Ez mennyire igaz a mi Mz-ink esetében?
A kompresszió növelésével plusz teljesítmény nyerhető, hiszen a nagyobb sűrítéshez nagyobb sűrítési végnyomás és hőmérséklet tartozik, majd az égés is erről a magasabb nyomású pontról indul el. És mivel az égés előtti nyomás és hőmérséklet is magasabb, így az égési csúcsnyomás is magasabb lesz, ami a dugóra ható nagyobb erő miatt plusz nyomatékot jelent majd a főtengely végén. Ez számszerűen: egy ~7-es értékről ~10-11-re való növelés hozzávetőlegesen +10-12%-ot jelent. Tehát oltári növekedésre azért nem kell számítani ezáltal, de sok kicsi sokra megy!
De ha ennyire egyszerű a teljesítménynövelés, akkor miért ácsorognak a benzinüzemű motorok még mindig 10 körüli sűrítési viszonynál? Egyrészt van egy PeakFiringPressure (égési csúcsnyomás), aminek az anyagszilárdság szab határt. Erre a leglátványosabb példát alább láthatjátok: kiválóan látszik, ahogy a blokk kettészakadt a forgattyústér és a hengerek aljának a találkozásánál. Persze nem blokk szokott elsőnek kettétörni; előbb még ott van a hajtókar, a főtengely, stb.
Aztán a következő hátráltató tényező az üzemanyagok kompressziótűrése. Minél nagyobb a sűrítési végnyomás, annál hajlamosabb a benzin a detonációs égésre. (Ennek részleteire majd a gyújtás fejezetben térek ki). A detonációs égés elkerülésére az előgyújtás csökkentése kínálkozik a legkézenfekvőbb megoldásnak. Tehát összegezve, ha növeljük a sűrítést, akkor egy idő után csökkentenünk kell az előgyújtást. Szóval amit nyerünk a révnél, elvesztjük a vámnál.
http://www.geree.hu/wp-content/uploads/ ... losion.jpg
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.