Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gyula-bá írta:
MrDok írta:...Menj vele egy kört, néha csinál ilyent a dinamó!
Járódnak egy kicsit a szénkefék, aztán visszaáll minden..........
Igazi "űrtechnika" :D , önmagát javítja! Vagy nem ... :-k
Kitoltam a TS 250/1-et, szépen indult, de nem töltött. Pár perc pöfögés után minden ok.
Nem az első eset, ha tudom hogy minden rendben a motoron, nem kell piszkálni, rendbejön.
Ha ez szerinted "Űrtechnika", akkor legyen az. :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

MrDok írta:...Menj vele egy kört, néha csinál ilyent a dinamó!
Járódnak egy kicsit a szénkefék, aztán visszaáll minden..........
Igazi "űrtechnika" :D , önmagát javítja! Vagy nem ... :-k
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

titok1 írta:Üdv mindenkinek! Problémáim vannak a kis Ts-em töltésével, tavaly nyáron már néha ingadozott, ezután megépítettem a fórumon található cikk alapján az elektronikus fesszabályzót, ekkor megoldódni látszott a probléma. Azonban ma elővettem, mert holnap vele akartam menni munkába, de nincs töltés. Mindennel próbálkoztam, minden szépen leszigetelve, új biztosítéktábla. Elkeseredettségemben külön kábeleket kötöttem a gyújtásra, motoron kívül rákötöttem a gyári fesszabályzójára (elméletileg üzemképes), de ekkor se történt semmi. Esetleg valaki valami tanácsot, hogy mit hogyan mérjek odalent? szétszedve, vagy először szétszedetlenül, akár járó motornál. Előre is köszönöm! Üdv, Dénes
Menj vele egy kört, néha csinál ilyent a dinamó!
Járódnak egy kicsit a szénkefék, aztán visszaáll minden..........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
titok1
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.07. 19:59
MZ-d típusa: Mz Ts-125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: titok1 »

Üdv mindenkinek! Problémáim vannak a kis Ts-em töltésével, tavaly nyáron már néha ingadozott, ezután megépítettem a fórumon található cikk alapján az elektronikus fesszabályzót, ekkor megoldódni látszott a probléma. Azonban ma elővettem, mert holnap vele akartam menni munkába, de nincs töltés. Mindennel próbálkoztam, minden szépen leszigetelve, új biztosítéktábla. Elkeseredettségemben külön kábeleket kötöttem a gyújtásra, motoron kívül rákötöttem a gyári fesszabályzójára (elméletileg üzemképes), de ekkor se történt semmi. Esetleg valaki valami tanácsot, hogy mit hogyan mérjek odalent? szétszedve, vagy először szétszedetlenül, akár járó motornál. Előre is köszönöm! Üdv, Dénes
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Dreamer írta: 6V-os komáknak:
http://www.ebay.com/itm/2pcs-DC-DC-3A-B ... 2eca686de5

Elméletben 3A-es DC-DC konverter, 3,5V-40V-ig képes fogadni feszültséget, és 1,25-35V-is képes konvertálni (beállítható). Ezzel simán meg lehet hajtani egy telefontöltő aljzatot vagy egy DRL-t! :)
Ha jól láttam a célnak nem felel meg [-X ui. a "Step Down" azt jelenti, hogy csak a bemenő feszültségnél kisebbet tud a kimenetre adni!
Ilyen célra "Step Up" konvertert kell keresni.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

A 251-es szögletes irányjelző tartójának csöve nagyobb átmérőjű, így azokat is cserélned kell majd.
MZ ETZ 251e '89
Soner
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2013.12.11. 09:40
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Soner »

Sziasztok!
Tervben van, hogy 250 Etzre 251 es index és hátsó lámpát rakok. Az lenne a kérdésem, hogy az indexeknek más a felfogatása mint a 250 esé, hogy kell új index tartó is vagy jó a gyári ??
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Dreamer írta:
tiger1342 írta:
Ebben igazsága vala kendnek, de akkor még mindig ott a megszakító, 6V fesszab, 6V trafó, ráadásul 6V-os izzókat sokkal kevesebb helyen lehet kapni. (6V-os akksit dettó.) Néha GPS-t, vagy telefont is jó lenne tölteni, 6V-ról nincs szivargyújtó sem, továbbá ha valaki nem magának építi a cuccot, akkor 6V-os LED indexeket sem kapni. Valahogy nem akarok szembe menni a járműipari mérnökökkel, akik 30 éve kitalálták, hogy jobb a 12V. Nekem elég sok dolgot kellett volna cserélnem az eredeti rendszerben ahhoz, hogy megérje átalakítani. És a VAPE-vel ellentétben ehhez minden robis boltban kapni alkatrészt.
6V-os komáknak:
http://www.ebay.com/itm/2pcs-DC-DC-3A-B ... 2eca686de5

Elméletben 3A-es DC-DC konverter, 3,5V-40V-ig képes fogadni feszültséget, és 1,25-35V-is képes konvertálni (beállítható). Ezzel simán meg lehet hajtani egy telefontöltő aljzatot vagy egy DRL-t! :)
Szép találat! Egynek jó! :)
TS powa!
Kép
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

tiger1342 írta:
Ebben igazsága vala kendnek, de akkor még mindig ott a megszakító, 6V fesszab, 6V trafó, ráadásul 6V-os izzókat sokkal kevesebb helyen lehet kapni. (6V-os akksit dettó.) Néha GPS-t, vagy telefont is jó lenne tölteni, 6V-ról nincs szivargyújtó sem, továbbá ha valaki nem magának építi a cuccot, akkor 6V-os LED indexeket sem kapni. Valahogy nem akarok szembe menni a járműipari mérnökökkel, akik 30 éve kitalálták, hogy jobb a 12V. Nekem elég sok dolgot kellett volna cserélnem az eredeti rendszerben ahhoz, hogy megérje átalakítani. És a VAPE-vel ellentétben ehhez minden robis boltban kapni alkatrészt.
6V-os komáknak:
http://www.ebay.com/itm/2pcs-DC-DC-3A-B ... 2eca686de5

Elméletben 3A-es DC-DC konverter, 3,5V-40V-ig képes fogadni feszültséget, és 1,25-35V-is képes konvertálni (beállítható). Ezzel simán meg lehet hajtani egy telefontöltő aljzatot vagy egy DRL-t! :)
Dreamer
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

tiger1342 írta: Ebben igazsága vala kendnek, de akkor még mindig ott a megszakító, 6V fesszab, 6V trafó, ráadásul 6V-os izzókat sokkal kevesebb helyen lehet kapni. (6V-os akksit dettó.) Néha GPS-t, vagy telefont is jó lenne tölteni, 6V-ról nincs szivargyújtó sem, továbbá ha valaki nem magának építi a cuccot, akkor 6V-os LED indexeket sem kapni. Valahogy nem akarok szembe menni a járműipari mérnökökkel, akik 30 éve kitalálták, hogy jobb a 12V. Nekem elég sok dolgot kellett volna cserélnem az eredeti rendszerben ahhoz, hogy megérje átalakítani. És a VAPE-vel ellentétben ehhez minden robis boltban kapni alkatrészt.
Ebben viszont kendnek van igazsága, nem egyforma "srófra jár" a fejünk. :)
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Gyula-bá írta:
tiger1342 írta:...Hogy függ össze az utazó sebesség és a generátor teljesítménye?
6V60W-ot cseréltem le 12V60W-ra. A gyári gömbizzóm sokkal rosszabbul világított, mint ez a 35W-os halogén.
Az sehogy, viszont a belátható út hossza nagyon is függ a generátor (izzó), fény, teljesítményétől.
Sokkal olcsóbban és kevesebb macerával ugyanazt az eredményt érted volna el 35W/6V-os halogén izzóval :D . Gyártják, lehet kapni!
Ebben igazsága vala kendnek, de akkor még mindig ott a megszakító, 6V fesszab, 6V trafó, ráadásul 6V-os izzókat sokkal kevesebb helyen lehet kapni. (6V-os akksit dettó.) Néha GPS-t, vagy telefont is jó lenne tölteni, 6V-ról nincs szivargyújtó sem, továbbá ha valaki nem magának építi a cuccot, akkor 6V-os LED indexeket sem kapni. Valahogy nem akarok szembe menni a járműipari mérnökökkel, akik 30 éve kitalálták, hogy jobb a 12V. Nekem elég sok dolgot kellett volna cserélnem az eredeti rendszerben ahhoz, hogy megérje átalakítani. És a VAPE-vel ellentétben ehhez minden robis boltban kapni alkatrészt.
TS powa!
Kép
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Gyula-bá írta:Valószínűleg simán "el lehet adni", nappal, tompítottnak de vigyázz a valódi tompítottal együtt ne égjen mert sötétben vakítani fog, ezen kívül az izzó melegét sem szereti.
Mérlegelni fogom a javaslatod! Köszönöm!
Dreamer
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Valószínűleg simán "el lehet adni", nappal, tompítottnak de vigyázz a valódi tompítottal együtt ne égjen mert sötétben vakítani fog, ezen kívül az izzó melegét sem szereti.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Ma jött meg ez az áru:

Kép

Helyzetjelző helyett. Fehér a fénye, 2 vagy 3W ha jól emlékszem. Természetesen elől és a másik oldalon is van egy-egy led!
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Gyula-bá írta:
Dreamer írta: ...Ha valami ki tudja hajtani a 12V 35W-os (vagy a 6V 35 W-osat) izzót, akkor a fűnyírótól lehet az űrsiklóig (a foncsor kialakítását és állapotát most nem figyelembe véve) bármi, az a buta izzó ugyanúgy fog világítani. - Szerintem -
(Zárójel tőlem.)
Ez is igaz, akkor viszont felvetődik a kérdés, mi értelme az átalakításnak? :)
Igen, jogos! Láttam már Simsonban 6V-os rendszert NAGYON JÓL világítani!
Dreamer
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Dreamer írta: ...Ha valami ki tudja hajtani a 12V 35W-os (vagy a 6V 35 W-osat) izzót, akkor a fűnyírótól lehet az űrsiklóig (a foncsor kialakítását és állapotát most nem figyelembe véve) bármi, az a buta izzó ugyanúgy fog világítani. - Szerintem -
(Zárójel tőlem.)
Ez is igaz, akkor viszont felvetődik a kérdés, mi értelme az átalakításnak? :)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Dreamer!

Kérdésem:
A második miért nem felel meg? Tudnál olyan menetfényt mutatni, ami megfelelő?
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

tiger1342 írta:
zudori írta:Tiger!
Ha jutottál valamire a menetfénnyel, ne habozzál, oszd majd meg velünk!
Nemtudom nekem szól-e, de én ilyen kisebb modulokban gondolkodnék, amivel ki lehet rakni mondjuk a lámpa alját félkörben:
http://www.homasita.hu/product/10466

Ott valamennyire védve is van és nem is rontja el a motor formáját.

Esetleg a lámpatartók és a lámpa közti résbe alulra berakni 2 kereket, szintén viszonylag elrejtve...
7 centi azt hiszem elég jól elhelyezhető:
http://www.metroman.hu/product/Auto-vil ... RL-E4-RL00
Erre ne pocsékoljátok a pénzt, hivatalosan egyik sem felel meg! :(
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Gyula-bá írta: Azt azért nem kell elfelejteni, hogy egy Mz utazó sebessége más mint a Simsoné és a belátandó útszakasz hossza, ugyanúgy mint a féktáv, a sebesség négyzetével arányos.
Vagyis ami "szuper" egy robogóra vagy egy Simsonra az nem biztos, hogy egy ETZ-n is megállja a helyét. ...
(kiemelés tőlem)
A robogók többsége nem 250-400 ccm, de ettől függetlenül a kiemelésben egyértelműsíttet véleményemet fenntartom.[/quote]

Itt most az összehasonlítás a menetteljesítményben (tehát az elért sebességben) van. Nem a generátorok teljesítményében, vagy az Otto motor működés módjában. Tehát a HS1 35/35W / ES250/1 vagy a HS1 35/35S / Yamaha Xmax van összehasonlítva. Remélem Te is érzed, hogy menetteljesítményben nincs óriási különbség! Ezzel azt akartam írni, ha gyárilag jó a Yamahába a 35/35W akkor az ES-be (vagy TSbe) is jó kell, hogy legyen!

Ha valami ki tudja hajtani a 12V 35W-os izzót, akkor a fűnyírótól lehet az űrsiklóig (a foncsor kialakítását és állapotát most nem figyelembe véve) bármi, az a buta izzó ugyanúgy fog világítani. - Szerintem -

Nagy tisztelettel!
Dreamer
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

tiger1342 írta:...Hogy függ össze az utazó sebesség és a generátor teljesítménye?
6V60W-ot cseréltem le 12V60W-ra. A gyári gömbizzóm sokkal rosszabbul világított, mint ez a 35W-os halogén.
Az sehogy, viszont a belátható út hossza nagyon is függ a generátor (izzó), fény, teljesítményétől.
Sokkal olcsóbban és kevesebb macerával ugyanazt az eredményt érted volna el 35W/6V-os halogén izzóval :D . Gyártják, lehet kapni!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Dreamer írta:
Gyula-bá írta:Felénk ilyen valami gyujtást tesznek a simsonokba és istenítik bevált... :D
Azt azért nem kell elfelejteni, hogy egy Mz utazó sebessége más mint a Simsoné és a belátandó útszakasz hossza, ugyanúgy mint a féktáv, a sebesség négyzetével arányos.
Vagyis ami "szuper" egy robogóra vagy egy Simsonra az nem biztos, hogy egy ETZ-n is megállja a helyét. ...
(kiemelés tőlem)
A robogók többsége nem 250-400 ccm, de ettől függetlenül a kiemelésben egyértelműsíttet véleményemet fenntartom.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2014.02.26. 18:31-kor.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem kell itt az összefügéseket keresni! :twisted: :D
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zudori írta:Tiger!
Ha jutottál valamire a menetfénnyel, ne habozzál, oszd majd meg velünk!
Nemtudom nekem szól-e, de én ilyen kisebb modulokban gondolkodnék, amivel ki lehet rakni mondjuk a lámpa alját félkörben:
http://www.homasita.hu/product/10466

Ott valamennyire védve is van és nem is rontja el a motor formáját.

Esetleg a lámpatartók és a lámpa közti résbe alulra berakni 2 kereket, szintén viszonylag elrejtve...
7 centi azt hiszem elég jól elhelyezhető:
http://www.metroman.hu/product/Auto-vil ... RL-E4-RL00
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Gyula-bá írta:
hell írta:Felénk ilyen valami gyujtást tesznek a simsonokba és istenítik bevált... :D
Azt azért nem kell elfelejteni, hogy egy Mz utazó sebessége más mint a Simsoné és a belátandó útszakasz hossza, ugyanúgy mint a féktáv, a sebesség négyzetével arányos.
Vagyis ami "szuper" egy robogóra vagy egy Simsonra az nem biztos, hogy egy ETZ-n is megállja a helyét.
Hogy függ össze az utazó sebesség és a generátor teljesítménye?
6V60W-ot cseréltem le 12V60W-ra. A gyári gömbizzóm sokkal rosszabbul világított, mint ez a 35W-os halogén.
TS powa!
Kép
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Gyula-bá írta:
hell írta:Felénk ilyen valami gyujtást tesznek a simsonokba és istenítik bevált... :D
Azt azért nem kell elfelejteni, hogy egy Mz utazó sebessége más mint a Simsoné és a belátandó útszakasz hossza, ugyanúgy mint a féktáv, a sebesség négyzetével arányos.
Vagyis ami "szuper" egy robogóra vagy egy Simsonra az nem biztos, hogy egy ETZ-n is megállja a helyét.
Gyula battyam, nagy tisztelettel, a baratom Yamaha Xmax250-es robogojaban (menettulajdonsagaiban hasonlo mint a mi gepeink...) Hs1-es izzo van gyarilag! Tovabb megyek, az ujabb Burgman 400-as ban is, ott a hosszu fenynek van meg egy Hs1 35w izzo!

Tisztelettel!
Dreamer
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Felénk ilyen valami gyujtást tesznek a simsonokba és istenítik bevált... :D
Azt azért nem kell elfelejteni, hogy egy Mz utazó sebessége más mint a Simsoné és a belátandó útszakasz hossza, ugyanúgy mint a féktáv, a sebesség négyzetével arányos.
Vagyis ami "szuper" egy robogóra vagy egy Simsonra az nem biztos, hogy egy ETZ-n is megállja a helyét.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

tiger1342 írta:
hell írta:Hány W ezek a robogó gyujtások?
Sajnos teljesítményben nem tud többet, mint a gyári dinamó, 60W 12V (Enyémben Jog 2JA van). Elől 35/35W-os HS1-et használok, hátul a szokásos 5 + 21W plusz az indexek. Még nem volt gyújtás gondom... Azért az órákat én is tervezem ledesíteni, továbbá ez a DRL téma is foglalkoztat mostmár...! :)
Ok. Felénk ilyen valami gyujtást tesznek a simsonokba és istenítik bevált... :D
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Tiger!
Ha jutottál valamire a menetfénnyel, ne habozzál, oszd majd meg velünk!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

hell írta:Hány W ezek a robogó gyujtások?
Sajnos teljesítményben nem tud többet, mint a gyári dinamó, 60W 12V (Enyémben Jog 2JA van). Elől 35/35W-os HS1-et használok, hátul a szokásos 5 + 21W plusz az indexek. Még nem volt gyújtás gondom... Azért az órákat én is tervezem ledesíteni, továbbá ez a DRL téma is foglalkoztat mostmár...! :)
TS powa!
Kép
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Kedves Márka-Klubtársak!

Sokat szenvedtem az elmúlt időben. Részint én vagyok ezért a hibás, részint más. Nem fogok senkit bántani, megnevezni, nem is akarom, hogy találgassatok. Egyelőre. Kérem, aki úgy érzi, hogy igaza volt, ne mondja, hogy "na, nem megmondtam???". Megtanultam a leckét.

Azért nem, mert amivel vásároltam a motort gyújtás(megszakító vezérelt tranzisztoros) hibásodott meg alapvetően.

A helyzet a következő. Elvittem Tátra egy szerelőhöz a motort, alig 2 km-re van.
Három napig volt nála a motor. Nem akartam elhinni, de sajnos igaz lett, hogy a NEM gyári hall jeladós gyújtás nem működött megfelelően, visszaépült a megszakítós gyújtás és a motor egészségesebben működik. Közben cserélődött a benzincsap, mert takarítás után kiderült, hogy már a menetek rosszak, új benzincső, szűrő... (kereste a hibát), új gyertya, összekötő lemez, kondenzátor, megszakító.

Tehát a "csak gyári alkatrészt, megoldást a motorba" táborhoz csatlakoztam. Ennyi.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Hány W ezek a robogó gyujtások?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

tiger1342 írta:
sub-ee írta: Vagy raksz bele egy robogó, mondjuk egy YAMAHA gyújtást, és nem kell még akku sem, illetve akkor is működik a motor, ha lemerül az akku. Ilyen módon:


Kép

Kép


Üdv.:Sub-ee
Bizony-bizony! :)
Ezt alá tudom támasztani:
Kép
És milyen frankó, ugye?
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Remélem ezzel a megoldással lenyisszantottam a sárkány egyik fejét...
Kép
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

MiszterQ írta:
hell írta:De jó neked, hogy van! :twisted: :D Áttértem trabi feszabra ha gondolod tartalékba eladom neked pici pénzért a sub-ee félét! :)
Nekem? :-k mert nekem kéne :D pü?
Na hoppá hoppá kivetted a neved a mondókámban akkor akár a tied is lehet! :twisted: Szabad prédán van...
Ja és persze irj bátran pü!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2014.02.25. 00:41-kor.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

MiszterQ írta:
hell írta:De jó neked, hogy van! :twisted: :D Áttértem trabi feszabra ha gondolod tartalékba eladom neked pici pénzért a sub-ee félét! :)
Nekem? :-k mert nekem kéne :D pü?
Na hoppá hoppá kivetted a neved a mondókámban akkor akár a tied is lehet! :twisted: Szabad prédán van...
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

"... de én szóltam. ..."
Alap szabály:
-1. pont - A moderátornak mindig igaza van.
-2. pont - Ha még sincs igaza, érvénybe lép az 1. pont. :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyula-bá írta:
KILL3R etz írta:... van töltésem alapjáraton is, összes fogyasztóval terhelve...
Vagy csak azt hiszed, hogy van ... :)
Próbáld ki: alapjáraton, az összes fogyasztóval terhelve, kösd le az aksit! Ha nem áll meg a moci akkor elhiszem, hogy van töltésed és nem csak azt jelzi a visszajelző!
Amúgy az idézetet megelőző mondatrészed nem reklám :?: , én annak látom.
Van multiméterem. :wink:
Amúgy tudomásom szerint nem tesz jót a töltőrendszernek, ha menet közben lekötjük az akksit, szóval ezt a próbát ha lehet kihagynám. :)

Az nem reklám, hanem a tapasztalatom leírása. De az, hogy minden hsz-ed arra van kihegyezve, hogy a saját motyód linkjét be tudd másolni, és azt promózni, az túlzás. Nem csak az én szememet szúrja, de én szóltam. Szeretném, ha figyelnél erre a jövőben.
Köszönöm!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

sub-ee írta: Vagy raksz bele egy robogó, mondjuk egy YAMAHA gyújtást, és nem kell még akku sem, illetve akkor is működik a motor, ha lemerül az akku. Ilyen módon:


Kép

Kép


Üdv.:Sub-ee
Bizony-bizony! :)
Ezt alá tudom támasztani:
Kép
TS powa!
Kép
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

hell írta:De jó neked, hogy van! :twisted: :D Áttértem trabi feszabra ha gondolod tartalékba eladom neked pici pénzért a sub-ee félét! :)
Nekem? :-k mert nekem kéne :D pü?
Relax, don't do it
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

KILL3R etz írta:
Gyula-bá írta: Alapjáraton nincs az a szabályozó amelyik, felkapcsolt tompítottal, képes biztosítani a töltést mert maga a dinamó (generátor) képtelen erre. A túltöltés, az elektro-mechanikus szabályozó esetében biztosan, beállítással, megakadályozható. Az elektronikus szabályozók többsége nem állítható.
A "megoldást" csak a lekapcsoló automatika ( http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=Arh596miBV ) vagy a menetfény alkalmazásában látom.
Érdekes, nekem a Sub-ee féle fesszabbal, meg Baki féle köteggel van töltésem alapjáraton is, összes fogyasztóval terhelve... Szóval lehet válogatni másoknál is megoldást keresve... :roll:

(Kicsit kezd sok lenni az önreklám Gyula-bá, kérlek fogd vissza magad ilyen téren, nem szeretnék moderálni...)
De jó neked, hogy van! :twisted: :D Áttértem trabi feszabra ha gondolod tartalékba eladom neked pici pénzért a sub-ee félét! :)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

KILL3R etz írta:... van töltésem alapjáraton is, összes fogyasztóval terhelve...
Vagy csak azt hiszed, hogy van ... :)
Próbáld ki: alapjáraton, az összes fogyasztóval terhelve, kösd le az aksit! Ha nem áll meg a moci akkor elhiszem, hogy van töltésed és nem csak azt jelzi a visszajelző!
Amúgy az idézetet megelőző mondatrészed nem reklám :?: , én annak látom.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyula-bá írta: Alapjáraton nincs az a szabályozó amelyik, felkapcsolt tompítottal, képes biztosítani a töltést mert maga a dinamó (generátor) képtelen erre. A túltöltés, az elektro-mechanikus szabályozó esetében biztosan, beállítással, megakadályozható. Az elektronikus szabályozók többsége nem állítható.
A "megoldást" csak a lekapcsoló automatika ( http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=Arh596miBV ) vagy a menetfény alkalmazásában látom.
Érdekes, nekem a Sub-ee féle fesszabbal, meg Baki féle köteggel van töltésem alapjáraton is, összes fogyasztóval terhelve... Szóval lehet válogatni másoknál is megoldást keresve... :roll:

(Kicsit kezd sok lenni az önreklám Gyula-bá, kérlek fogd vissza magad ilyen téren, nem szeretnék moderálni...)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

MiszterQ írta:... Van egy magyar elektronikusom meg egy gyári mechanikusom. Kis különbség van a 2 közt de a lényeg hogy alapjáraton világításon nincs töltés, nagy fordulaton meg túltölt
Alapjáraton nincs az a szabályozó amelyik, felkapcsolt tompítottal, képes biztosítani a töltést mert maga a dinamó (generátor) képtelen erre. A túltöltés, az elektro-mechanikus szabályozó esetében biztosan, beállítással, megakadályozható. Az elektronikus szabályozók többsége nem állítható.
A "megoldást" csak a lekapcsoló automatika ( http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=Arh596miBV ) vagy a menetfény alkalmazásában látom.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

sunbim írta:Dragsterek mekkora előgyujtással mennek? :-k https://www.youtube.com/watch?v=c1Z8VU2rDpQ
Egy dragster, kb 1cm-rel :D

Amúgy...
Valaki tud ajánlani normális fesszab.-ot? Van egy magyar elektronikusom meg egy gyári mechanikusom. Kis különbség van a 2 közt de a lényeg hogy alapjáraton világításon nincs töltés, nagy fordulaton meg túltölt.
Relax, don't do it
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Sziasztok!

Érdekes link!

DRL:

http://www.tuev-nord.de/de/service-info ... 104208.htm

Üdv: P.
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

Értem. Köszönöm a tanácsokat!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Fejes Attila írta:Üdv, az felől érdeklődnék, hogy a 6 voltos 250/1mz-n mit kell cserélni, hogy 12 voltos legyen? Illetve aki már csinált ilyet az okíthatna. Előre is köszi.
Vagy raksz bele egy robogó, mondjuk egy YAMAHA gyújtást, és nem kell még akku sem, illetve akkor is működik a motor, ha lemerül az akku. Ilyen módon:


Kép

Kép


Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Fejes Attila írta:Üdv, az felől érdeklődnék, hogy a 6 voltos 250/1mz-n mit kell cserélni, hogy 12 voltos legyen? ...
[-X "Cserélni" semmit sem kell, mert nem is lehet! :) Jó esetben sikerül valamilyen 12 V-os generátort bele faragni, nem egyszerű és drága mutatvány.
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

Üdv, az felől érdeklődnék, hogy a 6 voltos 250/1mz-n mit kell cserélni, hogy 12 voltos legyen? Illetve aki már csinált ilyet az okíthatna. Előre is köszi.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Az Mz-hez tervezett gyújtórendszer nem rég "ünnepelte" második
http://www.youtube.com/watch?v=tSOHb1C2TUk születésnapját.
Részletek a gyújtórendszerről: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég