Igen, ilyen nyilacska van az egyémen is...
Blokk
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Valóban, inkább erre hasonlít:Dreamer írta: Nem tudom, kép alapján nem azonos az ALMOT saját honlapján lévővel:
Persze új fejlesztés még lehet!
Gyűrű és dugó ügyben nem próbáltátok még Szegeden Sajtos urat?
http://sklep.almot.eu/czesci_motorowero ... 70_00.html
Ez a fura nyilacskás jelölés árulkodó. Lehet elküldöm a gyárnak a képet, hogy az Ő termékük-e...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Amiket néztem az ETZ-l megegyeznek a fotók. Kíváncsi leszek ki mondja meg a frankót mostmár!?
Szóval valami szaki esetleg véleményezhetné a dolgot. Mivel tuti látott már párat.
Szóval valami szaki esetleg véleményezhetné a dolgot. Mivel tuti látott már párat.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Nem tudom, kép alapján nem azonos az ALMOT saját honlapján lévővel:tiger1342 írta:Nah, megjött ma a cuccom végre! Doboz nélküli, de meg vagyok elégedve:
Súlyát otthon lemérem, de megvan a "van benne anyag" érzés.
Ha a felirat nem lézergravír lenne, simán gyárinak hinném. Persze majd kiderül mit csinál motorban...
Apropó: van ajánlott dugattyúgyűrű márka? Ambika van nekem felírva, gyűrűben lehet jó?
Persze új fejlesztés még lehet!
Gyűrű és dugó ügyben nem próbáltátok még Szegeden Sajtos urat?
Dreamer
Re: Blokk
Lóri írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy:
A berúgókar a motorkámon lefittyen... Gondolom eltört, vagy kiakadt a rugó. Miként lehet a dekli leszerelése után azt kicserélni? Le kell venni a kuplungot hozzá? Mz ES 125/1-ről van szó. Vagy valakinek tippje, ötlete, miért fittyen le szegényen?
Köszi: Lóri
Valószínű eltört a berugó kar rugója. Ehhez le kell venni a kuplung kosarat, majd a berugókar tengelyt és így tudod cserélni.
Re: Blokk
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy:
A berúgókar a motorkámon lefittyen... Gondolom eltört, vagy kiakadt a rugó. Miként lehet a dekli leszerelése után azt kicserélni? Le kell venni a kuplungot hozzá? Mz ES 125/1-ről van szó. Vagy valakinek tippje, ötlete, miért fittyen le szegényen?
Köszi: Lóri
Azt szeretném kérdezni, hogy:
A berúgókar a motorkámon lefittyen... Gondolom eltört, vagy kiakadt a rugó. Miként lehet a dekli leszerelése után azt kicserélni? Le kell venni a kuplungot hozzá? Mz ES 125/1-ről van szó. Vagy valakinek tippje, ötlete, miért fittyen le szegényen?
Köszi: Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
http://www.ebay.com/itm/Kolben-58-00-mm ... 1c2b7c255e
Az én dugattyúmat innen szerveztem.
Bocs, ha nem éled fel a link, nem tudom, hogyan kell csinálni...
Feléledt!
Még is csak tudom!
Az én dugattyúmat innen szerveztem.
Bocs, ha nem éled fel a link, nem tudom, hogyan kell csinálni...
Feléledt!
Még is csak tudom!
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Blokk
Hello
53,47 vagy 53,48 -as méretben is van, jobbacskának tűnik a megmunkálása, mint a Bertának, vagy az indiai vackoknak.
Rendben vannak a méretetei is, körbemérted már?
Ugye kúposnak kell lennie és ovalitásnak is kell benne lenni 1-2 tized mm nek, továbbá a szoknya résznek is kisebbnek kell lennie a névleges mérettől, 0,05- 0,1 mm-rel? Nagyjából
Anyaga? Használtál már korábban ilyen dugót?
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Blokk
Jobban megnézve nekem mégsem teljesen ugyan ilyen dugattyúm van....hell írta:Hol?K.Imi írta:Ugyanilyen dugattyút vettem tegnap én is 251-hez (lengyel gyártmány)
rmayer.hu-ról vettem
MZ ETZ 251e '89
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Blokk
Itt van előttem 3db BERTA dugó. Egyiknek sincs a palástján zsákfurat, és nincs felirat a belsejében.sub-ee írta:Ez nekem nagyon BERTA dugattyúnak néz ki, főleg a jelölés a belsejében. MIlyen dugattyúként vetted?tiger1342 írta:Nah, megjött ma a cuccom végre! Doboz nélküli, de meg vagyok elégedve:
Súlyát otthon lemérem, de megvan a "van benne anyag" érzés.
Ha a felirat nem lézergravír lenne, simán gyárinak hinném. Persze majd kiderül mit csinál motorban...
Apropó: van ajánlott dugattyúgyűrű márka? Ambika van nekem felírva, gyűrűben lehet jó?
Üdv.:Sub-ee
Az indiaira se hasonlít, mert abból is van egy..
Van egy rakás szemét dugattyúm, de rendes egy darab se.
http://www.belcord.hu/dugattyu-gyartas- ... 3godmk0Aog
ismeri valaki őket?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ez nekem nagyon BERTA dugattyúnak néz ki, főleg a jelölés a belsejében. MIlyen dugattyúként vetted?tiger1342 írta:Nah, megjött ma a cuccom végre! Doboz nélküli, de meg vagyok elégedve:
Súlyát otthon lemérem, de megvan a "van benne anyag" érzés.
Ha a felirat nem lézergravír lenne, simán gyárinak hinném. Persze majd kiderül mit csinál motorban...
Apropó: van ajánlott dugattyúgyűrű márka? Ambika van nekem felírva, gyűrűben lehet jó?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Ha van hozzá jó minőségben valahol. Azt hittem mindent ad majd vele... Postaköltség mennyi volt?tiger1342 írta:http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000135530hell írta:Meglehetősen szimpatikusnak tűnik. Honnan is lett rendelve végül is? És a gyűrűt egyebeket sajnálták?
Igen, ez csak magában van. Gyűrűt, csapszeget veszek bele, azt kapni...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000135530hell írta:Meglehetősen szimpatikusnak tűnik. Honnan is lett rendelve végül is? És a gyűrűt egyebeket sajnálták?
Igen, ez csak magában van. Gyűrűt, csapszeget veszek bele, azt kapni...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nah, megjött ma a cuccom végre! Doboz nélküli, de meg vagyok elégedve:
Súlyát otthon lemérem, de megvan a "van benne anyag" érzés.
Ha a felirat nem lézergravír lenne, simán gyárinak hinném. Persze majd kiderül mit csinál motorban...
Apropó: van ajánlott dugattyúgyűrű márka? Ambika van nekem felírva, gyűrűben lehet jó?
Súlyát otthon lemérem, de megvan a "van benne anyag" érzés.
Ha a felirat nem lézergravír lenne, simán gyárinak hinném. Persze majd kiderül mit csinál motorban...
Apropó: van ajánlott dugattyúgyűrű márka? Ambika van nekem felírva, gyűrűben lehet jó?
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
De azzal is kibékülünk, ha összedobsz nekünk egy emeletes tortát a bográcsban....MrDok írta:Szigorúan diétást?bluerider írta:Akkor a következő közös túránkra hozhatsz egy kis apró süteményt mester úr!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szigorúan diétást?bluerider írta:Akkor a következő közös túránkra hozhatsz egy kis apró süteményt mester úr!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Mondom én hogy mester. Cukrászmester.MrDok írta: Na ja, és az sem mester, csak látott már pár MZ-t..............
Amúgy cukrász....
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Na ja, és az sem mester, csak látott már pár MZ-t..............zsakfos írta:Ki a franc az a Dombai Károly?Larionov írta:Dombai Károly mester .
Itt olyat nem ismerünk,csak MrDok nevű mestert.
Amúgy cukrász....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
nemkiszsebi írta:hőtágulássub-ee írta: Remélem jól fogalmaztam, hirtelen nem jut eszembe a szakszó erre a mozgásra.Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ki a franc az a Dombai Károly?Larionov írta:Dombai Károly mester .
Itt olyat nem ismerünk,csak MrDok nevű mestert.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Csöpi
- Simsonos
- Hozzászólások: 78
- Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
- MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
- Tartózkodási hely: Balatonfenyves
Re: Blokk
K.Imi írta:http://aprod.hu/hirdetes/etz-kuplung-ID ... bb9970b0d5
A hirdetéshez semmi közöm, de MZA-s cuccok elég jók szerintem. (150es etz-hez mikor vettem láncot fogaskerekeket a blokkba azokkal nem volt gondom)
A fickó hirdetései között van egy gyári új főtengely is... ha meg van még
Köszönöm szépen a segítséget! A főtengelyt 18 ezerért méri, a lánc pedig 48 tagú TS-é, nekem sajna nem jó. MZA-s alkatrészeket hol tudok venni?
Üdv: Alter /Csöpi/
Re: Blokk
Mégsem lesz a főtengelynél sem C4-es. Megnéztem már mégegyszer, hogy milyen csapágyakat szedtem ki motorból, és mind C3-as volt, a főtengelycsapágy is. Dombai Károly mester tanácsát józan kis paraszti eszemmel átgondolva, arra a megállapításra jutottam, hogy tök mindegy miért rakott bele a gyár újkorában C4-est C3-as helyett, és bármire is lenne negatív hatással a C3-as azon ezek a használt blokkfelek,csapágyfészkek már túlvannak.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ezt sajnos nem tudom, váltóhoz normál C3 Koyokat raktam, de fémkosarasat. Gondolom a honlapjukon ki van írva...Larionov írta:Én is azért gondoltam, hogy legyen úgy ahogy a nagykönyvben meg van írva, mert a főtengelyem tiszta új. Mondta a srác akitől vettem, hogy szépen apránként, már az egész blokk fel van újítva. Egy FEZ gyártmányú főtengely van benne Yoko hajtókarral. Elvittem az esztergályoshoz megpörgetni, a 0,03mm-es cserehatárt meg sem közelíti, úgy néz ki tényleg új, nem sokat futhatott.tiger1342 írta: Én itt vettem C4-et főtengő mellé:
http://www.gordulo-simmering.hu/
Öszerakáskor bizony elég szoros volt, melegítve, gumikalapáccsal körbekocogtatva lett feszültség mentes. Én is a hőtágulás miatt vettem inkább ezeket, most még szerencsére elég fasza a főtengőm csapágy felülete, szeretném, ha így is maradna.
De végülis ebben a csapágykérdésben kompromisszumos megoldásra jutottam. A két 6306-os főtengelycsapágynak megkapja a C4-es műanyagkosarasat, had legyen úgy, ahogy a nagy könyvben meg van írva a kis drágaságomnak!
Váltócsapágyaknak meg műanyagkosaras C3-as Koyot rakok bele. Ugye a Koyonál a műanyagkosarat az FG jelöli? (Fiberglass: Üvegszál erősítésű poliamid kosár)
Ezt jól tudom?
Egyik helyen ezt írják:
L1 Réz masszív kosár
F1 Acél masszív kosár
G1 Egyrészes réz masszív kosár hengergörgős csapágyakhoz
G2 Csavarkosár kúpgörgős csapágyakhoz
J Acéllemez kosár
T1 Műanyag kosár
T2 Műanyag kosár
Forrás: http://www.confidenza.hu/NTNkatalogus/n ... aki_3.html
Re: Blokk
Én is azért gondoltam, hogy legyen úgy ahogy a nagykönyvben meg van írva, mert a főtengelyem tiszta új. Mondta a srác akitől vettem, hogy szépen apránként, már az egész blokk fel van újítva. Egy FEZ gyártmányú főtengely van benne Yoko hajtókarral. Elvittem az esztergályoshoz megpörgetni, a 0,03mm-es cserehatárt meg sem közelíti, úgy néz ki tényleg új, nem sokat futhatott.tiger1342 írta: Én itt vettem C4-et főtengő mellé:
http://www.gordulo-simmering.hu/
Öszerakáskor bizony elég szoros volt, melegítve, gumikalapáccsal körbekocogtatva lett feszültség mentes. Én is a hőtágulás miatt vettem inkább ezeket, most még szerencsére elég fasza a főtengőm csapágy felülete, szeretném, ha így is maradna.
Ugye a Koyonál a műanyagkosarat az FG jelöli? (Fiberglass: Üvegszál erősítésű poliamid kosár)
Ezt jól tudom?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az azért érdekes lenne, ha a szabvány így változna... (Bár én már semmin se lennék meglepve.)Larionov írta: Na mindegy nekiültem a netnek, végigbogarásztam a magyar, meg a német fórumokat, úgy látom mindenütt megy ez a kérdés évek óta, hogy akkor C3 vagy C4. Több helyen írták, hogy a DDR-es C4, nem a mai SKF C4 szabványnak felel meg. Egy német fórumon számszerüsítve is volt, hogy hány mikron a régi C4-nek a "kotyogása" és mennyi a mai C4-es csapágyé, meg hogy lényegében a régi C4-es a mai C3-asnak felel meg. OK, ezt így elfogadtam, köszönöm
Én itt vettem C4-et főtengő mellé:
http://www.gordulo-simmering.hu/
Öszerakáskor bizony elég szoros volt, melegítve, gumikalapáccsal körbekocogtatva lett feszültség mentes. Én is a hőtágulás miatt vettem inkább ezeket, most még szerencsére elég fasza a főtengőm csapágy felülete, szeretném, ha így is maradna.
Re: Blokk
Én már többször beszéltem ezt az öregemmel. Azt furcsáltuk, hogy míg a régebbi MZ-ken a blokkfelek összerakása után ki kellett hézagolni a főtengelyt, az ETZ-ken már nem ír ilyet. Azért nem értem ezt, mert ugye mind a jobb, mind a bal házfélben sima átmenő furat van a főtengelynek. Ebben van a 2 kis horony van a seeger gyűrűknek. Nem érezzük úgy, hogy ez század mm pontos lenne egymástól a két házfélben ez a két horony. Tehát végülis arra gondolunk, hogy ha a főtengely a felszerelt csapágyakkal x mm széles, akkor lehet hogy az összerakott blokkfelekben a 2 seeger távolsága meg x+0,2mm. A TS-eken, Trophykon ezt kellett hézagolókkal kiegyenlíteni. Namost arra gondoltunk, hogy lehet azért raktak c4-es csapágyakat bele, mert annak nagyobb az axiális, tengelyirányú mozgása is, és ki tudja dolgozni a hézagolás hiányát, hőtágulást, mindent, és még mindig marad "helye", nem pedig kicsit már feszülve fut a csapágy.sub-ee írta: Pontosan, az illesztés miatt is, a főtengely hajtókar és dugattyú súlyából adódó mozgását ki kell egyenlíteni, ugyanígy a váltónál is. Elsősorban a súly miatt volt C4, de tényleg felesleges!
Remélem jól fogalmaztam, hirtelen nem jut eszembe a szakszó erre a mozgásra.
Üdv.:Sub-ee
Persze ez csak elmélkedés. Mondjuk még azt sem értem, hogy lehet kapni a blokkfelek közé is tömítést. Ha jól tudom, gyárilag az sem volt, tehát akkor az már x+0,2mm+a tömítés vastagsága.
Na mindegy nekiültem a netnek, végigbogarásztam a magyar, meg a német fórumokat, úgy látom mindenütt megy ez a kérdés évek óta, hogy akkor C3 vagy C4. Több helyen írták, hogy a DDR-es C4, nem a mai SKF C4 szabványnak felel meg. Egy német fórumon számszerüsítve is volt, hogy hány mikron a régi C4-nek a "kotyogása" és mennyi a mai C4-es csapágyé, meg hogy lényegében a régi C4-es a mai C3-asnak felel meg. OK, ezt így elfogadtam, köszönöm
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
kiszsebi írta:hőtágulássub-ee írta: Remélem jól fogalmaztam, hirtelen nem jut eszembe a szakszó erre a mozgásra.Üdv.:Sub-ee
Bár szerintem nem erre gondolt "Sub kötőjel e e,, .
Majd gépésztechnikus társaink megmondják.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Na akkor egy kis felvilágosítás csapágy témában:
A C4 illesztés azért kell, mert a csapágyfészket rámelegítjük a csapágyra, a főtengelyt szintén belemelegítjük, és a két anyag "szorítása" eltünteti a csapágyhézagot, ami szükséges a tartós üzemhez.
Ha egy kicsit ki van verődve a csapágyfészek, esetleg a főtengelyen sem szorul már nagyon a csapágy, már nincs ez a kétirányú feszítés, és nem kell a lazább illesztésű csapágy.
Vagyis használt blokkban jó a C3 is. Főleg ha csak az van a boltban..............
A C4 illesztés azért kell, mert a csapágyfészket rámelegítjük a csapágyra, a főtengelyt szintén belemelegítjük, és a két anyag "szorítása" eltünteti a csapágyhézagot, ami szükséges a tartós üzemhez.
Ha egy kicsit ki van verődve a csapágyfészek, esetleg a főtengelyen sem szorul már nagyon a csapágy, már nincs ez a kétirányú feszítés, és nem kell a lazább illesztésű csapágy.
Vagyis használt blokkban jó a C3 is. Főleg ha csak az van a boltban..............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
hőtágulássub-ee írta: Remélem jól fogalmaztam, hirtelen nem jut eszembe a szakszó erre a mozgásra.Üdv.:Sub-ee
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Pontosan, az illesztés miatt is, a főtengely hajtókar és dugattyú súlyából adódó mozgását ki kell egyenlíteni, ugyanígy a váltónál is. Elsősorban a súly miatt volt C4, de tényleg felesleges!Dreamer írta:ŐŐŐ nem okoskodik, de nem csak a fordulatszám az egyetlen paraméter amiért C3-ast kell szerelni egy blokkba.sub-ee írta: Igen, az MZ blokkban az összes csapágy valóban C4-es! Felesleges C4-et berakni!
Nézz azért utána egy fordulat táblázatnak, C3-ra 25000RPM-et írnak amit tartósan elvisel, az MZ közel nem forog ennyit
Szóval a C3 tökéletes választás.
A váltóban a 6204 fémkosaras volt valamelyik évjáratban, valamelyikben meg műanyagos, ezt a mai napig nem tudom miért így csinálták, de lehet hogy Hans Regenkurt a blokk összerakásakor beletúrt a fiókba, és épp ez akadt a kezébe
Üdv.:Sub-ee
Remélem jól fogalmaztam, hirtelen nem jut eszembe a szakszó erre a mozgásra.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
ŐŐŐ nem okoskodik, de nem csak a fordulatszám az egyetlen paraméter amiért C3-ast kell szerelni egy blokkba.sub-ee írta: Igen, az MZ blokkban az összes csapágy valóban C4-es! Felesleges C4-et berakni!
Nézz azért utána egy fordulat táblázatnak, C3-ra 25000RPM-et írnak amit tartósan elvisel, az MZ közel nem forog ennyit
Szóval a C3 tökéletes választás.
A váltóban a 6204 fémkosaras volt valamelyik évjáratban, valamelyikben meg műanyagos, ezt a mai napig nem tudom miért így csinálták, de lehet hogy Hans Regenkurt a blokk összerakásakor beletúrt a fiókba, és épp ez akadt a kezébe
Üdv.:Sub-ee
Dreamer
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Larionov írta:Jah de én C4-es illesztésűt szeretnék venni bele, ahogy a szervizkönyv írja, Nyíregyházán bejártam a csapágyboltokat, de nincs és nem is tudnak rendelni.sub-ee írta: Ha jól emlékszem: KOYO 6306 2RS CC Igazából szinte minden normális csapágyboltban van készleten ahol KOYO-t forgalmaznak, én anno 2200Ft-ért vettem darabját.
Üdv.:Sub-ee
A németeknél az ebay-en, stb van, de észrevettem egy másik dolgot, ahogy kerestem a váltó csapágyainál a J jelölés mit takar.
Mind a magyar, mind a német szervízkönyv azt írja, hogy "A hajtómű számára műanyagkalitkás csapágyak kerülnek alkalmazásra: 6204 J C4, stb"
A német webshopokban meg azt olvasni, hogy a "J - Genieteter Stahlblechkäfig, kugelgeführt". Google fordításban "J szegecselt acél ketrecben labdát középre,"
Most akkor mi az igazság? A gyári blokkok váltójában műanyag, vagy szegecselt acélkosaras csapágyak voltak?
Tudom, hogy nem sokat oszt vagy szoroz, de veterános beállítottságú vagyok, és ha tudom, hogy a gyár ilyen csapágyakat szerelt a váltóba, akkor én is olyat rendelek.
Igen, az MZ blokkban az összes csapágy valóban C4-es! Felesleges C4-et berakni!
Nézz azért utána egy fordulat táblázatnak, C3-ra 25000RPM-et írnak amit tartósan elvisel, az MZ közel nem forog ennyit
Szóval a C3 tökéletes választás.
A váltóban a 6204 fémkosaras volt valamelyik évjáratban, valamelyikben meg műanyagos, ezt a mai napig nem tudom miért így csinálták, de lehet hogy Hans Regenkurt a blokk összerakásakor beletúrt a fiókba, és épp ez akadt a kezébe
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Blokk
Jah de én C4-es illesztésűt szeretnék venni bele, ahogy a szervizkönyv írja, Nyíregyházán bejártam a csapágyboltokat, de nincs és nem is tudnak rendelni.sub-ee írta: Ha jól emlékszem: KOYO 6306 2RS CC Igazából szinte minden normális csapágyboltban van készleten ahol KOYO-t forgalmaznak, én anno 2200Ft-ért vettem darabját.
Üdv.:Sub-ee
A németeknél az ebay-en, stb van, de észrevettem egy másik dolgot, ahogy kerestem a váltó csapágyainál a J jelölés mit takar.
Mind a magyar, mind a német szervízkönyv azt írja, hogy "A hajtómű számára műanyagkalitkás csapágyak kerülnek alkalmazásra: 6204 J C4, stb"
A német webshopokban meg azt olvasni, hogy a "J - Genieteter Stahlblechkäfig, kugelgeführt". Google fordításban "J szegecselt acél ketrecben labdát középre,"
Most akkor mi az igazság? A gyári blokkok váltójában műanyag, vagy szegecselt acélkosaras csapágyak voltak?
Tudom, hogy nem sokat oszt vagy szoroz, de veterános beállítottságú vagyok, és ha tudom, hogy a gyár ilyen csapágyakat szerelt a váltóba, akkor én is olyat rendelek.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha jól emlékszem: KOYO 6306 2RS CC Igazából szinte minden normális csapágyboltban van készleten ahol KOYO-t forgalmaznak, én anno 2200Ft-ért vettem darabját.Larionov írta:Esetleg nem emlékszel pontosan a csapágy típusjelölésére? Én kerestem a neten, hogy a Koyo hogyan jelöli a műanyagkosaras csapágyait, de nem találtam meg.sub-ee írta: KOYO-ban nekem is műanyagkosaras főtengely csapágyak vannak bent!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Meg tudom neked rendelni adott méretben, ha van rá igény!hell írta:A kép alapján nagyon szimpatikusnak tűnik sőt, már csak az a baj én nem foglalkoztam ezzel az ebay-s dolgokkal így a megrendelése a számomra annyira nem egyszerű...sub-ee írta:ALMOT dugyattyú ETZ 250-be, minden méretben:
http://www.ebay.com/itm/Kolben-kpl-68-9 ... 5d3626b860
Üdv.:Sub-ee
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A 70mm-es az 69,97m valójában! 0,03mm-es illesztés. Igazából a furat 70-es!Larionov írta:Dugattyúvásárlással kapcsolatban lenne egy kérdésem.
Valószínűleg nemrégiben lett felfúrva 70,00 mm-re a 250-es ETZ, amit vettem. A dugattyú mérete 69,98, viszont elég gyenge minőségű. Ezt szeretném megbízható minőségűre cserélni fúrás nélkül, csak azt nem tudom, hogy amiket 70-esként hirdetnek, azok valódi névleges mérete 69,98?
Vagy ezekből is van többféle illesztésű (69,97; 69,98; 69,99; 70,00; 70,01)?
Konkrétan erre a dugattyúra gondoltam.
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000089727
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Már megvan, meg is vettem neked!zudori írta:sub-ee írta:ALMOT dugyattyú ETZ 250-be, minden méretben:
http://www.ebay.com/itm/Kolben-kpl-68-9 ... 5d3626b860
Üdv.:Sub-ee
Nagyon szép!
Kereshetnél 58-asat is!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég