Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Márton »

Köszönöm a segítséget. Szerzek belevaló gyertyát.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Szőke Roland írta:Sziasztok!

Az a gondom a motorommal, hogy bárhogy állítom a karburátort szívatás, indítás és kis alapjárati pöfögés után megáll. Az üzemanyag rendesen folyik a tankból szóval csak a karburátorban lehet a gond. Kitisztítottam a fúvókákat, megnéztem az úszót nem-e lyukas szóval átnéztem. Esetleg valami ötlet, megoldás?
A szivató henger aljában megvan a gumidugó ?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Márton írta:Most nagyon nem jó fórum témában vagyok. Gyújtáskimaradás orvosolva van. Kérdésem az, hogy emeljek a súbertűn, hogy a gyertya szép barna legyen, vagy maradjak a nagyobb hőértékűnél?
Én tavaly dec. 1-ig ETZ 150-el jártam minden nap dolgozni időre. Nem fogadtam meg a tanácsokat, miszerint télen/hidegebb időkben már a kisebb hőértékű gyertya kell bele. Maradt benne a 260-as hőértékű B8HS. Januárban is, ha nem volt túl hideg (-5 foktól hidegebb), akkor is ezzel a gyertyával mentem. Semmi probléma nem volt vele, nyilván azért 0 fok körül több melegítésre van szükség, mielőtt használható a motor, de végig szép őzbarna volt a gyertyám. Szóval ha nem fontos, én nem növelném a fogyasztásomat a súbertű emelgetéssel. Tenném bele a nagyobb hőértékű gyertyát. De különben is motorja válogatja. Nekem bevált, lehet, hogy neked nem fog. Nézd meg a nagyobb hőértékűvel aztán úgyis kitapasztalod, hogy jó-e így vagy sem.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Márton »

Most nagyon nem jó fórum témában vagyok. Gyújtáskimaradás orvosolva van. Kérdésem az, hogy emeljek a súbertűn, hogy a gyertya szép barna legyen, vagy maradjak a nagyobb hőértékűnél?
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Márton »

allllli írta:Ha kihagy a gyújtás nyilván a gyertyacsere tűnik a legegyszerűbb megoldásnak, de nagyon kicsi az esélye, hogy az okozza a gondot. Megszakító, nem szorul a tengelyén? Érintkezői tiszták? Kondenzátor jó még. Alapjáraton/pörgetve a motort szikrázik a megszakító? (ha nagyon szikrázik, akkor kondenzátor csere!) És maradt még a gyújtótrafó. Sokszor tréfált meg e biztosnak tűnő szerkezet. Én konkrétan erre tippelnék.
Pipa kimérve, jó. Kábel cserélve, az is jó, trafó cserélve gyári bontottra, nem volt változás. Most lett újravezetékelve az egész motor, megszakító is cserélve lett. Kondin kívül már szinte mindent cseréltem, de kapacitásmérővel még melegen is jó volt. Igaz ettől függetlenül még átüthet üzem közben, de most volt alkalmam új gyertyát venni és azzal megszűnt a gyújtáskimaradás.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Ha kihagy a gyújtás nyilván a gyertyacsere tűnik a legegyszerűbb megoldásnak, de nagyon kicsi az esélye, hogy az okozza a gondot. Megszakító, nem szorul a tengelyén? Érintkezői tiszták? Kondenzátor jó még. Alapjáraton/pörgetve a motort szikrázik a megszakító? (ha nagyon szikrázik, akkor kondenzátor csere!) És maradt még a gyújtótrafó. Sokszor tréfált meg e biztosnak tűnő szerkezet. Én konkrétan erre tippelnék.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Márton »

aronpfabian írta:
Márton írta:Sziasztok!
Kis TZ-ben 32Km után így néz ki a gyertya. Brisk N15C frissen vásárolva. Az NGK B8HS szép barna volt a nagyobb hőértékű meg fehér?
Vagy még mennem kéne vele?
Kép
A B8HS inkább az N14C-nek felel meg. A számozás a Brisknél fordítva van, az N15C kisebb hőelvezető képességű, "melegebb" gyertya, tehát normális a túlhevülése ha eddig B8HS volt benn és jó volt.
Értem. Én N14C-vel vettem a motort de az utóbbi időben már melegen kihagyott a gyújtás, 3000 alatt, de főleg alapjáraton. Beletettem az NGK gyertyát amivel a Simson köszönte szépen jó ment, de azzal is kihagyott 10Km megtétele után. Ezzel tökéletesen ment de fehérre ég a szigetelése. Öngyulladást nem tapasztaltam. Mitévő legyek? Adjak neki egy kis naftát? Vagy mégis jobb lenne N14C gyertya bele? Olyat szerettem volna bele de nem volt, az eladó "15 éve van motoros boltja az állítása szerint, nem mondjam meg neki mi jó abba a motorba" mondta, hogy ez jó bele. Próba szerencse, megvettem hátha tudnék motorozni egy jóízűt, de most tanácstalan vagyok.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Márton írta:Sziasztok!
Kis TZ-ben 32Km után így néz ki a gyertya. Brisk N15C frissen vásárolva. Az NGK B8HS szép barna volt a nagyobb hőértékű meg fehér?
Vagy még mennem kéne vele?
Kép
A B8HS inkább az N14C-nek felel meg. A számozás a Brisknél fordítva van, az N15C kisebb hőelvezető képességű, "melegebb" gyertya, tehát normális a túlhevülése ha eddig B8HS volt benn és jó volt.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Márton »

Sziasztok!
Kis TZ-ben 32Km után így néz ki a gyertya. Brisk N15C frissen vásárolva. Az NGK B8HS szép barna volt a nagyobb hőértékű meg fehér?
Vagy még mennem kéne vele?
Kép
Avatar
Szőke Roland
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland »

Sziasztok!

Az a gondom a motorommal, hogy bárhogy állítom a karburátort szívatás, indítás és kis alapjárati pöfögés után megáll. Az üzemanyag rendesen folyik a tankból szóval csak a karburátorban lehet a gond. Kitisztítottam a fúvókákat, megnéztem az úszót nem-e lyukas szóval átnéztem. Esetleg valami ötlet, megoldás?
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Kísérletezgető kedvűek kipróbálhatják az OMV-t (Budapest környékén és a nyugati határ mentén Schwechat-i finomítású (osztrák) benzint árulnak, esetleg a Lukoil kutakat, ahova romániából szállítják az üzemanyagot (a Lukoil 100-as kb MOL 95-ös árban van).
A többi többi kúton százhalombattai üzemanyagot adnak.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az országhatárt átlépve egyértelműen kiderül sajnos... ](*,)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Sziasztok!
Hallottam, hogy milyen gyenge minőségű a manapság 95-ösnek titulált benzin.Erre Bambi Mester hívta fel a figyelmemet.
Ment a motorom, rendesen, sáraz a kipufogó, jól is indul. Gondoltam kipróbálom a 100-as oktánszámú benzint, de ismerve az MZ igényét, nem sokra számítottam!
Lássunk csodát, a motor elcsendesedett, sokkal nyomatékosabb lett! Gyorsulása, jelentősen megnőtt! Használok mostanában Fimolt is. A felső tűgörgő csörgés is megszünt. De amit leírtam, egyértelműen a benzin minőségének is köszönhető.
Elgondolkodva, milyen vacak a 95-ös oktánszáma? Szerintem nincs meg, az biztos!
Szóval aki úgy gondolja próbálja ki! Nekem nagyon bejött!
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Márton »

zudori írta:Milyen utángyártottat vettél?
Azért kérdezem, mert ami a motoromon volt eredetileg az egy tajwani replika volt és nálam tökéletesen üzemelt. Most BING van rajta és az is jó.
Ami Futár Motorosboltban van. Azt írják, hogy BVF utángyártott. Nem túl mérethelyes cucc. Maga a súber sem azonos méretű a régivel. A baj viszont az, hogy a szívótorokra nem megy fel teljesen. Így viszont falsot szív. 3000-es alapjáratot kellett beállítani, hogy ha világítást kapcsolok akkor ne álljon le. Visszatettem a régit és csodálkoztam, hogy az tövig rámegy a csonkra. Ezzel 1300-as alapjárat és világítást kapcsolva sem áll le. De szerintem az a 2mm sokat számít teljesítmény ügyileg. Majd az új karbin bővítek, hogy rámenjen a csonkra és kipróbálom úgy. A belét meg kicserélem a régivel.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Milyen utángyártottat vettél?
Azért kérdezem, mert ami a motoromon volt eredetileg az egy tajwani replika volt és nálam tökéletesen üzemelt. Most BING van rajta és az is jó.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Márton »

tiger1342 írta:
Márton írta:Sziasztok!
A kis ETZ-m fel van fúrva 125-ről, 150ccm-re. Pontosabban 57mm a furat. Ezt már így vettem, nem én követtem el. Csak az a helyzet, hogy a karburátor 22n2-es. Annyit változtattak rajta, hogy a főfuvi 115-ös. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes lenne-e feldörzsárazni 24mm-re?
Előre is köszönöm a választ!
Nem. Inkább vegyél rá egy 24-es karbit. Karburátorban a furatok erre a méretre vannak kitalálva, nem lehet csak úgy bővíteni rajta...
Vettem utángyártottat, kár volt.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Márton írta:Sziasztok!
A kis ETZ-m fel van fúrva 125-ről, 150ccm-re. Pontosabban 57mm a furat. Ezt már így vettem, nem én követtem el. Csak az a helyzet, hogy a karburátor 22n2-es. Annyit változtattak rajta, hogy a főfuvi 115-ös. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes lenne-e feldörzsárazni 24mm-re?
Előre is köszönöm a választ!
Nem. Inkább vegyél rá egy 24-es karbit. Karburátorban a furatok erre a méretre vannak kitalálva, nem lehet csak úgy bővíteni rajta...
TS powa!
Kép
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Márton »

Sziasztok!
A kis ETZ-m fel van fúrva 125-ről, 150ccm-re. Pontosabban 57mm a furat. Ezt már így vettem, nem én követtem el. Csak az a helyzet, hogy a karburátor 22n2-es. Annyit változtattak rajta, hogy a főfuvi 115-ös. Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy érdemes lenne-e feldörzsárazni 24mm-re?
Előre is köszönöm a választ!
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

A tűre nem emlékszem, pontosabban nem tudom, milyen volt benne. A fúvóka elsőre 100-as volt, de kevésnek bizonyult, A 105-ös jó lett, ment mint a távírat csak zabált. Egyébként nekem 150-es hengerem van.A brátom 250-es motorján viszont szintén Dellorto van, ott a 100-as fúvóka vált be. Az a karbi is 28-as, csak más egy kicsit.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Arra nem emlékszel véletlenül, hogy a 125-ösön milyen fúvókákkal, és tűvel használtad a karbit? 250-esben 120-as főfúvókával, és X52 tűvel sokall teljes gáznál. Fél gáztól lefelé jó.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

No most megfogtál, én olyan büszke voltam magamra, hogy ezt is tudom, de szerintem ott más nem szerepel, mert amikor úszót kerestem hozzá, pontosan leírtam ami ott volt. A karbi most nincs nálam, a 250-es dobozolt alkatrészei között van, Bonyhádon.
Van egy pár kép, majd megkeresem.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Persze. :-)

...de a phb után is van egy betűje, meg a 28 után is. Azokra lennék kíváncsi.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Azt értem, de mit vennél át? A Dellorto-t?
PHB 28-as
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ha neked nem szimpi, akkor olcsón átvenném... (csak mert nekem tetszik a konstrukció)


A 28-as dellorto nagy egy széria kis mz-re. 30 le környékét tud etetni. Nem csoda, ha sokat evett vele.


Melyik típus van neked?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Ez amit belinkeltél, jól látom egy használt karbi?
Nekem is van már egy 250-esem, igaz még dobozban, de csak el fog készülni.
A kis ETZ-re tettem egy Dellorto PHB-28-ast, de nem győzött meg, sokat evett- kb.: 5 litert. Még októberben vettem egy új BING-et, amit most júliusban feltettem és lássunk csodát, nagyon jól megy, tökéletes az alapjárat, a fogyasztás 3,3 és 3,6 között mozog. És csont száraz a kipufogó vége. Nem a letörölgetés után, hanem sok-sok km. után.
Most úgy gondolom,megpróbálom a Dellorto-t a 250-es motoron, 28-as a torok, ha nem jó akor BING, most jön amiért írtam, nézegettem, kb. 110 EURO, ami sok, de az itthoni kereskedők majdnem 60 ezerért kinálják, ami irreális.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Esetleg egy jó kis kínai binget valaki?
http://www.aliexpress.com/item/replace- ... 66888.html
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Ezt a leírást ma találtam, Mikuni VM30-ra esküszik a kolléga ETZ 250-en:
http://www.realclassic.co.uk/techfiles/ ... tz250.html
Mikuni VM30:
150 main
45 pilot 1.5 turns out
6DH3 needle mid-notch
P-5 needle jet
2.5 slide
TS powa!
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ha jól emlékszem, valamelyikőtök épített dellorto phbh28 karbit 250-es TS-re, vagy /1-re. Milyen fúvókakonfiggal vált be? Kaptam egy ilyen karbit, és nem bánnám, ha a kísérletezési fázist tudnám rövidíteni mások tapasztalatával. 8-[
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Akkor jó.
aronpfabian írta:
popitty írta:Valaki igaz hitére árulja el mi a különbség a 22N-2 és a 24N-2 karburátorok között. És azt is hogy a 150-es ETZ-re melyik való mert engem a boltos nagyon megkevert.
A torokátmérő (22 mm / 24 mm) és a fúvókaméretek.
125-re a 22-es, 150-re a 24-es kell.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta:Valaki igaz hitére árulja el mi a különbség a 22N-2 és a 24N-2 karburátorok között. És azt is hogy a 150-es ETZ-re melyik való mert engem a boltos nagyon megkevert.
A torokátmérő (22 mm / 24 mm) és a fúvókaméretek.
125-re a 22-es, 150-re a 24-es kell.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Valaki igaz hitére árulja el mi a különbség a 22N-2 és a 24N-2 karburátorok között. És azt is hogy a 150-es ETZ-re melyik való mert engem a boltos nagyon megkevert.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

MrDok írta: Az az igazság, hogy a fúvóka méretet/karburálást nem árt a motor állapotához, karbi kopottságához, vezetési szokásokhoz, átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez állítani.
Ha ezt nem szeretnéd, akkor megteszi a gyári méret.......... :mrgreen:
Bizony így van. A hegyekben nagyon kijött az, hogy ami 5-600 m magasan tökéletes beállítás volt, az 2 órával később 1600 m magasan már keményen dús keveréket adott.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta:
MrDok írta:[átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez :mrgreen:
Na ne má.
Nem túlzás ez egy kicsit?
Túlmisztifikálod. :D
Jó hogy nem már a szomszédasszony kebelmérete is belejátszik nem? :D
Már hogy a fenébe ne játszana bele?! :shock:
Nem mindegy a terhelés sem! A mérettel nő a súly! :wink:
Jössz a börzére? Ha igen, megtalálsz! 8)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta:[átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez :mrgreen:
Na ne má.
Nem túlzás ez egy kicsit?
Túlmisztifikálod. :D
Jó hogy nem már a szomszédasszony kebelmérete is belejátszik nem? :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bugyi63 írta:Így igaz. MZ-re gondoltam én is. TS 250/1-be került egy 69,95mm-es dugó. Hallottam olyat, hogy fúrt hengerhez nem árt a nagyobb fúvóka. De akkor ezek szerint jó lesz az alap méret... Köszönöm!
Az az igazság, hogy a fúvóka méretet/karburálást nem árt a motor állapotához, karbi kopottságához, vezetési szokásokhoz, átlag légnyomáshoz, hőmérséklethez állítani.
Ha ezt nem szeretnéd, akkor megteszi a gyári méret.......... :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
bugyi63
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Fülöpszállás

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bugyi63 »

Így igaz. MZ-re gondoltam én is. TS 250/1-be került egy 69,95mm-es dugó. Hallottam olyat, hogy fúrt hengerhez nem árt a nagyobb fúvóka. De akkor ezek szerint jó lesz az alap méret... Köszönöm!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bugyi63 írta:Üdv!
Van valakinek tapasztalata, hogy 70-es fúrt hengerhez mekkora főfúvóka szükségeltetik?
Mivel MZ fórum, kizárom a 70 köbcentis szimó, vagy egyéb hengert, és a 70-es értéket mm-ben értem. :mrgreen:
Gyári méret. 135.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
bugyi63
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Fülöpszállás

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bugyi63 »

Üdv!
Van valakinek tapasztalata, hogy 70-es fúrt hengerhez mekkora főfúvóka szükségeltetik?
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

Köszönöm!
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Lóri »

27mm
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy Mz ts 125-nél mennyire kell állítani az úszószintet?
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

aronpfabian írta:A motorral együtt kaptam egy "üres" 30N3 karburátort: hiányzik az úszó, súber, súbertű, rugó és a teljes szívató. Ez így csak porfogó, inkább összeraknám.

Lehet jó minőségű, pontos súbert és tűt kapni/csináltatni valahol? Ha igen, hol?
Vedd magadhoz a karbit meg egy (ledes) elemlámpát. Vidd egy egy tetszőleges motoros boltba ahol árulhatnak tolattyút ETZ-hez.

Tedd bele az új tolattyút és vizsgáld meg a kopását:
Kép

Ha ezt látod, felesleges a karbira költeni! :(
Dreamer
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A motorral együtt kaptam egy "üres" 30N3 karburátort: hiányzik az úszó, súber, súbertű, rugó és a teljes szívató. Ez így csak porfogó, inkább összeraknám.

Lehet jó minőségű, pontos súbert és tűt kapni/csináltatni valahol? Ha igen, hol?
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Dreamer írta: Uram, Önnek ezt javasolom! (Piros dobozos)
Köszönöm! A hangvételből már aggódtam, valami durvább (tűzoltó készülék) lesz a piros dobozos. :roll:

Érzem kicsit fura megoldás, de hiába raktam forró vízbe az úszót, egy nyomorult buborékot nem produkált. A melegítésre már szépen fújta ki a benne rekedt anyagot, csak a végén egy pillanatra elbambultam, akkor nyomta szét a túlnyomás.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Thorwald írta:Üdv!

ETZ 250 BVF porlasztóba hol (Budapesten) és milyen úszót érdemes (lehet) venni. A jelenlegi lyukas volt és a nafta kimelegítésekor felrobbant, kicsit megkapta a hő. :oops:
Uram, Önnek ezt javasolom! (Piros dobozos)
Dreamer
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Üdv!

ETZ 250 BVF porlasztóba hol (Budapesten) és milyen úszót érdemes (lehet) venni. A jelenlegi lyukas volt és a nafta kimelegítésekor felrobbant, kicsit megkapta a hő. :oops:
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Kipróbáltam. Ha a részterheléstűt lejjebb teszem, akkor fordulaton már kevés neki a benzin, ha csak kicsi gázt kell húzni.

Amúgy biztosan kopott a tű, mert még a gyári van benne. 1-2 darabot vettem már, de mindegyikkel rosszabb volt, még ennél is, hiába voltak újak.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gesszti írta:Ha kis fordulaton, félnél nagyobb gázt húzok, akkor kicsit bedúsul, és gyengélkedik a motor. Jól gondolom, hogyha kicsit lejjebb állítom a benzinszintet, akkor ezt a hibát csökkenthetem?

(Nagyobb fordulatnál, egész tartományban megy dúsulás nélkül.)
Részterhelés tű egyel lejjebb, vagy csere ha kopott. :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ha kis fordulaton, félnél nagyobb gázt húzok, akkor kicsit bedúsul, és gyengélkedik a motor. Jól gondolom, hogyha kicsit lejjebb állítom a benzinszintet, akkor ezt a hibát csökkenthetem?

(Nagyobb fordulatnál, egész tartományban megy dúsulás nélkül.)
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Minden átalakítás nélkül felmegy rá, '88tól 250eseken is csatos karbi volt. ;)
MZ ETZ 251e '89
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 42 vendég