Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Dreamer írta:
popitty írta:Ezt az ETZ könyve írja? Mert nekem konkrétan az kell amit az ír. Egyébként a TS könyve sem ennyit ír ezért érdekel amit az ETZ ír.
Nem kevered a kompresszió aránnyal? Őszintén megmondom, én még nem olvastam javítási útmutatóban, vagy kezelési könyvben arról, hogy mennyi az ideális levegő / üzemanyag arány. Persze ez nem azt jelenti, hogy nincs. Átnéztem a Haynes könyvet, ott nem említik.

Köszi. Nem keverem a TS könyve írja a keverési arány 15:1. Azért kellene tudnom az ETZ-ét mert megpróbálkozom egy ETZ karbicsekkel és előtte körbe járom a témát. Annak ugyanis a súber része más méretű és szeretném kikövetkeztetni működne - e a TS-en
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

popitty írta:Ezt az ETZ könyve írja? Mert nekem konkrétan az kell amit az ír. Egyébként a TS könyve sem ennyit ír ezért érdekel amit az ETZ ír.
Nem kevered a kompresszió aránnyal? Őszintén megmondom, én még nem olvastam javítási útmutatóban, vagy kezelési könyvben arról, hogy mennyi az ideális levegő / üzemanyag arány. Persze ez nem azt jelenti, hogy nincs. Átnéztem a Haynes könyvet, ott nem említik.
Dreamer
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Ezt az ETZ könyve írja? Mert nekem konkrétan az kell amit az ír. Egyébként a TS könyve sem ennyit ír ezért érdekel amit az ETZ ír.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

popitty írta:Van valaki aki már elolvasott egy ETZ 150-es gépkönyvet? Ha igen akkor meg tudja mondani, mit ír a porlasztóban a levegő és üzemanyag elméletileg ideális keverési arányáról. Pl.: 10:1 vagy 15:1.
Ottó motornál 14,7:1.
Dreamer
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Van valaki aki már elolvasott egy ETZ 150-es gépkönyvet? Ha igen akkor meg tudja mondani, mit ír a porlasztóban a levegő és üzemanyag elméletileg ideális keverési arányáról. Pl.: 10:1 vagy 15:1.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Dreamer írta:
Dreamer írta:Velem valami van, mert sem az itthoni gépen, se telefonon, se tableten nem nyilik.

Nem tenne fel valaki nekem valami megosztasra?
Köszi a segítséget! :( Egyébként az volt a baj, hogy rossz a kiterjesztése az állománynak, nem zip hanem rar. Erre átnevezve megnyílt.
Jaa, akkor neked nincs Winrar a gépeden, hanem csak a Windows-os alap tömörítő progi és az csak .zip-et tud kezelni, .rar-t nem.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Dreamer írta:Velem valami van, mert sem az itthoni gépen, se telefonon, se tableten nem nyilik.

Nem tenne fel valaki nekem valami megosztasra?
Köszi a segítséget! :( Egyébként az volt a baj, hogy rossz a kiterjesztése az állománynak, nem zip hanem rar. Erre átnevezve megnyílt.
Dreamer
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Az két különböző alkatrész!

A súber az súber, a súbertű pedig súbertű. Te a súbertűt nézegetted.

Kopott súber miatt szívhat falsot. A sűbertű a működésénél fogva mindig falsol. :mrgreen:
A tű nem lehet hibás a nem beállítható alapjárat miatt.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2014.01.07. 20:06-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gábor84 írta:találtam egy oldalt ahol 12.000 forint egy új karbi lehet megpróbálkozom vele.
Az alapjárat csavarra vonatkozó kérdésem az a alapokról való beállításra vonatkozott. Mikor elkezdem keresgélni a lehető legoptimálisabb pontot. Pontosabban amikor elkezdem. Légcsavar teljesen be majd vissza 1.5-2 fordulat az ok ezt értem. CSak az alapjáratival mit csináljak ilyenkor? Tekerjem be teljesen vagy csak addig amíg nem kezdi el megemelni a tolattyút?
Nekem is utángyártott taiwani karbim van és tökéletesen működik, masszív jól állítható darab. 3000-km óta használom. Annyi, hogy azért be kell állítani rendesen az úszószintet, meg a fúvókákat normálisra cserélni benne. Pl. nekem a szívató fúvóka 120-as volt benne a 70 helyett.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

bambi írta:
Gábor84 írta:Most ahogy nézegettem a dolgokat vettem észre, hogy a súbertű nem szimmetrikus. Ahogy forgatom én kicsit ferdének nézem. szóval lehet megvan a hiba forrása...
A tűnél nem szívhat falsott.
Gondolom a súberre gondolt, nem a tűre.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gábor84 írta:Most ahogy nézegettem a dolgokat vettem észre, hogy a súbertű nem szimmetrikus. Ahogy forgatom én kicsit ferdének nézem. szóval lehet megvan a hiba forrása...
A tűnél nem szívhat falsott.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Ezt szemre szoktam betekerni(gondolom nem csak én) kb. annyira amennyivel korábban jól működött.Ha kb. 1cm van a ház és a csavar feje közt ott már működnie kell innen tudsz finomítgatni.Teljesen nem érdemes betekerni,ha meg épp,hogy emel az meg kevés.
Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 »

találtam egy oldalt ahol 12.000 forint egy új karbi lehet megpróbálkozom vele.
Az alapjárat csavarra vonatkozó kérdésem az a alapokról való beállításra vonatkozott. Mikor elkezdem keresgélni a lehető legoptimálisabb pontot. Pontosabban amikor elkezdem. Légcsavar teljesen be majd vissza 1.5-2 fordulat az ok ezt értem. CSak az alapjáratival mit csináljak ilyenkor? Tekerjem be teljesen vagy csak addig amíg nem kezdi el megemelni a tolattyút?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gábor84 írta:Most ahogy nézegettem a dolgokat vettem észre, hogy a súbertű nem szimmetrikus. Ahogy forgatom én kicsit ferdének nézem. szóval lehet megvan a hiba forrása...
Biztos, hogy az lesz a hiba forrása. Túlméretes súbert nem hiszem, hogy kapsz, így marad egy jobb állapotú karbi vásárlása. 250-eshez elég sok helyen látni használt karburátort. Az alapjárati fordulatszám csavart meg úgy állítsd be, hogy ne álljon le a motor, de még határozottan pöfögjön. 1200-1500-as fordulatszámot ideális választani. De kopott karbinál majdnem lehetetlen ezt normálisan beállítani.
Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 »

Most ahogy nézegettem a dolgokat vettem észre, hogy a súbertű nem szimmetrikus. Ahogy forgatom én kicsit ferdének nézem. szóval lehet megvan a hiba forrása...
Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 »

Gábor84 írta:
allllli írta:A kikopott "levegő tolattyú" vagyis a súber mellett szívhat fals levegőt. Ha a súberház is ki van kopva, akkor csak másik karbi a megoldás....nekem is ez vot.

Köszönöm megnézem majd ezt is. Egy olyan kérdésem van, hogy ha be akarom állítani a karbit csak annyit írnak a kezdetekhez, hogy tekerjem be teljesen a levegőcsavart majd 1.5-2 fordulatot ki és így már működnie kell. De mi a helyzet az alapjárat csavarral? Azt is tekerjem be teljesen?

Megpróbáltam most egy olyat, hogy a tolattyút beraktam a helyére de elforgatva kicsit, hogy ne tudjon teljen a helyére csúszni. Egy minimális oldalirányú mozgása van. Hézagmérővel nézve az egy tizedes lapkát még be tudtam dugni a kettő közé. Az1.5 tizedes már nem ment de ez lehet a görbület miatt volt.
Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 »

allllli írta:A kikopott "levegő tolattyú" vagyis a súber mellett szívhat fals levegőt. Ha a súberház is ki van kopva, akkor csak másik karbi a megoldás....nekem is ez vot.

Köszönöm megnézem majd ezt is. Egy olyan kérdésem van, hogy ha be akarom állítani a karbit csak annyit írnak a kezdetekhez, hogy tekerjem be teljesen a levegőcsavart majd 1.5-2 fordulatot ki és így már működnie kell. De mi a helyzet az alapjárat csavarral? Azt is tekerjem be teljesen?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

A kikopott "levegő tolattyú" vagyis a súber mellett szívhat fals levegőt. Ha a súberház is ki van kopva, akkor csak másik karbi a megoldás....nekem is ez vot.
Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 »

Patrik írta:
Gábor84 írta:Nálam is működik a link. Tegnap szétkaptam a karbit egy biztos, úszót cserélni kell mert nem megfelelő rajta a forrasztás. Továbbá kopottnak tűnik kicsit a súbertű is. Amúgy a fúvókák jónak tűnnek. Számjelölésük megfelelő. A benzint elzáró szelep (nem tudom mi a neve) az elég kopottnak néz ki. Repedést sehol nem észleltem így továbbra is rejtély hol kaphat plussz levegőt
A járatokat kompreszorral vagy fújtatóval átfújkáltad?
Amíg azok nem teljesen tiszták esélytelen normálisan beállítani a karbit hiába tiszta minden más.
A tűszelep a ha elzár rendesen,magyarán ha nem ömlik a benzin a túlfolyón és ki is nyit akkor nem számít,hogy kopott.
Még nem fújkáltam át, csak szétszedtem megnézni megfelelő méretűek e a dolgok. Kipróbáltam fejtetőre állított karbinál, hogy belefújtam és akkor nem hallottam sziszegést sem tehát elvileg jól zár ám egy kevés nafta mégis kicsorog a túlfolyón. Bár az lehet csak kirázkódik a jó fajta magyar utak utak miatt. Szerintem veszek egy garnitúrát a bele való dolgokból aztán meglátom mi fog történni.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Velem valami van, mert sem az itthoni gépen, se telefonon, se tableten nem nyilik.

Nem tenne fel valaki nekem valami megosztasra?
Dreamer
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Gábor84 írta:Nálam is működik a link. Tegnap szétkaptam a karbit egy biztos, úszót cserélni kell mert nem megfelelő rajta a forrasztás. Továbbá kopottnak tűnik kicsit a súbertű is. Amúgy a fúvókák jónak tűnnek. Számjelölésük megfelelő. A benzint elzáró szelep (nem tudom mi a neve) az elég kopottnak néz ki. Repedést sehol nem észleltem így továbbra is rejtély hol kaphat plussz levegőt
A járatokat kompreszorral vagy fújtatóval átfújkáltad?
Amíg azok nem teljesen tiszták esélytelen normálisan beállítani a karbit hiába tiszta minden más.
A tűszelep a ha elzár rendesen,magyarán ha nem ömlik a benzin a túlfolyón és ki is nyit akkor nem számít,hogy kopott.
Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 »

Nálam is működik a link. Tegnap szétkaptam a karbit egy biztos, úszót cserélni kell mert nem megfelelő rajta a forrasztás. Továbbá kopottnak tűnik kicsit a súbertű is. Amúgy a fúvókák jónak tűnnek. Számjelölésük megfelelő. A benzint elzáró szelep (nem tudom mi a neve) az elég kopottnak néz ki. Repedést sehol nem észleltem így továbbra is rejtély hol kaphat plussz levegőt
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Dreamer írta: Csak nekem nem mukodik a link?
Nálam jó!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

MrDok írta:
Gábor84 írta: Igen már kaptam cikket ami tökéletesen érthető. Ezt a tolómérőzést csak próbának szánom mert lehet más baja is van sőt biztos. Ugyanis ha a levegőcsavart teljesen betekerem akkor sem áll le pedig olyankor le kellene fulladnia.
Üdv!
Ha már megszólíttattam: a karbi állítása az a művelet amit nem lehet szabvány értékek alapján végezni az MZ-nél!
Szem és fül kell még a szükséges szerszámok mellé, és egy kis gyakorlat sem árt, és még így sem biztos a tökéletes eredmény!
A betekert alapjárati levegőcsavar mellett járó motor csak annyit bizonyít, hogy a karbi súbere mellett kap annyi levegőt ami kell neki........... kopott karbinál semmi jelentősége, vagyis annyi van, hogy adhatsz neki egy kicsit nagyobb alapjárati fúvókát.
Mielőtt nekiállsz a szerelésnek: http://manualedereparatie.info/manuale/ ... e.info.zip
csak ezt találtam most hirtelen, szóval keress és olvass!
Csak nekem nem mukodik a link?
Dreamer
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Hozzávetőleg 1 óra alatt le kell folynia a teljes tartálymennyiségnek. Teletanknál értendő!

Ha ettől kevesebb, lehet el van dugulva a csap, vagy a szuszogó furat a tanksapkán.

Üdv :)
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Van valami mérték arra, hogy mennyi benzinnek kell minimum időegység alatt kifolynia a tankból?
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Gábor84 írta:Hamarosan úgyis leszerelem a teljes karbit , hogy átpucoljam.
Lehet ezzel kellett volna kezdeni :) és utána a beállítással küszködni.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 »

MrDok írta:
Gábor84 írta: Igen már kaptam cikket ami tökéletesen érthető. Ezt a tolómérőzést csak próbának szánom mert lehet más baja is van sőt biztos. Ugyanis ha a levegőcsavart teljesen betekerem akkor sem áll le pedig olyankor le kellene fulladnia.
Üdv!
Ha már megszólíttattam: a karbi állítása az a művelet amit nem lehet szabvány értékek alapján végezni az MZ-nél!
Szem és fül kell még a szükséges szerszámok mellé, és egy kis gyakorlat sem árt, és még így sem biztos a tökéletes eredmény!
A betekert alapjárati levegőcsavar mellett járó motor csak annyit bizonyít, hogy a karbi súbere mellett kap annyi levegőt ami kell neki........... kopott karbinál semmi jelentősége, vagyis annyi van, hogy adhatsz neki egy kicsit nagyobb alapjárati fúvókát.
Mielőtt nekiállsz a szerelésnek: http://manualedereparatie.info/manuale/ ... e.info.zip
csak ezt találtam most hirtelen, szóval keress és olvass!
Köszönöm áttanulmányozom ezt is. Hamarosan úgyis leszerelem a teljes karbit , hogy átpucoljam.Majd megpróbálkozom lehet egy felujjító készlettel. Ha akkor sem lesz változás akkor elviszem esz szakemberhez.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gábor84 írta: Igen már kaptam cikket ami tökéletesen érthető. Ezt a tolómérőzést csak próbának szánom mert lehet más baja is van sőt biztos. Ugyanis ha a levegőcsavart teljesen betekerem akkor sem áll le pedig olyankor le kellene fulladnia.
Üdv!
Ha már megszólíttattam: a karbi állítása az a művelet amit nem lehet szabvány értékek alapján végezni az MZ-nél!
Szem és fül kell még a szükséges szerszámok mellé, és egy kis gyakorlat sem árt, és még így sem biztos a tökéletes eredmény!
A betekert alapjárati levegőcsavar mellett járó motor csak annyit bizonyít, hogy a karbi súbere mellett kap annyi levegőt ami kell neki........... kopott karbinál semmi jelentősége, vagyis annyi van, hogy adhatsz neki egy kicsit nagyobb alapjárati fúvókát.
Mielőtt nekiállsz a szerelésnek: http://manualedereparatie.info/manuale/ ... e.info.zip
csak ezt találtam most hirtelen, szóval keress és olvass!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 »

horhaus írta:
Gábor84 írta:Sziasztok!

Egy fura kérésem lenne. Mivel nem tudom megfelelően belőni a karburátoromat (etz 250) ezért megtenné valaki, hogy tolómérővel leméri a saját motorján a beállító csavarok betekerésének mértékét? Tudom minden motor egyedi beállítást igényel de így talán lesz egy jó kiindulási pontom.


Szia
Tényleg fura kérdés, és nem is biztos hogy működik. Szerintem biztosabb módszer a levegő csavar tökig be aztán másfél fordulat ki, és ott már be kéne indulnia. aztán indulhat az állítgatás. Nagyon jó cikkek vannak a pontos leírással, csak most nem ugrik be hirtelen hogy hol. (pl szocimotoros/szervíz ha szabad ezt itt reklámozni/
Biztosan jön MRDok vagy valaki más hozzáértő aki ad tanácsot. Én a tolómérőzést elvetném.
sok sikert.
Igen már kaptam cikket ami tökéletesen érthető. Ezt a tolómérőzést csak próbának szánom mert lehet más baja is van sőt biztos. Ugyanis ha a levegőcsavart teljesen betekerem akkor sem áll le pedig olyankor le kellene fulladnia.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Gábor84 írta:Sziasztok!

Egy fura kérésem lenne. Mivel nem tudom megfelelően belőni a karburátoromat (etz 250) ezért megtenné valaki, hogy tolómérővel leméri a saját motorján a beállító csavarok betekerésének mértékét? Tudom minden motor egyedi beállítást igényel de így talán lesz egy jó kiindulási pontom.


Szia
Tényleg fura kérdés, és nem is biztos hogy működik. Szerintem biztosabb módszer a levegő csavar tökig be aztán másfél fordulat ki, és ott már be kéne indulnia. aztán indulhat az állítgatás. Nagyon jó cikkek vannak a pontos leírással, csak most nem ugrik be hirtelen hogy hol. (pl szocimotoros/szervíz ha szabad ezt itt reklámozni/
Biztosan jön MRDok vagy valaki más hozzáértő aki ad tanácsot. Én a tolómérőzést elvetném.
sok sikert.
Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 »

Sziasztok!

Egy fura kérésem lenne. Mivel nem tudom megfelelően belőni a karburátoromat (etz 250) ezért megtenné valaki, hogy tolómérővel leméri a saját motorján a beállító csavarok betekerésének mértékét? Tudom minden motor egyedi beállítást igényel de így talán lesz egy jó kiindulási pontom.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Köszi! Naná hogy teljesen szétszedem és át takarítom a felszerelés előtt.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

RR_ZOZY írta:Hell: Én nem vettem észre, hogy el lett volna vágva :-k

Dreamer: Az rendben hogy ahány motor, annyi beállítást kíván, de én szeretnék valamiből kiindulni, tiszta sor, hogy a hangolás nem lesz egyszerű. Majd abból indulok ki ahogy most van (ahogy a gyári zacskóból kiszedtem). Amúgy eredeti német.

Szocis cikket ismerem, de azért köszi ;-)
Hogy infoehseged enyhitsem turtam Neked gyari adatokat:

84/30/110A - Vergaser 84-2

engine model ETZ/251 und 301_
stroke 2_
cylinder 1_
Main jet 44-051/118_
pilot jet 44-353/45_
needle jet / mixing tube 45-196/2,72 / 145-434_
jet needle 46-290-4E1_
position (jet needle) 2_ (tu allasa)
float needle 47-968_
air regulation jet 50-039-101_ open 1 - 1/4 (levego keverek csavar)

Sok sikert!

... Jut eszembe, en minden uj karbit szeszedek csontra, levegovel es fektisztitoval at szoktam tisztitani, mert megelepo mennyisegu forgacs szokott tavozni! Sok esetben a beallitast is akadalyozza!

Valamint szemre szoktam alaposan vetelezni, gyari ontesi pontatlansagot egyebeket ilyenkor meg siman lehet orvosolni!
Dreamer
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hell: Én nem vettem észre, hogy el lett volna vágva :-k

Dreamer: Az rendben hogy ahány motor, annyi beállítást kíván, de én szeretnék valamiből kiindulni, tiszta sor, hogy a hangolás nem lesz egyszerű. Majd abból indulok ki ahogy most van (ahogy a gyári zacskóból kiszedtem). Amúgy eredeti német.

Szocis cikket ismerem, de azért köszi ;-)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezt én is említettem annak idején hátha tud valaki valami beállítást, de nem jött rá válasz...
Amúgy a tű tartó kis lemez az gyárilag van elvágva ahol fogja a tűt?
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

RR_ZOZY írta:Hali!

Kis segítséget kérnék BING 84 karburátor beállításához, konkrétan mi a csavarok gyári állása? Vagy cikknek is örülnék. Be szeretném hangolni mire indul a szezon ;-)

Köszi előre is.
Szerintem felesleges a gyari beallitast eroltetni, mert ahany kopott motor annyi beallitas. A Bing pedig eredeti, vagy kinai, mennyire kopott, stb, stb. Itt, vagy a szocin van cikk a beallitasrol, az alapjan be lehet allitani!
Dreamer
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hali!

Kis segítséget kérnék BING 84 karburátor beállításához, konkrétan mi a csavarok gyári állása? Vagy cikknek is örülnék. Be szeretném hangolni mire indul a szezon ;-)

Köszi előre is.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem, mert úgy pont a szivató lényegét veszted el. (dúsítás)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Hideg indítás során a szívatót és a gázt egyszerre használni nem ajánlott?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Akkor ezek szerint jobban megéri 98-ast tankolni?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

telectronic írta:
KILL3R etz írta:Ott inkább hátszél volt, mint prémium benzin... :wink: :lol:
Kár, hogy csak akkor van hátszél amikor 98-as van benne, mert akkor 95-el is jobban tudnék menni, és olcsóbb is lenne :)
A 95-ös benzint hígítják a legjobban sajnos :(
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: telectronic »

KILL3R etz írta:Ott inkább hátszél volt, mint prémium benzin... :wink: :lol:
Kár, hogy csak akkor van hátszél amikor 98-as van benne, mert akkor 95-el is jobban tudnék menni, és olcsóbb is lenne :)
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ott inkább hátszél volt, mint prémium benzin... :wink: :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Szőke Roland írta:100-as oktánszámú benzinnel valaki hajtotta már a gépet? Tapasztalat róla?
omv 98-astól az enyém rakéta lett. (M0 kis lejtőn 140), míg a lukoilos 95östől 105 a vége.

A 100-as kb. 40 Ft-al drágább és annyival nem jobb.
Szerintem a 98-as ár/érték aránya a legjobb.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha gyári a henger/hengerfej, akkor semmi értelme. Már a 95-ös is túlzás bele. (86-os oktánszámra lett kitalálva)

A prémiumbenzinnek egy előnye lehet, hogy a benne lévő adalékok feloldják a lerakódásokat a karbiból. Bár ez lehet hátrány is ugye... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Szőke Roland
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland »

100-as oktánszámú benzinnel valaki hajtotta már a gépet? Tapasztalat róla?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Unokatesóm talált egy melléképület háta mögött egy Mz Ts 125 karburátort. Vasakat pakoltak és közötte találta. Legalább a 90 es évek elejétől volt ott esőben, hóban. Kiszedtem a pókot a súberházból és szétszereltem. Meglepődve tapasztaltam, hogy a belseje teljesen ép. Úszó, fúvókák, tűszelep. Még a súberház is annak tűnik csak koszos. Jó relikvia lesz :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

KILL3R etz írta:
pempelli írta:
Az van ráírva kőolaj származékoktól kis mértékben duzzad.
Nekem nagy mértékben szétesett, és kis mértékben eltömte a fúvókáimat. :wink: :D

De ha gondolod, próbáld ki...
Nekem arra kellene hogy a hondámon az úszóháznál van egy tömítés horonyban abba tettem új tömítést de nem kaptam bele illőt csak nagyobbat és ki kellett vágnom egy 2 cm-es darabot.
Na ide kellene ahol összeér hogy folytonos legyen a tömítés 1 pötty karbinként.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

pempelli írta:
Az van ráírva kőolaj származékoktól kis mértékben duzzad.
Nekem nagy mértékben szétesett, és kis mértékben eltömte a fúvókáimat. :wink: :D

De ha gondolod, próbáld ki...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég