Akkor én rosszul tudtam, figyeltem meg.Gyula-bá írta:A dolog nem ilyen egyszerű.
Röviden, a tejesség igénye nélkül:
-Amíg a cella feszültség el nem éri a 2,4 V-ot addig nem lesz gáz fejlődés bármekkora is legyen a töltő áram (lásd "gyors töltés").
2,4 V cella feszültség fölött a fejlődő gáz mennyisége már függ a töltő áramtól, ebben az állapotban az akku. Kb. a névleges kapacitás 85%-ára van feltöltve.
A 100%-os töltöttség csak csökkentett áramú "túltöltéssel" érhető el (a cella feszültség megközelíti a 2,5 V-ot).
Leírom én mint tapasztaltam. Lemerült a autó akkumulátora, rátettük a töltőre (egyszerű mezei trafós töltő, árammérővel). A ráakasztás pillanatában felvett valamennyi áramot. Az akku függvényében 4-7A. Röviddel ez után intenzív gázképződés jelentkezett. Egy-két óra múlva már észlelhetően csökkent a töltőáram és a gázképződés is.
Ahogy növekedett az akkuban a feszültség, úgy csökkent a töltőáram. A töltés vége felé már alig-alig tapasztalható gázképződés.
Lehet, hogy félreértettem amit írtál, vagy pedig nem jó volt a megfigyelésem !