Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Én is gondolkodtam, mi lesz, ha a mostani jól működő karbim nem fog jól működni, pl. a súber miatt. Találtam gyári típus alapján (2.5 B 511, asszem) brit webshopban, a 251-eshez. Valami 11 font volt. Persze, mire ideér, nyilván jócskán megdrágul (nem mintha így nem lenne az), de odakint is van kultúrája az MZ-nek, hátha jobb az ottani utángyártott, esetleg hátha rá tudtak annak idején tenyerelni egy jókora originál alkatrészkészletre.
Esetleg lehet, h a közeljövőben rendelek tőlük, ha valakinek még kell pofátlanul drága súber:), össze tudom várni az igényeket. Illetve ősszel vsz. arra járok, esetleg körül tudok nézni.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Az az adat hogy az úszónak hol kell állni (27-33mm) kissé bekavart a pirospont oda való hogy a benzinszintnek a pohárban lévő ,,felöntésig" kell lennie és onnan a mozgás 6mm és így hibátlanul megy a masina :)
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

MrDok írta:
hell írta:Mire kell rájönni arra miért nem megy 3000 alatt? Azért mert az MZ ilyen. Nagyából mindenkinek ilyen, aki meg azt mondja nem így van az hazudik! :twisted: :D A benzinfolyásra meg nem tudom nekem a Bing sem ereszt meg a régi eredetije sem eresztette sosem! De ha tudod mi a baja ami a jó minőségű utángyártott mosléknak köszönhető ki kell dobni belőle é szerezni egy gyárit... :)
Ha van egy jól elkopott súbertűd, ami alul is engedi az anyagot a motorba, akkor már 2000-től meglepően jól tud menni a masina. Ha viszont a mostani mocskok közül van egy példányod, akkor akár meg is áll a motor egy bizonyos alacsony gázálláson (levegő van, anyag nincs........)
Teljesen mindegy milyen van rajta. Nagyvonalakban mind olyan. Tehát a bing-l kezdve a gyári bvf, a csatossal mindel az enyém nagyvonalakban ugyan úgy megy. Persze a bing-l azért alól jobb, de azért bele lehet kötni. :D Ez a 10 pár év tapasztalata dióhélyban nekem. :D Persze ez az én véleményem nekem így megfelel ha rakétát akar az ember vegyen valami rizsrakétát azt jolvan... :D
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

megnézem a pohárba először is hogy felöntésig megvan-e a szint az alapján fogom beállítani, arra gondoltam, meg szétborítom az egészet.. :D

(a boltirezó kipufogót igaz áthegesztettem, de azzal egyenletesebben húzott mindenütt tudom ez most szentségtörés hogy ezt állítom), de valami akkor sem jó ha ráengedem a kuplungot 1500-2000nél és hal meg a motor.. :( a gond az hogy városban ugye nemigazán tudom 3000 felett használni.

Megoldottam a súbertű problémát. Mutatok majd képet, az már legalább nem csörg.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:Mire kell rájönni arra miért nem megy 3000 alatt? Azért mert az MZ ilyen. Nagyából mindenkinek ilyen, aki meg azt mondja nem így van az hazudik! :twisted: :D A benzinfolyásra meg nem tudom nekem a Bing sem ereszt meg a régi eredetije sem eresztette sosem! De ha tudod mi a baja ami a jó minőségű utángyártott mosléknak köszönhető ki kell dobni belőle é szerezni egy gyárit... :)
Ha van egy jól elkopott súbertűd, ami alul is engedi az anyagot a motorba, akkor már 2000-től meglepően jól tud menni a masina. Ha viszont a mostani mocskok közül van egy példányod, akkor akár meg is áll a motor egy bizonyos alacsony gázálláson (levegő van, anyag nincs........)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MrDok 2014.04.26. 13:25-kor.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

seagateh írta:
Na gyerekek ugyanígy jártam! Megvásároltam a felújítókészletet aztán a jól működő rendszert "megjavítottam", alapvetően az állítócsavarok jók, a súber is jó a tűszelep meg gyanítom nem jó. Nyitott benzincsapnál ha kiteszem oldaltámasztóra akkor ömlik a benzin. (a benzinszint is jó úgymondom hogy gyári értékre állítottam be) valamint 3000 fordulatig gyenge. 3000től mint az őrűlt úgy megy 6000ig kb 3. hete szívok folyamatosan és nemtudok rájönni.
A súbertű profiljával vannak gondok, sajnos nem tudják eltalálni a gyárban leírt méreteket.
Utána kell munkálni, hogy jó legyen, de az csak tapasztalattal lehet jó. A kúpos rész és a tű felső része közül elfelejtik az átmenetet, így meg csinálnak bele egy nagy lyukat a 2-3 ezres tartományba, ahol levegőt már kap, anyagot még nem. Ha nagyobb gázt húzol akkor jó lehet.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Mire kell rájönni arra miért nem megy 3000 alatt? Azért mert az MZ ilyen. Nagyából mindenkinek ilyen, aki meg azt mondja nem így van az hazudik! :twisted: :D A benzinfolyásra meg nem tudom nekem a Bing sem ereszt meg a régi eredetije sem eresztette sosem! De ha tudod mi a baja ami a jó minőségű utángyártott mosléknak köszönhető ki kell dobni belőle é szerezni egy gyárit... :)
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sunbim írta:
hell írta:Csatos kabihoz amit manapság lehet kapni felújítókészletek (fúvókák és egyebek) használhatóak vagy szutyok az egész? A súber is érdekelne természetesen mennyire használható?
TRK szettet vettem. Kicseréltem, azóta csöpögök a túlfojón. A tűszelep nem zár rendesen. Az úszó nagyon lágy réz anyagból van! Feltehetőleg a többi réz alkatrész is.
Beleestem abba hibába hogy egy jól működő rendszert ,,javítottam,, meg . #-o
A súberről nincs tapasztalatom.
Na gyerekek ugyanígy jártam! Megvásároltam a felújítókészletet aztán a jól működő rendszert "megjavítottam", alapvetően az állítócsavarok jók, a súber is jó a tűszelep meg gyanítom nem jó. Nyitott benzincsapnál ha kiteszem oldaltámasztóra akkor ömlik a benzin. (a benzinszint is jó úgymondom hogy gyári értékre állítottam be) valamint 3000 fordulatig gyenge. 3000től mint az őrűlt úgy megy 6000ig kb 3. hete szívok folyamatosan és nemtudok rájönni.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

sunbim írta:
hell írta:Csatos kabihoz amit manapság lehet kapni felújítókészletek (fúvókák és egyebek) használhatóak vagy szutyok az egész? A súber is érdekelne természetesen mennyire használható?
TRK szettet vettem. Kicseréltem, azóta csöpögök a túlfojón. A tűszelep nem zár rendesen. Az úszó nagyon lágy réz anyagból van! Feltehetőleg a többi réz alkatrész is.
Beleestem abba hibába hogy egy jól működő rendszert ,,javítottam,, meg . #-o
A súberről nincs tapasztalatom.
Én meg csak szeretném pótolni mert ahogy megkaptam a tű és a lepke oda van nincs benne és azokat érdekes lesz pótolni. :D De szerintem hagyom a fenébe és kidobom. Kezdek belefáradni ebbe az alkatrészvadászatba...
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

hell írta:Csatos kabihoz amit manapság lehet kapni felújítókészletek (fúvókák és egyebek) használhatóak vagy szutyok az egész? A súber is érdekelne természetesen mennyire használható?
TRK szettet vettem. Kicseréltem, azóta csöpögök a túlfojón. A tűszelep nem zár rendesen. Az úszó nagyon lágy réz anyagból van! Feltehetőleg a többi réz alkatrész is.
Beleestem abba hibába hogy egy jól működő rendszert ,,javítottam,, meg . #-o
A súberről nincs tapasztalatom.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

seagateh írta:Sziasztok.

250es ETZ-nél a BVF karburátorba a tűt valamivel szoktátok rögzíteni hogy ne csörögjön mint az állat?

(a régi súberbe úgy rögzítettem hogy megblankoltam egy vezetéket ráhúztam a tűre a szigetelést felül és így valamennyire megszorult, csak most kicseréltem a súbert egy újra és abba nemtudok belenyomni semmit.)
Van valami jó megoldás erre ami benzinálló? Valamilyen tömítőragasztó? vagy F.B.S ?
Annyira csörög a tű amint meghúzom kicsit a gázt, hogy az valami eszméletlen.

köszi
üdv csabi
Ugy gondolom, hogy nem a tu zorog, hanem a tolattyu!
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

seagateh írta:Az normális ha nyitott benzincsappal oldaltámasztón folyik a benzin a túlfolyóból?
Nem.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Az normális ha nyitott benzincsappal oldaltámasztón folyik a benzin a túlfolyóból?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok.

250es ETZ-nél a BVF karburátorba a tűt valamivel szoktátok rögzíteni hogy ne csörögjön mint az állat?

(a régi súberbe úgy rögzítettem hogy megblankoltam egy vezetéket ráhúztam a tűre a szigetelést felül és így valamennyire megszorult, csak most kicseréltem a súbert egy újra és abba nemtudok belenyomni semmit.)
Van valami jó megoldás erre ami benzinálló? Valamilyen tömítőragasztó? vagy F.B.S ?
Annyira csörög a tű amint meghúzom kicsit a gázt, hogy az valami eszméletlen.

köszi
üdv csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

ETZmanus írta:Sziasztok!

ETZ 250-hez Dellorto PHBH28-as karbi elég lesz? Vagy inkább 30-ast keressek?
Normál használatra lenne, max 90-100-as utazósebességhez.
Mennyi egy ilyen karbinak a reális ára ?
Az nem tudom neked megmondani hogy a 28-as elég e.
De az árról tudok pár dolgot (tapasztalat)
Ki lehet fogni már 8000-ért jót de ugyan úgy 10000-ért is vehetsz hiányos sz@rt.
Ha veszel is minden részét fényképeztesd le az aljától a tetejéig.
Tökéletes állapotút 15-ért láttam hirdetni. Választék van de nagyon oda kell figyelni mert rengeteg a szétbarmolt szemét.
De ha már teszel rá inkább keress 34-est. Azért ezt mert ez a 28-as után az a gyakoribb méret.
Legalább is mikor keresgéltem nem igazán találkoztam 30 vagy 32-es dellortoval.
Ha főfúvókát akarsz benne cserélni az újonnan 600ft tól indul/db.
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Sziasztok!

ETZ 250-hez Dellorto PHBH28-as karbi elég lesz? Vagy inkább 30-ast keressek?
Normál használatra lenne, max 90-100-as utazósebességhez.
Mennyi egy ilyen karbinak a reális ára ?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Csatos kabihoz amit manapság lehet kapni felújítókészletek (fúvókák és egyebek) használhatóak vagy szutyok az egész? A súber is érdekelne természetesen mennyire használható?
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szediati »

Na van egy csatos karbim 130 as főfuvokával eredeti mindene. Alsó fordulaton szaggat a motor. A tü utolso elötti állásban van majdnem legmagasabban. Valaki tudja a csatos beállitásait fuvoka méret csavarok állása stb
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

kobra írta:Nálam is ugyanez a helyzet a Bing I -vel. De engem nem zavar. :) elég a 110végsebesség, de cserébe 4l alatt eszik és elfeljthettem a karbis gondokat. Vmit vmiért. 8)

Babettának jó bele elvileg a főfúvókája és azt kell dörzsárazgatni lépésről lépésre. Ezzel be tudod hangolni jobbra.
Igen ez így van ha azt akarja az ember ahoz benzin kell. :twisted: :D
Dözrzsárazni kell nekem is egy 120 próbáram majd. Bár most kaptam ingyen egy csatosat és 2 csavaros aljút. Tű kivétletével egyben vannak meg kb. 15 éve nem láttak motort lehet a csatos összerakom és kipróbálom. :D
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szediati »

Csatos karbival mi a helyzet azzal tapasztalat valakinek? Abban mekkora a főfuvoka?
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobra »

Nálam is ugyanez a helyzet a Bing I -vel. De engem nem zavar. :) elég a 110végsebesség, de cserébe 4l alatt eszik és elfeljthettem a karbis gondokat. Vmit vmiért. 8)

Babettának jó bele elvileg a főfúvókája és azt kell dörzsárazgatni lépésről lépésre. Ezzel be tudod hangolni jobbra.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

tiger1342 írta:
hell írta: Azért egy nagy rejtély megmaradt a Bing-l kapcsolatban. Nem csak én tapasztaltam ezt, hogy magasabb fordulaton valmiért nem megy úgy mint a gyárival (valaki azt mondta nekem a simsonnál is ugyan ez van nem megy annyira mint a gyárival). Persze a fogyasztás az jóval kevesebb a Bingel. :) Mintha 110 körül elfogyna vagy nem is tudom. Nálam 110 felett érdekes pattogó hang jön elő, mikor ezt meghallom lassítok is nehogy meglepi legyen(szorulás). :) Persze ha valaki elárulja miért csinálja ezt és hogy lehet orvosolni azonnal 100% értékelem a Binget így csak 90% fasza! :D
Próbáltad nagyobb főfuvival? Másik rendszer, más értékek lehetnek jók...
Igen 125 főfuvi és beledöglik a benzinbe. Alul nagyon jó szinte már sokat is kap felül meg elfogy 118 főfuvival(gyárilag ez van benne). Valaki említette mintha a subertű karakterisztiája nem lenne jó. Nem tudom, de ez elméletileg ereditleg is rajtuk volt bár mit tekergettek akkor nem tudom, hogy hibátlannak találták. :D Senki nem mond semmit sem az tény... :D
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szediati »

A gyári német bing jo drág 50-60 közt mozog nem tom megéri e mert van 15 ért bvf gyári is. Szivocsövet is kell cserélni a hengernél? Mert nekem a bvf farsot sziv a karbi meg a szivocsö közt. Ezt hogy lehet orvosolni?
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

hell írta: Azért egy nagy rejtély megmaradt a Bing-l kapcsolatban. Nem csak én tapasztaltam ezt, hogy magasabb fordulaton valmiért nem megy úgy mint a gyárival (valaki azt mondta nekem a simsonnál is ugyan ez van nem megy annyira mint a gyárival). Persze a fogyasztás az jóval kevesebb a Bingel. :) Mintha 110 körül elfogyna vagy nem is tudom. Nálam 110 felett érdekes pattogó hang jön elő, mikor ezt meghallom lassítok is nehogy meglepi legyen(szorulás). :) Persze ha valaki elárulja miért csinálja ezt és hogy lehet orvosolni azonnal 100% értékelem a Binget így csak 90% fasza! :D
Próbáltad nagyobb főfuvival? Másik rendszer, más értékek lehetnek jók...
TS powa!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

tiger1342 írta:
szediati írta:Sziasztok. Etz bing 84 karbiról van tapasztalata valakinek? Nekem a régi csavaros Bvf karbim van és már kotyog benne a súber mert ki van kopva a ház súbert is cseréltem de ugyan az. Kissebb fordulaton rángat/szaggat a motor ha tartom a gázt. Gondolkodom, hogy be kéne ruházni egy bingre. Jobb mint a Bvf? Hengerhez menő szívócsonkot is cserélni kell? Köszi
Igen, jobb. Nem kell cserélni semmit, csereszabatos. (Fúvókákat azért érdemes ellenőrizni.)
Azért egy nagy rejtély megmaradt a Bing-l kapcsolatban. Nem csak én tapasztaltam ezt, hogy magasabb fordulaton valmiért nem megy úgy mint a gyárival (valaki azt mondta nekem a simsonnál is ugyan ez van nem megy annyira mint a gyárival). Persze a fogyasztás az jóval kevesebb a Bingel. :) Mintha 110 körül elfogyna vagy nem is tudom. Nálam 110 felett érdekes pattogó hang jön elő, mikor ezt meghallom lassítok is nehogy meglepi legyen(szorulás). :) Persze ha valaki elárulja miért csinálja ezt és hogy lehet orvosolni azonnal 100% értékelem a Binget így csak 90% fasza! :D
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

szediati írta:Sziasztok. Etz bing 84 karbiról van tapasztalata valakinek? Nekem a régi csavaros Bvf karbim van és már kotyog benne a súber mert ki van kopva a ház súbert is cseréltem de ugyan az. Kissebb fordulaton rángat/szaggat a motor ha tartom a gázt. Gondolkodom, hogy be kéne ruházni egy bingre. Jobb mint a Bvf? Hengerhez menő szívócsonkot is cserélni kell? Köszi
Igen, jobb. Nem kell cserélni semmit, csereszabatos. (Fúvókákat azért érdemes ellenőrizni.)
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zudori írta:Nekem is gyanús volt már, ezért ma délután szépen leengedtem a benzint és csak néztem a tartalékra állítás után azt a 2 decit! :shock:
Gondolkodj: a normál állás a búvárcsövön keresztül engedi a benzint, a tartalék állás pedig a csap tövéből. Tehát ha az utángyártott csapnak rövidebb a szűrője és a csöve, mint a gyárinak (90% hogy így van), akkor bizony kevesebb lesz a tartalékod. Megoldás: kicseréled a búvárcsövet és a szűrőt akkora méretűre, mint a gyári csapon volt. 2 deci valóban elég karcsú... :)

Kép
TS powa!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

szediati írta:Sziasztok. Etz bing 84 karbiról van tapasztalata valakinek? Nekem a régi csavaros Bvf karbim van és már kotyog benne a súber mert ki van kopva a ház súbert is cseréltem de ugyan az. Kissebb fordulaton rángat/szaggat a motor ha tartom a gázt. Gondolkodom, hogy be kéne ruházni egy bingre. Jobb mint a Bvf? Hengerhez menő szívócsonkot is cserélni kell? Köszi
Rengeteg tapasztalat volt már róla irva vissza kell olvasni! Vagy a keresőt használni! :)
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szediati »

Sziasztok. Etz bing 84 karbiról van tapasztalata valakinek? Nekem a régi csavaros Bvf karbim van és már kotyog benne a súber mert ki van kopva a ház súbert is cseréltem de ugyan az. Kissebb fordulaton rángat/szaggat a motor ha tartom a gázt. Gondolkodom, hogy be kéne ruházni egy bingre. Jobb mint a Bvf? Hengerhez menő szívócsonkot is cserélni kell? Köszi
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

dkari írta:
Szerencsés vagy :D Először nekem is a gyári kinézet volt a fontosabb. Aztán a praktikum :D
De talán így sem csúnya :roll:



Kép

Kép
Nem, nagyon szemre való a motorod! Csak éppen a benzincsap nem látszik :) :).

Egyébként nem gondolom, hogy szerencse kérdése, boltban kapható jófajta sütött benzinálló tömítés, illetve vettem még hozzá egy alu csonkot, valamint a tankba egy rézszínű szűrőt, de azt szerintem megeszi a "jófajta" benzin.
Aztán alaposan kitakarítottam a régi csapot, tettem az ülepítő pohárba egy O gyűrűt tömítés miatt, valamint volt itthon fiber karika a hollanderhez. A csap nyitó záró elemét (karját) fényesre políroztam, hogy minél pontosabban zárjon.
A Simson esetén kellett egy új búvárcső.
Persze ahány ház, annyi szobás... :)
Dreamer
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

Dreamer írta:
dkari írta: Az olasz azért jó mert golyós. Nekem amúgy sem a gyári kinézet a fontos.
Egyébként a Jawara vettem utángyártottat. Az azért volt jó mert nem csak ott folyt a benzin ahol eredetileg kellene. A javítókészleteket megint meg lehet b....i. Bedagad a gumi stb.
Ez legalább megbízhatóan működik....
Ok, nekem a gyári is jól működik.

Szerencsés vagy :D Először nekem is a gyári kinézet volt a fontosabb. Aztán a praktikum :D
De talán így sem csúnya :roll:



Kép

Kép
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

dkari írta: Az olasz azért jó mert golyós. Nekem amúgy sem a gyári kinézet a fontos.
Egyébként a Jawara vettem utángyártottat. Az azért volt jó mert nem csak ott folyt a benzin ahol eredetileg kellene. A javítókészleteket megint meg lehet b....i. Bedagad a gumi stb.
Ez legalább megbízhatóan működik....
Ok, nekem a gyári is jól működik.
Dreamer
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

Dreamer írta:
zudori írta:Nekem is gyanús volt már, ezért ma délután szépen leengedtem a benzint és csak néztem a tartalékra állítás után azt a 2 decit! :shock:
Ne gondoljatok kötekedőnek, de a gyári csapokat nagyon szépen fel lehet újítani, és annál jobb nem kell.

Nekem is volt a Simsonon Olasz csak, de hát a gyári az mégis csak gyári. Meg se közelíti az Olasz, meg a távol keleten gyártott gyári kinézetű.


Az olasz azért jó mert golyós. Nekem amúgy sem a gyári kinézet a fontos.
Egyébként a Jawara vettem utángyártottat. Az azért volt jó mert nem csak ott folyt a benzin ahol eredetileg kellene. A javítókészleteket megint meg lehet b....i. Bedagad a gumi stb.
Ez legalább megbízhatóan működik....
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zudori írta:Nekem is gyanús volt már, ezért ma délután szépen leengedtem a benzint és csak néztem a tartalékra állítás után azt a 2 decit! :shock:
Ne gondoljatok kötekedőnek, de a gyári csapokat nagyon szépen fel lehet újítani, és annál jobb nem kell.

Nekem is volt a Simsonon Olasz csak, de hát a gyári az mégis csak gyári. Meg se közelíti az Olasz, meg a távol keleten gyártott gyári kinézetű.
Dreamer
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Nekem is gyanús volt már, ezért ma délután szépen leengedtem a benzint és csak néztem a tartalékra állítás után azt a 2 decit! :shock:
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

zudori írta:Sziasztok!
Kitakarítottam a tankot a tanktisztító szettel, jó lett. Tettem fel új benzincsapot,-olaszt-
(itt sokan dicsérték), ezzel kapcsolatban kérdeznék:
Normális dolog,hogy tartalék állásban, már csak kb. 2 dl benzin marad a tankban? Pontosítok: tartalék állást elérve, már csak 2 dl. benzin marad.
Előre is köszi a válaszokat!

Na basszus :!: Ezt én még nem is figyeltem. Mindkét motoromon ilyen van (Ts, Jawa). Jól megjárhattam volna ha a várt tartalékok helyett csak ennyi marad #-o
Ennek utána nézek én is :roll:
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

Sziasztok!

Nem volt még MZ motorom, ezért hozzátok fordulok. Vettem egy TS 150 motort. Az alapjáratot hogyan kell beállitani? Csak egy állitó csavar van a karburátoron, de azzal nem tudok állitani. Köszi a segitséget!
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Sziasztok!
Kitakarítottam a tankot a tanktisztító szettel, jó lett. Tettem fel új benzincsapot,-olaszt-
(itt sokan dicsérték), ezzel kapcsolatban kérdeznék:
Normális dolog,hogy tartalék állásban, már csak kb. 2 dl benzin marad a tankban? Pontosítok: tartalék állást elérve, már csak 2 dl. benzin marad.
Előre is köszi a válaszokat!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Patrik írta:A gyertyakép milyen,nem szimering probléma és a hajtómű olajat nyomja?
Sötétebb őzbarna, tehát kicsit sokat kap, ezt tudom is. Bár BOSCH Iridium gyertya van benne, lehet jobb lenne egy NGK-val. Holnap ki is cserélem.
Januárban cseréltem szimmeringeket, sötétkék dupla ajkú. Nem hiszem, de minden esetre megnézem azt is.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

A gyertyakép milyen,nem szimering probléma és a hajtómű olajat nyomja?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

tiger1342 írta: Nem égeti el az olajat a motor. Milyet használsz? Én legutóbb kényszerűségből Favorit 2T-t raktam bele, meglepődtem, de szép száraz a kipufogóm vége! Mondjuk nem 10 km-t mentem vele, 130 volt egyhúzamban...
HunOil 2T-t, ezek szerint szar. De tavaly is ezt használtam és nem volt olajpöttyös semmi. Ezért írtam le, hogy mi változott, amióta ilyen olajsáros a hátulja.
Egyéb ötlet?
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

allllli írta:A kis ETZ-m kipufogója nagyon köpi az olajat. Tiszta olajköd a motor egész hátulja.
Eddig nem volt ilyen sosem.
Ami változott:
-Utángyártott kipufogódob és könyökcső
-Sub-ee féle digitális gyújtás.
-Egy pár alkalommal úgy tankoltam, hogy előre öntöttem bele az olajat a tankba és ráengedtem a benzint, majd jól összeráztam, megmozgattam előre-hátra és jobbra-balra. Elvileg így jónak kellene lennie.



Kép

Kép

Kép
Nem égeti el az olajat a motor. Milyet használsz? Én legutóbb kényszerűségből Favorit 2T-t raktam bele, meglepődtem, de szép száraz a kipufogóm vége! Mondjuk nem 10 km-t mentem vele, 130 volt egyhúzamban...
TS powa!
Kép
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

A kis ETZ-m kipufogója nagyon köpi az olajat. Tiszta olajköd a motor egész hátulja.
Eddig nem volt ilyen sosem.
Ami változott:
-Utángyártott kipufogódob és könyökcső
-Sub-ee féle digitális gyújtás.
-Egy pár alkalommal úgy tankoltam, hogy előre öntöttem bele az olajat a tankba és ráengedtem a benzint, majd jól összeráztam, megmozgattam előre-hátra és jobbra-balra. Elvileg így jónak kellene lennie.



Kép

Kép

Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Aha a 3mm. :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

hell írta:
sunbim írta:Elsőnek én azt a 21-es kereket levenném és hagynám a gyári áttételt. Én is próbáltam nekem teljesen használhatatlan volt hasonló tünetekkel.
Plusz még lehetséges az utángyártott/nem tipus azonos sűbertű. Esetleg eltömődött légszűrő, szívójárat.
Véleményem szerint a 3mm előgyújtás is nagyon sok.
Egyesével változtass , minden változtatás után tesztelj!
Neked mekkora előgyuszi a nyerő?
A gyári érték.

Évek óta nem piszkáltam. :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: nehézségek

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

seagateh írta:Sziasztok
...utángyártott "gyári" kipuffantó...

Ez is magyarázat lehet.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

sunbim írta:Elsőnek én azt a 21-es kereket levenném és hagynám a gyári áttételt. Én is próbáltam nekem teljesen használhatatlan volt hasonló tünetekkel.
Plusz még lehetséges az utángyártott/nem tipus azonos sűbertű. Esetleg eltömődött légszűrő, szívójárat.
Véleményem szerint a 3mm előgyújtás is nagyon sok.
Egyesével változtass , minden változtatás után tesztelj!
Neked mekkora előgyuszi a nyerő?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Elsőnek én azt a 21-es kereket levenném és hagynám a gyári áttételt. Én is próbáltam nekem teljesen használhatatlan volt hasonló tünetekkel.
Plusz még lehetséges az utángyártott/nem tipus azonos sűbertű. Esetleg eltömődött légszűrő, szívójárat.
Véleményem szerint a 3mm előgyújtás is nagyon sok.
Egyesével változtass , minden változtatás után tesztelj!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: nehézségek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

seagateh írta: Adatok:

- Alapjárat jobb mint hibátlan, egyenletes.
- Végsebesség: 130tól több (nem húzattam végig) - 3000 fordulattól minden sebességet normálisan szépen megtartja emelkedőn is.
- Gyertya szép őzbarnára körbe kivan égve (Brisk N15YC)
- Nagyon fontos nem füstöl, olajat nem köp szép hangja van.


Szerintem ilyen adatok láttán sokan irigyelnek.Hát még ha ehhez párosul egy jó átlagfogyasztás is :D

Nem igen szereti egyik Mz sem az alacsony fordulatot.Használd 3000 felett azt örülj hogy egyébként meg ilyen adatokat produkál a gép.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: nehézségek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

seagateh írta:Sziasztok

>Bármilyen ötletet szaktánácsot szívesen fogatok

Köszönettel:
Csabi
Valószínűleg súbertű profil probléma. Vagy gázlengés probléma. Nagyobb főfúvóka, tű reszelgetés lehet megoldás, de ne hallgass rám, ezt élőben kéne látni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 48 vendég