Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Hány Ah-ás aksit vettél? Nekem 5Ah-ás akksival csak kinlódott alapjáraton a motor 1800-alá nem tudtam vinni az alapjáratot,világítással egy 20 másodperc után le is állt. Amióta 9Ah-ás akksi van benne az alapjáratom 1100-körül van egy kicsivel és világítással is stabilan tartja.
Próbáld meg egy másik akksival azt írtad azt is cserélted.
Most jutott eszembe azt írtad,hogy elektronikus gyújtásod van akkor ez nem túl valószínű,mindegy hátha valakinek hasznos.
Próbáld meg egy másik akksival azt írtad azt is cserélted.
Most jutott eszembe azt írtad,hogy elektronikus gyújtásod van akkor ez nem túl valószínű,mindegy hátha valakinek hasznos.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lehet a fényváltó kapcsolódon esik a fesz...Stephanus írta:Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Egyébként nem értettem, és most sem értem az MZ gyár logikáját.
A lámpához vastag vezetékkel mennek, de az a drót ami a gyújtás/világítás kapcsolóból megy a fényváltó kapcsolóhoz az meg a sima vékony vezeték.
Akkor minek a kapcsoló után az a böszme vastag drót. Úgyis a leggyengébb láncsszem effekt játszik.
Ha elgurulsz hozzám, segítek megcsinálni. Van saru, saruzó fogó, stb...
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
Sziasztok.
BRISK N14YC gyertyát használ valaki?
nekem alacsony fordulaton lényegesen nyomatékosabb lett meg az alapjárat is jobb...
BRISK N14YC gyertyát használ valaki?
nekem alacsony fordulaton lényegesen nyomatékosabb lett meg az alapjárat is jobb...
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika
A 150-es névleges alapjárati fordulatszámát nem tudja valaki véletlenül? Szerintem az 1700 sok. A 3000 meg főleg sok. A 250-esen alapjárat közelében gyakorlatilag teljesen megszűnik a töltés. Indítás után ki sem alszik a töltéslámpa, amíg egyszer 1300-1400 közelébe nem emelkedik a fordulatszám, ezért nincs is köze az alapjárathoz, hogy mi van felkapcsolva meg mi nem.zudori írta:Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
Ha kiiktatom a generátor gerjesztését, akor melegen felmegy az alapjárat 2000 fölé (normál 1200 körül). Szóval a feszültségszabályzó-generátor "komplexum" kvázi fordulatszám szabályozóként hat alapjáraton azáltal, hogy minél alacsonyabb a fordulatszám, annál kisebb a töltés, és kevésbé fékezi a generátor a motort. És vica-versa.
A 1V körüli feszültségesés a lámpa kapcsaiig szerintem normális. Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Szerintem azzal kellene kezdeni, hogy a gyári alapjárati értéket tudja-e tartani a motor kikapcsolt világítással, és ha nem, akkor karburátorbeállítás, fals levegő, meg henger/dugattyú kopás téren kellene először keresgélni.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ezért mondtam, hogy ha felviszel egy pozitív szálat a gyújtáskapcsolóhoz, kiderül, hogy az a kábel-e a ludas. Ha nem változik, akkor a kapcsoló és lámpa közti kábeleket kell átnézni.zudori írta:Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem nem. Ha eddig nem ilyen volt, most meg ilyen, akkor szerintem elromlott. Már csak meg kell találnod a hibát... Elsőnek próbálj egy másik szálat felhúzni a fesszab +-ról a lámpafejbe. Olyan nincs, hogy minden jó, és mégse megy!zudori írta:Délután neki álltam egy kis kontaktozásnak. Sarukat húzogattam, nyomogattam. Egyenlőre semmi változás. Levettem a lámpát álló motornál, felkapcsolt lámpánál az égő csatlakozásnál 11,3 volt feszültséget, az akumlátornál meg 12,4 V-t mértem. Ez ugye nem jó?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Sok sikert neked kedves sunbim biztos megtalálod ott a számításaidat ahova költözni akarsz!sunbim írta:Ideje költözni Hell !hell írta:... Ide a legközelebbi is 100+ km!
Na látom elindult egy kisebbfajta poénhadjárat itt. Tehát ezennel kérem a moderatort törölje az összes hozzászólásom a trafóval kapcsolatban! Elárulom itt az nagy titkokat amikről csak nagyon ritkán esett szó az évek alatt más meg röhög a makában, aki meg nem tudja beszerezni az meg mehet a fenébe és még ki is fikázzák. Ez a téma is ki lett pipálva szépen több ekkora bakim nem lesz az tuti....
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
OFFsunbim írta: Ideje költözni Hell !
Innen vagy oda
ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Ideje költözni Hell !hell írta:... Ide a legközelebbi is 100+ km! Akkor ezek szerint ...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2014.04.23. 20:31
- MZ-d típusa: Mz Ts 150
Re: Elektronika
van egy mz ts 150 esem most lett a blokk fel újítva teljes gázon bedadog (töltés van, új megszakító,új kondi,jó szénkefék,) már mindent próbáltam. gyertyapipát is cseréltem gyertyákat trafót mindent ugyan úgy dadog segítsetek légyszi:S
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
De jó neked sub-ee! Neked tiszta kánaán akkor. Ide a legközelebbi is 100+ km! Akkor ezekszerint te is tudnál nézni nekünk valami jót igaz? Vagy nem!?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ok! 5 db lenne és 23000 lenne tehát nem annyira vészes az. De ha a környékedben van bontós és tudsz nekem(ünk) szerezni olcsón akkor oszd meg velünk! Amit nekem ajánlottak 5-t az sem mostanában ér ide így nyitott vagyok bármilyen lehetőségre. Ezzel persze nem vagyok egyedül![/quote]
sub-ee írta:
A szomszéd falu nálunk Kakasd!
Itt van az ország egyik legnagyobb Japán bontója, átlagosan 5000Ft egy gyújtótrafó.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
tiger1342 írta:15 + 12 szállítás = 27 USD in HUF = 6001 Ft.
És Amerikából mire megérkezik...
Bontósat meg helyben ki tudod próbálni, hogy jó-e, és olcsóbb.
Ok! 5 db lenne és 23000 lenne tehát nem annyira vészes az. De ha a környékedben van bontós és tudsz nekem(ünk) szerezni olcsón akkor oszd meg velünk! Amit nekem ajánlottak 5-t az sem mostanában ér ide így nyitott vagyok bármilyen lehetőségre. Ezzel persze nem vagyok egyedül!
Re: Elektronika
dkari írta:Ha gyári amit találtál, nem kérdés szerintem.SRicsi írta:Hello!
Egy kérdésem lenne nem indul a motor nincs szikra(rozsdás a pipa trafó vége..) találtam kompletten elektronikus gyújtást trafóval dobozzal jeladóval 15ezerért azt vegyem vagy subee féle komplett gyújtást+trafót?
Igen gyári 15 trafóval. A subee féle 18+trafó. Gyújtást meg mindenképp kiakartam cserélni elektronikusra. Új trafó 4 ezer azaz 11be van a gyári gyújtás.
Re: Elektronika
Ha gyári amit találtál, nem kérdés szerintem.SRicsi írta:Hello!
Egy kérdésem lenne nem indul a motor nincs szikra(rozsdás a pipa trafó vége..) találtam kompletten elektronikus gyújtást trafóval dobozzal jeladóval 15ezerért azt vegyem vagy subee féle komplett gyújtást+trafót?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Sub-ee félét vedd! Mondjuk ahhoz h beinditsd nem kell elektronikus gyujtas csak uj pipa meg estleg gyertyakabel es trafo ha tenyleg szar.SRicsi írta:Hello!
Egy kérdésem lenne nem indul a motor nincs szikra(rozsdás a pipa trafó vége..) találtam kompletten elektronikus gyújtást trafóval dobozzal jeladóval 15ezerért azt vegyem vagy subee féle komplett gyújtást+trafót?
Re: Elektronika
Hello!
Egy kérdésem lenne nem indul a motor nincs szikra(rozsdás a pipa trafó vége..) találtam kompletten elektronikus gyújtást trafóval dobozzal jeladóval 15ezerért azt vegyem vagy subee féle komplett gyújtást+trafót?
Egy kérdésem lenne nem indul a motor nincs szikra(rozsdás a pipa trafó vége..) találtam kompletten elektronikus gyújtást trafóval dobozzal jeladóval 15ezerért azt vegyem vagy subee féle komplett gyújtást+trafót?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Délután neki álltam egy kis kontaktozásnak. Sarukat húzogattam, nyomogattam. Egyenlőre semmi változás. Levettem a lámpát álló motornál, felkapcsolt lámpánál az égő csatlakozásnál 11,3 volt feszültséget, az akumlátornál meg 12,4 V-t mértem. Ez ugye nem jó?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Tiger 1342
A generátor energiát von el a motorból, hogy áramot termeljen. Ha túl sok energiát akar elvonni, akkor azért is leeshet a fordulat, mert "fogja" a motort. Nem véletlen van a versenygyújtásokból kihagyva a világítástekercs. (Meg biztos a tehetetlenség, meg kismilló dolog miatt is.)[/quote]
Értem én, de az én esetemben akkor is soknak gondolom ezt a fordulatszámkülönbséget. Amikor tavaly megvettem a motort ez a jelenség nem volt.
Az alapjárati fúvoka méretét nem tudom, megnézem és majd megírom.
A generátor energiát von el a motorból, hogy áramot termeljen. Ha túl sok energiát akar elvonni, akkor azért is leeshet a fordulat, mert "fogja" a motort. Nem véletlen van a versenygyújtásokból kihagyva a világítástekercs. (Meg biztos a tehetetlenség, meg kismilló dolog miatt is.)[/quote]
Értem én, de az én esetemben akkor is soknak gondolom ezt a fordulatszámkülönbséget. Amikor tavaly megvettem a motort ez a jelenség nem volt.
Az alapjárati fúvoka méretét nem tudom, megnézem és majd megírom.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
15 + 12 szállítás = 27 USD in HUF = 6001 Ft.
És Amerikából mire megérkezik...
Bontósat meg helyben ki tudod próbálni, hogy jó-e, és olcsóbb.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
kiszsebi írta:sub-ee írta: Amúgy a kis ETZ-t simán beterhelheti a generátor ennyire, nagyobb áramfelvételnél!
[/quote]
A generátor energiát von el a motorból, hogy áramot termeljen. Ha túl sok energiát akar elvonni, akkor azért is leeshet a fordulat, mert "fogja" a motort. Nem véletlen van a versenygyújtásokból kihagyva a világítástekercs. (Meg biztos a tehetetlenség, meg kismilló dolog miatt is.)
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
[/quote]sub-ee írta: Amúgy a kis ETZ-t simán beterhelheti a generátor ennyire, nagyobb áramfelvételnél!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
zudori írta:Szerintem kisebb az alapjárati fúvókád ! A kedvemért cseréld nagyobbra mittudomén mennyivel, és úgy próbáld ki.
Az alapjárati fúvóka minimálisan szól bele a gyertya képbe, az alapjárat tulajdonságaiba annál inkább!
Aztán lehet hogy jobb oldali főtengelyszimeringes a motor, vagy máshol szív falsot.
Alapjáratot egyébként szépen be lehet állítani, hogy melegen-hidegen kb azonos ?
"zudori írta:
...
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma. ,,
A karburátor csatlakozására és jobb főtengelyszimeringre fújj/locsolj/spriccelj benzint (amit a tankból engedsz le), ne egyszerre, hanem egymás után , megfigyelve a változást az alapjáraton.
Az alapjárat nem volt, addig ameddig nem cseréltem le a régi késes biztosíték-házát. Beindulás után, szinte azonnal van alapjárat a lámpa kapcsolása előtt kb.3000/min, felkapcsolás után kb. 1800/min. Ez a jelenség azóta áll fent amióta fent van az új elektronikus gyújtás és a feszültségszabályozó.
Gyakorlatilag úgy emlékszem mind a 3 karbival ezt csinálta.
emlékeztetőűl, nagyon jól megy szépen húz, jól indul hidegen és melegen is.[/quote]
sub-ee írta: Amúgy a kis ETZ-t simán beterhelheti a generátor ennyire, nagyobb áramfelvételnél!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Szerintem kisebb az alapjárati fúvókád ! A kedvemért cseréld nagyobbra mittudomén mennyivel, és úgy próbáld ki.
Az alapjárati fúvóka minimálisan szól bele a gyertya képbe, az alapjárat tulajdonságaiba annál inkább!
Aztán lehet hogy jobb oldali főtengelyszimeringes a motor, vagy máshol szív falsot.
Alapjáratot egyébként szépen be lehet állítani, hogy melegen-hidegen kb azonos ?
"zudori írta:
...
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma. ,,
A karburátor csatlakozására és jobb főtengelyszimeringre fújj/locsolj/spriccelj benzint (amit a tankból engedsz le), ne egyszerre, hanem egymás után , megfigyelve a változást az alapjáraton.[/quote]
Az alapjárat nem volt, addig ameddig nem cseréltem le a régi késes biztosíték-házát. Beindulás után, szinte azonnal van alapjárat a lámpa kapcsolása előtt kb.3000/min, felkapcsolás után kb. 1800/min. Ez a jelenség azóta áll fent amióta fent van az új elektronikus gyújtás és a feszültségszabályozó.
Gyakorlatilag úgy emlékszem mind a 3 karbival ezt csinálta.
emlékeztetőűl, nagyon jól megy szépen húz, jól indul hidegen és melegen is.
Az alapjárati fúvóka minimálisan szól bele a gyertya képbe, az alapjárat tulajdonságaiba annál inkább!
Aztán lehet hogy jobb oldali főtengelyszimeringes a motor, vagy máshol szív falsot.
Alapjáratot egyébként szépen be lehet állítani, hogy melegen-hidegen kb azonos ?
"zudori írta:
...
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma. ,,
A karburátor csatlakozására és jobb főtengelyszimeringre fújj/locsolj/spriccelj benzint (amit a tankból engedsz le), ne egyszerre, hanem egymás után , megfigyelve a változást az alapjáraton.[/quote]
Az alapjárat nem volt, addig ameddig nem cseréltem le a régi késes biztosíték-házát. Beindulás után, szinte azonnal van alapjárat a lámpa kapcsolása előtt kb.3000/min, felkapcsolás után kb. 1800/min. Ez a jelenség azóta áll fent amióta fent van az új elektronikus gyújtás és a feszültségszabályozó.
Gyakorlatilag úgy emlékszem mind a 3 karbival ezt csinálta.
emlékeztetőűl, nagyon jól megy szépen húz, jól indul hidegen és melegen is.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
sub-ee írta:Én láttam a villamosságát a motornak, félreértelmezted amit írtam (mert rosszul fogalmaztam meg!), nagy áramfelvétel mellett az adott csatlakozási ponton megnövekszik az áram, mivel nem érintkezik rendesen (fűt). ( Fogalmazással már irodalom órán is gondjaim voltak középiskolában ).sunbim írta:"Sub-ee
Én tudom mi baja van! Nem a fesszabályzó, nem is a karbi csinálja, szimplán nagy az áramfelvétel, sok a veszteség, a kötegedben semmi nincs leforrasztva, csak felnyomva a saruk, itt-ott leszálasodva a vezeték, ezeken a helyeken nagy a vesztesség, magas az áramfelvétel. ,,
Szabi. Hogy lehet nagy az áramfelvétel? ha sok a veszteség? Azaz az átmeneti ellenállás.
Akkor nem csökkennie kellene az áram felvételnek? Ohm törvénye alapján?
Szerintem kisebb az alapjárati fúvókád ! A kedvemért cseréld nagyobbra mittudomén mennyivel, és úgy próbáld ki.
Az alapjárati fúvóka minimálisan szól bele a gyertya képbe, az alapjárat tulajdonságaiba annál inkább!
Aztán lehet hogy jobb oldali főtengelyszimeringes a motor, vagy máshol szív falsot.
Alapjáratot egyébként szépen be lehet állítani, hogy melegen-hidegen kb azonos ?
"zudori írta:
...
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma. ,,
A karburátor csatlakozására és jobb főtengelyszimeringre fújj/locsolj/spriccelj benzint (amit a tankból engedsz le), ne egyszerre, hanem egymás után , megfigyelve a változást az alapjáraton.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én láttam a villamosságát a motornak, félreértelmezted amit mondtam, nagy áramfelvétel mellett az adott csatlakozási ponton megnövekszik az áram, mivel nem érintkezik rendesen (fűt). ( Fogalmazással már irodalom órán is gondjaim voltak középiskolában ).sunbim írta:"Sub-ee
Én tudom mi baja van! Nem a fesszabályzó, nem is a karbi csinálja, szimplán nagy az áramfelvétel, sok a veszteség, a kötegedben semmi nincs leforrasztva, csak felnyomva a saruk, itt-ott leszálasodva a vezeték, ezeken a helyeken nagy a vesztesség, magas az áramfelvétel. ,,
Szabi. Hogy lehet nagy az áramfelvétel? ha sok a veszteség? Azaz az átmeneti ellenállás.
Akkor nem csökkennie kellene az áram felvételnek? Ohm törvénye alapján?
Szerintem kisebb az alapjárati fúvókád ! A kedvemért cseréld nagyobbra mittudomén mennyivel, és úgy próbáld ki.
Az alapjárati fúvóka minimálisan szól bele a gyertya képbe, az alapjárat tulajdonságaiba annál inkább!
Aztán lehet hogy jobb oldali főtengelyszimeringes a motor, vagy máshol szív falsot.
Alapjáratot egyébként szépen be lehet állítani, hogy melegen-hidegen kb azonos ?
"zudori írta:
...
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma. ,,
A karburátor csatlakozására és jobb főtengelyszimeringre fújj/locsolj/spriccelj benzint (amit a tankból engedsz le), ne egyszerre, hanem egymás után , megfigyelve a változást az alapjáraton.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
"Sub-ee
Én tudom mi baja van! Nem a fesszabályzó, nem is a karbi csinálja, szimplán nagy az áramfelvétel, sok a veszteség, a kötegedben semmi nincs leforrasztva, csak felnyomva a saruk, itt-ott leszálasodva a vezeték, ezeken a helyeken nagy a vesztesség, magas az áramfelvétel. ,,
Szabi. Hogy lehet nagy az áramfelvétel? ha sok a veszteség? Azaz az átmeneti ellenállás.
Akkor nem csökkennie kellene az áram felvételnek? Ohm törvénye alapján?
Szerintem kisebb az alapjárati fúvókád ! A kedvemért cseréld nagyobbra mittudomén mennyivel, és úgy próbáld ki.
Az alapjárati fúvóka minimálisan szól bele a gyertya képbe, az alapjárat tulajdonságaiba annál inkább!
Aztán lehet hogy jobb oldali főtengelyszimeringes a motor, vagy máshol szív falsot.
Alapjáratot egyébként szépen be lehet állítani, hogy melegen-hidegen kb azonos ?
"zudori írta:
...
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma. ,,
A karburátor csatlakozására és jobb főtengelyszimeringre fújj/locsolj/spriccelj benzint (amit a tankból engedsz le), ne egyszerre, hanem egymás után , megfigyelve a változást az alapjáraton.
Én tudom mi baja van! Nem a fesszabályzó, nem is a karbi csinálja, szimplán nagy az áramfelvétel, sok a veszteség, a kötegedben semmi nincs leforrasztva, csak felnyomva a saruk, itt-ott leszálasodva a vezeték, ezeken a helyeken nagy a vesztesség, magas az áramfelvétel. ,,
Szabi. Hogy lehet nagy az áramfelvétel? ha sok a veszteség? Azaz az átmeneti ellenállás.
Akkor nem csökkennie kellene az áram felvételnek? Ohm törvénye alapján?
Szerintem kisebb az alapjárati fúvókád ! A kedvemért cseréld nagyobbra mittudomén mennyivel, és úgy próbáld ki.
Az alapjárati fúvóka minimálisan szól bele a gyertya képbe, az alapjárat tulajdonságaiba annál inkább!
Aztán lehet hogy jobb oldali főtengelyszimeringes a motor, vagy máshol szív falsot.
Alapjáratot egyébként szépen be lehet állítani, hogy melegen-hidegen kb azonos ?
"zudori írta:
...
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma. ,,
A karburátor csatlakozására és jobb főtengelyszimeringre fújj/locsolj/spriccelj benzint (amit a tankból engedsz le), ne egyszerre, hanem egymás után , megfigyelve a változást az alapjáraton.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Természetesen állítgattam. Beszabályozva szép színű gyertya.Mondjuk most inkább fekete barna, mert többet kap. Dellotro PHBH28-as van fent, tényleg jól megy. Gyakorlatilag alig alig kell ötödikből visszakapcsolni. Nyilván úgy állítottam be az alapjáratot, hogy lámpával nem áll le, viszont lekapcsolása után megy fel a fordulat. Azért gondolom, ott lehet a hiba.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Es allitgattal a karbin, vagy csak felraktad?zudori írta:Akkor mondom:
A feszültségszabályozó Subee-től van, pont amit ajánlottál.
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma.
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nekem ujak a vezetekek es a saruk is, nagy atmeneti ellenallas kizarva. Nekem a karbi okozta.sub-ee írta:Én tudom mi baja van! Nem a fesszabályzó, nem is a karbi csinálja, szimplán nagy az áramfelvétel, sok a veszteség, a kötegedben semmi nincs leforrasztva, csak felnyomva a saruk, itt-ott leszálasodva a vezeték, ezeken a helyeken nagy a vesztesség, magas az áramfelvétel.zudori írta:Sziasztok!
Van egy aprócska gondom, inkább kérdésem.
Az alapjáratom lámpával 1800 körüli, a lámpa lekapcsolása után viszont szépen felpörög 3000-re a fordulat. Elektronikus feszültség szabályozóm van, a töltés rendben.
Úgy emlékszem amikor a régi hagyományos volt fent akkor max 200-t esett a fordulat a lámpa kapcsolása után.
Mi lehet a bibi?
Üdv.:Sub-ee
A forrasztasrol meg inkabb nem vitatkozok.
Dreamer
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én tudom mi baja van! Nem a fesszabályzó, nem is a karbi csinálja, szimplán nagy az áramfelvétel, sok a veszteség, a kötegedben semmi nincs leforrasztva, csak felnyomva a saruk, itt-ott leszálasodva a vezeték, ezeken a helyeken nagy a vesztesség, magas az áramfelvétel.zudori írta:Sziasztok!
Van egy aprócska gondom, inkább kérdésem.
Az alapjáratom lámpával 1800 körüli, a lámpa lekapcsolása után viszont szépen felpörög 3000-re a fordulat. Elektronikus feszültség szabályozóm van, a töltés rendben.
Úgy emlékszem amikor a régi hagyományos volt fent akkor max 200-t esett a fordulat a lámpa kapcsolása után.
Mi lehet a bibi?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
"Szokjam meg, hogy a fordulat leesik, ha lámpákkal terhelem a generátort és az akksit Ezt el is fogadtam először.,,
max 2-300-at eshet nem ezreket.
Karburátor beállítást kéne foganatosítani előszőr is!
Valszeg kevés benzint kap alapjáraton.
max 2-300-at eshet nem ezreket.
Karburátor beállítást kéne foganatosítani előszőr is!
Valszeg kevés benzint kap alapjáraton.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Akkor mondom:
A feszültségszabályozó Subee-től van, pont amit ajánlottál.
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma.
A feszültségszabályozó Subee-től van, pont amit ajánlottál.
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nekem elektronikus feszab. van. Az eredeti karbival NEKEM is ezt csinálta, világítás nélkül pörgött akár 2000-rel is, világítással beállt. Kaptam egy majdnem patent karbit, azzal mindegy volt. Most van egy másik karbi (ami valószínű marad valameddig a gépen) azzal sem emelkedik a fordulat, csak egy nagyon picit (elhanyagolható).zudori írta:Az a baj, hogy az előző akkumlátornál is ezt csinálta, meg is mértem tökéletes, 12,9 Volt feszültség. Úgy emlékszem mintha azóta lenne ez a jelenség, amióta beletettem az elektronikus feszültségszabályozót.
Szóval előbb ezt is meg kellene vizsgálni, mielőtt macskát dobálsz a fesszaboddal!
Dreamer
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Ja, inkább csináltasd meg valakivel, ami fent van a főoldalon a cikkek között vagy rendeld meg egyenesen Sub-ee-tól! Az a legbiztosabb, az biztos, hogy működik. Vagy vegyél bele trabant, Wartburg vagy Ifa fesszabot (nekem az van benne, Ifa)dkari írta:zudori írta:Az a baj, hogy az előző akkumlátornál is ezt csinálta, meg is mértem tökéletes, 12,9 Volt feszültség. Úgy emlékszem mintha azóta lenne ez a jelenség, amióta beletettem az elektronikus feszültségszabályozót.
Hát igen. Ezek az elektronikus fesszabok legtöbb esetben csak macskát dobálni jók vagy azt aki legyártotta
Vettem anno ts-be, bírta is vagy két hétig.
Re: Elektronika
zudori írta:Az a baj, hogy az előző akkumlátornál is ezt csinálta, meg is mértem tökéletes, 12,9 Volt feszültség. Úgy emlékszem mintha azóta lenne ez a jelenség, amióta beletettem az elektronikus feszültségszabályozót.
Hát igen. Ezek az elektronikus fesszabok legtöbb esetben csak macskát dobálni jók vagy azt aki legyártotta
Vettem anno ts-be, bírta is vagy két hétig.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Az a baj, hogy az előző akkumlátornál is ezt csinálta, meg is mértem tökéletes, 12,9 Volt feszültség. Úgy emlékszem mintha azóta lenne ez a jelenség, amióta beletettem az elektronikus feszültségszabályozót.
Re: Elektronika
Nekem ilyen tapasztalatom (igaz nem Mz, Jawa) akkor volt mikor az akksit kicsit lemerítettem. Lámpa nélkül tökéletes volt az alapjárat viszont ha felkapcsoltam a világítást leállt a motor. Ez addig ment míg az akksi eléggé fel nem töltődött.zudori írta:Mindenek előtt köszönöm!
Segítettél, különösen abban, hogy engem is mindenki azzal győzködött, hogy ez ilyen, ez természetes. Nekem nem az, mert én emlékszem rá, hogy nem ilyen volt.
Átnézek rajta majd mindent, de lehet elviszem inkább egy szerelőhöz, mert neki van minden féle szerszáma.
Köszönöm!
Írtad új az akku de lehet rá kéne mérni. Autónál jártam így új akkuval. Cellazárlatos volt, hol hibátlanul működött máskor meg az autó sem indult vele.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Mindenek előtt köszönöm!
Segítettél, különösen abban, hogy engem is mindenki azzal győzködött, hogy ez ilyen, ez természetes. Nekem nem az, mert én emlékszem rá, hogy nem ilyen volt.
Átnézek rajta majd mindent, de lehet elviszem inkább egy szerelőhöz, mert neki van minden féle szerszáma.
Köszönöm!
Segítettél, különösen abban, hogy engem is mindenki azzal győzködött, hogy ez ilyen, ez természetes. Nekem nem az, mert én emlékszem rá, hogy nem ilyen volt.
Átnézek rajta majd mindent, de lehet elviszem inkább egy szerelőhöz, mert neki van minden féle szerszáma.
Köszönöm!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Nekem sokan azt mondták, meg sok helyen olvastam, hogy ez így természetes, mivel öreg motorokról van szó, a generátora sem olyan, mint amilyennek ma elvárnánk stb. Szokjam meg, hogy a fordulat leesik, ha lámpákkal terhelem a generátort és az akksit Ezt el is fogadtam először.zudori írta: Erről még beszélhetnénk egy keveset, mit javasolsz? Hol nézegessem? Most kapott új akumlátort, kicseréltem a biztosítékokat, késesek vannak, gyakorlatilag minden szépen jól megy, csak ez a fránya fordulat.
De tény, hogy valahol elszökik az energia, ami gyengébb szikrát eredményez, így leesik a fordulat.
Tehát valami, valahol nagyobb ellenállást mutat a kelleténél. Na azt a pontot kell megkeresned, ami valószínűleg kontakt hiba lesz. És a nem megfelelő érintkezés vagy vezeték oxidáció miatt túl nagy az ellenállása.
Én úgy jöttem rá, hogy valahol kontakt hiba van, hogy más feszültséget mértem az akksi pólusain és más feszültséget a fesszabályzó 51-es és D- kivezetésein. Pedig ugyanazt kellett volna mérnem. Pl.: a fesszabályzón 16,5 V-ot mértem, az akksin pedig 13 V-ot. Ez így nincs rendben gondoltam. Minden sarut lehúztam (szó szerint mindet), ellensarukat megtisztogattam pici drótkefével, majd összébbnyomva visszaraktam a sarukat, hogy jól szoruljanak. És mindet befújtam kontakt spray-vel. Minden fontosabb vezetéknek megmértem az ellenállását, de nem volt olyan, amit cserélni kellett volna. Viszont volt olyan saru, ami nagyon ramaty állapotban volt vagy csak lógott a vezeték végén. Ezeket levágtam és tettem új sarukat. Indexbúrán belül is megtisztítottam a dolgokat, hogy normálisan érintkezzenek, ugyanúgy a lámpafoglalatot, annak a saruit is, meg a hátsó lámpánál is ezeket. Szóval mindent, ahol elektromos érintkezés található (megszakító pogácsája, szénkefék, trafó sarui, gyertyakábel, gyertyapipa belseje, stb). Gyertyakábelből vegyél újat.
Ezek után ugyan azt a feszültséget mértem mindenhol és megszűnt a fordulat visszaesés lámpa kapcsoláskor.
Remélem segítettem.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Erről még beszélhetnénk egy keveset, mit javasolsz? Hol nézegessem? Most kapott új akumlátort, kicseréltem a biztosítékokat, késesek vannak, gyakorlatilag minden szépen jól megy, csak ez a fránya fordulat.allllli írta:Nekem is volt ilyen gondom, kontakt hiba volt, már nem tudom, hogy hol, de minden sarut megtisztítva vagy lecserélve megszűnt a hiba. Most nem esik semennyit az alapjárat ha ráadom a világítást.zudori írta:Sziasztok!
Van egy aprócska gondom, inkább kérdésem.
Az alapjáratom lámpával 1800 körüli, a lámpa lekapcsolása után viszont szépen felpörög 3000-re a fordulat. Elektronikus feszültség szabályozóm van, a töltés rendben.
Úgy emlékszem amikor a régi hagyományos volt fent akkor max 200-t esett a fordulat a lámpa kapcsolása után.
Mi lehet a bibi?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Lassan kifolyik a szemem az e-bay bogarászása közben, hogy találjak egy jó trafót, de eddig nem negy sikerrel. Valószínű jövőhéten szólok ismerősnek hozzon egyet 5000-t a bontóból a 4-ből a legszebbet! Azt majd lesz valahogy....
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Nekem is volt ilyen gondom, kontakt hiba volt, már nem tudom, hogy hol, de minden sarut megtisztítva vagy lecserélve megszűnt a hiba. Most nem esik semennyit az alapjárat ha ráadom a világítást.zudori írta:Sziasztok!
Van egy aprócska gondom, inkább kérdésem.
Az alapjáratom lámpával 1800 körüli, a lámpa lekapcsolása után viszont szépen felpörög 3000-re a fordulat. Elektronikus feszültség szabályozóm van, a töltés rendben.
Úgy emlékszem amikor a régi hagyományos volt fent akkor max 200-t esett a fordulat a lámpa kapcsolása után.
Mi lehet a bibi?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Pedig, hidd el, hogy ez viccelt meg engemzsakfos írta:Jó dolog a próbalámpa,de azért a szakadásvizsgáló is teljesen rnedben való.allllli írta:
Szia!
Pedig valahol megszakad az áram ez tény. Sarukat is nézd meg, legyenek szorosak. Kezd a test kábellel, hogy valóban tökéletes legyen a kontakt, ahol csatlakozik a vázra (alu légszűrőház tetején) Ott szokott bibi lenni.
És ne szakadásvizsgálóval vizsgáld át, mert én is így jártam sajnos. Műszer szerint mindenhova eljutott a 12 V, de ha ráadtam a gyújtást, akkor, eltűnt. Pedig mindent lekötöttem róla, csak egy lámpát kötöttem be direktbe, 1 db vezetékkel, tehát még zárlat sem lehetett sehol. Aztán próbalámpa kellett ahhoz, hogy rájöjjek, az akksi pozitív kábele 2 darabból volt összetéve és az összetételnél oxidálódott el.
Szóval műszerrel kimérve nem volt szakadás, de a próbalámpás 12 V-os terhelést és ampert már nem bírta továbbítani a rossz csatlakozás.
Tehát nem szakadás vizsgálóval, hanem egy 21 W-os izzóval próbáld végig, hogy meddig jut el az áram és meg lesz a hiba is.
Ha szakadás van,akkor nem megy át a feszkó,ha meg nincs szakadás átmegy,még akkor is ha csak kis keresztmetszet van.
Szóval szerintem olyan nincs hogy a szakadásvizsgáló szerint oké minden,azt mégsem.
Legalábbis szerintem.
És a műszer mutatta is 12, valamennyi Volt-ot. Csak az amper nem ment már át.
- gulyesz
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Érsekcsanád
Re: Elektronika
Kobra! Nem ismerem Attilát, én a szomszéd városba járta már óvodában is ás általánostól kezdve érettségiig. Csak aludni jártam haza.
A motor sajnos nem ilyen állapotban került eladásra. Sok hideget kaptam anno a vételár igényem miatt ezért külön adtam el az extrákat, de így kb. 250-et kaptam érte.
A plexi az egy Puig Carbon plexi volt.
A motor sajnos nem ilyen állapotban került eladásra. Sok hideget kaptam anno a vételár igényem miatt ezért külön adtam el az extrákat, de így kb. 250-et kaptam érte.
A plexi az egy Puig Carbon plexi volt.
Tamás
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szép motorok! Az ETZ-n milyen idom az?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég