Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Hány Ah-ás aksit vettél? Nekem 5Ah-ás akksival csak kinlódott alapjáraton a motor 1800-alá nem tudtam vinni az alapjáratot,világítással egy 20 másodperc után le is állt. Amióta 9Ah-ás akksi van benne az alapjáratom 1100-körül van egy kicsivel és világítással is stabilan tartja.
Próbáld meg egy másik akksival azt írtad azt is cserélted.

Most jutott eszembe azt írtad,hogy elektronikus gyújtásod van akkor ez nem túl valószínű,mindegy hátha valakinek hasznos.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Stephanus írta:Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Lehet a fényváltó kapcsolódon esik a fesz...

Egyébként nem értettem, és most sem értem az MZ gyár logikáját.
A lámpához vastag vezetékkel mennek, de az a drót ami a gyújtás/világítás kapcsolóból megy a fényváltó kapcsolóhoz az meg a sima vékony vezeték.
Akkor minek a kapcsoló után az a böszme vastag drót. Úgyis a leggyengébb láncsszem effekt játszik.

Ha elgurulsz hozzám, segítek megcsinálni. Van saru, saruzó fogó, stb...
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok.

BRISK N14YC gyertyát használ valaki?

nekem alacsony fordulaton lényegesen nyomatékosabb lett meg az alapjárat is jobb...
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

zudori írta:Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
A 150-es névleges alapjárati fordulatszámát nem tudja valaki véletlenül? Szerintem az 1700 sok. A 3000 meg főleg sok. A 250-esen alapjárat közelében gyakorlatilag teljesen megszűnik a töltés. Indítás után ki sem alszik a töltéslámpa, amíg egyszer 1300-1400 közelébe nem emelkedik a fordulatszám, ezért nincs is köze az alapjárathoz, hogy mi van felkapcsolva meg mi nem.
Ha kiiktatom a generátor gerjesztését, akor melegen felmegy az alapjárat 2000 fölé (normál 1200 körül). Szóval a feszültségszabályzó-generátor "komplexum" kvázi fordulatszám szabályozóként hat alapjáraton azáltal, hogy minél alacsonyabb a fordulatszám, annál kisebb a töltés, és kevésbé fékezi a generátor a motort. És vica-versa.
A 1V körüli feszültségesés a lámpa kapcsaiig szerintem normális. Már én is gondolkodtam rajta, hogy valami komolyabb vezetékekkel újra kellene húzni emiatt a nagyobb áramú részeket, mint pl a lámpa.
Szerintem azzal kellene kezdeni, hogy a gyári alapjárati értéket tudja-e tartani a motor kikapcsolt világítással, és ha nem, akkor karburátorbeállítás, fals levegő, meg henger/dugattyú kopás téren kellene először keresgélni.
KépKép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zudori írta:Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
Ezért mondtam, hogy ha felviszel egy pozitív szálat a gyújtáskapcsolóhoz, kiderül, hogy az a kábel-e a ludas. Ha nem változik, akkor a kapcsoló és lámpa közti kábeleket kell átnézni.
TS powa!
Kép
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Tegnap egy másik égőt raktam fel, nem a lámpa fejébe, hanem közvetlenül az akkumlátorra kötöttem. Felkapcsolt állaptban 12,0v-ot mértem az égőnél, az akumlátornál 12,4 V.
Berugtam, a helyén levő lámpa felkapcsolásakor leesett 3000-ről 1700-ra, majd váltás és a közvetlenül akkumlátorról táplált égő felkapcsolásakor 2250-körüli lett a fordulat.
Szóval elől van a hiba, gondoltam kicserélem ebben a körben a vezetékeket, ill a sarukat. A baj csak, hogy majd segítséget kell keresnem, mert se eszközöm, se szakértelmem nincs hozzá. De pozitívum, szűkűl a kör!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zudori írta:Délután neki álltam egy kis kontaktozásnak. Sarukat húzogattam, nyomogattam. Egyenlőre semmi változás. Levettem a lámpát álló motornál, felkapcsolt lámpánál az égő csatlakozásnál 11,3 volt feszültséget, az akumlátornál meg 12,4 V-t mértem. Ez ugye nem jó?
Szerintem nem. Ha eddig nem ilyen volt, most meg ilyen, akkor szerintem elromlott. :) Már csak meg kell találnod a hibát... Elsőnek próbálj egy másik szálat felhúzni a fesszab +-ról a lámpafejbe. Olyan nincs, hogy minden jó, és mégse megy!
TS powa!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

sunbim írta:
hell írta:... Ide a legközelebbi is 100+ km!
Ideje költözni Hell ! :mrgreen: :wink:
Sok sikert neked kedves sunbim biztos megtalálod ott a számításaidat ahova költözni akarsz! :twisted: :D

Na látom elindult egy kisebbfajta poénhadjárat itt. Tehát ezennel kérem a moderatort törölje az összes hozzászólásom a trafóval kapcsolatban! Elárulom itt az nagy titkokat amikről csak nagyon ritkán esett szó az évek alatt más meg röhög a makában, aki meg nem tudja beszerezni az meg mehet a fenébe és még ki is fikázzák. :twisted: :D Ez a téma is ki lett pipálva szépen több ekkora bakim nem lesz az tuti.... :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sunbim írta: Ideje költözni Hell ! :mrgreen: :wink:
OFF
Innen vagy oda :?:
:twisted: :mrgreen:
ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

hell írta:... Ide a legközelebbi is 100+ km! Akkor ezek szerint ... :D
Ideje költözni Hell ! :mrgreen: :wink:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
gabika1991
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.04.23. 20:31
MZ-d típusa: Mz Ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabika1991 »

van egy mz ts 150 esem most lett a blokk fel újítva teljes gázon bedadog (töltés van, új megszakító,új kondi,jó szénkefék,) már mindent próbáltam. gyertyapipát is cseréltem gyertyákat trafót mindent ugyan úgy dadog segítsetek légyszi:S
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

De jó neked sub-ee! Neked tiszta kánaán akkor. Ide a legközelebbi is 100+ km! Akkor ezekszerint te is tudnál nézni nekünk valami jót igaz? :twisted: :D Vagy nem!? :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Ok! 5 db lenne és 23000 lenne tehát nem annyira vészes az. De ha a környékedben van bontós és tudsz nekem(ünk) szerezni olcsón akkor oszd meg velünk! Amit nekem ajánlottak 5-t az sem mostanában ér ide így nyitott vagyok bármilyen lehetőségre. Ezzel persze nem vagyok egyedül![/quote]
sub-ee írta:
A szomszéd falu nálunk Kakasd!

Itt van az ország egyik legnagyobb Japán bontója, átlagosan 5000Ft egy gyújtótrafó.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

tiger1342 írta:
15 + 12 szállítás = 27 USD in HUF = 6001 Ft.
És Amerikából mire megérkezik...

Bontósat meg helyben ki tudod próbálni, hogy jó-e, és olcsóbb.

Ok! 5 db lenne és 23000 lenne tehát nem annyira vészes az. De ha a környékedben van bontós és tudsz nekem(ünk) szerezni olcsón akkor oszd meg velünk! Amit nekem ajánlottak 5-t az sem mostanában ér ide így nyitott vagyok bármilyen lehetőségre. Ezzel persze nem vagyok egyedül!
SRicsi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2014.04.07. 19:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: SRicsi »

dkari írta:
SRicsi írta:Hello!

Egy kérdésem lenne nem indul a motor nincs szikra(rozsdás a pipa trafó vége..) találtam kompletten elektronikus gyújtást trafóval dobozzal jeladóval 15ezerért azt vegyem vagy subee féle komplett gyújtást+trafót?
Ha gyári amit találtál, nem kérdés szerintem.

Igen gyári 15 trafóval. A subee féle 18+trafó. Gyújtást meg mindenképp kiakartam cserélni elektronikusra. Új trafó 4 ezer azaz 11be van a gyári gyújtás.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

SRicsi írta:Hello!

Egy kérdésem lenne nem indul a motor nincs szikra(rozsdás a pipa trafó vége..) találtam kompletten elektronikus gyújtást trafóval dobozzal jeladóval 15ezerért azt vegyem vagy subee féle komplett gyújtást+trafót?
Ha gyári amit találtál, nem kérdés szerintem.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

SRicsi írta:Hello!

Egy kérdésem lenne nem indul a motor nincs szikra(rozsdás a pipa trafó vége..) találtam kompletten elektronikus gyújtást trafóval dobozzal jeladóval 15ezerért azt vegyem vagy subee féle komplett gyújtást+trafót?
Sub-ee félét vedd! Mondjuk ahhoz h beinditsd nem kell elektronikus gyujtas csak uj pipa meg estleg gyertyakabel es trafo ha tenyleg szar.
SRicsi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2014.04.07. 19:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: SRicsi »

Hello!

Egy kérdésem lenne nem indul a motor nincs szikra(rozsdás a pipa trafó vége..) találtam kompletten elektronikus gyújtást trafóval dobozzal jeladóval 15ezerért azt vegyem vagy subee féle komplett gyújtást+trafót?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Délután neki álltam egy kis kontaktozásnak. Sarukat húzogattam, nyomogattam. Egyenlőre semmi változás. Levettem a lámpát álló motornál, felkapcsolt lámpánál az égő csatlakozásnál 11,3 volt feszültséget, az akumlátornál meg 12,4 V-t mértem. Ez ugye nem jó?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Tiger 1342
A generátor energiát von el a motorból, hogy áramot termeljen. Ha túl sok energiát akar elvonni, akkor azért is leeshet a fordulat, mert "fogja" a motort. Nem véletlen van a versenygyújtásokból kihagyva a világítástekercs. (Meg biztos a tehetetlenség, meg kismilló dolog miatt is.)[/quote]


Értem én, de az én esetemben akkor is soknak gondolom ezt a fordulatszámkülönbséget. Amikor tavaly megvettem a motort ez a jelenség nem volt.

Az alapjárati fúvoka méretét nem tudom, megnézem és majd megírom.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

15 + 12 szállítás = 27 USD in HUF = 6001 Ft.
És Amerikából mire megérkezik...

Bontósat meg helyben ki tudod próbálni, hogy jó-e, és olcsóbb.
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

kiszsebi írta:
sub-ee írta: Amúgy a kis ETZ-t simán beterhelheti a generátor ennyire, nagyobb áramfelvételnél!

:?: :?: :?: :?: #-o[/quote]

A generátor energiát von el a motorból, hogy áramot termeljen. Ha túl sok energiát akar elvonni, akkor azért is leeshet a fordulat, mert "fogja" a motort. Nem véletlen van a versenygyújtásokból kihagyva a világítástekercs. (Meg biztos a tehetetlenség, meg kismilló dolog miatt is.)
TS powa!
Kép
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sub-ee írta: Amúgy a kis ETZ-t simán beterhelheti a generátor ennyire, nagyobb áramfelvételnél!
[/quote]


:?: :?: :?: :?: #-o
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta:Szerintem kisebb az alapjárati fúvókád ! A kedvemért cseréld nagyobbra mittudomén mennyivel, és úgy próbáld ki.
Az alapjárati fúvóka minimálisan szól bele a gyertya képbe, az alapjárat tulajdonságaiba annál inkább!
Aztán lehet hogy jobb oldali főtengelyszimeringes a motor, vagy máshol szív falsot.

Alapjáratot egyébként szépen be lehet állítani, hogy melegen-hidegen kb azonos ?

"zudori írta:
...
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma. :shock:,,

A karburátor csatlakozására és jobb főtengelyszimeringre fújj/locsolj/spriccelj benzint (amit a tankból engedsz le), ne egyszerre, hanem egymás után , megfigyelve a változást az alapjáraton.

Az alapjárat nem volt, addig ameddig nem cseréltem le a régi késes biztosíték-házát. Beindulás után, szinte azonnal van alapjárat a lámpa kapcsolása előtt kb.3000/min, felkapcsolás után kb. 1800/min. Ez a jelenség azóta áll fent amióta fent van az új elektronikus gyújtás és a feszültségszabályozó.
Gyakorlatilag úgy emlékszem mind a 3 karbival ezt csinálta.
emlékeztetőűl, nagyon jól megy szépen húz, jól indul hidegen és melegen is.[/quote]

sub-ee írta: Amúgy a kis ETZ-t simán beterhelheti a generátor ennyire, nagyobb áramfelvételnél!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Szerintem kisebb az alapjárati fúvókád ! A kedvemért cseréld nagyobbra mittudomén mennyivel, és úgy próbáld ki.
Az alapjárati fúvóka minimálisan szól bele a gyertya képbe, az alapjárat tulajdonságaiba annál inkább!
Aztán lehet hogy jobb oldali főtengelyszimeringes a motor, vagy máshol szív falsot.

Alapjáratot egyébként szépen be lehet állítani, hogy melegen-hidegen kb azonos ?

"zudori írta:
...
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma. :shock:,,

A karburátor csatlakozására és jobb főtengelyszimeringre fújj/locsolj/spriccelj benzint (amit a tankból engedsz le), ne egyszerre, hanem egymás után , megfigyelve a változást az alapjáraton.[/quote]


Az alapjárat nem volt, addig ameddig nem cseréltem le a régi késes biztosíték-házát. Beindulás után, szinte azonnal van alapjárat a lámpa kapcsolása előtt kb.3000/min, felkapcsolás után kb. 1800/min. Ez a jelenség azóta áll fent amióta fent van az új elektronikus gyújtás és a feszültségszabályozó.
Gyakorlatilag úgy emlékszem mind a 3 karbival ezt csinálta.
emlékeztetőűl, nagyon jól megy szépen húz, jól indul hidegen és melegen is.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sub-ee írta:
sunbim írta:"Sub-ee
Én tudom mi baja van! Nem a fesszabályzó, nem is a karbi csinálja, szimplán nagy az áramfelvétel, sok a veszteség, a kötegedben semmi nincs leforrasztva, csak felnyomva a saruk, itt-ott leszálasodva a vezeték, ezeken a helyeken nagy a vesztesség, magas az áramfelvétel. ,,

Szabi. Hogy lehet nagy az áramfelvétel? ha sok a veszteség? Azaz az átmeneti ellenállás.
Akkor nem csökkennie kellene az áram felvételnek? Ohm törvénye alapján?

Szerintem kisebb az alapjárati fúvókád ! A kedvemért cseréld nagyobbra mittudomén mennyivel, és úgy próbáld ki.
Az alapjárati fúvóka minimálisan szól bele a gyertya képbe, az alapjárat tulajdonságaiba annál inkább!
Aztán lehet hogy jobb oldali főtengelyszimeringes a motor, vagy máshol szív falsot.

Alapjáratot egyébként szépen be lehet állítani, hogy melegen-hidegen kb azonos ?

"zudori írta:
...
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma. :shock:,,

A karburátor csatlakozására és jobb főtengelyszimeringre fújj/locsolj/spriccelj benzint (amit a tankból engedsz le), ne egyszerre, hanem egymás után , megfigyelve a változást az alapjáraton.
Én láttam a villamosságát a motornak, félreértelmezted amit írtam (mert rosszul fogalmaztam meg!), nagy áramfelvétel mellett az adott csatlakozási ponton megnövekszik az áram, mivel nem érintkezik rendesen (fűt). ( Fogalmazással már irodalom órán is gondjaim voltak középiskolában :) ).
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sunbim írta:"Sub-ee
Én tudom mi baja van! Nem a fesszabályzó, nem is a karbi csinálja, szimplán nagy az áramfelvétel, sok a veszteség, a kötegedben semmi nincs leforrasztva, csak felnyomva a saruk, itt-ott leszálasodva a vezeték, ezeken a helyeken nagy a vesztesség, magas az áramfelvétel. ,,

Szabi. Hogy lehet nagy az áramfelvétel? ha sok a veszteség? Azaz az átmeneti ellenállás.
Akkor nem csökkennie kellene az áram felvételnek? Ohm törvénye alapján?

Szerintem kisebb az alapjárati fúvókád ! A kedvemért cseréld nagyobbra mittudomén mennyivel, és úgy próbáld ki.
Az alapjárati fúvóka minimálisan szól bele a gyertya képbe, az alapjárat tulajdonságaiba annál inkább!
Aztán lehet hogy jobb oldali főtengelyszimeringes a motor, vagy máshol szív falsot.

Alapjáratot egyébként szépen be lehet állítani, hogy melegen-hidegen kb azonos ?

"zudori írta:
...
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma. :shock:,,

A karburátor csatlakozására és jobb főtengelyszimeringre fújj/locsolj/spriccelj benzint (amit a tankból engedsz le), ne egyszerre, hanem egymás után , megfigyelve a változást az alapjáraton.
Én láttam a villamosságát a motornak, félreértelmezted amit mondtam, nagy áramfelvétel mellett az adott csatlakozási ponton megnövekszik az áram, mivel nem érintkezik rendesen (fűt). ( Fogalmazással már irodalom órán is gondjaim voltak középiskolában :) ).
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

"Sub-ee
Én tudom mi baja van! Nem a fesszabályzó, nem is a karbi csinálja, szimplán nagy az áramfelvétel, sok a veszteség, a kötegedben semmi nincs leforrasztva, csak felnyomva a saruk, itt-ott leszálasodva a vezeték, ezeken a helyeken nagy a vesztesség, magas az áramfelvétel. ,,

Szabi. Hogy lehet nagy az áramfelvétel? ha sok a veszteség? Azaz az átmeneti ellenállás.
Akkor nem csökkennie kellene az áram felvételnek? Ohm törvénye alapján?

Szerintem kisebb az alapjárati fúvókád ! A kedvemért cseréld nagyobbra mittudomén mennyivel, és úgy próbáld ki.
Az alapjárati fúvóka minimálisan szól bele a gyertya képbe, az alapjárat tulajdonságaiba annál inkább!
Aztán lehet hogy jobb oldali főtengelyszimeringes a motor, vagy máshol szív falsot.

Alapjáratot egyébként szépen be lehet állítani, hogy melegen-hidegen kb azonos ?

"zudori írta:
...
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma. :shock:,,

A karburátor csatlakozására és jobb főtengelyszimeringre fújj/locsolj/spriccelj benzint (amit a tankból engedsz le), ne egyszerre, hanem egymás után , megfigyelve a változást az alapjáraton.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Természetesen állítgattam. Beszabályozva szép színű gyertya.Mondjuk most inkább fekete barna, mert többet kap. Dellotro PHBH28-as van fent, tényleg jól megy. Gyakorlatilag alig alig kell ötödikből visszakapcsolni. Nyilván úgy állítottam be az alapjáratot, hogy lámpával nem áll le, viszont lekapcsolása után megy fel a fordulat. Azért gondolom, ott lehet a hiba.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zudori írta:Akkor mondom:
A feszültségszabályozó Subee-től van, pont amit ajánlottál.
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma. :shock:
Es allitgattal a karbin, vagy csak felraktad?
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

sub-ee írta:
zudori írta:Sziasztok!
Van egy aprócska gondom, inkább kérdésem.
Az alapjáratom lámpával 1800 körüli, a lámpa lekapcsolása után viszont szépen felpörög 3000-re a fordulat. Elektronikus feszültség szabályozóm van, a töltés rendben.
Úgy emlékszem amikor a régi hagyományos volt fent akkor max 200-t esett a fordulat a lámpa kapcsolása után.
Mi lehet a bibi?
Én tudom mi baja van! Nem a fesszabályzó, nem is a karbi csinálja, szimplán nagy az áramfelvétel, sok a veszteség, a kötegedben semmi nincs leforrasztva, csak felnyomva a saruk, itt-ott leszálasodva a vezeték, ezeken a helyeken nagy a vesztesség, magas az áramfelvétel.

Üdv.:Sub-ee
Nekem ujak a vezetekek es a saruk is, nagy atmeneti ellenallas kizarva. Nekem a karbi okozta.

A forrasztasrol meg inkabb nem vitatkozok.
Dreamer
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta:Sziasztok!
Van egy aprócska gondom, inkább kérdésem.
Az alapjáratom lámpával 1800 körüli, a lámpa lekapcsolása után viszont szépen felpörög 3000-re a fordulat. Elektronikus feszültség szabályozóm van, a töltés rendben.
Úgy emlékszem amikor a régi hagyományos volt fent akkor max 200-t esett a fordulat a lámpa kapcsolása után.
Mi lehet a bibi?
Én tudom mi baja van! Nem a fesszabályzó, nem is a karbi csinálja, szimplán nagy az áramfelvétel, sok a veszteség, a kötegedben semmi nincs leforrasztva, csak felnyomva a saruk, itt-ott leszálasodva a vezeték, ezeken a helyeken nagy a vesztesség, magas az áramfelvétel.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

"Szokjam meg, hogy a fordulat leesik, ha lámpákkal terhelem a generátort és az akksit Ezt el is fogadtam először.,,

max 2-300-at eshet nem ezreket.

Karburátor beállítást kéne foganatosítani előszőr is!

Valszeg kevés benzint kap alapjáraton.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Akkor mondom:
A feszültségszabályozó Subee-től van, pont amit ajánlottál.
Karburátor már a harmadik van fent azokkal is ugyan ez a probléma. :shock:
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zudori írta:Az a baj, hogy az előző akkumlátornál is ezt csinálta, meg is mértem tökéletes, 12,9 Volt feszültség. Úgy emlékszem mintha azóta lenne ez a jelenség, amióta beletettem az elektronikus feszültségszabályozót.
Nekem elektronikus feszab. van. Az eredeti karbival NEKEM is ezt csinálta, világítás nélkül pörgött akár 2000-rel is, világítással beállt. Kaptam egy majdnem patent karbit, azzal mindegy volt. Most van egy másik karbi (ami valószínű marad valameddig a gépen) azzal sem emelkedik a fordulat, csak egy nagyon picit (elhanyagolható).

Szóval előbb ezt is meg kellene vizsgálni, mielőtt macskát dobálsz a fesszaboddal!
Dreamer
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

dkari írta:
zudori írta:Az a baj, hogy az előző akkumlátornál is ezt csinálta, meg is mértem tökéletes, 12,9 Volt feszültség. Úgy emlékszem mintha azóta lenne ez a jelenség, amióta beletettem az elektronikus feszültségszabályozót.

Hát igen. Ezek az elektronikus fesszabok legtöbb esetben csak macskát dobálni jók vagy azt aki legyártotta :(
Vettem anno ts-be, bírta is vagy két hétig.
Ja, inkább csináltasd meg valakivel, ami fent van a főoldalon a cikkek között vagy rendeld meg egyenesen Sub-ee-tól! Az a legbiztosabb, az biztos, hogy működik. Vagy vegyél bele trabant, Wartburg vagy Ifa fesszabot (nekem az van benne, Ifa) :D
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

zudori írta:Az a baj, hogy az előző akkumlátornál is ezt csinálta, meg is mértem tökéletes, 12,9 Volt feszültség. Úgy emlékszem mintha azóta lenne ez a jelenség, amióta beletettem az elektronikus feszültségszabályozót.

Hát igen. Ezek az elektronikus fesszabok legtöbb esetben csak macskát dobálni jók vagy azt aki legyártotta :(
Vettem anno ts-be, bírta is vagy két hétig.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Az a baj, hogy az előző akkumlátornál is ezt csinálta, meg is mértem tökéletes, 12,9 Volt feszültség. Úgy emlékszem mintha azóta lenne ez a jelenség, amióta beletettem az elektronikus feszültségszabályozót.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

zudori írta:Mindenek előtt köszönöm!
Segítettél, különösen abban, hogy engem is mindenki azzal győzködött, hogy ez ilyen, ez természetes. Nekem nem az, mert én emlékszem rá, hogy nem ilyen volt.
Átnézek rajta majd mindent, de lehet elviszem inkább egy szerelőhöz, mert neki van minden féle szerszáma.
Köszönöm!
Nekem ilyen tapasztalatom (igaz nem Mz, Jawa) akkor volt mikor az akksit kicsit lemerítettem. Lámpa nélkül tökéletes volt az alapjárat viszont ha felkapcsoltam a világítást leállt a motor. Ez addig ment míg az akksi eléggé fel nem töltődött.
Írtad új az akku de lehet rá kéne mérni. Autónál jártam így új akkuval. Cellazárlatos volt, hol hibátlanul működött máskor meg az autó sem indult vele.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Mindenek előtt köszönöm!
Segítettél, különösen abban, hogy engem is mindenki azzal győzködött, hogy ez ilyen, ez természetes. Nekem nem az, mert én emlékszem rá, hogy nem ilyen volt.
Átnézek rajta majd mindent, de lehet elviszem inkább egy szerelőhöz, mert neki van minden féle szerszáma.
Köszönöm!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

zudori írta: Erről még beszélhetnénk egy keveset, mit javasolsz? Hol nézegessem? Most kapott új akumlátort, kicseréltem a biztosítékokat, késesek vannak, gyakorlatilag minden szépen jól megy, csak ez a fránya fordulat.
Nekem sokan azt mondták, meg sok helyen olvastam, hogy ez így természetes, mivel öreg motorokról van szó, a generátora sem olyan, mint amilyennek ma elvárnánk stb. Szokjam meg, hogy a fordulat leesik, ha lámpákkal terhelem a generátort és az akksit Ezt el is fogadtam először.
De tény, hogy valahol elszökik az energia, ami gyengébb szikrát eredményez, így leesik a fordulat.
Tehát valami, valahol nagyobb ellenállást mutat a kelleténél. Na azt a pontot kell megkeresned, ami valószínűleg kontakt hiba lesz. És a nem megfelelő érintkezés vagy vezeték oxidáció miatt túl nagy az ellenállása.
Én úgy jöttem rá, hogy valahol kontakt hiba van, hogy más feszültséget mértem az akksi pólusain és más feszültséget a fesszabályzó 51-es és D- kivezetésein. Pedig ugyanazt kellett volna mérnem. Pl.: a fesszabályzón 16,5 V-ot mértem, az akksin pedig 13 V-ot. Ez így nincs rendben gondoltam. Minden sarut lehúztam (szó szerint mindet), ellensarukat megtisztogattam pici drótkefével, majd összébbnyomva visszaraktam a sarukat, hogy jól szoruljanak. És mindet befújtam kontakt spray-vel. Minden fontosabb vezetéknek megmértem az ellenállását, de nem volt olyan, amit cserélni kellett volna. Viszont volt olyan saru, ami nagyon ramaty állapotban volt vagy csak lógott a vezeték végén. Ezeket levágtam és tettem új sarukat. Indexbúrán belül is megtisztítottam a dolgokat, hogy normálisan érintkezzenek, ugyanúgy a lámpafoglalatot, annak a saruit is, meg a hátsó lámpánál is ezeket. Szóval mindent, ahol elektromos érintkezés található (megszakító pogácsája, szénkefék, trafó sarui, gyertyakábel, gyertyapipa belseje, stb). Gyertyakábelből vegyél újat.
Ezek után ugyan azt a feszültséget mértem mindenhol és megszűnt a fordulat visszaesés lámpa kapcsoláskor.

Remélem segítettem.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

allllli írta:
zudori írta:Sziasztok!
Van egy aprócska gondom, inkább kérdésem.
Az alapjáratom lámpával 1800 körüli, a lámpa lekapcsolása után viszont szépen felpörög 3000-re a fordulat. Elektronikus feszültség szabályozóm van, a töltés rendben.
Úgy emlékszem amikor a régi hagyományos volt fent akkor max 200-t esett a fordulat a lámpa kapcsolása után.
Mi lehet a bibi?
Nekem is volt ilyen gondom, kontakt hiba volt, már nem tudom, hogy hol, de minden sarut megtisztítva vagy lecserélve megszűnt a hiba. Most nem esik semennyit az alapjárat ha ráadom a világítást.
Erről még beszélhetnénk egy keveset, mit javasolsz? Hol nézegessem? Most kapott új akumlátort, kicseréltem a biztosítékokat, késesek vannak, gyakorlatilag minden szépen jól megy, csak ez a fránya fordulat.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Lassan kifolyik a szemem az e-bay bogarászása közben, hogy találjak egy jó trafót, de eddig nem negy sikerrel. Valószínű jövőhéten szólok ismerősnek hozzon egyet 5000-t a bontóból a 4-ből a legszebbet! :) Azt majd lesz valahogy....
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

zudori írta:Sziasztok!
Van egy aprócska gondom, inkább kérdésem.
Az alapjáratom lámpával 1800 körüli, a lámpa lekapcsolása után viszont szépen felpörög 3000-re a fordulat. Elektronikus feszültség szabályozóm van, a töltés rendben.
Úgy emlékszem amikor a régi hagyományos volt fent akkor max 200-t esett a fordulat a lámpa kapcsolása után.
Mi lehet a bibi?
Nekem is volt ilyen gondom, kontakt hiba volt, már nem tudom, hogy hol, de minden sarut megtisztítva vagy lecserélve megszűnt a hiba. Most nem esik semennyit az alapjárat ha ráadom a világítást.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

zsakfos írta:
allllli írta:
Szia!
Pedig valahol megszakad az áram ez tény. Sarukat is nézd meg, legyenek szorosak. Kezd a test kábellel, hogy valóban tökéletes legyen a kontakt, ahol csatlakozik a vázra (alu légszűrőház tetején) Ott szokott bibi lenni.
És ne szakadásvizsgálóval vizsgáld át, mert én is így jártam sajnos. Műszer szerint mindenhova eljutott a 12 V, de ha ráadtam a gyújtást, akkor, eltűnt. Pedig mindent lekötöttem róla, csak egy lámpát kötöttem be direktbe, 1 db vezetékkel, tehát még zárlat sem lehetett sehol. Aztán próbalámpa kellett ahhoz, hogy rájöjjek, az akksi pozitív kábele 2 darabból volt összetéve és az összetételnél oxidálódott el.
Szóval műszerrel kimérve nem volt szakadás, de a próbalámpás 12 V-os terhelést és ampert már nem bírta továbbítani a rossz csatlakozás.
Tehát nem szakadás vizsgálóval, hanem egy 21 W-os izzóval próbáld végig, hogy meddig jut el az áram és meg lesz a hiba is.
Jó dolog a próbalámpa,de azért a szakadásvizsgáló is teljesen rnedben való.
Ha szakadás van,akkor nem megy át a feszkó,ha meg nincs szakadás átmegy,még akkor is ha csak kis keresztmetszet van.
Szóval szerintem olyan nincs hogy a szakadásvizsgáló szerint oké minden,azt mégsem.
Legalábbis szerintem.
Pedig, hidd el, hogy ez viccelt meg engem :D
És a műszer mutatta is 12, valamennyi Volt-ot. Csak az amper nem ment már át.
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

Kobra! Nem ismerem Attilát, én a szomszéd városba járta már óvodában is ás általánostól kezdve érettségiig. Csak aludni jártam haza.
A motor sajnos nem ilyen állapotban került eladásra. Sok hideget kaptam anno a vételár igényem miatt ezért külön adtam el az extrákat, de így kb. 250-et kaptam érte.
A plexi az egy Puig Carbon plexi volt.
Tamás
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

gulyesz írta:Jelentem a bizti foglalatnál volt kontakt hiba, megtisztítottam és jó lett. :D
Kicsit fura újra egy Etz-n ülni.
A múlt és a jelen:

Kép


Kép

Azért azt ne mond hogy ezt az Etz-t nem nézték meg jobban mint azt a "kacat" Sv-t :?:

Szép motorok, látszik hogy törődve van (volt) velük :D
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

gulyesz írta:Jelentem a bizti foglalatnál volt kontakt hiba, megtisztítottam és jó lett. :D
Kicsit fura újra egy Etz-n ülni.
A múlt és a jelen:

Kép


Kép

Nagyon szép az mz-d!!!

Nem ismered véletlenül Jakab Attilát a faludba? Vele jártam fősuliba... Jó barátom volt! :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gulyesz írta:Jelentem a bizti foglalatnál volt kontakt hiba, megtisztítottam és jó lett. :D
Kicsit fura újra egy Etz-n ülni.
A múlt és a jelen:

Kép


Kép
Szép motorok! Az ETZ-n milyen idom az? :D
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég