pnlaci írta:Cs Misi írta:Sziasztok!
Mi nyírhatja ki a trafót?Már a másodikat cserélem,amíg hideg simán megy aztán 5-6 perc után felforrósodik,és csak alapjárat van....nyilván kell vennem egy újat,de van valami amit meg kéne nézni ,hogy ez már kibírjon 3 hétnél többet?
köszi
Szia Misi. Nem cserélted fel a két vezetéket?(1.es megy a megszakítóhoz,15.ös a gyújtáshoz.)Ha nem,akkor kifogtál egy
pár rosszminőségü trafót.Mint én 2 évvel ezelött.Én 3 trafót cseréltem mire meglett a jó.
Ha már két trafót cseréltél (remélhetőleg nem mindigy ugyanolyat), akkor elég valószínű, hogy nem az a baj. A trafó amúgy nem egy bonyolult alkatrész, csak egy adag tekercs a primer oldalon és kész. Az 1 és 15 felcserélése csak annyit okozhat, hogy a gyertyán nem a középelektródárol ugrik a szikra a testre, hanem fordítva, így nagy futásteljesítmény esetén nem a középelktróda "fogy", hanem a test. Igazából lényegtelen.
Ha járó motornál melegszik a trafó, akkor :
1. egy fordulat alatt túl sokáig kap áramot, nincs ideje kihűlni, túl nagy a megszakító kitöltési tényezője, ez nem valószínú, ha gyári a bütyök,
2. valami más is ad neki primer áramot, ami kvázi folyamatosan melegíti. A megszakítóval csak a kondi van párhuhazomasan, ami egyenáramot elméletben ugyan nem vezet, de ha kezd átégni akkor mégis (a gyújtásbeállító próbaizzó is halványan tud világítani ha a kondi is a kőrben van). Ráadásul ha csak alapjárat (vagy relative kis fordulat van), akkor megint a kondi a gyanús, mert az az elektronikus alkatrész, ami tud olyat, hogy ha kezd meghibásodni, akkor bizonyos fordulatszám felett kezd le vezetni (zárlatos lenni), mintha csak fordulatszámhatárolás lenne.
(az egész okfejtés csak hagyományos, megszakítós gyújtásra érvényes)
Én kondit cserélnék.