Sziasztok!
A héten sort kerítettem a kipufogó kiégetésére.
A korábbi fórum leírások alapján szinte biztos voltam benne, hogy gyári a kipufogó. Ezt a sérülései is alátámasztják. Kicsit tartottam tőle, hogy szét fog égni, vagy nem tudom rendbe rakni, de a végeredmény egész pofás lett.
Sajnos útközben kipróbálni még nem volt módom, de a súlya és a hangja alapján jónak ígérkezik.
Szóval nekifeszültem. Pörzsölő, porszívó kifújó oldalára felragasztottam a csövet, meg egy vaslap. Nagyjából ahogy Bokodi Áron is megírta a cikkében.
Első nekifutásra, a motor felőli végén, nem akart beindulni az égés. 30 cm-re volt éghető dzsuva.
Ez köszönhető szerintem annak, hogy 50-es keveréket használok benne sthil olajjal és 100-as bengával. Ez nem a reklám helye, csak saját megrögzöttség.
No, az égés onnan nem indult, maradt a másik vége. Onnan beindult. De csak azért, mert szerintem a porszívó sokat nyomott és kihűtötte. Ezt megelőzendő, pörzsölővel kapta kívülről a plussz hőt.
Eleinte csak füstölt,
aztán feltűnt, hogy egy kicsit minta lángolt volna a nyakánál.
Aztán egyre jobban lángolt. Nagyjából így:
No itt egy kicsit megilletődtem, mert nem emlékeztem az írásokból, hogy a még egy pörzsölő is járna a mutatványhoz. De itt már úgy gondoltam, úgyis mindegy, hadd szóljon neki.
Lehetett látni ahogy halad előre a kipufogó izzása. Itt csak 1-2/percre kell gondolni.
Aztán az izzás elérte a törést és az égés abba maradt, és már csak vékonyan izzott. Itt bele is fényképeztem a kipufogóba, hogyan is néz ki. A pörzsölővel persze továbbra is segítettem kívülről. (Az ujjam kicsit bele lógott a képbe:S )
Ja és itt egy érdekesség ütötte meg az orrom. Véletlen beleslukkoltam a kijövő levegőbe és olyan volt a szaga, mint amikor kénezek...
No az égetés közbe lezajlott, kihűlt a kipufogó, én meg majdnem elrítam magam, hogy néz ki.
Hirtelen ijedtemben gondoltam, megpróbálom polírozni. A polírpaszta nem hatott neki. Aztán nekifeszültem ciffel. Az se.
Elkenődtem, aztán gratuláltam magamnak, hogy jól elrondítottam a kipufogót.
És jött a szikra
polírpapír! 1000-est előszedtem. Csiszolgatom, valamit iperedik. Akkor próba inkább durvábbal, mert szeretem ha látom a haladást. A 360 elég jónak bizonyult. Megörültem, hogy jó lehet. A szépítés ekkor este abba is hagytam, inkább teljesen kiürítettem a kipufogót. Ami pernye benne maradt, kifújattam és egy szakadt kézifék bowdent szétnyitva és fúróba fogva kicucáltam a maradék salakot amíg beért. Ezt a könyökbe is belenyomtam.
Másnapra meglett a csiszolás taktika. Elsőnek 360-as papír, aztán 1000-es és a végén polírozó gép pasztával.
Az eleje még semmi, a közepe 360-assal csiszolt, a vége 1000-es csiszolt.
Itt a 360 és az ezres közti különbséget akartam szemléltetni.
Végigmetem az egészen papírokkal, aztán a végén megpolíroztuk az egészet és úgy megörültem neki, hogy nem is fényképezgettem, hanem fel is raktam a gépre. Most hamar csináltam egyet róla.
A csiszolás így talán egy órámba került.
Képen nem látszik, de nagyon-nagyon közelről megnézve a csiszolásnak enyhe nyomait látni.
Egyébként patent lett. Kb 2 jó marék salak jött ki belőle és 2 kilóval tutira könnyebb is lett. Ezt abból gondolom, hogy egy kézzel pontosan meg bírtam tartani a felrakásnál. A hangja kopogtatásra jó lemezes, nem olyan tompa.
Esett az eső így csak a garázsba tudtam elindítani, de a hangja jó pattogós, egészséges kétütemű lett, meg az alapjárat is feljebb került.
Ja egy megjegyzés. A leírások alapján kicsit tartottam, hogy nagyon-nagy füst lesz, így nehogy rámhívják a tűzoltókat, megelőzésképpen beszóltam nekik. A diszpécser kihűlt, igazából köpni-nyelni nem tudott, mikor mondtam neki, hogy mit fogok elkövetni. De tudomásul vette. Megnéztem volna az arcát, mikor mondom neki, hogy EZT kipufogót fogok kiégetni
No nem kell beszólni! Nem volt olyan vészes. Nagyjából úgy füstölt mint egy combosabb grill begyújtáskor.