Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:Üdv!
Van-e valami módszer megállapítani, hogy egy kondenzátor jó-e vagy sem?
Kölcsönkérsz (vagy veszel) olyan multimétert ami tud kapacitást mérni. Hidegen és melegen is érdemes.
forrás, méréshatárok - MZ-forum.de
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Üdv!
Van-e valami módszer megállapítani, hogy egy kondenzátor jó-e vagy sem?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

madigergo írta:Itt vagyok a képekkel... :)

http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4851_ ... es.hu_.jpg
Szép :)
Ez egy házi készítésű szénkefe méretre vágott, megfúrt grafittömbből és sodrott vezetékből, haláli egy darab :D tedd el emlékbe!
A bolti használható minőség. Esetleg vegyél 2x-es mennyiséget (ez még kb 400 Ft-ba fog fájni :) ), és akkor lesz tartalék.

Ha mozog a ragasztásnál, akkor legegyszerűbb cserélni az állórészt, mert csak a bakelit külön nem kapható. Menetszakadást a kiszemelt darabon úgy tudsz vizsgálni, hogy viszel magaddal egy 6V akksit és kis időre a DF-re rákötöd a +, a testre a - végét. A vasmagoknak így bekapcsolva vonzania kell az acél csavarhúzót.
madigergo írta: További hibák:
-Olajnyomok, nem kevés, majd megnézem, hogy honnan pontosan, de az biztos, hogy a váltókar tengelyétől (is??) jön.
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4854_ ... es.hu_.jpg
A dekni furatában van egy 20x2-es O-gyűrű. ha ez elnyíródott vagy hiányzik, akkor nagyon folyat. Ha megvan, akkor csak kicsit (váltókar-berúgó közt nincs tömítés).
Ha cseréled, viton anyagút vegyél, és zsírozd be a tengelyeket mielőtt felcsúsztatod, hogy minél kevésbé sérüljön.
madigergo írta: -ETZ berúgókar, ami tetszik, de kotyog. A csavaron húzni már nem tudok, ráérősebb időben majd leszedem, hátha kiderül a hiba oka.
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4852_ ... es.hu_.jpg
Itt végül mi lett a megoldás?
madigergo írta: -Feltenném a hátsó csomagtartót.
De hova? Eltűntek a likak.. :( :)
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4856_ ... es.hu_.jpg
Sajnos nem is voltak :( én is ezen rágom magam már egy ideje, hogy a veterán 150-esen megfúrjam vagy ne fúrjam... azt hallottam hogy ha csomagtartó opcióval kérték újonnan, akkor az iparcikk üzletben átadáskor fúrták meg és szerelték fel.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

madigergo írta: ...
Nagyon érdekes, hogy a motor kb. 30 km után elkezd szaggatni, kihagy a gyújtás.
...
Ekkorra bemelegszik a haldokló gyújtótrafó. Nézd meg, hogy mennyire meleg ilyenkor. Ha nehezedre esik rajta tartani a kezed, akkor kuka. Ha langyos, vagy kicsit meleg az még lehet OK.
madigergo írta: ...
Első körben gyertya a tippem, de gondoltam még a trafóra is. (azon az elven gondolkodtam, hogy ha nagy gázt húzok neki, akkor már nem elég erős a szikra (?) hogy begyújtsa a keveréket.. De, hogy ennek lehet-e valóságalapja, nem tudom.)
...
Nagyobb gázállásnál nő a hengerben a nyomás, és (főleg kétüteműnél) csökken az előző munkaütemből visszamaradt, ionizálódott égéstermék aránya, ezért nő a gázkeverék átütési szilárdsága. Ergo ha húzol egy nagyobb gázt, nagyobb eséllyel marad ki a szikra. Ez tipikus jele a gyújtórendszer gyengeségének.
KépKép
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

madigergo írta:Itt vagyok a képekkel... :)

http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4851_ ... es.hu_.jpg

A gyújtás:
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4836_ ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4838_ ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4839_ ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4840_ ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4842_ ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4844_ ... es.hu_.jpg

Kapható normális minőségű szénkefe? Vajon a pacsmagolás alatt a rögzítési pontjai jók lehetnek? (Egyáltalán ezen része leszedhető-e gyárilag? )

További hibák:
- A középtámasz baromi nehezen működik, a lábtartóval együtt fordul. Nem tudom, hogy csak lazítani kell valamin, kimaradt valami távtartó, vagy ilyennek kell lennie..
-Olajnyomok, nem kevés, majd megnézem, hogy honnan pontosan, de az biztos, hogy a váltókar tengelyétől (is??) jön.
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4854_ ... es.hu_.jpg

-ETZ berúgókar, ami tetszik, de kotyog. A csavaron húzni már nem tudok, ráérősebb időben majd leszedem, hátha kiderül a hiba oka.
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4852_ ... es.hu_.jpg

-Feltenném a hátsó csomagtartót.
De hova? Eltűntek a likak.. :( :)
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4856_ ... es.hu_.jpg


Köszönöm!
Még ezekhez hozzá.. :)

Nagyon érdekes, hogy a motor kb. 30 km után elkezd szaggatni, kihagy a gyújtás. Alacsonyabb fordulaton, kis gázon tudok menni. (érdekes, hogy ha alacsony fordulaton húzok neki nagy gázt, akkor kihagy, ha visszaveszem, akkor minden oké.) majd ezt játssza egy km-en át, ezután a hiba nyomtalanul megszűnik. Semmi változás a használat módjában, helyi adottságokban(terheléstől független, stb) szóval amikor úgy érzi.
Első körben gyertya a tippem, de gondoltam még a trafóra is. (azon az elven gondolkodtam, hogy ha nagy gázt húzok neki, akkor már nem elég erős a szikra (?) hogy begyújtsa a keveréket.. De, hogy ennek lehet-e valóságalapja, nem tudom.)


Az ETZ berúgókar kérdése megoldódott.

Köszönöm!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ha már szóba került a modernizálás... a megszokott (egyre alacsonyabb minőségben kapható) kondenzátor helyett egy elektronikai boltban kapható 220nF 250V fóliakondenzátor betehető a gyújtáshoz szikraoltásra? A 6V fesz.szab.hoz tartozó ellenállástekercs huzalellenállással helyettesíthető?
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Köszönöm mindenkinek!

Én is azért gondoltam jónak mert ugye az indítás nem terheli meg csak minimálisan,fesszabbal nem lesz gond elektronikus van benne,atombiztos a töltésem (kop-kop).
Ezek szerint nincs min gondolkodnom ezek után.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A fent említett riasztóakksiból a 6V 4.5 Ah 1600 (egyezerhatszáz) Ft, a 12 Ah-s pedig 3-4000.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Hogy pofátlanul olcsó az biztos.Tavaly mikor azt hittem hogy az aksim szart be (pedig a fesszabom döglött meg)bementem
egy aksis kerbe,hogy vegyek egyet,azt hanyatt basztam magam mikor közölte velem az eladó hogy a 9Ah =11000.-
Na nesze neked Laci!Így maradt a régi,hála isten.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

kiszsebi írta:
Patrik írta:Sziasztok!
Volt már régen szó a riasztó akkumulátorokról arra emlékszem,de a tapasztalatokra nem és az lenne még a kérdésem,hogy mi a hátránya motorban a rendes motorakksival szemben,a generátor tudja tölteni rendesen?

Találtam egy ilyet: http://mostelado.hu/RedDot-12V-9Ah-T1-z ... kkumulator

Én ilyesmit használok, szünetmentesből vettem ki, 5 éve. Sok a tévhit, hogy így nem tölti, úgy nem tölti, de ha jól be van állítva a feszültségszabályzó (az elektromechanikust kerülni kell!!!), akkor teljesen megfelelő.
Azért ódzkodnak sokan ettől, mert ugye a mai motorok már szinte mind önindítósak, míg az MZ-k "magaindítósak". Ezért nem kell azt az iszonyat nagy indítóáramot adnia az akkunak, amit a riasztó/szünetmentes akkumulátorok valóban nem tudnak.
További előnye, hogy a mélykisülést jobban bírják, a rázkódásra pedig nem olyan érzékenyek, mint ahogy az elterjedt. Ezen felül nem folyik belőle a sav, nem barmolja össze a vázat.

Sok-sok ismerősöm motorjában szolgál ilyen akku, több éves tapasztalat van (és akkumulátoros gyújtású motorokról van elsősorban szó).

A 9 Ah-s akkuval vigyázz, mert nem biztos, hogy befér a helyére. A 7,2 Ah-s is kicsit nagyobb, az sem túl jó méret, de az még bebarkácsolható.
Ez jó hír, a TSbe nem találtam kifejezetten motorba való zárt akksit, cserébe a 6V táp/riasztó típusok pofátlanul olcsóak :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Patrik írta:Sziasztok!
Volt már régen szó a riasztó akkumulátorokról arra emlékszem,de a tapasztalatokra nem és az lenne még a kérdésem,hogy mi a hátránya motorban a rendes motorakksival szemben,a generátor tudja tölteni rendesen?

Találtam egy ilyet: http://mostelado.hu/RedDot-12V-9Ah-T1-z ... kkumulator

Én ilyesmit használok, szünetmentesből vettem ki, 5 éve. Sok a tévhit, hogy így nem tölti, úgy nem tölti, de ha jól be van állítva a feszültségszabályzó (az elektromechanikust kerülni kell!!!), akkor teljesen megfelelő.
Azért ódzkodnak sokan ettől, mert ugye a mai motorok már szinte mind önindítósak, míg az MZ-k "magaindítósak". Ezért nem kell azt az iszonyat nagy indítóáramot adnia az akkunak, amit a riasztó/szünetmentes akkumulátorok valóban nem tudnak.
További előnye, hogy a mélykisülést jobban bírják, a rázkódásra pedig nem olyan érzékenyek, mint ahogy az elterjedt. Ezen felül nem folyik belőle a sav, nem barmolja össze a vázat.

Sok-sok ismerősöm motorjában szolgál ilyen akku, több éves tapasztalat van (és akkumulátoros gyújtású motorokról van elsősorban szó).

A 9 Ah-s akkuval vigyázz, mert nem biztos, hogy befér a helyére. A 7,2 Ah-s is kicsit nagyobb, az sem túl jó méret, de az még bebarkácsolható.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Szia Patrik.Nekem egy 12V-5,5Ah zselés aksim van,szerintem ez is ilyesmi lehet,mármint riasztó aksi.3 éve ezzel vettem a
motort,ki tudja mikori évjárat lehet és mai napig full jó.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Patrik írta:Sziasztok!
Volt már régen szó a riasztó akkumulátorokról arra emlékszem,de a tapasztalatokra nem és az lenne még a kérdésem,hogy mi a hátránya motorban a rendes motorakksival szemben,a generátor tudja tölteni rendesen?

Találtam egy ilyet: http://mostelado.hu/RedDot-12V-9Ah-T1-z ... kkumulator
Benne van a nevében risztó akkumlátor. Vannak akik használnak ilyen akkumlátorokat, de én ezen a téren konzervatív vagyok, motorba, motorakkumlátort!
Nagyon sok félét lehet kapni, savasat, felitatottat- AGM tipusút.
Én egy éve http://www.olajwebshop.hu/termek-Landpo ... al+)/3199/ ezt vettem, tökéletes.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
Volt már régen szó a riasztó akkumulátorokról arra emlékszem,de a tapasztalatokra nem és az lenne még a kérdésem,hogy mi a hátránya motorban a rendes motorakksival szemben,a generátor tudja tölteni rendesen?

Találtam egy ilyet: http://mostelado.hu/RedDot-12V-9Ah-T1-z ... kkumulator
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:Júli 6 után valamikor megyek majd haza és feltúrom a házat :-)

:smt023 :-D
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Júli 6 után valamikor megyek majd haza és feltúrom a házat :-)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:Akkor asszem egyet be kell szereznem, szombaton börze, akkor kinézek, hátha találok valami jobb állapotú darabot.
Ámen!
Meg lassan itt az idő a macskázásra úgy látom a naptár szerint. :twisted: :D
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Köszönöm.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

sell írta:Hol szokott lenni ez a börze? Sajna most szombaton dolgozom, de érdekelne jó volna elmenni egyszer.

A börze változó, most épp Szeged Auchan parkolóban lesz. Egyébként Csongrád megyében minden hónap vasárnapjain van vásár.
1.:Kistelek
2.:Kiskundorozsma
3.:Mórahalom
4.:Ruzsa
Szinte "rendszeresen" járok nagyon jók szoktak lenni. Itt a szartól a repülőig mindent meg lehet venni. Mindig látok rengeteg MZ alkatrészt. :D
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hol szokott lenni ez a börze? Sajna most szombaton dolgozom, de érdekelne jó volna elmenni egyszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Akkor asszem egyet be kell szereznem, szombaton börze, akkor kinézek, hátha találok valami jobb állapotú darabot.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

"Sokan a gyárit dicsérik, nyilván nem véletlenül, de ne feledjük abban 30 éves vezetékek, alkatrészek vannak." Amik még anyagból voltak és nagyon, de nagyon birják még manapság is és még nagyon sokkáig birják is. :D Szóval azok sem rosszak még! :)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Több féle lehetőséged van átalakítani,
Van ugye a gyári hal elemes, van Müller Szabolcs féle, az is hal elemes, meg van a Mecseki féle, ami fényvezérlésű. Természetesen több féle is létezik még, de általában ezek a legelterjedtebbek.
Egyik gyújtás felrakása sem ördögi feladat, gyakorlatilag adja magát. A legegyszerűbb a Mecseki féle, azt egyszerűen az alaplap helyére felcsavarozod, rátűzöd a két sarut és kész, ugyan úgy állítod,mint a megszakítósat, de hézag ugye itt nincs.
Az első kettő meg a gyári megoldást használja-(nyilván a gyári ugye a gyárit használja... :D ),szóval Szabolcs által forgalmazott gyújtás, az a mostani kor szerint épült, modernebb és új. Sokan a gyárit dicsérik, nyilván nem véletlenül, de ne feledjük abban 30 éves vezetékek, alkatrészek vannak.
Én vagy a Mecsekit, vagy Szabolcs félét venném, vettem is, mind a kettőt használom, tam, fogom. Egyébként az utóbbit is könnyű felszerelni, jó a leírás.

Kérdésedre a válasz, nem kell faragni, reszelni semmit, kivenni az adott alkatrészt és a helyére az újat.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

zudori írta:Csak hátrányt!
Annyira szarok, hogy gyakorlatilag használhatatlanok ezek a megszakítók, Vagy szerzel eredeti gyári megszakítót, vagy feladod és átalakítod elektronikussá.

Az átalakításhoz milyen alkatrészek kellenek? Komplett állórész pl? És mennyire plug&play a dolog? Régi le, új fel és happy vagy kell valamit faragni/vezetékelni?
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Itt vagyok a képekkel... :)

http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4851_ ... es.hu_.jpg

A gyújtás:
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4836_ ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4838_ ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4839_ ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4840_ ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4842_ ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4844_ ... es.hu_.jpg

Kapható normális minőségű szénkefe? Vajon a pacsmagolás alatt a rögzítési pontjai jók lehetnek? (Egyáltalán ezen része leszedhető-e gyárilag? )

További hibák:
- A középtámasz baromi nehezen működik, a lábtartóval együtt fordul. Nem tudom, hogy csak lazítani kell valamin, kimaradt valami távtartó, vagy ilyennek kell lennie..
-Olajnyomok, nem kevés, majd megnézem, hogy honnan pontosan, de az biztos, hogy a váltókar tengelyétől (is??) jön.
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4854_ ... es.hu_.jpg

-ETZ berúgókar, ami tetszik, de kotyog. A csavaron húzni már nem tudok, ráérősebb időben majd leszedem, hátha kiderül a hiba oka.
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4852_ ... es.hu_.jpg

-Feltenném a hátsó csomagtartót.
De hova? Eltűntek a likak.. :( :)
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4856_ ... es.hu_.jpg


Köszönöm!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

zudori írta:
Norbedlee írta:Üdv,

nekem is ilyen gyújtásom van mint zudori kollégnak, kérdésem annyi lenne, hogy az ott található "filcet" tényleg kell néha olajozni, hogy ne száradjon ki?
zudori kollégának elektronikus gyújtás van a motorján! :D
Ott nem kell olajozni, csak menni vele.
Valóban :) benéztem :)
Etz 150 87'
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Ez az, nincs filc!
Viszont jól megy!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zudori írta:
Norbedlee írta:Üdv,

nekem is ilyen gyújtásom van mint zudori kollégnak, kérdésem annyi lenne, hogy az ott található "filcet" tényleg kell néha olajozni, hogy ne száradjon ki?
zudori kollégának elektronikus gyújtás van a motorján! :D
Ott nem kell olajozni, csak menni vele.
De azon hol a filc? :)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Norbedlee írta:Üdv,

nekem is ilyen gyújtásom van mint zudori kollégnak, kérdésem annyi lenne, hogy az ott található "filcet" tényleg kell néha olajozni, hogy ne száradjon ki?
zudori kollégának elektronikus gyújtás van a motorján! :D
Ott nem kell olajozni, csak menni vele.
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

Sziasztok,se időm sem energiám most foglalkozni vele sajnos,keresek vmi szakértőt aki segítene megjavítani,elsősorban a környéken(Tatabánya).
Szóval autóvillamossági ember kell a környéken...
köszi
Cs Misi
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Köszi szépen
Etz 150 87'
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Norbedlee írta:
aronpfabian írta:Sűrű váltóolaj. A műszerolaj és a WD40 túl vékony, hamar "kifogy" belőle.
MZ-n ide kell a 80W-90 meg a még sűrűbb akár 140es, nem a váltóba.

köszi, holnap meg is ejtem, pár csepp elég?
Láthatóan nedves legyen. Injekciós fecskendővel vagy csepegtetővel érdemes felülről adagolni amíg végig nem ér benne.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

aronpfabian írta:Sűrű váltóolaj. A műszerolaj és a WD40 túl vékony, hamar "kifogy" belőle.
MZ-n ide kell a 80W-90 meg a még sűrűbb akár 140es, nem a váltóba.

köszi, holnap meg is ejtem, pár csepp elég?
Etz 150 87'
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Sűrű váltóolaj. A műszerolaj és a WD40 túl vékony, hamar "kifogy" belőle.
MZ-n ide kell a 80W-90 meg a még sűrűbb akár 140es, nem a váltóba.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka »

Pontosan nem tudom,de szerintem"filmolajat"használnak.Varrógép olaj,WD40,műszer olaj.Gondolom.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

csoka írta:Nem a kiszáradás miatt,hanem a csúszó felületek kenéséért.
köszi, sima motorolaj rácsepegtetve megteszi?
Etz 150 87'
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka »

Nem a kiszáradás miatt,hanem a csúszó felületek kenéséért.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Üdv,

nekem is ilyen gyújtásom van mint zudori kollégnak, kérdésem annyi lenne, hogy az ott található "filcet" tényleg kell néha olajozni, hogy ne száradjon ki?
Etz 150 87'
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Sajna, igen. Nemtudom, eredetit lehet-e valahol még beszerezni, de van egy tippem, hogy használhatót találj. Ha van látókörödben régi vágású autósbolt, ahol még keleti autókhoz árultak( nak) cuccokat, ott érdeklődj van-e trabi megszakító, ott még néha előfordul a 90-es évekbeli utángyártott megszakító, nagyságrendekkel jobbak voltak a mostaniaknál.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Csak hátrányt!
Annyira szarok, hogy gyakorlatilag használhatatlanok ezek a megszakítók, Vagy szerzel eredeti gyári megszakítót, vagy feladod és átalakítod elektronikussá.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Sziasztok!

Az vajon miért van, hogy a megszakító üllő-kalapács nem fedi teljesen egymást? Nagyjából 1-1,5 mm eltolódás van. És ez már a második, ami ilyen. Meg lehet igazítani, de újra elmászik oldalra. Ennyire szarokat árulnak? Okoz ez amúgy valami hátrányt?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

:)

Gyertyát ugyanolyat tegyél bele mint amit a Simsonban használsz, itt is a régi Bosch számozás szerinti 260-as az előírás.
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

A szénkefe csere gyanús, de majd igényesen lefényképezem, mertlehet, hogy az alaplap(?) és a szénkefe találkozásánál van valami hiba. Gondolom nem véletlenül pacsmagolták körbe valami gitt- ragasztó szerű anyaggal. Nem tudom, hogy hogyan van gyárilag rögzítve, de lehet, hogy a rögzítés adta meg magát - nem tudom, hogy ez javítható-e szakszerűen.

A gyújtáskimaradást úgy vélem, hogy elektromos, de először kezdek egy gyertyacserével, illetve megnézem a gyújtókábel állapotát. Milyen hőértékű való bele?

Ismételten köszönöm, azt hiszem egy találkozódás alkalmával jövök pár sörrel. :)
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Melegen gyújtáskimaradás oka, ha elektromos eredetű, a kondenzátor és a trafó körül keresendő (ennek a szénkeféhez nincs köze, de az a leírásod alapján kuka, és esélyesen okozhatja a töltésproblémát) szerk: ja megint elfelejtettem, Szabi-féle elektronikus gyújtás. Ez eléggé megbonyolítja a hibakeresést :(

Ha nem elektromos, akkor karburálás.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

madigergo írta:Szia!

Megoldódott a kérdés, a szénkefe lehet valószínűleg a ludas, érdekesen körül van pacsmagolva valamivel a "háza", (gondolom valami ragasztóféle) illetve a szénkeféből a vezeték ki tud jönni. - nem tudom, hogy ez így jó-e. (a vezeték végén egy kis henger van, és ki tudom belőle húzni. Mint, ha egy bowdenvég lenne.) (egyenlőre maradt minden a helyén, csak valamit jó irányba mozdíthattam meg.. :) )


Ellenben előjött mégvalami. Melegen elkezd szaggatni a gyújtás, de nagyon. Szinte menni alig lehet vele.

Sajnos képeket most sem tudtam csinálni, ellenben megyek dolgozni, úgyhogy talán csak holnap.. :(

Köszönöm ismét!
Azért cseréld ki a szénkefét ha jót akarsz,mert a vezetéknek stabilan kell állnia a szénkefében.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Szia!

Megoldódott a kérdés, a szénkefe lehet valószínűleg a ludas, érdekesen körül van pacsmagolva valamivel a "háza", (gondolom valami ragasztóféle) illetve a szénkeféből a vezeték ki tud jönni. - nem tudom, hogy ez így jó-e. (a vezeték végén egy kis henger van, és ki tudom belőle húzni. Mint, ha egy bowdenvég lenne.) (egyenlőre maradt minden a helyén, csak valamit jó irányba mozdíthattam meg.. :) )


Ellenben előjött mégvalami. Melegen elkezd szaggatni a gyújtás, de nagyon. Szinte menni alig lehet vele.

Sajnos képeket most sem tudtam csinálni, ellenben megyek dolgozni, úgyhogy talán csak holnap.. :(

Köszönöm ismét!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

madigergo írta:(netes kép)
http://users.atw.hu/mototechno/pic/term ... ll%202.jpg

Hol, mit kell ellenőrizni, (hogy le van-e szedve? )
A képen egy ETZ (250) 12V generátor van Szabi-féle gyújtással, ilyenen sehogy :)

Ez remélem jobban hasonlít: Kép
A 2 és 3 szám szárai közt a függőleges kis "torony".

Az 1 és 2 jelű csavar az ellenállás két vége, a 3 pedig a vasmag rögzítése+testpont amire az állórész testelése is rögzítve van.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

madigergo írta:ellenben a dinamó felől sem igazán találtam töltésre utaló nyomokat.
Mit néztél meg, amit nem találtál? :)
Szénkefék rendben vannak, a felület ahol csúsznak tiszta?

UI: a villogó töltésjelző miatt, ha nagy fordulaton sem alszik el, gyanús hogy valahol kontakthiba (letört forrasztás a fesz.szab.on belül, laza saru, oxidáció) vagy időleges zárlat (pl. kidörzsölődött kábel miatt)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2015.06.14. 09:40-kor.
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

megnéztem, a feszültségszabályzóm nem állítható, nincs rajta poti.
https://citybike.hu/spd/152002MO/Feszul ... ronikus-6V
ilyenem van.

ellenben a dinamó felől sem igazán találtam töltésre utaló nyomokat.

saruk rendben, vezetékek szintén. ötlet?

köszönöm!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Ja, ezek a modern külső szimeringes TS-ek, reflektorvisszajelző meg minden... bezzegazénidőmben ;)
Ilyen felállásban a sárga a kombinált töltés- és index visszajelző, és a villogása azt mutatja hogy a fesz.szab. valamennyire mindenképpen működik. Nagyobb fordulaton is villog, vagy elalszik? Ha elalszik, akkor jól működik a szabályzás.

Az elektronikus fesz.szab.-ok (pl. Szabié is) gerjesztésszabályzója a két szélső állapot közt kapcsol, ezért a dinamón lévő ellenállástekercs leszerelendő ha ilyen van beépítve (hibaforrás: az ellenállás testelése közös csavaron van az állórész tekercselésének testelésével. Utóbbit nem kell lekötni, vissza kell tenni a csavarral együtt). Ezt érdemes ellenőrizni, bezavarhat a működésbe.[/quote]





Ez így bonyolultnak hangzik, persze, majd, ha leszedem a deknit, lehet, hogy megvilágosodok... :)


(netes kép)
http://users.atw.hu/mototechno/pic/term ... ll%202.jpg

Hol, mit kell ellenőrizni, (hogy le van-e szedve? )
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 35 vendég