Tudtommal más gond nem lehet ott,a szimering azért megadhatta magát,nem csodálkoznék rajta,ezek a mai dolgok nem hosszú életűek.jura györgy írta:hali épen az a gond hogy az a szimering az nincs 1 éve hogy cserélve lett mondom hogy a lánckerék és ennek tengelye közt szivárog egyébként a Bambi tett oda is új szimeringet ő rakta rendbe a blokkot üdv. juragy
Blokk
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
hali épen az a gond hogy az a szimering az nincs 1 éve hogy cserélve lett mondom hogy a lánckerék és ennek tengelye közt szivárog egyébként a Bambi tett oda is új szimeringet ő rakta rendbe a blokkot üdv. juragy
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Ott van egy szimering,leveszed a lánckereket,van ott egy alumínium ház 3 csavar fogja abban van a szimering,kitekered a 3 csavart lejön a ház kipattintod a szimeringet bele az újat letakarítod a ház és a vele érintkező blokk részt ,kensz valami tömítőt alá vékonyan visszarakod és már kész is:)jura györgy írta:sziasztok , ha marhaságot beszélek akkor nem mondtam semmit de ez szerintem 1 gonddal több de amit kérdeznék: mit lehet csinálni hogy a váltóból ne szivárogjon az olaj a lánckerék és ennek tengelye közt ? üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok , ha marhaságot beszélek akkor nem mondtam semmit de ez szerintem 1 gonddal több de amit kérdeznék: mit lehet csinálni hogy a váltóból ne szivárogjon az olaj a lánckerék és ennek tengelye közt ? üdv. juragy
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Most támadt egy ötletem. Meg is fogom nézni holnap...van itthon egy Magura hidraulikus abroncsfék szettem. Át szeretném alakítani kuplung kiemelő szerkezetté. Szerintem még olyan túl sokat nem is kellene alakítani rajta.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
tboldi írta:Üdv!
A kis 125-ös ETZ-m váltójával akadt egy kis gondom. A váltókarnak semmilyen ellenállása nincs, csak "lötyög" és nem ugrik vissza középre. A sebességeket felfelé szépen veszi, de a visszaváltáskor lent marad, mivel nincs mi visszahúzza. Óvatosan kézzel kapcsolgatva vissza tudok lépegetni, de ez így nem a legjobb.
Valakinek van ötlete, mi lehet a probléma?
Nekem is ez volt. Igen, ollórugó törés és szét kell hozzá húzni a blokkot. Egyébként ha menet közben átveszed a rugó munkáját, tehát a lent maradt váltókart a lábaddal húzod vissza akkor úgy működik a dolog.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ollórugó törés, ha jól tudom blokkszéthúzós móka...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Üdv!
A kis 125-ös ETZ-m váltójával akadt egy kis gondom. A váltókarnak semmilyen ellenállása nincs, csak "lötyög" és nem ugrik vissza középre. A sebességeket felfelé szépen veszi, de a visszaváltáskor lent marad, mivel nincs mi visszahúzza. Óvatosan kézzel kapcsolgatva vissza tudok lépegetni, de ez így nem a legjobb.
Valakinek van ötlete, mi lehet a probléma?
A kis 125-ös ETZ-m váltójával akadt egy kis gondom. A váltókarnak semmilyen ellenállása nincs, csak "lötyög" és nem ugrik vissza középre. A sebességeket felfelé szépen veszi, de a visszaváltáskor lent marad, mivel nincs mi visszahúzza. Óvatosan kézzel kapcsolgatva vissza tudok lépegetni, de ez így nem a legjobb.
Valakinek van ötlete, mi lehet a probléma?
Re: Blokk
Köszönöm pempelli a javaslatot elolvastam és elég jól értelmezhető módon írja le a minél optimálisabb beállítást. Azt még hozzátenném, hogy ez oktató motor volt. Ezért minden tökéletesen működik rajta (kivéve a refi visszajelző) csak ez a fránya karbibeállítás nem az igazi. Hétvégén ha olyan lesz az idő meg is nézem mit tudok a leírt beállításokkal.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Itt mindent megtalálsz.http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132Gábor84 írta:Sziasztok!
Nemrég vettem egy egy 250-es vasat. van egy nagyobbacska és kisebb gondom vele.
Mikor üresben "túráztatom" kicsit akkor van egy fajta érdekes hangja kicsit a krosszmotorkéhoz hasonló. Ez lehet a főtengely csapágy kopása? Illetve az istenért sem tudom belőni az alapjáratot. Jelenleg 2000-es fordulatnál pöfög gázadás nélkül többé kevésbé biztonságosan. Gyanítom itt a levegő benzin keverési arány lehet a ludas. Egyébként indul szépen megy. Csak az alapjárathoz nem nagyon értek mert ez előtt pannoniám volt amin szinte csak a fúvókákat lehetett cserélni a karbin. Ha valaki tudna valami jó kis tippet adni azt megköszönném.
Üdv.: Gábor
Re: Blokk
Sziasztok!
Nemrég vettem egy egy 250-es vasat. van egy nagyobbacska és kisebb gondom vele.
Mikor üresben "túráztatom" kicsit akkor van egy fajta érdekes hangja kicsit a krosszmotorkéhoz hasonló. Ez lehet a főtengely csapágy kopása? Illetve az istenért sem tudom belőni az alapjáratot. Jelenleg 2000-es fordulatnál pöfög gázadás nélkül többé kevésbé biztonságosan. Gyanítom itt a levegő benzin keverési arány lehet a ludas. Egyébként indul szépen megy. Csak az alapjárathoz nem nagyon értek mert ez előtt pannoniám volt amin szinte csak a fúvókákat lehetett cserélni a karbin. Ha valaki tudna valami jó kis tippet adni azt megköszönném.
Üdv.: Gábor
Nemrég vettem egy egy 250-es vasat. van egy nagyobbacska és kisebb gondom vele.
Mikor üresben "túráztatom" kicsit akkor van egy fajta érdekes hangja kicsit a krosszmotorkéhoz hasonló. Ez lehet a főtengely csapágy kopása? Illetve az istenért sem tudom belőni az alapjáratot. Jelenleg 2000-es fordulatnál pöfög gázadás nélkül többé kevésbé biztonságosan. Gyanítom itt a levegő benzin keverési arány lehet a ludas. Egyébként indul szépen megy. Csak az alapjárathoz nem nagyon értek mert ez előtt pannoniám volt amin szinte csak a fúvókákat lehetett cserélni a karbin. Ha valaki tudna valami jó kis tippet adni azt megköszönném.
Üdv.: Gábor
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Köszönöm a válaszotok .ez most még szárazon jónak tűnik,kúp filccel berajzoltan szinte teljes hosszban érintkezik.nyomórész akadás nélkül mozog,remélem jó lesz.MrDok írta:Én láttam már olyant! A rugók átnyomták fészküket a lamellák alatt púpot képezve, a kúp meg nem feküdt fel a főtengelyen, mert nem oda tették ahová kéne, persze ez miatt a hézagolását sem lehetett beállítani.pempelli írta:ETZ 250 utánagyártott kuplung alaplappal tapasztalatok vannak?
Egyéb kérdés?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Van belőle jó is, csak nem mindegy ki gyártja. Nekem is utángyártott van most, Bambit kell kérdezni, hogy mi a tuti.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Én láttam már olyant! A rugók átnyomták fészküket a lamellák alatt púpot képezve, a kúp meg nem feküdt fel a főtengelyen, mert nem oda tették ahová kéne, persze ez miatt a hézagolását sem lehetett beállítani.pempelli írta:ETZ 250 utánagyártott kuplung alaplappal tapasztalatok vannak?
Egyéb kérdés?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Na összeraktam főtengelycsapágy csere után a blokkot, hát mit mondjak...furcsa, de legalábbis számomra szokatlan hangokat hallat a blokk. Süvítő hangja is van, mint a 4 üteműeknél a vezérlés jellegzetes hangja. Szokatlan a sebességeket is kapcsolni, a kuplung is furcsa, mintha egy teljesen más motoron ülnék, mondjuk valaki másén, ami jól van beállítva. Mindegy, majd megszokom.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Na ez már konkrét válasz! Időközben megcsináltam, hagytam a gyári furatot, az 4,2 kb és abba tettem a 4-es szegecseket. Jó lett, most fogja.kiszsebi írta:Bocs, tényleg nem voltam egyértelmű. Sőt, rosszul értelmezhető. A süllyesztett fejnek van kialakított helye a kosárban, míg a racsninál, a lánckerék felőli oldalon van elkalapálva. Bocsánat az előző félrevezetésért! Tehát, Te írtad jól, a kosár felől csúsztasd be a szegecseket!allllli írta:De a süllyesztett fejű szegecses feje a kosárban van itt nem? És a Racsni-nál van elkalapálva. Vagy a kalapált részt mondod a fejének?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Bocs, tényleg nem voltam egyértelmű. Sőt, rosszul értelmezhető. A süllyesztett fejnek van kialakított helye a kosárban, míg a racsninál, a lánckerék felőli oldalon van elkalapálva. Bocsánat az előző félrevezetésért! Tehát, Te írtad jól, a kosár felől csúsztasd be a szegecseket!allllli írta:De a süllyesztett fejű szegecses feje a kosárban van itt nem? És a Racsni-nál van elkalapálva. Vagy a kalapált részt mondod a fejének?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Nem. A racsninál nincs túl sok hely a szegecsek fejének, míg a kosárban bőven elfér...allllli írta:Ja és köszi a segítséget mindenkinek!
De még egy. Igaz, hogy ez TS kuplung, de itt a Kosár felől van belecsúsztatva a szegecs és a láckerék felőli vége van elkalapálva.
http://www.arwill.hu/portal/static/uplo ... _orig0.jpg
http://www.arwill.hu/portal/static/uplo ... _orig2.jpg
Most akkor így lenne helyes?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Ja és köszi a segítséget mindenkinek!
De még egy. Igaz, hogy ez TS kuplung, de itt a Kosár felől van belecsúsztatva a szegecs és a láckerék felőli vége van elkalapálva.
http://www.arwill.hu/portal/static/uplo ... _orig0.jpg
http://www.arwill.hu/portal/static/uplo ... _orig2.jpg
Most akkor így lenne helyes?
De még egy. Igaz, hogy ez TS kuplung, de itt a Kosár felől van belecsúsztatva a szegecs és a láckerék felőli vége van elkalapálva.
http://www.arwill.hu/portal/static/uplo ... _orig0.jpg
http://www.arwill.hu/portal/static/uplo ... _orig2.jpg
Most akkor így lenne helyes?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Rosszul írtad az allllli-t mert te csak 4 L-el írtad, de valójában 5 L-el helyes .....csak viccből írom ezt perszezsakfos írta:Bocs én nem figyeltem hogy ki mit irt előtte,én csak arra irtam amit alllli irt,de most visszanézve gondolom ő csak viccből írta ezt a kisebb furatot mint a szegecs
Mindegy.Lényeg a lényeg hogy nagyobbra kell fúrni.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Tehát akkor a lánckerék felől kell a szegecs fejének lenni és a kosár felőli végét kell elkalapálni. Egyébként én is erről a képről tudakolódtam, meg a szerelési rajzba is erről az oldalról mutatja, csak nekem pont fordítva volt benne eddig. Mondjuk nem lepődök meg rajta, mert már eddig is "hozzá nem értő kezekről" árulkodtak más jelek is.
Amúgy úgy gondoltam, hogy 4,8-al kifúrom, megmelegítem, majd abba helyezem a 4,9-es szegecset, csak ezt már nem írtam le, csak magamban gondoltam
Akkor kifúrom 5-össel. Van olyanom, ami 5,1 mm átmérőjű fúrószár (és persze fémfúró ) és mehet bele a 4,9-es szegecs.
Amúgy úgy gondoltam, hogy 4,8-al kifúrom, megmelegítem, majd abba helyezem a 4,9-es szegecset, csak ezt már nem írtam le, csak magamban gondoltam
Akkor kifúrom 5-össel. Van olyanom, ami 5,1 mm átmérőjű fúrószár (és persze fémfúró ) és mehet bele a 4,9-es szegecs.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára allllli 2013.12.20. 00:20-kor.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Bocs én nem figyeltem hogy ki mit irt előtte,én csak arra irtam amit alllli irt,de most visszanézve gondolom ő csak viccből írta ezt a kisebb furatot mint a szegecs
Mindegy.Lényeg a lényeg hogy nagyobbra kell fúrni.
Mindegy.Lényeg a lényeg hogy nagyobbra kell fúrni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Na!Dreamer írta:
Az olvasmány ezt írja:
"A szegecsszár átmérőjénél nagyobb lyukat kell fúrni. 10mm-es szegecs átmérőig 0,2-0,5mm-rel nagyobb lyukat kell fúrni, 10-30mm átmérőjű szegecsszárnál 1mm-rel nagyobb lyukat kell fúrni."
(Magyarán én is tévedtem, de akkor az egész vitaindító kérdés nem volt a helyén, hiszen az volt a kérdés, hogy lötyöghet-e a szegecs a furatban?!)
Hát nem ezt mondom én is?
Azért csinálják a szegecseket kisebbre,mint a lyukak.
Ha megnézi valaki a huzószegecsek(pop) is kisebbek 1-2 tizeddel mint a hozzávaló fúrók.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Az olvasmány ezt írja:zsakfos írta:]
Ezt most nem vágom.Hogy gondoltad hogy a 4,8-as furatba belemegy a 4,9-es szegecs?
Nyugodtan kifurhatod 5-el is szerintem,mert a szegecs simán zömül annyit hogy szorosan kitöltse a körbe 0,05-ot.
Ami a leglényegesebb szegecselésnél hogy biztosan frankón legyen összehúzatva a 2 alkatrész mielőtt elkezded ütni a szegecset.Javaslom hogy 2 szemben levő furatba tegyél 5-ös csavart,huzasd össze a dolgokat,majd 2 szegeccsel szegecseld össze frankón és csak ezekután szedd ki a csavarokat.Utána aztán mehet a többi szegecs.
"A szegecsszár átmérőjénél nagyobb lyukat kell fúrni. 10mm-es szegecs átmérőig 0,2-0,5mm-rel nagyobb lyukat kell fúrni, 10-30mm átmérőjű szegecsszárnál 1mm-rel nagyobb lyukat kell fúrni."
(Magyarán én is tévedtem, de akkor az egész vitaindító kérdés nem volt a helyén, hiszen az volt a kérdés, hogy lötyöghet-e a szegecs a furatban?!)
Dreamer
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ezt most nem vágom.Hogy gondoltad hogy a 4,8-as furatba belemegy a 4,9-es szegecs?allllli írta:Ez mind szép és jó, de én itt állok a munkával, mert nem tudom, hogy melyik oldalról kell behelyezni konkrétan az EM125/150 motortípus kuplung szegecseit. A többi már világos. 4,8-asra fogom a furatokat bővíteni és 5-ös szegecsekkel, ami valójában 4,9 mm átmérőjű.
Nyugodtan kifurhatod 5-el,sőt eleve nagyobbra kell a szegecskötéseknél 1-2 tizeddel mint a szegecs,mert a szegecs simán zömül annyit hogy szorosan kitöltse a körbe a furatot.
Na persze ne üssön a fúró.Legjobb az ilyet oszlopos gépen csinálni.
Ami a leglényegesebb szegecselésnél hogy biztosan frankón legyen összehúzatva a 2 alkatrész mielőtt elkezded ütni a szegecset.Javaslom hogy 2 szemben levő furatba tegyél 5-ös csavart,huzasd össze a dolgokat,majd 2 szegeccsel szegecseld össze frankón és csak ezekután szedd ki a csavarokat.Utána aztán mehet a többi szegecs.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.12.19. 23:55-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Én inkább hallgatok, már azért is, mert nem értem a kérdésed.allllli írta:Ez mind szép és jó, de én itt állok a munkával, mert nem tudom, hogy melyik oldalról kell behelyezni konkrétan az EM125/150 motortípus kuplung szegecseit. A többi már világos. 4,8-asra fogom a furatokat bővíteni és 5-ös szegecsekkel, ami valójában 4,9 mm átmérőjű.
(Annyit hámoztam ki ebből a két képből:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... AR_KPL.jpg
http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/ima ... 50-6db.jpg
Hogy a lapos rész kerül a kosár felől, mert a képen a szegecs kerek feje a lánckerék felől látszik.
Ha hülyeséget írtam akkor bocsi, csak segíteni akartam!
Dreamer
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Ez mind szép és jó, de én itt állok a munkával, mert nem tudom, hogy melyik oldalról kell behelyezni konkrétan az EM125/150 motortípus kuplung szegecseit. A többi már világos. 4,8-asra fogom a furatokat bővíteni és 5-ös szegecsekkel, ami valójában 4,9 mm átmérőjű.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Köszi! Ez kellett!kiszsebi írta: Talán eleget tanulhatsz ebből:
http://www.kepzesevolucioja.hu/dmdocume ... 101015.pdf
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Talán eleget tanulhatsz ebből:allllli írta:Még mindig nem tiszta. A szegecseket alulról, tehát a racsnikerék és racsnilemez felől teszem be és a kuplungkosár felőli kiálló végét elkalapálom?
http://www.kepzesevolucioja.hu/dmdocume ... 101015.pdf
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Dreamer írta:A 4,8-4,9 nekem szimpatikusabb!allllli írta: Akkor kifúrom 5-össel és teszek bele nagyobb szegecset. A végét meg elkalapálom ezek szerint?
Még mindig nem tiszta. A szegecseket alulról, tehát a racsnikerék és racsnilemez felől teszem be és a kuplungkosár felőli kiálló végét elkalapálom?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Akkor kifúrom 5-össel és teszek bele nagyobb szegecset. A végét meg elkalapálom ezek szerint?MrDok írta:Eredetileg a furatok falának is támasztani kéne az erőátvitelnél, vagyis ha belerakod az új szegecset, annak nem nagyon kéne kotyognia. Ha mégis, akkor kuplung csere (vagy nagyobb szegecs).allllli írta:
SOS megint!
Az új szegecsek után is kotyog a kuplungkosár. 4x18-asat vettem amilyet ír a gépkönyv. Mit tanácsos csinálni vele? A szegecses másik végét szét kell ütni, lapítani valamivel, hogy fogja a kosarat vagy csak simán beletenni?
A szegecselt rögzítés lényege, hogy az anyagokat a szegecsek összeütésével, tömörítésével húzod össze!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Az jó megoldás lehet, hogy 5mm-es fúrószárral kifúrom a lyukakat és 5x18-as szegecset teszek bele?allllli írta:SOS megint!MrDok írta: Úgy látom csak egy legény van talpon a vidéken..........
A szegecseknek fixen kell fogni a kosarat, már ha kotyog, akkor cserélni kell! A furatokban sem kotyoghatnak az újak mikor belepróbálod őket.
Az új szegecsek után is kotyog a kuplungkosár. 4x18-asat vettem amilyet ír a gépkönyv. Mit tanácsos csinálni vele? A szegecses másik végét szét kell ütni, lapítani valamivel, hogy fogja a kosarat vagy csak simán beletenni?
Vagy 4,8-as fúrószárral fúrjam a lyukakat és megmelegített "kosár-fogaskerék-racsnilemez" hármasba tegyem az 5-ös szegecset, hogy szoruljon?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Eredetileg a furatok falának is támasztani kéne az erőátvitelnél, vagyis ha belerakod az új szegecset, annak nem nagyon kéne kotyognia. Ha mégis, akkor kuplung csere (vagy nagyobb szegecs).allllli írta:
SOS megint!
Az új szegecsek után is kotyog a kuplungkosár. 4x18-asat vettem amilyet ír a gépkönyv. Mit tanácsos csinálni vele? A szegecses másik végét szét kell ütni, lapítani valamivel, hogy fogja a kosarat vagy csak simán beletenni?
A szegecselt rögzítés lényege, hogy az anyagokat a szegecsek összeütésével, tömörítésével húzod össze!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Mint az Etz-ben.fores írta:Sziasztok,egy kérdés:kaptam szerelésre egy 250/1 es blokkot,és nem tudom,hogy a ftg szimeringek úgy vannak benne,mint az ETZ ben(mindkét szimerringajak egy irányba néz)vagy ugy mint a TS 250 be,hogy egymásnak háttal vannak?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Blokk
Sziasztok,egy kérdés:kaptam szerelésre egy 250/1 es blokkot,és nem tudom,hogy a ftg szimeringek úgy vannak benne,mint az ETZ ben(mindkét szimerringajak egy irányba néz)vagy ugy mint a TS 250 be,hogy egymásnak háttal vannak?
fores
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
SOS megint!MrDok írta:Úgy látom csak egy legény van talpon a vidéken..........allllli írta:S.O.S.!
Nekem a kuplungdob és a primer nagy fogaskerék simán szétjön. Valami szegecsek fogják egymáshoz, de nekem ezek a szegecsek csak elfordulás ellen védenek, tartani nem tartanak semmit. Tehát ha az asztalról felemelem a dobot, akkor az lejön a fogaskerékről, míg az utóbbi az asztalon marad. Jól van ez így?
A szegecseknek fixen kell fogni a kosarat, már ha kotyog, akkor cserélni kell! A furatokban sem kotyoghatnak az újak mikor belepróbálod őket.
Az új szegecsek után is kotyog a kuplungkosár. 4x18-asat vettem amilyet ír a gépkönyv. Mit tanácsos csinálni vele? A szegecses másik végét szét kell ütni, lapítani valamivel, hogy fogja a kosarat vagy csak simán beletenni?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Nem,ez amit linkeltél kuplung csapágy ,kivan nem kicsit.Dreamer írta:Így csinálja?pempelli írta: Nincs,már vagy háromszor szétszedtem, és nem egyfolytában csinálja csak időnként.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Így csinálja?pempelli írta: Nincs,már vagy háromszor szétszedtem, és nem egyfolytában csinálja csak időnként.
Dreamer
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Nincs,már vagy háromszor szétszedtem, és nem egyfolytában csinálja csak időnként.Dreamer írta:Ilyet már hallottam egy videón. Nincs valami csavar ami besúrolhat?pempelli írta:Kis segítséget kérnék hátha találkozott már valaki hasonlóval,nálam van szerelésen egy 250-es etz ,kuplung és szimering cserés volt,minden rendben is ment addig míg be nem indítottam,kuplung rendesen beállítva ahogy a nagykönyvbe le van írva alul 11mm ,felül gyönyörűen lehet állítani a finombeállítóval.
Viszont alul néha néha megjelenik fémes hang teljesen véletlen szerűen .ha nagyobbra veszem lent a távolságot vagy elfordítom picit a kiemelő szerkezetet megszűnik a hang viszont fent a finombeállítót szinte teljesen ki kell tekernem hogy egyáltalán kiemeljen.
????
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Ilyet már hallottam egy videón. Nincs valami csavar ami besúrolhat?pempelli írta:Kis segítséget kérnék hátha találkozott már valaki hasonlóval,nálam van szerelésen egy 250-es etz ,kuplung és szimering cserés volt,minden rendben is ment addig míg be nem indítottam,kuplung rendesen beállítva ahogy a nagykönyvbe le van írva alul 11mm ,felül gyönyörűen lehet állítani a finombeállítóval.
Viszont alul néha néha megjelenik fémes hang teljesen véletlen szerűen .ha nagyobbra veszem lent a távolságot vagy elfordítom picit a kiemelő szerkezetet megszűnik a hang viszont fent a finombeállítót szinte teljesen ki kell tekernem hogy egyáltalán kiemeljen.
????
Dreamer
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Kis segítséget kérnék hátha találkozott már valaki hasonlóval,nálam van szerelésen egy 250-es etz ,kuplung és szimering cserés volt,minden rendben is ment addig míg be nem indítottam,kuplung rendesen beállítva ahogy a nagykönyvbe le van írva alul 11mm ,felül gyönyörűen lehet állítani a finombeállítóval.
Viszont alul néha néha megjelenik fémes hang teljesen véletlen szerűen .ha nagyobbra veszem lent a távolságot vagy elfordítom picit a kiemelő szerkezetet megszűnik a hang viszont fent a finombeállítót szinte teljesen ki kell tekernem hogy egyáltalán kiemeljen.
????
Viszont alul néha néha megjelenik fémes hang teljesen véletlen szerűen .ha nagyobbra veszem lent a távolságot vagy elfordítom picit a kiemelő szerkezetet megszűnik a hang viszont fent a finombeállítót szinte teljesen ki kell tekernem hogy egyáltalán kiemeljen.
????
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Volt prototípus. A főtengely sonkára hajtottak rá, és a kipu leömlő alatt, a karter elején volt az önindító. Szerintem ez kb megoldhatatlan ebben a formában. (Tömítés, elősűrítés)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hali,
Legújabb agymenésem : önindítós ETZ250.
Nézegettem, hogyan és hova lehetne felszerelni egy (pl. robogó) önindító motort, de semmi konkrét ötletem nem támadt. Kívülről macerás, belülre építve pedig elveszti a berugókart a motor.
Létezik gyári megoldás ? Esetleg valakinek bármilyen vad ötlete ? Akár a blokkház fűrészelés/hegesztés árán is.
köszi
Legújabb agymenésem : önindítós ETZ250.
Nézegettem, hogyan és hova lehetne felszerelni egy (pl. robogó) önindító motort, de semmi konkrét ötletem nem támadt. Kívülről macerás, belülre építve pedig elveszti a berugókart a motor.
Létezik gyári megoldás ? Esetleg valakinek bármilyen vad ötlete ? Akár a blokkház fűrészelés/hegesztés árán is.
köszi
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 2 vendég