Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Trubica
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2014.09.01. 20:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Trubica »

Sziasztok!

ETZ 150-es motornál úgy érzem hidegen sokkal jobban megy. Pont a falu szélén van egy elég meredek part, és hidegen l sokszor próbálok felváltani 6.-ba. Szóval még lenne benne erő. A szivatót rögtön indulás után visszatolom, különben leállna. Üzemmeleg állapotban jobban megérzi a partokat.

Szerintetek elég lenne a karburátorban az üzemanyag szintet csökkenteni? Nem tudom melyik részhez nyúljak.
Meleg motornál alacsony terhelésnél, ha kicsit visszaengedem a gázt elég hangosan kerepel. A másik jelenség, hogy parton olyan 75-80% gázhúzás után már nem ad több erőt, csak a hangja változik, lehet gyengébb is picivel.

A legidegesítőbb a kerepelés. Ilyenkor átmegy 4 ütembe, és hangosabb is mint mikor húzom neki. Nem hiszem, hogy detonál, mert ha lekapcsolom a gyújtást abbamarad.

Szerintetek benzinszint, főfúvóka vagy súbertű? Még annyit, hogy iszonyat sokat fogyaszt. De inkább jobban menjen, mint keveset fogyasszon.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Mindig elfelejtem megkérdezni:
Ilyenje van valakinek elfekvőben?

Kép
Dellorto PHBH alapjárati fúvóka.
Vagy esetleg jár valaki az Italmondo felé ahol fellelhető?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Köszi.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sell írta:Milyen anyag ez a " evipaszt"? Még nem hallottam róla.
Gondolom az Evipass lenne,ami tulajdonképpen rozsdamaró.
1 baj van vele.
Ezt írja a kezelési utmutatója:
A rozsdamaró használata előtt a pergő rozsdát csiszolóvászonnal vagy drótkefével el kell távolítani, a felületet zsírtalanítani kell, majd a tiszta, száraz felületre ecseteléssel lehet felvinni a rozsdaeltávolítót. Nem támadja meg a krómozott részeket, gumit, műanyagot. Kb. 2 órával a kezelés után a képződött piszkosfehér porréteget kefével el kell távolítani. Szükség esetén a felületkezelést ismételjük meg.

Belül a tankban ezt azért nem olyan könnyű elvégezni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Milyen anyag ez a " evipaszt"? Még nem hallottam róla.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Kitaláltam egy jobbat.Evipasztal 2dl át mozgattam,hagytam hatni,aztán kiöblítettem nitróval.Kijött a rozsda!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka »

zsakfos írta:Szerintem a legjobb az apró murva és a betonkeverő párositás.
Maximálisan egyetértek! :D Olyan murvát kell választani,ami élesre van törve.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szerintem a legjobb az apró murva és a betonkeverő párositás.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

csoka írta:A rozsdát semmi nem oldja.A rozsda soha nem hal meg!Ha egyszer valahol megjelenik,akkor csak mechanikus úton tudod eltávolítani(csiszolás).
A tankot elég érdekes lenne belülről csiszolni.Evipaszal meg nem igazán szeretném be kenni,de ha nincs más kénytelen
leszek.Ezért gondolkodom más alternatívában,hátha...
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka »

A rozsdát semmi nem oldja.A rozsda soha nem hal meg!Ha egyszer valahol megjelenik,akkor csak mechanikus úton tudod eltávolítani(csiszolás).
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Srácok a petróleum nem oldja fel a rozsdát?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezt el sem olvastam jobb ez úgy. :)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:Na akkor minden szép és jó. A lényeg ha az ember azt akarja rakétája legyen ahoz kaja kell(am iszerintem 5l fogyasztás alatt nincs). :)
Tavaly a Dunakeszi Auchan ba jártam melózni Mogyoródról (oda-vissza 40km.)és abba a M0 is benne van.(120-125 tempó)
és Fótról csak felfele jössz hozzánk.Na igy az átlagom 3,5L./100km.Ugyhogy amit a Zsaki ír az nagyon is valós.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

zsakfos írta:
hell írta:Na akkor minden szép és jó. A lényeg ha az ember azt akarja rakétája legyen ahoz kaja kell(am iszerintem 5l fogyasztás alatt nincs). :)
Ezzel én nem feltétlenül értek egyet.
Nekem volt idő amikor még 7 litert is evett a gép,de akkor sem ment jobban mint most,amikor csak 3,5-et eszik.
Hát én nem tudom annó mikor megvettem és ment gép mint állat simán 120 és felette is minden gond nélkül akkor azért szeretett enni nagy tempónál... :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:Na akkor minden szép és jó. A lényeg ha az ember azt akarja rakétája legyen ahoz kaja kell(am iszerintem 5l fogyasztás alatt nincs). :)
Ezzel én nem feltétlenül értek egyet.
Nekem volt idő amikor még 7 litert is evett a gép,de akkor sem ment jobban mint most,amikor csak 3,5-et eszik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Na akkor minden szép és jó. A lényeg ha az ember azt akarja rakétája legyen ahoz kaja kell(am iszerintem 5l fogyasztás alatt nincs). :)
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:
Tri-Ton írta:Gyorsjelentés !!!

Ugyan nem megy többet 110-nél, de 3,5 a fogyasztásom. Vegyesen: lakott terület. vidéki utak, főút. Lehet, hogy a kipufogó tele van, mert először a 95 - 100 is alig akart menni, kegyetlenül füstölt és egy 30 kM után kezdett egyre feljebb ballagni a mutató. Félgáz alatt ezt tudja és hiába húzom neki teljesen akkor se nagyon változik a vége Viszont jó hír, hogy nincs olaj csepp a kipufogó alatt a helyén. Egy kicsit még mehetne többet, de valószínű a kipufogó még sokat visszafog rajta. Szerintetek kiég menet közben, vagy következzen a fizikai kiégetés ? Gondolom ha ezzel a karbi konstrukcióval eléri a maximumát, jöhet a főfúvóka nagyobbítás. ( 4,5 - 5 fölé viszont nem szeretnék menni )
MIT JAVASOLTOK A HOGYAN-TOVÁBB-ra ???
Szia Tóni.
Örömmel konstatálom hogy pipecül működik a karbi.Ha a kipufogódat gatyába rázod lesz ez még jobb is.Én a helyedben
nem piszkálnám tovább,így jó ahogy van.Ezen már csak rontani lehet.Ha szép a kipufogód akkor inkább meghajtanám egy
50km es úton ,az is csodákra képes.DE ha nem sajnálod a kipufogót,akkor nosza égetni kell.Utána úgy fog menni mint a
rakéta. Üdv. Laci.
Szia Laci !
Valószínű az égetés lesz a vége, még egy-két alkalommal elengedem Győrbe ( oda-vissza 120 kM ) és meglátjuk.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

hell írta:Meg a szomszédság ha van. :D Szigorúan ezt a műveletet csak vasárnap délután szabad elvégezni nagy harcikedvel... :twisted: :D És tökéletes lesz az tuti(mármint megy a gép majd mint a rakéta :) )!
Valószínű, hogy meg kell vele tennem, már nem újszerű, hogy nagyon sajnálni kelljen. Szomszédaim körben vannak és mind rendes emberek, ezért valószínű a vasárnap helyett egy másik időpontot fogok választani. ( mikor éppen kerti partit tartanak, talán az jó lesz ) Komolyra fordítva, lehet, hogy kiviszem a hétvégi házikóhoz a szőlőbe és ott nem nagyon zavarok vele senkit. ( köszi a figyelmeztetést, hogy illik erre is gondolni, mert ha beindul, akkor nyomni fogja az anyagot )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

z25z írta:Menet közben nem fog tökéletesen kiégni a kipufogód. Ha tele van lerakódott koksz-szal azt csak kiégetéssel tudod eltávolítani kb. 800 fokon gyullad be. Hogy hogyan kell erről már volt szó jópár alkalommal. De készülj fel rá, hogy a fényezés megsínyli.
Köszönöm ! Igen tudom, pár hete volt éppen téma. ( vagy csak én olvastam bele pár hete )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

hell írta:Több kaja és megy mint a rakéta... :D
Igen tudom, 6,5 fogyasztással 140 felett volt a vége. Itt viszont a fogyasztást sokalltam, ezért is vágtam bele a fogyasztást csökkentő projektbe.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tri-Ton írta:Gyorsjelentés !!!

Ugyan nem megy többet 110-nél, de 3,5 a fogyasztásom. Vegyesen: lakott terület. vidéki utak, főút. Lehet, hogy a kipufogó tele van, mert először a 95 - 100 is alig akart menni, kegyetlenül füstölt és egy 30 kM után kezdett egyre feljebb ballagni a mutató. Félgáz alatt ezt tudja és hiába húzom neki teljesen akkor se nagyon változik a vége Viszont jó hír, hogy nincs olaj csepp a kipufogó alatt a helyén. Egy kicsit még mehetne többet, de valószínű a kipufogó még sokat visszafog rajta. Szerintetek kiég menet közben, vagy következzen a fizikai kiégetés ? Gondolom ha ezzel a karbi konstrukcióval eléri a maximumát, jöhet a főfúvóka nagyobbítás. ( 4,5 - 5 fölé viszont nem szeretnék menni )
MIT JAVASOLTOK A HOGYAN-TOVÁBB-ra ???
Szia Tóni.
Örömmel konstatálom hogy pipecül működik a karbi.Ha a kipufogódat gatyába rázod lesz ez még jobb is.Én a helyedben
nem piszkálnám tovább,így jó ahogy van.Ezen már csak rontani lehet.Ha szép a kipufogód akkor inkább meghajtanám egy
50km es úton ,az is csodákra képes.DE ha nem sajnálod a kipufogót,akkor nosza égetni kell.Utána úgy fog menni mint a
rakéta. Üdv. Laci.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Meg a szomszédság ha van. :D Szigorúan ezt a műveletet csak vasárnap délután szabad elvégezni nagy harcikedvel... :twisted: :D És tökéletes lesz az tuti(mármint megy a gép majd mint a rakéta :) )!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Menet közben nem fog tökéletesen kiégni a kipufogód. Ha tele van lerakódott koksz-szal azt csak kiégetéssel tudod eltávolítani kb. 800 fokon gyullad be. Hogy hogyan kell erről már volt szó jópár alkalommal. De készülj fel rá, hogy a fényezés megsínyli.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Több kaja és megy mint a rakéta... :D
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

hell írta:"Félgáz alatt ezt tudja" Uhhh ez nagyon jó! Mi lenne még teljes gáznál 180... :twisted: :D
Mint ahogy írtam, ott sem tud többet, ezért kértem segítséget a hogyan-továbbhoz.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

"Félgáz alatt ezt tudja" Uhhh ez nagyon jó! Mi lenne még teljes gáznál 180... :twisted: :D
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Gyorsjelentés !!!

Ugyan nem megy többet 110-nél, de 3,5 a fogyasztásom. Vegyesen: lakott terület. vidéki utak, főút. Lehet, hogy a kipufogó tele van, mert először a 95 - 100 is alig akart menni, kegyetlenül füstölt és egy 30 kM után kezdett egyre feljebb ballagni a mutató. Félgáz alatt ezt tudja és hiába húzom neki teljesen akkor se nagyon változik a vége Viszont jó hír, hogy nincs olaj csepp a kipufogó alatt a helyén. Egy kicsit még mehetne többet, de valószínű a kipufogó még sokat visszafog rajta. Szerintetek kiég menet közben, vagy következzen a fizikai kiégetés ? Gondolom ha ezzel a karbi konstrukcióval eléri a maximumát, jöhet a főfúvóka nagyobbítás. ( 4,5 - 5 fölé viszont nem szeretnék menni )
MIT JAVASOLTOK A HOGYAN-TOVÁBB-ra ???
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Patrik írta:Nekem még sose volt gondom ezzel,ősszel lerakom a motort és tavasszal indul szépen és gond nélkül kijárom a tavalyi benzint.
Annyi van,hogy ha helyben vagyok(nem túra,hanem a lakhelyemen motorozok) mindig a Shell-en tankolok így mindig azzal telel.
Még nekem sem volt gond a benzinnel soha,van hogy több mint fél évig az van benne amivel elraktam.nem használom sokat a mocit csak alkalom szerűen
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Nekem még sose volt gondom ezzel,ősszel lerakom a motort és tavasszal indul szépen és gond nélkül kijárom a tavalyi benzint.
Annyi van,hogy ha helyben vagyok(nem túra,hanem a lakhelyemen motorozok) mindig a Shell-en tankolok így mindig azzal telel.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Na hogy én is hozzá járuljak.Ha nem hagyod kiszáradni a karbit akkor nincs gond.Csak kb egy lityi benya,vagy annyi se,hogy
néha rá nyitsz a benya csapra.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Értem én, én is viccnek szántam, bár ahogy tanult kollégám szokta volt mondani: minden viccnek a fele komoly.... :lol:
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

z25z írta:
Tri-Ton írta: Mint már írtam is. A mai benzinek nem tartósak, ha nem indulsz holnap, vagy holnapután, akkor járasd ki üresre a karbit és nem lesz ilyen gondod. Télre pedig nincs ötletem.
Ez most komoly, hogy gyorsan megromlik a benzin? Hááát hiába no, be kell vallanom öregszem. Az én gyerekkoromban a tej 3 napig állt el a benzin meg kurva sokáig. Úgy látszik fordult a kocka...
Na de mit is vár az ember, amikor a kőolajból lepárolják az alkoholt és egy kis ízesítéssel már megy is a polcokra, a növényből meg tankolunk....Csak igazuk volt akik azt mondták, hogy jön az új 54 000 Ft-os egyik oldalán Rózsa Sándor a másikon cicciolina utalva arra, hogy kurva betyár világ van... :evil:
Lehet, hogy egy kicsit eltúloztam azzal, hogy megbuggyan. Viszont gondolom mindenki takarított már tavasszal olyan karburátort ami ősszel még hibátlanul működött. Pár hónap alatt a fémekkel reakcióba lépett a benzin és kék-zöld színű, oxidokkal telített ragacsot talált az üzemanyag helyén. Régen ilyen nem volt. Tavasszal elővettük a rigát és egy-két terkerés, vagy tolás után máris használhattuk a tavalyi benzinnel.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Valóban utánna nézhettem volna, de mégsem, ezért külön köszi a választ.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

sell írta:És ezt a szert hogyan kell használni? Úgyértem hogyan lessz egyenletes (lehet inkább az egységes szó lenne megfelelőbb) bevonat a tankban? Gondolom valami kétkomponensű dolog, azt kell ... Fújni? Csorgatni? Folyatni?
Az üres tankba először beleüntöd a rozsdaoldó löttyöt, az szépen elvégzi a dolgát, majd utána jöhet a zsirtalanító folyadék. ezek után már tiszta a tankod, ekkor kell beleönteni a belső tömítő bevonatot. Beleborítod, körbe forgatod, hogy rendesen eljusson mindenhova az anyag, a felesleget kicsurgatod, vissza a dobozba és szépen kivárni a minimum 1 napot, de pontosan le van írva, hogy mennyit.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Hja, csak ne sokat emlegesd, mert a végén tényleg úgy is lessz. Mai mentalitás sajna egyre ibnkább az, hogy csináljunk valamit ami rohadt olcsó, de tökre úgy néz ki mintha jó lenne arra amire szeretnéd ( közben meg véletlen sem ). Pont ezért drágán kell adni, és bemagyarázni, ez a változtatás a fogyasztók érdekében történt. Lásd:
- fékkarmantyúk, amik nem fékolajállók
- Gumialkatrészek egyéb helyekre, 1 év alatt szinte bomlanak
- Kromofág ami nem marja a festéket
- Higító, ami nem oldja a festéket ( nitró higító extra)
És még sorolhatnánk.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Tri-Ton írta: Mint már írtam is. A mai benzinek nem tartósak, ha nem indulsz holnap, vagy holnapután, akkor járasd ki üresre a karbit és nem lesz ilyen gondod. Télre pedig nincs ötletem.
Ez most komoly, hogy gyorsan megromlik a benzin? Hááát hiába no, be kell vallanom öregszem. Az én gyerekkoromban a tej 3 napig állt el a benzin meg kurva sokáig. Úgy látszik fordult a kocka...
Na de mit is vár az ember, amikor a kőolajból lepárolják az alkoholt és egy kis ízesítéssel már megy is a polcokra, a növényből meg tankolunk....Csak igazuk volt akik azt mondták, hogy jön az új 54 000 Ft-os egyik oldalán Rózsa Sándor a másikon cicciolina utalva arra, hogy kurva betyár világ van... :evil:
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

És ezt a szert hogyan kell használni? Úgyértem hogyan lessz egyenletes (lehet inkább az egységes szó lenne megfelelőbb) bevonat a tankban? Gondolom valami kétkomponensű dolog, azt kell ... Fújni? Csorgatni? Folyatni?
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

sell írta:"
Mint már írtam is. A mai benzinek nem tartósak, ha nem indulsz holnap, vagy holnapután, akkor járasd ki üresre a karbit és nem lesz ilyen gondod. Télre pedig nincs ötletem. Az üres tank sem jó a rozsda miatt, meg a tele sem a megbuggyanó benzin miatt. No de hát jön a régi nagy közmondás: Nem Úr aki nem pazarol ! ( ősszel tele, tavasszal meg leszív mosóbenzinnek "

Talán ezen a dolgon, az ólompótló adalék és a fimol is segít valamelyest, késleltetik a benzin oxidációját, optimalizálják az összetételét és talán meggátolják a kicsapódásokat. Természetesen ezt annak a tükrében, hogy elhihetünk-e mindent amit a gyártók leírnak. Sajna elég hajmeresztő dolgokat művel mostanában a benzin már a fémekkel is....

Ezzel nincs bajom, mert ősszel kap Spurit vagy egyéb konzerváló adalékot a benzin és nem megy tönkre. Csak a rozsda.... tegnap megrendeltem a szettet, majd ideér egyszer.
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

pnlaci írta:Hát nem tudom.De nekem semmi bajom a benzinnel.Tavasszal ugyan úgy megy mint ősszel.
Majd ha neked is ki lesz hegyezve a 300-as ETZ, hogy a prémium benzinnel még éppen jó, de a sima 95 -össel már becsörög, akkor számítani fog a benzin minősége :D
Érdekes módon az egyes kutak prémium üzemanyagai között is van érezhető különbség.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Hát nem tudom.De nekem semmi bajom a benzinnel.Tavasszal ugyan úgy megy mint ősszel.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

"
Mint már írtam is. A mai benzinek nem tartósak, ha nem indulsz holnap, vagy holnapután, akkor járasd ki üresre a karbit és nem lesz ilyen gondod. Télre pedig nincs ötletem. Az üres tank sem jó a rozsda miatt, meg a tele sem a megbuggyanó benzin miatt. No de hát jön a régi nagy közmondás: Nem Úr aki nem pazarol ! ( ősszel tele, tavasszal meg leszív mosóbenzinnek "

Talán ezen a dolgon, az ólompótló adalék és a fimol is segít valamelyest, késleltetik a benzin oxidációját, optimalizálják az összetételét és talán meggátolják a kicsapódásokat. Természetesen ezt annak a tükrében, hogy elhihetünk-e mindent amit a gyártók leírnak. Sajna elég hajmeresztő dolgokat művel mostanában a benzin már a fémekkel is....
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

zudori írta: Már régebben volt erről itt szó, de hogy ne keljen visszaolvasnod.-
Marine Clean, beütöd és megtalálod. Az oldal jobb felén kisbetűkkel felsorolják a termékeket és ott találod az üzemanyagtank felújítás -t arra katty és előjön a komplett termék, meg a leírás is! Kb. 20 rúgó az ára.
Köszi! :wink: Sajnos az időhiány....
Megvan 15e pénz

Szerk: +áfa+posta ~20e Ft, igazad volt
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:
Tri-Ton írta:Ilyeneket azért ne írjál! :D
Olvasom a bejáratos írást.Akkor a tűt a 4.be rakjad.Ha meg soknak találod,rakd a3. ba.(közép)Azt óvatosan huzgáld neki
hogy mit csinál.(füled legyen rajta.)
Alapból 80 - 100 között hajtom. Előzésnél 120 környéke. Párszor próbáltam, hogy mit tud és 140-nél még javában húzott. Nem szeretném sem megragasztani, sem megválni tőle. Nosztalgiából vettem 50 évesen. No akkor másképp fogalmazva : ha nem lesz az igazi, veszek mellé még egyet, de akkorát mint egy vonat, ezt meg "beragasztom az albumba" és marad. ( így elfogadható ? )[/quote]
Köszönjük az MZ-s társaság nevében. :D
Remélem 100 évesen is motorozunk mint öreg veteránok. :mrgreen:[/quote]

Úgy legyen !!!!!
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

csoka írta:Hihetetlen,milyen lerakódás marad az elpárolgott benzin után...októberben még használtam a motort,tegnap meg alig akart elindulni.Karbi tisztogatás,és elképesztő fehér por,lepedék,vagy nem is tudom meghatározni mi,szűkítette le a fúvókákat...utána minden rendben működött.Ilyenkor az olajfinomító igazgatóját "megkínálnám" karikás ostorral!
Mint már írtam is. A mai benzinek nem tartósak, ha nem indulsz holnap, vagy holnapután, akkor járasd ki üresre a karbit és nem lesz ilyen gondod. Télre pedig nincs ötletem. Az üres tank sem jó a rozsda miatt, meg a tele sem a megbuggyanó benzin miatt. No de hát jön a régi nagy közmondás: Nem Úr aki nem pazarol ! ( ősszel tele, tavasszal meg leszív mosóbenzinnek )
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tri-Ton 2015.04.13. 20:46-kor.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tri-Ton írta:Ilyeneket azért ne írjál! :D
Olvasom a bejáratos írást.Akkor a tűt a 4.be rakjad.Ha meg soknak találod,rakd a3. ba.(közép)Azt óvatosan huzgáld neki
hogy mit csinál.(füled legyen rajta.)
[/quote]

Alapból 80 - 100 között hajtom. Előzésnél 120 környéke. Párszor próbáltam, hogy mit tud és 140-nél még javában húzott. Nem szeretném sem megragasztani, sem megválni tőle. Nosztalgiából vettem 50 évesen. No akkor másképp fogalmazva : ha nem lesz az igazi, veszek mellé még egyet, de akkorát mint egy vonat, ezt meg "beragasztom az albumba" és marad. ( így elfogadható ? )[/quote]
Köszönjük az MZ-s társaság nevében. :D
Remélem 100 évesen is motorozunk mint öreg veteránok. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Ilyeneket azért ne írjál! :D
Olvasom a bejáratos írást.Akkor a tűt a 4.be rakjad.Ha meg soknak találod,rakd a3. ba.(közép)Azt óvatosan huzgáld neki
hogy mit csinál.(füled legyen rajta.)[/quote][/quote]

Alapból 80 - 100 között hajtom. Előzésnél 120 környéke. Párszor próbáltam, hogy mit tud és 140-nél még javában húzott. Nem szeretném sem megragasztani, sem megválni tőle. Nosztalgiából vettem 50 évesen. No akkor másképp fogalmazva : ha nem lesz az igazi, veszek mellé még egyet, de akkorát mint egy vonat, ezt meg "beragasztom az albumba" és marad. ( Laci : így elfogadható ? )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka »

Hihetetlen,milyen lerakódás marad az elpárolgott benzin után...októberben még használtam a motort,tegnap meg alig akart elindulni.Karbi tisztogatás,és elképesztő fehér por,lepedék,vagy nem is tudom meghatározni mi,szűkítette le a fúvókákat...utána minden rendben működött.Ilyenkor az olajfinomító igazgatóját "megkínálnám" karikás ostorral!
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tri-Ton írta:
sell írta:Ez a bvf másolata, utángyártott. A másik oldalán a"nyakán" fent, a kupak menetes része alatt kb egy centire nem làtszódik valami köszörülésnyom, vagy felirat?
De igen, mint ahogy már többször is írtam 30N-2 , és nincs tovább. Ettől függetlenül egyenlőre megkapta a bizalmat. Pár hét és meglátjuk. Ha beválik, OK, ha nem Bing csere, ha az sem, akkor ETZ csere. ( bár ez utóbbit nem szeretném )
Ilyeneket azért ne írjál! :D
Olvasom a bejáratos írást.Akkor a tűt a 4.be rakjad.Ha meg soknak találod,rakd a3. ba.(közép)Azt óvatosan huzgáld neki
hogy mit csinál.(füled legyen rajta.)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

A 30n2 felirat nem a tömítés felett van? (csésze tömítése). Szerintem amit írtál az igen pozitív értékelés , sokan rengeteg rosszat írtak már róla. Tiéd meg repesztett vele mint "állat" ( leírásod alapján) csakhát ugye a fogyasztás... Ami tulajdonképpen, a köszörült tű és ilyen brutál fuvókák mellett lehet hogy nem is mondható ( a régi állapotára gondolok) soknak.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sell 2015.04.13. 20:33-kor.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

sell írta:Ez a bvf másolata, utángyártott. A másik oldalán a"nyakán" fent, a kupak menetes része alatt kb egy centire nem làtszódik valami köszörülésnyom, vagy felirat?
De igen, mint ahogy már többször is írtam 30N-2 , és nincs tovább. Ettől függetlenül egyenlőre megkapta a bizalmat. Pár hét és meglátjuk. Ha beválik, OK, ha nem Bing csere, ha az sem, akkor ETZ csere. ( bár ez utóbbit nem szeretném )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 51 vendég