Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

21 lánckerék 250 ETZ az igen baráti párosítás(én 20 fentebb nem mertem menni). Nem sok az neki? Forgatni kell az MZ azt szereti. :)
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

nehézségek

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok

A segítségeteket szeretném kérni.
- ETZ 250 - Optikai jeladós tranzisztoros gyújtásal - utángyártott "gyári" kipuffantó - Egy mérettel fúrva van a henger!

Az a problémám hogy 3000res fordulat alatt ilyen haldokló fulladós tehát pl 50km/h tartom 5. fokozatban ez azt jelenti hogy ilen 2500-as forulaton van, kis és nagy gázra is egyaránt néha reagál néha lassul, elveszti az erejét. 3000 fordulat felett pedig normálisan elkezd húzni egészen 6500ig. Egyszerűen nemtudok rájönni hogy mi a gondja.
3000 fordulat alatt egyáltalán nem akarja felvenni a fordulatot. :(

Adatok:
- Gyári BVF karburátor (csavaros)
- 125ös főfúvóka
- 50es alapjárati
- A tű a legalsótól egyel visszább
- Benzinszint rendben
- Előgyújtás 3mm
- Alapjárat jobb mint hibátlan, egyenletes.
- Végsebesség: 130tól több (nem húzattam végig) - 3000 fordulattól minden sebességet normálisan szépen megtartja emelkedőn is.
- Gyertya szép őzbarnára körbe kivan égve (Brisk N15YC)
- 21fogas lánckerék
- Nagyon fontos nem füstöl, olajat nem köp szép hangja van.

>Bármilyen ötletet szaktánácsot szívesen fogatok

Köszönettel:
Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
koriadam
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.11.16. 03:29

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: koriadam »

Sziasztok!

Mi a véleményetek az etz 251 külön olajzásáról? Mennyire megbízható? Esetleg van/volt valakinek ilyen etz-je? A németeknél sokan használják! Igaz, hogy drága, de a boltban mindent lehet hozzá kapni, kivéve a szívócsonkot!
Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

zsakfos írta:
ötvöscsöpi írta:
Ebben a videóban a szaki fordítva rakja össze a súbert és a tűt? Tudja valaki miért?
Nem forditva rakja össze.Hol láttad ezt?Hány percnél?Erre gondolsz?

Kép

Ez egy ilyen fajta megoldás.
Ja arra. Aztán megtaláltam a Haynes könyvet és megnéztem ezt a típusú karbit, és valóban, ezeknél így kell :)
A régi fajtához vagyok szokva na.. ott fordítva van. Meglepődtem.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

KILL3R etz írta:Illetve karburálást mindig felülről kezdünk, nehogy megragadjon a kevés nyál miatt. Ennek némileg ellent mond a "tedd a tűt legalulra". :roll:

Mofakeres ETZ 24n2-es karburátort vett.
Én is ilyet vettem tavaly, nekem most is túl sok benzint kap és a tű legalul van, 115 főfúvókával.

Csak a tapasztalataimat írtam le konkrétan ezzel a taiwani gyártmányúval kapcsolatban. Úgy, ahogy nekem sikerült beállítanom szinte tökéletesre...leszámítva a kicsit dús keveréket. :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ötvöscsöpi írta:
Ebben a videóban a szaki fordítva rakja össze a súbert és a tűt? Tudja valaki miért?
Nem forditva rakja össze.Hol láttad ezt?Hány percnél?Erre gondolsz?

Kép

Ez egy ilyen fajta megoldás.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

allllli írta:
popitty írta: 1.) A benzinszintet állítsd be mm-re pontosan úgy, ahogy ebben a videóban látod: http://www.youtube.com/watch?v=QXApK2e4vfQ
Ebben a videóban a szaki fordítva rakja össze a súbert és a tűt? Tudja valaki miért?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Illetve karburálást mindig felülről kezdünk, nehogy megragadjon a kevés nyál miatt. Ennek némileg ellent mond a "tedd a tűt legalulra". :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

allllli írta: Szia, ne kísérletezgess! Ha a benzinszintet az úszóházban tök leveszed, akkor persze h nem jó. Ha túl magas a szint, akkor azért nem jó. Ha túl kicsi a főfúvóka (95), akkor azért nem jó. Csináld pontosan azt, amit leírok.
1.) A benzinszintet állítsd be mm-re pontosan úgy, ahogy ebben a videóban látod: http://www.youtube.com/watch?v=QXApK2e4vfQ
2.) A főfúvóka legyen pl. 115-ös.
3.) Az alapjárati fúvóka legyen 35 vagy 40.
4.) A szívató fúvóka legyen 70 vagy 75.
5.) A tűt helyezd legalulra, hogy a lehető legmélyebben nyúljon be. Esetleg kipróbálhatod egyel fentebbi rovátkában is.
6.) A levegőcsavart teljes betekerés után tekerd ki kb. 1,5 fordulattal.

Ha az 1-es pontot csak kb-ra állítod be, akkor fuccs az egésznek, ezt kell nagyon jól eltalálni.

Ha ezeket pontosan így csinálod, normálisan kell üzemelnie. Persze ezek után még mindig lehet finomítani próbakörök és egyéb tesztek után.
Bár nem bele vau vau, de ha van egy rossz kivitelű tű, akkor a fúvókázás sokszor nem sokat ér... :(
Dreamer
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

popitty írta:Jó ez a karbi téma sose lehet kikeveredni belőle. Én egy 24N2-es MOFAKERES karbit vettem 150cm3-s
géphez és nem boldogulok vele. Mindent megpróbáltam szerintem csak még nem dobtam ki. Kisebb főfú-
vókát tettem bele, a benzin szintet tök levettem, a tűt leengedtem a karbi aljára azután ezeket a megoldásokat variáltam és mégis úgy jár mint egy két hengeres aminek nem megy az egyik hengere, vagy négyüteművé vált. A hiba forrása okossabbak által, hogy sokat kap. De mit? Hát nem tudom. Igaz az gépem az eredeti de sz.r porlasztóval egy személlyel max 3 l-t eszik nem 5-öt. De ez TS. Hát a fene tudja. Lehet, hogy ehhez nem lehet ezt a karbit behangolni?
Szia, ne kísérletezgess! Ha a benzinszintet az úszóházban tök leveszed, akkor persze h nem jó. Ha túl magas a szint, akkor azért nem jó. Ha túl kicsi a főfúvóka (95), akkor azért nem jó. Csináld pontosan azt, amit leírok.
1.) A benzinszintet állítsd be mm-re pontosan úgy, ahogy ebben a videóban látod: http://www.youtube.com/watch?v=QXApK2e4vfQ
2.) A főfúvóka legyen pl. 115-ös.
3.) Az alapjárati fúvóka legyen 35 vagy 40.
4.) A szívató fúvóka legyen 70 vagy 75.
5.) A tűt helyezd legalulra, hogy a lehető legmélyebben nyúljon be. Esetleg kipróbálhatod egyel fentebbi rovátkában is.
6.) A levegőcsavart teljes betekerés után tekerd ki kb. 1,5 fordulattal.

Ha az 1-es pontot csak kb-ra állítod be, akkor fuccs az egésznek, ezt kell nagyon jól eltalálni.

Ha ezeket pontosan így csinálod, normálisan kell üzemelnie. Persze ezek után még mindig lehet finomítani próbakörök és egyéb tesztek után.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Jó ez a karbi téma sose lehet kikeveredni belőle. Én egy 24N2-es MOFAKERES karbit vettem 150cm3-s
géphez és nem boldogulok vele. Mindent megpróbáltam szerintem csak még nem dobtam ki. Kisebb főfú-
vókát tettem bele, a benzin szintet tök levettem, a tűt leengedtem a karbi aljára azután ezeket a megoldásokat variáltam és mégis úgy jár mint egy két hengeres aminek nem megy az egyik hengere, vagy négyüteművé vált. A hiba forrása okossabbak által, hogy sokat kap. De mit? Hát nem tudom. Igaz az gépem az eredeti de sz.r porlasztóval egy személlyel max 3 l-t eszik nem 5-öt. De ez TS. Hát a fene tudja. Lehet, hogy ehhez nem lehet ezt a karbit behangolni?
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Peti92x írta:Srácok, motorosok!

Van valakinek ETZ 150-ese, aki utcán használja? Mennyit eszik neki a gépe?
Enyém 90-es tempón tartva árkon, bokron, szembe szélben 5 L körül mozog 24-es karbival, 115 fúvóka.
Ez normális fogyasztás? Én kicsit sokallom...
Gyújtás Hp előtt 2.7-en, gyertya őzbarna, felújított motorról van szó, 3000 km-es hengerrel.
Szia!
Nekem 24-es karbival 115-ös főfúvókával 4,5 liter. Gyújtás HP előtt 2,5 mm-el. Nem tudom hány km-t futott eddig a hengerem, mert használtan vettem és én nem fúrattam még meg. Ha Simson után megyek 50-el akkor is 4-4.2 liter a fogyasztás.
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

Srácok, motorosok!

Van valakinek ETZ 150-ese, aki utcán használja? Mennyit eszik neki a gépe?
Enyém 90-es tempón tartva árkon, bokron, szembe szélben 5 L körül mozog 24-es karbival, 115 fúvóka.
Ez normális fogyasztás? Én kicsit sokallom...
Gyújtás Hp előtt 2.7-en, gyertya őzbarna, felújított motorról van szó, 3000 km-es hengerrel.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Az üzemanyag szint nem jó boltilag. Csak akkor mondd ezt, ha tolómérővel kimérted és átlátszó falú edénybe állítva megnézted, hogy valóban addig engedi a benzint ameddig kell. Itt sajnos nincs kb...én is azt hittem. Mm-eken múlik, hog jó lesz-e vagy sem. Csináld úgy, ahogy a szervíz videóban van:

http://www.youtube.com/watch?v=QXApK2e4vfQ

A főfúvókád, a 95-ös meg már túl kicsi, nem kap elég benzint terhelésen, tegyél bele 115 vagy 110 és jó lesz. Feltéve ha beállítottad a benzin szintet tökéletesre.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Konkrétan milyen karburátort vettél?
Más fúvoka kell a gyári formátumúba, más a BING-be!
A torokátmérő 24-es a 150ccm-es motorhoz.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

allllli írta:
popitty írta:Jó a téma én is újra a porlasztóval sz.kodom. Megállapítható ha veszel egyet mindegy mit írsz mihez kell
kapsz egyet amiről semmi leírás sincs tehát bármihez jó csak ahhoz nem amihez akartad Na most én már csak azt szeretném tudni ha valaki akinek 150 cm3-s ETZ-je van megsúgná, hogy milyen főfúvóka van a porlasztóban eredetileg a porlasztóban mert az én MOFAKER-es karbimban 130-as van. Ez tuti hogy nagy. Sürgős S.O.S
Szia!

Én is a mofakeres ETZ 150-hez való karbit vettem meg tavaly februárban. Nekem 115-ös főfúvóka volt benne, a szívatóé meg kb 120-as volt! :D Nem csoda, hogy szívatáskor belefulladt a benzinbe. Alapjárati meg 35-ös.

Tapasztalataim a következők: Az úszóházban a benzinszintet be kell normálisan állítani, mielőtt bármihez is kezdenél.
Nekem legalul van a súbertű (tehát a legmélyebbre nyúlik le, így csökkentve a benzin-levegő keverékben a benzin arányát) és így is kicsit sokat kap, bár a fogyasztás nem megy 5 L fölé. Azért így is sokallom. Szívatóval csak gázhúzásra indul el, tehát, még ez is sok benzin neki és pár mp után már el is veszem tőle a szívatót. Mondom benzint elvenni tőle már nem tudok, esetleg a főfúvókát kicserélem 110-esre. 105 meg már kevés neki. Viszont precízen beállítható az alapjárat, összességében meg vagyok elégedve vele.
Gyárilag is (évjárattól és egyéb ismeretlen tényezőktől függően) 115 vagy 120-as főfúvóka volt benne. Alapjárati meg 35 vagy 40. Szívató az mindig 70.
Köszi! Akkor tehát az üzemanyagot kell nagyon csökkenteni. Egyébként egy autószerelő a szomszédom azt mondta tarakírozva jár. Hát nem tudom ez mi. Én tettem bele a 115-ös helyett 95-ös főfúvókát a tűt ahogy te is egészen leengedtem az űz.ag. szint az jó boltilag és még is szr. Lehet hogy meg kisebb főfúvókát teszek bele ha ez tényleg a sok üz.ag. miatt van.Mégegyszer kösz.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

popitty írta:Jó a téma én is újra a porlasztóval sz.kodom. Megállapítható ha veszel egyet mindegy mit írsz mihez kell
kapsz egyet amiről semmi leírás sincs tehát bármihez jó csak ahhoz nem amihez akartad Na most én már csak azt szeretném tudni ha valaki akinek 150 cm3-s ETZ-je van megsúgná, hogy milyen főfúvóka van a porlasztóban eredetileg a porlasztóban mert az én MOFAKER-es karbimban 130-as van. Ez tuti hogy nagy. Sürgős S.O.S
Szia!

Én is a mofakeres ETZ 150-hez való karbit vettem meg tavaly februárban. Nekem 115-ös főfúvóka volt benne, a szívatóé meg kb 120-as volt! :D Nem csoda, hogy szívatáskor belefulladt a benzinbe. Alapjárati meg 35-ös.

Tapasztalataim a következők: Az úszóházban a benzinszintet be kell normálisan állítani, mielőtt bármihez is kezdenél.
Nekem legalul van a súbertű (tehát a legmélyebbre nyúlik le, így csökkentve a benzin-levegő keverékben a benzin arányát) és így is kicsit sokat kap, bár a fogyasztás nem megy 5 L fölé. Azért így is sokallom. Szívatóval csak gázhúzásra indul el, tehát, még ez is sok benzin neki és pár mp után már el is veszem tőle a szívatót. Mondom benzint elvenni tőle már nem tudok, esetleg a főfúvókát kicserélem 110-esre. 105 meg már kevés neki. Viszont precízen beállítható az alapjárat, összességében meg vagyok elégedve vele.
Gyárilag is (évjárattól és egyéb ismeretlen tényezőktől függően) 115 vagy 120-as főfúvóka volt benne. Alapjárati meg 35 vagy 40. Szívató az mindig 70.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Jó a téma én is újra a porlasztóval sz.kodom. Megállapítható ha veszel egyet mindegy mit írsz mihez kell
kapsz egyet amiről semmi leírás sincs tehát bármihez jó csak ahhoz nem amihez akartad Na most én már csak azt szeretném tudni ha valaki akinek 150 cm3-s ETZ-je van megsúgná, hogy milyen főfúvóka van a porlasztóban eredetileg a porlasztóban mert az én MOFAKER-es karbimban 130-as van. Ez tuti hogy nagy. Sürgős S.O.S
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

VS461 írta:
VS461 írta:
Köszi! Akkor holnap szétborítom:)
Lepattintottam az úszóházat, kicsit kipucoltam, és megmozgattam az úszót is. Kipróbáltam, zár rendesen, ha felnyomom, és engedi a benzint, ha elengedem. Visszaraktam az úszóházat, megnyitottam, feltöltődött, semmi probléma. Sajnos, az évnyitó tesztrepülés az időjárásra való tekintettel elmaradt:(

Milyen jó ez a csatos megoldás, nem kell szétdönteni az egészet...
Látod, egyszerű ez mint a faék... :)
Dreamer
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

VS461 írta:
Dreamer írta: Nem zár a tűszelep. Felakadt az úszó. Az úszóházat finoman megkocogtatni egy csavarhúzó nyelével, de jobb lenne szétborítani a karbit, és megtisztítani.
Köszi! Akkor holnap szétborítom:)
Lepattintottam az úszóházat, kicsit kipucoltam, és megmozgattam az úszót is. Kipróbáltam, zár rendesen, ha felnyomom, és engedi a benzint, ha elengedem. Visszaraktam az úszóházat, megnyitottam, feltöltődött, semmi probléma. Sajnos, az évnyitó tesztrepülés az időjárásra való tekintettel elmaradt:(

Milyen jó ez a csatos megoldás, nem kell szétdönteni az egészet...
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Dreamer írta: Nem zár a tűszelep. Felakadt az úszó. Az úszóházat finoman megkocogtatni egy csavarhúzó nyelével, de jobb lenne szétborítani a karbit, és megtisztítani.
Köszi! Akkor holnap szétborítom:)
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

VS461 írta:Sziasztok!
Most jutottam el a 251-esem felélesztéséhez. Sajnos, egy fél évet állt eddig. Ahogy nyitottam a benzincsapot, a karbi alsó csőcsonkján folyik ki az anyag. Elzárom, eláll, kinyitom, folyik. Mi okozhatja ezt? Gyári, csatos BVF karbiról van szó.
Köszi a segítséget!
Nem zár a tűszelep. Felakadt az úszó. Az úszóházat finoman megkocogtatni egy csavarhúzó nyelével, de jobb lenne szétborítani a karbit, és megtisztítani.
Dreamer
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Sziasztok!
Most jutottam el a 251-esem felélesztéséhez. Sajnos, egy fél évet állt eddig. Ahogy nyitottam a benzincsapot, a karbi alsó csőcsonkján folyik ki az anyag. Elzárom, eláll, kinyitom, folyik. Mi okozhatja ezt? Gyári, csatos BVF karbiról van szó.
Köszi a segítséget!
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Patrik írta:Itt mást ír:


Kép
Hmm, hát igen, ahány könyv annyi verzió. Megnéztem én is a könyveimben.
Az 1981-es szervizkönyv: 125
Az 1984-es javított szervizkönyv: 135 (125 12,5kW számára)
Az 1983-as MZ hogyan tovább ETZ-s része: 130
A német Neuber-Müller féle könyv: 130 (135)

De engem nem is ez érdekel, mert a fúvókák cserélhetők. Hanem maga a kialakításában miben különbözik a n2-3 és az n2-5 karburátor?
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Itt mást ír:


Kép
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Patrik írta:
kiszsebi írta: Utángyártott kipufogó.

Nekem 135-ös főfúvókával csinálta ezt 3000 alatt fulladt bele a benyába és csak hörgött amikor nagy nehezen elérte a 3000-res fordulatot kilőtt mint a nyíl.Raktam bele 130-ast azzal optimális lett. (110-es volt benne amikor megvettem azzal nem nagyon akart menni :D ezért variáltam)
Igen, sajnos utángyártott kipufogóm van.

Ma annyi időm volt, hogy próba szerencse alapon a súbert egyel feljebb akasztottam, most fentről számítva a 4. rovátkában van az alsó lap, meg csavartam egy kicsit az üresjárati levegőcsavaron és és láss csodát a 3000 alatti lomhaság lényegében megszűnt. Mostmár szépen egyenletesen lehet vele gyorsítani. A teljes gázon gyorsításnál is sokkal finomabb a hangja. Nem mondom, hogy így tökéletes a karbi beállítása, de már így is ég és föld.

Viszont lehet megtaláltam a probléma fő okozóját. Feltűnt, hogy a szervizkönyvben meg a neten is 135-ös fúvókát írnak gyárinak nekem meg BVF 130-as feliratú van benne ha jól emlékszem. Ezt nem értettem ezért megnéztem már a karbi pontos típusát, hát persze, hogy TS 250-es karbi (BVF 30 N2-3)
A kérdésem az lenne, hogy pontosan miben különbözik a BVF 30 N2-3 az ETZ-k BVF 30 N2-5 karbijától?

KépKép
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

kiszsebi írta:
Larionov írta:Szép jó estét mindenkinek.
...
A következő a jelenség:
A motor úgy viselkedik mint egy ellustult turbos autó. Ha alacsony fordulatról, mondjuk 2000-ről elkezdek gyorsítani, egyszerűen egy fél élet amíg eléri a 3000-et, és akkor hirtelen meglódul. 3000 felett nincs gondja, de az alatt egyszerűen mint akit elvágtak, erőtlen, csak hörög.
...
Utángyártott kipufogó.

Nekem 135-ös főfúvókával csinálta ezt 3000 alatt fulladt bele a benyába és csak hörgött amikor nagy nehezen elérte a 3000-res fordulatot kilőtt mint a nyíl.Raktam bele 130-ast azzal optimális lett. (110-es volt benne amikor megvettem azzal nem nagyon akart menni :D ezért variáltam)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

m-tom írta:
(Rá volt húzva a gázbowden állítócsavarjára, azért pörgött....)
Hát tőlem kapsz most egy virtuális ejnyebejnyét:D :D :D
Ja és jössz egy sörrel a vitában résztvevőknek. :smt030
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem a csonk lazult ki? Vagy a benzincsap tömítése?

Nem jók az általánosan boltban kapható csövek (elöregednek, megkeményednek...), de azért ereszteni nem szoktak.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: m-tom »

MrDok írta: MZ-nél minden lehet! :mrgreen:
De azzal gondolom egyetértesz, hogy keverékképzési probléma okozza a tünetet!
Fórumon keresztül nehezen hallható ki a motor hangja, és viselkedése, ami alapján jobb tanácsot adhatnánk.
Ezért csak találgatni lehet. :?
Mivel ekkora szakmai vitát generáltam, el sem merem mondani, mi okozta a problémát.... :-#

(Rá volt húzva a gázbowden állítócsavarjára, azért pörgött....)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Larionov írta:Szép jó estét mindenkinek.
...
A következő a jelenség:
A motor úgy viselkedik mint egy ellustult turbos autó. Ha alacsony fordulatról, mondjuk 2000-ről elkezdek gyorsítani, egyszerűen egy fél élet amíg eléri a 3000-et, és akkor hirtelen meglódul. 3000 felett nincs gondja, de az alatt egyszerűen mint akit elvágtak, erőtlen, csak hörög.
...
Utángyártott kipufogó.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta:
Hát én megnézném azt az MZ-t ami szivató nélkül(mert ugye ha leragadt a gumi,akkor olyan mintha nem lenne szivató) 2-ik rugásra indul hidegen.
Szóval nem értek egyet. [-X
MZ-nél minden lehet! :mrgreen:
De azzal gondolom egyetértesz, hogy keverékképzési probléma okozza a tünetet!
Fórumon keresztül nehezen hallható ki a motor hangja, és viselkedése, ami alapján jobb tanácsot adhatnánk.
Ezért csak találgatni lehet. :?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Szép jó estét mindenkinek.

Végre összepakoltam a gépet, és ma tudtam fordulni vele egyet. A blokk rendben dolgozik, természetesen a kislánckerék szimeringház alóli olajkönnyezést nem úsztam meg, viszont a karbi beállítása még hátra van, az úgy van ahogy az előző tulaj hagyta és már akkor sem volt jó.

A következő a jelenség:
A motor úgy viselkedik mint egy ellustult turbos autó. Ha alacsony fordulatról, mondjuk 2000-ről elkezdek gyorsítani, egyszerűen egy fél élet amíg eléri a 3000-et, és akkor hirtelen meglódul. 3000 felett nincs gondja, de az alatt egyszerűen mint akit elvágtak, erőtlen, csak hörög.

A másik jelenség is szintén régről származik és lehet az is a karbi rossz beállításával függ össze. Amikor a motorral szépen normálisan gyorsítok, olyan félgázon vagy kicsit többel nincs semmi gond, de ha kicsit agresszívebben, vagy teljes gázon akarok gyorsítani, akkor a motor olyan csörgősebb, vagy kattogósabb hangja lesz. Igaz halkan, de mégis másabb hangja van, ahoz hasonlít, mint ami kezd hajtókaros lenni. Mivel most lett felújítva, tudom hogy nem hajtókaros. Azt már kitapasztaltam, hogy nem fordulatszámfüggő, csak a gázállással függ össze, hogy mennyire agresszíven gyorsítok.

A karbi beállítása már szemre sem tűnik jónak, mert az üresjárati levegő csavarja ütközésig be van csavarva. Előgyújtás 2,8mm-en van a felső holtponttól, az üzemanyag pedig 1:50-es MOL Dynamic Sprint 2T-vel.

Valaki tapasztalta már a fent leírt jelenségeket? Szívesen veszem a tanácsot, mert a karbi beállításáról nem sokat tudok, csak amit a szervizkönyvben olvastam.

Jah igen és még meleg motornál is, ha már áll 3-4 perce, egyet rúgni kell rajta szívatóval és csak aztán röffen, anélkül egyből nem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta: Ha nyitva marad, akkor úszik a benzinben, vagyis nem pörög.....
Ha leragad, részlegesen tömődik a rendszer, átmeneti keverékszegénység lép fel, attól pöröghet.
Hát én megnézném azt az MZ-t ami szivató nélkül(mert ugye ha leragadt a gumi,akkor olyan mintha nem lenne szivató) 2-ik rugásra indul hidegen.
Szóval nem értek egyet. [-X
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Szia!

Lehet, hogy szimmeringes a gép!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
V.David
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2013.06.03. 04:54
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Mezőhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: V.David »

Üdv mindenkinek!

Ma szerettem volna motorozni, de van valami gond az alapjárattal. (Etz 250) Kicsit tavaly is rosszalkodott, de most nagyon. Az lenne a problémám hogy nem bírom beállítani az alapjáratot. Ha nagyon kitekerem az alapjárati csavart akkor leáll, ha feljebb akkor meg elkezd folyamatosan emelkedni a fordulat. Lassan egyenletesen emelkedik egészen 6-7 ezerig akkor leállítottam. Valaki találkozott már ilyennel? Kitakarítottam a karbit, kicseréltem a gyertyát, lehúztam a légszűrőhöz vezető gumit és így is ezt csinálja. Fogalmam sincs hogy mi lehet a baja. Segítséget előre is köszönöm!!!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta:MrDok:
"Leragadt a szivató szerkezet gumilapkája?"

zudori:
"A hidegindító gumija el volt fordulva, így nem zárt le."


Most akkor melyik okozza a leírt tünetet m-tom motorján? :-k

Ha zárva marad a szivató vagy ha nyitva?
Ha nyitva marad, akkor úszik a benzinben, vagyis nem pörög.....
Ha leragad, részlegesen tömődik a rendszer, átmeneti keverékszegénység lép fel, attól pöröghet.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Gondolom, ha nyitva maradt! Amint leírtam, nekem is ez volt a problémámés a jelenség is hasonló volt.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok:
"Leragadt a szivató szerkezet gumilapkája?"

zudori:
"A hidegindító gumija el volt fordulva, így nem zárt le."


Most akkor melyik okozza a leírt tünetet m-tom motorján? :-k

Ha zárva marad a szivató vagy ha nyitva?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: m-tom »

MrDok írta:
m-tom írta:Sziasztok,

Mitől lehet, hogy hidegindításnál (1 rúgás szívatóval, utána indítás) 4-5e-s fordulatszámon pörög a motor?
Ahogy melegszik, megy lejjebba fordulat, de azért hosszú idő alatt....

Help, pls!
Leragadt a szivató szerkezet gumilapkája?
Ránézek, köszi a tippet! :-)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Az én motorom is hasonlóan viselkedett, a gyertya folyamatosan kormos, ment mint a golyó, de pár perc után- ha erős tempóban mentem- kifogyott a karburátorból a benzin.
A hidegindító gumija el volt fordulva, így nem zárt le.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

m-tom írta:Sziasztok,

Mitől lehet, hogy hidegindításnál (1 rúgás szívatóval, utána indítás) 4-5e-s fordulatszámon pörög a motor?
Ahogy melegszik, megy lejjebba fordulat, de azért hosszú idő alatt....

Help, pls!
Leragadt a szivató szerkezet gumilapkája?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Sziasztok,

Mitől lehet, hogy hidegindításnál (1 rúgás szívatóval, utána indítás) 4-5e-s fordulatszámon pörög a motor?
Ahogy melegszik, megy lejjebba fordulat, de azért hosszú idő alatt....

Help, pls!
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Köszönöm erre voltam kíváncsi, hogy ez valami utólagos tuning, vagy gyárilag is volt ilyen váz.
KILL3R etz írta:Gyárilag is 2 féle volt, tiéd az utóbbi. :wink:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyárilag is 2 féle volt, tiéd az utóbbi. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Egy gyors kérdésem van: Honnan kapja a levegőt a ETZ 250? :D

Gondoltam magamban amíg a blokkmunkálatok a csomagra várnak, foglalkozom a motor többi részével. Kicsit nagynak éreztem a szívás zaját a motornak, mondom megnézem, hogy az előző tulaj rakott e egyáltalán bele légszűrőt. Légszűrő van, de ahogy végignéztem a rendszert, felmerült bennem a kérdés, hol szívja be a vázba a levegőt, mert szervízkönyv szerinti ábra, az nem az én vázamat mutatja.
Az én vázam inkább az utángyártott vázra hasonlít.
A kérdés, hogy elől a tank alatti 3 kis furatokon kapná a levegőt?
Ez csak az utángyártott vázakon van így, vagy a gyár változtatott a vázakon?

KépKép
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Dreamer írta:
popitty írta: Sehogy nem akarom ellenőrizni. Tehát elviekben minden karbi ezt az arányt követi. Ez már jó veszek egy ETZ karbit a TS-re. A cm3 egyezik a henger szinte ugyan az a hűtőbordák nem számitanak. Lehet, hogy jó lesz a régi kopott karbi helyett.
Nem a karbi követi, hanem a beállítások. Alapjáraton az alapjárati fúvóka és a minőség csavar, részterhelésen az alapjárati minőség csavar és a síbertű (főfúvóka), teljes nyitáson pedig a főfúvóka.

Bizonyos kereteken belül bármilyen karbi beállítható, a szívónyílás mérete határozza meg, hogy mennyire "könnyen" tölti a hengert a karbi (meg persze a levegőszűrő és kialakításától is függ). A gyárinál nagyobb torkú karbi jobban "tölti" a hengert, erősebb lesz, de végsebességre nem biztos, hogy jobb lesz. Kisebb torkú karbi esetén gyengébben gyorsul, de a végsebesség itt megközelítheti a maximumot.

Tehát Neked adott esetben jó a karbi, ha sikerül jól beállítani!
Ok. Kösz megveszem
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

popitty írta: Sehogy nem akarom ellenőrizni. Tehát elviekben minden karbi ezt az arányt követi. Ez már jó veszek egy ETZ karbit a TS-re. A cm3 egyezik a henger szinte ugyan az a hűtőbordák nem számitanak. Lehet, hogy jó lesz a régi kopott karbi helyett.
Nem a karbi követi, hanem a beállítások. Alapjáraton az alapjárati fúvóka és a minőség csavar, részterhelésen az alapjárati minőség csavar és a síbertű (főfúvóka), teljes nyitáson pedig a főfúvóka.

Bizonyos kereteken belül bármilyen karbi beállítható, a szívónyílás mérete határozza meg, hogy mennyire "könnyen" tölti a hengert a karbi (meg persze a levegőszűrő és kialakításától is függ). A gyárinál nagyobb torkú karbi jobban "tölti" a hengert, erősebb lesz, de végsebességre nem biztos, hogy jobb lesz. Kisebb torkú karbi esetén gyengébben gyorsul, de a végsebesség itt megközelítheti a maximumot.

Tehát Neked adott esetben jó a karbi, ha sikerül jól beállítani!
Dreamer
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

zsakfos írta:Ez nem motor/típusfüggő dolog.
A benzin levegő arány az égéshez fontos.1:14,7 az ideális keverék a tökéletes égéshez.
A "Hogyan javitsam a motorkerékpáromat" című könyv pld 1:16-t ír.
Szóval az az 1:15 az jó lesz.
Bár el nem tudom képzelni ezt hogyan akarod leellenőrizni.

Leegyszerűsitve ami jó a Ts-hez az jó az Etz-hez is.Meg a Rigához meg a Simsonhoz meg a Romethez stb stb.


Másolat a netről:
"Tehát, a benzin tökéletes égésének van egy ideális aránya, egész pontosan tömegaránya. Ezt fontos hangsúlyozni, mivel a mindenki által kívülről fújt 1:14.7-es arány nem térfogat-, hanem tömegarány. Számszerint, 1kg benzin elégetéséhez 14.7kg levegő szükséges."
zsakfos írta:Ez nem motor/típusfüggő dolog.
A benzin levegő arány az égéshez fontos.1:14,7 az ideális keverék a tökéletes égéshez.
A "Hogyan javitsam a motorkerékpáromat" című könyv pld 1:16-t ír.
Szóval az az 1:15 az jó lesz.
Bár el nem tudom képzelni ezt hogyan akarod leellenőrizni.

Leegyszerűsitve ami jó a Ts-hez az jó az Etz-hez is.Meg a Rigához meg a Simsonhoz meg a Romethez stb stb.


Másolat a netről:
"Tehát, a benzin tökéletes égésének van egy ideális aránya, egész pontosan tömegaránya. Ezt fontos hangsúlyozni, mivel a mindenki által kívülről fújt 1:14.7-es arány nem térfogat-, hanem tömegarány. Számszerint, 1kg benzin elégetéséhez 14.7kg levegő szükséges."
Sehogy nem akarom ellenőrizni. Tehát elviekben minden karbi ezt az arányt követi. Ez már jó veszek egy ETZ karbit a TS-re. A cm3 egyezik a henger szinte ugyan az a hűtőbordák nem számitanak. Lehet, hogy jó lesz a régi kopott karbi helyett.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ez nem motor/típusfüggő dolog.
A benzin levegő arány az égéshez fontos.1:14,7 az ideális keverék a tökéletes égéshez.
A "Hogyan javitsam a motorkerékpáromat" című könyv pld 1:16-t ír.
Szóval az az 1:15 az jó lesz.
Bár el nem tudom képzelni ezt hogyan akarod leellenőrizni.

Leegyszerűsitve ami jó a Ts-hez az jó az Etz-hez is.Meg a Rigához meg a Simsonhoz meg a Romethez stb stb.


Másolat a netről:
"Tehát, a benzin tökéletes égésének van egy ideális aránya, egész pontosan tömegaránya. Ezt fontos hangsúlyozni, mivel a mindenki által kívülről fújt 1:14.7-es arány nem térfogat-, hanem tömegarány. Számszerint, 1kg benzin elégetéséhez 14.7kg levegő szükséges."
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég