Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

PGabor írta:Sziasztok!kis segítségre lenne szükségem. ...A kérdésem az lenne hogyan tudom kimérni mi romlott el, hogy ne kelljen megvásárolni minden alkatrészt csak azt ami rossz vagy elromlott.
A tejes ellenőrzési folyamatot megnézheted (sajna csak német szöveggel) itt: http://www.youtube.com/watch?v=4CVD_LIlr0c
PGabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.07.08. 19:00
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: PGabor »

Mi van akkor ha az egyenirányító vagy a fölötte levő kis trafó megy tönkre valaki tudja ezt?
PGabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.07.08. 19:00
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: PGabor »

Sziasztok!kis segítségre lenne szükségem.A töltésjelző lámpám nem alszik el beindítás után, hála istennek még hazaértem a munkahelyemről vele 15 km-röl.A kérdésem az lenne hogyan tudom kimérni mi romlott el, hogy ne kelljen megvásárolni minden alkatrészt csak azt ami rossz vagy elromlott.Kontakt hibára gyanakodtam ezért minden csatlakozást megnéztem megpucoltam kontaktspry-vel befújtam, de nem történt változás.Van ötletetek hol kezdjem és hogyan hogy a hibás alkatrészt megtaláljam? A szénkefák és a kommutátorok rendben csatlakozások biztosítékok is.Mi lett vele nem tudom.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Gábor
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Beszélnek itt helyettem is. :D Szóval majd ha etz 250 lemennek jó sokat(sok ezret és sok évet mondjuk azért minden gond nélkül többre godolok mint 10) majd az számít. A 40-50 évet meg hanyagoljuk azért nem kell itt ennyire nagy szavakkal dobálózni... Persze a jawa és egyebek nem érdekelnek egy MZ fórumon vagyunk. Lehet csavarni a szavak világnak, de majd akiknek megvan majd beszélnek azoknak majd hiszek...
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

KILL3R etz írta:Ha van egy kínai elemlámpám, ami megvan 7 éve, de csak 2x kapcsoltam be, és még működik, ...
Biztos lehetsz benne, hogy nem működik. :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Inkább a megtett km ami releváns adat. Ha van egy kínai elemlámpám, ami megvan 7 éve, de csak 2x kapcsoltam be, és még működik, akkor az bizonyíték a megbízhatóságra? :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:... Persze tartósteszt még nem volt ...
Erről már beszéltünk, nem tudom, hogy nálad mi számít "tartósnak" (azt még nem árultad el), azt viszont igen, hogy a saját példányom (nyilván valóan az a legöregebb) 2007 óta (7 szezon) folyamatosan működik.
A legöregebb "haveri" példányok 5 szezont mentek, a többi összesen több százezer km hiba mentes futásteljesítményt tud maga mögött . Véleményem szerint ez bőven elég "tartós teszt", persze lehet arra várni, hogy 40-50 év múlva mi lesz a helyzet csak akkor közülünk már nagyon kevesen (én biztosan nem) fognak nyilatkozni, valószínűleg Te sem leszel kíváncsi. :D
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

PGabor írta:Sziasztok!kis segítségre lenne szükségem.A töltésjelző lámpám nem alszik el beindítás után, hála istennek még hazaértem a munkahelyemről vele 15 km-röl.A kérdésem az lenne hogyan tudom kimérni mi romlott el, hogy ne kelljen megvásárolni minden alkatrészt csak azt ami rossz vagy elromlott.Kontakt hibára gyanakodtam ezért minden csatlakozást megnéztem megpucoltam kontaktspry-vel befújtam, de nem történt változás.Van ötletetek hol kezdjem és hogyan hogy a hibás alkatrészt megtaláljam?
Segítségeteket előre is köszönöm.

Gábor
A generátor forgórészen a kommutátor csúszógyűrűk rendben vannak? (2db)
És a két szénkefe, nem kopott el vagy hozzáér rendesen?
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

PGabor írta:Sziasztok!kis segítségre lenne szükségem.A töltésjelző lámpám nem alszik el beindítás után, hála istennek még hazaértem a munkahelyemről vele 15 km-röl.A kérdésem az lenne hogyan tudom kimérni mi romlott el, hogy ne kelljen megvásárolni minden alkatrészt csak azt ami rossz vagy elromlott.Kontakt hibára gyanakodtam ezért minden csatlakozást megnéztem megpucoltam kontaktspry-vel befújtam, de nem történt változás.Van ötletetek hol kezdjem és hogyan hogy a hibás alkatrészt megtaláljam?
Segítségeteket előre is köszönöm.

Gábor
A szénkefék rendben vannak?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyula-bá írta:
hell írta:Ha egyáltalán az elektronikának van baja. Ha igen akkor szerintem tranzisztor! Eszi őket elég szépen... De nem fikázni kell itt hanem csinálni egy nála jobbat és akkor majd elválik úgymond, hogy "ki a fasza gyerek"! :D
Nem "fikáztam" senkit.
Jobb vagy nem azt döntse el más, egy dolog biztos három év alatt sok-sok példány közül egy sem adta meg magát! :D Nyugodtan kételkedhetsz, jogod van hozzá.
Természetesen jogom van hozzá és élek is vele mint ezzel sokan mások is így vagyunk! :D Sok gúnyolódás lement itt az utobbi időben az egyértelmű. Nem mintha nem örültünk volna neki így legalább megvolt a motiválás. :D Persze tartósteszt még nem volt így majd utánna ha lesz el lehet mondani ki a király. :D :D
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Ha egyáltalán az elektronikának van baja. Ha igen akkor szerintem tranzisztor! Eszi őket elég szépen... De nem fikázni kell itt hanem csinálni egy nála jobbat és akkor majd elválik úgymond, hogy "ki a fasza gyerek"! :D
Nem "fikáztam" senkit.
Jobb vagy nem azt döntse el más, egy dolog biztos három év alatt sok-sok példány közül egy sem adta meg magát! :D Nyugodtan kételkedhetsz, jogod van hozzá.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyula-bá írta:
sexi22 írta:... még nem kaptam tőle visszajelzést.Remélem rájön a hiba okára.
Kíváncsi vagyok (talán mások is) az eredményre. Ha lehet írd meg.
Ha egyáltalán az elektronikának van baja. Ha igen akkor szerintem tranzisztor! Eszi őket elég szépen... De nem fikázni kell itt hanem csinálni egy nála jobbat és akkor majd elválik úgymond, hogy "ki a fasza gyerek"! :twisted: :D
PGabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.07.08. 19:00
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: PGabor »

Sziasztok!kis segítségre lenne szükségem.A töltésjelző lámpám nem alszik el beindítás után, hála istennek még hazaértem a munkahelyemről vele 15 km-röl.A kérdésem az lenne hogyan tudom kimérni mi romlott el, hogy ne kelljen megvásárolni minden alkatrészt csak azt ami rossz vagy elromlott.Kontakt hibára gyanakodtam ezért minden csatlakozást megnéztem megpucoltam kontaktspry-vel befújtam, de nem történt változás.Van ötletetek hol kezdjem és hogyan hogy a hibás alkatrészt megtaláljam?
Segítségeteket előre is köszönöm.

Gábor
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sexi22 írta:... még nem kaptam tőle visszajelzést.Remélem rájön a hiba okára.
Kíváncsi vagyok (talán mások is) az eredményre. Ha lehet írd meg.
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Gyula-bá írta:
sub-ee írta:... szerintem így gondolt a srác!
Üdv.:Sub-ee
Egy elvarratlan száll, avagy ennyit a "segítség" nyújtásról:

sexi22, 2013.12.21.11.35.
"… HELP
Most vásárolt kalapács vezérlésű elektronikus gyújtás hiba:
Még a múlt héten álltam be a mocival a garázsba még semmi hiba nem volt,tegnap indítottam volna és semmi nem indul. …"

sub-ee, 2013.12.21.18.07.
"… A gyújtásodban állandóan zárva van a tranzisztor, így az 1-es ponton állandó testet kap, és nem jön létre a szikra a motor forgásakor!
Elvileg ha kiveszed a gyertyát és rárakod a hengerfejre (hogy lásd a szikrát), a gyújtás rákapcsolásakor lesz egyetlen egy darab szikrád, és utána semmi.
Hol vásároltad a gyújtást, vagy kitől? …"

sexi22, 2013.12.21.18.15
"…- töl vásároltam a gyujtást.ÉS te csináltad asszem. "

Megpróbáltam finoman jelezni, nem csak én, hogy a válasz hülyeség …

Gyula-bá 2013.12.21.20.18. "… nem értem, akkor hogyan lehetséges az amit a barátunk leírt …"

- én ugyan kaptam egy elkerülő választ, lásd fent, de sexi22 barátunk azóta is várja, két hete, a segítségedet! -Esetleg az " Az örök szikra örzője" úgy értendő, hogy a "titkot" megtartod magadnak ?
Már közben elküldtem sub-nak a gyújtást csak valószínű még nem kapta meg mert még nem kaptam tőle visszajelzést.Remélem rájön a hiba okára.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Ezt az akku témát is túlmisztifikáljátok. A riasztó akkumulátor tökéletesen megfelel az MZ-kbe, hiszen nincs nagy indítóáram, amire az önindító motornak lenne szüksége.
Sokkal olcsóbb, gondozásmentes, tartós, bírja a rázkódást, nem veri össze savval a vázat, többszöri teljes lemerülés után is használható marad.
Nagyon fontos, hogy a túltöltést nem igazán viseli el.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Akkor inkább riasztóakksi szerintem... Én már 4.-éve (és igen sok km, mindenféle úton) használok egy 12Ah-s zselés akksit, mai napig olyan mint az új. Egyszer hazahozott töltés nélkül, tompítottal ~150 km-ről. Akkor azért örültem, hogy nem 5Ah-s...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Ha nem lenne majd 10 rugo egy ilyen en is azt vennem, egyelore marad az 5 Ah.
Dreamer
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Hejja_Petya írta:5 AH-s akksi is elég az Etz-be?
Az a gyári előírás, de belefér 9Ah is, kisebb feszültség ingadozás, ha elmegy a töltésed messzebről haza tudsz jönni stb.

Én 12N9-3B -t használok.

Pl. egy megbízható minőség, és az ára sem brutális: http://www.akkumax.hu/yuasa-12v-9ah-12n ... kkumulator
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2014.01.05. 11:55-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

5 AH-s akksi is elég az Etz-be?
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

KILL3R etz írta:
Dreamer írta: Nem, hasznalat elott fel kell tolteni, varni amig megnyugszik, ledugozni. Ha 12.5 V felett van a feszultseg akkor hasznalatra kesz, ha alatta illik 500mA-rel tolteni.

Típus függő, van ami "szárazon töltött", abba csak beleöntöd, felpezseg, 3 perc, és van rendes kapocsfeszültsége.
Persze tölteni sose árt. :P
Bocs, felreertheto voltam! A savval valo feltoltesre gondoltam az elso mondatban! Sry!
Dreamer
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Dreamer írta: Nem, hasznalat elott fel kell tolteni, varni amig megnyugszik, ledugozni. Ha 12.5 V felett van a feszultseg akkor hasznalatra kesz, ha alatta illik 500mA-rel tolteni.

Típus függő, van ami "szárazon töltött", abba csak beleöntöd, felpezseg, 3 perc, és van rendes kapocsfeszültsége.
Persze tölteni sose árt. :P
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Hejja_Petya írta:
Hejja_Petya írta:Elfüstölő biztosítékok folytatás...


Megtaláltam a hibát, Boge privátban adott pár tippet, melyből a második jött be.

A hibát én magam okoztam, azzal, hogy a trafó 15-ös pontja van a legmagasabban és az ülés lemez letestelte. Ennyi.

El kell forgatnom a trafót úgy, hogy a 15-ös pont ne legyen semmihez közel.

De a teljes kábelcserét nem vetettem el, felvettem a kapcsolatot a "kábelkirály"-lyal, már csak a válaszát várom.
Report:
Mentem azóta a motorral, működik, de nem 100%-os. Valószínűleg falsol a gép valahol, mert az alapjárat nem stabil, hol magasabb, hol alacsonyabb, illetve a benzin folyása lehet még lassú, mert húzatás után úgy viselkedik a gép, mintha kifogyott volna a nafta.

Ezek tehát már nem ide tartoznak. Szimering csere lesz esélyes. Azzal nem ártok, nem tudom milyen van benne, szerzek majd vitonosat. Az üzemanyag folyással kapcsolatban megyek a megfelelő topic-ba.

Gondozásmentes, felitatott elektrolitos avagy zselés akksiról érdeklődtem a boltban és mutatott egy 5 Ah-s akksit, mely mellett külön ott volt az elektrolit... nem benne kéne lennie?
Nem, hasznalat elott fel kell tolteni, varni amig megnyugszik, ledugozni. Ha 12.5 V felett van a feszultseg akkor hasznalatra kesz, ha alatta illik 500mA-rel tolteni.
Dreamer
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Hejja_Petya írta:Elfüstölő biztosítékok folytatás...


Megtaláltam a hibát, Boge privátban adott pár tippet, melyből a második jött be.

A hibát én magam okoztam, azzal, hogy a trafó 15-ös pontja van a legmagasabban és az ülés lemez letestelte. Ennyi.

El kell forgatnom a trafót úgy, hogy a 15-ös pont ne legyen semmihez közel.

De a teljes kábelcserét nem vetettem el, felvettem a kapcsolatot a "kábelkirály"-lyal, már csak a válaszát várom.
Report:
Mentem azóta a motorral, működik, de nem 100%-os. Valószínűleg falsol a gép valahol, mert az alapjárat nem stabil, hol magasabb, hol alacsonyabb, illetve a benzin folyása lehet még lassú, mert húzatás után úgy viselkedik a gép, mintha kifogyott volna a nafta.

Ezek tehát már nem ide tartoznak. Szimering csere lesz esélyes. Azzal nem ártok, nem tudom milyen van benne, szerzek majd vitonosat. Az üzemanyag folyással kapcsolatban megyek a megfelelő topic-ba.

Gondozásmentes, felitatott elektrolitos avagy zselés akksiról érdeklődtem a boltban és mutatott egy 5 Ah-s akksit, mely mellett külön ott volt az elektrolit... nem benne kéne lennie?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyula-bá írta:
hell írta:azt mondta nekem akármikor megjavítja ha az elektronikával van gond....
-természetesen kizárt dolog, hogy az elektronikával legyen gond, hacsak nem a cikkben szereplő kapcsolás alapján készült... :D
Az majd elválik mivel van a gond!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:azt mondta nekem akármikor megjavítja ha az elektronikával van gond....
-természetesen kizárt dolog, hogy az elektronikával legyen gond, hacsak nem a cikkben szereplő kapcsolás alapján készült... :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Igen tőlem vásárolta és 10000000% Sub-ee készítette! És azt mondta nekem akármikor megjavítja ha az elektronikával van gond....
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sub-ee írta:... szerintem így gondolt a srác!
Üdv.:Sub-ee
Egy elvarratlan száll, avagy ennyit a "segítség" nyújtásról:

sexi22, 2013.12.21.11.35.
"… HELP
Most vásárolt kalapács vezérlésű elektronikus gyújtás hiba:
Még a múlt héten álltam be a mocival a garázsba még semmi hiba nem volt,tegnap indítottam volna és semmi nem indul. …"

sub-ee, 2013.12.21.18.07.
"… A gyújtásodban állandóan zárva van a tranzisztor, így az 1-es ponton állandó testet kap, és nem jön létre a szikra a motor forgásakor!
Elvileg ha kiveszed a gyertyát és rárakod a hengerfejre (hogy lásd a szikrát), a gyújtás rákapcsolásakor lesz egyetlen egy darab szikrád, és utána semmi.
Hol vásároltad a gyújtást, vagy kitől? …"

sexi22, 2013.12.21.18.15
"…- töl vásároltam a gyujtást.ÉS te csináltad asszem. "

Megpróbáltam finoman jelezni, nem csak én, hogy a válasz hülyeség …

Gyula-bá 2013.12.21.20.18. "… nem értem, akkor hogyan lehetséges az amit a barátunk leírt …"

- én ugyan kaptam egy elkerülő választ, lásd fent, de sexi22 barátunk azóta is várja, két hete, a segítségedet! -Esetleg az " Az örök szikra örzője" úgy értendő, hogy a "titkot" megtartod magadnak ?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2014.01.02. 21:45-kor.
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

De mindezt honnan tudja egy kőműves??? :twisted: :mrgreen:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sunbim írta:...Elvileg van a gyújtáskapcsolónak egy betolós állása is , azt hiszem a kikapcsolt állástól jobbra két katt...
Ez a dinamós motorokra igaz, ezzel a feszültségszabályzó "töltőreléjét" iktatod ki. Generátorosoknál ez nincs.
Az ETZ betolható akku nélkül is, ennek megkönnyítésére van egy kondenzátor az akkuval párhuzamosan kötve. Persze ez csak akkor igaz, ha a töltés tökéletes. Ha egy fázis kiesett vagy nem megfelelő állapotú az elektromos hálózat, akkor a gyújtáshoz szükséges feszültség nem tud létrejönni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Szőke Roland
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland »

kisbocsi írta:Bocs a hülye kérdésért, de ha lemerül fullra az Etz akksija, akkor nem lehet betolni sem?
Be lehet tolni, lemerült akkuval és akku nélkül is a gyújtás kapcsolót a középső állásba teszed, és másodikba a motort csak ne egyedül csináld mert a tüdődet is kiköpöd.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Ha épp hogy parázslanak a lámpák, ez pár volt, akkor tolásra beindul. Nekem legalábbis ment. Igaz a tüdőmet is kiköptem mire elérte a motor azt a1600-1800as fordulatot (felgerjedési küszöb). Nem láttam pontossan mert már bekönnyeztem a sokadik próbálkozásra. :lol:
Azt nem tudom megerősíteni, hogy pl kiszerelt akksi mellett sikerülne-e.
Egyedül elég kínkeserves, de meg lehet oldani ha jó kondiban vagy.
Elvileg van a gyújtáskapcsolónak egy betolós állása is , azt hiszem a kikapcsolt állástól jobbra két katt. És az az. Asszem.



Én úgy szoktam , hogy mikor elég gyorsan futok mellette akkor fél seggel ráugrok, lerúgom egyesbe, behúzott kuplunggal, megint futok egy kicsit amire visszanyerem az elvesztett sebességet, megint ráugrok félseggel, ebben a pillanatban mikor a kerék a legjobban tapad kuplung ki,
és tolom mint az állat addig a furdulatig amíg a motor ki nem ugrik az elgyengülő testem alól. :lol:

Kb ennyi.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Elméletileg betolható a generátoros gép is,csak sokkal nagyobb fordulatot kell elérni mint a dinamósnál.
Épp ezért nem olyan egyszerű,de ha 1-esbe jó gyorsan tolja az ember,akkor beindul.Ez persze nem könnyű feladat.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Nem, nem lehet betolni. Az ETZ -ben generátor van, a töltés beindításához mindenképpen szükséges egy kis áram a gerjesztéshez. A dinamó, más tészta, ott működik a tolás is.
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Bocs a hülye kérdésért, de ha lemerül fullra az Etz akksija, akkor nem lehet betolni sem?
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Elfüstölő biztosítékok folytatás...


Megtaláltam a hibát, Boge privátban adott pár tippet, melyből a második jött be.

A hibát én magam okoztam, azzal, hogy a trafó 15-ös pontja van a legmagasabban és az ülés lemez letestelte. Ennyi.

El kell forgatnom a trafót úgy, hogy a 15-ös pont ne legyen semmihez közel.

De a teljes kábelcserét nem vetettem el, felvettem a kapcsolatot a "kábelkirály"-lyal, már csak a válaszát várom.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

nyemi írta:Szia
A főtengelyben kúpjában levő retesz nem túl hosszú ?
Retesz nélkül próbáld rá és nézd meg úgy is kóvályog-e, a forgórész.
Jó ötlet, megnézem!
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Hejja_Petya írta:Tünet: elfüstölő biztosíték.

Kaptam már pár tippet, de lenne kérdésem.
1. Minden sarut szigetelni? Pl. zsugorcsővel?

2. 30 éves vezetékek is vannak-inkább cseréljem őket és utána zsugorcsővezni?

3. Létezik korroziómentes saru?
1. Minden sarut szigetelni? Pl. zsugorcsővel? - Amit gyárilag sem szigeteltek, az szerintem felesleges szigetelni.
A saruk ügyében ajánlanám egy másik klubban írt cikkemet (Itt érheted el) (Bocsánat a linkért, remélem nem sértek meg szabályt)

Minden saru oxidál előbb utóbb. Én a horganyzott sarukra "esküszöm", ezzel szoktam dolgozni.
Dreamer
Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gábor84 »

Hejja_Petya írta:
Gábor84 írta: Véleményem szerint egy 30 éves vezetéket nem ért cserélni
Megéri vagy nem? :-)
Ja igen bocs elírtam. Szóval megéri kicserélni mert a szigetelése kiöregszik amitől kirepedezhet és letestelhet.
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Gábor84 írta: Véleményem szerint egy 30 éves vezetéket nem ért cserélni
Megéri vagy nem? :-)
Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gábor84 »

Hejja_Petya írta:Tünet: elfüstölő biztosíték.

Kaptam már pár tippet, de lenne kérdésem.
1. Minden sarut szigetelni? Pl. zsugorcsővel?

2. 30 éves vezetékek is vannak-inkább cseréljem őket és utána zsugorcsővezni?

3. Létezik korroziómentes saru?

Én mikor eredetiségvizsgára vittem akkor olvadt el biztosítékom. Hónapok óta talán akkor volt járatva igazán. Mikor megálltam a bejáratnál és megszűnt a motoron a terhelés akkor állt le. Nálam még a biztosíték olvadó szálát tartó műanyag kis rudacska is megolvadt kicsit a két felén. Azóta sem tapasztaltam hasonlót. De azóta is elő előjön egy kontakthiba a biztosíték doboznál. Megmozgatom és újra van töltés. Talán ez okozhatta nálam a galibát. De mivel jövőhónapban cserélni fogom azért nem törődök vele. Véleményem szerint egy 30 éves vezetéket nem ért cserélni. Kirepedezhet a szigetelése és letestelhet. Ami ugye zárlathoz vezethet.
Hogy van-e korróziómentes saru? A mostani saruk szerintem már olyanok de egy kis kontaktspré időként segíthet a dolgon.
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Tünet: elfüstölő biztosíték.

Kaptam már pár tippet, de lenne kérdésem.
1. Minden sarut szigetelni? Pl. zsugorcsővel?

2. 30 éves vezetékek is vannak-inkább cseréljem őket és utána zsugorcsővezni?

3. Létezik korroziómentes saru?
Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gábor84 »

sunbim írta:
Gábor84 írta:Olyan kérdésem volna, hogy a rossz gyújtásbeállítás eredményezhet olyat, hogy néha mikor melegen próbálom beindítani visszarúg mert szinte egyből robban a keverék?
Nem beállítás , és hőfok kérdése ! Az ETZ az ilyen. Főleg elektronikus gyújtással.
Gyújtás ráadás után határozottan rúgj rá, ne rugóztasd. Még kificamítod a bokád.
Gyújtás rákapcsolás előtt lehet szivatgatni, rugóztatni a berúgókart. Utánna már ne, ha nem akarod magad megviccelni. :lol:
Én azt vettem észre, hogy amikor megkeresem a legfelső pontot vagyis megpróbálom megkeresni azt a pontot ahol a berugókar már kapcsolódik a dugattyúhoz és olyankor egy határozottat rárúgok akkor nincs baj de ha csak mint egy "kislány" Lépek rá a karra olyankor van galiba. Köszönöm megnyugodtam most legalább egy lehetséges javítandó dolog kihúzva a listán.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gábor84 írta:Olyan kérdésem volna, hogy a rossz gyújtásbeállítás eredményezhet olyat, hogy néha mikor melegen próbálom beindítani visszarúg mert szinte egyből robban a keverék?
Nem beállítás , és hőfok kérdése ! Az ETZ az ilyen. Főleg elektronikus gyújtással.
Gyújtás ráadás után határozottan rúgj rá, ne rugóztasd. Még kificamítod a bokád.
Gyújtás rákapcsolás előtt lehet szivatgatni, rugóztatni a berúgókart. Utánna már ne, ha nem akarod magad megviccelni. :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gábor84 »

Olyan kérdésem volna, hogy a rossz gyújtásbeállítás eredményezhet olyat, hogy néha mikor melegen próbálom beindítani visszarúg mert szinte egyből robban a keverék?
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Szia
A főtengelyben kúpjában levő retesz nem túl hosszú ?
Retesz nélkül próbáld rá és nézd meg úgy is kóvályog-e, a forgórész.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gyula-bá írta:
allllli írta: Én komplett generátor forgórészre gondoltam. Leveszem a főtengely végéről a régit ...
Ha a főtengely vége elgörbült, sajnos "jó" esély van rá, akkor hiába teszel rá "új" forgórészt, ugyanúgy fog ütni. Ha szerencséd van akkor csak valamilyen szennyeződés van a tengely és a forgórész között, meg kell vizsgálni. Ha már lent van a forgórész, mérőórával, ellenőrizni kell a tengely végét. ha nem üt akkor jöhet az "új" forgórész.

Megtisztítottam mielőtt feltettem a forgórészt. Láttam, hogy nem jó, rájöttem, hogy eddig is ilyen volt csak nem foglalkoztam vele. Levettem, megint megvizsáltam a belső kúpot is, sehol semmi. Visszaraktam, de most már kicsit ellentartottam, úgy húztam meg a csavart, hátha csak félre húztam a tengelyt, de nem...ugyanabba a ferde állásba tért vissza. A főtengely vége egyébként példás állapotú, annak nincs baja. Szóval valakinek nincs eladó forgórésze? :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gyula-bá írta:
allllli írta:Valakinek van esetleg elfekvőbe egy forgórész? Szívesen üzletelnék.
Ez az út csak akkor járható ha a tengely nincs elgörbülve, ami könnyen meglehet.
Ha egy MZ generátor felőli főtengelyvége elgörbül, akkor nagy baj van! Nagyon kemény anyagból van, nem tud elgörbülni, főleg a hosszából adódóan sincs rá sok esély!
A generátor forgórész tengelye van elgörbülve, ahova a kommutátorok vannak ráhúzva, az nagyon vékony és gyenge anyagból van, enyhe ütésre is könnyen elgörbül.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta: Én komplett generátor forgórészre gondoltam. Leveszem a főtengely végéről a régit ...
Ha a főtengely vége elgörbült, sajnos "jó" esély van rá, akkor hiába teszel rá "új" forgórészt, ugyanúgy fog ütni. Ha szerencséd van akkor csak valamilyen szennyeződés van a tengely és a forgórész között, meg kell vizsgálni. Ha már lent van a forgórész, mérőórával, ellenőrizni kell a tengely végét. ha nem üt akkor jöhet az "új" forgórész.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Gyula-bá írta:
allllli írta:Valakinek van esetleg elfekvőbe egy forgórész? Szívesen üzletelnék.
Ez az út csak akkor járható ha a tengely nincs elgörbülve, ami könnyen meglehet.
Én komplett generátor forgórészre gondoltam. Leveszem a főtengely végéről a régit és felteszem az "újat". Kompletten.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 61 vendég