Elektronika topik - a pokol kapuja
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika
Köszi Nyaki!
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
Inditó relé vagy a szénkefe felakadt az öninditóban . Kocogtasd meg , a relét hidald át ..kobra írta:HELP!
Szakik! Szeretnék kis segitséget kérni japán off motoromhoz. Ma inditottam volna és semmit nem csinált. Nem tekert az öninditó. Egyből aksira gyanakodtam. Feltöltés után semmi nem változott. Mig az aksi töltödött minden csatlakozót és kábelt végig néztem. Befújtam, megtakaritottam. Biztiket, stb. Amikor a gyújtást ráadom az inditó relé hátul kattan egyet. Lehet a relé a hibás? Eddig nem volt ilyen, azonnal indult szépen.
Kösziiii
A viz szalad, a kő marad!
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika
HELP!
Szakik! Szeretnék kis segitséget kérni japán off motoromhoz. Ma inditottam volna és semmit nem csinált. Nem tekert az öninditó. Egyből aksira gyanakodtam. Feltöltés után semmi nem változott. Mig az aksi töltödött minden csatlakozót és kábelt végig néztem. Befújtam, megtakaritottam. Biztiket, stb. Amikor a gyújtást ráadom az inditó relé hátul kattan egyet. Lehet a relé a hibás? Eddig nem volt ilyen, azonnal indult szépen.
Kösziiii
Szakik! Szeretnék kis segitséget kérni japán off motoromhoz. Ma inditottam volna és semmit nem csinált. Nem tekert az öninditó. Egyből aksira gyanakodtam. Feltöltés után semmi nem változott. Mig az aksi töltödött minden csatlakozót és kábelt végig néztem. Befújtam, megtakaritottam. Biztiket, stb. Amikor a gyújtást ráadom az inditó relé hátul kattan egyet. Lehet a relé a hibás? Eddig nem volt ilyen, azonnal indult szépen.
Kösziiii
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
A felső holtpont előtt 2,5 mm.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok azt szeretném kérdezni ETZ 150 előgyújtás hány mm? üdv. juragy
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nem-e...MrDok írta:Mikor "tudjukki" a közeledben van, nem áramlik megfelelően az erő?hell írta:Az enyémet látná egy villamos szakember első körben felvágná az ereit. Javarészt még gyári, de teszi a dolgát, néha azért van némi zavar az erőben, de az nem annyira lényeges...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mikor "tudjukki" a közeledben van, nem áramlik megfelelően az erő?hell írta:Az enyémet látná egy villamos szakember első körben felvágná az ereit. Javarészt még gyári, de teszi a dolgát, néha azért van némi zavar az erőben, de az nem annyira lényeges...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Az enyémet látná egy villamos szakember első körben felvágná az ereit. Javarészt még gyári, de teszi a dolgát, néha azért van némi zavar az erőben, de az nem annyira lényeges...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Vagy a "mások" meghallgatják és megfogadják az itt segitő klubtagok tanácsait,tapasztalatait és megveszik maguk az ajánlott fesszabot és bekötik(mint pld Patrik),megspórolva és inkább benzinre költve a villamossági szerelő munkadíjátHejja_Petya írta:
Két utángyártott fesz szab után mentem autóvillamosságis emberhez és másnak is ezt javasolnám.
De természetesen ha valaki abszolút nem ért semmit ehhez a rendszerhez,akkor vigye szakemberhez
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Oké.
Úgyis van nálam minden ami a gyújtáshoz kapcsolódik tartalékba ha hosszabb útra megyek,a kondi,megszakító stb. mellet igazán elfér egy-két izzó.
Köszi!
Úgyis van nálam minden ami a gyújtáshoz kapcsolódik tartalékba ha hosszabb útra megyek,a kondi,megszakító stb. mellet igazán elfér egy-két izzó.
Köszi!
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Az én gépem szintén 1983-ban gyártották. A vezetékek 95%ban gyáriak voltak. Ennek ellenére én kicseréltem az összeset, hiszen egy ilyen korú gépnél a villamosság az egyik legbizonytalanabb pont.Hejja_Petya írta:Facebook nyelven csak annyit mondok erre: Like!hell írta:Nem láttál te még káoszt vezetékelés terén ha erre azt mondod van baj nem kevés... A fekete dobozos szemetet inkább hadjuk. Lehet ki lehet fogni jó példányt, de én kinőttem a tesztelgetésből!
