Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
licsu
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2013.03.30. 19:57
MZ-d típusa: ETZ-125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: licsu »

sziasztok.
Olyan kérdésem lenne egy 125-ös ETZ-röl,hogy milyen keresztmetszetű,hány eres és milyen hosszú kábelek kellenek hogy át tudjam teljesen vezetékezni.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Nyári verőfényben nincs jelentősége, ott ugye a Nap világít, de este, sötétben a 2 W.-os a jobb. Tipust nem tudok mondani, olyan nyújtott vékony aranyos kis égő. Vidd be a rosszat, ott megmondják. Ha nincs akkor itt is segít majd valaki.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

zudori írta:1 vagy 2 w.-os, én az utóbbit tenném bele.jobban világít.
Azt kb én is sejtettem hogy 1 vagy 2W-os lehet, de milyen pontosan? Amúgy meg szerintem hiába teszel nagyobbat egy nyári verőfényes napsütésben úgysem fogod látni.

S a típusa mi lehet?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

1 vagy 2 w.-os, én az utóbbit tenném bele.jobban világít.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok,

megtudnátok mondani hogy milyen típusú égő kell a km és ford. órákba? 1 vagy 2W-os?

Köszi.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Nem nagyon nézegettem be az az igazság, de közben kiderült, hogy a boltos által adott "helyettesítő alkatrész" volt a hunyó. Meg én is, de rásegített a boltos.
Nem vagyok villamosmérnök, sem műszerész, de egy kapcsolást össze tudok rakni - ennyit rólam.
A boltos ...ott szólni, hogy a BC 556 helyett adott BC640-nek más a lábkiosztása. Mondjuk az is igaz, hogy utánakeresgélhettem volna, mint később meg is tettem. Szóval helyére csereberéltem a 3 lábat és lett bódottá!

Mivel sub-ee-vel pm-ben írogattunk, de az első megszólítás itt esett meg, úgy fair, ha itt is van pont téve a dolog végére.
Köszönöm a segítséget!
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

tiger1342 írta:
Dreamer írta: Köszönöm, erre gondoltam volna, csak halvány pont még a kapcsoló felfogatása. De az irányt már látom!
Nekem ez a megoldás is nagyon szimpi:
Kép Kép
Forrás: http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... 600#p27661
Nagyon preciz, tetszik, azonban én először a gyári megoldásokat preferálom.
Szoval, ha valaki tudna nekem fényképezni egy gyári 251-es kapcsoló megoldást, annak nagyon örülnék!
Dreamer
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

tiger1342 írta:sak halvány pont még a kapcsoló felfogatása. De az irányt már látom!
Ha a kapcsolót állíthatóan ( csúsztathatóan) szereled fel tökéletes megoldás. Évek óta ilyen megoldást használok, hiba mentesen, igaz nem Mz-n hanem Jawa-n.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Dreamer írta: Köszönöm, erre gondoltam volna, csak halvány pont még a kapcsoló felfogatása. De az irányt már látom!
Nekem ez a megoldás is nagyon szimpi:
Kép Kép
Forrás: http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... 600#p27661
TS powa!
Kép
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zsakfos írta:
Dreamer írta: Akkor lehet, hogy kell egy saját feljlesztés (mint az újabb Simsonoknál, a fékkar végén van egy kis fül, oda beakad egy rugó, és az húzza meg a fékkapcsolót).
Köszi!
Vagy megoldod úgy mint a 251-eseknél,ha szakszerűen akarod.
Fékpedálra egy kis gömbvasat hegesztesz(vagy veszel olyan fékpdált ami már eleve olyan),az akku dobozba meg beszereled a húzós féklámpakapcsolót.


Kép

Kép

Kép


Killermeg erre a megoldásra gondolt:


Kép
Köszönöm, erre gondoltam volna, csak halvány pont még a kapcsoló felfogatása. De az irányt már látom!
Dreamer
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hinnye... Neked van képed a Simsonomról? :shock: :D

Köszi, hogy beraktad. Így érthetőbb... :)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dreamer írta: Akkor lehet, hogy kell egy saját feljlesztés (mint az újabb Simsonoknál, a fékkar végén van egy kis fül, oda beakad egy rugó, és az húzza meg a fékkapcsolót).
Köszi!
Vagy megoldod úgy mint a 251-eseknél,ha szakszerűen akarod.
Fékpedálra egy kis gömbvasat hegesztesz(vagy veszel olyan fékpdált ami már eleve olyan),az akku dobozba meg beszereled a húzós féklámpakapcsolót.


Kép

Kép

Kép


Killer meg erre a megoldásra gondolt:

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

KILL3R etz írta:Fotózni most nem tudok, de a fékkart összehúzó, és rögzítő csavar feje alá hajlítasz rugóacélból egy olyan formát, ami ha lenyomod a féket, hozzáér a kapcsoló külsejéhez. Így záródik a test, és világít a pilács :D
Lényegében ugyanaz történik mint belül, csak jobban karban tartható.
Akkor lehet, hogy kell egy saját feljlesztés (mint az újabb Simsonoknál, a fékkar végén van egy kis fül, oda beakad egy rugó, és az húzza meg a fékkapcsolót).
Köszi!
Dreamer
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Fotózni most nem tudok, de a fékkart összehúzó, és rögzítő csavar feje alá hajlítasz rugóacélból egy olyan formát, ami ha lenyomod a féket, hozzáér a kapcsoló külsejéhez. Így záródik a test, és világít a pilács :D
Lényegében ugyanaz történik mint belül, csak jobban karban tartható.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Valaki tudna nekem fényképezni egy hátsó külső féklámpa kapcsolót?

Előre is köszönöm!
Dreamer
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Szép napot!
Elsősorban sub-ee -hez lenne kérdésem:
KisTrophy-m van, és összeraktam a 6V-os irányjelzőpanelt amit a Honlap/Cikkek/Elektronika/... helyen publikáltál.
Egyelőre csak tesztpanelen forrasztgattam össze az alkatrészeket. Hibát nem vittem bele, ezt ellenőriztem néhányszor, valamint egy műszerész vénájú kollégám is átnézte, hogy nem-e elbarmoltam valamit.
A helyzet az, hogy nem működik az összerakott kapcsolás. Annyi változás van rajta, hogy BC 556C helyett BC640-et adtak - mint helyettesítő alkatrész. Megnéztem, ugyanaz a kiosztása, mint a beültetésin szereplőnek. De! Az említett tranzisztor nem kapcsol/billen át. Ha a kapcsolási irányt rövidre zárom, akkor a relé dolgozik. Csak önállóan nem akar.
A 10 mikrós kondenzátort próbáltam direktbe kisütni - úgy sem történik semmi.
Ma megpróbálok beszerezni egy oda valósi BC 556-ot, és kipróbálom úgy is.
Ugyanakkor, ha van tipped így a leírtakból, rámdudálhatsz PM-ben, vagy akár e-mailben.
Üdv & köszi!
moyos
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Peti92x írta:Megjavult minden gondom, bevittem a műhelyünkbe, megmérettem a dugattyút bele való e, és MZ TS-é volt benne... amikor vettem a dugattyút ETZ-hez kértem direkt, és ilyen b@lfasz módon szolgáltak ki. 0.03 helyett 0.04-re lett hónolva, ennyi illesztés még belefér?
Belefér, persze!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Peti92x írta:Megjavult minden gondom, bevittem a műhelyünkbe, megmérettem a dugattyút bele való e, és MZ TS-é volt benne... amikor vettem a dugattyút ETZ-hez kértem direkt, és ilyen b@lfasz módon szolgáltak ki. 0.03 helyett 0.04-re lett hónolva, ennyi illesztés még belefér?

Igen, ki kell tapasztalni, hogy hol érdemes vásárolni, ahol valamennyire értenek is hozzá, nem csak beállítanak egy eladót.
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

Megjavult minden gondom, bevittem a műhelyünkbe, megmérettem a dugattyút bele való e, és MZ TS-é volt benne... amikor vettem a dugattyút ETZ-hez kértem direkt, és ilyen b@lfasz módon szolgáltak ki. 0.03 helyett 0.04-re lett hónolva, ennyi illesztés még belefér?
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

kiszsebi írta:
Peti92x írta:... különben mind1 miként készül, ha jó értéket mér...
Jó értéket akkor fog mérni, ha tud szívni is a motor, tehát a szívótorokban nem lehet akadály. Ezért kell teljes gázzal kompressziót mérni.
Gondolj bele: ha nem tud szívni, akkor mit sűrítsen?!
Teli gázzal mértem! :)
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Peti92x írta:Köszönöm aki eddig segített, de ha már segítettetek legalább ennyivel tartozom, hogy ennyi a kompresszióm a frissen fúrt hengernek 730 km után...

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5088_n.jpg

Majd beméretem az illesztést, és ha jó a fúrás, akkor valószínűleg más a hiba...
Szia
Ez nagyon kevés, evvel a kompresszióval be se indul a motor.
Indulási határ alatt van (0,7MPa=7,14kg/cm2).
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Peti92x írta:... különben mind1 miként készül, ha jó értéket mér...
Jó értéket akkor fog mérni, ha tud szívni is a motor, tehát a szívótorokban nem lehet akadály. Ezért kell teljes gázzal kompressziót mérni.
Gondolj bele: ha nem tud szívni, akkor mit sűrítsen?!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

kiszsebi írta:
Peti92x írta:Köszönöm aki eddig segített, de ha már segítettetek legalább ennyivel tartozom, hogy ennyi a kompresszióm a frissen fúrt hengernek 730 km után...

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5088_n.jpg

Majd beméretem az illesztést, és ha jó a fúrás, akkor valószínűleg más a hiba...
ezt csőgázzal rugdosva mértétek?
Ismerősömtől kértem el egy általa átalakított kompresszió mérőt... különben mind1 miként készül, ha jó értéket mér. 2 műszerrel mértem meg, egyik 4.5 körül volt, ez meg 3.4 körül, szóval sokat nem tévedhet. 2 tolómérővel lemérsz valamit, ott is lehet valamennyi eltérés :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Peti92x írta:Köszönöm aki eddig segített, de ha már segítettetek legalább ennyivel tartozom, hogy ennyi a kompresszióm a frissen fúrt hengernek 730 km után...

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5088_n.jpg

Majd beméretem az illesztést, és ha jó a fúrás, akkor valószínűleg más a hiba...
ezt csőgázzal rugdosva mértétek?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

Köszönöm aki eddig segített, de ha már segítettetek legalább ennyivel tartozom, hogy ennyi a kompresszióm a frissen fúrt hengernek 730 km után...

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5088_n.jpg

Majd beméretem az illesztést, és ha jó a fúrás, akkor valószínűleg más a hiba...
affaire811
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.11.07. 22:37

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire811 »

bambi írta:A kapcsoló nem lehet hibás a töltésben.
A kapcsoló valóban nem hibás csak biztosíték miatt nem volt gyújtás!
De a töltés probléma még mindig fennt áll...
megnéztem a sarukat jól érintkeznek mindenhol.
4 db feszabályzóval próbáltam(igaz egyik se volt új) és nem volt töltés. Be se húz semmit nem csinál.
Valami értékeket lehet tudni milyen v-ot kell mérni a feszabályzó lábainál?
Gondoljátok hogy érdemes megvenni az új feszabályzót?
Vagy mi lehet a probléma?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

A kapcsoló nem lehet hibás a töltésben.
affaire811
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.11.07. 22:37

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire811 »

sub-ee írta:
affaire811 írta:Üdv!

Olyan kérdésem lenne hogy 250 es etz-n kevés a töltés,vagyis nem tölt eleget pislákol a visszajelző...
Hol keressem a hibát?
Tirisztoros az egész gyújtása...
Ha jól mértem elméletileg lentről nem jön föl az áram...
Mi mehetett tönkre?

Kösz a válaszokat!
Nézd meg, hogy a gerjesztés vezetékei szorosan a helyükön vannak-e, illetve a biztosíték érintkezik-e rendesen! Ha ez rendben van, akkor fesszabályzó a következő. A gyújtás nincs összefüggésben a töltéssel!

Üdv.:Sub-ee
Kösz a választ!
de valószínű a gyújtás kapcsoló lesz a ludas mert már a gyújtást se lehet ráadni pedig az akksi fel van töltve...
A gyújtáskapcsoló miatt lehet töltés probléma?
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szketo »

Ekecs írta:
szketo írta:Sziasztok!! Ajjaj.!!! :roll: Lehet hogy az "ékszeres doboz,, nem ékszert, hanem bizsut rejt?? :-k Az 51-es csatlakozási ponton mint ha égés nyomai látszanának.??. Tökre más színű a többitől és elég lilás képet fest.Aztán megfordítva a vezetéken is látszik a nem megfelelő képen történő "bánás mód,,Itt is égési nyomokra bukkantam.

Szervusz
Nincs annak a feszszabnak semmi baja,ha a csúszósaru 'égett' volna,akkor a bakelit is felhólyagosodik,a papír karika is megbarnul,meglilul a szegecs.Amit látsz az galvanizálási hiba,semmi több. A másik 'égésnyom':a forraszanyag,a folyasztószer (gyanta,vagy sav) és a warnish-cső lakkjának,meg az időnek tudható be.
Nem látom nyomát a csúszósarun sem,hogy használva lett volna.
Nyugi
Üdv:Ekecs
Szia Ekecs!
Köszönöm válaszod, szakmai tanácsod.Végtére is így írásod alapján lekövetkeztetve,alkotó elemeire bontva,való igaz lehet hogy semmi baja nincs.Ez úgy már az idegtől ,hogy jó hagytam magam "palira,, venni nem is tűnt föl.
Köszike még egyszer!
Üdv:szketo
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

[quote="szketo"]Sziasztok!! Ajjaj.!!! :roll: Lehet hogy az "ékszeres doboz,, nem ékszert, hanem bizsut rejt?? :-k Az 51-es csatlakozási ponton mint ha égés nyomai látszanának.??. Tökre más színű a többitől és elég lilás képet fest.Aztán megfordítva a vezetéken is látszik a nem megfelelő képen történő "bánás mód,,Itt is égési nyomokra bukkantam.

Szervusz
Nincs annak a feszszabnak semmi baja,ha a csúszósaru 'égett' volna,akkor a bakelit is felhólyagosodik,a papír karika is megbarnul,meglilul a szegecs.Amit látsz az galvanizálási hiba,semmi több. A másik 'égésnyom':a forraszanyag,a folyasztószer (gyanta,vagy sav) és a warnish-cső lakkjának,meg az időnek tudható be.
Nem látom nyomát a csúszósarun sem,hogy használva lett volna.
Nyugi
Üdv:Ekecs
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szketo »

MrDok írta:
szketo írta:Sziasztok!! Ajjaj.!!! :roll: Lehet hogy az "ékszeres doboz,, nem ékszert, hanem bizsut rejt?? :-k Az 51-es csatlakozási ponton mint ha égés nyomai látszanának.??. Tökre más színű a többitől és elég lilás képet fest.Aztán megfordítva a vezetéken is látszik a nem megfelelő képen történő "bánás mód,,Itt is égési nyomokra bukkantam.Csak sajnos későn vettem észre. :( Az biztos addig föl nem szerelem amíg "szakival,, meg nem nézetem.
Talán illik ide az a köz mondás is ...- nem minden arany ami fénylik,,, :-" ...
Ez elég szűznek néz ki, azért a próba nem árt sosem.
Osztom a véleményed MrDok?..Valóban vadi új ,csak a képen látható megpörkölésék akasztanak picit.De, hamarosan kiderül elviszem egy öreg veterán szakihoz aki jó párat már megjavított??!!
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

affaire811 írta:Üdv!

Olyan kérdésem lenne hogy 250 es etz-n kevés a töltés,vagyis nem tölt eleget pislákol a visszajelző...
Hol keressem a hibát?
Tirisztoros az egész gyújtása...
Ha jól mértem elméletileg lentről nem jön föl az áram...
Mi mehetett tönkre?

Kösz a válaszokat!
Nézd meg, hogy a gerjesztés vezetékei szorosan a helyükön vannak-e, illetve a biztosíték érintkezik-e rendesen! Ha ez rendben van, akkor fesszabályzó a következő. A gyújtás nincs összefüggésben a töltéssel!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
affaire811
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.11.07. 22:37

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire811 »

Üdv!

Olyan kérdésem lenne hogy 250 es etz-n kevés a töltés,vagyis nem tölt eleget pislákol a visszajelző...
Hol keressem a hibát?
Tirisztoros az egész gyújtása...
Ha jól mértem elméletileg lentről nem jön föl az áram...
Mi mehetett tönkre?

Kösz a válaszokat!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Bandita írta:Üdvözlet vaslovasok! :)

Szeretném kicserélni a gyújtás kapcsolót és ha megoldható akkor a tank alatt a kürt mögött elhelyezni. Valami ilyesmire gondoltam http://www.ripca.hu/termekek?PID=36532&op=product Isten ments hogy valami kárt tegyek a gépszörnyben. Ezért kérnélek titeket hogy írjatok nekem, küldjetek tanácsokat, ötleteket, észrevételeket.

Előre is Köszi! :)
Az általad linkelt 4 állású kapcsoló vajon hogyan kapcsol?
Úgy mint az Mz gyújtáskapcsoló?
Tudsz róla valamit?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Bandita írta:Üdvözlet vaslovasok! :)

Szeretném kicserélni a gyújtás kapcsolót és ha megoldható akkor a tank alatt a kürt mögött elhelyezni. Valami ilyesmire gondoltam http://www.ripca.hu/termekek?PID=36532&op=product Isten ments hogy valami kárt tegyek a gépszörnyben. Ezért kérnélek titeket hogy írjatok nekem, küldjetek tanácsokat, ötleteket, észrevételeket.

Előre is Köszi! :)
Az említett helyre akár a gyári kapcsolót is lehúzhatod, de ahogy Kill mondja nem hagyhatod el a gumibúrát róla. Nincs túl sok vezeték a kapcsolón, ha ezeket kiveszed és pótolod a neked megfelelő hosszúságú köteggel, akárhova teheted a gyk-t.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

szketo írta:Sziasztok!! Ajjaj.!!! :roll: Lehet hogy az "ékszeres doboz,, nem ékszert, hanem bizsut rejt?? :-k Az 51-es csatlakozási ponton mint ha égés nyomai látszanának.??. Tökre más színű a többitől és elég lilás képet fest.Aztán megfordítva a vezetéken is látszik a nem megfelelő képen történő "bánás mód,,Itt is égési nyomokra bukkantam.Csak sajnos későn vettem észre. :( Az biztos addig föl nem szerelem amíg "szakival,, meg nem nézetem.
Talán illik ide az a köz mondás is ...- nem minden arany ami fénylik,,, :-" ...
Ez elég szűznek néz ki, azért a próba nem árt sosem.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szketo »

Sziasztok!! Ajjaj.!!! :roll: Lehet hogy az "ékszeres doboz,, nem ékszert, hanem bizsut rejt?? :-k Az 51-es csatlakozási ponton mint ha égés nyomai látszanának.??. Tökre más színű a többitől és elég lilás képet fest.Aztán megfordítva a vezetéken is látszik a nem megfelelő képen történő "bánás mód,,Itt is égési nyomokra bukkantam.Csak sajnos későn vettem észre. :( Az biztos addig föl nem szerelem amíg "szakival,, meg nem nézetem.
Talán illik ide az a köz mondás is ...- nem minden arany ami fénylik,,, :-" ...
Kép

Kép
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha elmegy a töltésed valahol útközben, és nem tudsz a világítással spórolni, akkor fogod értékelni a németeket, hogy úgy találták ki ahogy... :D

Amúgy ha nem gond a vezetékelés, akkor bármilyen kapcsolót betehetsz kb. Vízálló legyen, az a lényeg.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Bandita
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2013.05.29. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Bandita »

Üdv!

Helyzetjelzővel nem lehet közlekedni, mert a tompított kötelező mindig és mindenhol ezért gondoltam azt ki lehet hagyni. Illetve próbálgattam (persze csak imitáltam) és nem kényelmetlenebb számomra. Ha csak a vezetékezés a probléma akkor az nem is nagy gond :D Szeretem a motorom, ennyit rászánok :D

Köszi!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

És akkor ha helyzetjelzőt, vagy tompítottat akarsz kapcsolni, akkor majd nyúlkálsz a tank alatt? :-k

MZ gyújtáskapcs elég komplex, ha ki akarod cserélni, a fél motort újra kell vezetékelni... =;
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Bandita
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2013.05.29. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Lux

Elektronika

Hozzászólás Szerző: Bandita »

Üdvözlet vaslovasok! :)

Szeretném kicserélni a gyújtás kapcsolót és ha megoldható akkor a tank alatt a kürt mögött elhelyezni. Valami ilyesmire gondoltam http://www.ripca.hu/termekek?PID=36532&op=product Isten ments hogy valami kárt tegyek a gépszörnyben. Ezért kérnélek titeket hogy írjatok nekem, küldjetek tanácsokat, ötleteket, észrevételeket.

Előre is Köszi! :)
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szketo »

Ékszeres doboz tartalma íme:
Kép
Még mindig töltés problémával küzdök,gondoltam ez talán megoldja.Mindenki azt javasolja leg jobb az eredeti.Há tessék ez eredeti.Aztán néhány sorral lejesebb Ép itt olvasom( gesszti )írását mi lenne rá a leg jobb megoldás.Már mindegy meg vettem enni nem kér ,meg aztán nem is romlik el ha úgy tárolom, akkor megpróbáljuk a diódás megoldást. Köszike a tippet minden esetre.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Igen, nagyobb kell rá az biztos.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

:shock: Vészesen szegény a keverék! Több benzin kell és nem jó a 22-es karburátor. A nagyobb kell rá!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyönyörű szép gyertyakép! Amikor ilyen szép akkor még termeli az üzemanyagot... :twisted: :D
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

tiger1342 írta:
Peti92x írta:22-es karburátor van fenn majdnem 160 ccm hengeren, ez lehet befolyásoló indok?
Szerintem rakjál rá egy 24-est vagy 26-os karbit, akkor nem kell 130-as fúfuvi neki. Az is lehet, hogy túl sokat kap, és a kipuba tolja a naftát, ami ott begyullad és ezért durrog... Olyan nincs, hogy minden jó, és mégse megy.
Gyertya képem:

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 48f4e70940
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Peti92x írta:22-es karburátor van fenn majdnem 160 ccm hengeren, ez lehet befolyásoló indok?
Szerintem rakjál rá egy 24-est vagy 26-os karbit, akkor nem kell 130-as fúfuvi neki. Az is lehet, hogy túl sokat kap, és a kipuba tolja a naftát, ami ott begyullad és ezért durrog... Olyan nincs, hogy minden jó, és mégse megy.
TS powa!
Kép
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

allllli írta:
Peti92x írta: FHP ugye a tető, és az óramutatóval ellentétes irányba forgattam a főtengelyt, mivel a főtengő óramutató járásába forog.
A leírásodból látszik, hogy érted az elvét és logikusan gondolkodsz, nem vagy naiv, csak elakadtál. Én a helyedben, ha tényleg minden beállítás és alkatrész jónak tűnik, kicserélnék mindent, aminek a gyújtáshoz köze van (ami maradt). Trafó (jó belőle a kisipari magyar cucc is), kondenzátor, gyújtókábel, gyertyapipa, új gyertya (NGK, Brisk, vagy az új fajta AKA Isolator, az is nagyon jó). Vezetékeket, aminek a gyújtáshoz köze van ellenállásmérővel végigmérném (úgy, hogy a vezeték egyik vége sem csatlakozik sehova, mert csalóka lehet), sarukat egyesével lehúznám, megcsiszolnám az ellensaru részeket, majd összébb nyomva WD40-el befújva visszaraknám. Testcsomópontot ellenőrizd az ülés alatt az alu légszűrőház tetején. (Alu és réz hosszútávon nem jó barát). Mást nem tudok hirtelen. Megszakító hézag: 0,3 vagy 0,4 mm a dugattyú felső holtpont állásában.
Megfogadom a tanácsod, végig fogok nézni mindent. Minden elektronika hibátlanul működik rajt, gondolom akkor a fő test nem lehet korrodált. Szikra az szép erős kék színű 0.5 gyertyahézagnál. Mit mondhatnék még... Talán 700 km van fúrás óta a motorban, de felmerült bennem az a gyanú is, hogy lehet el lett tolva a fúrás, és nincs kompresszió, ez sem egy utolsó kizáró ok. 22-es karburátor van fenn majdnem 160 ccm hengeren, ez lehet befolyásoló indok?
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

zsakfos írta: Gesszti mester!
Nem lenne kedved irni erről a fesszab dologról egy cikket?
Te kened vágod ezt.Biztosan sok ember hálás lenne.
Tudom hogy párszor már leirtad itt a fórumon a mechanikus fesszab állitást,de azt nehéz megkeresni..Ha egy cikk formájában lenne itt az oldalon,az könnyebbé tenné a segitséget.
Leirhatnád a tapasztalatodat a diódás átkötésről,leirva hogy milyen értékű dióda a jó,hogyan és hová kell bekötni,aztan egy fesszab ellenőrzésekor hol és milyen értéket kell kapni egy multiméteres ellenőrzéskor pld.
Meg ilyeneket.
Nagyon jó lenne egy ilyen cikk,igazán hiánypotló dolog.
Már én is javasoltam egyszer. :smt045
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

zsakfos írta:
gesszti írta: Rossz a feszszabályzó. Az előtétellenállás elvileg nem kellene rá. Vissza kell rá tenni egy sima elektromechanikus feszszabot, a visszáramkapcsolót átkötni diódásra, és azt is el fogod felejteni, hogy egyáltalán van dinamó, meg feszszabályzó a motorban.
Gesszti mester!
Nem lenne kedved irni erről a fesszab dologról egy cikket?
Te kened vágod ezt.Biztosan sok ember hálás lenne.
Tudom hogy párszor már leirtad itt a fórumon a mechanikus fesszab állitást,de azt nehéz megkeresni..Ha egy cikk formájában lenne itt az oldalon,az könnyebbé tenné a segitséget.
Leirhatnád a tapasztalatodat a diódás átkötésről,leirva hogy milyen értékű dióda a jó,hogyan és hová kell bekötni,aztan egy fesszab ellenőrzésekor hol és milyen értéket kell kapni egy multiméteres ellenőrzéskor pld.
Meg ilyeneket.
Nagyon jó lenne egy ilyen cikk,igazán hiánypotló dolog.
Támogatom az ötletet :D szerintem is hasznos lenne
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 39 vendég