Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

MrSummertime89 írta:
ceri20 írta:Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! 1-jén vásároltam egy 125-ös ts mzt. Egy kis garázsból került elő az idős ember akié volt tavaly meghalt de a motor nem volt már használva 8-10 éve. Pár nap után sikerült a kábelrengeteget kitotóznom mi micsoda és eljött a beindítás pillanata is a motor hibátlanul szépen jár , de a váltója siralmas mondhatom úgy hogy utazást egyenlőre nem lehet vele bevállalni. Elindulok vele másodikig felváltok 3. at nagyon nehezen veszi ha bevette 3.-4. megy visszaváltani lehetetlen meg kell állnom a motorral és kezdeni elölről de legutóbb bármit csináltam semmi reagálás csak 3.-4. Mivel nem volt még ilyen motorom nem tudom mivel kezdjek mit nézzek meg legelőször?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Ádám
Először is cseréld le a hajtóműolajat. Csavard ki mind a két csavart alul! Ha kicsöpögte magát töltsd fel az ellenőrző csavarig 4-5 deci 10w40 motorolajjal. Használd a motort, majd cseréld le hajtóműolajra.
Én jó alaposan átmosnám azt a váltót pl gázolajjal, lehet lesz benne koszos rozsda bőven... Bár használat közben is jön még majd le. Leeresztéskor ilyen konyhai teaszűrőn kell átengedni az olajat és figyelni, mit hoz ki a váltóból.
TS powa!
Kép
verbation
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.09. 08:19
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: verbation »

Az lenne a kérdésem, hogy Ts 125-ön a léptetővilla tengelyét hogy kell beállítani érzésre, fülre, mert szétszedésnél nem figyeltem meg mennyire volt becsavarva? Mire figyeljek oda?

Köszönöm a válaszokat előre!
ceri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.07. 18:40
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ceri20 »

pitypang18 írta:A váltókar mögött
Köszönöm! :)
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

A váltókar mögött
ceri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.07. 18:40
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ceri20 »

MrSummertime89 írta:
ceri20 írta:Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! 1-jén vásároltam egy 125-ös ts mzt. Egy kis garázsból került elő az idős ember akié volt tavaly meghalt de a motor nem volt már használva 8-10 éve. Pár nap után sikerült a kábelrengeteget kitotóznom mi micsoda és eljött a beindítás pillanata is a motor hibátlanul szépen jár , de a váltója siralmas mondhatom úgy hogy utazást egyenlőre nem lehet vele bevállalni. Elindulok vele másodikig felváltok 3. at nagyon nehezen veszi ha bevette 3.-4. megy visszaváltani lehetetlen meg kell állnom a motorral és kezdeni elölről de legutóbb bármit csináltam semmi reagálás csak 3.-4. Mivel nem volt még ilyen motorom nem tudom mivel kezdjek mit nézzek meg legelőször?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Ádám
Először is cseréld le a hajtóműolajat. Csavard ki mind a két csavart alul! Ha kicsöpögte magát töltsd fel az ellenőrző csavarig 4-5 deci 10w40 motorolajjal. Használd a motort, majd cseréld le hajtóműolajra.
Nagyon egyszerű és buta kérdésem lesz, de mivel nem találok olyan képet amin le lenne írva, hogy mi micsoda így kénytelen vagyok megkérdezni! Hol találom az ellenőrző csavart?
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

gabsic írta:
nagydivad írta:125-ös ETZ-nél már másodszor járok úgy, hogy a kuplung agyból lenyírta a bordákat a kuplung tengely. Mind a két alkalommal TS kuplungagy volt rajta. Azt, hogy a TS kuplungagyat rá lehet tenni az ETZ-re azt a wikiben olvastam. Már kezdem azt hinni, hogy ez fals infó és valamilyen mérete más és ezért nyírja mindig körbe. Mind a kétszer 90 km-re az otthonomtól történt az eset a semmi közepén. A tünet az annyi, hogy akármelyik sebességbe teszed nem hajt semmit. Eddig mind a 2 TS kuplungaggyal kb. 400 km-t bírt ki mielőtt szétnyírta. A sajátjával (alumínium) még nem csinált ilyet.
Az agy mögül nem hiányzik alátét, ez azért fontos, mert a balmenetes anya így nem a tengely végén fog megszorulni, hanem rendesen az agyat fogja, hiszen az agy kijjebb áll mint a menet vége. Tehát még az sem mondható, hogy lötyögött rajta és azért nyírta el.
Megfelelő nyomatékkal meg volt húzva az anya? Biztositólemez volt az anyánál?
Igen, meg volt húzva. Direkt gyártottam hozzá célszerszámot, hogy normálisan meg lehessen. Biztosítólemez szintén volt rajta. Az anya le se lazult egyáltalán, csak ahogy lenyíródtak a bordák és elforgott az egész agy, akkor a biztosítólemez egy az egyben elszakadt (mert a lemez egyik fele az anya alá ment, amit fel kellett hajtani az anya oldala mentén, a másik meg az agyban lévő 6 db. rúd egyikére).

Frissítés: kezdek rájönni mi a baj, ha pontosan megvan, majd leírom.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nagydivad 2014.06.08. 21:31-kor.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nagydivad írta:125-ös ETZ-nél már másodszor járok úgy, hogy a kuplung agyból lenyírta a bordákat a kuplung tengely. Mind a két alkalommal TS kuplungagy volt rajta. Azt, hogy a TS kuplungagyat rá lehet tenni az ETZ-re azt a wikiben olvastam. Már kezdem azt hinni, hogy ez fals infó és valamilyen mérete más és ezért nyírja mindig körbe. Mind a kétszer 90 km-re az otthonomtól történt az eset a semmi közepén. A tünet az annyi, hogy akármelyik sebességbe teszed nem hajt semmit. Eddig mind a 2 TS kuplungaggyal kb. 400 km-t bírt ki mielőtt szétnyírta. A sajátjával (alumínium) még nem csinált ilyet.
Az agy mögül nem hiányzik alátét, ez azért fontos, mert a balmenetes anya így nem a tengely végén fog megszorulni, hanem rendesen az agyat fogja, hiszen az agy kijjebb áll mint a menet vége. Tehát még az sem mondható, hogy lötyögött rajta és azért nyírta el.
Megfelelő nyomatékkal meg volt húzva az anya? Biztositólemez volt az anyánál?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

125-ös ETZ-nél már másodszor járok úgy, hogy a kuplung agyból lenyírta a bordákat a kuplung tengely. Mind a két alkalommal TS kuplungagy volt rajta. Azt, hogy a TS kuplungagyat rá lehet tenni az ETZ-re azt a wikiben olvastam. Már kezdem azt hinni, hogy ez fals infó és valamilyen mérete más és ezért nyírja mindig körbe. Mind a kétszer 90 km-re az otthonomtól történt az eset a semmi közepén. A tünet az annyi, hogy akármelyik sebességbe teszed nem hajt semmit. Eddig mind a 2 TS kuplungaggyal kb. 400 km-t bírt ki mielőtt szétnyírta. A sajátjával (alumínium) még nem csinált ilyet.
Az agy mögül nem hiányzik alátét, ez azért fontos, mert a balmenetes anya így nem a tengely végén fog megszorulni, hanem rendesen az agyat fogja, hiszen az agy kijjebb áll mint a menet vége. Tehát még az sem mondható, hogy lötyögött rajta és azért nyírta el.
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

ceri20 írta:Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! 1-jén vásároltam egy 125-ös ts mzt. Egy kis garázsból került elő az idős ember akié volt tavaly meghalt de a motor nem volt már használva 8-10 éve. Pár nap után sikerült a kábelrengeteget kitotóznom mi micsoda és eljött a beindítás pillanata is a motor hibátlanul szépen jár , de a váltója siralmas mondhatom úgy hogy utazást egyenlőre nem lehet vele bevállalni. Elindulok vele másodikig felváltok 3. at nagyon nehezen veszi ha bevette 3.-4. megy visszaváltani lehetetlen meg kell állnom a motorral és kezdeni elölről de legutóbb bármit csináltam semmi reagálás csak 3.-4. Mivel nem volt még ilyen motorom nem tudom mivel kezdjek mit nézzek meg legelőször?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Ádám
Először is cseréld le a hajtóműolajat. Csavard ki mind a két csavart alul! Ha kicsöpögte magát töltsd fel az ellenőrző csavarig 4-5 deci 10w40 motorolajjal. Használd a motort, majd cseréld le hajtóműolajra.
ceri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.07. 18:40
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ceri20 »

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! 1-jén vásároltam egy 125-ös ts mzt. Egy kis garázsból került elő az idős ember akié volt tavaly meghalt de a motor nem volt már használva 8-10 éve. Pár nap után sikerült a kábelrengeteget kitotóznom mi micsoda és eljött a beindítás pillanata is a motor hibátlanul szépen jár , de a váltója siralmas mondhatom úgy hogy utazást egyenlőre nem lehet vele bevállalni. Elindulok vele másodikig felváltok 3. at nagyon nehezen veszi ha bevette 3.-4. megy visszaváltani lehetetlen meg kell állnom a motorral és kezdeni elölről de legutóbb bármit csináltam semmi reagálás csak 3.-4. Mivel nem volt még ilyen motorom nem tudom mivel kezdjek mit nézzek meg legelőször?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Ádám
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

FDani92 írta:Nagyobb fúvókát már nem érdemes beletenni, mert 145-össel már 5ezer felett dadogva pörögött, és így 140essel szépen kipörög. Azért gondolom hogy dús a keverék, mert ha jön egy emelkedő, vagy szembeszél akkor rögtön sima lesz a járása, tehát a terhelés hatására már el tudja égetni azt a benzinmennyiséget amelyet tempó tartásnál nem képes.
Súbertű probléma lesz az, üzemanyag ellátás témát olvasgasd.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
FDani92
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.05.28. 11:37
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kisvárda

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: FDani92 »

Nagyobb fúvókát már nem érdemes beletenni, mert 145-össel már 5ezer felett dadogva pörögött, és így 140essel szépen kipörög. Azért gondolom hogy dús a keverék, mert ha jön egy emelkedő, vagy szembeszél akkor rögtön sima lesz a járása, tehát a terhelés hatására már el tudja égetni azt a benzinmennyiséget amelyet tempó tartásnál nem képes.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Nem biztos, hogy jól értem, de ha nem lehet egyenletes tempóval haladni, (mert rángat) akkor inkább szegény lesz az a keverék. Emelt feljebb a tűt, ha az kevés, akkor pedig nagyobb fúvóka kell bele. De persze ezt így leírás alapján elég nehéz lenne megállapítani. Az alapjárati levegőcsavarra fordulaton tényleg nem sokat reagál. Azt ebben az esetben hiába tekergeted, nem azt mondom hogy nincs hatása, de nagyon minimális.
Avatar
FDani92
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.05.28. 11:37
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kisvárda

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: FDani92 »

Sziasztok!

Olyan problémám van (Bambi-féle ETZ 300), hogy kb. 80ig nem lehet a géppel egyenletes tempóval haladni, ugyanis állandó gázállás mellett dadog, és csak gyorsításra hagyja abba. Próbáltam több hengerfejtömítést, előgyújtás növelését, csökkentését, illetve a levegőcsavaron állítani de nem változott a helyzet. Úgy gondolom hogy sokall benzinből de hiába szegényítem el akkor se jó(illetve el se tudom szegényíteni mert a karbi nem sokat reagál a levegőcsavarra). Szerintetek mit lehetne tenni?
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

"Hónolással kijöhet. Majd a szakik a gépműhelyben megmondják.
Kicsit gány ,de én 400as vízpapírral le tudtam szedni."


Köszi :) Nekem is így sikerült. 600-800 aztán 1000-es olajos vízpapírral 8)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bambi írta: Kicsit kisebb az átmérője kb 8 tizeddel,de beépíthető.
Igen, az alapméretesé, de létezik vastagabb is, ami pont jó nekünk. Ezért kell a mintadarab, vagy pontos méretek.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

MrDok írta:
holiday írta:Sziasztok! Nagy Trophy berugó karjához hogy lehetne éket csinálni a leggyorsabban? Előre is köszönöm!
Bemész vele egy biciglis boltba és veszel egyet............
Kicsit kisebb az átmérője kb 8 tizeddel,de beépíthető.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

holiday írta:Sziasztok! Nagy Trophy berugó karjához hogy lehetne éket csinálni a leggyorsabban? Előre is köszönöm!
Bemész vele egy biciglis boltba és veszel egyet............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
holiday
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: holiday »

Sziasztok! Nagy Trophy berugó karjához hogy lehetne éket csinálni a leggyorsabban? Előre is köszönöm!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

aronpfabian írta:Az ETZ 250 gyertyahelye és a tank alja/váz között kb mekkora hely van?
Láttam egy indikátoróra hírdetést, de csak akkor venném meg, ha befér.
Befér én is azzal állítom a gyújtást.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Megerősítem. A gyári 010 jelölésű lenne és nem ilyen ,bronzos külselyű.

Sziasztok!
dkari írta:Sziasztok!

Érdeklődnék hogy a megszorult dugattyú esetén a hengerfalról hogy lehetne eltávolítani a felkenődött alut?
Minimálisan van a hengerfalon de nem tudom hogy kellene leszedni.
Hónolással kijöhet. Majd a szakik a gépműhelyben megmondják.
Kicsit gány ,de én 400as vízpapírral le tudtam szedni.
Dargo írta:Üdv.
A véleményeteket szeretném kérni. Fölfelé gond nélkül tudok sebességet váltani, de lefelé nem. Hiába taposom a váltót, puhán mozog, mintha nem kapcsolódna semmihez. Úgy tapasztalom, hogy az 1,2 és talán 3 sebesség fokozat tűnt el. Léptető villa probléma lesz?
Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
Lehet a váltóvillád kopott vagy megvan szorulva, a kapcsolódob meg van szorulva. Én először csak a bal oldaldeknit szedném le. Meg kellene nézni hogy a váltódob mennyire könnyen forog, ott szétnézni h. a váltás segítő görgős karocska könnyen mozog-gördül e, de valószínűleg blokk széthúzás lesz belőle.
Írj ha van fejlemény.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Na igen, én is összenéztem a gyárival, a "gyári szám" nincs rajta, és a 010 helyett is sima 10 van ráírva. Méretekben, kialakításban viszont teljesen megegyezik a gyárival. Illetve a börzén akitől vettem, esküdözött, hogy ezt ő még anno, amikor boltja volt a németektől hozta... Kételkedtem, meg mondtam, hogy nem olyanok a jelölések, erre mondta hogy a késői időszakban ilyenek voltak... :D

Végül 3 egységért elhoztam, mert még így is olcsóbb mint a bolti utángyártott. Vésztartaléknak jó talán, de én se hiszem, hogy gyári volna. Csak reménykedtem a csodában... :D
Na ezt nem tudhatom :D
Akár még igaz is lehet. :-k
Csak azt látom hogy nem olyan mint az eddig általam látott gyáriak.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Az ETZ 250 gyertyahelye és a tank alja/váz között kb mekkora hely van?
Láttam egy indikátoróra hírdetést, de csak akkor venném meg, ha befér.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Na igen, én is összenéztem a gyárival, a "gyári szám" nincs rajta, és a 010 helyett is sima 10 van ráírva. Méretekben, kialakításban viszont teljesen megegyezik a gyárival. Illetve a börzén akitől vettem, esküdözött, hogy ezt ő még anno, amikor boltja volt a németektől hozta... Kételkedtem, meg mondtam, hogy nem olyanok a jelölések, erre mondta hogy a késői időszakban ilyenek voltak... :D

Végül 3 egységért elhoztam, mert még így is olcsóbb mint a bolti utángyártott. Vésztartaléknak jó talán, de én se hiszem, hogy gyári volna. Csak reménykedtem a csodában... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Üdv!

A sokat látott, tapasztaltaktól kérdezném, hogy ez gyári alkatrész-e?

Kép


Kép
Szerintem nem gyári.
Legalábbis ami nekem van 10-es léptetővillám a /1-hez gyári(ami ugyanaz mint az Etz250-esé),az teljesen máshogy néz ki(mármint jelölések szerint).
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

A sokat látott, tapasztaltaktól kérdezném, hogy ez gyári alkatrész-e?

Kép


Kép
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

mrpocok írta:Helló!
Lenne egy kérdésem. Kicsit égő, de ts250/1-en hogy jön le a kuplung oldali dekni? :oops: A csavarok eltávolítva, a fordulatszámmérő "dekni" leszedve. Valami ott tart még a kuplunknál, de nemtom mi. Mit és hogyan kell még szjelbontani hogy lejöjjön a dekni?
Köszönm és én kérek elnézést :lol: :lol:
Főtengely végéről vedd le a fordulat-kihajtás anyát.
TS powa!
Kép
Avatar
Toronto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.03. 17:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Toronto »

Sziasztok! :)

Ismét írok, mert sajnos nem sikerült még megoldanom a problémát. Az a gondom, hogy a 250-es ETZ-m szét volt szedve hengerfelújítás céljából s egyúttal kapott új csapágyakat (KOYO) is a váltóban és a kuplung fel lett újítva. Egyéb nem lett cserélve. Össze lett rakva, kapott új 80W90-es olajat. Azóta nagyon nehezen megy be 1-es sebességbe. Sokat kell taposni, viszonylag erősen, s sokadik próbálkozásra bekattan. A többi sebességet, üreset, veszi mint a vaj, de az egyes kínos :oops: helyzetekbe hoz a forgalomban. Próbálkoztam a rugós-golyós csavar többféle hézagolásával, de nem oldotta meg a problémát. Már nem tudok mit tenni, gondoltam még egyszer megkérdem, nem akarom a szezon elején szétbontani újra. :cry:

Köszönöm a segítségeket előre is,
további szép napot! :)
pety2105
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:11
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pety2105 »

Köszönöm szépen a választ és a képet! A leg egyszerübb akkor, ha leveszem a deknit és ha ilyen a belse mint amit küldtél akkor, gond nélkül betudom rakni..
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

pety2105 írta:Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnák hozzátok, hogy lenne egy Mz TS 125, de nem a delux változat. Mivel eddig delux-om volt átszeretném alakitani. Kromozott tank, lámpafej, fordulatszámmérö hozzátartozó spirállal kihajtással mindennel, km óra és a tartójuk megvan. Be lehet tenni a fordulatszámmérö meghajtót a kuplunghoz? Mert kivül megvan a helye csak ki kéne furmom. Ha kifurom gond nélkül belehet tenni? Más modositást nem kell belül csinálnom? A kép illisztráció, de ugyan ilyen az én blokkom is, kis bemélyedés van a kihajtás helyén, ahogy a képen is látszik.

Kép
A tengely másik vége a blokkon belül egy alumíniumba süllyesztett perselyben fut (ahogy a képen látszik, de az is lehet, hogy csak csal a kép és nincs persely), azt is meg kéne oldanod valahogy. No meg azt, hogy minden pontos legyen (a fogaskerekek csatlakozása miatt).
http://xmotor.hu/portal/static/upload_a ... _orig2.jpg
pety2105
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:11
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pety2105 »

Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnák hozzátok, hogy lenne egy Mz TS 125, de nem a delux változat. Mivel eddig delux-om volt átszeretném alakitani. Kromozott tank, lámpafej, fordulatszámmérö hozzátartozó spirállal kihajtással mindennel, km óra és a tartójuk megvan. Be lehet tenni a fordulatszámmérö meghajtót a kuplunghoz? Mert kivül megvan a helye csak ki kéne furmom. Ha kifurom gond nélkül belehet tenni? Más modositást nem kell belül csinálnom? A kép illisztráció, de ugyan ilyen az én blokkom is, kis bemélyedés van a kihajtás helyén, ahogy a képen is látszik.

Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

mrpocok írta:Helló!
Lenne egy kérdésem. Kicsit égő, de ts250/1-en hogy jön le a kuplung oldali dekni? :oops: A csavarok eltávolítva, a fordulatszámmérő "dekni" leszedve. Valami ott tart még a kuplunknál, de nemtom mi. Mit és hogyan kell még szjelbontani hogy lejöjjön a dekni?
Köszönm és én kérek elnézést :lol: :lol:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
mrpocok
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2009.04.18. 10:57
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mrpocok »

Helló!
Lenne egy kérdésem. Kicsit égő, de ts250/1-en hogy jön le a kuplung oldali dekni? :oops: A csavarok eltávolítva, a fordulatszámmérő "dekni" leszedve. Valami ott tart még a kuplunknál, de nemtom mi. Mit és hogyan kell még szjelbontani hogy lejöjjön a dekni?
Köszönm és én kérek elnézést :lol: :lol:
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy a megszorult dugattyú esetén a hengerfalról hogy lehetne eltávolítani a felkenődött alut?
Minimálisan van a hengerfalon de nem tudom hogy kellene leszedni.
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Üdv.


A véleményeteket szeretném kérni. Fölfelé gond nélkül tudok sebességet váltani, de lefelé nem. Hiába taposom a váltót, puhán mozog, mintha nem kapcsolódna semmihez. Úgy tapasztalom, hogy az 1,2 és talán 3 sebesség fokozat tűnt el. Léptető villa probléma lesz?

Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Matthej01 írta:koszi a segitseget de a fotengely is egy hulladek ! igy hat itt az ideje lekukaznom a motort!
Máté, ha tényleg kuka, akkor adj egy címet, elmegyek érte :D
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

koszi a segitseget de a fotengely is egy hulladek ! igy hat itt az ideje lekukaznom a motort!
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Hello, olyan kérdésem lenne hogy TS 125-ös mz-n melyik az olajszint ellenőrző csavar, és mennyi olaj kell bele?
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Esztergályos, és felperselyezi, és szaladhat a gép...
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Matthej01 írta:Ha valakinek lenne valami jó ötlete arra, hogyan lehet a blokkfélben lévő csapágyfészket rendbe hozni annyira, hogy a csapágy ne forduljon meg benne azt megköszönném. Blokkfél csere nem megoldható mert a jobb oldaliról van szó, és nem akarok papírokkal vacakolni illetve a "felpontozást" is felejtsük el. Ezen kívül minden mást meghallgatnék.
Csapágyragasztó,jó minőségű.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Igen, én is így gondoltam. Köszi a segítséget, már sikeresen meg is történt az olajcsere.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

pitypang18 írta:Olajcserét szeretnék ma csinálni, és azt kérdezném, hogy ezen a két képen az 1-sel jelölt csavar az egy és ugyan az? Tehát összesen két csavart kell kicsavarnom, a blokk alattit, és a váltókar mögöttit?
Köszi!
http://mz-etz-250.motoroskonyvek.fotoal ... id/7382039
A 2-es jelű az olajleeresztő!1-est azért kell kitekerni hogy a kuplung felőli oldalról is kijöjjön az olaj...
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Ha valakinek lenne valami jó ötlete arra, hogyan lehet a blokkfélben lévő csapágyfészket rendbe hozni annyira, hogy a csapágy ne forduljon meg benne azt megköszönném. Blokkfél csere nem megoldható mert a jobb oldaliról van szó, és nem akarok papírokkal vacakolni illetve a "felpontozást" is felejtsük el. Ezen kívül minden mást meghallgatnék.
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Olajcserét szeretnék ma csinálni, és azt kérdezném, hogy ezen a két képen az 1-sel jelölt csavar az egy és ugyan az? Tehát összesen két csavart kell kicsavarnom, a blokk alattit, és a váltókar mögöttit?
Köszi!
http://mz-etz-250.motoroskonyvek.fotoal ... id/7382039
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Ma próbálkoztam és sikerült kivenni mindkét blokkból a csapágyakat rongálás nélkül 8)
Köszönöm szépen a segítséget! :)
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pedro121 írta:
Hát nekem 2 fajta blokkom is van. Mindkettőből ki akarom venni a csapágyakat, csak azt hittem eddig hogy legalább ez a része ugyanolyan a 2 blokknak. Van 1 belső szimeringes mint amilyen az ábrán is van meg van 1 külső szimeringes. A külső szimeringeshez csak 1 ilyen ábrát találtam, amin ha jól látom nincs már zégergyűrű a 2 csapágy között.
Kép
Ez egy oldal a "Hogyan javitsam a motorkerékpáromat" című könyvből, a Ts 125 és Ts 150 blokkjának szerelési leirásából:


Kép



Na és a külső szimeringes blokkból nem akar kijönni a csapágy,vagy a belső szimeringesből?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

MrDok írta:
pedro121 írta:
Szét van már húzva a blokk, próbálkoztunk melegítéssel csak mi úgy csinaltuk hogy kerestünk valamit ami akkora mint a csapágy külső gyűrűjének átmérője és azt a csapágyat ütöttük vele amihez hozzáfértünk, remélve hogy megindul a mellette lévő csapágy is... hát nem akart megindulni. Még a gyári csapágyak vannak benne.
Akkor nincs más módja annak hogy kijöjjenek csak ez hogy melegítjük és megpróbáljuk kiütni?
Kép
Ez alapján van ott a két csapágy között egy zégergyűrű. Tehát a két csapágyat két irányba kell kihúzni. Nem minden típusnál volt ilyen, létezett pár változat ebből a blokkból.
Hát nekem 2 fajta blokkom is van. Mindkettőből ki akarom venni a csapágyakat, csak azt hittem eddig hogy legalább ez a része ugyanolyan a 2 blokknak. Van 1 belső szimeringes mint amilyen az ábrán is van meg van 1 külső szimeringes. A külső szimeringeshez csak 1 ilyen ábrát találtam, amin ha jól látom nincs már zégergyűrű a 2 csapágy között.
Kép
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pedro121 írta:
Szét van már húzva a blokk, próbálkoztunk melegítéssel csak mi úgy csinaltuk hogy kerestünk valamit ami akkora mint a csapágy külső gyűrűjének átmérője és azt a csapágyat ütöttük vele amihez hozzáfértünk, remélve hogy megindul a mellette lévő csapágy is... hát nem akart megindulni. Még a gyári csapágyak vannak benne.
Akkor nincs más módja annak hogy kijöjjenek csak ez hogy melegítjük és megpróbáljuk kiütni?
Kép
Ez alapján van ott a két csapágy között egy zégergyűrű. Tehát a két csapágyat két irányba kell kihúzni. Nem minden típusnál volt ilyen, létezett pár változat ebből a blokkból.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

torokb írta:Sziasztok!

Az utóbbi időben akad-szorul a kuplungom. Ha kiengedem a behúzott kart, csak kis ugrásokban húzza vissza a bowdent, és behúzni is rendellenesen nehéz. Először azt hittem hogy beállt a bowden, vagy valahol durván meg van törve, de sajnos maga a kuplung csinálja, vagy a kiemelő szerkezet. Indulásból a legrosszabb, ha már megy jobb. Nem emlékszem mikor kezdődött, szóval valószínűleg fokozatosan alakult ki a probléma. Mi okoz ilyen problémát?
Kuplungbovden.
Kicseréltem saját készítésű teflonos házzal szereltre, és az első menetpróbán azt hittem elszakadt a bovdenem, olyan könnyű volt behúzni. Azóta megszoktam........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: torokb »

Sziasztok!

Az utóbbi időben akad-szorul a kuplungom. Ha kiengedem a behúzott kart, csak kis ugrásokban húzza vissza a bowdent, és behúzni is rendellenesen nehéz. Először azt hittem hogy beállt a bowden, vagy valahol durván meg van törve, de sajnos maga a kuplung csinálja, vagy a kiemelő szerkezet. Indulásból a legrosszabb, ha már megy jobb. Nem emlékszem mikor kezdődött, szóval valószínűleg fokozatosan alakult ki a probléma. Mi okoz ilyen problémát?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 46 vendég