Blokk
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Blokk
Ket teli tank benzin utan lehet lassan terhelni!Lóri írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy mennyi km megtétele után tekinthető bejáratottnak a motor? Most van az enyémben 200 km kereken.
Köszi a válaszokat!
Lóri
Dreamer
Re: Blokk
Szia!
A könyv szerint 1500...2000km.
A könyv szerint 1500...2000km.
Re: Blokk
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy mennyi km megtétele után tekinthető bejáratottnak a motor? Most van az enyémben 200 km kereken.
Köszi a válaszokat!
Lóri
Azt szeretném kérdezni, hogy mennyi km megtétele után tekinthető bejáratottnak a motor? Most van az enyémben 200 km kereken.
Köszi a válaszokat!
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Blokk
Köszönöm a válaszokat igazatok van.
Ami miatt még aggódtam, hogy a karbi zörgésén kívűl, maga a motornak is elég kemény, kerepelő hangja van. Legalábbis a múltkor lágyabb hangja volt alapjáraton. Mondjuk szerintem akkor fals levegőt szívhatott, mert a szívócsonk karbi felőli végén a 2 csavarból az egyik menete megszakadt, most cseréltem. Azért nem értettem én a dolgot, hogy már az 5. rovátkában is volt a súber, de ment vele, sőt ha 2-3 percet állt a motor, egyet rúgnom kellett rajta szívatóval.
Most meg a 4.-ben van, és szerintem most biztos hogy túl dúsat kap a fals levegő nélkül, mert a szívatóra lényegében nincs is szükség, sőt amikor már jár a motor és félig behúzom rögtön leáll, úgy befolytja. Az alapjáratot nem lehet beállítani. Meg mentem így vele egy kört, és állandó fordulatszámon közlekedve olyan egyenetlen a járása, néha néha úgy egy pillanatra megtorpan, beledadog, de csak állandó fordulatszámon. Ezt hívja a szakkönyv "négyüteműzésnek"?
Na mindegy a lényeg, hogy megijedtem, mitől lett ilyen a hangja. Mondjuk mivel kezdő ETZ-s vagyok, nincs viszonyítási alapom, szóval még ha hangtalanul járna kb az is zavarna, mert "biztos hogy ennek ilyen hangtalanul kell járnia?"
Ami miatt még aggódtam, hogy a karbi zörgésén kívűl, maga a motornak is elég kemény, kerepelő hangja van. Legalábbis a múltkor lágyabb hangja volt alapjáraton. Mondjuk szerintem akkor fals levegőt szívhatott, mert a szívócsonk karbi felőli végén a 2 csavarból az egyik menete megszakadt, most cseréltem. Azért nem értettem én a dolgot, hogy már az 5. rovátkában is volt a súber, de ment vele, sőt ha 2-3 percet állt a motor, egyet rúgnom kellett rajta szívatóval.
Most meg a 4.-ben van, és szerintem most biztos hogy túl dúsat kap a fals levegő nélkül, mert a szívatóra lényegében nincs is szükség, sőt amikor már jár a motor és félig behúzom rögtön leáll, úgy befolytja. Az alapjáratot nem lehet beállítani. Meg mentem így vele egy kört, és állandó fordulatszámon közlekedve olyan egyenetlen a járása, néha néha úgy egy pillanatra megtorpan, beledadog, de csak állandó fordulatszámon. Ezt hívja a szakkönyv "négyüteműzésnek"?
Na mindegy a lényeg, hogy megijedtem, mitől lett ilyen a hangja. Mondjuk mivel kezdő ETZ-s vagyok, nincs viszonyítási alapom, szóval még ha hangtalanul járna kb az is zavarna, mert "biztos hogy ennek ilyen hangtalanul kell járnia?"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Amit a videón hallani néha-néha az a súber hangja ahogy picit elemelkedik az aljától.vedd le a légszűrőt és fogd le úgy húzd a gázt meglátod nem csörög .Larionov írta:Nekem is lenne pár kérdésem az öreg motorosokhoz, szeretném ha meghallgatnátok a motorom hangját.
A lényeg az, hogy már mentem vele pár kört, aztán Gonda Tamás (MZ Racing Club-osok ismerhetik régebbről) barátom is ment vele pár kört. Megcibálta a fülét, hogy a szívem szakadt meg. Nekiesett, találomra próbálgatással állított az előgyújtáson, aztán azt mondta, hogy mostmár úgy megy, ahogy egy ETZ-nek kell. Hát én hazafelé kipróbáltam, 4000 felett tényleg nagyon jól ment. Itthon megméregettem, találomra sikerült neki egy 5mm-es előgyújtást állítani, amivel berúgáskor néha olyanokat visszarúgott a motor, hogy a lábam majd leszakakdt. Én visszaállítottam 3mm-re. Igaz itt volt egy furcsaság, mert apám kis próbalámpájával beállítottam 3mm-re, aztán kipróbáltam úgy, hogy a gyertyát a pipával betámasztottam a hengerhez, és így 2,5mm-en ugrott át a szikra. Ezt nem értettem miért van, de beállítottam gyertya alapján, mostmár 3mm-en ugrik át a szikra.
A karbit szétszedtem, mert apám TS250-es karbijával összehasonlítgattam. Összeraktam, a sieber tű fentről a 4. rovátkában, az üresjárati levegő kettő fordulattal kicsavarva.
Összedobtam a motort beindítottam, de olyan keményebb, kerepelőbb lett a járása, illetve ha hozzáérek a gázkarhoz csak annyira, hogy áthúzom a holtjátékon egyből belép egy plussz hülye hang a karbi felől ami eddig nem volt, falsot szívna? Jah és észrevettem, hogy a hangtompító és a kipufogó könyök találkozásánál szökik egy kis füst, a hollandernél jónak tűnik.
Arra szeretnélek kérni benneteket, hogy csekkoljátok le a motor hangját, én kezdő ETZ-s vagyok, szerintetek csak a rossz beállítások miatt van fura hangja, vagy valami mechanikusan sincs rendben?
https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Azt a csapágyat a váltóban kenyérbéllel, vagy célszerszámmal lehet kiszedni.
Kenyérbél gyurma receptje alább, célszerszámot barkácsboltban beszerezhető betonba való acéldűbelből lehet csinálni.
Kell egy olyan ami belemegy a csapágyba, ott szétfeszíted egy menetes szárral, azzal meg tetszőleges módon ki tudod húzni a csapágyat.
A megemelt súber hangja az a zörgés a bovden feszítésénél, kopott karbi jellemzője.
Kenyérbél gyurma receptje alább, célszerszámot barkácsboltban beszerezhető betonba való acéldűbelből lehet csinálni.
Kell egy olyan ami belemegy a csapágyba, ott szétfeszíted egy menetes szárral, azzal meg tetszőleges módon ki tudod húzni a csapágyat.
A megemelt súber hangja az a zörgés a bovden feszítésénél, kopott karbi jellemzője.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MrDok 2014.03.08. 14:05-kor.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Nekem is lenne pár kérdésem az öreg motorosokhoz, szeretném ha meghallgatnátok a motorom hangját.
A lényeg az, hogy már mentem vele pár kört, aztán Gonda Tamás (MZ Racing Club-osok ismerhetik régebbről) barátom is ment vele pár kört. Megcibálta a fülét, hogy a szívem szakadt meg. Nekiesett, találomra próbálgatással állított az előgyújtáson, aztán azt mondta, hogy mostmár úgy megy, ahogy egy ETZ-nek kell. Hát én hazafelé kipróbáltam, 4000 felett tényleg nagyon jól ment. Itthon megméregettem, találomra sikerült neki egy 5mm-es előgyújtást állítani, amivel berúgáskor néha olyanokat visszarúgott a motor, hogy a lábam majd leszakakdt. Én visszaállítottam 3mm-re. Igaz itt volt egy furcsaság, mert apám kis próbalámpájával beállítottam 3mm-re, aztán kipróbáltam úgy, hogy a gyertyát a pipával betámasztottam a hengerhez, és így 2,5mm-en ugrott át a szikra. Ezt nem értettem miért van, de beállítottam gyertya alapján, mostmár 3mm-en ugrik át a szikra.
A karbit szétszedtem, mert apám TS250-es karbijával összehasonlítgattam. Összeraktam, a sieber tű fentről a 4. rovátkában, az üresjárati levegő kettő fordulattal kicsavarva.
Összedobtam a motort beindítottam, de olyan keményebb, kerepelőbb lett a járása, illetve ha hozzáérek a gázkarhoz csak annyira, hogy áthúzom a holtjátékon egyből belép egy plussz hülye hang a karbi felől ami eddig nem volt, falsot szívna? Jah és észrevettem, hogy a hangtompító és a kipufogó könyök találkozásánál szökik egy kis füst, a hollandernél jónak tűnik.
Arra szeretnélek kérni benneteket, hogy csekkoljátok le a motor hangját, én kezdő ETZ-s vagyok, szerintetek csak a rossz beállítások miatt van fura hangja, vagy valami mechanikusan sincs rendben?
https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing
A lényeg az, hogy már mentem vele pár kört, aztán Gonda Tamás (MZ Racing Club-osok ismerhetik régebbről) barátom is ment vele pár kört. Megcibálta a fülét, hogy a szívem szakadt meg. Nekiesett, találomra próbálgatással állított az előgyújtáson, aztán azt mondta, hogy mostmár úgy megy, ahogy egy ETZ-nek kell. Hát én hazafelé kipróbáltam, 4000 felett tényleg nagyon jól ment. Itthon megméregettem, találomra sikerült neki egy 5mm-es előgyújtást állítani, amivel berúgáskor néha olyanokat visszarúgott a motor, hogy a lábam majd leszakakdt. Én visszaállítottam 3mm-re. Igaz itt volt egy furcsaság, mert apám kis próbalámpájával beállítottam 3mm-re, aztán kipróbáltam úgy, hogy a gyertyát a pipával betámasztottam a hengerhez, és így 2,5mm-en ugrott át a szikra. Ezt nem értettem miért van, de beállítottam gyertya alapján, mostmár 3mm-en ugrik át a szikra.
A karbit szétszedtem, mert apám TS250-es karbijával összehasonlítgattam. Összeraktam, a sieber tű fentről a 4. rovátkában, az üresjárati levegő kettő fordulattal kicsavarva.
Összedobtam a motort beindítottam, de olyan keményebb, kerepelőbb lett a járása, illetve ha hozzáérek a gázkarhoz csak annyira, hogy áthúzom a holtjátékon egyből belép egy plussz hülye hang a karbi felől ami eddig nem volt, falsot szívna? Jah és észrevettem, hogy a hangtompító és a kipufogó könyök találkozásánál szökik egy kis füst, a hollandernél jónak tűnik.
Arra szeretnélek kérni benneteket, hogy csekkoljátok le a motor hangját, én kezdő ETZ-s vagyok, szerintetek csak a rossz beállítások miatt van fura hangja, vagy valami mechanikusan sincs rendben?
https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing
Re: Blokk
A blokkfelek közé egy kis gumidugó meg választótárcsaként. Annyi tesz, hogy ketté választja az olajfelfogó táskát. Német fórumon azt olvastam, hogy az a szerepe, hogy kanyarban amikor bedöntöd, nem fog az összes összegyűlt olaj csak az egyik főtengely csapágyra zúdulni, hanem marad a másik csapágynak is amikor visszarakod egyenesbe, azáltal hogy ketté választja ez a kis gumidugó az olajfelfogó táskát.Toronto írta:Továbbá hiányzik egy alkatrész ami a javítási kézikönyvben az olajfelfogó táska gumi választótárcsájaként szerepel. Na ez nincs meg, és nem tudom pótolható-e? Egyébként a szerepét sem igazán értem.
-Jól láttam, hogy a szervízvideóban az egyik főtengely csapágyon porvédő van?
-A váltóműben az egyik csapágyat feszítőpatron segítségével húzzák ki. Ilyen sajnos nekem nincs és készíteni sem tudok. Mivel lehet pótolni? Létezi valamilyen alternatív megoldás?
Ezt a porvédős főtengely csapágy kérdést én is feltettem régebben. Az nem porvédő, hanem gyárilag műanyagkosaras csapágyakat szereltek az MZ-be és a műanyagkosár "tömör" felét látod.
A váltóban a zsákfuratból a legegyszerűbben a régi pannóniás módszerrel lehet kiszedni a csapágyat, de csak akkor ha biztos cseréled. Kenyérbelet egy kis vizzel keverve gyurmát csinálsz belőle (horgászok előnyben ). És ezt a gyurmát elkezded betömni a csapágy belső gyűrűjén. Egy ütőtüskével ami belefér a
csapágy belső gyűrűjébe, elkezded beütni ezt a gyurmát. A csapágy és a zsákfurat fala közötti hézagba bekúszik ez a gyurma és elkezdi kinyomni a csapágyat. A biztonság kedvéért a blokkfél túloldaláról egy fával támaszd alá a zsákfuratot, hogy az vegye fel az ütést. Én is így szedtem ki, nekem gyönyörűen könnyen kijött. Persze ez a csapágy utánna dobós, mert szerintem az életben ki nem mosod belőle ezt a gyurmát.
Re: Blokk
Először is köszönöm szépen a dicsérő szavakat! Igyekszem méltó lenni rá! Továbbá, igen sokat jelent számomra, hogy a mai világban, amikor ez a márka már történelem, (az összes előnyével és hátrányával), van egy márkatársi világ ahol ki-ki a lehetőségeihez mérten segít ahogy tud. Ha nem lenne, akkor éreznénk csak a hiányát igazán!
-A motort szétszedtem majdnem teljesen, leesett az állam amikor megláttam, hogy valaki kiszedte belőle a főtengely csapágy melletti nyomástartó lemezeket. Továbbá hiányzik egy alkatrész ami a javítási kézikönyvben az olajfelfogó táska gumi választótárcsájaként szerepel. Na ez nincs meg, és nem tudom pótolható-e? Egyébként a szerepét sem igazán értem.
-Úgy tűnik, hogy a henger megérett a fúrásra és kap egy új dugót is. Mondjuk azt nem értem, hogy ahol a hengert fúrják, ott tartanak eladásra dugattyúkat is? Vagy csak pontosan megmondják, hogy milyet kell vennem? A Futár motorosbolt oldalán (létezik jobb lehetőség?) találtam KOYO főtengelycsapágy szettet duplaajkú szimeringekkel 7100 forintért. Az jöhet? Ugyancsak itt volt 6000 forintért német, gyáriként feltüntetett dugattyúkészlet. Ez megfelelő? A készlet mit tartalmaz? (csapszeg, gyűrűk, tűgörgős kosár, stb)
-Jól láttam, hogy a szervízvideóban az egyik főtengely csapágyon porvédő van?
-A motortartó egyik füle törött volt. Láttam hogy létezik a normál meg az erősített. Normál használatra, megteszi a gyári is vagy inkább legyen az erősített?
-A csapágyragasztóból milyen márkát vagy típust illik venni?
-A váltóműben az egyik csapágyat feszítőpatron segítségével húzzák ki. Ilyen sajnos nekem nincs és készíteni sem tudok. Mivel lehet pótolni? Létezi valamilyen alternatív megoldás?
Elnézést, hogy ennyit értetlenkedem, csak sajnos nem ismerem a piacot, s amiből lehet, szeretném a legmegfelelőbbet venni, már amennyire a pénztárcám engedi.
A szervízvideókat lázasan nézem, lassan megtanulok belőlük németül.
A segítségeket ismételten nagyon köszönöm!
-A motort szétszedtem majdnem teljesen, leesett az állam amikor megláttam, hogy valaki kiszedte belőle a főtengely csapágy melletti nyomástartó lemezeket. Továbbá hiányzik egy alkatrész ami a javítási kézikönyvben az olajfelfogó táska gumi választótárcsájaként szerepel. Na ez nincs meg, és nem tudom pótolható-e? Egyébként a szerepét sem igazán értem.
-Úgy tűnik, hogy a henger megérett a fúrásra és kap egy új dugót is. Mondjuk azt nem értem, hogy ahol a hengert fúrják, ott tartanak eladásra dugattyúkat is? Vagy csak pontosan megmondják, hogy milyet kell vennem? A Futár motorosbolt oldalán (létezik jobb lehetőség?) találtam KOYO főtengelycsapágy szettet duplaajkú szimeringekkel 7100 forintért. Az jöhet? Ugyancsak itt volt 6000 forintért német, gyáriként feltüntetett dugattyúkészlet. Ez megfelelő? A készlet mit tartalmaz? (csapszeg, gyűrűk, tűgörgős kosár, stb)
-Jól láttam, hogy a szervízvideóban az egyik főtengely csapágyon porvédő van?
-A motortartó egyik füle törött volt. Láttam hogy létezik a normál meg az erősített. Normál használatra, megteszi a gyári is vagy inkább legyen az erősített?
-A csapágyragasztóból milyen márkát vagy típust illik venni?
-A váltóműben az egyik csapágyat feszítőpatron segítségével húzzák ki. Ilyen sajnos nekem nincs és készíteni sem tudok. Mivel lehet pótolni? Létezi valamilyen alternatív megoldás?
Elnézést, hogy ennyit értetlenkedem, csak sajnos nem ismerem a piacot, s amiből lehet, szeretném a legmegfelelőbbet venni, már amennyire a pénztárcám engedi.
A szervízvideókat lázasan nézem, lassan megtanulok belőlük németül.
A segítségeket ismételten nagyon köszönöm!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Először is: ÜDV A CSAPATBAN!Toronto írta:Sziasztok,
Tavaly vásároltam egy 250-es ETZ-t. Aztán őszre szépen a hibák mind előjöttek. A 21 lóból legalább 7 valahol legelni van, az olaj rendesen csöpögött az alján. Mivel nem áll módomban szerelőhöz vinni, ezért szépen legyártottam a szerszámokat, s szétszedtem az egész blokkot. Szembesültem egy-két problémával és a diagnosztizáláshoz szeretnék tanácsokat kérni.
-a dugattyúról teszek fel képeket. A gyűrűkön látszódik a berágódás de kicsinek tűnik. A henger belső falán alig tapintható kopás van. Ha már tapintható akkor az fúrást jelent?
-a főtengelycsapágyak elég rendesen lógnak.
-másik érdekesség, hogy hidegen rakhatták össze, mert ami csapágyam van szinte mindenik (leszámítva a főtengelyt) belső gyűrűjében könnyen elfordul a tengely. Ez megoldódik a csapágy cseréjével, vagy a tengely is elkopott. Mit lehet tenni ha nem elég a csapágycsere.
-lehúzattam a kuplungszerkezetet. Ott is látható egy csapágy amiben az a menetelt "cső" van amitől lehúzódik a szerkezet. Ennek a csapágynak is a belső gyűrűje lazán körbeszalad a fentebb említett "csövön". Itt is baj van?
-a dugattyú tetején 69,46-os jelölés található. Ha fúratni kell a hengert akkor milyen méretre és milyen új dugattyúszettet vegyek bele? A főtengely és hajtókar között, nem érzek mozgást.
-SKF csapágyak beszerzésére lenne lehetőségem. Az megfelelő?
Elnézést a hosszú litániáért, de sok a kérdésem és sok is lesz még valószínűleg.
A segítségeket előre is nagyon szépen köszönöm!
Nagy öröm számomra, hogy épkézláb mondatokat megfogalmazni képes új fórumtagot üdvözölhetek személyedben, aki az mellett, hogy meg tudja fogalmazni a problémáját, még kiváló minőségű képekkel is kiegészíti azt.
A legjobb helyen vagy a kérdéseiddel!
Sorjában:
- A gyűrűid elkoptak, biztos hogy cserések. a dugattyún még látszanak a megmunkálás nyomai, az még jó lehet..
gyűrűket leveszed, a szárazra törölt dugót a hengerbe téve megnézed mennyi játéka van. Ha nagyon nagy, fúrás.
- Főtengelycsapágyak: csere, KOYO- az ajánlott márka manapság. Jó minőség, kedvező ár.
- Csapágycsere általában elég, de szerezz be "csapágyragasztót" a biztonság kedvéért, hátha kell.
-A kuplungban az a kinyomócsapágy, annál az a gáz, ha nem forog a belső gyűrű.
-Ha fúrni kell, vidd a hengert, a műhelyben adnak dugót hozzá, és a méreteket is tudják.
- Skf is jó volt régen, mostanában hallható már panasz rájuk, hamar kopnak.
Ha már szétszeded a blokkot, nézd meg a 3. fokozat kapcsolókörmeit, nehogy azok miatt kelljen fél év múlva újra szétkapni. Általában mintaként a többi kapcsolóköröm jó, azokhoz képest látható az állapot.
Nézegesd ezt: http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaM ... sults_main
Üdv köztünk.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Sziasztok,
Tavaly vásároltam egy 250-es ETZ-t. Aztán őszre szépen a hibák mind előjöttek. A 21 lóból legalább 7 valahol legelni van, az olaj rendesen csöpögött az alján. Mivel nem áll módomban szerelőhöz vinni, ezért szépen legyártottam a szerszámokat, s szétszedtem az egész blokkot. Szembesültem egy-két problémával és a diagnosztizáláshoz szeretnék tanácsokat kérni.
-a dugattyúról teszek fel képeket. A gyűrűkön látszódik a berágódás de kicsinek tűnik. A henger belső falán alig tapintható kopás van. Ha már tapintható akkor az fúrást jelent?
-a főtengelycsapágyak elég rendesen lógnak.
-másik érdekesség, hogy hidegen rakhatták össze, mert ami csapágyam van szinte mindenik (leszámítva a főtengelyt) belső gyűrűjében könnyen elfordul a tengely. Ez megoldódik a csapágy cseréjével, vagy a tengely is elkopott. Mit lehet tenni ha nem elég a csapágycsere.
-lehúzattam a kuplungszerkezetet. Ott is látható egy csapágy amiben az a menetelt "cső" van amitől lehúzódik a szerkezet. Ennek a csapágynak is a belső gyűrűje lazán körbeszalad a fentebb említett "csövön". Itt is baj van?
-a dugattyú tetején 69,46-os jelölés található. Ha fúratni kell a hengert akkor milyen méretre és milyen új dugattyúszettet vegyek bele? A főtengely és hajtókar között, nem érzek mozgást.
-SKF csapágyak beszerzésére lenne lehetőségem. Az megfelelő?
Elnézést a hosszú litániáért, de sok a kérdésem és sok is lesz még valószínűleg.
A segítségeket előre is nagyon szépen köszönöm!
Tavaly vásároltam egy 250-es ETZ-t. Aztán őszre szépen a hibák mind előjöttek. A 21 lóból legalább 7 valahol legelni van, az olaj rendesen csöpögött az alján. Mivel nem áll módomban szerelőhöz vinni, ezért szépen legyártottam a szerszámokat, s szétszedtem az egész blokkot. Szembesültem egy-két problémával és a diagnosztizáláshoz szeretnék tanácsokat kérni.
-a dugattyúról teszek fel képeket. A gyűrűkön látszódik a berágódás de kicsinek tűnik. A henger belső falán alig tapintható kopás van. Ha már tapintható akkor az fúrást jelent?
-a főtengelycsapágyak elég rendesen lógnak.
-másik érdekesség, hogy hidegen rakhatták össze, mert ami csapágyam van szinte mindenik (leszámítva a főtengelyt) belső gyűrűjében könnyen elfordul a tengely. Ez megoldódik a csapágy cseréjével, vagy a tengely is elkopott. Mit lehet tenni ha nem elég a csapágycsere.
-lehúzattam a kuplungszerkezetet. Ott is látható egy csapágy amiben az a menetelt "cső" van amitől lehúzódik a szerkezet. Ennek a csapágynak is a belső gyűrűje lazán körbeszalad a fentebb említett "csövön". Itt is baj van?
-a dugattyú tetején 69,46-os jelölés található. Ha fúratni kell a hengert akkor milyen méretre és milyen új dugattyúszettet vegyek bele? A főtengely és hajtókar között, nem érzek mozgást.
-SKF csapágyak beszerzésére lenne lehetőségem. Az megfelelő?
Elnézést a hosszú litániáért, de sok a kérdésem és sok is lesz még valószínűleg.
A segítségeket előre is nagyon szépen köszönöm!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
thetibiify írta:mz etz 150 5.-be mennyit pörög max?
Annyit pörög maximum, amennyit 1-ben vagy 2-ban. A kérdés, hogy van-e olyan jó állapotban, hogy 5-ben úton, rajta ülve is forog annyit. Amúgy 6 ezertől nem hiszem, hogy többet.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Ámen úgy lesz!tiger1342 írta:Én tudok olyat, aki tudja! Idézet Bambitól: "A lengyel dugattyúkat 5 századra szoktuk fúratni."hell írta: Igen ezt mondta, javasolta más is. Bár a gyári értéket nem tudom. Azt mondják a Berta és hasonló csodákat 7 századra szokták mert nem épp a legjobbak. Gyakolatilag meg a fene se tudja...
Szerintem én maradok ennél.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Én tudok olyat, aki tudja! Idézet Bambitól: "A lengyel dugattyúkat 5 századra szoktuk fúratni."hell írta: Igen ezt mondta, javasolta más is. Bár a gyári értéket nem tudom. Azt mondják a Berta és hasonló csodákat 7 századra szokták mert nem épp a legjobbak. Gyakolatilag meg a fene se tudja...
Szerintem én maradok ennél.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2014.02.25. 22:17
- MZ-d típusa: Mz etz 150
Re: Blokk
mz etz 150 5.-be mennyit pörög max?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Igen ezt mondta, javasolta más is. Bár a gyári értéket nem tudom. Azt mondják a Berta és hasonló csodákat 7 századra szokták mert nem épp a legjobbak. Gyakolatilag meg a fene se tudja...tiger1342 írta:Szerintem maradj a gyári értéknél. 250-nél talán 5 század.hell írta:Egy kis apró kérdés az új dugót mennyire érdemes hagyni az illesztését a hengerhez mondjuk egy almot-ra nézve?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem maradj a gyári értéknél. 250-nél talán 5 század.hell írta:Egy kis apró kérdés az új dugót mennyire érdemes hagyni az illesztését a hengerhez mondjuk egy almot-ra nézve?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Koszonom, kozben a szerelesi videoban is megtalaltam a valaszt. Meg egyszer koszi!Larionov írta:Erre kivételesen tudom a választ, mert én is a durva beállításnál tartok, és én is jártam így.Dreamer írta:Sziasztok!
Szimering csere miatt levettem a kuplung deknit. Szétesett a kuplung szerkezet.
Összeszereléskor -számomra- értelemszerűen összeraktam.
Most a durva beállítóval minimum 15 mm-t tudok beállítani 11 helyett (ahogy a nagy könyvben írva vagyon).
Akár hogy fordítom a lemezt a furatok mindig takarásban vannak.
Szedjem szét a deknit, és fordítsak a hasított alkatrészen?
Nem kell hozzá levenni a deknit, csak a fordulatszámmérő anyáját.
(Azt nem tudom, hogy fixálod a főtengelyt a meglazításhoz, mert én még most pakolom össze a blokkot, és a henger még nincs rajta, így nekem a dugótámasz fixálja a főtengelyt, ahogy a szervizvideóban is.)
Ha már nincs rajta az anya, akkor egyszerűen az óramutató járásával ellentétesen, mintha állítanád, a csapágypersely leforog a nyomólapról. Ezután már csak annyi dolgod van, hogy a csapágyperselyt ne ugyanúgy forgasd vissza, hanem más szögben, vagyis a "következő fogba" csavard.
Tehát ahogy most neked a képen áll, több mint 90 fokot kell fordítanod balra, amire a csapágypersely leforog a nyomólapról. Ezután tehát ha a "következő fogba" akasztva visszaforgatod, akkor a jelölések, meg rögzítőlap két fülének a bevágása, nem így fog állni mint most, hanem kb vízszintesen. Ha így sem tetszik a lyuk, akkor jön a következő fog. Így körbe lehet játszani az egészet, én is így kerestem olyan beállítást az állítólemeznek, hogy még bőven maradjon helyem a jövőbeni állítgatásra, anélkül hogy megint le kelljen csavarnom a főtengelyről a fordulatszámmérő meghajtóanyáját.
Persze miután újra összeforgattad a csapágyperselyt a nyomóorsóval vissza is kell tekerned, hogy a nyomólap újra felfeküdjön a kuplungra, de ez már maga a "durva beállítás" témakör, azt pedig tudod hogy kell.
Viszont amikor visszaforgatod a csapágyperselyt, tartsd meg a húzóorsót, mert ugyebár szeretne a nyomólap is jobbra fordulni. Viszont ha hagyod egyenesbe fordulni a húzóorsó rúdjával, akkor ki tud akadni a rúd a nyomólapból. Na akkor viszont tényleg, le kell szedned a kuplungfedelet, mert azt vissza nem tudod játszani a helyére azon a kis lyukon. Tapasztalatból mondom, szóval ezzel vigyázz.
Tehát lényegében ugyanazt játszod el, mint amit te akarsz , hogy leveszed a kuplungfedelet és a belül a nyomókaron fordítasz, csak fordítva. Így nem a csapágypersely fog állni, és a nyomókaron fordítasz a kuplungfedélen belül, hanem fordítva. Kívűlről a csapágyperselyt fordítod a "következő fogba" és a nyomókar áll.
Dreamer
Re: Blokk
Erre kivételesen tudom a választ, mert én is a durva beállításnál tartok, és én is jártam így.Dreamer írta:Sziasztok!
Szimering csere miatt levettem a kuplung deknit. Szétesett a kuplung szerkezet.
Összeszereléskor -számomra- értelemszerűen összeraktam.
Most a durva beállítóval minimum 15 mm-t tudok beállítani 11 helyett (ahogy a nagy könyvben írva vagyon).
Akár hogy fordítom a lemezt a furatok mindig takarásban vannak.
Szedjem szét a deknit, és fordítsak a hasított alkatrészen?
Nem kell hozzá levenni a deknit, csak a fordulatszámmérő anyáját.
(Azt nem tudom, hogy fixálod a főtengelyt a meglazításhoz, mert én még most pakolom össze a blokkot, és a henger még nincs rajta, így nekem a dugótámasz fixálja a főtengelyt, ahogy a szervizvideóban is.)
Ha már nincs rajta az anya, akkor egyszerűen az óramutató járásával ellentétesen, mintha állítanád, a csapágypersely leforog a nyomólapról. Ezután már csak annyi dolgod van, hogy a csapágyperselyt ne ugyanúgy forgasd vissza, hanem más szögben, vagyis a "következő fogba" csavard.
Tehát ahogy most neked a képen áll, több mint 90 fokot kell fordítanod balra, amire a csapágypersely leforog a nyomólapról. Ezután tehát ha a "következő fogba" akasztva visszaforgatod, akkor a jelölések, meg rögzítőlap két fülének a bevágása, nem így fog állni mint most, hanem kb vízszintesen. Ha így sem tetszik a lyuk, akkor jön a következő fog. Így körbe lehet játszani az egészet, én is így kerestem olyan beállítást az állítólemeznek, hogy még bőven maradjon helyem a jövőbeni állítgatásra, anélkül hogy megint le kelljen csavarnom a főtengelyről a fordulatszámmérő meghajtóanyáját.
Persze miután újra összeforgattad a csapágyperselyt a nyomóorsóval vissza is kell tekerned, hogy a nyomólap újra felfeküdjön a kuplungra, de ez már maga a "durva beállítás" témakör, azt pedig tudod hogy kell.
Viszont amikor visszaforgatod a csapágyperselyt, tartsd meg a húzóorsót, mert ugyebár szeretne a nyomólap is jobbra fordulni. Viszont ha hagyod egyenesbe fordulni a húzóorsó rúdjával, akkor ki tud akadni a rúd a nyomólapból. Na akkor viszont tényleg, le kell szedned a kuplungfedelet, mert azt vissza nem tudod játszani a helyére azon a kis lyukon. Tapasztalatból mondom, szóval ezzel vigyázz.
Tehát lényegében ugyanazt játszod el, mint amit te akarsz , hogy leveszed a kuplungfedelet és a belül a nyomókaron fordítasz, csak fordítva. Így nem a csapágypersely fog állni, és a nyomókaron fordítasz a kuplungfedélen belül, hanem fordítva. Kívűlről a csapágyperselyt fordítod a "következő fogba" és a nyomókar áll.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Sziasztok!
Szimering csere miatt levettem a kuplung deknit. Szétesett a kuplung szerkezet.
Összeszereléskor -számomra- értelemszerűen összeraktam.
Most a durva beállítóval minimum 15 mm-t tudok beállítani 11 helyett (ahogy a nagy könyvben írva vagyon).
Akár hogy fordítom a lemezt a furatok mindig takarásban vannak.
Szedjem szét a deknit, és fordítsak a hasított alkatrészen?
Szimering csere miatt levettem a kuplung deknit. Szétesett a kuplung szerkezet.
Összeszereléskor -számomra- értelemszerűen összeraktam.
Most a durva beállítóval minimum 15 mm-t tudok beállítani 11 helyett (ahogy a nagy könyvben írva vagyon).
Akár hogy fordítom a lemezt a furatok mindig takarásban vannak.
Szedjem szét a deknit, és fordítsak a hasított alkatrészen?
Dreamer
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Az új söprűnyél ) Megjött a nagy dugattyú témához hozzászólásként
http://kepkezelo.com/images/iemrsava85c8rfqjt1e1.jpg
http://kepkezelo.com/images/iemrsava85c8rfqjt1e1.jpg
Re: Blokk
Sziasztok,Larionov írta:Annyi értelme van, hogy nekik minden alkatrészük volt jó minőségben, ami nekem kellett a motorhoz, így nem kellett külön-külön minden egyes csavarért postaköltséget fizetni a különböző webáruházaknak. Sőt minél nagyobb értékű a csomag, annál olcsóbb a postaköltség. A végén olcsóbban jött németből, mint egy magyar webáruházból.Dreamer írta:Akkor mi értelme van megrendelni a 2rad-tól?
http://www.zweirad-schubert.de/ en is csak ajanlani tudom. Eddig amit rendeltem toluk minden minoseges alkatresz volt.
Ez sajnos nem mondhato el a sok hazai web-aruhazrol
Udv,
Faltaka
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Blokk
Tökéletes.Ilyenről már hallottam de, soha nem láttam az eredményt. Köszönjük. Egyébként ez hol szerezhető be?
Á!!!!! ..Bocsánat figyelmetlen voltam már meg is találtam kérdésemre a választ...
Á!!!!! ..Bocsánat figyelmetlen voltam már meg is találtam kérdésemre a választ...
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Megosztanám az érdeklődőkkel a kuplung fedelem professzionális javításának képeit.
A javítás V-coil (Helicoil) technológiával készült. Ennek jellemzője, hogy a menet sokkal szívósabb lesz mint saját anyagában.
Indulási állapot, az egyik menet jóformán nullás, megfordul benne a csavar.
Előfúrás.
Menetmetszés.
Betéthez való beállítás.
Betét behajtása.
Betét vége.
Betét végének eltávolítása.
Párhuzamosság ellenőrzése.
A gyári csavarok fejmérete kb. ekkora, csak nem kereszt!
Itt is láthatóak a tökéletes menetek.
Ezekkel már nem lesz baj. Ugyanígy javítható a blokkban lévő menetek nagy része, valamint a gyertya menete is.
A javítás V-coil (Helicoil) technológiával készült. Ennek jellemzője, hogy a menet sokkal szívósabb lesz mint saját anyagában.
Indulási állapot, az egyik menet jóformán nullás, megfordul benne a csavar.
Előfúrás.
Menetmetszés.
Betéthez való beállítás.
Betét behajtása.
Betét vége.
Betét végének eltávolítása.
Párhuzamosság ellenőrzése.
A gyári csavarok fejmérete kb. ekkora, csak nem kereszt!
Itt is láthatóak a tökéletes menetek.
Ezekkel már nem lesz baj. Ugyanígy javítható a blokkban lévő menetek nagy része, valamint a gyertya menete is.
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Az a helyzet, hogy itthon is 90%-ban elérhető minden ami kint. Anno az elsők között rendeltem ötös váltót Simsonhoz, mert akkor csak ott volt elérhető. Mára szerencsére gyökeresen megváltozott a helyzet, és adott kiskereskedők olcsóbban is meghozzák, csak szét kell nézni!Larionov írta:Annyi értelme van, hogy nekik minden alkatrészük volt jó minőségben, ami nekem kellett a motorhoz, így nem kellett külön-külön minden egyes csavarért postaköltséget fizetni a különböző webáruházaknak. Sőt minél nagyobb értékű a csomag, annál olcsóbb a postaköltség. A végén olcsóbban jött németből, mint egy magyar webáruházból.Dreamer írta:Akkor mi értelme van megrendelni a 2rad-tól?
Sajnos ma a minőségre semmi nem garancia! Az ár főként nem. Az a baj, hogy szűk réteg az aki keresi a minőségibb alkatrészeket. A kereskedő pedig csak a rosszabbat tartja mert mindenki azt tartja a verseny miatt.
Nyíregyházán is ismerek olyan üzletet ahol lehet néha jó alkatrészeket venni. Meg nézelődni a börzén...
Tehát azt akarom mondani, ha ez neked bejött és így jó, akkor minden tuti! Persze alternatívák mindig is léteznek szerencsére!
Dreamer
Re: Blokk
Annyi értelme van, hogy nekik minden alkatrészük volt jó minőségben, ami nekem kellett a motorhoz, így nem kellett külön-külön minden egyes csavarért postaköltséget fizetni a különböző webáruházaknak. Sőt minél nagyobb értékű a csomag, annál olcsóbb a postaköltség. A végén olcsóbban jött németből, mint egy magyar webáruházból.Dreamer írta:Akkor mi értelme van megrendelni a 2rad-tól?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Akkor mi értelme van megrendelni a 2rad-tól?Larionov írta:Igen, ez ALMOT dugattyú, a tetején ott a 3 lábú nyilacska, a színe is stimmel.Dreamer írta: Ez a dugattyú az?
A motoralkatresz24.hu-n amit lengyel dugattyúnak hirdetnek, az ALMOT dugattyú. Már írták itt a fórumon, meg én is beszéltem velük telefonon, ők is megerősítették ezt.
Dreamer
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Petya!Hejja_Petya írta:Tokod - Dorog - Esztergom környéki szerelő jelentkezését várom! Lenne egy kevés munka a géppel. ...
A géppel valami nagyon fos van.
Bambi az ,,Környéki" . Jó nagy kör de megéri! Így ezzel a topickal betellik a szerverünk, és négy hónap brutális szop@sok árán TALÁN rábukkanunk a hibára, aminek végén megutálod a motorod, hogy ez szaaaar és eladom és felgyújtom és beledöntöm az árokba meg lehugyozom.
Ha van időd és szeretsz ...ni, segítünk !!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
Tisztelt MZ építők, megint lenne egy kérdésem, remélem valaki járt már hozzám hasonlóan.
Konkrétan most az a problémám, hogy össze lett rakva a blokk, a jobb oldali házfélbe ahogy a szervizvideón utólag raknám be az olajterelő lemezt, meg a seeger gyűrűt, de nem férnek el.
Egész pontosan olyan 0,2 mm hiányzik, hogy bepattanjon? Akárhogy próbáltam lejjebb ütögetni a seeger, nem pattan be a helyére. Én arra gondolok, hogy az utángyártott olajterelő lemezek kicsit vastagabbak a kelleténél. Járt már más is így?
A csapágyak szerintem rendesen ülnek a helyükön, mert a bal házfelet felhevítettem olyan 100 fok körülre, és a főtengelycsapágy simán a helyére cuppan, épp csak meg kellett koccintani. Megint a villanyrezsóra a bal házfél, és hogy biztos ne akadjon meg, a főtengelyt meg betettem a mélyhűtőbe egy kicsit. Úgy összecsusszantak mint a .... Ezek után jobbos csapágy is hevít, az is 2 koccintással fent volt a főtengely, a jobbos ház is könnyen felment felhevítve, szóval nem tom, miért nem adja ki...
Konkrétan most az a problémám, hogy össze lett rakva a blokk, a jobb oldali házfélbe ahogy a szervizvideón utólag raknám be az olajterelő lemezt, meg a seeger gyűrűt, de nem férnek el.
Egész pontosan olyan 0,2 mm hiányzik, hogy bepattanjon? Akárhogy próbáltam lejjebb ütögetni a seeger, nem pattan be a helyére. Én arra gondolok, hogy az utángyártott olajterelő lemezek kicsit vastagabbak a kelleténél. Járt már más is így?
A csapágyak szerintem rendesen ülnek a helyükön, mert a bal házfelet felhevítettem olyan 100 fok körülre, és a főtengelycsapágy simán a helyére cuppan, épp csak meg kellett koccintani. Megint a villanyrezsóra a bal házfél, és hogy biztos ne akadjon meg, a főtengelyt meg betettem a mélyhűtőbe egy kicsit. Úgy összecsusszantak mint a .... Ezek után jobbos csapágy is hevít, az is 2 koccintással fent volt a főtengely, a jobbos ház is könnyen felment felhevítve, szóval nem tom, miért nem adja ki...
Re: Blokk
Igen, ez ALMOT dugattyú, a tetején ott a 3 lábú nyilacska, a színe is stimmel.Dreamer írta: Ez a dugattyú az?
A motoralkatresz24.hu-n amit lengyel dugattyúnak hirdetnek, az ALMOT dugattyú. Már írták itt a fórumon, meg én is beszéltem velük telefonon, ők is megerősítették ezt.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Ez a dugattyú az?Larionov írta:Szép jó estét mindenkinek.
Tegnap megérkezett németből a csomag, minden stimmel, tényleg ALMOT dugattyú. Szín, nyilacska, minden stimmel, szóval aki a Zweirad Schuberttől rendel, nyugodtan veheti ezt, tényleg ALMOT, csak szar a kép.
http://shop.zweirad-schubert.de/kolben-7000-etz250
Persze azért van kérdésem is, az olajterelő lemezről.
Lehet csak az én blokkomnál fúrták félre az olajfuratokat, de majdnem pont középen felezi a berakott olajterelő lemez.
Másvalaki ETZ blokkjánál is így van?
Én kezdetben azt hittem, azért rakták bele ezt a lemezt gyárilag, hogy ne a szimeringnek kelljen elviselnie a forgáttyúsház felől érkező állandó húzás-nyomást. Viszont ez az "olajterelő" elnevezés elbizonytalanított.
Dreamer
Re: Blokk
Szép jó estét mindenkinek.
Tegnap megérkezett németből a csomag, minden stimmel, tényleg ALMOT dugattyú. Szín, nyilacska, minden stimmel, szóval aki a Zweirad Schuberttől rendel, nyugodtan veheti ezt, tényleg ALMOT, csak szar a kép.
http://shop.zweirad-schubert.de/kolben-7000-etz250
Persze azért van kérdésem is, az olajterelő lemezről.
Lehet csak az én blokkomnál fúrták félre az olajfuratokat, de majdnem pont középen felezi a berakott olajterelő lemez.
Másvalaki ETZ blokkjánál is így van?
Én kezdetben azt hittem, azért rakták bele ezt a lemezt gyárilag, hogy ne a szimeringnek kelljen elviselnie a forgáttyúsház felől érkező állandó húzás-nyomást. Viszont ez az "olajterelő" elnevezés elbizonytalanított.
Tegnap megérkezett németből a csomag, minden stimmel, tényleg ALMOT dugattyú. Szín, nyilacska, minden stimmel, szóval aki a Zweirad Schuberttől rendel, nyugodtan veheti ezt, tényleg ALMOT, csak szar a kép.
http://shop.zweirad-schubert.de/kolben-7000-etz250
Persze azért van kérdésem is, az olajterelő lemezről.
Lehet csak az én blokkomnál fúrták félre az olajfuratokat, de majdnem pont középen felezi a berakott olajterelő lemez.
Másvalaki ETZ blokkjánál is így van?
Én kezdetben azt hittem, azért rakták bele ezt a lemezt gyárilag, hogy ne a szimeringnek kelljen elviselnie a forgáttyúsház felől érkező állandó húzás-nyomást. Viszont ez az "olajterelő" elnevezés elbizonytalanított.
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Mert körülményes. Legalább 40 kmKILL3R etz írta:Miért nem viszed el Bambinak?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Miért nem viszed el Bambinak?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Tokod - Dorog - Esztergom környéki szerelő jelentkezését várom! Lenne egy kevés munka a géppel.
Ma mentem egy karikát a géppel, érdekes dolgokat produkál.
Hidegen az alapjárat 3000 fölött, gondolom marha rossz helyre állítottam a karbit.
Kis idő, melegedés után elindultam vele. Nem lehet gyorsítani vele, megtorpan. Kis gázzal nagy nehezen felmegy a fordulat.
Falsot szívhat... de hol? Légszűrőt is piszkáltam, de lehet szimeringes? Nem tudom milyen van benne...
Bemelegedett blokkal, üresen álló helyben húztam egy kövér gázt és a motor önállósította magát - 5-6000 körül pörög eszeveszetten, gyújtás nélkül is!!! Sebességbe rakva, két féket használva fullasztottam le... elképzelhető hogy a előgyújtás ideje sem jó helyen van.
Tehát, ami munka lenne: szimeringek ellenőrzése, gyújtás ellenőrzése, beállítása, karburálás vagyis üzemképessé tétel...
Ha már szimering ellenőrzés, akkor megejteném az olaj cserét.
A leírtakból milyen hibákra lehet gyanakodni? Jó helyen tapogatózok?
Ma mentem egy karikát a géppel, érdekes dolgokat produkál.
Hidegen az alapjárat 3000 fölött, gondolom marha rossz helyre állítottam a karbit.
Kis idő, melegedés után elindultam vele. Nem lehet gyorsítani vele, megtorpan. Kis gázzal nagy nehezen felmegy a fordulat.
Falsot szívhat... de hol? Légszűrőt is piszkáltam, de lehet szimeringes? Nem tudom milyen van benne...
Bemelegedett blokkal, üresen álló helyben húztam egy kövér gázt és a motor önállósította magát - 5-6000 körül pörög eszeveszetten, gyújtás nélkül is!!! Sebességbe rakva, két féket használva fullasztottam le... elképzelhető hogy a előgyújtás ideje sem jó helyen van.
Tehát, ami munka lenne: szimeringek ellenőrzése, gyújtás ellenőrzése, beállítása, karburálás vagyis üzemképessé tétel...
Ha már szimering ellenőrzés, akkor megejteném az olaj cserét.
A leírtakból milyen hibákra lehet gyanakodni? Jó helyen tapogatózok?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Én is! Remélem sokat... A feliratokat nem részletezem érdekesek az tény.
Jó ha semmi extra nem kell, rápróbálok az egysorosra itt annó jókat irtak róla remélem nem kell csalódnom majd...
Jó ha semmi extra nem kell, rápróbálok az egysorosra itt annó jókat irtak róla remélem nem kell csalódnom majd...
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Blokk
Tavaly az én 300-as ETZ-m is ilyennel lett összerakva. Eddig 6500 km-t mentem el vele, és jól szuperál. Bár hidegen a felső csapszegnek van egy pici hangja, de ez csak engem zavar, a funkcióját továbbra is betölti. Kíváncsi leszek, mennyit fog kibírni.hell írta:Valami megérkezett! Erről lenne szó!? Made in taiwan világít rajta hát nem tudom...
Na majd elválik 5270Ft mit tud...
Re: Blokk
Jók ezek a szövegek a csomagoláson: "Német minőség" máskor meg "Japán Minőség"
Elég lenne ha csak a jó öreg Dudari (DDR) minőséget hoznák
Amúgy semmi extrát nem igényel az egysoros tűgörgő. A ts-emben is yoko van és a 350 jawamban is. Jól bírják
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nálam tapasztaltabbak szerint nem jelent semmit, hogy nincs beleírva a yoko szöveg. Nekem már folyamatban van a berakás, majd kiderül meddig bírja...hell írta:Ajjaj akkor lehet ez is valami elcseszett példány lesz!? Valahogy ki lehet ezt deríteni?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az lesz, 2 hete vettem én is. Bár érdekes, doboz-csomagolás yoko, de a korábbi yoko hajtókaromba bele volt írva h yoko, ebbe nincs.hell írta:Állítólag a mofakernél van yoko hajtókar megrendeltem szerdára elválik igaz-e. Felhívta a boltos őket és azt mondták neki igen az ami a képen van. Dehát mindegy mit vesz az ember egy helyen csinálják az összeset ezt még hozzátette a mofás valaki. A boltos ismerős meg majdnem lebunkozta olyan hangnemben mondta neki. Persze ha nem az lesz akkor nem veszem meg...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Állítólag a mofakernél van yoko hajtókar megrendeltem szerdára elválik igaz-e. Felhívta a boltos őket és azt mondták neki igen az ami a képen van. Dehát mindegy mit vesz az ember egy helyen csinálják az összeset ezt még hozzátette a mofás valaki. A boltos ismerős meg majdnem lebunkozta olyan hangnemben mondta neki. Persze ha nem az lesz akkor nem veszem meg...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég