Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Ez a bvf másolata, utángyártott. A másik oldalán a"nyakán" fent, a kupak menetes része alatt kb egy centire nem làtszódik valami köszörülésnyom, vagy felirat?
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

MrDok írta:
Tri-Ton írta: Köszönöm MINDENKINEK az ötleteket !
Ma megvolt az igazság napja, szétszedtem a karbit és amin eddig csodálkoztam, ezután már nem fogok. Ugyan még nem tudom, hogy mennyi lesz a XX l/100 kM, de hogy jóval kevesebb az biztos. Külön köszönöm azoknak akik azt mondták, hogy ellenőrizzem a fúvókaméretek valódiságát és ne higgyek a ráírt számnak. ( lásd a képet, mindkettőn 45-ös a felirat ) És a talált valóság : alapjárati 45 helyett 110, főfúvóka 130 helyett 145 ( 130-as felirattal ) , szívató 90 helyett 110 . A súber tű profilja valamennyit hasonlított a gyárira, de igencsak megköszörült volt. Eredmény : szép hangja van, levegőcsavar kb. 1,5-ön nyitva, indul, gyorsul, megy, nem füstöl és nem fullad. ( a fogyasztásról később ) ( pnlaci-nak külön köszönöm a PÜ-s és telefonos segítséget ! )
Na akkor ha már ennyire minden gyári a gépben, még pár jó tanács:
- a főfóvóka lehet nagyobb az előírásnál, ez úgyis csak teljes gáz környékén számít a fogyasztásba, viszont nem szabad túl szegényre állítani a keveréket vele, mert ilyenkor szokott megragadni az MZ. (teljes gáz, aztán nincs kenés)
- Ha már ennyit állítottál a karbin, egy darabig tesztelgesd a motort, mert míg eddig fürdött az anyagban, most jóval kevesebbet kap, amivel a kenés is csökken. (újra bejáratás)
Köszi a jó tanácsot én is gondoltam erre és meg is fogadom. Viszont talán vége lesz annak is, amit tavaly mondtam, ha emlékeztek rá. A "jó MZ olyan mint a kankutya, mindig megjelöli a helyét". Nekem a kipufogó toldás alatt mindig volt egy-két csöpp másnapra.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Tri-Ton írta: Köszönöm MINDENKINEK az ötleteket !
Ma megvolt az igazság napja, szétszedtem a karbit és amin eddig csodálkoztam, ezután már nem fogok. Ugyan még nem tudom, hogy mennyi lesz a XX l/100 kM, de hogy jóval kevesebb az biztos. Külön köszönöm azoknak akik azt mondták, hogy ellenőrizzem a fúvókaméretek valódiságát és ne higgyek a ráírt számnak. ( lásd a képet, mindkettőn 45-ös a felirat ) És a talált valóság : alapjárati 45 helyett 110, főfúvóka 130 helyett 145 ( 130-as felirattal ) , szívató 90 helyett 110 . A súber tű profilja valamennyit hasonlított a gyárira, de igencsak megköszörült volt. Eredmény : szép hangja van, levegőcsavar kb. 1,5-ön nyitva, indul, gyorsul, megy, nem füstöl és nem fullad. ( a fogyasztásról később ) ( pnlaci-nak külön köszönöm a PÜ-s és telefonos segítséget ! )
Na akkor ha már ennyire minden gyári a gépben, még pár jó tanács:
- a főfóvóka lehet nagyobb az előírásnál, ez úgyis csak teljes gáz környékén számít a fogyasztásba, viszont nem szabad túl szegényre állítani a keveréket vele, mert ilyenkor szokott megragadni az MZ. (teljes gáz, aztán nincs kenés)
- Ha már ennyit állítottál a karbin, egy darabig tesztelgesd a motort, mert míg eddig fürdött az anyagban, most jóval kevesebbet kap, amivel a kenés is csökken. (újra bejáratás)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Esetleg abban hogy utángyártott-e a karbid, segíthet a alapjárat állító csavar környezete. Hogyan néz ki? Egy csőszerű kiemelkedő kis nyulványba van , vagy szinte egy karbitestbe félig belesimuló négyzetes süllyesztékben ül?[/quote]

Készítettem róla képet, ilyen. Akkor ez most milyen ? ( bár ha jó lesz, akkor tökmindegy )

Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tri-Ton 2015.04.13. 19:26-kor.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

aronpfabian írta:
Patrik írta:Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90

Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.
1982-től változott az ajánlás:
- Főfúvóka 130..135 (fojtott NSZK export: 120)
- Alapjárati 45
- Hidegindító 110

Utóbbit szerintem fölösleges variálni, a fogyasztás és menettulajdonságok nem változnak, csak sikertelen indítás után 90-essel lassabban telik fel újra... a főfúvóka viszont ezek alapján jobb ha nagyobb.

A hosszabb C3 tű 125-ösbe való, azzal nem érdemes próbálkozni, csak a C6-tal.
Köszönöm MINDENKINEK az ötleteket !
Ma megvolt az igazság napja, szétszedtem a karbit és amin eddig csodálkoztam, ezután már nem fogok. Ugyan még nem tudom, hogy mennyi lesz a XX l/100 kM, de hogy jóval kevesebb az biztos. Külön köszönöm azoknak akik azt mondták, hogy ellenőrizzem a fúvókaméretek valódiságát és ne higgyek a ráírt számnak. ( lásd a képet, mindkettőn 45-ös a felirat ) És a talált valóság : alapjárati 45 helyett 110, főfúvóka 130 helyett 145 ( 130-as felirattal ) , szívató 90 helyett 110 . A súber tű profilja valamennyit hasonlított a gyárira, de igencsak megköszörült volt. Eredmény : szép hangja van, levegőcsavar kb. 1,5-ön nyitva, indul, gyorsul, megy, nem füstöl és nem fullad. ( a fogyasztásról később ) ( pnlaci-nak külön köszönöm a PÜ-s és telefonos segítséget ! )
Kép
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tóni.Örülök hogy végre összeáll a karbid.Remélem a fogyasztás is normalizálódik.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Tri-Ton írta:
pnlaci írta:Igen,de az egésznek ellent mond az hogy normál levegőnél nyakig kell emelni a súbert!
Ha jóbban vissza nézel fotón elküldtem a méreteket.
Igen tudom és azért kérdeztem, hogy mi a különbség a sima 30N-2 és a 30N 2-5 között, mert Te a 30N 2-5 re adtad meg az adatokat ez pedig a 30N-2.
Esetleg abban hogy utángyártott-e a karbid, segíthet a alapjárat állító csavar környezete. Hogyan néz ki? Egy csőszerű kiemelkedő kis nyulványba van , vagy szinte egy karbitestbe félig belesimuló négyzetes süllyesztékben ül?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Patrik írta:Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90

Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.
1982-től változott az ajánlás:
- Főfúvóka 130..135 (fojtott NSZK export: 120)
- Alapjárati 45
- Hidegindító 110

Utóbbit szerintem fölösleges variálni, a fogyasztás és menettulajdonságok nem változnak, csak sikertelen indítás után 90-essel lassabban telik fel újra... a főfúvóka viszont ezek alapján jobb ha nagyobb.

A hosszabb C3 tű 125-ösbe való, azzal nem érdemes próbálkozni, csak a C6-tal.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Tri-Ton írta:
Patrik írta:Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90

Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.
Sziasztok !

Ma a fiam megvette a fúvókákat és a súber tűket. Fúvókák : 130, 125, 90, 50 ( nem volt 45-ös ) Súbertűk: C6 70,5 mm hosszú és C 75,5 mm hosszú. Ötletet kérek, mi legyen az első összeállítási verzió. Lényeg a fogyasztás csökkentése 6,5-ről, nem gond, ha nem megy 140 -150 körül, ( most sima úton tudja, 19-es első lánckerékkel ) a 120 - 130 bőven elég. Hogy mik vannak bent még nem tudom, mert du. tervezem szétszedni, majd írom. ( hátha valaki meg a 150-et célozza meg ) Ui.: szívató gumija új, rendesen lezár, mégis 6,5 a fogyasztás 80 - 100 közötti tempónál.
Mindenek előtt induljál el a gyári értékekkel. De már írták az előttem szólók, ellenőrizzed a fúvókák tényleges méreteit, mert sokszor más a valós átmérő, mint ami rá van írva!
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

kobraCode írta:
zudori írta:
Én nálam ez a módszer bevált. Szépen kitakarította, majd zsírtalanította a szer, ezek után kiöntöttük a műanyag belső burkolóval. Tökéletes lett, azóta nincs rozsda, és a benzin sem oldja, a fúvókák sem dugulnak.
Tudnál adni egy linket hogy honnan vetted és milyet? Vagy csak ha a nevét megtudod adni a cuccnak az is jó.
Köszi!
Már régebben volt erről itt szó, de hogy ne keljen visszaolvasnod.-
Marine Clean, beütöd és megtalálod. Az oldal jobb felén kisbetűkkel felsorolják a termékeket és ott találod az üzemanyagtank felújítás -t arra katty és előjön a komplett termék, meg a leírás is! Kb. 20 rúgó az ára.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Patrik írta:Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90

Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.
Sziasztok !

Ma a fiam megvette a fúvókákat és a súber tűket. Fúvókák : 130, 125, 90, 50 ( nem volt 45-ös ) Súbertűk: C6 70,5 mm hosszú és C 75,5 mm hosszú. Ötletet kérek, mi legyen az első összeállítási verzió. Lényeg a fogyasztás csökkentése 6,5-ről, nem gond, ha nem megy 140 -150 körül, ( most sima úton tudja, 19-es első lánckerékkel ) a 120 - 130 bőven elég. Hogy mik vannak bent még nem tudom, mert du. tervezem szétszedni, majd írom. ( hátha valaki meg a 150-et célozza meg ) Ui.: szívató gumija új, rendesen lezár, mégis 6,5 a fogyasztás 80 - 100 közötti tempónál.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

zudori írta:
Én nálam ez a módszer bevált. Szépen kitakarította, majd zsírtalanította a szer, ezek után kiöntöttük a műanyag belső burkolóval. Tökéletes lett, azóta nincs rozsda, és a benzin sem oldja, a fúvókák sem dugulnak.
Tudnál adni egy linket hogy honnan vetted és milyet? Vagy csak ha a nevét megtudod adni a cuccnak az is jó.
Köszi!
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

A műanyag lehet beválik.
Festéket nem javaslok, se nitróhigítósat, se kétkomponensűt, mert hosszú távon oldja a benzin. Tapasztalat :S
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

kobraCode írta:Sziasztok,

Mivel lehet örökre kiűzni a rozsdát a tankból? Próbáltam már sok mindent de ha nincs teletankolva egy-két hét múlva újra megjelenik a felületi rozsda.
Olvastam ilyen több lépcsős kezelésről is ezt próbálta valaki? Olyat is hallottam róla hogy oldja a benzin és tömíti a fúvókákat utána.

Köszi a válaszokat.
Én nálam ez a módszer bevált. Szépen kitakarította, majd zsírtalanította a szer, ezek után kiöntöttük a műanyag belső burkolóval. Tökéletes lett, azóta nincs rozsda, és a benzin sem oldja, a fúvókák sem dugulnak.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok,

Mivel lehet örökre kiűzni a rozsdát a tankból? Próbáltam már sok mindent de ha nincs teletankolva egy-két hét múlva újra megjelenik a felületi rozsda.
Olvastam ilyen több lépcsős kezelésről is ezt próbálta valaki? Olyat is hallottam róla hogy oldja a benzin és tömíti a fúvókákat utána.

Köszi a válaszokat.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

levai197 írta:Nekem is bvf 30n3-1 van alapjárat gyári beállitásra van és nem jo 1 perc mulva le áll
A gyári beállítás egy 25-30 éves, többször generálozott motornál még ajánlásnak is pontatlan, nemhogy üzemi értéknek ;) próbálj utánállítani.
30N3-nál simán lehet hogy utánállítva sem lesz jó, mert a kopott súber mellett elengedett levegőt, mivel a súber ennél a típusnál teljesen zárva kéne legyen alapjáraton, nagyon nehéz korrigálni.
levai197
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2015.04.12. 13:20
MZ-d típusa: mz ts 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: levai197 »

Nekem is bvf 30n3-1 van alapjárat gyári beállitásra van és nem jo 1 perc mulva le áll
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

sell írta: Szerintem nem voltak teljesen egyformák, az alapjárati rendszer más kialakítású volt. (emlékeim szerint, ha valakit komolyan érdekel, utánnanézek)
Az alapjárati rendszert szerintem a 30N3-nál variálták meg (alapjárati fúvóka a keverőcsőből kap benzint és zárt aknában van, plombált keverékállító-csavar, alapjárati melléklevegő külön, súber alapjáraton teljesen zárva). Abból MZ-hez csak egy alváltozat volt, a 30N3-1. Ennek a 16-os változatát kapták meg a Simsonok is a 80-as évek második felében.
A kis ETZ-k ebből kimaradtak, ott az új "fejlesztés" a súberütköző csavar visszatérése volt a 22/24N2-vel, ezzel véget ért az a példátlan marhaság hogy a gázbowden előfeszítésével állítunk alapjáratot... (a párhuzamos 16N1-es Simson modelleken volt ütközőcsavar)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

"

A kötőjel utáni szám a gyárban összeállított, adott motortípushoz való fúvókaméret-kombinációt jelzi, a karburátor többi része és az alapbeállítások mindegyik 30N2-nél azonosak.
...[/quote]"


Szerintem nem voltak teljesen egyformák, az alapjárati rendszer más kialakítású volt. (emlékeim szerint, ha valakit komolyan érdekel, utánnanézek)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tóni! pü -ben irtam neked,nézd meg.Köszi.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Az az érdekes hogy tavaly vettem tűt és semmi bajom vele.Pedig biztos az is utángyártott.Sőt fúvókát is,mert az enyémbe
140-es volt,és 3000 min környékén meg akart halni.
Aztán elegem lett belőle,szétkaptam, mindent belőttem rajta,még az úszót is.Azóta pipec! Remélem egy darabig így is marad.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

UI: most jutott eszembe, biztos hogy nem utángyártott az egész karburátor? Honnan szerezted? Furcsa hogy csak ennyi szerepel rajta.
Esetleg lehet még régi gyári cserealkatrész, ami fúvókák nélküli öntvényként került forgalomba, tehát nem is ütötték bele hogy milyen fúvókák nincsenek benne :)[/quote]

Köszi ! A rajzot már ki is nyomtattam, viszont, ha lenne valakinek eladó ilyen annak nagyon örülnék. Tudsz esetleg segíteni ?[/quote]

Sajnos ebben nem. Esztergályossal akartam gyártatni tavasszal, de végül típusidegen karburátor felszerelése lesz a megoldás, mert nem csak ezzel volt gond az enyémen...[/quote]

OK, köszönöm ! A múltjáról amit tudok ott van a 09.-én 20:43-kor tett bejegyzésemnél.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Tri-Ton írta:
aronpfabian írta: Kalibert ehhez mindenképpen szerezz be, sajnos a boltban kapható fúvókák valódi és feliraton szereplő mérete közt nincs kapcsolat...
A bolti súbertű pedig használhatatlan, inkább gyártasd le méretre (30N2-höz C6 kell): http://szocimotoros.hu/download/mz_bvf_ ... elestu.gif

Sajnos nehéz a jelenlegi felhozatalból (bontott, kopott alkatrész vagy új, de rossz utángyártott) összehozni azt amit régen egy új gyári motoron tapasztaltál :(


UI: most jutott eszembe, biztos hogy nem utángyártott az egész karburátor? Honnan szerezted? Furcsa hogy csak ennyi szerepel rajta.
Esetleg lehet még régi gyári cserealkatrész, ami fúvókák nélküli öntvényként került forgalomba, tehát nem is ütötték bele hogy milyen fúvókák nincsenek benne :)
Köszi ! A rajzot már ki is nyomtattam, viszont, ha lenne valakinek eladó ilyen annak nagyon örülnék. Tudsz esetleg segíteni ?
Sajnos ebben nem. Esztergályossal akartam gyártatni tavasszal, de végül típusidegen karburátor felszerelése lesz a megoldás, mert nem csak ezzel volt gond az enyémen...
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

aronpfabian írta:
Tri-Ton írta:Esély a mostaninak és az összes fúvóka + súbertű csere
Kalibert ehhez mindenképpen szerezz be, sajnos a boltban kapható fúvókák valódi és feliraton szereplő mérete közt nincs kapcsolat...
A bolti súbertű pedig használhatatlan, inkább gyártasd le méretre (30N2-höz C6 kell): http://szocimotoros.hu/download/mz_bvf_ ... elestu.gif

Sajnos nehéz a jelenlegi felhozatalból (bontott, kopott alkatrész vagy új, de rossz utángyártott) összehozni azt amit régen egy új gyári motoron tapasztaltál :(


UI: most jutott eszembe, biztos hogy nem utángyártott az egész karburátor? Honnan szerezted? Furcsa hogy csak ennyi szerepel rajta.
Esetleg lehet még régi gyári cserealkatrész, ami fúvókák nélküli öntvényként került forgalomba, tehát nem is ütötték bele hogy milyen fúvókák nincsenek benne :)
Köszi ! A rajzot már ki is nyomtattam, viszont, ha lenne valakinek eladó ilyen annak nagyon örülnék. Tudsz esetleg segíteni ?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Tri-Ton írta:Esély a mostaninak és az összes fúvóka + súbertű csere
Kalibert ehhez mindenképpen szerezz be, sajnos a boltban kapható fúvókák valódi és feliraton szereplő mérete közt nincs kapcsolat...
A bolti súbertű pedig használhatatlan, inkább gyártasd le méretre (30N2-höz C6 kell): http://szocimotoros.hu/download/mz_bvf_ ... elestu.gif

Sajnos nehéz a jelenlegi felhozatalból (bontott, kopott alkatrész vagy új, de rossz utángyártott) összehozni azt amit régen egy új gyári motoron tapasztaltál :(


UI: most jutott eszembe, biztos hogy nem utángyártott az egész karburátor? Honnan szerezted? Furcsa hogy csak ennyi szerepel rajta.
Esetleg lehet még régi gyári cserealkatrész, ami fúvókák nélküli öntvényként került forgalomba, tehát nem is ütötték bele hogy milyen fúvókák nincsenek benne :)
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Szia Áron !
Köszönöm a segítő információt. Hidd el, hogy nincs rajt más szám, mert nem csak én néztem ( igaz, hogy szemüveggel ) hanem az egyetemista fiammal is leolvastattam és Ő is ugyanezt diktálta. Direkt rákérdeztem, hogy van-e még utána valami, de még karcolás sincs és tiszta a karbi. Fúvókamérő eszközöm nincs, így marad az eredeti elképzelésem. Esély a mostaninak és az összes fúvóka + súbertű csere. Ha nem jön össze akkor komplett karbi csere. Műszaki emberként nem szoktam feladni a kitűzött célt és most sem fogom: átlagban 4 l/100 kM alá kell menni, 1 fővel 130, 2 fővel min. 120 amit tudnia kell. Anno megboldogult ifjú koromban az ország az első ETZ tulajdonosai közt voltam, ezért még emlékszem rá, hogy mit tudott, illetve kellene tudnia. ( azóta is sajnálom, hogy 1988-ban eladtam )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Tri-Ton írta:
pnlaci írta:Igen,de az egésznek ellent mond az hogy normál levegőnél nyakig kell emelni a súbert!
Ha jóbban vissza nézel fotón elküldtem a méreteket.
Igen tudom és azért kérdeztem, hogy mi a különbség a sima 30N-2 és a 30N 2-5 között, mert Te a 30N 2-5 re adtad meg az adatokat ez pedig a 30N-2.
Olyan hogy "30N-2" nincsen, pucold le és keresd meg a beütött felirat többi részét!
30N2-3 - TS 250 (4seb.)
30N2-4 - TS 250/1
30N2-5 - ETZ 250

A kötőjel utáni szám a gyárban összeállított, adott motortípushoz való fúvókaméret-kombinációt jelzi, a karburátor többi része és az alapbeállítások mindegyik 30N2-nél azonosak.
Mivel egy ~30 éves motoron jó eséllyel valaki már belepiszkált a fúvókákba, inkább szedd szét és mérd le kaliberrel...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Tri-Ton írta: A súber tű nem tölti ki a súber dugattyút és lazán "lötyög" a helyén, csak a beállító lemez és a rugó fogja, de az alumínium és a tű között körben cca. 05 mm hézag van. Ez így jó, vagy lehet, hogy ez is gond?
Úgy mondanám, hogy ez ilyen.
Lehettek volna gondosabbak is a tervezők. Viszont így legalább belefér az utángyártott tűk széles választéka, különböző vastagsággal........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

MrDok írta:
Tri-Ton írta: Az előzőekben írtam, hogy a motor nem kopott. "M" zárolt katonaiból lett átrakva az egész belseje és a henger is, csak a motorszám miatt maradt az üres blokk. A karbi cserében ugyan nem vagyok biztos, viszont az sem csörög, nem zörög, passzos minden. Fiatal srácé volt a gép, az apja ügyezte a belső cserét, de lehet, hogy semmi sem számít alapon a srác átvariálta a fúvókákat. ( megy is mint a repülő, de az én célom nem ez ) Ezért kellene az összes fúvóka méret.
Persze, emléxem hogy írtad, de..........
Fúvóka méretek lejjebb.
Attól hogy nem kopott, meg átszerelt "új" cuccok, még be kell karburálni a gépet. Azt mondod jól megy, ezek szerint el kell venni még tőle naftát, persze ésszel.
Bezninszint jó, súbertű nem kopott, fúvókák mérete (nem a szám rajta) jó, akkor egy pár tesztkörrel be lehet állítani jól, úgy hogy jól is megy, és nem eszik sokat.
OK ! A Laci által szkennelt és a Patrik által adott fúvóka méretek megegyeznek, tehát azokat megveszem. Az előbb, hogy írtad, egy dolog gyanús még. A súber tű nem tölti ki a súber dugattyút és lazán "lötyög" a helyén, csak a beállító lemez és a rugó fogja, de az alumínium és a tű között körben cca. 05 mm hézag van. Ez így jó, vagy lehet, hogy ez is gond?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tri-Ton írta:
pnlaci írta:Igen,de az egésznek ellent mond az hogy normál levegőnél nyakig kell emelni a súbert!
Ha jóbban vissza nézel fotón elküldtem a méreteket.
Igen tudom és azért kérdeztem, hogy mi a különbség a sima 30N-2 és a 30N 2-5 között, mert Te a 30N 2-5 re adtad meg az adatokat ez pedig a 30N-2.
Ez bassza az én csőrömet is.Viszont ha katonai moci volt és a karbija is azé volt.Hát lehet más sőt azt hiszem azok erősebbek ezáltal lehet hogy más a fogyasztásuk is.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Tri-Ton írta: Az előzőekben írtam, hogy a motor nem kopott. "M" zárolt katonaiból lett átrakva az egész belseje és a henger is, csak a motorszám miatt maradt az üres blokk. A karbi cserében ugyan nem vagyok biztos, viszont az sem csörög, nem zörög, passzos minden. Fiatal srácé volt a gép, az apja ügyezte a belső cserét, de lehet, hogy semmi sem számít alapon a srác átvariálta a fúvókákat. ( megy is mint a repülő, de az én célom nem ez ) Ezért kellene az összes fúvóka méret.
Persze, emléxem hogy írtad, de..........
Fúvóka méretek lejjebb.
Attól hogy nem kopott, meg átszerelt "új" cuccok, még be kell karburálni a gépet. Azt mondod jól megy, ezek szerint el kell venni még tőle naftát, persze ésszel.
Bezninszint jó, súbertű nem kopott, fúvókák mérete (nem a szám rajta) jó, akkor egy pár tesztkörrel be lehet állítani jól, úgy hogy jól is megy, és nem eszik sokat.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:Igen,de az egésznek ellent mond az hogy normál levegőnél nyakig kell emelni a súbert!
Ha jóbban vissza nézel fotón elküldtem a méreteket.
Igen tudom és azért kérdeztem, hogy mi a különbség a sima 30N-2 és a 30N 2-5 között, mert Te a 30N 2-5 re adtad meg az adatokat ez pedig a 30N-2.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Ne akarjon senki egy kopott motoron kopott karbit a gyári értékek alapján beállítani. Esetünkben azok már csak kiindulási alapot képeznek, ami alapján karburálni kell a rendszert.
A nagy fogyasztást és "érzéketlen"karbit főleg a súbertű kopása okozza, aminél már az 0.5 tizedes eltérés is hatalmas, és literekben mérhető az eredménye.

Köszi MrDok !

Az előzőekben írtam, hogy a motor nem kopott. "M" zárolt katonaiból lett átrakva az egész belseje és a henger is, csak a motorszám miatt maradt az üres blokk. A karbi cserében ugyan nem vagyok biztos, viszont az sem csörög, nem zörög, passzos minden. Fiatal srácé volt a gép, az apja ügyezte a belső cserét, de lehet, hogy semmi sem számít alapon a srác átvariálta a fúvókákat. ( megy is mint a repülő, de az én célom nem ez ) Ezért kellene az összes fúvóka méret.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Igen,de az egésznek ellent mond az hogy normál levegőnél nyakig kell emelni a súbert!
Ha jóbban vissza nézel fotón elküldtem a méreteket.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:Pedig kénytelen leszel szétbontani a karbit,mert addig csak totózhatunk itélet napig.
Sőt nekem a 140 es fúvókával nem evet ennyit.
Mindenképp szét fogom szedni, ezért kérnék pontos fúvóka méreteket. Azokat megveszem és utána az összeset cserélem. Patrik írt méreteket, amihez kérnék megerősítést, vagy cáfolatot.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Tri-Ton írta:
pnlaci írta:Pedig 130 as fúvókával jó kéne legyen.A tű középen 1,5 levegővel.Te Tóni a szivatódugatyúd le zár rendesen?
Amúgy a benyát hígithatnád legalább1:50re.Sok az olaj az ETZ nek.
OK Laci ! Az én okoskodásom a következő : az 1:45-ös sűrűbb mint az 1:50 , ezért attól nem fogyaszthat többet, hisz nem fér át több a fúvókákon, csak esetleg jobban füstöl. Lehet, hogy nem így van, csak én gondolom így. Az 1,5 levegővel szinte teljesen be kell csavarnom az alapjárati ( súber emelő ) csavart, hogy ne álljon le. A szivató gumin halványan látszik a lezáró réz, kör alakú nyoma.
Ne akarjon senki egy kopott motoron kopott karbit a gyári értékek alapján beállítani. Esetünkben azok már csak kiindulási alapot képeznek, ami alapján karburálni kell a rendszert.
A nagy fogyasztást és "érzéketlen"karbit főleg a súbertű kopása okozza, aminél már az 0.5 tizedes eltérés is hatalmas, és literekben mérhető az eredménye.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Pedig kénytelen leszel szétbontani a karbit,mert addig csak totózhatunk itélet napig.
Sőt nekem a 140 es fúvókával nem evet ennyit.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:Pedig 130 as fúvókával jó kéne legyen.A tű középen 1,5 levegővel.Te Tóni a szivatódugatyúd le zár rendesen?
Amúgy a benyát hígithatnád legalább1:50re.Sok az olaj az ETZ nek.
OK Laci ! Az én okoskodásom a következő : az 1:45-ös sűrűbb mint az 1:50 , ezért attól nem fogyaszthat többet, hisz nem fér át több a fúvókákon, csak esetleg jobban füstöl. Lehet, hogy nem így van, csak én gondolom így. Az 1,5 levegővel szinte teljesen be kell csavarnom az alapjárati ( súber emelő ) csavart, hogy ne álljon le. A szivató gumin halványan látszik a lezáró réz, kör alakú nyoma.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Patrik írta:Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90

Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.
Köszi Patrik ! Ezt az előbb kifelejtettem. A szivató gumija új, jól zár és a motor rendesen érzi a nyitott és zárt állapotot. Viszont a benzin-levegő csavart emelt ( 1800 körüli ) alapjáraton kivettem, a kezembe volt és még majdnem egy percig ment mire leállt.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Pedig 130 as fúvókával jó kéne legyen.A tű középen 1,5 levegővel.Te Tóni a szivatódugatyúd le zár rendesen?
Amúgy a benyát hígithatnád legalább1:50re.Sok az olaj az ETZ nek.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Főfúvóka: 125 (130) amelyik jobb neki.
Alapjárati: 45
Hidegindító: 90

Nézd meg a szivató gumiját nincs e szétmenve,nem enged e át vagy nincs felakadva.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

pnlaci írta:
Tri-Ton írta:S O S !!!
Kérlek benneteket segítsetek egy kicsit. Nem ötletelést kérnék, hanem hozzáértő véleményt ! Mit tegyek? A múltkor írtam, hogy nagy a fogyasztásom ( 6,5 ) Ma a leellenőriztem a következőket. Előgyújtás század mm-re indikátor órával 3,0 , súbertű a legfelső rovátkában zárt ( legmélyebben áll ) szép alapjáratom akkor van, ha 5 - 6 fordulatnyit kicsavarom a levegő keverés állító csavart. ( a nagykönyv szerint ez 1,5 fordulatnyira kell nyitni ) Ha beljebb hajtom hallhatóan, szép lassan belefullad az 1:45-ös benzinbe. Nem szedtem szét a karbit, de biztosan sokat kap. ( IFA 30N-2 típus ) Kérdésem: melyik fúvóka mekkora kell, hogy legyen ennél a típusnál ??? ( Ja : ETZ 250-ről beszélek )
Előre köszönöm a válaszokat !
Szia Tóni.A főfúvókád méretét megtudod adni?
Szia Laci !
Mint ahogy írtam is, még nem szedtem szét. Emlékeim szerint 130, de ez csak emlék.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tri-Ton írta:S O S !!!
Kérlek benneteket segítsetek egy kicsit. Nem ötletelést kérnék, hanem hozzáértő véleményt ! Mit tegyek? A múltkor írtam, hogy nagy a fogyasztásom ( 6,5 ) Ma a leellenőriztem a következőket. Előgyújtás század mm-re indikátor órával 3,0 , súbertű a legfelső rovátkában zárt ( legmélyebben áll ) szép alapjáratom akkor van, ha 5 - 6 fordulatnyit kicsavarom a levegő keverés állító csavart. ( a nagykönyv szerint ez 1,5 fordulatnyira kell nyitni ) Ha beljebb hajtom hallhatóan, szép lassan belefullad az 1:45-ös benzinbe. Nem szedtem szét a karbit, de biztosan sokat kap. ( IFA 30N-2 típus ) Kérdésem: melyik fúvóka mekkora kell, hogy legyen ennél a típusnál ??? ( Ja : ETZ 250-ről beszélek )
Előre köszönöm a válaszokat !
Szia Tóni.A főfúvókád méretét megtudod adni?
Az az érdekes mintha utángyártot karbi lenne.Ott szerepel úgy hogy 30N -2.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pnlaci 2015.04.09. 20:53-kor.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

S O S !!!
Kérlek benneteket segítsetek egy kicsit. Nem ötletelést kérnék, hanem hozzáértő véleményt ! Mit tegyek? A múltkor írtam, hogy nagy a fogyasztásom ( 6,5 ) Ma a leellenőriztem a következőket. Előgyújtás század mm-re indikátor órával 3,0 , súbertű a legfelső rovátkában zárt ( legmélyebben áll ) szép alapjáratom akkor van, ha 5 - 6 fordulatnyit kicsavarom a levegő keverés állító csavart. ( a nagykönyv szerint ez 1,5 fordulatnyira kell nyitni ) Ha beljebb hajtom hallhatóan, szép lassan belefullad az 1:45-ös benzinbe. Nem szedtem szét a karbit, de biztosan sokat kap. ( IFA 30N-2 típus ) Kérdésem: melyik fúvóka mekkora kell, hogy legyen ennél a típusnál ??? ( Ja : ETZ 250-ről beszélek )
Előre köszönöm a válaszokat !
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Engem meg szivat a jószág.(igaz az én hülyeségem miatt)Fel raktam hátra egy új gumit(120/90es)ozt kicsit lefogja a gépet.
Szerintem átmérőbe legalább2-3cm.pluszban.Jól megy jól húz,de 5. ben 4000-4500 től már megérzi a pluszt.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

z25z írta:Nahh méricskéltem :-) Felragasztottam a tankra a telcsit és műholdas GPS segítségét vettem igénybe. Szeged elkerülő, szélcsend (kb. 3 km hosszú szakasz) 2 x oda vissza nyélgáz. Nem erre számítottam: 6300 rpm, ennél többet 5-ben nem forgott. (3.:7200, 4.:6900). 18-as lánckerékkel a 6300 rpm GPS szerint 122 Km/h. Az utazóm 5200 körül szokott lenni, ez 103 Km/h. Ugyanezen fordulatszámhoz tartozó sebesség 19-es lánckerékkel kb. 8-9 km/h-val lenne több. Viszont amit nem gondoltam, hogy meglepően pontos a gyári kilométeróra. (nem szoktam nézni, csak a fordulatszámmérőt)
Na de a lényeg cáfolom, hogy a binggel ne lehetne húzni a szarvát :twisted: És nem éreztem felül sem, hogy elkevesellne.
Nem rossz.Nem rossz.Sőt !
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:mindenképp :-)
Oké jóóó! Addig majd azért óvatlanba pánikszerüen majd dobj egy privit mennyi lenne az nekem. Lassan fial itthon a dög így jó lesz tudnom előre mennyi az annyi. :twisted: :D
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

mindenképp :-)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Enyém mikor megvettem 15 éve akkor ment egy pár évet hasonlóan mint a tied, aztán motorgenerál volt és valami történt azóta se megy annyit...
A lényeg a macskahajigálós eszköz ha meglesz majd szolj már...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Tapasztalatom alapján 300-asként nem forog többet, mint 250-es korában, sőt.... Inkább nyomatékosabb. Ehhez még társul a 18-as lánckerék így asszonnyal túradobozokkal, felpakolva sátor, hálózsák stb. sem kell visszaváltogatni 5-ben még szembe szélben sem. 250-esként a legnagyobb fordulat amit 5-ben elértem valaha is az 6700 volt, ez még 19-es lánckerékkel. Na ez lehetett kb. 140, de azért hozzáteszem, hogy kellett egy jó kis hátszél is hozzá :-)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 37 vendég