoka írta:Az utángyári kipufogó zsákbamacska.Vegyél Bambitól kipufogót,az már bizonyított.Érdeklődj nála mikor lesz a következő gyártás,vagy van-e maradva az előző adagból.
OK. Az hogy néz ki? Én az eredeti híve vagyok legalábbis amikor csak lehet....
Annyit tennék hozzá hogy az utángyártott kipufogó nem zsákbamacska, hanem bizonyítottan rontja a teljesítményt (a fojtott Simson dobok felépítését utánozza, mert azt a legkevesebb anyag legyártani, mégis működik 2T motorral). Bambi-félét vegyél.
csoka írta:Az utángyári kipufogó zsákbamacska.Vegyél Bambitól kipufogót,az már bizonyított.Érdeklődj nála mikor lesz a következő gyártás,vagy van-e maradva az előző adagból.
OK. Az hogy néz ki? Én az eredeti híve vagyok legalábbis amikor csak lehet....
Az utángyári kipufogó zsákbamacska.Vegyél Bambitól kipufogót,az már bizonyított.Érdeklődj nála mikor lesz a következő gyártás,vagy van-e maradva az előző adagból.
Nemrég vettem egy ETZ 251-eset ( tavaly el kellett adnom az ETZ 250-esemet közel 10 év használat után ). A kérdésem a kipuffal kapcsolatosan a következő. Tudom a könyök más a rövidebb alváz miatt. A hollander/alualátét, a kisbilincs meg a nagybilincs ugyanaz mint a 250-es ETZ-n? Mivel a dob horpadt és eléggé krőmmentes már, így le fogom cserélni. Úgy olvasom ez a bolti rezós sportkipuff ami króm de öblös elöl nem sokat ér. Akkor vehetem meg az utángyártott magyar sima 251-es dobot meg utángyártott magyar könyököt meg a bilincseket és a hollandert az alátéttel? ( A dobon és a könyökön kívül mindenből csak 250-eshez való kapható...)
Bevallom férfiasan, én elfelejtettem megnézni a gyertya képet, de ha túlöblít, akkor megoldás lenne, ha kicsit karburálnánk? Gondolok itt egy kis több üzemanyagra a levegő csavarral?
Úgy látom, akkor tapasztalataink megegyeznek. Nekem egyébként visszakerült most az utángyártott, de ez régebbi gyártmány lehet, mert rendesen tömít, jónak tűnik. A Tesztpéldány szebben pöfögött, vezethetőbb volt- valamivel, az alacsony tartományban határozottan jobb. Sajnos nekem nem volt szivem 6000 fölé pörgetni egyik csővel sem.
Akkor Zudori nyomdokaiba lépvén...
Kis ETZ kipufogó teszt, 3. kör.
150-es +1-es henger, gyári, viszonylag jó állapotú karbi, könyv szerinti beállításokkal, semmi tuning...
Eredetileg is gyári a kipufogóm, azt cseréltem erre.
Különbség az eredeti és Bambi által tesztelésre átadott között nem sok van, de azért akad.
Elsőre: a gyertyám sokkal világosabb, majdnem fehér lett azonos karbi beállítások mellet.
Az alacsonyabb fordulattartományban a nyomaték lényegesen nőtt: 2300-tól ötödikben képes elgyorsulni (na ne rettenetesre gondoljatok, hanem csak elindulásra...)
Maximum fordulatszám kb azonos a full (130000 km-t futott, de ütött-kopott, horpadt) gyárival. Súlyra nem érzek kézzel lényegi különbséget, tehát nem hiszem, hogy az eltömődés okozná az apró eltéréseket. Szóval, ez a módosított (Bambi által) gyári kipu talán 3-400-zal többet enged forogni, mint a full gyári (negyedikben 7500 körül, óra szerint, míg a "gyári gyárival" 7000 fölött egy picivel vége van).
Fogyasztást nem merek egy tankolás után még megadni, mert az nálam nagyon változik, de (fél)szemre nem tűnik jobbnak. Aggaszt, hogy mitől tűnik szegényebbnek a keverék: túlöblít?
Kíváncsiságból feltettem egy ma kapható vadonatúj utángyártottat, na, ahhoz képest ég és föld volt a különbség: kb. 5 km után inkább hazajöttem és visszacseréltem: max 5000 rpm ötödikben (tesztalanyunkkal 6400-ig ment), 3000 alatt semmi, füstöl, zörög, szóval pocsék.
A legszebb, hogy az utángyártottat órák hosszat kellett reszelni, hogy ne fújjon ki a könyök és a dob között, míg a tesztalany a gyári bilinccsel mindenféle varázslás nélkül is tökéletesen tömít. Na jó, azt az egy szem "nyócas" csavart azért meg kellett húzni (de nem megtépni!!!).
Én úgy gondolom, ha sikerül ezt sorozatgyártásba nyomni, nagy királyság lenne, a rövid tesztem alapján én hajlandó lennék ugyanazt az árat is kifizetni érte, amit a "Bambi 3"-ért (ez a 250-esekre való ára emlékeim szerint 15000 Ft). Ja, és ennek a krómozása kicsit komolyabbnak is tűnik (mintha rezet véltem volna felfedezni a króm alatt)...
Negatívum: még nem az enyém.
Pozitívum: gyári, apró módosítással, ami csak az előnyére vált.
Pozitívum 2.: nem alufóliából készült, van benne anyag.
Pozitívum n.: nem hogy nincs 50€, de még a harmada sem lesz, mint a gyárinak mondott valami az eBay-en.
Negatívum 2.: nem tudsz tésztát szűrni, ha ezt választod.
pnlaci írta:Sajnálattal kel közölnöm hogy sajnos nem találtam a Jáva 638 ról semmit,csak a 634 es ről.Az régebbi modell és nem tudom
hogy miben változott.De ha kell akkor elküldöm az adatokat a 634 es ről.
üdvözöllek titeket ismét!
igen mindenképpen érdekelnek a tisztítási segédletek, tippek praktikák, igen én is úgy tudtam hogy azért a 140-150nek nem kéne problémát jelentenie a technikának, szóval -és tettel- várom a beszkennelt lapokat
Nem kötekedésképp de miért akarsz annyit kipréselni egy ilyen öreg motorból?
jura györgy írta:sziasztok ha a 6 voltos változatról beszélünk azt tudom hogy megszakító hézak 0,4 előgyujtás 2,8 gyertya hézak 0,7 ezek e könyvbe lévő adatok üdv. juragy
köszi de már a 12V-os gyújtás, és átalakítottam jeladósra.
pnlaci írta:Sajnálattal kel közölnöm hogy sajnos nem találtam a Jáva 638 ról semmit,csak a 634 es ről.Az régebbi modell és nem tudom
hogy miben változott.De ha kell akkor elküldöm az adatokat a 634 es ről.
üdvözöllek titeket ismét!
igen mindenképpen érdekelnek a tisztítási segédletek, tippek praktikák, igen én is úgy tudtam hogy azért a 140-150nek nem kéne problémát jelentenie a technikának, szóval -és tettel- várom a beszkennelt lapokat
sziasztok ha a 6 voltos változatról beszélünk azt tudom hogy megszakító hézak 0,4 előgyujtás 2,8 gyertya hézak 0,7 ezek e könyvbe lévő adatok üdv. juragy
Sajnálattal kel közölnöm hogy sajnos nem találtam a Jáva 638 ról semmit,csak a 634 es ről.Az régebbi modell és nem tudom
hogy miben változott.De ha kell akkor elküldöm az adatokat a 634 es ről.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Szia misku.Itt a kipufogó topicban utána lapozol,megtalálod hogyan takaríthatod ki a kipufogót.Tisztességesen visszafogja
a motort a lerakódások.A 638 as igen jól megy tényleg.140-155 körül simán mennek.Holnap ha nem felejtem el beszkenelem
neked az alap adatokat,csak kikel keresnem a könyvből.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
jura györgy írta:sziasztok misku én is jáváztam 15 évig és mindent elkövettem vele de az enyém sem ment 130nál többet még tudok mondani mást is bár nem ide tartozik de ha van nagyon régi motor revüd ott keresd meg a Nagy Leventét ez Erdélyi származásu mondhatnám azt is hogy székely gyerek ő meg mondja mit kell csinálni hogy töbet menjen a géped egész Kovászna megyében ő volt a legjobb szaki a 175 kcmesCetkáik is 10000-11000 pörögtek hátha valaki ismeri még rajtam kivül utolsó infóm róla hogy Budapesten dolgozott autószerelő mühelyben most már olyan 50 év felett van leht már nyugdijas vagy vissza költözött Erdélybe nem tudom üdv. juragy
Ertelek, van egy szlovakiaban elo magyar ismerosom, az o Jawaja 155-160 korul megy es 638as blokkbol hozta ezt ki GPS-szel merte a sebesseget
Nagyon koszonom a segitsegeteket, jofejek vagytok hogy segitetek nekem
sziasztok misku én is jáváztam 15 évig és mindent elkövettem vele de az enyém sem ment 130nál többet még tudok mondani mást is bár nem ide tartozik de ha van nagyon régi motor revüd ott keresd meg a Nagy Leventét ez Erdélyi származásu mondhatnám azt is hogy székely gyerek ő meg mondja mit kell csinálni hogy töbet menjen a géped egész Kovászna megyében ő volt a legjobb szaki a 175 kcmesCetkáik is 10000-11000 pörögtek hátha valaki ismeri még rajtam kivül utolsó infóm róla hogy Budapesten dolgozott autószerelő mühelyben most már olyan 50 év felett van leht már nyugdijas vagy vissza költözött Erdélybe nem tudom üdv. juragy
pnlaci írta:Szia misku.Elöszőr is nézd meg a szivatódat hogy lezár-e rendesen,mert lehet hogy azért kap sokat és azért indul szivató
nélkül hidegen.A másik,mivel a jávák 33-40 es keverékkel járnak lehet hogy a kipufogód már le van kokszosodva.Nem olajos
a vége? Ki kéne pucolni. Rezódobot meg nem ajánlom,mint írtam azt méretezni kell.Az nem egyszerü,nagy hozzáértést kíván.
Ha ezeket át nézted és még mindig nem jó,akkor folytajuk.
Szivato nincs fellazulva, volt ilyen baj...orvosolva lett, azonban ha van masik ellenorzesi mod akkor, mond es megcsinalom
Olajos rendesen, szep fekete...szoval tisztitas rafer...hogyan csinaljam, mi a javaslatod?
30-33assal jarok lehet itt lesz az egyik hiba
pnlaci írta:
Bár régen volt,de ha tudok segítek.Mi a gond a jaffával?
Kisse osszetett a hiba:
120-130tol tobbet nem hajlando haladni es ezert keresek olyan szemelyt akivel lehetne egy kisse tobb erot belevarazsolni
4500-5000 korul elfogy az ero belole tsljesen
Nos et volna a terv, de elsosorban az optimalizalas volna a celom
Es valoszinuleg sokat is kap, hidegen -ebben a melegben- szivato nelkul indul
Szoval egy 2T szakit keresnek de ha valaki tud segiteni bhova hajlando vagyok elmotorozni.
Remelem nem baj, hogy itt kerek segitseget, nem akarok bajt ebbol
Koszonom
Pozri u cecháh,oni maju na typ.640.Myslim ze to ty bolo dobre!
Szia misku.Elöszőr is nézd meg a szivatódat hogy lezár-e rendesen,mert lehet hogy azért kap sokat és azért indul szivató
nélkül hidegen.A másik,mivel a jávák 33-40 es keverékkel járnak lehet hogy a kipufogód már le van kokszosodva.Nem olajos
a vége? Ki kéne pucolni. Rezódobot meg nem ajánlom,mint írtam azt méretezni kell.Az nem egyszerü,nagy hozzáértést kíván.
Ha ezeket át nézted és még mindig nem jó,akkor folytajuk.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
pnlaci írta:
Bár régen volt,de ha tudok segítek.Mi a gond a jaffával?
Kisse osszetett a hiba:
120-130tol tobbet nem hajlando haladni es ezert keresek olyan szemelyt akivel lehetne egy kisse tobb erot belevarazsolni
4500-5000 korul elfogy az ero belole tsljesen
Nos et volna a terv, de elsosorban az optimalizalas volna a celom
Es valoszinuleg sokat is kap, hidegen -ebben a melegben- szivato nelkul indul
Szoval egy 2T szakit keresnek de ha valaki tud segiteni bhova hajlando vagyok elmotorozni.
Remelem nem baj, hogy itt kerek segitseget, nem akarok bajt ebbol
ETZ 125-150 Kipufogó 3.beszámoló!
Ma is mentem egy nagy kört, kb 170 km. Továbbra is szépen és frissen ment a motor. Mentem egyedül, utas nélkül, néha 90-100-al is, de általában 80-as utazót tartottam. Voltak hegyek, völgyek. A szél nem volt jellemző, általában gyenge volt. 287 km futásra tankoltam 10 liter benzint. Ez 3,5literes fogyasztást jelent. Az óra pontosan mért. Az előző kipufogóval általában 3,8-4 liter között fogyasztott. A gázkart is kevésbé kellet húzni, szembe ötlő volt a nyomatékossága. Egy barátommal motoroztam, neki 250-es ETz-je van, ő is mondta, hogy sokkal dinamikusabban tudtunk menni, nem kellett annyit lassítania, fékeznie, mint régebben.
A héten visszaadom a tesztpéldányt, egy kollégánk szintén leteszteli. a további fejleményekről is be fogunk számolni!
misku02 írta:Udvozletem, erdeklodnek kipufogo utan, remelem jo helyen jarok.
Kisebb szepseghibaval, rezonatorra volna szuksegem 2db-ra
Kit lehet ilyen 2T rezoval zavarni?
Nem is olyan régen a face-n hirdette magát valaki, ott nézzél körül, vagy googli!
Osszessegeben nekem egy masik kortars motorhoz lenne ra szuksegem, azonban az en markamnak magyarban nincs ertelmes foruma...semmilyen
Ezert batorkodtam itt helpet kerni
Ma megint mentem egy közel 200 km-es kört.
Egyértelműen ki tudom jelenteni,hogy ezzel a csővel jobb a motor, nyomatékosabb lett, jóval kevesebbszer fogy el 5. fokozatban. Fogyasztásról majd később.
A hangja is más, de ezt már említettem. Szépen frissen ment, pedig most nem este és reggel hajtottam, hanem a dög melegben. A gázkart is kevésbé kellett hűzni, mint régebben. Egy szó mint száz, még az elején vagyunk ugyan a tesztnek, de biztatóak a jelek!
folytatás köv.
"kis Etz-sek" nevében várjuk a további tapasztalatokat
Ma megint mentem egy közel 200 km-es kört.
Egyértelműen ki tudom jelenteni,hogy ezzel a csővel jobb a motor, nyomatékosabb lett, jóval kevesebbszer fogy el 5. fokozatban. Fogyasztásról majd később.
A hangja is más, de ezt már említettem. Szépen frissen ment, pedig most nem este és reggel hajtottam, hanem a dög melegben. A gázkart is kevésbé kellett hűzni, mint régebben. Egy szó mint száz, még az elején vagyunk ugyan a tesztnek, de biztatóak a jelek!
folytatás köv.