Thomas_Hun írta: ↑2020.07.24. 16:16
Tud valaki segiteni ebben ?
2500-3300-es fordulat kozott nem porog fel a motor.
Menet kozben ha visszaesik 3300ala a fordulat, mar valthatok vissza. Ilyenkor gazadasra fullad, minel nagyobb gazt huzok, annal jobban fullad.
Profilod alapjàn gondolom 250es etz-ről van szò???
Kipufogò eltömődött / szèthulott belül. Alacsony ùszòszint. Dugulàs az üzemanyag redszerben. Benzincsap ülepìtőben vìzzsàk. Benzincsap gumi nem ereszt àt. stb stb ...
Azt mèg leìrhatnàd hogyan keletkezett a hiba? Egyre roszabb lett vagy egyszercsak hirtelen ilyen lett!?
Illetve hidegen v melegen vagy mindig csinàlja?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
2500-3300-es fordulat kozott nem porog fel a motor.
Menet kozben ha visszaesik 3300ala a fordulat, mar valthatok vissza. Ilyenkor gazadasra fullad, minel nagyobb gazt huzok, annal jobban fullad.
Sziasztok!Segítségre lenne szüksegem!Van egy Etz250-em,menetközben alacsony fordulaton (kb.35001/p)-ig nem akar gyorsulni,de fölötte mint akit puskából lőttek ki!Alapjáraton pötyög és egy idő után egy pici durranás (mint ha gyújtás kimaradás lenne)és leáll!,utánna azonnal indul!Mégszakítós gyújtás!Válaszokat előre is köszönöm!
Hello. Mz etz 250 e nem indul. Betolásra pedig indul. Akkumlátort feltöltöttem de semmi gyujtas(nem vilagit a a sárga es piros égő). Ha vki tudna segíteni örülnek.
szketo írta:De vajon mennyi idő ,mennyi km volt hozzá szükséges, hogy így elduguljon. Magyarán szólva, totálisan zűrzavart okozzon?
Mindenki,először gyújtásra gyanakodott. Még én sem jártam így soha,hogy a kipuff,,elduguljon.
főtengely szimmering, "Nyugger" tempó és sok-sok év... Na meg a 30-as (esetleg 20-as ) ásványi olajból készült keverék. (ez a kipufogó előző előtti gazdájára vonatkozik)
De vajon mennyi idő ,mennyi km volt hozzá szükséges, hogy így elduguljon. Magyarán szólva, totálisan zűrzavart okozzon?
Mindenki,először gyújtásra gyanakodott. Még én sem jártam így soha,hogy a kipuff,,elduguljon.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
sell írta:Hali, ezt melegen is csinálja? Esetleg egy alacsonyabb hőértékű gyertya nem segítene rajta? Vagy próbára egy picit dúsítani az alapjárati keveréken.
Igen ezt csinálja melegen is. Próbáltam több gyertyával Isolatorral meg Brisk N14c-vel is ugyan ez a probléma fenn áll.
Az a gondom a gépemmel, hogy nagyon nehezen akar járni az indítás után. Nagyon könnyen elindul szépen is jár egy kis ideig aztán lehörög. Akkor újra pörög ha jól oda húzom neki a gázt, de ez után is leáll előbb vagy utóbb. Járni jár később ha szórakozol vele egy ideig az érdekes benne, hogy egy karika után gyönyörű őz barna a gyertya, és szépen is jár. Csak ez az indítási gond zavar nagyon. Ezt csinálta nyáron is nem csak a hideg időben. Szerintetek mi lehet a baja?
Atesim írta:Igen valószínűleg tényleg ez a baja ugyanis szinte a teljes kompresszióját elveszítette a gépsárkány. Van hozzá mégegy hengerem szerintem megcsináltatom többfelömlősre meg membránosra aztán felrakom rá tavaszra. Köszi a segítséget tudtok valakit aki foglalkozik ilyesmivel?
Kicsit éles váltás szerelő keresése helyett ennyire belenyúlni. Tuningolni inkább nagyobb tapasztalattal és óvatosan szokás. Amíg a szériamotor viselkedését sem tapasztaltad ki, csúnya vége lehet egy ilyen átalakítás után felmerülő bármilyen problémának.
Igen valószínűleg tényleg ez a baja ugyanis szinte a teljes kompresszióját elveszítette a gépsárkány. Van hozzá mégegy hengerem szerintem megcsináltatom többfelömlősre meg membránosra aztán felrakom rá tavaszra. Köszi a segítséget tudtok valakit aki foglalkozik ilyesmivel?
Atesim írta:Köszönöm hogy válaszoltál. erre sajos gyanakodtam bár reméltem gogy a blokkban nincsen semmi baj. Elég lenne újragyűrűzni vagy akkor ez szétbarmolhatott bent mindet
Én is szívesen levinném hozzáértőhöz viszont a szerelők nem fogadják az mz-ket, szervízbe meg anyagi okok miatt nem vihetem. Balatonlellei vagyok.
Ha megragadt, azon a gyűrűzés nem segít, mert a dugattyú és esetleg a hengerfal is sérült. Ide javítófúrás kell ha valóban ez a baja (ami egyátalán nem biztos).
A Balaton nekem messze van...
Köszönöm hogy válaszoltál. erre sajos gyanakodtam bár reméltem gogy a blokkban nincsen semmi baj. Elég lenne újragyűrűzni vagy akkor ez szétbarmolhatott bent mindet
Én is szívesen levinném hozzáértőhöz viszont a szerelők nem fogadják az mz-ket, szervízbe meg anyagi okok miatt nem vihetem. Balatonlellei vagyok.
Atesim írta:Kb 2 hete menet közben megadta magát a gázbowden és erre a motor hátsó kereke leblokkolt.
Ha a kettő összefügg, akkor jó eséllyel megragadt a dugattyú, ami okozhat kompresszióvesztést (gondolom teljes gáz körül történt az eset, a bowden elpattant és elengedte a súbert, ami azonnal lezárta alapjáratra a karburátort, ezzel az üzemanyag-ellátást és a kenést is megszüntetve). Ha csak tologatva érzel valami ellenállást, az nagyon kevés.
De mindenképpen valaki hozzáértővel kéne megnézetni (innen a klubból lehet valaki segít a környékedről, hol laksz?), mert távolról elég nehéz lesz a leírás alapján.
Üdvözlök mindenkit!
Körülbelül fél éve megvettem életem első motorját természetesen egy mz ts 125-öt amivel a szezonben körülbelül 660 km-t tettem meg. Rögtön megvétel után elvittem egy szerelő ismerősömhöz rendberakatni aki jó munkát végzett rajta. Mostanában viszont kezdtek előjöni a problémák (megáll minden további nélkül) viszont ezt egy új aksi orvosolni látszotta a gondokat. Kb 2 hete menet közben megadta magát a gázbowden és erre a motor hátsó kereke leblokkolt. Gondolván hogy inkább kicseréltetem rajta az összes bowdent mivel a gázbowden cseréje nem okozott volna gondot viszont a kuplungbowdent nem akartam birizgálni elvittem egy másik szerelőhöz. Bár ne tettem volna. A szerelő hívott hogy nem idul a gép és nem akar vele többet foglalkozni. Visszakaptam szétbarmolva és természetesen se kép se hang szerinte gyújtáshiba. Ma szétszedtem megnéztem és a következőkre jutottam: Van benzin, van szép kék szikra és légszűrő/kipufogó nélkül sem akart elindulni és bár nem mértem be pár miliméterrel a holtpont előtt gyújt ahogy kell. Végső elkeseredésemben a leömlőn át nézegettem a dugattyút és meglepően kopottnak találtam a gyűrűt és a berúgókart megnyomva benzin bugyogott/sistergett át a dugattyú alá viszont megtolva a motort éreztem valamekkora kompressziót. hozzáteszem az eladója szerint 2 éve teljes motorgenerált kapott és ez látszik is rajta mivel szinte gyári állapotbam maradt fenn. Nem fogom mégegyszer szerelőhöz vinni sőt nem is örülnek az mz-knek a környéken. Tanácstalan vagyok segitsetek!
ETZ 251 Dani írta:Üdvözlöm a kedves márkatársakat! Szeretném megkérdezni azt hogy mitől lehet,hogy a 251-es ETZ-m nem indul,ha be is indul akkor pöfög 4-et, 5-öt,majd leáll,és nem lehet újraindítani. Ha meg rugdosom akkor,egyszer csak pukkan egyet a kipufogó. Elektronikus gyújtású,gyárilag! előre is köszönöm hátha sikerál valami...
Nekem a kipuf durranás mindig trafócserét juttat eszembe
Szerintem trafó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
ETZ 251 Dani írta:Üdvözlöm a kedves márkatársakat! Szeretném megkérdezni azt hogy mitől lehet,hogy a 251-es ETZ-m nem indul,ha be is indul akkor pöfög 4-et, 5-öt,majd leáll,és nem lehet újraindítani. Ha meg rugdosom akkor,egyszer csak pukkan egyet a kipufogó. Elektronikus gyújtású,gyárilag! előre is köszönöm hátha sikerál valami...
Szia Dani. Első lépésként egy gyertya cserét javasolok.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Üdvözlöm a kedves márkatársakat! Szeretném megkérdezni azt hogy mitől lehet,hogy a 251-es ETZ-m nem indul,ha be is indul akkor pöfög 4-et, 5-öt,majd leáll,és nem lehet újraindítani. Ha meg rugdosom akkor,egyszer csak pukkan egyet a kipufogó. Elektronikus gyújtású,gyárilag! előre is köszönöm hátha sikerál valami...
köszi ezeket megnézem a hétvégén .az excenter nem is néztem idáig,, hátha ez segít,és csak valami ilyen apró baja van. köszönöm a segítségeket,és fúvóka méretezést is.
Ha minden jól van beállítva és rögzítve, javaslom nézd meg a megszakítót működtető excenter állapotát is. Ha nem fut rajt simán a megszakító, nagy fordulaton lehet, hogy több gyújtási pontod is van.[/quote]
zuzujka írta:Sziasztok!
segítségre lenne szükségem etz 150 találkozott már valaki olyannal hogy fordulaton szaggat nem pörög ki leáll durrog.mindezt csak 4500 fordulattól. új kondi megszakító gyertya megszakítóbütyök....
Ha minden jól van beállítva és rögzítve, javaslom nézd meg a megszakítót működtető excenter állapotát is. Ha nem fut rajt simán a megszakító, nagy fordulaton lehet, hogy több gyújtási pontod is van.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Hali. Esetleg a megszakító hézag véletlen nem kicsi, vagy még érdemes lenne ellenőrzni az előgyujtást, ha kicsi az szintén okozhat beledurrogást, szaggatást nagy fordulaton.
zudori írta:Az új megszakító mit jelent? Milyen gyártmány,mert sokszor használhatatlanok az új utángyártott megszakítók. ilyenkor jön minden szépen sorjában. Gyertya, pipa, vezetékek,kontaktok, lehet, valami fellazult, rázkódik és kihagy. Szóval rengeteg dolog lehet, de mind apróság, csak így nem könnyű dolog.
nemrég vettem a motort ,nem ismerem eléggé még.új szimmeringek, új aka megszakító,új kondi,új brisk n15yc gyertya,új kábel.karbi kitakarítva. bár nem hinném hogy össze függ a súber eléggé kopott teli van hosszanti bordával bemarással. nem tudom mekkora a 24 karbinak a gyári fúvóka méretezése valaki nem tudja pontosan? a főfúvókám 120-as szerintem kissé nagy....
zuzujka írta:Sziasztok!
segítségre lenne szükségem etz 150 találkozott már valaki olyannal hogy fordulaton szaggat nem pörög ki leáll durrog.mindezt csak 4500 fordulattól. új kondi megszakító gyertya megszakítóbütyök....
Heló. Azért a karbi táján is meg kéne nézned egy-s mást mert lehet hogy nem kap eleget.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Az új megszakító mit jelent? Milyen gyártmány,mert sokszor használhatatlanok az új utángyártott megszakítók. ilyenkor jön minden szépen sorjában. Gyertya, pipa, vezetékek,kontaktok, lehet, valami fellazult, rázkódik és kihagy. Szóval rengeteg dolog lehet, de mind apróság, csak így nem könnyű dolog.
Sziasztok!
segítségre lenne szükségem etz 150 találkozott már valaki olyannal hogy fordulaton szaggat nem pörög ki leáll durrog.mindezt csak 4500 fordulattól. új kondi megszakító gyertya megszakítóbütyök....
Sziasztok! van egy pöti problemám szeretett mz ts 125-el. Egy eve szerkaltam gyujtas allitgatason kivul semmi baj nem volt vele. Télen ujra kellett épitenem mert eszre vettem hogy repedt a vaz ha mar szetszedtem akkor csereltem szimeringeket tomiteseket mindent..osszeraktam es lass csodat harmadik rugasra indult. Igy ment kb harom napig aztan mintha uzemanyag ellatasi gond lenne ledadogott es leallt ketszer haromszor ezt csinalta azota nem indul az istenert sem. Karburator csillog villog szivatot kicsereltem legszuro tiszta gyertya uj akksi fullon szikra is jo. Kezdek becsavarodni valakinek valami otlet hogy mit kene meg atnezzek? Elolre is koszi!
Kajku írta:Heló mindenkinek van 1 kis bajom az mz motorommal (etz 250) valamiért durrog de csak 3300 fordulatnál kezdi és maximum 4000-ig durrog alatta és fölötte nem. Menet közben is ez a probléma vele és kb 1 km után ha hagyom leesni a fordulatot le is áll . Utána várni kell vele hogy ujra be lehessen indítani. Nem gyári karbi van rajta 1 dellorto phbh28 van rajta . A motoron megszakítós gyújtás van . Egy problémáját tudom a motornak a főtengely csapágy házak ki vannak és tengely irányban mozdul a főtengely,a szimering mögötti lemez össze is volt törve sajnos. A lemezt és a szimeringet kicseréltem és jelenleg nem is mozdul meg a főtengely tengely irányban Amiket cseréltem eddig : feszültségszabályozó ,gyertya , megszakító,kondi, trafó, gyertyapipa,gyújtásoldali szimering . A trafó amivel próbáltuk új olajos trafó volt aminek nem tesz jót a fekvő helyzet, de azzal is durrogott igaz csak fekve néztük vele . A durrogás nem csak a kipufogóban hanem a szívóágban is jelen van. Ha kiderülne mi a baja nagyon jó lenne mert lassan lejár a műszaki is róla. Előre is köszönöm a válaszokat!
De mielőtt szétkapod a karbit,azért nézd meg a gyertya színképét!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Kajku írta:Heló mindenkinek van 1 kis bajom az mz motorommal (etz 250) valamiért durrog de csak 3300 fordulatnál kezdi és maximum 4000-ig durrog alatta és fölötte nem. Menet közben is ez a probléma vele és kb 1 km után ha hagyom leesni a fordulatot le is áll . Utána várni kell vele hogy ujra be lehessen indítani. Nem gyári karbi van rajta 1 dellorto phbh28 van rajta . A motoron megszakítós gyújtás van . Egy problémáját tudom a motornak a főtengely csapágy házak ki vannak és tengely irányban mozdul a főtengely,a szimering mögötti lemez össze is volt törve sajnos. A lemezt és a szimeringet kicseréltem és jelenleg nem is mozdul meg a főtengely tengely irányban Amiket cseréltem eddig : feszültségszabályozó ,gyertya , megszakító,kondi, trafó, gyertyapipa,gyújtásoldali szimering . A trafó amivel próbáltuk új olajos trafó volt aminek nem tesz jót a fekvő helyzet, de azzal is durrogott igaz csak fekve néztük vele . A durrogás nem csak a kipufogóban hanem a szívóágban is jelen van. Ha kiderülne mi a baja nagyon jó lenne mert lassan lejár a műszaki is róla. Előre is köszönöm a válaszokat!
Ha ilyen sok mindent cseréltél,akkor a vezetékek között lehet részleges szakadás.Bizonyos rezonancia,vagy teljesítmény hatására nem érintkezik a szakadt rész...
Gondoltam rá én is majd átnézegetem még azokat is.
Kajku írta:Heló mindenkinek van 1 kis bajom az mz motorommal (etz 250) valamiért durrog de csak 3300 fordulatnál kezdi és maximum 4000-ig durrog alatta és fölötte nem. Menet közben is ez a probléma vele és kb 1 km után ha hagyom leesni a fordulatot le is áll . Utána várni kell vele hogy ujra be lehessen indítani. Nem gyári karbi van rajta 1 dellorto phbh28 van rajta . A motoron megszakítós gyújtás van . Egy problémáját tudom a motornak a főtengely csapágy házak ki vannak és tengely irányban mozdul a főtengely,a szimering mögötti lemez össze is volt törve sajnos. A lemezt és a szimeringet kicseréltem és jelenleg nem is mozdul meg a főtengely tengely irányban Amiket cseréltem eddig : feszültségszabályozó ,gyertya , megszakító,kondi, trafó, gyertyapipa,gyújtásoldali szimering . A trafó amivel próbáltuk új olajos trafó volt aminek nem tesz jót a fekvő helyzet, de azzal is durrogott igaz csak fekve néztük vele . A durrogás nem csak a kipufogóban hanem a szívóágban is jelen van. Ha kiderülne mi a baja nagyon jó lenne mert lassan lejár a műszaki is róla. Előre is köszönöm a válaszokat!
Szerintem a karbiddal van valami gikszer.Nekem akkor csinált hasonlót amikor a főfúvókám nagyobb volt a kelleténél.
Ebbe a fordulatszám tartományba megakart dögleni. Sokat kap és telenyomja a gyertyát.Nézd meg nem kormos,vagy
olajos e.
Majd karbira ránézek még egyszer napokban bár előtte jól ment vele pár ezer km-t .
Kajku írta:Heló mindenkinek van 1 kis bajom az mz motorommal (etz 250) valamiért durrog de csak 3300 fordulatnál kezdi és maximum 4000-ig durrog alatta és fölötte nem. Menet közben is ez a probléma vele és kb 1 km után ha hagyom leesni a fordulatot le is áll . Utána várni kell vele hogy ujra be lehessen indítani. Nem gyári karbi van rajta 1 dellorto phbh28 van rajta . A motoron megszakítós gyújtás van . Egy problémáját tudom a motornak a főtengely csapágy házak ki vannak és tengely irányban mozdul a főtengely,a szimering mögötti lemez össze is volt törve sajnos. A lemezt és a szimeringet kicseréltem és jelenleg nem is mozdul meg a főtengely tengely irányban Amiket cseréltem eddig : feszültségszabályozó ,gyertya , megszakító,kondi, trafó, gyertyapipa,gyújtásoldali szimering . A trafó amivel próbáltuk új olajos trafó volt aminek nem tesz jót a fekvő helyzet, de azzal is durrogott igaz csak fekve néztük vele . A durrogás nem csak a kipufogóban hanem a szívóágban is jelen van. Ha kiderülne mi a baja nagyon jó lenne mert lassan lejár a műszaki is róla. Előre is köszönöm a válaszokat!
Szerintem a karbiddal van valami gikszer.Nekem akkor csinált hasonlót amikor a főfúvókám nagyobb volt a kelleténél.
Ebbe a fordulatszám tartományba megakart dögleni. Sokat kap és telenyomja a gyertyát.Nézd meg nem kormos,vagy
olajos e.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Kajku írta:Heló mindenkinek van 1 kis bajom az mz motorommal (etz 250) valamiért durrog de csak 3300 fordulatnál kezdi és maximum 4000-ig durrog alatta és fölötte nem. Menet közben is ez a probléma vele és kb 1 km után ha hagyom leesni a fordulatot le is áll . Utána várni kell vele hogy ujra be lehessen indítani. Nem gyári karbi van rajta 1 dellorto phbh28 van rajta . A motoron megszakítós gyújtás van . Egy problémáját tudom a motornak a főtengely csapágy házak ki vannak és tengely irányban mozdul a főtengely,a szimering mögötti lemez össze is volt törve sajnos. A lemezt és a szimeringet kicseréltem és jelenleg nem is mozdul meg a főtengely tengely irányban Amiket cseréltem eddig : feszültségszabályozó ,gyertya , megszakító,kondi, trafó, gyertyapipa,gyújtásoldali szimering . A trafó amivel próbáltuk új olajos trafó volt aminek nem tesz jót a fekvő helyzet, de azzal is durrogott igaz csak fekve néztük vele . A durrogás nem csak a kipufogóban hanem a szívóágban is jelen van. Ha kiderülne mi a baja nagyon jó lenne mert lassan lejár a műszaki is róla. Előre is köszönöm a válaszokat!
Ha ilyen sok mindent cseréltél,akkor a vezetékek között lehet részleges szakadás.Bizonyos rezonancia,vagy teljesítmény hatására nem érintkezik a szakadt rész...
Heló mindenkinek van 1 kis bajom az mz motorommal (etz 250) valamiért durrog de csak 3300 fordulatnál kezdi és maximum 4000-ig durrog alatta és fölötte nem. Menet közben is ez a probléma vele és kb 1 km után ha hagyom leesni a fordulatot le is áll . Utána várni kell vele hogy ujra be lehessen indítani. Nem gyári karbi van rajta 1 dellorto phbh28 van rajta . A motoron megszakítós gyújtás van . Egy problémáját tudom a motornak a főtengely csapágy házak ki vannak és tengely irányban mozdul a főtengely,a szimering mögötti lemez össze is volt törve sajnos. A lemezt és a szimeringet kicseréltem és jelenleg nem is mozdul meg a főtengely tengely irányban Amiket cseréltem eddig : feszültségszabályozó ,gyertya , megszakító,kondi, trafó, gyertyapipa,gyújtásoldali szimering . A trafó amivel próbáltuk új olajos trafó volt aminek nem tesz jót a fekvő helyzet, de azzal is durrogott igaz csak fekve néztük vele . A durrogás nem csak a kipufogóban hanem a szívóágban is jelen van. Ha kiderülne mi a baja nagyon jó lenne mert lassan lejár a műszaki is róla. Előre is köszönöm a válaszokat!
itzrobbyv1 írta:Sziasztok az lenne a problémám hogy rendesen jár a motor alapjárat is jó elforditom jobbra megnő az alapjárat ha balra akkor leáll mi a baj ?
Hali, ha kis ts-ed van és az eredeti karbid van, az sajna hajlamos erre, ott a bovden feszítésével tudod àllítani az alapjáratot. ( nem volt valami nagy ötlet a tervezőktől) javítani valamelyest lehet a tüneten, ha megpróbálod minnél lazábban , kevesebb hajlattal elvezetni a gázbovdent, úgy hogy a kormány mozgásánál a lehető legkevesebbet törjön a bovden .
sunbim írta:Túl feszes/rossz helyen van elvezetve a gàz v. szivatóbowden.
Ahogy a kormànyt fordítgatod ràhúzza a gàzt vagy a szivatót. Nézd àt, laza legyen a bowdenhàz,legyen holtjàtéka, majd újra alapjàrat àllítàs.
Jogos. Viszont a TS-eknél nincs minden esetben külön alapjárat állító csavar...
Túl feszes/rossz helyen van elvezetve a gàz v. szivatóbowden.
Ahogy a kormànyt fordítgatod ràhúzza a gàzt vagy a szivatót. Nézd àt, laza legyen a bowdenhàz,legyen holtjàtéka, majd újra alapjàrat àllítàs.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
sell írta:Átolvastam mégegyszer a tüneteid, nem lehetséges, hogy a levegőd fogy el és nem a benzin. Légszűrő dugulás, vagy valami esetleg leszükíti a szívónyílás keresztmetszetét.
Szia! Köszi szépen utána nézek a dolgoknak.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Átolvastam mégegyszer a tüneteid, nem lehetséges, hogy a levegőd fogy el és nem a benzin. Légszűrő dugulás, vagy valami esetleg leszükíti a szívónyílás keresztmetszetét.