Érdekes, nekem nem kalimpál egy mutatóm sem. Semmi trükk nincs benne, gyári meghajtó spirálok a gyári helyen elvezetve, és jó műszerek.hell írta:Hogyan lehet megszüntetni a kalimpálást? Nem nagyon láttam még MZ amin nem kalimpál. De roppantul kíváncsi lennék rá mit kell neki ártani, hogy szép stabil legyen.
Blokk
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Blokk
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Blokk
Olyan spirált kell szerezni/venni, mint amilyet linkeltem.
Egyébként utángyártottból is vettem már olyan spirált amivel nem kalimpált a mutató. Amikor kalimpált én azt csináltam, hogy gépzsírt összekevertem olajjal és azzal sűrűbb dologgal "adtam" kenést a spirálnak. Csodák csodájára nem kalimpált többé.
Egyébként utángyártottból is vettem már olyan spirált amivel nem kalimpált a mutató. Amikor kalimpált én azt csináltam, hogy gépzsírt összekevertem olajjal és azzal sűrűbb dologgal "adtam" kenést a spirálnak. Csodák csodájára nem kalimpált többé.
MZ ETZ 251e '89
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Blokk
Van remény! Lehet hogy nem teljesen gyári, de nekem ez bevált:zudori írta:Szóval nem lett jó, ma volt egy kis motorozás Badacsonyig, meg vissza, de sajnos a fordulatszámmérő spiráljánál jön rendesen az olaj. Sajnos a spirál műanyak külseje kicsúszott abbol a roppantott csőből és ereszti. Kéne egy másik spirál. Nem tudja véletlenül VALAKI a 125-ös ETZ-spiráljának a hosszát? Van remény egy gyárit guberálni, csak a keresztkérdés, milyen hosszú- megmérnémén, de nem tudnám pontosan a helyén.
http://www.xn--motoralkatrsz24-lnb.hu/t ... 0000061535
Fordulatszám mérőm se kalimpál:
https://www.youtube.com/watch?v=hA-Z6GMRakY
MZ ETZ 251e '89
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Blokk
A gyári spirál 91 cm hosszú, és fekete színű műanyag a menetes rész a két végén, amit rátekersz a fordulatszámmérő órára, illetve a kihajtásra.zudori írta:Szóval nem lett jó, ma volt egy kis motorozás Badacsonyig, meg vissza, de sajnos a fordulatszámmérő spiráljánál jön rendesen az olaj. Sajnos a spirál műanyak külseje kicsúszott abbol a roppantott csőből és ereszti. Kéne egy másik spirál. Nem tudja véletlenül VALAKI a 125-ös ETZ-spiráljának a hosszát? Van remény egy gyárit guberálni, csak a keresztkérdés, milyen hosszú- megmérnémén, de nem tudnám pontosan a helyén.
Börzéken szokott lenni belőlük, csak meg kell keresni őket
Utángyártottat ne vegyél. Annak maga a spirál anyaga rossz. Azért szorul forgás közben. Ismertető jele, hogy alumíniumból (vagy annak ötvözetéből) van elkészítve a két végén a menetes rész.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Szóval nem lett jó, ma volt egy kis motorozás Badacsonyig, meg vissza, de sajnos a fordulatszámmérő spiráljánál jön rendesen az olaj. Sajnos a spirál műanyak külseje kicsúszott abbol a roppantott csőből és ereszti. Kéne egy másik spirál. Nem tudja véletlenül VALAKI a 125-ös ETZ-spiráljának a hosszát? Van remény egy gyárit guberálni, csak a keresztkérdés, milyen hosszú- megmérnémén, de nem tudnám pontosan a helyén.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
A blokk felöli oldalon a kihajtásnál van egy csőanya féleség, ami rögzíti a spirált. No a spirál külső háza csúszott ki, azt nyomtam vissza. Tegnap jött is felfele egy kicsit az olaj, de megint visszanyomtam a házba, most úgy néz ki, jó lett.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Benne van a biztosító csavar, ami a kihajtást a helyén tartja? Az magától nem jön csak úgy ki...zudori írta:Űgy áll most a dolog, hogy a "csúfos kudarc" megszünni látszik. Történt, hogy a kijött tőcsavart megbütyköltem, a rezgéscsillapító motortartót is végre összeraktam helyesen. Most jó, nem rezonál. Persze, hogy ne legyen minden ok. összerakás után látom,hogy a fordulatszámmérő spirálja a blokk felöli oldalon lötyög, visszanyomtam, most rendesen áll, de hallatszik, hogy ciripel!
De jó is lenne egy spirál nélküli elektronikus fordulatszámmérő!
Stephanus! Hogy áll a projekt?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Űgy áll most a dolog, hogy a "csúfos kudarc" megszünni látszik. Történt, hogy a kijött tőcsavart megbütyköltem, a rezgéscsillapító motortartót is végre összeraktam helyesen. Most jó, nem rezonál. Persze, hogy ne legyen minden ok. összerakás után látom,hogy a fordulatszámmérő spirálja a blokk felöli oldalon lötyög, visszanyomtam, most rendesen áll, de hallatszik, hogy ciripel!
De jó is lenne egy spirál nélküli elektronikus fordulatszámmérő!
Stephanus! Hogy áll a projekt?
De jó is lenne egy spirál nélküli elektronikus fordulatszámmérő!
Stephanus! Hogy áll a projekt?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
A dugattyú alján, csapszegre merőleges irányban is mérd meg a hézagot. Én belefutottam pár olyan dugóba, aminek ez a része összezsugorodott pár órai használat után, és úgy szólt a motor, hogy azt hittem, mindjárt összeveri magát. Dugócsere, és új fúrás oldotta meg.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Meg kellene nézni, hogy rendesen, derékszögben áll-e a hajtókar.
Hónolás után mekkora a hézag a dugó és a henger közt?[/quote]
A hónolás után kb 4 század, de ez a jelenség azután lett amikor levettem a hengerfejet és visszatettem. Attól tartok, hogy azt a motortartó rezgéscsillapító bigyót rosszul tettem vissza. De amikor nekiestem, hogy orvosoljam- e bajt, kijött a tőcsavar is, csak ne legyen egyszerű az élet.
Hónolás után mekkora a hézag a dugó és a henger közt?[/quote]
A hónolás után kb 4 század, de ez a jelenség azután lett amikor levettem a hengerfejet és visszatettem. Attól tartok, hogy azt a motortartó rezgéscsillapító bigyót rosszul tettem vissza. De amikor nekiestem, hogy orvosoljam- e bajt, kijött a tőcsavar is, csak ne legyen egyszerű az élet.
- MrSummertime89
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Blokk
Sziasztok!
Amatőr MZ-s lévén küzdük a géppel. Közepes fordulaton ha tépek egy kövér gázt, a motor elkezd durrogni, vagy kopogni (?). Nem tudom hogy a kipufogó durrog vagy valami fém cucc kopog, egyszerűen nem bírom beazonosítani.
Terheletlenül nem csinálja semelyik fordulaton, terhelve viszont 2-4000 között igen, felette megint nem.
A gyújtást elvileg belőttem megy is a gép mint a mérgezett egér. Félek viszont, mi van ha csapágyas. Lehetséges?
Amatőr MZ-s lévén küzdük a géppel. Közepes fordulaton ha tépek egy kövér gázt, a motor elkezd durrogni, vagy kopogni (?). Nem tudom hogy a kipufogó durrog vagy valami fém cucc kopog, egyszerűen nem bírom beazonosítani.
Terheletlenül nem csinálja semelyik fordulaton, terhelve viszont 2-4000 között igen, felette megint nem.
A gyújtást elvileg belőttem megy is a gép mint a mérgezett egér. Félek viszont, mi van ha csapágyas. Lehetséges?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Meg kellene nézni, hogy rendesen, derékszögben áll-e a hajtókar.zudori írta:Csúfos kudarc!
Történt, hogy megragadt a dugattyú, hónolás, majd próbaképpen vissza a régi,de csörgött, mint a kígyó farka. Kapott ezért egy másik dugót, azzal már szépen ment, de kopogott, mint a harkály. Gondoltam kicsi a préssáv, memértem, valóban-kb. 0,7 mm. Más megoldás nem lévén leszedtem a hengerfejet és tettem alá még egy tömítést. Visszaraktam, meghúztam, visszatettem a hengert a blokkal összekötő tartó izét, berúgtam, ment, majd elindultam. Amint feljebb ment a fordulat elkezdett rezonálni, kemény csúnya hangot adni, olyan mintha két fém kopogna össze.
Mit rontottam el?
Hónolás után mekkora a hézag a dugó és a henger közt?
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Mitől lehet az, hogy az ETZ-m nagyon tolja vissza a légszűrőhöz a benzint? Tudom, hogy egy kicsit kell neki, de nekem a karbi és a légszűrő gumicsöve között csöpög ki (egy pár csepp, eddig) és a menetszéltől a hátsó villán és a gumin landol... :S
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Hónolás után a csatornák élei le lettek törve?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Csúfos kudarc!
Történt, hogy megragadt a dugattyú, hónolás, majd próbaképpen vissza a régi,de csörgött, mint a kígyó farka. Kapott ezért egy másik dugót, azzal már szépen ment, de kopogott, mint a harkály. Gondoltam kicsi a préssáv, memértem, valóban-kb. 0,7 mm. Más megoldás nem lévén leszedtem a hengerfejet és tettem alá még egy tömítést. Visszaraktam, meghúztam, visszatettem a hengert a blokkal összekötő tartó izét, berúgtam, ment, majd elindultam. Amint feljebb ment a fordulat elkezdett rezonálni, kemény csúnya hangot adni, olyan mintha két fém kopogna össze.
Na ez a csúfos kudarc! Mit rontottam el?
Történt, hogy megragadt a dugattyú, hónolás, majd próbaképpen vissza a régi,de csörgött, mint a kígyó farka. Kapott ezért egy másik dugót, azzal már szépen ment, de kopogott, mint a harkály. Gondoltam kicsi a préssáv, memértem, valóban-kb. 0,7 mm. Más megoldás nem lévén leszedtem a hengerfejet és tettem alá még egy tömítést. Visszaraktam, meghúztam, visszatettem a hengert a blokkal összekötő tartó izét, berúgtam, ment, majd elindultam. Amint feljebb ment a fordulat elkezdett rezonálni, kemény csúnya hangot adni, olyan mintha két fém kopogna össze.
Na ez a csúfos kudarc! Mit rontottam el?
Re: Blokk
Kompatibilisgesszti írta:Sziasztok!
250-es TS, és ETZ motortartó fülei egyformák? Vagy ki kell cserélnem, vagy ki kell egyengetnem a gyári tartókat, mert nagyon oldalra áll a motor. (hétvégén meg ugye mennék a hegyekbe motorozni)
Nincs meg valakinek a motortartó fülek méretezett rajza? Lehet, hogy az lenne a tuti, ha gyártanék két combosabb tartót hozzá.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Sziasztok!
250-es TS, és ETZ motortartó fülei egyformák? Vagy ki kell cserélnem, vagy ki kell egyengetnem a gyári tartókat, mert nagyon oldalra áll a motor. (hétvégén meg ugye mennék a hegyekbe motorozni)
Nincs meg valakinek a motortartó fülek méretezett rajza? Lehet, hogy az lenne a tuti, ha gyártanék két combosabb tartót hozzá.
250-es TS, és ETZ motortartó fülei egyformák? Vagy ki kell cserélnem, vagy ki kell egyengetnem a gyári tartókat, mert nagyon oldalra áll a motor. (hétvégén meg ugye mennék a hegyekbe motorozni)
Nincs meg valakinek a motortartó fülek méretezett rajza? Lehet, hogy az lenne a tuti, ha gyártanék két combosabb tartót hozzá.
Re: Blokk
Rendben, köszönöm!gabsic írta:Papírtömítés oda nem való, pasztával tömítsd.ceri20 írta:Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy 125-ös ts mznél a blokk középnél gyárilag nincsen tömítés? Vettem egy tömítés garnitúrát és nincs benne olyan tömítés ami a blokk középhez menne!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Papírtömítés oda nem való, pasztával tömítsd.ceri20 írta:Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy 125-ös ts mznél a blokk középnél gyárilag nincsen tömítés? Vettem egy tömítés garnitúrát és nincs benne olyan tömítés ami a blokk középhez menne!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy 125-ös ts mznél a blokk középnél gyárilag nincsen tömítés? Vettem egy tömítés garnitúrát és nincs benne olyan tömítés ami a blokk középhez menne!
Érdeklődni szeretnék, hogy 125-ös ts mznél a blokk középnél gyárilag nincsen tömítés? Vettem egy tömítés garnitúrát és nincs benne olyan tömítés ami a blokk középhez menne!
Re: Blokk
Szia!
Ha a gyújtás tényleg jó,és a gyertyakép is vagyis nem szegény a keverék(benzin-levegő),akkor lehet még:
-nem megfelelő méretű hengerfejtömítés
-nem megfelelő hőértékű gyertya
-koksz lerakódás (izzik és gyújt)
Hirtelen ennyi jutott eszembe,majd még kiegészítik.
Ha a gyújtás tényleg jó,és a gyertyakép is vagyis nem szegény a keverék(benzin-levegő),akkor lehet még:
-nem megfelelő méretű hengerfejtömítés
-nem megfelelő hőértékű gyertya
-koksz lerakódás (izzik és gyújt)
Hirtelen ennyi jutott eszembe,majd még kiegészítik.
Re: Blokk
Sziasztok!
Kérdésem lenne... ES 125/1 motorkám olyasmit produkál, hogyha megyek vele 60-70-80-nal, akkor néha tompa koppanó hangot hallat a henger. Üresben megpörgetve néha néha hallatszik a hang. Gyujtása jó helyen van. Gyertya szerint rendben van minden, szépen ki van égve a gyertya. Szerintetek mi okozhat ilyesmit?
Köszi előre is!
Lóri
Kérdésem lenne... ES 125/1 motorkám olyasmit produkál, hogyha megyek vele 60-70-80-nal, akkor néha tompa koppanó hangot hallat a henger. Üresben megpörgetve néha néha hallatszik a hang. Gyujtása jó helyen van. Gyertya szerint rendben van minden, szépen ki van égve a gyertya. Szerintetek mi okozhat ilyesmit?
Köszi előre is!
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Csak lehúzóval lehet levenni, a nélkül teljesen esélytelen.jura györgy írta:sziasztok, ETZ125 hogy lehet le venni a főtengelyről a lánckereket ? csavart ki vettem, próbáltam melegíteni is, sajnos lehúzatóm az nincs, nagyon rá van gyógyulva üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok, ETZ125 hogy lehet le venni a főtengelyről a lánckereket ? csavart ki vettem, próbáltam melegíteni is, sajnos lehúzatóm az nincs, nagyon rá van gyógyulva üdv. juragy
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Innen szép nyerni! Kihívások nélkül nincs győzelem!jura györgy írta:sziasztok , mindnél mélyebbre ások ebe a motorba (ETZ125) annál több hiba jön elő, a főtengelyen lógnak a csapágyak ,a kuplung belső koronába bele van szakítva a 6 milis csavar, a háromból csak 2 volt benne, ezt még ki tudnám cserélni ha nem lenne az anya ami ezt tartja tengelyen oda hegesztve ,a pici golyó ami a kuplung kinyomó rudak közt van az itt ebbe az esetbe nincs ,nagyjából ennyi, ezen a motoron ami van minden rossz még szerencse nem az enyém üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok , mindnél mélyebbre ások ebe a motorba (ETZ125) annál több hiba jön elő, a főtengelyen lógnak a csapágyak ,a kuplung belső koronába bele van szakítva a 6 milis csavar, a háromból csak 2 volt benne, ezt még ki tudnám cserélni ha nem lenne az anya ami ezt tartja tengelyen oda hegesztve ,a pici golyó ami a kuplung kinyomó rudak közt van az itt ebbe az esetbe nincs ,nagyjából ennyi, ezen a motoron ami van minden rossz még szerencse nem az enyém üdv. juragy
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Igen, egészen pontosan a 13-as alkatrész:jura györgy írta:sziasztok én egy ETZ 125 blokkját szedem szét kérnék tanácsot mire kell figyelni és melyik az olaj leeresztő csavar? jól tudom hogy az amelyikbe a mágnes van? egyébként ezt már ki vettem üdv. juragy
http://mz-b.info/etz150/hp_etz_150/tab_4-3.htm
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok én egy ETZ 125 blokkját szedem szét kérnék tanácsot mire kell figyelni és melyik az olaj leeresztő csavar? jól tudom hogy az amelyikbe a mágnes van? egyébként ezt már ki vettem üdv. juragy
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Tolómérő?zudori írta:Elrepült a kis ETZ berugókarján arögzítő seeger gyürű. Nem tudna valaki egy méretet mondani rá, milyet kérjek a boltban?
De vonalzó is megteszi, meg kell mérni a tengelyméretet és külső seegert kérni rá!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
zsakfos írta:Ha van esetleg esztergályos a közelben,akkor a boltban vett lehuzó belső menetét nagyobbitasd meg vele és akkor jó lesz.Cerebellumm írta:Sziasztok!
Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
Most 24x1,5 a menet,ezt kell 26x1,5-re feljavitani.
Rendben köszi a tanácsot. Van esztergályos haver, megbeszélem vele.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ha van esetleg esztergályos a közelben,akkor a boltban vett lehuzó belső menetét nagyobbitasd meg vele és akkor jó lesz.Cerebellumm írta:Sziasztok!
Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
Most 24x1,5 a menet,ezt kell 26x1,5-re feljavitani.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
Köszi szépen! Akkor majd valamit kitalálok kuplung ügyben.bambi írta:Sajnos nem jó az ETZ lehúzó a TS 250-hez.A TS 250/1 és az ETZ 250 egyezik.Cerebellumm írta:Sziasztok!
Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
Re: Blokk
Sajnos nem jó az ETZ lehúzó a TS 250-hez.A TS 250/1 és az ETZ 250 egyezik.Cerebellumm írta:Sziasztok!
Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
Sziasztok!
Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
Re: Blokk
Sziasztok!
Most jutottam el odáig, hogy szét kellett húznom a blokkot megnézni mi a kehélye a váltónak! Motor szerelési tapasztalataim alapján én nagyobb bajra gondoltam mint az olaj, de a minél kevesebb szerelés érdekében kipróbáltam amiket írtatok.
2 napig próbáltam kb 15 km keresztül 1-2 volt 3-4 semmi! ma szétszedtem a blokkot egy szembetűnő hibát észre vettem törött a váltó rúdnál lévő olló rugó.
Most jutottam el odáig, hogy szét kellett húznom a blokkot megnézni mi a kehélye a váltónak! Motor szerelési tapasztalataim alapján én nagyobb bajra gondoltam mint az olaj, de a minél kevesebb szerelés érdekében kipróbáltam amiket írtatok.
2 napig próbáltam kb 15 km keresztül 1-2 volt 3-4 semmi! ma szétszedtem a blokkot egy szembetűnő hibát észre vettem törött a váltó rúdnál lévő olló rugó.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára ceri20 2014.06.22. 17:14-kor.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Köszi, kipróbálom.gabsic írta:Kalapáccsal, dornival koccantsd meg a stiftet elölről, és oldalról, de finoman, érzéssel, aztán már kijön fogóval.tiger1342 írta:Urak! Ki kéne vennem a gyújtás pozícionáló stiftet a főtengelyből. Fogóval nem igazán akar megmozdulni, de később még vissza szeretném rakni. Van erre valami bevált megoldás? A "leflexelemagecibe" alkalmazását csak a legvégső esetben lépném meg...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kalapáccsal, dornival koccantsd meg a stiftet elölről, és oldalról, de finoman, érzéssel, aztán már kijön fogóval.tiger1342 írta:Urak! Ki kéne vennem a gyújtás pozícionáló stiftet a főtengelyből. Fogóval nem igazán akar megmozdulni, de később még vissza szeretném rakni. Van erre valami bevált megoldás? A "leflexelemagecibe" alkalmazását csak a legvégső esetben lépném meg...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Urak! Ki kéne vennem a gyújtás pozícionáló stiftet a főtengelyből. Fogóval nem igazán akar megmozdulni, de később még vissza szeretném rakni. Van erre valami bevált megoldás? A "leflexelemagecibe" alkalmazását csak a legvégső esetben lépném meg...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Milyen jó hogy kis Mz-hez kért segitséget,erre mindenki a naggyal jött.Ez nagy segitség mondhatom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ne legyél komolytalan!gabsic írta: Te Doki, ha már ennyire belemész, akkor vedd le a kipuffogót is, szerintem elég nagy szopás lehet úgy levenni a hengert, ha közbe rángatod vele a kipuffot És a gyertyapipát is húzd le, ne fityegjen rajt a hengerfej
A karbi lóg a bovdeneken, a hengerfej a gyertyakábelen, a hengert meg a kipufogóval feszítem le a helyéről, mert nagyon fogja az FBS!!!!!!!! Kell az erőkar.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Te Doki, ha már ennyire belemész, akkor vedd le a kipuffogót is, szerintem elég nagy szopás lehet úgy levenni a hengert, ha közbe rángatod vele a kipuffot És a gyertyapipát is húzd le, ne fityegjen rajt a hengerfejMrDok írta:Ha innen állsz neki akkor: felső blokktartó leszedés, hátsók lazítása/ hátsó felső csavar ki, karbi le, hátsó kerék lazítása/lánc lazítás, majd még egy kis tank emelés, mert nem jön ki...........gabsic írta: Ami biztos: 250-esnél, és 251-esnél le lehet. Annyi a trükk, hogy lent a blokktartóvas 8-as csavarjait fel kell lazítani, és a fölsőt ki kell venni, így a blokk előre tud billenni annyit, hogy lejön a henger. (lehet hogy a kicsinél a blokktartó buzerálása nélkül is lejön a henger, mert ott rövidebbek a tőcsavarok) Láncfeszességre közben figyelni kell, és ha kell lazítani rajta, mert lehet hogy a megfeszülő lánc nem engedi eléggé előre billenni a blokkot!
Egyszerűbb módszer: ülés le, tank le, karbi le, felső blokktartó le, aztán jöhet a henger is..........lefér, ha nincs semmi a váz alá építve............
Ez 250/251-esre vonatkozik.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
hy,
kösz a hsz-okat. jó hogy vannak még akik tudnak segíteni.
egyébként gyanús nekem hogy már én is megcsináltam ezt úgy 5 évvel ezelőtt, csak már nem emlékszem pontosan miként:
mindegy, a lényeg hogy meg lehet csinálni
kösz a hsz-okat. jó hogy vannak még akik tudnak segíteni.
egyébként gyanús nekem hogy már én is megcsináltam ezt úgy 5 évvel ezelőtt, csak már nem emlékszem pontosan miként:
mindegy, a lényeg hogy meg lehet csinálni
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha innen állsz neki akkor: felső blokktartó leszedés, hátsók lazítása/ hátsó felső csavar ki, karbi le, hátsó kerék lazítása/lánc lazítás, majd még egy kis tank emelés, mert nem jön ki...........gabsic írta: Ami biztos: 250-esnél, és 251-esnél le lehet. Annyi a trükk, hogy lent a blokktartóvas 8-as csavarjait fel kell lazítani, és a fölsőt ki kell venni, így a blokk előre tud billenni annyit, hogy lejön a henger. (lehet hogy a kicsinél a blokktartó buzerálása nélkül is lejön a henger, mert ott rövidebbek a tőcsavarok) Láncfeszességre közben figyelni kell, és ha kell lazítani rajta, mert lehet hogy a megfeszülő lánc nem engedi eléggé előre billenni a blokkot!
Egyszerűbb módszer: ülés le, tank le, karbi le, felső blokktartó le, aztán jöhet a henger is..........lefér, ha nincs semmi a váz alá építve............
Ez 250/251-esre vonatkozik.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Igen, ahogy Gabsic kolléga is megénekelte, le lehet. Én csináltam.....conus írta:hy,
etz 150 hengert le lehet-e húzni anélkül hogy ki kell venni a blokkot?
hengerfejet tudom h le lehet szedni.
külvárosi legendák nem érdekelnek, csak olyan válaszoljon, aki csinált már ilyet.
köszönöm.
üdv
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ami biztos: 250-esnél, és 251-esnél le lehet. Annyi a trükk, hogy lent a blokktartóvas 8-as csavarjait fel kell lazítani, és a fölsőt ki kell venni, így a blokk előre tud billenni annyit, hogy lejön a henger. (lehet hogy a kicsinél a blokktartó buzerálása nélkül is lejön a henger, mert ott rövidebbek a tőcsavarok) Láncfeszességre közben figyelni kell, és ha kell lazítani rajta, mert lehet hogy a megfeszülő lánc nem engedi eléggé előre billenni a blokkot!conus írta:hy,
etz 150 hengert le lehet-e húzni anélkül hogy ki kell venni a blokkot?
hengerfejet tudom h le lehet szedni.
külvárosi legendák nem érdekelnek, csak olyan válaszoljon, aki csinált már ilyet.
köszönöm.
üdv
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
hy,
etz 150 hengert le lehet-e húzni anélkül hogy ki kell venni a blokkot?
hengerfejet tudom h le lehet szedni.
külvárosi legendák nem érdekelnek, csak olyan válaszoljon, aki csinált már ilyet.
köszönöm.
üdv
etz 150 hengert le lehet-e húzni anélkül hogy ki kell venni a blokkot?
hengerfejet tudom h le lehet szedni.
külvárosi legendák nem érdekelnek, csak olyan válaszoljon, aki csinált már ilyet.
köszönöm.
üdv
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 0 vendég