Én is ezt vallom. 31 éves a gép és még nincs nálam egy éve sem. Nem értem, miért kap kritikát a gépem.
Két utángyártott fesz szab után mentem autóvillamosságis emberhez és másnak is ezt javasolnám.
Az általam vásárolt feszültségszabályzót szétszedtem, átnéztem, volt amin minimálisan változtattam (ez a működést nem befolyásolja, csak üzembiztosabbnak gondolom).
Beszerelést követően megmértem, és jónak bizonyult. Ez nem véletlen, én villamos ember lennék vagy mifene.
Részemről csak enyhe jelzés volt ami illette a géped. Ha én fikáznám vagy kritizálnám akkor nem ilyen szelíd jelzőt írtam volna. Azok a dolgok amelyek szemet szúrtak még nem is olyan dolgok amelyek ezermilliárcsilliárd forintba kerülnek, ezek inkább a dolgok inkább igényesség kérdése. Nekem nagyon fontos, hogy rendben legyen az elektromosság, ebből nem tudok engedni.
Továbbra is remélem, hogy ez a rész rendben lesz, és nem fog kellemetlen perceket okozni!
Dreamer
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Facebook nyelven csak annyit mondok erre: Like!hell írta:Nem láttál te még káoszt vezetékelés terén ha erre azt mondod van baj nem kevés... A fekete dobozos szemetet inkább hadjuk. Lehet ki lehet fogni jó példányt, de én kinőttem a tesztelgetésből!
Én is ezt vallom. 31 éves a gép és még nincs nálam egy éve sem. Nem értem, miért kap kritikát a gépem.
Két utángyártott fesz szab után mentem autóvillamosságis emberhez és másnak is ezt javasolnám.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nincs mit.Patrik írta:Köszönöm!
Jó ez a kép hozzá,meg,hogy részletesen leírtad sokat segítettél!
Egy dolog kimaradt részemről ami nagyon fontos.
Visszajelző izzó ha kiég akkor nem működik a dolog,így az mindig legyen nálad tartalékban!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Köszönöm!
Jó ez a kép hozzá,meg,hogy részletesen leírtad sokat segítettél!
Jó ez a kép hozzá,meg,hogy részletesen leírtad sokat segítettél!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Patrik írta:Sziasztok!
A korábban már emlegetett wartburg fesszab bekötését le tudná írni valaki?
Vagy ugyanúgy van jelölve és csak a két megmaradót összekötöm?
Köszönöm előre is!
A 2 megmaradót,az egyenirányitó+ meg a fesszab 51 vezetéket meg vagy összekötöd vagy ha elég hosszú valamelyik,akkor azzal összekötöd az egyenirányitó+ pontját a biztositékkal.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nem láttál te még káoszt vezetékelés terén ha erre azt mondod van baj nem kevés... A fekete dobozos szemetet inkább hadjuk. Lehet ki lehet fogni jó példányt, de én kinőttem a tesztelgetésből!
Re: Elektronika
Sziasztok!
A korábban már emlegetett wartburg fesszab bekötését le tudná írni valaki?
Vagy ugyanúgy van jelölve és csak a két megmaradót összekötöm?
Köszönöm előre is!
A korábban már emlegetett wartburg fesszab bekötését le tudná írni valaki?
Vagy ugyanúgy van jelölve és csak a két megmaradót összekötöm?
Köszönöm előre is!
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Kettő fekete dobozos fesz. szabott próbáltam ki, egyik 17 V-ot töltött, a másik 12,6-ot. Visszavittem.Dreamer írta:Ugy latom, elektromossag teren nemi kaosz van a motorodban. Ennek ellenere en nagyon remelem, hogy ezzel nem lesz gondod.Hejja_Petya írta:Egy autóvillamosságis szerelő megoldotta a töltésproblémámat.
Ifa fesz.szabályzót épített be, gyönyörűen tölt, 13,8 V-ig megy fel. Szent István királyos papírért.
Én már őszintén remélem, hogy már csak a motorozásra kell koncentrálnom ezek után.
(Az utangyartott magyar fekete dobozos fesszabalyzo is 13,9Vig megy egy fullos akkuval)
Tapatalk-kal küldve az én ATAB -el
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ugy latom, elektromossag teren nemi kaosz van a motorodban. Ennek ellenere en nagyon remelem, hogy ezzel nem lesz gondod.Hejja_Petya írta:Egy autóvillamosságis szerelő megoldotta a töltésproblémámat.
Ifa fesz.szabályzót épített be, gyönyörűen tölt, 13,8 V-ig megy fel. Szent István királyos papírért.
Én már őszintén remélem, hogy már csak a motorozásra kell koncentrálnom ezek után.
(Az utangyartott magyar fekete dobozos fesszabalyzo is 13,9Vig megy egy fullos akkuval)
Dreamer
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
A kép alapján az egy utángyártott példány. De jó az. Nekem van 2 gyári meg 1 utángyártott. Az utángyártott 14,3V körül tölt a gyáriak 13,9V körült. DE atom stablian ami a lényeg...Hejja_Petya írta:Egy autóvillamosságis szerelő megoldotta a töltésproblémámat.
Ifa fesz.szabályzót épített be, gyönyörűen tölt, 13,8 V-ig megy fel. Szent István királyos papírért.
Én már őszintén remélem, hogy már csak a motorozásra kell koncentrálnom ezek után.
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Egy autóvillamosságis szerelő megoldotta a töltésproblémámat.
Ifa fesz.szabályzót épített be, gyönyörűen tölt, 13,8 V-ig megy fel. Szent István királyos papírért.
Én már őszintén remélem, hogy már csak a motorozásra kell koncentrálnom ezek után.
Ifa fesz.szabályzót épített be, gyönyörűen tölt, 13,8 V-ig megy fel. Szent István királyos papírért.
Én már őszintén remélem, hogy már csak a motorozásra kell koncentrálnom ezek után.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Trafó csere.Tomy2005 írta:Sziasztok!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Pontosan ugyan ezeket játszotta el ma a kis szerelmem velem is. Valami miatt lecsökkent a gyújtás "teljesítménye".Tomy2005 írta:Sziasztok!
Van egy 125 ös ETZ-m.
Könnyen indul,ahogy kell.
Problémám a következő.
Beindítva egy bizonyos fordulatig pörög aztán elkezd szaggatni,mint ha a kulcsal a gyújtást
le-fel kapcsolgatnám.Ha megyek vele akkor is ugyanezt csinálja.
Néha van hogy a kipufogó durran egyet.
Nem tudom hogy összefüggésben van e de,tettem bele új gyertyát akkor normálisan kipörgött,de rövid idő múlva ismét ugyanazt csinálta.
Ezt megismételtem már 2-3 alkalommal,de a probléma továbbra is fent áll.
Igazából nem nagyon értek hozzá de szeretném tudni,hogy hol kell a problémát keresni.
Őszintén megmondom, hogy én még nem jártam utána, hanem összébb vettem a gyertyahézagot, és így karikáztam vele. Persze mindenképpen utána kell járni.
Trafó csatlakozásai (pl. nagyfeszkábel), megszakító hézag, vezetékcsatlakozások.
Dreamer
Re: Elektronika
Sziasztok!
Van egy 125 ös ETZ-m.
Könnyen indul,ahogy kell.
Problémám a következő.
Beindítva egy bizonyos fordulatig pörög aztán elkezd szaggatni,mint ha a kulcsal a gyújtást
le-fel kapcsolgatnám.Ha megyek vele akkor is ugyanezt csinálja.
Néha van hogy a kipufogó durran egyet.
Nem tudom hogy összefüggésben van e de,tettem bele új gyertyát akkor normálisan kipörgött,de rövid idő múlva ismét ugyanazt csinálta.
Ezt megismételtem már 2-3 alkalommal,de a probléma továbbra is fent áll.
Igazából nem nagyon értek hozzá de szeretném tudni,hogy hol kell a problémát keresni.
Van egy 125 ös ETZ-m.
Könnyen indul,ahogy kell.
Problémám a következő.
Beindítva egy bizonyos fordulatig pörög aztán elkezd szaggatni,mint ha a kulcsal a gyújtást
le-fel kapcsolgatnám.Ha megyek vele akkor is ugyanezt csinálja.
Néha van hogy a kipufogó durran egyet.
Nem tudom hogy összefüggésben van e de,tettem bele új gyertyát akkor normálisan kipörgött,de rövid idő múlva ismét ugyanazt csinálta.
Ezt megismételtem már 2-3 alkalommal,de a probléma továbbra is fent áll.
Igazából nem nagyon értek hozzá de szeretném tudni,hogy hol kell a problémát keresni.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Esetleg egy pszichiáter?sunbim írta: ... Ezt nem tudom feldolgozni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Szerintem egy ehhez hasonló kép nem sokat segít neked!Csabuss írta:A sistergés még fennáll mert sajna nem volt időm foglalkozni vele. A biztosítékokat nem én tettem bele 1 hete vettem a motor és így volt benne csak darabokra szedtem mert újra akarom festeni, elvileg az aksi nem rég vették bele. Esetleg még valaki elküldené hogy neki hogy van megcsinálva a bekötés abból jobban kijövök mint a rajzból igaz az is segít csak jobb látni egy kész bekötést képen.
(Főként úgy, hogy az enyém már nem teljesen színhelyes...)
Dreamer
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Így:Csabuss írta:A sistergés még fennáll mert sajna nem volt időm foglalkozni vele. A biztosítékokat nem én tettem bele 1 hete vettem a motor és így volt benne csak darabokra szedtem mert újra akarom festeni, elvileg az aksi nem rég vették bele. Esetleg még valaki elküldené hogy neki hogy van megcsinálva a bekötés abból jobban kijövök mint a rajzból igaz az is segít csak jobb látni egy kész bekötést képen.
http://mobilarena.hu/dl/upc/2009-07/114907_etz12v.jpg
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ha én lövök egy fotót róla az enyém hogy néz ki szerintem öngyilkos is leszel...
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Csabuss
,, ...csak jobb látni egy kész bekötést képen."
Az mitől más? Ott is színek vannak a vezetékeken. ... Ezt nem tudom feldolgozni.
,, ...csak jobb látni egy kész bekötést képen."
Az mitől más? Ott is színek vannak a vezetékeken. ... Ezt nem tudom feldolgozni.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Nem tudom, hogy gondolod ezt a fotó dolgot, a vezetékek többsége "ezer helyen" bujtatva (takarásban) van. Hogy akarod látni? Ha rajz alapján nem boldogulsz akkor inkább keress egy villamossági szerelőt, még mindig olcsóbb lesz!Csabuss írta:A sistergés még fennáll mert sajna nem volt időm foglalkozni vele. A biztosítékokat nem én tettem bele 1 hete vettem a motor és így volt benne csak darabokra szedtem mert újra akarom festeni, elvileg az aksi nem rég vették bele. Esetleg még valaki elküldené hogy neki hogy van megcsinálva a bekötés abból jobban kijövök mint a rajzból igaz az is segít csak jobb látni egy kész bekötést képen.
Re: Elektronika
A sistergés még fennáll mert sajna nem volt időm foglalkozni vele. A biztosítékokat nem én tettem bele 1 hete vettem a motor és így volt benne csak darabokra szedtem mert újra akarom festeni, elvileg az aksi nem rég vették bele. Esetleg még valaki elküldené hogy neki hogy van megcsinálva a bekötés abból jobban kijövök mint a rajzból igaz az is segít csak jobb látni egy kész bekötést képen.
Re: Elektronika
Azóta már biztosan "megoldódott" a sistergés (forrás) kérdése, mert akkor szokott sisteregni ha zárlatba van kötve. Ennyi idő alatt már teljesen lemerült (valószínűleg kuka érett lett) az aksi tehát már nem sistereg.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Üdv Csaba!
34 karaktert beütöttem neked a googleba és ez jött ki:
https://www.google.hu/search?q=etz+250+ ... 1210%3B804
Ez mit jelent?? : " ...képen lévő piros kábel azt az aksi alá kötöttem be...,,
Szerintem az öreg 5Ah-s akksid már nem tudja kiolvasztani a 16A-s biztosítékodat, csak forrni bír egy rövidzárlat miatt.
Ráadásul a gerjesztő bitosíték helyére ahova a zöld-fekete ,,drót" csatlakozik, be van erőszakolva egy legalább 16 amperos. Ide 2A-os hengeres , gyors kiolvadású üvegbiztosíték való!
Sőt, most látom hogy mindenhova azt tettél.
Szerencse hogy a réz kétforintosokat bevonták a forgalomból.
Biztosítékok ballról jobbra: 16A 16A 4A 2A
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2014.03.11. 22:27-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
[
Jó én sajnos az elektronikához nem értek úgy hogy lehet hogy sisteregnie kell de semmi sincs bekapcsolva se lámpa semmi mert még darabokban vak csak az irányjelzők vannak feltéve meg bekötve de nem mindig sistereg ez a furcsa. De akkor ez normális mert most próbáltam és egyre hangosabb.[/quote]
Hát ha nincs rajta semmi akkor nem normális,akkor valami rajta van vagy zárlat.
Jó én sajnos az elektronikához nem értek úgy hogy lehet hogy sisteregnie kell de semmi sincs bekapcsolva se lámpa semmi mert még darabokban vak csak az irányjelzők vannak feltéve meg bekötve de nem mindig sistereg ez a furcsa. De akkor ez normális mert most próbáltam és egyre hangosabb.[/quote]
Hát ha nincs rajta semmi akkor nem normális,akkor valami rajta van vagy zárlat.
Re: Elektronika
Jó én sajnos az elektronikához nem értek úgy hogy lehet hogy sisteregnie kell de semmi sincs bekapcsolva se lámpa semmi mert még darabokban vak csak az irányjelzők vannak feltéve meg bekötve de nem mindig sistereg ez a furcsa. De akkor ez normális mert most próbáltam és egyre hangosabb.pempelli írta:Savas aksi sistereg ahogy terhelést kap tudtommal.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Savas aksi sistereg ahogy terhelést kap tudtommal.
Re: Elektronika
gabsic írta:
Hozzászólás témája: Re: Elektronika
Gyula-bá írta:
Lehet ezt is tenni de tudni kell, hogy a zárásszög, az a szög tartomány amíg a megsz. várva van, a hézag csökkentésével növekszik. A megnövelt zárásszög pedig okozhat trafó melegedést.
Lécci-lécci, hadd szőrözzek kicsit:
A megnövelt zárásszög pedig okozhat trafó melegedést kisebb fordulatszámokon, és intenzívebb gyújtást nagy fordulaton (nagyobb zárásszög - nagy fordulaton is magasabb értékre tud felfutni a primer áram, mint a kisebb zárásszögnél)
kb melyik kezemet harapjam, ezért kellett egy kompromisszum, ami a gyár szerint 0,3-0,4 között volt jó.
Ha precízkedni akarunk, figyelembe vesszük a vezetési stílust is. tatának aki csak pöfögteti a vasat jó a nagyobb hézag, aki meg sszénné forgatja folyamatosan, ő kisebbet állít, és erősebb rugójú megszakítót keres.
Amit leírtam nem mond ellent a "szőrözésednek", mert ez az.
A trafó melegedés szempontjából teljesen mindegy, hogy a "tata" vagy az "ifjú titán" pörgeti a gépet mert a trafó bekapcsolási ideje mindkét esetben a zárásszög által meghatározott x%-a az üzemidőnek.
Azt én is tudom, hogy sok esetben ezt a kockázatot a "magasabb célok" érdekében bevállalják, de aki megteszi nem árt ha tud is róla.
Az más kérdés, hogy az ETZ esetében nem látom értelmét a hézag csökkentésnek met 10 ezer ford fölött is tökéletesen, a gyári hézaggal is, el tudja látni a feladatát.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lécci-lécci, hadd szőrözzek kicsit:Gyula-bá írta:Lehet ezt is tenni de tudni kell, hogy a zárásszög, az a szög tartomány amíg a megsz. várva van, a hézag csökkentésével növekszik. A megnövelt zárásszög pedig okozhat trafó melegedést.
A megnövelt zárásszög pedig okozhat trafó melegedést kisebb fordulatszámokon, és intenzívebb gyújtást nagy fordulaton (nagyobb zárásszög - nagy fordulaton is magasabb értékre tud felfutni a primer áram, mint a kisebb zárásszögnél)
kb melyik kezemet harapjam, ezért kellett egy kompromisszum, ami a gyár szerint 0,3-0,4 között volt jó.
Ha precízkedni akarunk, figyelembe vesszük a vezetési stílust is. tatának aki csak pöfögteti a vasat jó a nagyobb hézag, aki meg sszénné forgatja folyamatosan, ő kisebbet állít, és erősebb rugójú megszakítót keres.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Lehet ezt is tenni de tudni kell, hogy a zárásszög, az a szög tartomány amíg a megsz. várva van, a hézag csökkentésével növekszik. A megnövelt zárásszög pedig okozhat trafó melegedést.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nekem egy öreg motoros barátom azt mondta (igaz mágnesgyújtás esetén beszéltünk erről), amikor kopottabb a bütyök, meg úgy az egész motor, érdemesebb húzósabbra álltani a hézagot. Biztosabb lesz a gyújtás. Nyilván a húzósabb nem tizedeket jelentGyula-bá írta:"... egy "szuk" 0,3-at allits, abbol meg nem volt baj" - legrosszabb esetben csak melegedett a trafó.
Dreamer
Re: Elektronika
"... egy "szuk" 0,3-at allits, abbol meg nem volt baj" - legrosszabb esetben csak melegedett a trafó.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ha lehet inkabb egy "szuk" 0,3-at allits, abbol meg nem volt baj!fektelenszaguldo írta:köszönök eddig is mindent az aksit feltettem egész éjszakára töltöre már két napja probálgatom ráfér holnap állitok egy 0,3 as mekszakitó hézagot könyv szerint mert azt is állitgattam
Dreamer
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Nekem meg fordulaton 14,35 V-ra emelkedik a töltőfeszültség és köszöni szépen jól van az akksim.
Egy éve vettem bele, Varta 5 Ah-s savas. Akkumulátor kivezetésein mértem és úgy állítottam be az IFA fesszabályzót 14,3-14,4 V-ra. És egy éve nem töltöttem rá desztillált vizet...egyszerűen alig fogy, még mindig a min. és max. között van. Érdekes De a lényeg, hogy jól működik....kopp..kopp..
Egy éve vettem bele, Varta 5 Ah-s savas. Akkumulátor kivezetésein mértem és úgy állítottam be az IFA fesszabályzót 14,3-14,4 V-ra. És egy éve nem töltöttem rá desztillált vizet...egyszerűen alig fogy, még mindig a min. és max. között van. Érdekes De a lényeg, hogy jól működik....kopp..kopp..
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2014.03.08. 21:43
- MZ-d típusa: etz250
Re: Elektronika
köszönök eddig is mindent az aksit feltettem egész éjszakára töltöre már két napja probálgatom ráfér holnap állitok egy 0,3 as mekszakitó hézagot könyv szerint mert azt is állitgattam
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Termeszetes, hogy fustol, megszivta magat.fektelenszaguldo írta:szia nem vagy semi 2 rúgásra beindult nagyon kicsi gyertyahézaggal rohatt modon füstöl és egyenetlenül jár nehezen pörög fel na most mi lehet a baj.már lettetem róla vártam hogy nyisson a motorosbolt.
Vagy nagy lesz a megszakito hezag, vagy pedig meg mindig van valami gyujtas baj, nincs lemerulve az akku?
Dreamer
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2014.03.08. 21:43
- MZ-d típusa: etz250
Re: Elektronika
szia nem vagy semi 2 rúgásra beindult nagyon kicsi gyertyahézaggal rohatt modon füstöl és egyenetlenül jár nehezen pörög fel na most mi lehet a baj.már lettetem róla vártam hogy nyisson a motorosbolt.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2014.03.08. 21:43
- MZ-d típusa: etz250
Re: Elektronika
szia igazad lett a trafo volt a ludas a bekötésnél levettem a vezeték csavarjait alata volt egy csepp alakú lemez na az alatt volt egy réz szál ami jön ki a trafobó na az volt eltörve ráforaztotam öszeraktam viszajött a szikra de még mindig nem indul el most folyamatosan durrog rugdosásnál köszz a tippeket toltam is meg se pöffent
van egy 1000 km futott gyertyám amivel megált meg van 3 teljesen ujj mindegyikkel ugyanazok a tünetek
van egy 1000 km futott gyertyám amivel megált meg van 3 teljesen ujj mindegyikkel ugyanazok a tünetek
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Én csak annyit tudok javasolni, hogy ne egyszerre vizsgálj mindent, hanem egyszerre csak egy valamit zárj ki.fektelenszaguldo írta:szia már a tank az ülés is le van szedve végig szereltem kontaktspréztem minden elektromos kötést a gyujtásnál sétszedtem a pipát jó a trafó:pozitivot kap testet a motorrol kap a másik kivezetése lemegy a megszakitóhoz visz le áramot akkor tudok mérni mikor a kismegszakitó nyitott álapotban van amig probálgatom a trafó kézmelegre melegszik.
Szikra van? Másik gyertyával próbáltad?
Dreamer
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég