Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Gyula-bá írta:A dolog nem ilyen egyszerű.
Röviden, a tejesség igénye nélkül:
-Amíg a cella feszültség el nem éri a 2,4 V-ot addig nem lesz gáz fejlődés bármekkora is legyen a töltő áram (lásd "gyors töltés").
2,4 V cella feszültség fölött a fejlődő gáz mennyisége már függ a töltő áramtól, ebben az állapotban az akku. Kb. a névleges kapacitás 85%-ára van feltöltve.
A 100%-os töltöttség csak csökkentett áramú "túltöltéssel" érhető el (a cella feszültség megközelíti a 2,5 V-ot).
Akkor én rosszul tudtam, figyeltem meg.
Leírom én mint tapasztaltam. Lemerült a autó akkumulátora, rátettük a töltőre (egyszerű mezei trafós töltő, árammérővel). A ráakasztás pillanatában felvett valamennyi áramot. Az akku függvényében 4-7A. Röviddel ez után intenzív gázképződés jelentkezett. Egy-két óra múlva már észlelhetően csökkent a töltőáram és a gázképződés is.

Ahogy növekedett az akkuban a feszültség, úgy csökkent a töltőáram. A töltés vége felé már alig-alig tapasztalható gázképződés.

Lehet, hogy félreértettem amit írtál, vagy pedig nem jó volt a megfigyelésem :(!
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

gesszti írta: A feszültséggel van kapcsolatban. Persze az áramerősség is. Azt figyeld meg, hogy a 0,5A áramerősség eléréséhez mekkora feszültségre van szükség. Minél rosszabb az akksi, annál magasabb lesz ez a feszültség. Ezért van az, hogy egy jó akksit tudsz 0,5A-el tölteni, (akár többel is) mert ekkor még bőven a gázképződéshez szükséges feszültség alatt vagy.

Ha az aksi kapacitását akarod mérni, akkor a "20 órás mérés"-t kell elvégezni. Keress rá a neten a leírására. Nem bonyolult. Minden évben egyszer végigmérem ezzel az összes akksimat, hogy tudjam, melyik milyen állapotban van.
Ott volt a leírásomban az, hogy feszültséggenerátoros módban tölt. Ez pedig azt jelenti, hogy 14,7V felé NEM MEGY a töltőfeszültség. Amint az akku is eléri ezt a feszültséget a töltéskiegyenlítődés ~0 áramot fog áthajtani.

Az akku mérését pedig egy céleszköz végezte, nyilván van valamennyi mérési hibája, de tájékoztató mérésre tökéletes.
Dreamer
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

A dolog nem ilyen egyszerű.
Röviden, a tejesség igénye nélkül:
-Amíg a cella feszültség el nem éri a 2,4 V-ot addig nem lesz gáz fejlődés bármekkora is legyen a töltő áram (lásd "gyors töltés").
2,4 V cella feszültség fölött a fejlődő gáz mennyisége már függ a töltő áramtól, ebben az állapotban az akku. Kb. a névleges kapacitás 85%-ára van feltöltve.
A 100%-os töltöttség csak csökkentett áramú "túltöltéssel" érhető el (a cella feszültség megközelíti a 2,5 V-ot).
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Gyula-bá írta:
Dreamer írta:...Lenne úgy általában mindenkihez egy kérdés! Mit látunk a videón? De ne csak egy szóval jellemezzük, hogy töltés vizsgálat, hanem mi miért történik?...
Amennyire én tudok németül, majdnem sehogy, a videón a generátor,a diódák, ill a szabályozó vizsgálata látható. Ha valaki feliratozni tudná a videót, szerintem, egészen jól használható oktató filmhez jutnánk. A "mi, miért" kérdésre nyelvtudás hiányában, gondolom nálad is itt a bökkenő, nem tudok válaszolni.
Sajnálom, hogy nem nyitottad meg a linkem... :(
Dreamer
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Dreamer írta:a gázképződés inkább a töltőárammal van összefüggésben. Ha a töltőfesz 14.4 (és az akkuban is annyi van) akkor nem szabad neki termelődni. Ha halálán van az akku, már 0,5A töltőáramnál is tapasztalható gázképződés.
Szóval itt valami ellentmondás lesz a két érték között.
A feszültséggel van kapcsolatban. Persze az áramerősség is. Azt figyeld meg, hogy a 0,5A áramerősség eléréséhez mekkora feszültségre van szükség. Minél rosszabb az akksi, annál magasabb lesz ez a feszültség. Ezért van az, hogy egy jó akksit tudsz 0,5A-el tölteni, (akár többel is) mert ekkor még bőven a gázképződéshez szükséges feszültség alatt vagy.

Ha az aksi kapacitását akarod mérni, akkor a "20 órás mérés"-t kell elvégezni. Keress rá a neten a leírására. Nem bonyolult. Minden évben egyszer végigmérem ezzel az összes akksimat, hogy tudjam, melyik milyen állapotban van.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:.... Elméletileg valóban 14,4 V lenne az optimális, de ekkor már biztosan van olyan cella az akksiban, amit túl magas feszültség terhel. Ez a cella hamar megpusztul, és van olyan kis gecmó, hogy rögtön viszi maga után a többit is.
Ez valóban előfordulhat.
Megjegyzésként csak annyit, hogy a járművekben alkalmazott töltési mód (feszültség korlát) közel sincs az ideálishoz.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Dreamer írta:...Lenne úgy általában mindenkihez egy kérdés! Mit látunk a videón? De ne csak egy szóval jellemezzük, hogy töltés vizsgálat, hanem mi miért történik?...
Amennyire én tudok németül, majdnem sehogy, a videón a generátor,a diódák, ill a szabályozó vizsgálata látható. Ha valaki feliratozni tudná a videót, szerintem, egészen jól használható oktató filmhez jutnánk. A "mi, miért" kérdésre nyelvtudás hiányában, gondolom nálad is itt a bökkenő, nem tudok válaszolni.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Gyula-bá írta:
Nem volt szó "döglött" vagy "félholt" akkukról! :)
Nekem minden szabályozóm 14,4 (7,2)V-ra (max) van beállítva egyik sem "forralja" az akut, sem a kicsit sem a nagyot. Másnak lehet egyéb tapasztalata, nem érdemes vitatkozni, elő kell venni a szakirodalmat.
Én részemről befejeztem, jó éjszakát.
Nem szeretnék vitatkozni, annak semmi értelme, én csupán összefüggéseket kerestem.
A napokban tapasztaltam, hogy egy jónak gondolt 5Ah-s motor akku 1A terhelőárammal terhelve csak 2 Ah-t tudott. Ez alapján minél nagyobb a terhelőáram annál drasztikusabb a kapacitás csökkenés.
Ezzel az akkuval az volt az első megfigyelés, hogy "feltöltött állapotban" feszültséggenerátoros üzemmódban (0,5A áramkorláttal) már jelentős gázképződés volt tapasztalható.

Ebből gondolom azt az összefüggést, minél rosszabb egy akku kapacitása, annál inkább jelentkezik gázképződés jól beállított töltőfeszültség esetén is.

Lenne úgy általában mindenkihez egy kérdés! Mit látunk a videón? De ne csak egy szóval jellemezzük, hogy töltés vizsgálat, hanem mi miért történik?

ETZ töltés ellenőrzés

Tudom, hogy most úgy gondoljátok, hogy óvodás a kérdés, de valójában nagyon is köze van ehhez a témához.
Dreamer
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta: Tudja, mégis másképp csinálja!
N.C. :D
14,4V-ot nem tudod kihasználni, mert az akksi celláinak kapacitása / állapota / ellenállása nem teljesen egyforma. Elméletileg valóban 14,4 V lenne az optimális, de ekkor már biztosan van olyan cella az akksiban, amit túl magas feszültség terhel. Ez a cella hamar megpusztul, és van olyan kis gecmó, hogy rögtön viszi maga után a többit is.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sub-ee írta:Ezt én is tudom, mindenesetre ...
Tudja, mégis másképp csinálja!
N.C. :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gyula-bá írta:
sub-ee írta: Ebben nagyon téved! 14,4V-nál az a kis akku ami az ETZ-ben van szétforrja magát!!!
Autóknál 14-14,2V a töltőfeszültség! 14,4-nél már túltöltés van!
Üdv.:Sub-ee
Érdekes felfedezés, mely szerint a gázfejlődési feszültség függ a kapacitástól. A szakirodalom ilyenről nem tud, de Ön tudja, biztos úgy van! :D
Ezt én is tudom, mindenesetre a magasabb töltőfeszültség miatt mégis drasztikus a gázképződés, tapasztalat, ahogy látom hell kolléga is tapasztalta már, és szerintem nem csak ő!

Nekem jelenleg 13,8V a töltésem és semmi gondom nincs a motorral, az elektronikus szabályzót beállítottam ennyire, 1500 RPM-nél már tökéletes a töltés!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Dreamer írta:Ha a töltőfesz 14.4 (és az akkuban is annyi van) akkor nem szabad neki termelődni. Ha halálán van az akku, már 0,5A töltőáramnál is tapasztalható gázképződés.
Nem volt szó "döglött" vagy "félholt" akkukról! :)
Nekem minden szabályozóm 14,4 (7,2)V-ra (max) van beállítva egyik sem "forralja" az akut, sem a kicsit sem a nagyot. Másnak lehet egyéb tapasztalata, nem érdemes vitatkozni, elő kell venni a szakirodalmat.
Én részemről befejeztem, jó éjszakát.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Gyula-bá írta:
sub-ee írta: Ebben nagyon téved! 14,4V-nál az a kis akku ami az ETZ-ben van szétforrja magát!!!
Autóknál 14-14,2V a töltőfeszültség! 14,4-nél már túltöltés van!
Üdv.:Sub-ee
Érdekes felfedezés, mely szerint a gázfejlődési feszültség függ a kapacitástól. A szakirodalom ilyenről nem tud, de Ön tudja, biztos úgy van! :D
Én nagyon pici és jelentéktelen ember vagyok, de a gázképződés inkább a töltőárammal van összefüggésben. Ha a töltőfesz 14.4 (és az akkuban is annyi van) akkor nem szabad neki termelődni. Ha halálán van az akku, már 0,5A töltőáramnál is tapasztalható gázképződés.

Szóval itt valami ellentmondás lesz a két érték között.
Dreamer
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sub-ee írta: Ebben nagyon téved! 14,4V-nál az a kis akku ami az ETZ-ben van szétforrja magát!!!
Autóknál 14-14,2V a töltőfeszültség! 14,4-nél már túltöltés van!
Üdv.:Sub-ee
Érdekes felfedezés, mely szerint a gázfejlődési feszültség függ a kapacitástól. A szakirodalom ilyenről nem tud, de Ön tudja, biztos úgy van! :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Jó mondja a fiatalember! :D Vagyis nekem mikor 14,4V töltött a gépem akkor valóban rotyogott az aksi. Na az meg, hogy jót vagy rosszat tett neki azt nem tudom nem értek a lovakhoz... :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Hejja_Petya írta:120 km-es motorozás után az akksi feszültsége 11,4 V... :(

Hibakeresési tanácsokat szeretnék kérni.

Éjszakai állás után 11.6 v
Indítása
Világítás nélkül 3000 12.9 v
4000 13.6 v
5000 13.9 v
Világítással 3000 12 v
4000 12.3 v
5000 12.6 v

Szia

Ez szimpla kontakt problémának tűnik!

Az akkunak ha fel van töltve, 1 éjszakai állás után is legalább 12,3-12,4V-ot kellene tartania. (szóval esélyes, hogy az akkud is halott!)

A töltésed bizony kevés! 3000-res fordulaton már 13,6V-nak legalább kell lennie, de 13,8V az elfogadhatóbb lenne.

Amit javasolok (hozzáteszem nem egyenirányító dióda problémád van, azzal ne is foglalkozz!):

1. Tisztítsd meg a 3 fázis kontaktját a generátornál, (én féktisztítóval szoktam), majd nyomd össze fogóval a sarukat kicsit, és told vissza őket a helyükre, hogy szorosak legyenek, majd ugyanezt a műveletet végezd el az egyenirányítón is!

Ellenőrizd a generátornál a gerjesztés szénkeféit is!

2. Most jön a gerjesztés, biztosítéktáblára megy a blokkból egy zöld-kék vezetés (2A-es biztosíték gyárilag), itt is tisztítsd meg a kontaktokat, és végezd el az előbb leírt műveleteket! A biztosíték érintkező felületeit is tisztítsd meg, ha még gyári hengeres biztosítéktartód van!

3. A gerjesztés vezeték továbbmegy az egyenirányítóra, itt is tisztítás, szoros kontakt.


Ezeket csináld meg, és írd meg, hogy jobb lett-e a helyzet!
Ha nem, akkor írom tovább, mit, és hogyan nézd meg!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gyula-bá írta:
hell írta:Na már megint 14,4V a nyerő szám miközben annó le lett tisztázva 13,8V a jó. Na akkor ez most, hogy is van? ...
Nem tudom, hogy ki és mit "tisztázott", számodra, de a savas ólom aku töltési feszültsége 14,4 V, akár tetszik neked akár nem. A 13,8 V a zselés aksira igaz érték! :)
Kedves Uram!

Ebben nagyon téved! 14,4V-nál az a kis akku ami az ETZ-ben van szétforrja magát!!!
Autóknál 14-14,2V a töltőfeszültség! 14,4-nél már túltöltés van!

MZ gyári könyvében 13,6-13,8V van írva, és ez a megfelelő beállítás a 9Ah-ás savas akkunak, már a 14V-nál is sűrűbben kell pótolni a vizet, az akkuban, mert az is már picit sok!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia!
Szerintem amíg nem kezd el kopogni a motor melegen se,addig nincs baj.
Gondolj bele,autóknál a kopogásszenzor amikor kopogást jelez az ECU-nak akkor az ECU változtat az előgyújtás értékén,hogy a kopogás megszűnjön majd újra közelít a gyári értékhez egészen kopogáshatárig és ezt "játsza" amíg be nem tud állni a gyári érték.
Bár ez négyütemű téma,de a lényeg szerintem ugyan az,az előgyújtás mértéke bizonyos határok közt változtatható minden gond nélkül.
Szerintem!
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Lenne egy "érdekes" kérdésem előgyújtással kapcsolatban.

Először is itt egy videó: https://www.youtube.com/watch?v=3d8qHNNi5CA#t=163

Különböző fokú előgyújtás beállítások. Ami engem leginkább érdekel az az hogy mennyire ártok a motornak a különböző előgyújtássokkal?
A helyzet hogy nekem a kis ts-em a videón látható gyújtással rendelkezik.(yamaha jog) Beállítottam ma a videón látható 20fokra. Ez 2.2mm-es előgyújtás. Meglepődtem mennyire jól megy a motor. Viszont kétségeim vannak a felől hogy ez nem vágja e haza.
Ugye a gyár 22,45 és 24,45 fok között adja meg az előgyújtást.(Ts-150) Igaz a hengerfejből nekem le van esztergálva így kb 1:11 a sűrítésem amihez a leírás szerint alapból kisebb, 2.5mm-es előgyújtást ad meg.


Itt egy kis program ahol át lehet váltani a fokot mm-be: http://www.dansmc.com/mc_software2.htm
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Hejja_Petya írta:....Én vagyok a hülye, hogy sokat várok el.
- Valóban kicsit sokat vársz el, gugli a barátod. Nekem vagy másnak is ugyanannyi időbe telik kikeresgélni az információkat mint neked.
De mivel a sült galambot várod, hát tessék:
Mz ETZ kapcsolás: http://www.szocimotoros.hu/download/etz125_150e.jpg
Dioda mérése: http://skory.z-net.hu/alkatreszteszt/al ... teszt.html
És itt: http://www.youtube.com/watch?v=4CVD_LIlr0c a gyári generátor, szabályozó teszt
A szabályozó beállításának módja azonos a 6 V-os rendszerével, millió leírást, fotót, rajzot,videot találsz, csak keresni kell.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

A bátya már csak ilyen nem kell komolyan venni nagyon vagy mégis! :twisted: :D Szeretni való egy ürge! Pláne mikor beszólogat és megalázza az embert és egyéb hasonló kellemes dolgok. :twisted: :D Szóval tanuljunk csak bátran! :D Éppen tudok egy jó tanárt is az elektro istent egy szimpatikus igazi úr, ha gondolod odaadom az elérhetőségét! :D Nem kell itt ennyire eldobni a kalapácsnyelet Petya. Ha van egy kis időd olvas vissza le lettek írva szépen hogyan kell beállítani őket!
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Gyula-bá írta: Ezt a "köszönöm" helyett írtad? :cry: Jól nevelt vagy. :)
Nem.
Nem tudok mit megköszönni.
Mérjem ki a diódákat... bocsánat, de mit mérjek ott? Hogy van-e fesz?
Ami az avatott embereknek egyértelmű, az a zöldfülűnek nem. Nekem sem annyira. Viszont, ha tanítanak, gyorsan tanulok.
Ebből eddig annyit tanultam, hogy google-zam ki, amit akarok, talán megtalálom.

Másik segítség: állítsam be a fesz szabot... mit állítsak, hol, merre, mit érek el vele??? Most ez segítség? Egy pofon a szarnak.

Néztem egy videót, melyből csak az jött le, hogy ha én ahhoz hozzányúlok, lehet még jobban elcseszem. Na, essek neki? Aztán majd a zúzdában ócsárolom a márkát? Ez kell? Nekem nem hiányzik.
A legegyszerűbb motornak gondoltam ezt a gépet, ami kiderül, mégse egyszerű, hogy van ez? Menjek vissza Simsonra, mert ott nekem nem volt ilyen problémám. Az asszony meg menjen busszal. Ez is egy megoldás, de nem ezért vettem a gépet.

Vigyem el Bambihoz... ok, gyorsan teszek vonóhorgot a kocsira, leműszakiztatom, szerzek utánfutót... :) vagy eltolom, csak 40 km.

Hagyjuk ezt a témát.

Aki úgy érzi, hogy érdemben segített (van ilyen), annak köszönöm.
Nincs harag, max. csak lecserélem a gépet, ennyi. Sose kötődtem egy tárgyhoz, főleg akkor nem, ha a hozzá fűzött elvárást nem hozza. Pl. Suzuki WagonR-em van, nem csajozós verdának vettem, csak annyi, hogy megbízhatóan elvigyen mindig A-ból B-be. Ennyi. Kb. ennyit vártam volna egy motortól is, szélvédelemmel együtt. A szélvédelemről lemondtam az olcsóbb árú Mz miatt, maradt igénynek az A-ból B-be megbízhatóan. Ez párszor nem teljesült már, főleg beöltözve. Maradandó élmény...
Én vagyok a hülye, hogy sokat várok el.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Hejja_Petya írta:Vita indul egy segítség kérésre... :-(

No more comment.

Bye all

Tapatalk-kal küldve az én ATAB -el
Ezt a "köszönöm" helyett írtad? :cry: Jól nevelt vagy. :)
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Vita indul egy segítség kérésre... :-(

No more comment.

Bye all

Tapatalk-kal küldve az én ATAB -el
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ja ja ez nézőpont kérdése... Nem csak nekem van mit... :-)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:... Had tanuljunk....
Inkább tanuljál! Rád fér. :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyula-bá írta:
hell írta:Na már megint 14,4V a nyerő szám miközben annó le lett tisztázva 13,8V a jó. Na akkor ez most, hogy is van? ...
Nem tudom, hogy ki és mit "tisztázott", számodra, de a savas ólom aku töltési feszültsége 14,4 V, akár tetszik neked akár nem. A 13,8 V a zselés aksira igaz érték! :)
Aha báttya olvason vissza és majd látja milyen csaták mentek ezen a téren(nem én indítottam így nem nekem tisztázódott mielőtt kifikázás és megalázásba menne át a történet velem azt nem játsza el)! És a gyári trabi/waresz feszab is 14V töltés. Akkor azok gyárilag szarok? Nekem van itthon 2db eredeti és mind a 2 annyit tölt.
Érdekes dolgok ezek de ha tényleg szarul töltenek azonnal kihajigálom őket! :D Természetesen tudom magának van ami atom pontosan 14,4V tölt, de ez nem a reklám helye így ezt most hadjuk... :twisted: :D
Várom a hozzáértők véleményét akkor ki mit mond!? Had tanuljunk....
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Na már megint 14,4V a nyerő szám miközben annó le lett tisztázva 13,8V a jó. Na akkor ez most, hogy is van? ...
Nem tudom, hogy ki és mit "tisztázott", számodra, de a savas ólom aku töltési feszültsége 14,4 V, akár tetszik neked akár nem. A 13,8 V a zselés aksira igaz érték! :)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Hejja_Petya írta: Dodó? Nem tudom mi az? A szabályzó állítását sem ismerem.
Igazad van, elütöttem és nem vettem észre dodo = dióda.
Olvass vissza, GESSZTI barátunk részletesen leírta.
Avatar
Tbee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2009.04.15. 22:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tbee »

hell írta:Na már megint 14,4V a nyerő szám miközben annó le lett tisztázva 13,8V a jó. Na akkor ez most, hogy is van?

Bár valóban nem valami erős a töltésed!
Az Mz szerelési kézikönyvben a generátor és fesszab résznél így írnak a mechanikus szabályozó működéséről, ha jó értelmezem:
Szabályzott feszültség :
13,8-14,6 V (3 Amper terhelésnél), a teljes fordulatszám tartományban
13-13,5 V (15 Amper legnagyobb terhelésnél), 3800 fordulatnál vagy felette
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Na már megint 14,4V a nyerő szám miközben annó le lett tisztázva 13,8V a jó. Na akkor ez most, hogy is van?

Bár valóban nem valami erős a töltésed!
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Gyula-bá írta:
A töltő feszültség kevés, 14,4 V-nak (körül) kellene lennie. Mérd meg a dodókat, ha jók akkor állíts a szabályozón.
Dodó? Nem tudom mi az? A szabályzó állítását sem ismerem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Hejja_Petya írta:120 km-es motorozás után az akksi feszültsége 11,4 V... :(

Hibakeresési tanácsokat szeretnék kérni.

Éjszakai állás után 11.6 v
Indítása
Világítás nélkül 3000 12.9 v
4000 13.6 v
5000 13.9 v
Világítással 3000 12 v
4000 12.3 v
5000 12.6 v
A töltő feszültség kevés, 14,4 V-nak (körül) kellene lennie. Mérd meg a dodókat, ha jók akkor állíts a szabályozón.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ameddig meg nem áll a gép addig kell használni! :D Nekem a Banner most kezdte meg a 7 szezont kis 7Ah savas. 11,9V tud most de ameddig elindul addig használjuk azután íves javítás sok lehetőség nincs... :D
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

tiger1342 írta:
Multiméter, töltésmérés. Mennyi idős az akksi?
Előző hozzászólásomat szerkesztettem, ott vannak mérések - gagyi multiméterrel... szóval nem hajszálpontos, de remélem a lényeg látszik.

Az akksi korát nem tudom, előző gazda cserélte. Én csak tippelek: 2 éves. A télen csepptöltésen volt végig, nem a fagyban állt.

Elektro - mechanikus (ha jól írom) fesz szabályzóm van, de még sosem piszkáltam.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Hejja_Petya írta:120 km-es motorozás után az akksi feszültsége 11,4 V... :(

Hibakeresési tanácsokat szeretnék kérni.
Multiméter, töltésmérés. Mennyi idős az akksi?
TS powa!
Kép
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

120 km-es motorozás után az akksi feszültsége 11,4 V... :(

Hibakeresési tanácsokat szeretnék kérni.

Éjszakai állás után 11.6 v
Indítása
Világítás nélkül 3000 12.9 v
4000 13.6 v
5000 13.9 v
Világítással 3000 12 v
4000 12.3 v
5000 12.6 v
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Hejja_Petya 2014.03.05. 10:58-kor.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Még annyit hozzá, hogy a végén ultrás vagy mosószeres vízben elmosom az egészet és kész. :)
MZ ETZ 251e '89
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

K.Imi írta:Szép, már már túl precíz. =D>

Pár percig, ha ecetes vízben áztatod az érintkezőket esetleg fogkefével rásegítesz a tisztulásukra ugyanez lesz az eredmény, kicsit mattabb kivitelben. :wink:
Van még összekötő, tehát nem menekülsz! :)
Dreamer
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Szép, már már túl precíz. =D>

Pár percig, ha ecetes vízben áztatod az érintkezőket esetleg fogkefével rásegítesz a tisztulásukra ugyanez lesz az eredmény, kicsit mattabb kivitelben. :wink:
MZ ETZ 251e '89
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Tegnap kezdtem szöszmötöltem az elektromosságon.
Szétszedtem a kábelösszekötőket és javítottam a kontaktusokon... Jó mocskos lettem :(.
Kép
Ilyet már mindenki látott, 500 birodalmi Forintért új vásárolható, de ha van eredeti, akkor ebből főzünk.
Kép
Lehet, most valaki meglepődik, de szét lehet szedni őket, és elég változatos konfigurációkat lehet összerakni.
Kép
Ez egy jó állapotú összekötő... akkor milyen az erősen korrodált?
Kép
Némi mocsok és már csillog, villog.
Kép
Összerakva
Kép
Még egy nem szétszedett darab mellett.
Kép
... és beépítve.

Az érintkezők gumikorongos tisztítása és polírozása nem öncélú tuning. Az összekötők gyári vagy attól jobb elektromos állapotára törekszem!
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zudori írta:
zudori írta:Dreamer!

Kérdésem:
A második miért nem felel meg? Tudnál olyan menetfényt mutatni, ami megfelelő?

HaHó? :)
Nem is olyan rég kifejtettem, hogy mitől szabványos egy lámpatest.
Követelmények: E jelzés, RL jelzés, gyártó neve, lámpatest típusa (opcionális), használható feszültség, teljesítmény.

Ha ezek hiányoznak (a lámpatest típusát kivéve), akkor már nem tekinthető elfogadható lámpatestnek!
Példák:
Kép
Kép
Dreamer
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

zudori írta:Dreamer!

Kérdésem:
A második miért nem felel meg? Tudnál olyan menetfényt mutatni, ami megfelelő?

HaHó? :)
ujimi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.02.28. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ujimi »

Dreamer írta:
ujimi írta:Üdv!
Az lenne a kérdésem hogy egy LP12-7.0 (12V7.0AH) típusu,szerintem elektromos robogóba való munka akkummulátor jó-e setleg egy 125-ös Etz be szerintetek!Fogja e rendesen tölteni meg ilyesmi? Elég olcsón ajánlották azért kérdezem vagy vegyek inkább egy belevalót?

Részletes ismertető: http://shop.acculine.hu/pictures/LP12-7.0.pdf

Előre is köszi a válaszokat!
ujimi
Ez hasonló a szünetmentes tápegységekben használt akkumulátorokhoz. Nem kimondottan a mi céljainkra tervezték, de (ha visszaolvasol több ember használ) használható amennyiben elfér a mérete.
Köszi! Visszaolvasok!
ujimi
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

ujimi írta:Üdv!
Az lenne a kérdésem hogy egy LP12-7.0 (12V7.0AH) típusu,szerintem elektromos robogóba való munka akkummulátor jó-e setleg egy 125-ös Etz be szerintetek!Fogja e rendesen tölteni meg ilyesmi? Elég olcsón ajánlották azért kérdezem vagy vegyek inkább egy belevalót?

Részletes ismertető: http://shop.acculine.hu/pictures/LP12-7.0.pdf

Előre is köszi a válaszokat!
ujimi
Ez hasonló a szünetmentes tápegységekben használt akkumulátorokhoz. Nem kimondottan a mi céljainkra tervezték, de (ha visszaolvasol több ember használ) használható amennyiben elfér a mérete.
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Gyula-bá írta:
Dreamer írta: 6V-os komáknak:
http://www.ebay.com/itm/2pcs-DC-DC-3A-B ... 2eca686de5

Elméletben 3A-es DC-DC konverter, 3,5V-40V-ig képes fogadni feszültséget, és 1,25-35V-is képes konvertálni (beállítható). Ezzel simán meg lehet hajtani egy telefontöltő aljzatot vagy egy DRL-t! :)
Ha jól láttam a célnak nem felel meg [-X ui. a "Step Down" azt jelenti, hogy csak a bemenő feszültségnél kisebbet tud a kimenetre adni!
Ilyen célra "Step Up" konvertert kell keresni.
Köszönöm jogos a jelzés! Már is kerestem egy drágább, de biztosan megfelelő megoldást:
http://www.ebay.com/itm/DC-DC-Converter ... 2a35b620b4
Dreamer
ujimi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.02.28. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ujimi »

Üdv!
Az lenne a kérdésem hogy egy LP12-7.0 (12V7.0AH) típusu,szerintem elektromos robogóba való munka akkummulátor jó-e setleg egy 125-ös Etz be szerintetek!Fogja e rendesen tölteni meg ilyesmi? Elég olcsón ajánlották azért kérdezem vagy vegyek inkább egy belevalót?

Részletes ismertető: http://shop.acculine.hu/pictures/LP12-7.0.pdf

Előre is köszi a válaszokat!
ujimi
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta:Hány W ezek a robogó gyujtások?
Általában 80W
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

MrDok írta:Nem az első eset, ha tudom hogy minden rendben a motoron, nem kell piszkálni, rendbejön.
Ha ez szerinted "Űrtechnika", akkor legyen az. :wink:
Mindig is vallottam, hogy az NDK mérnökök tudtak nagyot alkotni! ...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég