MrDok írta:...Menj vele egy kört, néha csinál ilyent a dinamó!
Járódnak egy kicsit a szénkefék, aztán visszaáll minden..........
Igazi "űrtechnika" , önmagát javítja! Vagy nem ...
Kitoltam a TS 250/1-et, szépen indult, de nem töltött. Pár perc pöfögés után minden ok.
Nem az első eset, ha tudom hogy minden rendben a motoron, nem kell piszkálni, rendbejön.
Ha ez szerinted "Űrtechnika", akkor legyen az.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
titok1 írta:Üdv mindenkinek! Problémáim vannak a kis Ts-em töltésével, tavaly nyáron már néha ingadozott, ezután megépítettem a fórumon található cikk alapján az elektronikus fesszabályzót, ekkor megoldódni látszott a probléma. Azonban ma elővettem, mert holnap vele akartam menni munkába, de nincs töltés. Mindennel próbálkoztam, minden szépen leszigetelve, új biztosítéktábla. Elkeseredettségemben külön kábeleket kötöttem a gyújtásra, motoron kívül rákötöttem a gyári fesszabályzójára (elméletileg üzemképes), de ekkor se történt semmi. Esetleg valaki valami tanácsot, hogy mit hogyan mérjek odalent? szétszedve, vagy először szétszedetlenül, akár járó motornál. Előre is köszönöm! Üdv, Dénes
Menj vele egy kört, néha csinál ilyent a dinamó!
Járódnak egy kicsit a szénkefék, aztán visszaáll minden..........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Üdv mindenkinek! Problémáim vannak a kis Ts-em töltésével, tavaly nyáron már néha ingadozott, ezután megépítettem a fórumon található cikk alapján az elektronikus fesszabályzót, ekkor megoldódni látszott a probléma. Azonban ma elővettem, mert holnap vele akartam menni munkába, de nincs töltés. Mindennel próbálkoztam, minden szépen leszigetelve, új biztosítéktábla. Elkeseredettségemben külön kábeleket kötöttem a gyújtásra, motoron kívül rákötöttem a gyári fesszabályzójára (elméletileg üzemképes), de ekkor se történt semmi. Esetleg valaki valami tanácsot, hogy mit hogyan mérjek odalent? szétszedve, vagy először szétszedetlenül, akár járó motornál. Előre is köszönöm! Üdv, Dénes
Elméletben 3A-es DC-DC konverter, 3,5V-40V-ig képes fogadni feszültséget, és 1,25-35V-is képes konvertálni (beállítható). Ezzel simán meg lehet hajtani egy telefontöltő aljzatot vagy egy DRL-t!
Ha jól láttam a célnak nem felel meg ui. a "Step Down" azt jelenti, hogy csak a bemenő feszültségnél kisebbet tud a kimenetre adni!
Ilyen célra "Step Up" konvertert kell keresni.
Sziasztok!
Tervben van, hogy 250 Etzre 251 es index és hátsó lámpát rakok. Az lenne a kérdésem, hogy az indexeknek más a felfogatása mint a 250 esé, hogy kell új index tartó is vagy jó a gyári ??
tiger1342 írta:
Ebben igazsága vala kendnek, de akkor még mindig ott a megszakító, 6V fesszab, 6V trafó, ráadásul 6V-os izzókat sokkal kevesebb helyen lehet kapni. (6V-os akksit dettó.) Néha GPS-t, vagy telefont is jó lenne tölteni, 6V-ról nincs szivargyújtó sem, továbbá ha valaki nem magának építi a cuccot, akkor 6V-os LED indexeket sem kapni. Valahogy nem akarok szembe menni a járműipari mérnökökkel, akik 30 éve kitalálták, hogy jobb a 12V. Nekem elég sok dolgot kellett volna cserélnem az eredeti rendszerben ahhoz, hogy megérje átalakítani. És a VAPE-vel ellentétben ehhez minden robis boltban kapni alkatrészt.
Elméletben 3A-es DC-DC konverter, 3,5V-40V-ig képes fogadni feszültséget, és 1,25-35V-is képes konvertálni (beállítható). Ezzel simán meg lehet hajtani egy telefontöltő aljzatot vagy egy DRL-t!
tiger1342 írta:
Ebben igazsága vala kendnek, de akkor még mindig ott a megszakító, 6V fesszab, 6V trafó, ráadásul 6V-os izzókat sokkal kevesebb helyen lehet kapni. (6V-os akksit dettó.) Néha GPS-t, vagy telefont is jó lenne tölteni, 6V-ról nincs szivargyújtó sem, továbbá ha valaki nem magának építi a cuccot, akkor 6V-os LED indexeket sem kapni. Valahogy nem akarok szembe menni a járműipari mérnökökkel, akik 30 éve kitalálták, hogy jobb a 12V. Nekem elég sok dolgot kellett volna cserélnem az eredeti rendszerben ahhoz, hogy megérje átalakítani. És a VAPE-vel ellentétben ehhez minden robis boltban kapni alkatrészt.
Elméletben 3A-es DC-DC konverter, 3,5V-40V-ig képes fogadni feszültséget, és 1,25-35V-is képes konvertálni (beállítható). Ezzel simán meg lehet hajtani egy telefontöltő aljzatot vagy egy DRL-t!
tiger1342 írta:
Ebben igazsága vala kendnek, de akkor még mindig ott a megszakító, 6V fesszab, 6V trafó, ráadásul 6V-os izzókat sokkal kevesebb helyen lehet kapni. (6V-os akksit dettó.) Néha GPS-t, vagy telefont is jó lenne tölteni, 6V-ról nincs szivargyújtó sem, továbbá ha valaki nem magának építi a cuccot, akkor 6V-os LED indexeket sem kapni. Valahogy nem akarok szembe menni a járműipari mérnökökkel, akik 30 éve kitalálták, hogy jobb a 12V. Nekem elég sok dolgot kellett volna cserélnem az eredeti rendszerben ahhoz, hogy megérje átalakítani. És a VAPE-vel ellentétben ehhez minden robis boltban kapni alkatrészt.
Ebben viszont kendnek van igazsága, nem egyforma "srófra jár" a fejünk.
tiger1342 írta:...Hogy függ össze az utazó sebesség és a generátor teljesítménye?
6V60W-ot cseréltem le 12V60W-ra. A gyári gömbizzóm sokkal rosszabbul világított, mint ez a 35W-os halogén.
Az sehogy, viszont a belátható út hossza nagyon is függ a generátor (izzó), fény, teljesítményétől.
Sokkal olcsóbban és kevesebb macerával ugyanazt az eredményt érted volna el 35W/6V-os halogén izzóval . Gyártják, lehet kapni!
Ebben igazsága vala kendnek, de akkor még mindig ott a megszakító, 6V fesszab, 6V trafó, ráadásul 6V-os izzókat sokkal kevesebb helyen lehet kapni. (6V-os akksit dettó.) Néha GPS-t, vagy telefont is jó lenne tölteni, 6V-ról nincs szivargyújtó sem, továbbá ha valaki nem magának építi a cuccot, akkor 6V-os LED indexeket sem kapni. Valahogy nem akarok szembe menni a járműipari mérnökökkel, akik 30 éve kitalálták, hogy jobb a 12V. Nekem elég sok dolgot kellett volna cserélnem az eredeti rendszerben ahhoz, hogy megérje átalakítani. És a VAPE-vel ellentétben ehhez minden robis boltban kapni alkatrészt.
Gyula-bá írta:Valószínűleg simán "el lehet adni", nappal, tompítottnak de vigyázz a valódi tompítottal együtt ne égjen mert sötétben vakítani fog, ezen kívül az izzó melegét sem szereti.
Valószínűleg simán "el lehet adni", nappal, tompítottnak de vigyázz a valódi tompítottal együtt ne égjen mert sötétben vakítani fog, ezen kívül az izzó melegét sem szereti.
Dreamer írta:
...Ha valami ki tudja hajtani a 12V 35W-os (vagy a 6V 35 W-osat) izzót, akkor a fűnyírótól lehet az űrsiklóig (a foncsor kialakítását és állapotát most nem figyelembe véve) bármi, az a buta izzó ugyanúgy fog világítani. - Szerintem -
(Zárójel tőlem.)
Ez is igaz, akkor viszont felvetődik a kérdés, mi értelme az átalakításnak?
Igen, jogos! Láttam már Simsonban 6V-os rendszert NAGYON JÓL világítani!
Dreamer írta:
...Ha valami ki tudja hajtani a 12V 35W-os (vagy a 6V 35 W-osat) izzót, akkor a fűnyírótól lehet az űrsiklóig (a foncsor kialakítását és állapotát most nem figyelembe véve) bármi, az a buta izzó ugyanúgy fog világítani. - Szerintem -
(Zárójel tőlem.)
Ez is igaz, akkor viszont felvetődik a kérdés, mi értelme az átalakításnak?
zudori írta:Tiger!
Ha jutottál valamire a menetfénnyel, ne habozzál, oszd majd meg velünk!
Nemtudom nekem szól-e, de én ilyen kisebb modulokban gondolkodnék, amivel ki lehet rakni mondjuk a lámpa alját félkörben: http://www.homasita.hu/product/10466
Ott valamennyire védve is van és nem is rontja el a motor formáját.
Gyula-bá írta:
Azt azért nem kell elfelejteni, hogy egy Mz utazó sebessége más mint a Simsoné és a belátandó útszakasz hossza, ugyanúgy mint a féktáv, a sebesség négyzetével arányos.
Vagyis ami "szuper" egy robogóra vagy egy Simsonra az nem biztos, hogy egy ETZ-n is megállja a helyét. ...
(kiemelés tőlem)
A robogók többsége nem 250-400 ccm, de ettől függetlenül a kiemelésben egyértelműsíttet véleményemet fenntartom.[/quote]
Itt most az összehasonlítás a menetteljesítményben (tehát az elért sebességben) van. Nem a generátorok teljesítményében, vagy az Otto motor működés módjában. Tehát a HS1 35/35W / ES250/1 vagy a HS1 35/35S / Yamaha Xmax van összehasonlítva. Remélem Te is érzed, hogy menetteljesítményben nincs óriási különbség! Ezzel azt akartam írni, ha gyárilag jó a Yamahába a 35/35W akkor az ES-be (vagy TSbe) is jó kell, hogy legyen!
Ha valami ki tudja hajtani a 12V 35W-os izzót, akkor a fűnyírótól lehet az űrsiklóig (a foncsor kialakítását és állapotát most nem figyelembe véve) bármi, az a buta izzó ugyanúgy fog világítani. - Szerintem -
tiger1342 írta:...Hogy függ össze az utazó sebesség és a generátor teljesítménye?
6V60W-ot cseréltem le 12V60W-ra. A gyári gömbizzóm sokkal rosszabbul világított, mint ez a 35W-os halogén.
Az sehogy, viszont a belátható út hossza nagyon is függ a generátor (izzó), fény, teljesítményétől.
Sokkal olcsóbban és kevesebb macerával ugyanazt az eredményt érted volna el 35W/6V-os halogén izzóval . Gyártják, lehet kapni!
Gyula-bá írta:Felénk ilyen valami gyujtást tesznek a simsonokba és istenítik bevált...
Azt azért nem kell elfelejteni, hogy egy Mz utazó sebessége más mint a Simsoné és a belátandó útszakasz hossza, ugyanúgy mint a féktáv, a sebesség négyzetével arányos.
Vagyis ami "szuper" egy robogóra vagy egy Simsonra az nem biztos, hogy egy ETZ-n is megállja a helyét. ...
(kiemelés tőlem)
A robogók többsége nem 250-400 ccm, de ettől függetlenül a kiemelésben egyértelműsíttet véleményemet fenntartom.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2014.02.26. 18:31-kor.
zudori írta:Tiger!
Ha jutottál valamire a menetfénnyel, ne habozzál, oszd majd meg velünk!
Nemtudom nekem szól-e, de én ilyen kisebb modulokban gondolkodnék, amivel ki lehet rakni mondjuk a lámpa alját félkörben: http://www.homasita.hu/product/10466
Ott valamennyire védve is van és nem is rontja el a motor formáját.
hell írta:Felénk ilyen valami gyujtást tesznek a simsonokba és istenítik bevált...
Azt azért nem kell elfelejteni, hogy egy Mz utazó sebessége más mint a Simsoné és a belátandó útszakasz hossza, ugyanúgy mint a féktáv, a sebesség négyzetével arányos.
Vagyis ami "szuper" egy robogóra vagy egy Simsonra az nem biztos, hogy egy ETZ-n is megállja a helyét.
Hogy függ össze az utazó sebesség és a generátor teljesítménye?
6V60W-ot cseréltem le 12V60W-ra. A gyári gömbizzóm sokkal rosszabbul világított, mint ez a 35W-os halogén.
hell írta:Felénk ilyen valami gyujtást tesznek a simsonokba és istenítik bevált...
Azt azért nem kell elfelejteni, hogy egy Mz utazó sebessége más mint a Simsoné és a belátandó útszakasz hossza, ugyanúgy mint a féktáv, a sebesség négyzetével arányos.
Vagyis ami "szuper" egy robogóra vagy egy Simsonra az nem biztos, hogy egy ETZ-n is megállja a helyét.
Gyula battyam, nagy tisztelettel, a baratom Yamaha Xmax250-es robogojaban (menettulajdonsagaiban hasonlo mint a mi gepeink...) Hs1-es izzo van gyarilag! Tovabb megyek, az ujabb Burgman 400-as ban is, ott a hosszu fenynek van meg egy Hs1 35w izzo!
hell írta:Felénk ilyen valami gyujtást tesznek a simsonokba és istenítik bevált...
Azt azért nem kell elfelejteni, hogy egy Mz utazó sebessége más mint a Simsoné és a belátandó útszakasz hossza, ugyanúgy mint a féktáv, a sebesség négyzetével arányos.
Vagyis ami "szuper" egy robogóra vagy egy Simsonra az nem biztos, hogy egy ETZ-n is megállja a helyét.
Sajnos teljesítményben nem tud többet, mint a gyári dinamó, 60W 12V (Enyémben Jog 2JA van). Elől 35/35W-os HS1-et használok, hátul a szokásos 5 + 21W plusz az indexek. Még nem volt gyújtás gondom... Azért az órákat én is tervezem ledesíteni, továbbá ez a DRL téma is foglalkoztat mostmár...!
Ok. Felénk ilyen valami gyujtást tesznek a simsonokba és istenítik bevált...
Sajnos teljesítményben nem tud többet, mint a gyári dinamó, 60W 12V (Enyémben Jog 2JA van). Elől 35/35W-os HS1-et használok, hátul a szokásos 5 + 21W plusz az indexek. Még nem volt gyújtás gondom... Azért az órákat én is tervezem ledesíteni, továbbá ez a DRL téma is foglalkoztat mostmár...!
Sokat szenvedtem az elmúlt időben. Részint én vagyok ezért a hibás, részint más. Nem fogok senkit bántani, megnevezni, nem is akarom, hogy találgassatok. Egyelőre. Kérem, aki úgy érzi, hogy igaza volt, ne mondja, hogy "na, nem megmondtam???". Megtanultam a leckét.
Azért nem, mert amivel vásároltam a motort gyújtás(megszakító vezérelt tranzisztoros) hibásodott meg alapvetően.
A helyzet a következő. Elvittem Tátra egy szerelőhöz a motort, alig 2 km-re van.
Három napig volt nála a motor. Nem akartam elhinni, de sajnos igaz lett, hogy a NEM gyári hall jeladós gyújtás nem működött megfelelően, visszaépült a megszakítós gyújtás és a motor egészségesebben működik. Közben cserélődött a benzincsap, mert takarítás után kiderült, hogy már a menetek rosszak, új benzincső, szűrő... (kereste a hibát), új gyertya, összekötő lemez, kondenzátor, megszakító.
Tehát a "csak gyári alkatrészt, megoldást a motorba" táborhoz csatlakoztam. Ennyi.
sub-ee írta:
Vagy raksz bele egy robogó, mondjuk egy YAMAHA gyújtást, és nem kell még akku sem, illetve akkor is működik a motor, ha lemerül az akku. Ilyen módon:
KILL3R etz írta:... van töltésem alapjáraton is, összes fogyasztóval terhelve...
Vagy csak azt hiszed, hogy van ...
Próbáld ki: alapjáraton, az összes fogyasztóval terhelve, kösd le az aksit! Ha nem áll meg a moci akkor elhiszem, hogy van töltésed és nem csak azt jelzi a visszajelző!
Amúgy az idézetet megelőző mondatrészed nem reklám , én annak látom.
Van multiméterem.
Amúgy tudomásom szerint nem tesz jót a töltőrendszernek, ha menet közben lekötjük az akksit, szóval ezt a próbát ha lehet kihagynám.
Az nem reklám, hanem a tapasztalatom leírása. De az, hogy minden hsz-ed arra van kihegyezve, hogy a saját motyód linkjét be tudd másolni, és azt promózni, az túlzás. Nem csak az én szememet szúrja, de én szóltam. Szeretném, ha figyelnél erre a jövőben.
Köszönöm!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
sub-ee írta:
Vagy raksz bele egy robogó, mondjuk egy YAMAHA gyújtást, és nem kell még akku sem, illetve akkor is működik a motor, ha lemerül az akku. Ilyen módon:
Gyula-bá írta:
Alapjáraton nincs az a szabályozó amelyik, felkapcsolt tompítottal, képes biztosítani a töltést mert maga a dinamó (generátor) képtelen erre. A túltöltés, az elektro-mechanikus szabályozó esetében biztosan, beállítással, megakadályozható. Az elektronikus szabályozók többsége nem állítható.
A "megoldást" csak a lekapcsoló automatika ( http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=Arh596miBV ) vagy a menetfény alkalmazásában látom.
Érdekes, nekem a Sub-ee féle fesszabbal, meg Baki féle köteggel van töltésem alapjáraton is, összes fogyasztóval terhelve... Szóval lehet válogatni másoknál is megoldást keresve...
(Kicsit kezd sok lenni az önreklám Gyula-bá, kérlek fogd vissza magad ilyen téren, nem szeretnék moderálni...)
De jó neked, hogy van! Áttértem trabi feszabra ha gondolod tartalékba eladom neked pici pénzért a sub-ee félét!
KILL3R etz írta:... van töltésem alapjáraton is, összes fogyasztóval terhelve...
Vagy csak azt hiszed, hogy van ...
Próbáld ki: alapjáraton, az összes fogyasztóval terhelve, kösd le az aksit! Ha nem áll meg a moci akkor elhiszem, hogy van töltésed és nem csak azt jelzi a visszajelző!
Amúgy az idézetet megelőző mondatrészed nem reklám , én annak látom.
Gyula-bá írta:
Alapjáraton nincs az a szabályozó amelyik, felkapcsolt tompítottal, képes biztosítani a töltést mert maga a dinamó (generátor) képtelen erre. A túltöltés, az elektro-mechanikus szabályozó esetében biztosan, beállítással, megakadályozható. Az elektronikus szabályozók többsége nem állítható.
A "megoldást" csak a lekapcsoló automatika ( http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=Arh596miBV ) vagy a menetfény alkalmazásában látom.
Érdekes, nekem a Sub-ee féle fesszabbal, meg Baki féle köteggel van töltésem alapjáraton is, összes fogyasztóval terhelve... Szóval lehet válogatni másoknál is megoldást keresve...
(Kicsit kezd sok lenni az önreklám Gyula-bá, kérlek fogd vissza magad ilyen téren, nem szeretnék moderálni...)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
MiszterQ írta:... Van egy magyar elektronikusom meg egy gyári mechanikusom. Kis különbség van a 2 közt de a lényeg hogy alapjáraton világításon nincs töltés, nagy fordulaton meg túltölt
Alapjáraton nincs az a szabályozó amelyik, felkapcsolt tompítottal, képes biztosítani a töltést mert maga a dinamó (generátor) képtelen erre. A túltöltés, az elektro-mechanikus szabályozó esetében biztosan, beállítással, megakadályozható. Az elektronikus szabályozók többsége nem állítható.
A "megoldást" csak a lekapcsoló automatika ( http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=Arh596miBV ) vagy a menetfény alkalmazásában látom.
Amúgy...
Valaki tud ajánlani normális fesszab.-ot? Van egy magyar elektronikusom meg egy gyári mechanikusom. Kis különbség van a 2 közt de a lényeg hogy alapjáraton világításon nincs töltés, nagy fordulaton meg túltölt.
Fejes Attila írta:Üdv, az felől érdeklődnék, hogy a 6 voltos 250/1mz-n mit kell cserélni, hogy 12 voltos legyen? Illetve aki már csinált ilyet az okíthatna. Előre is köszi.
Vagy raksz bele egy robogó, mondjuk egy YAMAHA gyújtást, és nem kell még akku sem, illetve akkor is működik a motor, ha lemerül az akku. Ilyen módon:
Üdv, az felől érdeklődnék, hogy a 6 voltos 250/1mz-n mit kell cserélni, hogy 12 voltos legyen? Illetve aki már csinált ilyet az okíthatna. Előre is köszi.