Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Dreamer írta:Egy probléma kapcsán vagyok kíváncsi Bambi és természetesen a többiek véleményére.

ETZ 250, nem tuningolt, egy közepesen kopott 30N2 (kicsit már kalamol a tolattyú), gyári fúvóka méretekkel. Gyújtás 2,7. Alapjárat tökéletes.

Alapprobléma: erőteljesebb gyorsításkor vagy 5. ben 4000 felett géppuska ropogásszerű hang a henger felől, bicaj óra szerint 95-nél gyorsabban nem megy, fogyasztás nem kevés (80-90 között 120 kgos pilótával + kb 25 kg csomaggal 7 liter vagy picit felette). Préssáv 0,9 volt, próbáltam növelni, picit jobb lett. 100-as benzinnel semmi nem változott. 3.2-es előgyújtással szintén változatlan.

Legutóbb azzal szórakoztam, hogy gyorsítás közben (mikor elkezd jelentkezni a hang) picit ráhúzom a szívatót, azonnal elhallgat, persze alacsonyabb fordulaton besokall. Aztán egy erőteljes húzatáskor megint csak ráhúztam a szívatót teljesen és folyamatosan tartottam rajta, a hang jelentősen csökkent viszont megtáltosodott a paripa mert 112-ig gyorsult (gyári óra 125 körül) Természetesen ötödikben.

Ezek alapján úgy tűnik, hogy a főfúvóka kevés lehet, azonban a baj az, hogy alsó tartományban már így is sokat kap. Ha teszek egy nagyobb fúvókát azonnal lent is többet fog kapni, és ezzel az egész felborul.

Alul az alapjárati fúvóka és a tű kúpossága meg helyzete fogja meghatározni a részterhelést.

Minden esetre csinálok egy nagyobb fúvókát (pl. mondjuk 5-tel nagyobbat) és nyomatom neki.
Egyébként a haverom 251-én (ami egyébként pöpec állapotban van minden szinten) is hallottam ezt a jelenséget, de ott tényleg nagyon forszírozott gyorsításkor, egyébként szépen suhan.

Nos? Mit gondoltok?
Gyári fúvóka méretet kaliberrel ellenőrizném, továbbá a tűt megnézném közelebbről, mert ez semmiképpen sem jó. Ha jó a főfúvóka, akkor végsebességet tudnia kellene. Ha nem tudja, akkor nagyobb kell neki. Középső tartományt meg a tűvel és a tűsfúvóka méretével tudod változtatni.
A nagykönyv szerint előbb végsebességet és gyertyaképet kell jól belőni, utána jöhet a középtartomány és az alapjárat beállítása. Amíg nincs végsebesség, addig hiába állítgatod a többit, nem lesz jó...
TS powa!
Kép
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

seagateh írta:Igazatok lehet.

Felhúztam teljesen a tűt a 4. rovátkába most úgy érzem hogy tökéletes. Nem rángat nem szaggat jó a gázreakció.

Mégis kb ugyanolyanra kellene méretezni mint a BVF főfúvóka? Tehát ilyen 125-130 a torokátmérő végül is egyforma.

Szinte biztos, hogy nem!
Csak a kicsi értékére tudok hagyatkozni, ott az eredeti karburátorban 120-as a főfúvóka, a Bingben pedig105-ös. Ezeket a Bingeket az Mz motorokhoz tervezték, módosításokkal.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Nem egyedi. Ha teszel bele nagyobb főfúvókát, akkor meg kis fordulatnál, kis gázadásra fog sokallni. Szerintem a kopott tű, és hüvely miatt csinálja.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Egy probléma kapcsán vagyok kíváncsi Bambi és természetesen a többiek véleményére.

ETZ 250, nem tuningolt, egy közepesen kopott 30N2 (kicsit már kalamol a tolattyú), gyári fúvóka méretekkel. Gyújtás 2,7. Alapjárat tökéletes.

Alapprobléma: erőteljesebb gyorsításkor vagy 5. ben 4000 felett géppuska ropogásszerű hang a henger felől, bicaj óra szerint 95-nél gyorsabban nem megy, fogyasztás nem kevés (80-90 között 120 kgos pilótával + kb 25 kg csomaggal 7 liter vagy picit felette). Préssáv 0,9 volt, próbáltam növelni, picit jobb lett. 100-as benzinnel semmi nem változott. 3.2-es előgyújtással szintén változatlan.

Legutóbb azzal szórakoztam, hogy gyorsítás közben (mikor elkezd jelentkezni a hang) picit ráhúzom a szívatót, azonnal elhallgat, persze alacsonyabb fordulaton besokall. Aztán egy erőteljes húzatáskor megint csak ráhúztam a szívatót teljesen és folyamatosan tartottam rajta, a hang jelentősen csökkent viszont megtáltosodott a paripa mert 112-ig gyorsult (gyári óra 125 körül) Természetesen ötödikben.

Ezek alapján úgy tűnik, hogy a főfúvóka kevés lehet, azonban a baj az, hogy alsó tartományban már így is sokat kap. Ha teszek egy nagyobb fúvókát azonnal lent is többet fog kapni, és ezzel az egész felborul.

Alul az alapjárati fúvóka és a tű kúpossága meg helyzete fogja meghatározni a részterhelést.

Minden esetre csinálok egy nagyobb fúvókát (pl. mondjuk 5-tel nagyobbat) és nyomatom neki.
Egyébként a haverom 251-én (ami egyébként pöpec állapotban van minden szinten) is hallottam ezt a jelenséget, de ott tényleg nagyon forszírozott gyorsításkor, egyébként szépen suhan.

Nos? Mit gondoltok?
Dreamer
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

zsakfos írta:Ez azért van mert elméletileg nem átmérőt jelöl a szám,hanem átfolyási mennyiséget.
Aztan még azt sem egyformán mérik a gyártók
http://veteran.forum.hu/attachments/izs ... im7060.jpg
A belinkelt írás nagyon tetszik, hasznos és pont ezért kedvelem a régi műszaki könyveket. Jól érthetően mellébeszélés nélküli tények.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Igazatok lehet.

Felhúztam teljesen a tűt a 4. rovátkába most úgy érzem hogy tökéletes. Nem rángat nem szaggat jó a gázreakció.

Csak hát ugye mégsem normális hogy 4. állásban van pl mi lesz ha bejáratós lesz? :D Dözsáraznék bele egy nagyobbat.
Olvastam itt a fórumon hogy a babetta főfúvóka menete megegyezik a bing84 főfúvóka menetével.

Mégis kb ugyanolyanra kellene méretezni mint a BVF főfúvóka? Tehát ilyen 125-130 a torokátmérő végül is egyforma.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ez azért van mert elméletileg nem átmérőt jelöl a szám,hanem átfolyási mennyiséget.
Aztan még azt sem egyformán mérik a gyártók
http://veteran.forum.hu/attachments/izs ... im7060.jpg
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Nekem kis ETz-m van vettem ráén is egy Binget.
Feltettük, ment, de nem igazán, állítgattam a tűn, de nem lett jó. Télen felfúrtuk a motort,kapott egy Dellort 28-ast, ment mint a golyó. Viszont sokat evett. Pár napja vissza a Bing, megnézve a főfúvóka, 105-ös, ami előírva. Csak érdekességből leellenőrizve és lássunk csodát kb. 80-as volt az átmérője. Feldörzsárazva 105-re tökéletes, csendesebb lett a motor, alsó tartományban még nyomatékosabbá is vált.
Szóval elsőként ellenőrizd a fúvókát, majd a csatlakozásokat,nem szív e valahol fals levegőt.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok.

BING 84 karburátorhoz szeretnék kérni egy kis beállítási dolgot megközelítőleg, már aki használ ilyet.
Megvásároltam ráraktam a motorra végülis minden jó azon kívül hogy részterhelésen (3000 alatt) nemtudok tartani egy sebességet mert kihagy, szaggat.

Emeltem a tűn most fenről számított 3. rovátkába van még mindíg szaggat 2000-3000 között kisgázra. Ha odahúzok neki akkor gyorsít kicsit horkolva de pl nemtudom tartani az 50et városba. Hidegen NAGYON szaggat, (szívatóra magáhoztér) amikor bemelegszik rendesen akkor már nem annyira vészes. Ebből gondolom hogy keveset kap.

Az a kérdésem hogy a gyári 118as főfúvókát kell/érdemes/szoktátok nagyobbra cserélni/dörzsárazni vagy a tűt emeljem a 4. rovátkába?

Köszönöm
Üdv Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

allllli írta:
MrSummertime89 írta:Hello!

TS 125 ETZ 125-ös karbijával mekkora főfuvi kell (azon kívül hogy próbálgassam #-o ) ? 100?
Próbálgasd! :D Egyébként igen 100 vagy 105. Gyárilag is változó volt.
100-assal sokkal jobb, mint 110-zel. Végre ugyan annyit megy, de szembeszél kevésbbé folytja vissza. Majd párszáz után megnézem a gyertyát, bevált e.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

dkari írta:
tiger1342 írta:A képen 6000 forintnyi alkatrészt rejtettünk el:
Kép

Szia!

Honnan rendelted a cuccokat? Nekem is kellene tű a dellortomba.
Szia! Innen rendeltem: http://www.robogoalkatresz.eu/
TS powa!
Kép
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

MrSummertime89 írta:Hello!

TS 125 ETZ 125-ös karbijával mekkora főfuvi kell (azon kívül hogy próbálgassam #-o ) ? 100?
Próbálgasd! :D Egyébként igen 100 vagy 105. Gyárilag is változó volt.
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Hello!

TS 125 ETZ 125-ös karbijával mekkora főfuvi kell (azon kívül hogy próbálgassam #-o ) ? 100?
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

tiger1342 írta:A képen 6000 forintnyi alkatrészt rejtettünk el:
Kép

Szia!

Honnan rendelted a cuccokat? Nekem is kellene tű a dellortomba.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

A képen 6000 forintnyi alkatrészt rejtettünk el:
Kép
TS powa!
Kép
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!

Megszakító hézag 0.3-0.4 között, enyém pl a 0.35-öt szereti. Karbit meg úgy, hogy üzemmeleg motornál becsavarod ütközésig a szabályzócsavart ami az üresjárati keveréket szabályozza, és 2 teljes fordulattal kicsavarod, és ott játszol vele, hogy hol stabil az alapjárat. Onnen még egy negyedet becsavarsz, és kész.

Legalábbis könyv szerint, de gép válogatja mit szeret.
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
holiday
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: holiday »

Szasztok a nagy Trophy nak kb mennyi a fogyasztása? Hogy számoljak? A megszakító hézag mekkora? Hogy tudom rendesen beállítani a karburátort? Előre is köszönöm!
Kajku
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.05.16. 22:28
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kajku »

Helló mindenkinek ! A mai nap kaptam 1 dellorto phbh28 karbit, az lenne a kérdésem hogy ez mennyire jó etz 250-re ? Hozzá van alakítva bowdenileg és szívótorokilag is a motorhoz. Elég a 28-as átmérő 250-es mz-nek? Főként túrázásra használom a motrot. A gyárival az a baj hogy nagyon csörög, egyébként jól fogyaszt vele és megy is.
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Köszi :(
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Igen.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Etz 250-nek csak az ülés alatt van csavarja a tanknak?
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Patrik írta:Szia!
Ez normális,ezt csak membránnal lehet kiküszöbölni,valamennyit visszanyom a légszűrőházba.
Akkor jó. Kb két-három cseppnyi lehet elmázolódva.
Köszi!
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia!
Ez normális,ezt csak membránnal lehet kiküszöbölni,valamennyit visszanyom a légszűrőházba.
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Sziasztok!

Remélem, passzol ide... Festés előtt eltávolítottam a tankot, deklit meg a légszűrőházat. Utóbbiban motorolajat találtam nyomokban. Ez mennyire normális? A gumi szívócsonk is olajnedves kicsit.

Köszi!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Eszembe jutott még egy aranyköpés:

Egy régi feleség lehet hogy nem annyira szép mint egy új, de jobban ellátja a feladatát ! :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

sunbim írta:Tegnap visszaszereltem a karburátorba a gyári tűszelepet, mert nyitva felejtett csapnál túlfojt és csepegett. A Török ,,javítószett" tűszelepe nem zárt rendesen. Kb két évet volt bent. Az elején azt gondoltam majd bekopik. De nem. Úgyanúgy nem zárt,sőt még roszabb lett.
Visszaraktam a huszonegynéhány éves alkatrészt és apám láss csodát, nem csöpög. Tökéletesen működik!

Ma a melóhelyen direkt nyitva hagytam, figyelgettem. Holt száraz alatta minden.

A tanulság:

A jót nem kell megjavítani ! :D
Gratulálok, rájöttél egy régi alapigazságra! :)
TS powa!
Kép
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Tegnap visszaszereltem a karburátorba a gyári tűszelepet, mert nyitva felejtett csapnál túlfojt és csepegett. A Török ,,javítószett" tűszelepe nem zárt rendesen. Kb két évet volt bent. Az elején azt gondoltam majd bekopik. De nem. Úgyanúgy nem zárt,sőt még roszabb lett.
Visszaraktam a huszonegynéhány éves alkatrészt és apám láss csodát, nem csöpög. Tökéletesen működik!

Ma a melóhelyen direkt nyitva hagytam, figyelgettem. Holt száraz alatta minden.

A tanulság:

A jót nem kell megjavítani ! :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
FDani92
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.05.28. 11:37
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kisvárda

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: FDani92 »

Közben találtam itthon egy C6-os tűt, csináltam bele rovátkát hogy bele tudjam rakni a csatos karbiba. Az volt a problémám a motorral, hogy nem lehetett vele egyenletes tempóval haladni kb. 80ig, mert állandóan rángatott, és csak gyorsításra vagy szembeszélre illetve emelkedőre simult ki a járása, ez meg városban nagyon idegesítő ha az ember 50es tempóval szeretne haladni. A most, próbából belerakott C6-os tűvel már olyan szinten elkevesellt, hogy tőgázra volt hajlandó gyorsítani, de bármilyen tempót tartott szépen, rángatásmentesen. Úgy gondolom hogy egy átmenetet kell csinálnom az utángyárott tű és a C6-os között.
Avatar
FDani92
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.05.28. 11:37
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kisvárda

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: FDani92 »

A csatos karbiban levő gyári részterheléstű méretezése megegyezik a C6-éval? Mert ami az enyémbe van az hosszra megegyezik vele, csupán a végén az átmérője nem 1,08mm hanem 1,9mm. Természetesen utángyártott tűről van szó.
Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pitypang18 »

Nos, megvan az első 500 KM-es fogyasztási adatom. Két személlyel végig a Mátrában és városban motoroztunk, így a fogyasztás kereken 4 liter lett. Azonban ma ahogy jöttem haza (folyt. az elektronika topikban)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Miklós!

Utólagos elnézésedet kérem hogy nem mértem meg a tűt,de bevallom töredelmesen egyszerűen kiment a fejemből. :oops: [-o< ](*,)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Végre ráértem foglalkozni kicsit a motorral.
A módosított súbertű használatakor a gyertyakép a mellékelt ábra szerint alakul.
Szerintem jó lesz :)

Kép
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

A hétvégén Kakucsra menet oda és vissza volt időm bőven kipróbálni a reszelt súbertűt tempós és lassú haladásnál egyaránt.
Még egyszer ki kell venni kicsit csiszolni a henger és a kúp átmeneténél, és akkor tökéletes lesz. De már most is fényévekkel jobban viselkedett vele a motor, mint a sima utángyártott tűvel.
Alsó fordulatszám tartománynál, illetve terhelésváltásnál, gázelvételnél megszűnt a rángatás, durrogás, most szépen simán megy a motor.
Végre be tudtam állítani az alapjáratot.
Kb. 2200-as fordulatszámtól használható minden fokozat, egészen fura 3.-ban kanyarodni, majd onnan csuklás mentesen kigyorsítani. (300-as ETZ)
A középső és felső fordulatszám tartományban nem változott semmi, ott eddig is jól viselkedett a motor, és ott nem is reszeltem a tűn semmit.
A fogyasztásnál sem játszik bele a reszelés semmibe, ugyanúgy 4,4 liter lett az átlagom, mint előtte.
Egyelőre ennyi a tapasztalat, a Vértes túra után többet tudok majd mondani.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Nagyon várjuk a teszteredményeket és köszönjük előre is!
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Nemrég ment itt a vita a különböző súbertűkről és rajzokról.
Volt szerencsém összemérni egy gyári C6-os tűt, illetve kétféle utángyártottat.
A jó hír az, hogy az utángyártott tű minden paraméterében megegyezik a gyárival, egyet kivéve. A kúpos rész hosszát.

Ezen a nyomon elindulva megnéztem hol van a baj, és egyedül a hengeres rész, illetve a kúpos rész átmenete nincs befejezve. Ez a gyárin szépen el van simítva. Ezért nem tud dolgozni rendesen alsó fordulatszám tartományon a tű, mert ott még henger van, ahol kúpnak kell lennie. Alul nem szabályoz semmit.
Megoldásként két utángyártott tűt befogtunk az esztergagépbe, és 320-as csiszolóvászonnal megjavítottuk az átmenetet a két felület között. Találomra csiszoltuk, amíg szemre hasonló nem lett a gyárihoz. A kúp többi részéhez nem nyúltunk, mert az rendben van egyébként!
Eredmény: A motor minden fordulatszám tartományban szépen húz, nincsenek hirtelen megindulások, vagy elcsuklások.
Eddig csak kb 25 km-t teszteltem a módosított tűket, de a hétvégén hosszabb teszt következik, és megírom a tapasztalatokat.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Számomra érthetetlen, de az utángyártott kipufogó nem a gyári másolt változata!
Nem használhatalan, de nem az igazi. A Bambi 3-s kipufogó viszont ezt testesíti meg. Írtak itt páran viszonylag kedvezú tapasztalatokat.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

seagateh írta:
Ez ilyen gyári kinézetű utángyártott néhány hónapos viszonylag új. én magam sem esküdnék meg arra hogy ebbe minden 100% de ettől ilyet csinálhat ennyire durván?
Igen.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

zudori írta:Más lehet a gond,mert írtad,hogy a BVF-el is ezt csinálta.
Bár lehet, hogy egyformán van beállítva mind a kettő karburátor.
Az az igazság, az MZ elméletileg szerethetné a változó előgyújtást, de a gyakorlati tapasztalat azt mutatja, mégsem kell. Volt már erről sok-sok vita, de ilyen szerkezetet még senki nem készített piacképesen.
A kipufogó lehet akkor még a ludas. Egy jól kiégetett gyári pufogóval meglepő dolgokat lehet tapasztalni.
Ez ilyen gyári kinézetű utángyártott néhány hónapos viszonylag új. én magam sem esküdnék meg arra hogy ebbe minden 100% de ettől ilyet csinálhat ennyire durván?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Más lehet a gond,mert írtad,hogy a BVF-el is ezt csinálta.
Bár lehet, hogy egyformán van beállítva mind a kettő karburátor.
Az az igazság, az MZ elméletileg szerethetné a változó előgyújtást, de a gyakorlati tapasztalat azt mutatja, mégsem kell. Volt már erről sok-sok vita, de ilyen szerkezetet még senki nem készített piacképesen.
A kipufogó lehet akkor még a ludas. Egy jól kiégetett gyári pufogóval meglepő dolgokat lehet tapasztalni.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

zudori írta:A 250-es motornál 3mm az ajánlott előgyújtási érték!
Próbáld meg megnövelni!
Ha megnövelem az előgyújtást akkor 3000 fordulat felett nem húz normálisan. Igazság szerint minden fordulathoz más előgyújtás kellene.. Karburátorra gyanakszok de igazság szerint nemtudom mi lehet konkrét baja..

De holnap megpróbálom 2,85mm Hátha... végső elkeseredésembe már mindent csinálok.. :(
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

A 250-es motornál 3mm az ajánlott előgyújtási érték!
Próbáld meg megnövelni!
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok

Pár érdekes tapasztalat a BING 84 karburátorral.
Beállítottam (amennyire csak tudtam) Gyári 118-as fő fúvóka, a tű most fentről számított 2. állásban van. A melléklevegőn kb 1/4 fordulatot kellett a kinyitni. Mentem vele elég sokat a mai nap, a gyertya ki is égett szépen úgy ahogy kell.
Majdnem minden tökéletes (alapjárat különösen szép!! , teljesgázra sem horkol be, Végsebesség 110.. nem volt szívem tovább pörgetni lehetséges hogy még ment volna..)

Amit nem értek: 2000-3000 fordulaton belül egy tartományba ha nem adok neki minimum! fél gázt akkor horkol, lassul, elveszíti az erejét!

A következő képpen néz ki a dolog: alapjárat 1200. - Induláskor 1500-1800ra pörgetem fel ráeresztem a kuplungot szépen lendületesensen megindul eléri a 2000-2500 megtorpan ekkor belerántok a gázba (1/2 gáz)...1-2mp eltelik elkezd gondolkozni, küzdeni majd leszívó torokhangal, eléri a 3000 fordulatot ekkor egy hatalmasat ránt és bődületesen megindul. Ha ilyenkor lerántom a gázt 3/4 vagy teljesen akkor egészen 6000-7000ig húz.

!!A BVF karburátorral is majdnem ugyanez a jelenség volt, annyi hogy érezni hogy a bing új, így ugye nagyságrendekkel pontosabb jobb!!

Teljesen elvagyok keseredbe hogy mi az a szentséges Úristent csináljak vele nemtudom

Nagy lenne a torlónyomás?

Egyéb: Szabi féle optikai jeladós tranzisztoros gyújtás 2,6mm előgyújtással. 80-90km/h nál odahúzok neki rendesen ránt egyet és megy fel az óra mint a huzat. ((21es lánckerék!))

Ja igen üresbe gázadásra hírtelen veszi fel a forsulatot csak terhelésre döglik így meg egy nagyon szűk tartományba.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Beraktam egy új BING 84 karburátort szívócsővel együtt kompletten. Korrekt, Jó, felveszi normálisan a fordulatot és

--==Megszűntek a problémáim==-- :):D

Parafa a BING belseje ami rámegy a "szívósorra", - 1/8 fordulatra reagál a melléklevegőre.

Az egész karburátor ilyen "Több mint valószínű" :):D
Holnap megnézem mennyi a vége meg mik a bővebb tapasztalatok valamint küldök képeket.
Szivató bovdenházból le kell szedni 2-3 centit ..
"Utána csak nagy gázzal! :)"
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

seagateh írta: ...
Valami utolsó bátorítás, ötlet még valakitől?
Vagy kénytelen leszek új karburátort venni 50-60-Ft (Bing) :(
Így messziről nehéz megmondani, hogy a problémád tényleg hiba-e, vagy csak a szokásos ETZ karakterisztikát nem szereted. Ezek 3000 alatt nagyon nem rakéták. Egyik sem. Kell neki a fordulat. Ha tényleg úgy érzed, hogy nagyon nem egészséges a dolog, akkor pedig szerintem inkább keress tömítetlenséget (hengertalp, szívócsonk), és nézd meg, hogy nem kopott-e a motor. A Bing karival szerintem megintcsak szívás lesz, és még kevésbé fogod tudni, hogy most akkor mi nem jó.
A gázra lassulás egyébként azért van, mert kis fordulaton, hirtelen nagy gázra lecsökken a szívócsőben a vákuum, és emiat szegényedik a benzin-levegő keverék. Ennek elkerülésére találták ki a CV karbikat, de a miénk sajnos nem az.
KépKép
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Lehet az is. Bár inkább nagyobb fordulaton jelentkeznek a kipufogó gondok. De sose tudni.
Lehet egy hangtompító lamella leszakadva a dobban és elforogva nagyon leszűkíti a keresztmetszetet. Néha visszaforog és akkor megy a motor. Ez indokolná a véletlenszerűséget.
Én jártam így. Jelenleg is az a javított dob van fent.
De annak elvileg zörögnie kellene belül. Szétvágáson kívül nem tudom hogy lehetne az áteresztő képességét megvizsgálni. Ki kellene próbálni egy másik dobbal a motort.
De ez már http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... ?f=13&t=47 téma.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Nagyon furcsa a jelenség hülyének fogtok nézni de komolyan mondom néha "elkapja" pl gyorsítanék 3.ba 2500fordulatról meghúzom néha szépen gyorsít néha lehorkol és lassít :(

Megpróbálom visszarakni a gyári úszót (megcineltem) hátha változik valami.
Új bing karburátorért meg félek kiadni annyi pénzt... mert ha tudnám biztosan hogy azzal sokkal jobb meg nem 60 ezer ft forogna kockán akkor nem gondolkoznék....
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia!
Nézd még meg a kipufogót,lehet marhaság,de ha a szívó oldal rendben akkor lehet a másik végén van a gond,egy próbát megér.
Hátha fojtja valami retek kis fordulaton amit nagyobb fordulaton leküzd.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"

Működni működik. Csak nem úgy ahogy az ember elvárná. Tűre tippeltem volna, ha nem olvastam volna vissza...
Hőre tágulnak az alkatrészek, amik amúgy is kopottak ilyen korú gépeknél. Ilyesmi jelenség volt nálam is amíg kettőötvenes voltam. 300-assal valamennyire megszűnt a jelenség, viszont ,,ragadozó" lettem.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok.
Sehogyan sem jutok előrébb.
Akárhogyan állítom a karburátort 2000-3000 fordulat között gázadásra a motor nem gyorsul hanem lassul.
2 személyel elindulni is veszélyes a lámpánál meg majdnem felborulunk. :D Mikor 3000 körül van ránt egy nagyot. de ha véletlen leesik a fordulat akkor lassulunk rettenetesen.
-Több féle súbertű
-Több féle fúvóka stb. Azt merem mondani hogy mindent megpróbálam.

Benzinszint rendbenvan, légszűrő rendben van, falsot sem szív sehol, alapjárat rendben gyertyakép is, fogyasztás is.

Valami utolsó bátorítás, ötlet még valakitől?
Vagy kénytelen leszek új karburátort venni 50-60-Ft (Bing) :(
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
ötvöscsöpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 151
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

ok
karbi szétszed:
1 nézd meg a szívatót, hogy zár-e rendesen és jó rovátkában van e a részterheléstű(gyertyakép!), ha ez okés(bár gyanús), akkor a továbbiakat kell megnézni.
2 fúvókák ki mérő-projektoron vagy optikai mérőgépen ellenőrizni kell az átmérőiket, hogy olyan van-e, mint amilyen a te karburátor típusodba való. A részterhelés tűt is körbe kell mérni, ha nem gyári van(C6). Ha visszaolvasol a részterheléstűről korábban értekeztek a skacok, hogy mik a helyes méretei és mik a tünetek, ha nem.

-ha meg nem tudsz mérni, akkor a haver karbiát el kell kérni, és szemmel is össze lehet éppen hasonlítani a fúvókák furatait, persze csak ha egyforma a típusa a tiéddel. A részterheléstűt meg egy rendes tolóméterrel is meg lehet mérni.
Aztán ha minden stimmel majd, jól be kell állítani az alapjáratot, mert az alapvető a fogyasztásra nézve és jó lesz az.

Remélem nem hagytam ki semmit, de majd kijavítanak, ha igen.

ui: biztos biztos, hogy jó az üa szinted? Tűszelep rendesen zár?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég