Elektronika topik - a pokol kapuja
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ismét egy szó van a szövegben amiért lesz egy kis felháborodás...
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
ETZ 250-em (12V) az újjá születés útjára lépett. Eddig kábelköteget (by Baki Máté. Ajánlom!) és elektronikus feszültségszabályzót vettem. Tirisztoros gyújtásom van. A motorra szeretnék egy akku-őr és hőfokmérőt (egy órában), két ködlámpát, és a motorról tölteni GPS-t vagy telót.... Első kérdésem hogy ezeket figyelembe véve milyen akksit vegyek? 12V - ?Ah - savas vagy zselés? Mit tudnék még javítani elektronika terén? A motorral kapcsolatban maximalista vagyok az "elég hozzá" nem elég. A motort lehet hogy 300 ccm-re fel furatom de ez csak egy talán. "Kezdő" motoros vagyok és a motor szereléshez sem értek igazán. Hozzá értő emberrel csináltatom majd meg csak éppen még nagyon nem találtam senkit... Ezért nagyon várom a tanácsaitokat és ötleteiteket!
Előre is köszi mindenkinek!
Üdv Bandita!
ETZ 250-em (12V) az újjá születés útjára lépett. Eddig kábelköteget (by Baki Máté. Ajánlom!) és elektronikus feszültségszabályzót vettem. Tirisztoros gyújtásom van. A motorra szeretnék egy akku-őr és hőfokmérőt (egy órában), két ködlámpát, és a motorról tölteni GPS-t vagy telót.... Első kérdésem hogy ezeket figyelembe véve milyen akksit vegyek? 12V - ?Ah - savas vagy zselés? Mit tudnék még javítani elektronika terén? A motorral kapcsolatban maximalista vagyok az "elég hozzá" nem elég. A motort lehet hogy 300 ccm-re fel furatom de ez csak egy talán. "Kezdő" motoros vagyok és a motor szereléshez sem értek igazán. Hozzá értő emberrel csináltatom majd meg csak éppen még nagyon nem találtam senkit... Ezért nagyon várom a tanácsaitokat és ötleteiteket!
Előre is köszi mindenkinek!
Üdv Bandita!
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Milyen ember az olyan, aki huszon éve motorozik, még sincs gerince a nevét vállalni, és csak a fikázásért egy másik nikkel regisztrál? :OnyuszivagyMcFly írta:Sziasztok.
...
Sajnálatos, hogy felnőtt ember ilyen...
Dreamer
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a kimerítő választ.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Van TS-hez való 6V elektronikus fesszabályzó is, inkább szerezz be egy olyat!TareszHUN írta:Hello. Érdekelne hogy az ETZ-ben és a TS ben lévő mechanikus fesszabályzó mennyiben tér el. Az érdekelne hogy be lehet-e szerelni a 12V-os Fesszabályzót a TS-be úgy hogy csak max 8V-val töltsön. Elvileg lehetséges mivel nincs nagy külömbség a 2 között, de inkább rákérdek itt hátha valaki csinált már ilyet.
A TS-nél valóban hasonló a gerjesztés szabályozásának módja az ETZ-hez, de a rendszer nem csak a feszültségében hanem a felépítésében is eltér az ETZ-étől: egyenáramú dinamó szolgáltatja az áramot. Ehhez kell még egy úgynevezett visszáramkapcsoló a + ágra, ami megakadályozza, hogy amikor a dinamó az akkumulátornál kisebb feszültségen van (pl. alapjáraton), a dinamón át folyjon az akku árama és leégesse azt. Ilyen az ETZ 12V rendszerében nincsen, mert ott a háromfázisú generátor váltóáramát egy diódasor egyenirányítja a feszültségszabályzó előtt, ez megoldja a visszairányú áramfolyás megakadályozását is.
Hasznos film a témában
UI: ha még diódát be is tudsz építeni mellé, sem a mechanikus, sem az elektronikus 12V feszültségszabályzó nem lesz olyan mértékben átállítható, hogy a 6V akkunak való 7.2V feszültségre tudjad belőni.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csodálkoznék, ha sikerülne, az ETZ 12V-os, gondolom mások a tekercselések, meg ugye ott generátorhoz alkották, míg a TS-ét dinamóhoz.
Igazából, bár tudom ezzel nem fognak páran egyet érteni- a Trabant fesszabályozója sem egyezik az MZ-vel.
Igazából, bár tudom ezzel nem fognak páran egyet érteni- a Trabant fesszabályozója sem egyezik az MZ-vel.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hello. Érdekelne hogy az ETZ-ben és a TS ben lévő mechanikus fesszabályzó mennyiben tér el. Az érdekelne hogy be lehet-e szerelni a 12V-os Fesszabályzót a TS-be úgy hogy csak max 8V-val töltsön. Elvileg lehetséges mivel nincs nagy külömbség a 2 között, de inkább rákérdek itt hátha valaki csinált már ilyet.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ok köszi. Átnézem.zsakfos írta:Hát ha csak akkor veri ki a biztit ha a tompitott van rákapcsolva és azt sem mindig,akkor én a kormánykapcsolót és az attól a lámpafejbe menő vezetékköteget nézném át alaposan.Mondjuk a kormánykapcsolónál ahogy bemegy a vezetékköteg,lehet hogy kidörzsölődött az évek során és néha letestel,pld amikor kanyarodsz.bicsi írta:Sziasztok. Az miért lehet ,hogy etz 125 nél ha világitással megyek kiveri a biztositékot? de nem egyből ahogy rákapcsolom. Valamikor menetközbe.ja és helyzetjelzővel nem veri ki. Csak ha tompitott fényt is felkapcsolom. Segitséget előre is köszönöm.
Erre gondoltam:
Vagy még a gyújtáskapcsoló is lehet rossz.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát ha csak akkor veri ki a biztit ha a tompitott van rákapcsolva és azt sem mindig,akkor én a kormánykapcsolót és az attól a lámpafejbe menő vezetékköteget nézném át alaposan.Mondjuk a kormánykapcsolónál ahogy bemegy a vezetékköteg,lehet hogy kidörzsölődött az évek során és néha letestel,pld amikor kanyarodsz.bicsi írta:Sziasztok. Az miért lehet ,hogy etz 125 nél ha világitással megyek kiveri a biztositékot? de nem egyből ahogy rákapcsolom. Valamikor menetközbe.ja és helyzetjelzővel nem veri ki. Csak ha tompitott fényt is felkapcsolom. Segitséget előre is köszönöm.
Erre gondoltam:
Vagy még a gyújtáskapcsoló is lehet rossz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok. Az miért lehet ,hogy etz 125 nél ha világitással megyek kiveri a biztositékot? de nem egyből ahogy rákapcsolom. Valamikor menetközbe.ja és helyzetjelzővel nem veri ki. Csak ha tompitott fényt is felkapcsolom. Segitséget előre is köszönöm.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na ez azzzzz! Végre már valami csapatápítő tréning! Már túlságosan nyugodt volt itt minden...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A személyeskedést el se kezdjük...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
[quote="nyuszivagyMcFly"]Sziasztok.
Szeretném megköszönni a rengeteg segítséget, hozzászólást a felvetett problémámmal kapcsolatban.
No annyi fórumos kultúrám azért akad, hogy előtte olvasok, aztán írok, továbbá 20 év szocimotorozás alatt ragadt rám is valami a szerelések terén.
Nem azért a két fillérért, de. A regisztrációd óta összesen 4 db bejegyzésed volt és mindegyik kérdés. Márpedig ahogy írod a 20 év tapasztalattal akár Te is segíthettél volna másokon, de ez a része valahogy elmaradt. A micsodádat meg kínálgasd olyan helyen, ahol van rá kereslet. Nekem nem kell, fordítsd vissza és dugd fel magadnak. ( ha elér )
Szeretném megköszönni a rengeteg segítséget, hozzászólást a felvetett problémámmal kapcsolatban.
No annyi fórumos kultúrám azért akad, hogy előtte olvasok, aztán írok, továbbá 20 év szocimotorozás alatt ragadt rám is valami a szerelések terén.
Nem azért a két fillérért, de. A regisztrációd óta összesen 4 db bejegyzésed volt és mindegyik kérdés. Márpedig ahogy írod a 20 év tapasztalattal akár Te is segíthettél volna másokon, de ez a része valahogy elmaradt. A micsodádat meg kínálgasd olyan helyen, ahol van rá kereslet. Nekem nem kell, fordítsd vissza és dugd fel magadnak. ( ha elér )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szép és tartalmas hozzászólás!nyuszivagyMcFly írta:Sziasztok.
Szeretném megköszönni a rengeteg segítséget, hozzászólást a felvetett problémámmal kapcsolatban. Végül sikerült regisztrálni a bajt (kis tz forralja a trafót...), álmotokban sem gondolnátok mi volt a hézag...
Volt egy másik kérdésem is a barkácsban, ott is orrba-szájba kaptam az önzetlen infókat...
Tehát kicsit mérgemben arra gondoltam, megírom, hogy bekaphatjátok. Márpedig leginkább azért, mert hangyafasznyi kis "baromságról" - ami persze nem feltétlenül az, mert mindenki gondja ugyanolyan fontos- oldalakat regéltek. Utána belegondoltam, hogy ez egy klub, ahol összeszokott brigád van. Konkrétan két embert is ismerek a klubból, akik nagyon rendes pacákok. Szóval nyugodtan írjátok ki, hogy ismerősnek, ismertebb tagnak azért összeszeditek magatokat. Így nincs minimál elvárás sem, hiszen akkor feleslegesen tölti az ember az idejét a regisztrálással. Jó pár éve tz-zek, gondoltam elnézek már közétek egy túrára, stb-re... de szerintem túrázzatok csak, bütyköljetek csak, de kérlek írjátok ki, hogy nem aktív tag inkább hanyagoljon. Azt is tudom, hogy sok az ismétlődő, idegesítő kérdés. No annyi fórumos kultúrám azért akad, hogy előtte olvasok, aztán írok, továbbá 20 év szocimotorozás alatt ragadt rám is valami a szerelések terén.
Sziasztok!
ui: Simsonos Patriknak köszönet az önzetlen hozzászólásért, mert egyből dobta az észrevételét-ötletét a trafó gonddal kapcsolatban.
Akkor most kapjuk be, vagy ne kapjuk be?
Van ez úgy, hogy nem sikerül valami, nem jön létre a kontakt, ilyen az élet! A bajt hol regisztráltad? Ezen gondolkodom már egy ideje!
Ezt kár volt írni!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért a "kapjátok be" szerintem elég erős... ellentmondanék.
Én is új tag vagyok, pár hónapja regisztráltam. Volt jópár kérdésem, néha hülyeség is, és eddig a legtöbbnél kaptam is segítséget (sőt, volt, hogy konkrétan alkatrészt ajánlottak fel!)
Van olyan, amire senkinek nincs ötlete, akkor nem igazán kapsz választ. Azért lásd be, ez nem hivatalos terméktámogatás (az utoljára kb 25 éve volt MZ-hez), hanem egy rajongói fórum... nem igazán lehet elvárni semmit, legfeljebb azt, hogy valaki olvassa aki már találkozott hasonló problémával, és tud segíteni. A többire marad a szakirodalom, szerlési video, google...
UI: ha meg nagyon sürgős és/vagy nem akarsz te bütykölni vele, két kifejezetten MZ-vel foglalkozó szerelő is hírdet az oldalon, de az országban máshol is vannak akik vállalják ilyen motorok javítását. Elektromos problémával még akár autóvillamosságishoz is fordulhatsz... nem értem mi a bajod.
Én is új tag vagyok, pár hónapja regisztráltam. Volt jópár kérdésem, néha hülyeség is, és eddig a legtöbbnél kaptam is segítséget (sőt, volt, hogy konkrétan alkatrészt ajánlottak fel!)
Van olyan, amire senkinek nincs ötlete, akkor nem igazán kapsz választ. Azért lásd be, ez nem hivatalos terméktámogatás (az utoljára kb 25 éve volt MZ-hez), hanem egy rajongói fórum... nem igazán lehet elvárni semmit, legfeljebb azt, hogy valaki olvassa aki már találkozott hasonló problémával, és tud segíteni. A többire marad a szakirodalom, szerlési video, google...
UI: ha meg nagyon sürgős és/vagy nem akarsz te bütykölni vele, két kifejezetten MZ-vel foglalkozó szerelő is hírdet az oldalon, de az országban máshol is vannak akik vállalják ilyen motorok javítását. Elektromos problémával még akár autóvillamosságishoz is fordulhatsz... nem értem mi a bajod.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
És teljesen igazad van!nyuszivagyMcFly írta:Sziasztok.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2014.07.19. 17:38
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.
Szeretném megköszönni a rengeteg segítséget, hozzászólást a felvetett problémámmal kapcsolatban. Végül sikerült regisztrálni a bajt (kis tz forralja a trafót...), álmotokban sem gondolnátok mi volt a hézag...
Volt egy másik kérdésem is a barkácsban, ott is orrba-szájba kaptam az önzetlen infókat...
Tehát kicsit mérgemben arra gondoltam, megírom, hogy bekaphatjátok. Márpedig leginkább azért, mert hangyafasznyi kis "baromságról" - ami persze nem feltétlenül az, mert mindenki gondja ugyanolyan fontos- oldalakat regéltek. Utána belegondoltam, hogy ez egy klub, ahol összeszokott brigád van. Konkrétan két embert is ismerek a klubból, akik nagyon rendes pacákok. Szóval nyugodtan írjátok ki, hogy ismerősnek, ismertebb tagnak azért összeszeditek magatokat. Így nincs minimál elvárás sem, hiszen akkor feleslegesen tölti az ember az idejét a regisztrálással. Jó pár éve tz-zek, gondoltam elnézek már közétek egy túrára, stb-re... de szerintem túrázzatok csak, bütyköljetek csak, de kérlek írjátok ki, hogy nem aktív tag inkább hanyagoljon. Azt is tudom, hogy sok az ismétlődő, idegesítő kérdés. No annyi fórumos kultúrám azért akad, hogy előtte olvasok, aztán írok, továbbá 20 év szocimotorozás alatt ragadt rám is valami a szerelések terén.
Sziasztok!
ui: Simsonos Patriknak köszönet az önzetlen hozzászólásért, mert egyből dobta az észrevételét-ötletét a trafó gonddal kapcsolatban.
Szeretném megköszönni a rengeteg segítséget, hozzászólást a felvetett problémámmal kapcsolatban. Végül sikerült regisztrálni a bajt (kis tz forralja a trafót...), álmotokban sem gondolnátok mi volt a hézag...
Volt egy másik kérdésem is a barkácsban, ott is orrba-szájba kaptam az önzetlen infókat...
Tehát kicsit mérgemben arra gondoltam, megírom, hogy bekaphatjátok. Márpedig leginkább azért, mert hangyafasznyi kis "baromságról" - ami persze nem feltétlenül az, mert mindenki gondja ugyanolyan fontos- oldalakat regéltek. Utána belegondoltam, hogy ez egy klub, ahol összeszokott brigád van. Konkrétan két embert is ismerek a klubból, akik nagyon rendes pacákok. Szóval nyugodtan írjátok ki, hogy ismerősnek, ismertebb tagnak azért összeszeditek magatokat. Így nincs minimál elvárás sem, hiszen akkor feleslegesen tölti az ember az idejét a regisztrálással. Jó pár éve tz-zek, gondoltam elnézek már közétek egy túrára, stb-re... de szerintem túrázzatok csak, bütyköljetek csak, de kérlek írjátok ki, hogy nem aktív tag inkább hanyagoljon. Azt is tudom, hogy sok az ismétlődő, idegesítő kérdés. No annyi fórumos kultúrám azért akad, hogy előtte olvasok, aztán írok, továbbá 20 év szocimotorozás alatt ragadt rám is valami a szerelések terén.
Sziasztok!
ui: Simsonos Patriknak köszönet az önzetlen hozzászólásért, mert egyből dobta az észrevételét-ötletét a trafó gonddal kapcsolatban.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Multimétert elő! Gyújtás rákapcsoláskor mérd meg az akkufeszültséget.Szőke Roland írta:Akkor gondolom új akku a lelke.sunbim írta:Kontakthiba valamelyik sarunál.
Akkumulátor időszakos cellazárlat.
Ha az akkumulátorodnál rendben akkor haladj végig a pozitív kábelen végig, ahol sokkal kisebb feszültséget mérsz annál a csatlakozónál van a hiba.
Kontakthibánál csak simán leesik a feszültséged és ezért is szűnhet meg a gyújtásod. Tehát a trafónál is alacsonyabb lesz már a feszültség.
Ha nem cellazárlat miatt halványul hanem valamilyen zárlat akkor ki kelle olvadnia valamelyik 16A-os biztosítékodnak.
Egy gyenge akksi lehet nem tudja kiolvasztani a biztit zárlat esetén.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Szőke Roland
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
- Tartózkodási hely: Maroslele
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor gondolom új akku a lelke.sunbim írta:Kontakthiba valamelyik sarunál.
Akkumulátor időszakos cellazárlat.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kontakthiba valamelyik sarunál.
Akkumulátor időszakos cellazárlat.
Akkumulátor időszakos cellazárlat.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Szőke Roland
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
- Tartózkodási hely: Maroslele
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Mitől lehet ez, hogy a visszajelző lámpák kettőt villannak mielőtt rendesen világítanának? Ugyan ez a gond jelenik meg menet közben is amikor jár a motor. Csak akkor elhalványul és a motor le is áll.
https://www.youtube.com/watch?v=D-AHXRj ... e=youtu.be
Mitől lehet ez, hogy a visszajelző lámpák kettőt villannak mielőtt rendesen világítanának? Ugyan ez a gond jelenik meg menet közben is amikor jár a motor. Csak akkor elhalványul és a motor le is áll.
https://www.youtube.com/watch?v=D-AHXRj ... e=youtu.be
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért a Powerdynamo 180W körül tud, a Minarelli meg 60W körül...sub-ee írta:Vagy felraksz egy minarelli gyújtást ami majdnem ugyanazt tudja mint a Powerdynamo és kerül 7000Ft-ba bontva kompletten.aronpfabian írta:Igen, a Powerdynamot ismerem, nem kicsit van túlárazva, majdnem annyiba kerül mint a motor amihez árulják... Akkor marad a 6V rendszer, kontaktpucolás, új akku meg dinamó/fesszab/trafó ellenőrzés.
Üdv.:Sub-ee
Mondjuk az esztergált cuccok dobják meg jelentősen az árat, forgórész közdarab + állórész közdarab kapásból 5 anyag + 20 munka körül van.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Vagy felraksz egy minarelli gyújtást ami majdnem ugyanazt tudja mint a Powerdynamo és kerül 7000Ft-ba bontva kompletten.aronpfabian írta:Igen, a Powerdynamot ismerem, nem kicsit van túlárazva, majdnem annyiba kerül mint a motor amihez árulják... Akkor marad a 6V rendszer, kontaktpucolás, új akku meg dinamó/fesszab/trafó ellenőrzés.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, a Powerdynamot ismerem, nem kicsit van túlárazva, majdnem annyiba kerül mint a motor amihez árulják... Akkor marad a 6V rendszer, kontaktpucolás, új akku meg dinamó/fesszab/trafó ellenőrzés.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Drága megoldás, de ezzel megnövelhető a teljesítmény és 12V-os lesz a rendszer + elektronikus gyújtás:Gyula-bá írta:Ez így igaz, hacsak nem tekercseled át a forgórészt de a leadott teljesítmény így sem fog megnőni , a vas nem tud többet.gesszti írta:Csodák nincsenek. A 6 V-os dinamó nem fogja bírni tartósan a 12V-ot ...
http://zweirad-schubert.de/powerdynamo-mz
Kis TS-hez nem jó.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez így igaz, hacsak nem tekercseled át a forgórészt de a leadott teljesítmény így sem fog megnőni , a vas nem tud többet.gesszti írta:Csodák nincsenek. A 6 V-os dinamó nem fogja bírni tartósan a 12V-ot ...
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pont a visszáramkapcsolót kell kiváltani diódával.aronpfabian írta:A gyári 6V fesszabhoz kell a dióda? Az megoldja magában a dinamó védelmét, nem?
(félreértettelek?)
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A gyári 6V fesszabhoz kell a dióda? Az megoldja magában a dinamó védelmét, nem?
(félreértettelek?)
(félreértettelek?)
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csodák nincsenek. A 6 V-os dinamó nem fogja bírni tartósan a 12V-ot.
Rakd bele simán az eredeti 6V-os feszszabba a diódát, állítsd be rendesen a szabályzóérintkezőt, és azzal mindent kihozol belőle, amit tud az a dinamó.
Rakd bele simán az eredeti 6V-os feszszabba a diódát, állítsd be rendesen a szabályzóérintkezőt, és azzal mindent kihozol belőle, amit tud az a dinamó.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Erről mi a véleményetek: MZ 12V Umbau
Mennyire használható az ötlet, jól működhet?
A gyári 6V dinamós rendszert alakítja 12V-ra az eredeti feszültségszabályzó univerzális 12V generátorhoz valóra cserélésével. Az akkumulátorból dinamóba visszafolyás ellen pedig egy diódát épít be a D+ és az akku közé (ugye ilyen a generátoros rendszerben nem kell az egyenirányító miatt, ezért az univerzális 12V fesszab. nem tudja)
Mennyire használható az ötlet, jól működhet?
A gyári 6V dinamós rendszert alakítja 12V-ra az eredeti feszültségszabályzó univerzális 12V generátorhoz valóra cserélésével. Az akkumulátorból dinamóba visszafolyás ellen pedig egy diódát épít be a D+ és az akku közé (ugye ilyen a generátoros rendszerben nem kell az egyenirányító miatt, ezért az univerzális 12V fesszab. nem tudja)
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ugyanúgy befér a halogénes is, csak amikor vettem, épp nem volt.
- MrSummertime89
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
És a halogén illeszkedett a sima foncsorba? Én rendes halogénes foncsort akarok, az vajon elfér e a búra alatt?gesszti írta:Igen, a trabi foncsor jó hozzá. Én sima, nem halogénes trabi foncsorba tettem a halogén 35/35-öst. Évek óta így megy. Egész jól, fehéren világít. Vizsgán is elfogadták így.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, a trabi foncsor jó hozzá. Én sima, nem halogénes trabi foncsorba tettem a halogén 35/35-öst. Évek óta így megy. Egész jól, fehéren világít. Vizsgán is elfogadták így.
- MrSummertime89
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hello!
Lehet 6V TS-re H4 foncsort kapni? Vagy a Trabié rámegy a gyári búra alá?
Találtam H4 35/35W halogént.
Szvsz jobb lenne mint a 45/40W dinamókiller.
Lehet 6V TS-re H4 foncsort kapni? Vagy a Trabié rámegy a gyári búra alá?
Találtam H4 35/35W halogént.
Szvsz jobb lenne mint a 45/40W dinamókiller.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gyantás zsugorcsövet használj, az esélyes, hogy ott marad a helyén.Szebik András írta:A zsugorcsővel már próbálkoztam, nagyon jó ötletnek tűnt, de sajna nekem az lejött. Lehet oda kellett volna még ragasztanom...
A motortömítő jó ötletnek tűnik. Alszok rá egyet.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
zudori írta:Úgy csináld, amint Geszti kolléga mondta, annyit tennék hozzá, hogy ezeket ne egyszerre, hanem szépen sorrendben, a legegyszerűbbel kezd.
Még valami:
A blokk topikban kértél segítséget, írtad is, hogy megoldódott, de azért majd írd oda, mi is volt a probléma, mitől javult meg!
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A zsugorcsővel már próbálkoztam, nagyon jó ötletnek tűnt, de sajna nekem az lejött. Lehet oda kellett volna még ragasztanom...
A motortömítő jó ötletnek tűnik. Alszok rá egyet.
A motortömítő jó ötletnek tűnik. Alszok rá egyet.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én anno zsugorcsövet melegítettem a pozicionáló stiftre... Szép is, tartós is.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem is lötyög.Szebik András írta:Sziasztok! Egy gyújtással kapcsolatos, de nem elektronikai gonddal fordulok hozzátok. Egy 1989-es Etz-m van, ami gyári elektronikus gyújtással van szerelve.
A problémám nem nagy, csak 2 mm.
A jeladó (?) műanyag felfogatása és az alaplap fém csapja között a rezonanciától a műanyag megkopott és 1-1 mm-es hézag keletkezett a csap mellett. A képeken talán látszik.
Ki találkozott már ezzel a problémával és mivel lehetne tartósan kihézagolni a műanyagot, hogy az megbízhatóan a helyén maradjon és ne lötyögjön? A lötyögéssel a gyújtási időpont is változik.
Egyenlőre egy fém lemezt vágtam bele, amit ragasztóval rögzítettem, de a rezonancia előbb-utóbb biztosan győzedelmeskedik felette és nem lennék boldog ha abban a házban egy fémdarabka elszabadulna.
A segítséget és a tippeket előre is köszönöm.
András
Ráfújtam féktisztítóval, aztán némi piros motortömítő pasztát nyomtam a résbe, tökéletes.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Egy gyújtással kapcsolatos, de nem elektronikai gonddal fordulok hozzátok. Egy 1989-es Etz-m van, ami gyári elektronikus gyújtással van szerelve.
A problémám nem nagy, csak 2 mm.
A jeladó (?) műanyag felfogatása és az alaplap fém csapja között a rezonanciától a műanyag megkopott és 1-1 mm-es hézag keletkezett a csap mellett. A képeken talán látszik.
Ki találkozott már ezzel a problémával és mivel lehetne tartósan kihézagolni a műanyagot, hogy az megbízhatóan a helyén maradjon és ne lötyögjön? A lötyögéssel a gyújtási időpont is változik.
Egyenlőre egy fém lemezt vágtam bele, amit ragasztóval rögzítettem, de a rezonancia előbb-utóbb biztosan győzedelmeskedik felette és nem lennék boldog ha abban a házban egy fémdarabka elszabadulna.
A segítséget és a tippeket előre is köszönöm.
András
A problémám nem nagy, csak 2 mm.
A jeladó (?) műanyag felfogatása és az alaplap fém csapja között a rezonanciától a műanyag megkopott és 1-1 mm-es hézag keletkezett a csap mellett. A képeken talán látszik.
Ki találkozott már ezzel a problémával és mivel lehetne tartósan kihézagolni a műanyagot, hogy az megbízhatóan a helyén maradjon és ne lötyögjön? A lötyögéssel a gyújtási időpont is változik.
Egyenlőre egy fém lemezt vágtam bele, amit ragasztóval rögzítettem, de a rezonancia előbb-utóbb biztosan győzedelmeskedik felette és nem lennék boldog ha abban a házban egy fémdarabka elszabadulna.
A segítséget és a tippeket előre is köszönöm.
András
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ilyen, hogy 6V/12V nincs, a szig. szalag már eleve gyanús, szedd le róla.aronpfabian írta:... A kérdéses darab körbe van szigszalagozva, de a tulaj elmondása szerint az volt beleütve hogy 6V/12V és direkt MZ-hez adták anno.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A 6V és 12V trafót a feliraton kívül hogyan lehet megkülönböztetni?
A kérdéses darab körbe van szigszalagozva, de a tulaj elmondása szerint az volt beleütve hogy 6V/12V és direkt MZ-hez adták anno.
A kérdéses darab körbe van szigszalagozva, de a tulaj elmondása szerint az volt beleütve hogy 6V/12V és direkt MZ-hez adták anno.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Így kell ezt csinálni.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok nagyon szépen köszönök minden segitséget a kondi volt a hibás es a karbit kelett szét szednünk már jo minden
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Úgy csináld, amint Geszti kolléga mondta, annyit tennék hozzá, hogy ezeket ne egyszerre, hanem szépen sorrendben, a legegyszerűbbel kezd.
Még valami:
A blokk topikban kértél segítséget, írtad is, hogy megoldódott, de azért mejd írd oda, mi is volt a probléma, mitől javult meg!
Még valami:
A blokk topikban kértél segítséget, írtad is, hogy megoldódott, de azért mejd írd oda, mi is volt a probléma, mitől javult meg!
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor gyakorlatilag még semmit se csináltál... Gyertyacsere, pipacsere, trafócsere, és így sorban minden érintett alkatrész. Gondolom a gyújtás környékén is mindent rendben találtál. Megszakító ellenőrizve, letakarítva, hézag beállítva, érintekzők lepucolva, kondi cserélve, kondira menő vezeték ellenőrzése zárlatra, stb...??? szóval?
Ha bekapcsolod a gyújtást, akkor világít a visszajelző? A bekötési rajz szerint végigmentél egy próbalámpával, vagy multiméterrel az érintett vezetékeken? (feszmérés, szakadásmérés...)
Ha bekapcsolod a gyújtást, akkor világít a visszajelző? A bekötési rajz szerint végigmentél egy próbalámpával, vagy multiméterrel az érintett vezetékeken? (feszmérés, szakadásmérés...)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kapcsolon álitgatam kapcsolgatam a kábel csatlakozokat meg csiszolgatam mert sokáig ált betolo álásba kapcsoltam ugy tolásal sem adot sem aksival rugdosva ezalat ertem azt h mindentgesszti írta:Részletezd már egy kicsit ezt az "akármit csinálok" dolgot, mert így ku.va nehéz lesz segíteni.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Részletezd már egy kicsit ezt az "akármit csinálok" dolgot, mert így ku.va nehéz lesz segíteni.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.
Gyujtás hibával fordulok hozzátok akármit csinálok nincsen szikrám.
Akumlátoral sem se aksi nélkül tolással sincs.
A válaszokat elöre is köszönöm.
Gyujtás hibával fordulok hozzátok akármit csinálok nincsen szikrám.
Akumlátoral sem se aksi nélkül tolással sincs.
A válaszokat elöre is köszönöm.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Értem, köszi, akkor felkeresek valakit akinek komolyabb műszere van!Dreamer írta:
Jellemzően nem olyan mint az ETZ esetén, hogy a gerjesztéssel lehet szabályozni a töltést, hanem állandómágnesek vannak és a három fázistekercs a feszültségszabályzóban végződik, ami "elfűti" a többlet energiát, gyakorlatilag így tartja állandó értéken a feszültséget.
Bár egyenirányítva van a 3 fázis, de mégsem 100%-ig tökéletes (ez a szabályzás elve miatt van). Ez aztán becsapja az olcsó multikat. Ezért aztán én töltést ha lehet mutatós műszerrel mérem.
(Off Burgmanon azt gondoltam rossz a töltés, mert összevissza mértem mindent, mégsem merült le soha az akku)
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 0 vendég