Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.01.10. 23:35

Dreamer írta:
Kinek a pap, kinek a papné. Ok, az a gép nagyon szép. Az enyém kinézete gyári lesz, csak a benne lévő szivacsot erősítem, hogy ne a vason csücsüljek. Azért az ár/érték verseny remélem az enyém lesz :) :)
Kerestem neked képet a korábbi verzióról:

Kép
Ez még lemezre készült, sok éve..... túrafotel, de nem tetszett eléggé a kinézete. 8)

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.01.10. 23:12

MrDok írta:
Dreamer írta:Mutatom az új tuning nyergem :) :
Háááát, nekem inkább ez jön be:

Kép
Kinek a pap, kinek a papné. Ok, az a gép nagyon szép. Az enyém kinézete gyári lesz, csak a benne lévő szivacsot erősítem, hogy ne a vason csücsüljek. Azért az ár/érték verseny remélem az enyém lesz :) :)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.01.10. 23:02

Dreamer írta:Mutatom az új tuning nyergem :) :
Háááát, nekem inkább ez jön be:

Kép

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.01.10. 20:51

Mutatom az új tuning nyergem :) :
Kép
:)
Megnyugtatom a kedves olvasót, hogy a kötegelés csak addig lesz rajta míg megragad.

Tudom, hogy nem szervesen tuning téma, de ma cseréltem a sárvédőben csavart (rövidet). Meglepődtem, hogy cseredarabként mit kaptam a csavarbót'ba:
Kép

mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt » 2014.01.10. 11:57

Nagyon szépen köszönöm a segítséget mindkettőtöknek! :)
remélhetőleg összejön..ha nem is,1 próbát mindenképpen megér! :D

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi » 2014.01.09. 00:03

mztsszázhuszonöt írta:bambi!
ahogy mondod igy lenne az ésszerű ha valaki ugy használja a motort hogy világitás index visszajelzök..stb. De viszont ha ugyszeretném hogy csak gyujtás menjen se világitás se semmi akkor sztem nem olyan rossz de lehet tévedek:) anyira nem vaygok otthon a témában:)
erröl a 12v-ositásrol még nem halottam meg a robogogyujtásrol?:) ezt mit takar?
Ok de ha jól tudom a babetta gyújtás csak 4 voltos.Szoktak felaplikálni yamaha 3KJ tipusÚ gyújtásokat az is megszakító nélküli de 12 voltos.

MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MP1 » 2014.01.08. 23:51

Mztsszázhuszonöt!

A gyűrű külső mérete a dinamóállórész illeszkedő peremének átmérője, így szépen belepasszol a blokkba.
A magassága 10 mm körül van. A forgórészben a "lehúzómenetet" nagyobbra kell fúrni.
Igen, célszerű áttekertetni a tekercset, lehetőleg egy nagyobb vasmagra, mint a gyári - a kisebbik fajta világítótekercsére.
A "fekete dobozos" tirisztoros elektronika helyett lehet, hogy ma már jobbat is lehet készíteni, kapcsrajzot bőven lehet hozzá találni.
Én tranzisztorost (piros) használtam, az addig forog, amíg a motor bírja, de más -fehér drót -alaplap kell hozzá.
Kicsit kisebb "gyertyahézagot" állíts be, hogy könnyebben induljon.

Üdv: P.

mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt » 2014.01.08. 23:19

bambi!
ahogy mondod igy lenne az ésszerű ha valaki ugy használja a motort hogy világitás index visszajelzök..stb. De viszont ha ugyszeretném hogy csak gyujtás menjen se világitás se semmi akkor sztem nem olyan rossz de lehet tévedek:) anyira nem vaygok otthon a témában:)
erröl a 12v-ositásrol még nem halottam meg a robogogyujtásrol?:) ezt mit takar?

mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt » 2014.01.08. 23:15

MP1!
köszönöm a segitséget! utána nézek majd ennek a gyürünek hogy mik a méretei meg hogy is mutat valojában..eszterályos ismerösöm van szoval kivitelezhetö:) mit értesz az alatt hogy a tekercsek sem mindegy mienek? egyik ismerösöm valami olyasmit mondott h a gyujtotekercset átkel tekercseltetni!
a világitás az nem probléma mert sötétbe motorozni nemjárunk csak lopni..hehehe:) :D
de komolyra forditva a szot.. kicsit "krosszosítva" van az mz mert lámpák már lekerültek róla meg a hátsó sárvédöböl is szedtünk le :) tehát világitás amugy sem lenne:)

mégegyszer köszi az eddigi segitséget! béke:) 8)

MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MP1 » 2014.01.08. 22:13

Mztsszázhuszonöt !

A BABETTA gyújtáshoz egy gyűrűt kell esztergálni, és fel lehet rakni az alaplapot.
Persze nem mindegy a gyújtás típusa, meg az sem, hogy milyen tekercsek vannak rajta.
Itt van két kép a gyűrűről, 3 éve tettem föl ide a fórumra, de a méreteit nem tudom, megmérni sem tudom, mert fogalmam sincs róla, hogy hol van.
http://s4.postimage.org/35l6e2hwk/Gy_r_01.jpg
http://s4.postimage.org/35lhytxd0/Gy_r_02.jpg

Rúgásra indult, nagyon ment, versenykörülmények (enduro) között tökéletes volt, de sötétben inkább vigyél magaddal egy petróleumlámpát. :)

Üdv: P.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi » 2014.01.08. 19:37

mztsszázhuszonöt írta:?? valaki esteleg?
Valószínú,hogy itt még senki nem tett fel babetta gyújtást.Az a meglévő 6v kb 60w-ot nem nagyon szeretnék lecserélni kevesebbre,inkább 12v generátort szoktak,vagy robogót.

mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt » 2014.01.07. 17:08

?? valaki esteleg?

mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt » 2014.01.05. 20:16

Hali! Nekem barkácsolási kérdéseim lennének egy Mz ts 125-össel kapcsolatba..
Babetta gyujtást szeretnék rárakni a gyári gyujtás helyett, mivel igy akksi sem kell meg ugye valamivel nagyobb lesz a fordulat és a leadott teljesitmény is! Hallotam róla ha igy szeretném megoldani akkor világitásnak nem sok jövölye van a motoron ..de engem ez nem érint mert csak kertekalatt használom. igy a világitás is felesleges! a következö kérdéseim lennének..
ahhoz hogy megvalositsam ezt a kis "tuningot" kell-e esztergálni valahonan?
miket kell beszerezzek/bekössek a babetta gyujtáshoz hogy müködöképes legyen!?
azt is hallotam hogy elöfordulhat hogy rugásra nem, csak tolásra indul el vele az mz
ha valaki tudna segiteni e témában nagyon megköszönném..ha esetleg valaki valami bekötési rajzot vagy vázlatot vagy akármit tudna mellékelni jólenne!
elöre is köszönöm!!

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.11.14. 19:15

dkari írta:
zudori írta:...
Nem az agyontuningolás volt a célom. 6500-as fordulatra csináltattam. Ami tapasztalat hogy a gyári két felömlőshöz képest a nyomaték kevesebb (vagy ugyanannyi) viszont pörgősebb lett. ...
Beállítottad hozzá a karbit is? Mert, ha jól van belőve, és alul nincs erő, akkor vagy a kipuval van valami, vagy pedig túlzottan fel lett emelve a kipufogó nyílás, ezért lett alul erőtlen. :(

Persze ez járatással kicsit javulhat. Én nem szeretem az ilyen tuningokat, mert kivitelezhető az is, hogy a gyári nyomatékosság megmaradjon, de egy picit tovább pörögjön (ha van ereje).

MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MZsGabi » 2013.11.13. 18:36

Sziasztok!
Jó ez a videó.
A membrános karbiról mi a véleményetek?
Hogy lehet meg oldani a cserét és milyen karbira. Vagy érdemes-e?
http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 03652.html
Majesty 250 az első fékem úgyis róla van.:)
Csinált már valaki ilyet?

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: zudori » 2013.11.05. 07:01

Köszönöm az információkat, a videót megnéztem, tetszett. A kipufogós cikket elolvastam, megfontolom.
Nekem ezekkel a dobokkal csak egy bajom van, hogy nem szépek, olyant szeretnék, ami nem üt el az eredetitől, szép krómos. Egyébként,ha lenne ilyen, be is neveznék rá.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2013.11.05. 00:33

zudori írta:Igen én voltam ott.
Ezek után nem megkérdőjelezve az igazságotokat, még is csak kéne egy kis plussz erő bele. Ráadásul a mostani henger eléggé zörög, csörög.
http://www.youtube.com/watch?v=A9HzjWuyUgE

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: dkari » 2013.11.04. 22:09

zudori írta:Igen én voltam ott.
Ezek után nem megkérdőjelezve az igazságotokat, még is csak kéne egy kis plussz erő bele. Ráadásul a mostani henger eléggé zörög, csörög.
Szia! Én ezzel a taggal csináltattam a hengert: http://www.sokmotor.hu/hirdetes/motor-a ... 6ca2077e40

Igaz kis Ts-re. Négy felömlősre csinálta plusz a hengerfejből vett le, így nagyobb a kompresszió. Ha jól tudom az Etz már gyárilag négy felömlős.
Dugattyú nélkül fizettem a "reszelésért" fúrásért postaköltséggel 10e ft-ot. Még csak ma próbáltam ki de úgy néz ki működik.
Nem az agyontuningolás volt a célom. 6500-as fordulatra csináltattam. Ami tapasztalat hogy a gyári két felömlőshöz képest a nyomaték kevesebb (vagy ugyanannyi) viszont pörgősebb lett.

Nem tudom mi a célod a motorral de plusz 3-4le-t viszonylag olcsón ki lehet hozni a dologból. De nem elég a hengerrel és a hengerfejjel foglalkoznod, mert ehhez már egy kipufogót is kellene csinálnod pont azért hogy ki tudd használni a henger plusszait. A vaterán hirdet egy srác Simson rezókat csinál. Ha neki elküldöd a méreteket kb 12e ft-ért megcsinálja a kipufogót. Ahhoz hogy tudd neked milyen kipufogó kell keresd fel ezt az oldalt és olvasd el figyelmesen: http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73

Tehát mint írtam, ha jó úton haladsz akkor nem kell csillagászati összeg a tuninghoz. De azt én is aláírom hogy a legjobb tuning a köbcenti növelés. Azaz ha eladod ezt és hozzá teszed a tuningra fordított összeget abból biztos kijön egy 250-es Etz.

Az én esetem annyiban más hogy hál istennek nem vág földhöz pár tízezret ilyen "hülyeségekre" költeni. De kíváncsiságból mindig is érdekelt a barkácsolás. Ráadásul a megtett kilométereim száma messze nincsenek arányban a motorral való szórakozáshoz képest... jóval kevesebb :)

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: zudori » 2013.11.04. 12:10

Igen én voltam ott.
Ezek után nem megkérdőjelezve az igazságotokat, még is csak kéne egy kis plussz erő bele. Ráadásul a mostani henger eléggé zörög, csörög.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.11.04. 09:32

zudori írta: Nem dicsekvésképpen mondom,nagyon szép kis motor!
Lehetséges hogy a te motorodat láttam vasárnap Polgárdiban a börzén?Az is ilyen szinű kis etz volt és tényleg szép.

Amúgy Killernek van igazsága nem is kevés.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3817
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.11.03. 20:27

Ha megbízhatóan akarod használni, akkor kb annyiba fog kerülni a tuning, mint egy másik motor... Nem beszélve a fogyasztásról, és a motor viselkedéséről, karakteréről...

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: zudori » 2013.11.03. 19:59

Nem veszek, mert ezt a motort vettem. Nem dicsekvésképpen mondom,nagyon szép kis motor, ha a fiam nagyobb lesz gondoltam neki adom, no akkor fogok venni egy nagyobbat. Addig pedig az a célom, hogy ne keljen visszakapcsolni, ha egy kis szembe széllel találom magamat. kb. 4-5 LE és minden rendben lenne!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3817
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.11.03. 19:27

Vegyél egy 250-est. Vicc nélkül...

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: zudori » 2013.11.03. 19:04

Elolvastam,köszönöm.
Viszont ott egy egyedi probléma során van némi általános értekezés.
Engem viszont bővebben érdekelne a dolog, ugye a kérdésem, melyiket? Fúrassam, Vegyek rá egy 4 felömlőset? Fogyasztás, teljesítmény? Élettartam?

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.11.03. 17:32

zudori írta:Sziasztok!
Kéne egy kis segítség, információ!
Gondolkodom, hogy a kis etz-150-est kissé felerősíteném. Kaptam infót egy fúrási lehetőségról, kb.170 ccm-es lenne, de most hallottam az un.4 felömlős hengerről.Tudna valaki mesélni erről, van-e tapasztalat? Melyikben érdemes tovább lépni,

Előre is köszönöm!
Olvass a blokk témába, az első oldalon 2013.11.02. 23:45 hozzászólás.

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: zudori » 2013.11.03. 17:09

Sziasztok!
Kéne egy kis segítség, információ!
Gondolkodom, hogy a kis etz-150-est kissé felerősíteném. Kaptam infót egy fúrási lehetőségról, kb.170 ccm-es lenne, de most hallottam az un.4 felömlős hengerről.Tudna valaki mesélni erről, van-e tapasztalat? Melyikben érdemes tovább lépni,

Előre is köszönöm!

tojszi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.01.16. 19:14
MZ-d típusa: mz ts

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: tojszi » 2013.09.27. 16:55

Tisztelt Mz-sek!

Egy Mz Ts 125-ös motor gyári kipufogójából ki lett szedve a furulya, helyette a kipufogó végében rezonátoros kipufogókban alkalmazott perforált cső és üveg gyapot lett betéve ( nem én kiviteleztem).
A kérdésem a következő lenne: Jó lehet-e ez így? ( Olyan mit ha semmi nem lenne benne egy kicsit nagyobb sebesség és fordulatnál(~90/6500-7000 Forgás))
Elég-e ez a fajta tompítás vagy vissza a gyárit a fogyasztás ez a fajta átalakítás emelhette e 6-8 literre? Elég-e a fél furulyát visszatenni? (a hengerben is van egy kis igényes átalakítás (membránosítás) )

Elnézést kérek a tudatlanságomért, de szeretnék pontot tenni az ügy végére.
Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdvözlettel: Gojo

Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Kezd már letisztulni!

Hozzászólás Szerző: falatka » 2013.09.24. 08:53

bambi írta:
TZrider250 írta:Köszi Gergõ!

Kezd már letisztulni a dolog. Tehát 130-140 erõlködés nélkül és "kis fogyasztással" elérhetõ a javasolt átalakításokkal, szét se fogja pörgetni, elérhetõ tuningok. A hatos sebességben látom a megoldás nehezét. A futár boltos Peti tud német hat fokozatú váltót MZ-hez, ez valós, megvásárolható, csak maxidrága. Olcsóbb megoldás kellene.

Továbbra sem vágyam a 170 fapados motorral, de pályán ne röhögjenek ki, ezért lesz megfúrva. Kiránduláskor viszont ne fogasszon többet, mint most, ne pörögjön 5000-et, ezt várom a hatos váltótól.

Láttam a neten kéthengeres tézét, nehéz megcsinálni? 2x150-bõl is érdemes? Csak mert 150-hez jobban van minden, mint 300-hoz. Nem hülyeségbõl kérdezem, elvégre kispénzûek hobbija a TZ. Ha hosszú távon is öröm lenne tézével utazni, az megérne ilyen átalakítást. A hosszú táv mondjuk Varsó, Balti tenger, Adria.

Köszi, és ne röhögjetek, mert Szõke kapitány megcsinálja! Jóárasította a tányéros tévét is.
6 sebességes váltó nem volt forgalomba,a gyár versenyosztályán készültek limitált példányban.van eladó 120000ft
Sziasztok,

mivel a szezon vegefele jarunk en is keszulok a szeretett MZ-mmel a garzsba. Ismet szeretnem valamivel szebbe tenni. A kinezetet sosem valtoztatnam meg de a 300 henger egy jo Bing karburator nagyon elgondolkoztato. Ami viszont szamomra uj informacio az a 6 sebesseges valto WooooooooW. Van valami webe-s info ahol utanna lehtene olvasni? Az erdekelne a vegsebesseg hogy valtozik es hogy befojasolja a fogyasztast.
Nem versenyezni szeretnek de legalabb azt a 110 nyugottan birja es ne uvolcson a motor.

Koszonettel!

Falatka

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2013.09.06. 12:24

Kieth írta:Sziasztok.
Egy olyan kérdésm lenne a szakikhoz, hogy egy TS 125-re rá lehet szerkeszteni az ETZ tankot, az ülés alatti "dobozt" (nem tudom mi a pontos megnevezése), valamint a "fejidom" részt? (fejidom alatt értem, lámpa, órák, stb) Mielőtt megköveztek, világéletemben az ETZ-k tetszettek, és most volt rá lehetőségem, de jogsi hiányában leszűkűlt a vásárlóterem, meg ez kihagyhatatlan ajánlat volt, szóval szeretném ETZ-síteni a kicsikét. Köszi a választ előre is. :)
Mindent meg lehet csinálni, csak idő és elszántság kérdése.
Fogsz egy TS tankot, levágod a tetejét, majd egy ETZ tanknak levágod az alját és az aljára szépen ráhegeszted a TS tank alját. :) Persze a köztes részt is ki kell tölteni lemezzel, stb. Oldaldobozokkal már nagyobb a gond, mivel a TS-é nagyobb, de talán a vázban nincs akkora különbség.
Nézegesd egy kicsit a képeket:

Kép Kép

Az elejével szerintem nincs gond, bele kell rakni cakkompakk egy ETZ első villát kerekestül, lámpástul, mindenestül.

Kieth
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.09.01. 04:57
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Kieth » 2013.09.01. 05:11

Sziasztok.
Egy olyan kérdésm lenne a szakikhoz, hogy egy TS 125-re rá lehet szerkeszteni az ETZ tankot, az ülés alatti "dobozt" (nem tudom mi a pontos megnevezése), valamint a "fejidom" részt? (fejidom alatt értem, lámpa, órák, stb) Mielőtt megköveztek, világéletemben az ETZ-k tetszettek, és most volt rá lehetőségem, de jogsi hiányában leszűkűlt a vásárlóterem, meg ez kihagyhatatlan ajánlat volt, szóval szeretném ETZ-síteni a kicsikét. Köszi a választ előre is. :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Kieth 2013.09.01. 09:36-kor.

Istvan79
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Tata

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Istvan79 » 2013.08.08. 16:56

kzolika1994 írta:Teljesen egyet értek veled,de sajnos csak 125-re van jogsim. És törvény változások miatt mostanában nem is lesz korlátlanra.
Ezért akarom ezt egy kicsit feltuningolni.

Erre most ennyi idő után visszatérve.
Ez tényleg merész húzás volt az államtól,hogy újból kel kezdeni az egész tanfolyamot ha nagyobbra akar váltani az ember. Tavaly bementem az autós iskolába és közölték,hogy előről kel kezdeni az egészet. Na mondtam ebből nem eszik a narancssárga, inkább maradok a 125nél. (akkor 15éve volt meg az A1 jogsim)

De ez nem az első az életemben. 97ben vettem egy cagiva aletta oro-t (125ccm 27LE) 300as TZ-ket ketté harapta.Na mindegy ,még abban az évben elmentem,hogy jogsit szerezek rá (150ccm-ig) Jó.
Megcsináltam mindent elsőre(mz ts 150-el),de műszaki kérdéseknél elbuktam,igy csak az év decemberben fejeztem be a tanfolyamot teljesen. A jogosítványt csak 98 jan 10-én kaptam "kézbe".

Amikor bementem,hogy a jogsit átvegyem azt hittem magamhoz nyúlok a hír hallatán. Már az A1 nem 150cc hanem 125ccm 11kw 98 jan 1-től. Ezért megvehettem 97-ben 200eft-ért a cagivát a semmire.
A jogsit át se vettem,vissza dobtam az ablakon. (aztán a jogsit kipostázták vagy átvettem valamikor,nem tudom) de azt tudom,hogy két évig mindenféle motorom volt ami 250-900ccm, de 125ös nem :)

Mára beletörődtem,és rájöttem,hogy 125ös-nél túrázni,nincs jobb alternatíva. 150es hengerrel 60-90es utazó 2-3liter közti fogyasztás. Van egy aprilia leonardom 125ös ami megy 120at lazán két személyel is 96+90kg de azzal is mindig azon veszem észre magam ,hogy 60al gurulok és rohadtúl élvezem.(jó ebben volt szerepe néhány őzikének is,hogy motorral akár már 70 felett is veszélyes,és én még sokáig akarok motorral túrázgatni,és nem adom az életem egy 100as tartós utazó tempóért.)

kos7
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2013.05.19. 21:07
MZ-d típusa: Mz ETZ 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kos7 » 2013.08.08. 00:35

Üdv !
Valakinek van 150es ETZ-hez tuning rajza/terve hengerhez,hengerfejhez ?
Létezik egyáltalán ilyen ? Simsonhoz talál az ember de etz-hez sehol nem találni..

Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: LaloX » 2013.07.03. 22:08

:D Jó az.
Még annyi kérdésem lenne hogy az mitől van, hogy melegen romlik a gép teljesítménye? A karburátor pedig melegen lett beállítva, de mégis...
allllli írta:
LaloX írta:Gyertyakép tökéletes...
Valószínűleg a karbi is az, főfúvókát is vettem bele gyári méretűt...
A kipuf kb egy másfél hónapja lett cserélve egy új utángyártottra szóval még tisztának kéne lennie bár sose tudni... Tudom az utángyártottal már alapból nem megy úgy meg én a hangját sem szeretem csak a gyárim már nagyon ocsmány volt, de le fogom fújni feketére és visszateszem.
Amint lesz egy kis pénzem a fúrást megcsinálom, remélem segít :D
Ma kb. 10 km-t tettem meg 95 km/h utazóval. Jól bírta..nehogy már ellustuljon.. :D

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.07.03. 15:07

LaloX írta:Gyertyakép tökéletes...
Valószínűleg a karbi is az, főfúvókát is vettem bele gyári méretűt...
A kipuf kb egy másfél hónapja lett cserélve egy új utángyártottra szóval még tisztának kéne lennie bár sose tudni... Tudom az utángyártottal már alapból nem megy úgy meg én a hangját sem szeretem csak a gyárim már nagyon ocsmány volt, de le fogom fújni feketére és visszateszem.
Amint lesz egy kis pénzem a fúrást megcsinálom, remélem segít :D
Ma kb. 10 km-t tettem meg 95 km/h utazóval. Jól bírta..nehogy már ellustuljon.. :D

Stammheim
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.07.03. 15:03
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Stammheim » 2013.07.03. 15:05

Sziasztok!

Próbált már valaki ETZ-re TS hengert applikálni? Ha igen sikeres volt e a művelet és milyen jellegű kézenállásokat kellett eszközölni?

Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: LaloX » 2013.07.03. 13:29

Gyertyakép tökéletes...
Valószínűleg a karbi is az, főfúvókát is vettem bele gyári méretűt...
A kipuf kb egy másfél hónapja lett cserélve egy új utángyártottra szóval még tisztának kéne lennie bár sose tudni... Tudom az utángyártottal már alapból nem megy úgy meg én a hangját sem szeretem csak a gyárim már nagyon ocsmány volt, de le fogom fújni feketére és visszateszem.
Amint lesz egy kis pénzem a fúrást megcsinálom, remélem segít :D

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.07.02. 21:59

m-tom írta:
LaloX írta:Az a gond hogy nem bírja... Ha már egy kis szembeszelem van a 80-at is nagyon nehéz tartanom, fölé meg az istennek nem kar menni csutka gázon sem. Ötlet?
Mekkora lánckerék van elöl?
Milyen kipuff van rajta? Tiszta?
Kisebb sebességben meddig forog ki könnyedén?
Karburátort pontosan beállítanám, az lenne az első.
Gyertyaképet ellenőrizném, ha volt első, akkor ez a nulladik :D
Ezután kiégetném a kipufogót, ha nem sajnálod a krómozást vagy ha fel tudod polírozni magadnak.
Én 16-os lánckerékkel elérem a 90-et, akár utazóban is, de nagyon pörög. (5000-5500 kb) Én nem kínzom így a motort, főleg h 922 km-t ment fúrás óta.

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2013.07.01. 18:49

LaloX írta:Az a gond hogy nem bírja... Ha már egy kis szembeszelem van a 80-at is nagyon nehéz tartanom, fölé meg az istennek nem kar menni csutka gázon sem. Ötlet?
Mekkora lánckerék van elöl?
Milyen kipuff van rajta? Tiszta?
Kisebb sebességben meddig forog ki könnyedén?

Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: LaloX » 2013.07.01. 18:47

Az a gond hogy nem bírja... Ha már egy kis szembeszelem van a 80-at is nagyon nehéz tartanom, fölé meg az istennek nem kar menni csutka gázon sem. Ötlet?

m-tom írta:
LaloX írta:Sziasztok!
Van egy 125-ös ETZ-m aminek pillanatnyilag az utazója 70-80 között van, akkor pörög 3500-4000 között. Ha szembeszelem van akkor már van hogy nehézkes neki a 80-at is tartani és ha bemelegszik akkor megint csak gyengül a motor. Az lehetséges lenne hogy valahogy elérjem vele a 90-es utazót? Nem vágyom többre de arra nagyon :D

Megéri ólompótlót tenni a benzinbe?

Most tervezek fúrást 54-es dugaggyúra. Nagyobbat azért nem akarok mert nem szeretnék hengerfejet és karbit cserélni. Szerintetek ez segíteni fog? Vagy milyen kisebb tuningolások vannak még ami nem jár fogyasztásnövekedéssel?

Nézegettem hogy tettek láncfűrészgyújtást rá. Ez szép és jó de valahogyan meg lehet oldani hogy világításom is ugyanúgy működjön?

Válaszotokat előre is köszönöm és elnézést a sok kérdésért de hajt a kíváncsiság :)
A 125-ös "tuningja" a 150-es henger (nem kell hozzá karbit és hengerfejet cserélni, bár lehet), ettől nem fog többet enni.
A 125-ös is tudja a 90-es utazót, de nem ilyen fordulaton, hanem 5-6000 között. Bírja, húzhatod neki, de enni is fog (4-5l/100km)

Az összes többi mókolást én elfelejteném, gyári gyújtás (megszakítós vagy elektronikus, ízlés kérdése), gyári műszaki állapot és kész....

Na, akkor most döntsd el, hogy mit szeretnél.... ;-)

Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: telectronic » 2013.07.01. 18:01

Előre megfontolt szándékkal a mai napon hirtelen felindulásból elkövettem ezt :

Kép

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2013.07.01. 12:04

LaloX írta:Sziasztok!
Van egy 125-ös ETZ-m aminek pillanatnyilag az utazója 70-80 között van, akkor pörög 3500-4000 között. Ha szembeszelem van akkor már van hogy nehézkes neki a 80-at is tartani és ha bemelegszik akkor megint csak gyengül a motor. Az lehetséges lenne hogy valahogy elérjem vele a 90-es utazót? Nem vágyom többre de arra nagyon :D

Megéri ólompótlót tenni a benzinbe?

Most tervezek fúrást 54-es dugaggyúra. Nagyobbat azért nem akarok mert nem szeretnék hengerfejet és karbit cserélni. Szerintetek ez segíteni fog? Vagy milyen kisebb tuningolások vannak még ami nem jár fogyasztásnövekedéssel?

Nézegettem hogy tettek láncfűrészgyújtást rá. Ez szép és jó de valahogyan meg lehet oldani hogy világításom is ugyanúgy működjön?

Válaszotokat előre is köszönöm és elnézést a sok kérdésért de hajt a kíváncsiság :)
A 125-ös "tuningja" a 150-es henger (nem kell hozzá karbit és hengerfejet cserélni, bár lehet), ettől nem fog többet enni.
A 125-ös is tudja a 90-es utazót, de nem ilyen fordulaton, hanem 5-6000 között. Bírja, húzhatod neki, de enni is fog (4-5l/100km)

Az összes többi mókolást én elfelejteném, gyári gyújtás (megszakítós vagy elektronikus, ízlés kérdése), gyári műszaki állapot és kész....

Na, akkor most döntsd el, hogy mit szeretnél.... ;-)

Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: LaloX » 2013.07.01. 01:49

Sziasztok!
Van egy 125-ös ETZ-m aminek pillanatnyilag az utazója 70-80 között van, akkor pörög 3500-4000 között. Ha szembeszelem van akkor már van hogy nehézkes neki a 80-at is tartani és ha bemelegszik akkor megint csak gyengül a motor. Az lehetséges lenne hogy valahogy elérjem vele a 90-es utazót? Nem vágyom többre de arra nagyon :D

Megéri ólompótlót tenni a benzinbe?

Most tervezek fúrást 54-es dugaggyúra. Nagyobbat azért nem akarok mert nem szeretnék hengerfejet és karbit cserélni. Szerintetek ez segíteni fog? Vagy milyen kisebb tuningolások vannak még ami nem jár fogyasztásnövekedéssel?

Nézegettem hogy tettek láncfűrészgyújtást rá. Ez szép és jó de valahogyan meg lehet oldani hogy világításom is ugyanúgy működjön?

Válaszotokat előre is köszönöm és elnézést a sok kérdésért de hajt a kíváncsiság :)

Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 » 2013.06.12. 18:17

gabsic írta:
kudlaty2007 írta:MZ TROPHY for children. Homemade (5 years) from Poland :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=U4k2EBLTF2g
Nice job! It looks great.
Do you know that what type of motorcycle is it based on?
(I think it was built from a small, 50cc bike)
Engine - old moped - Polish Komar. Romet Komar.




Only this information I knew

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2013.06.12. 12:17

kudlaty2007 írta:MZ TROPHY for children. Homemade (5 years) from Poland :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=U4k2EBLTF2g
Nice job! It looks great.
Do you know that what type of motorcycle is it based on?
(I think it was built from a small, 50cc bike)

Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 » 2013.06.11. 18:38

MZ TROPHY for children. Homemade (5 years) from Poland :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=U4k2EBLTF2g

Bandita
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2013.05.29. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Lux

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Bandita » 2013.06.11. 16:14

Igaz sérülés nélkül de szép borulás volt :? Szerintem a sebesség és a földes út együtt tette meg a hatását. Nem voltam ott úgyhogy nem tudom de legyen igazad és majd csak akkor gondolkozok legközelebb rajta ha a moci szépen fel van újítva már "nincs" mit csinálni rajta de van "fölös" lóvém és időm. Köszönöm a választ!

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2013.06.11. 11:36

Nem lehet. Barkácsolni kell, vagy barkácsoltatni.
Egyébként nincs is értelme, nincsen a blokk alján túl sok védenivaló dolog, mint más motoroknál. (olajszűrő, csövek, radiátor stb)
Nekem fura, hogy egy fa kitörte, a következő 40 évben szinte biztos nem lesz ilyen pech. :)

- az olajleeresztő kis csonk talán veszélyes ha megakad valami sziklában és letörik, de hát mindenre nem lehet, és nem is kell felkészülni -

Akkor harckocsival kéne járni. :)

Bandita
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2013.05.29. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Lux

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Bandita » 2013.06.05. 11:30

Sziasztok!

Egy kósza ág felcsapódott és a blokk középből kitört egy 5 centis darab. Ilyen helyzetekre megoldás egy védő lemez felszerelése a motorra ( gondolom én). Lehet-e beszerezni ilyen védő lemezt ETZ 250-hez?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi » 2013.06.01. 08:27

Bandita írta:Sziasztok!

ETZ 250-re egy banán tank felrakható? Megegyeznek az illesztési pontok, nem lesz távolság a tank és az ülés között?
Nem egyezik rövidebb a tank.

Bandita
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2013.05.29. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Lux

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Bandita » 2013.06.01. 08:01

Sziasztok!

ETZ 250-re egy banán tank felrakható? Megegyeznek az illesztési pontok, nem lesz távolság a tank és az ülés között?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég