Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

ferike0104 írta: Köszi a tippet de aza abaj hogy nincs müszerfalvilágításom de valami érintkezési probléma van mert ráülök az ülésre villogni kezd az első lámpa lehet valami töltés baj van vagy az akksi nem kóser :?:
Akkor talán kezd el átnézni a rendszert, laza sarukat keresve (szorítás/csere), nézd meg a trafó piros vezetékét, nem ér-e hozzá az ülés lemeze, vagy a hátsó lámpa kötegét nem lapítottad-e szét teljesen vele.
(amúgy meg, keresd meg az ékezeteket/írásjeleket a billentyűzeten, és próbáld meg néha használni őket)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
ferike0104
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.07.08. 20:41
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ferike0104 »

MrDok írta:
ferike0104 írta:sziasztok valaki tudna nekem segitteni abba hogy rá adom a világítást a gépre azt nagyon halványan ég a töltés lámpa mi lehet a hiba oka???
Átvilágíthat a műszervilágítás a visszajelzőkhöz.
Húzd le a műszervilágítás saruját a lámpafejben, ha így nem jelentkezik a dolog, akkor ez a hiba.
LVR4 alsó és felső, fehér fekete vezetékek, mindegyik egy-egy műszerbe fut.


Köszi a tippet de aza abaj hogy nincs müszerfalvilágításom de valami érintkezési probléma van mert ráülök az ülésre villogni kezd az első lámpa lehet valami töltés baj van vagy az akksi nem kóser :?:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

ferike0104 írta:sziasztok valaki tudna nekem segitteni abba hogy rá adom a világítást a gépre azt nagyon halványan ég a töltés lámpa mi lehet a hiba oka???
Átvilágíthat a műszervilágítás a visszajelzőkhöz.
Húzd le a műszervilágítás saruját a lámpafejben, ha így nem jelentkezik a dolog, akkor ez a hiba.
LVR4 alsó és felső, fehér fekete vezetékek, mindegyik egy-egy műszerbe fut.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
ferike0104
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.07.08. 20:41
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ferike0104 »

sziasztok valaki tudna nekem segitteni abba hogy rá adom a világítást a gépre azt nagyon halványan ég a töltés lámpa mi lehet a hiba oka???
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Köszi ez jól esett..........
:lol:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

A vitát eldöntöm: mindkét rendszert használjátok!
Hogy hogyan?
Így:

Kép
Ha az elektronikából elszáll a meghajtóanyag (füsttel megy ugye), akkor egy vezeték le, egy fel, és megy a motor.

Na most megint lehet köpködni a megoldásom..............

:mrgreen: :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:
Nekem többet jelent, hogy bárhol/bármikor könnyen/gyorsan szerelhető legyen, minthogy ne kelljen hozzányúlni soha.
Ez a mondat nagyon tetszik :D :D :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem is elektronikus gyújtás volt az erdély túrán. Együtt vedeltünk gyújtásállítás helyett. :mrgreen:

Aztán hazafelé azt mondta a 40 fokban, hogy tss-ccttt-blőőőőőőőőőőőőőőőőőőő ](*,)
Na miután szét izzadtam magam mialatt visszaszereltem mexára, azóta eszembe se jutott kipróbálni valami bonyolultabbat.

Én ebben bízok, semmivel se rosszabb mint az elektronikussal volt. Azt leszámítva, hogy azóta nem állt meg a motor... :D

Nekem többet jelent, hogy bárhol/bármikor könnyen/gyorsan szerelhető legyen, minthogy ne kelljen hozzányúlni soha.

Ez részben hitvita, szóval nincs sok értelme. Csak a feszkót akartam csökkenteni. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Már nem eszik sokat a motorom ezt te tudod a legjobban,hisz ott voltál a német túrán és tudod hogy a főfuvóka(nem a gyújtás)cseréje után teljesen normális értéket ért el a motorom fogyasztás terén,amit azóta is tart :D
Sőt egy saját hülyeségemre épp a napokban jöttem rá,igy ujabb fogyasztás csökkentés van kilátásban :D ,de erról inkább később irok majd,ha már bizonyit a dolog.Elég annyi hogy valamikor elvesztettem egy fontos alkatrészt a Bing karbimból és simán okozhatott nagyobb fogyasztást a kelleténél.

A megszakitós meg hogy jobb volna???
Hát nem is tudom. :-k
Ha a megszakitós gyújtásnak is 0, azaz nulla hibája van nálad évek és releative sok km óta,akkor igazat adok neked.
Mert nálam a Trabi gyujtás kb 4 éve van benne ,aminek komolyan mondom semmi baja nem volt ezen évek alatt.
Nekem nem kellett gyújtást utánállitanom ezidő alatt kopás vagy bármi miatt,nem kellett semmit cserélnem.
2 gyertyát cseréltem,mindkettőt karbulálási hiba miatt.
Kb ennyi volt a gyújtás problémám.


Szóval nekem marhára bizonyitott az elektronikus gyújtás.Ha holnap bedöglene,már akkor is megérte mert semmi hiba nem volt ennyi ideig,úgyhogy újra azt tennék bele ha holnap megadná magát(de remélem még sok évet elmegyek vele).

Maszek gyújtást sosem próbáltam,azokról nyilatkozni nem tudok és nem is fogok,mert ezidő alatt megvettem tartalékba börzéken az olcsó utánpótlásokat.
2 szett Trabi és 2 szett Etz gyári elektronikus gyújtás. \:D/

Ezzel a kis :D irással nem azt mondom hogy a megszakitós gyújtás nem jó és nem megbizható,de azt kijelenteni hogy egyértelműen jobb az elektronikusnál az szerintem túlzás.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.10.20. 21:39-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hja... Neked csak benzint kell bele tenned... SOKAT! :mrgreen:

Amúgy ironikus volt a kérdés, próbáltam érzékeltetni, hogy mennyivel egyszerűbb(jobb) megoldás a megszakító. :wink: :P
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Arról beszéljünk, hogy bakelit, vagy műanyaglábú megszakítót tegyek be? De a bakelit lábú az laprugós, a műanyag meg huzal. Ráadásul a műanyaglábú pogácsája ki van fúrva.

Dilemma... :-k

Hja, és ki milyen olajjal keni a filcet? :P

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mi az a megszakitó?
Nekem évem óta nincs ilyen dilemmám hogy milyet tegyek bele.
Tudod a bűvős szó:elektronikus gyújtás.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

KILL3R etz írta:Arról beszéljünk, hogy bakelit, vagy műanyaglábú megszakítót tegyek be? De a bakelit lábú az laprugós, a műanyag meg huzal. Ráadásul a műanyaglábú pogácsája ki van fúrva.

Dilemma... :-k

Hja, és ki milyen olajjal keni a filcet? :P

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Végre egy ide illő kérdés!

Szerintem teszteld mindkettőt és írj egy kiadós cikket belőle. Talán a műanyagossal kezdeném, mert annak a rugóját könnyebb előfeszíteni a magas fordulatszámoknál bekövetkező lebegés ellen.
Az alkalmas olaj csakis a speciális megszakítóolaj lehet, amelyet a Szent Könyv is említ:

Kép
Ügyelj a tiszta érintkező felületekre, a jó vezetékcsatlakozásra a megszakító és a trafó pontjainál is!
:smt023
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

:smt023 :-D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

KILL3R etz írta:Arról beszéljünk, hogy bakelit, vagy műanyaglábú megszakítót tegyek be? De a bakelit lábú az laprugós, a műanyag meg huzal. Ráadásul a műanyaglábú pogácsája ki van fúrva.

Dilemma... :-k

Hja, és ki milyen olajjal keni a filcet? :P

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A laprugós nagyon nyomhatja a megszakítót az excenterhez és ezáltal jobban kophat,ha csak nem Prolongal kenjük be a filcet.Viszont a műanyag javára irandó hogy az EU veszélyességi listáján jobb minősítést kapott mint a bakelit. A szikra szempontjából szerintem mindegy. :-"
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Gyula-bá írta:
nyemi írta:Az impulzus terhelés meg még rátesz egy lapáttal.
Ha a gyári Mz gyújtás bázis felhúzó ellenállásáról beszélünk (tudtommal erről van szó) akkor ott szó sincs "impulzus üzemről" mert az ellenállás árama gyakorlatilag állandó, vagy a bázison vagy a meghajtó tranzisztoron át folyik.

Ja ott igen, de ha megszakító felhúzó ellenálláslásánál meg nagyon is.
Én se vagyok tévedhetetlen, Köszönöm is a helyre igazítást. :oops:
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Arról beszéljünk, hogy bakelit, vagy műanyaglábú megszakítót tegyek be? De a bakelit lábú az laprugós, a műanyag meg huzal. Ráadásul a műanyaglábú pogácsája ki van fúrva.

Dilemma... :-k

Hja, és ki milyen olajjal keni a filcet? :P

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Apa kezdődik :)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

nyemi írta:Az impulzus terhelés meg még rátesz egy lapáttal.
Ha a gyári Mz gyújtás bázis felhúzó ellenállásáról beszélünk (tudtommal erről van szó) akkor ott szó sincs "impulzus üzemről" mert az ellenállás árama gyakorlatilag állandó, vagy a bázison vagy a meghajtó tranzisztoron át folyik.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Pedig felület szerelt technológiánál fokozottan illik ezeket a dolgokat alkalmazni, ha nem akarjuk hogy meglepetés érjen bennünket.
Nagyfeszültség (200V<)= soros ellenállás használat.
Nagy áram = párhuzamos ellenállás használat.
Az impulzus terhelés meg még rátesz egy lapáttal.

Vagy ezt kell alkalmazni :wink:

Kép

Itt szilikon gél fedi az egész keramikus panelt.

Apropó: ehhez az elektronikához tervbe van a impulzus tekercs illesztés
egy orosz oldalon talált kapcsolás alapján.
Így lehet hogy más motorokra alkalmas lesz, nem lesz muszáj Hall jeladót felszerelni.

Kép
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sub-ee írta: Tulajdonképpen lehetne használni 150 ohm 5W-ot is!
- kiemelés tölem
- lehet de fölösleges :D , már a 2W is "luxus".
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

nyemi írta:
sunbim írta:" ... Amint látható a kapcsolásban középen a két párhuzamos 330ohmos 1 Wattos végtranzisztor bázis ellenállás. ...
Miért tette ezt? ... ,,


Pl. a magas környezeti hőmérséklet , és a zárt dobozolás miatt nem tudná el disszipálni a rajta eső teljesítményt.
2db különálló, kisebb méretű ellenállást megbízhatóbban lehet a panelhoz rögzíteni, impregnáláskor .

Mert két lábunk, két karunk stb. van .
Igen, meg a az egyik megszakad még mindig működő képes a gyújtás!
Meg mint tudjuk impulzus üzemben dolgoznak és emiatt fokozottan igénybe vannak véve.
Tulajdonképpen lehetne használni 150 ohm 5W-ot is!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

sunbim írta:" ... Amint látható a kapcsolásban középen a két párhuzamos 330ohmos 1 Wattos végtranzisztor bázis ellenállás. ...
Miért tette ezt? ... ,,


Pl. a magas környezeti hőmérséklet , és a zárt dobozolás miatt nem tudná el disszipálni a rajta eső teljesítményt.
2db különálló, kisebb méretű ellenállást megbízhatóbban lehet a panelhoz rögzíteni, impregnáláskor .

Mert két lábunk, két karunk stb. van .
Igen, meg a az egyik megszakad még mindig működő képes a gyújtás!
Meg mint tudjuk impulzus üzemben dolgoznak és emiatt fokozottan igénybe vannak véve.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Hejja_Petya írta:Zuzda Sunbim hsz-re válasz.

Leginkább az érdekel, hogy a boltwban mit kérjek, hogy hidegben ne legyen merev a vezeték, de ne oregedjen hamar, ha süti a nap.

Gyujtas testelese szakadt el
Van olyan PVC vezeték melynek a külső szigetelésén belül van egy belső fehér héj, az hidegben is elég rugalmas és elég jól bírja az UV sugárzást, de a gumikábel hidegben és melegben is rugalmas és szintén jól bírja az UV sugarakat!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Ebben megbízható tanácsot nem tudok adni.
Amit a lakóházakban használnak pl az elektromos renszerekhez az nem tudom mennyire hideg/meleg/UV benzin és olajálló. :-k
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Zuzda Sunbim hsz-re válasz.

Leginkább az érdekel, hogy a boltwban mit kérjek, hogy hidegben ne legyen merev a vezeték, de ne oregedjen hamar, ha süti a nap.

Gyujtas testelese szakadt el
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Cat írta:Az létezik, hogy egyik pillanatról a másikra behal az akksim?
Igen, létezik. Valószínűleg cella zárlatos, erre utal a 4 V-os "töltött" feszültség is. Irány a bolt, ami meggondolandó, hogy most vagy tavasszal.
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv
Az létezik, hogy egyik pillanatról a másikra behal az akksim?
6V os, elvileg 4 éves...
Szombaton ugye lenyomtam a 550km-t a motorral, vasárnap indítanám de alig van áram..
Töltöttem 12 órát, reggel levettem a töltőről, de délutánra már csak 4V volt benne...

Most kereshetek újat? #-o #-o ](*,) ](*,)
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

bambi írta:Át kell térni dieselre, #-o és megoldódik a szikra mizéria :-"
Támogatom az ötletet, csináljuk meg :D

De ne generátor motorból mint a srác:

http://www.youtube.com/watch?v=DV-oaApR9_c

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

fzooltan írta:
hell írta:Ezt már szeretem zajlik az élet! :twisted: :D
Már csak az kellene lenne egy kövéleménykutatás kinél meddig birta a "házi" készítésű kütyü... :twisted:
........hát most tényleg van olvasnivaló. :)
Azért egy közvéleménykutatás arról is jó lenne,hogy kinél meddig bírta a gyári cucc. :mrgreen:
Láttam én már gyári elektronikát is kukában végezni.
Na szép! Én is láttam már karón varjút! :twisted: :D
De szerintem a gyáriból azért jóval kevesebbet mint a "háziból"...
Enyémben most gyári van az isten tudja hány éves(minden gond nélkül 20 + éves) és hány gazda adta neki az ívet, de még most is hibátlanul teszi a dolgát...
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Át kell térni dieselre, #-o és megoldódik a szikra mizéria :-"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

" ... Amint látható a kapcsolásban középen a két párhuzamos 330ohmos 1 Wattos végtranzisztor bázis ellenállás. ...
Miért tette ezt? ... ,,


Pl. a magas környezeti hőmérséklet , és a zárt dobozolás miatt nem tudná el disszipálni a rajta eső teljesítményt.
2db különálló, kisebb méretű ellenállást megbízhatóbban lehet a panelhoz rögzíteni, impregnáláskor .

Mert két lábunk, két karunk stb. van .
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

fzooltan írta: Azért egy közvéleménykutatás arról is jó lenne,hogy kinél meddig bírta a gyári cucc.
Támogatom az ötletet nem csak a gyárira vonatkozóan, szervezd meg mert én nem tehetem mivel érdekelt vagyok, nem volna korrekt.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

hell írta:Ezt már szeretem zajlik az élet! :twisted: :D
Már csak az kellene lenne egy kövéleménykutatás kinél meddig birta a "házi" készítésű kütyü... :twisted:
........hát most tényleg van olvasnivaló. :)
Azért egy közvéleménykutatás arról is jó lenne,hogy kinél meddig bírta a gyári cucc. :mrgreen:
Láttam én már gyári elektronikát is kukában végezni.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

nyemi írta:Ezért végül is pontosan: miért van ott két párhuzamos ellenállás és nem csak egy?
Csak tippelni tudok, talán az akkori NDK-ban hiánycikk volt a 1,5 vagy a 2 W-os. :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Jövő héten mindenhez meg fogom rajzolni a kapcsolási rajzokat és javítom a hibákat!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Gyula-bá írta:
nyemi írta:Lenne egy kérdésem ezzel kapcsolatban (nem csak hozzád ,akárki válaszolhat).
Amint látható a kapcsolásban középen a két párhuzamos 330ohmos 1 Wattos végtranzisztor bázis ellenállás. ...
#-o Ki foglak ábrándítani de nem tudom.
Ha egy kicsit utána számolunk kiderül, hogy a 2x1W = 2 W is alaposan túl van méretezve, ugyanis:
- Válaszuk, a biztonság kedvéért, 15 V-nak a táp feszültséget
- ebből a 165 Ohmra jut 15 V-(1.2 V + 0,6 V) = 13,2 V
- a 13,8 V a 165 ohmon (I=U/R) 0,084 A (84 mA) áramot hajt át
- az ellenállás szükséges teljesítménye P=U*I=13,8 V * 0,084 A = 1,15 W
- 150 Ohm esetén is 1,5W alatt marad
Tehát a 2 W-os együttes teljesítmény bőven elég (1,5 W is elegendő volna), hogy miért javasol valaki helyette 5 W-ost arról fogalmam sincs.

Köszönöm a választ Gyula-bá.
De lehet hogy rosszul fogalmaztam meg kicsit a kérdés.
Ezért végül is pontosan: miért van ott két párhuzamos ellenállás és nem csak egy?
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: yofo »

Sziasztok.

A mai napon beépítésre került az én motoromba is , Sub-ee által készített digitális hallos elektronikus gyújtás . Tartottam tőle , hogy nem lesz egyszerű a beépítése , de nem volt semmi fennakadás ,mert nagyon jó leírást kaptam hozzá.
A jeladó és az elektronika precízen kivitelezett , és jól beépíthető , a leírtak alapján beállítani is egyszerű. Hosszú távú teszttel még nem szolgálhatok , de a próbaút alkalmával sokkal egyenletesebb alapjáratot , és dinamikusabb gyorsítást produkált az új gyújtás . Hosszabb túrára már idén nem megyek , tartósan csak jövőre tudom kipróbálni . A tapasztalatokat a közös túrák folyamán úgyis megismeritek .

Amit eddig vettem az ,,örök szikra őrzőjétől " :twisted: (elektronikus feszültség szabályozó , indexrelé , ledes indexek) régóta jól szolgál , gondolom ebben sem fogok csalódni . Ha esetleg valaki nem ismerné , itt tud csemegézni Sub-ee munkái között .

http://mullerelectro.atw.hu/
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

nyemi írta:Lenne egy kérdésem ezzel kapcsolatban (nem csak hozzád ,akárki válaszolhat).
Amint látható a kapcsolásban középen a két párhuzamos 330ohmos 1 Wattos végtranzisztor bázis ellenállás. ...
#-o Ki foglak ábrándítani de nem tudom.
Ha egy kicsit utána számolunk kiderül, hogy a 2x1W = 2 W is alaposan túl van méretezve, ugyanis:
- Válaszuk, a biztonság kedvéért, 15 V-nak a táp feszültséget
- ebből a 165 Ohmra jut 15 V-(1.2 V + 0,6 V) = 13,2 V
- a 13,8 V a 165 ohmon (I=U/R) 0,084 A (84 mA) áramot hajt át
- az ellenállás szükséges teljesítménye P=U*I=13,8 V * 0,084 A = 1,15 W
- 150 Ohm esetén is 1,5W alatt marad
Tehát a 2 W-os együttes teljesítmény bőven elég (1,5 W is elegendő volna), hogy miért javasol valaki helyette 5 W-ost arról fogalmam sincs.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.10.14. 20:33-kor.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:A bemutatandó kapcsolás változtatás nélkül alkalmas az összes 6V-os (dinamós) JAWA és CZ motorhoz függetlenül attól, hogy egy vagy kéthengeresek.
Nem kell elektronikai lángésznek lenni ahhoz, hogy rájöjjön valaki, hogy ha egyhengeres Jawa-CZ-n működik akkor az egyhengeres Mz-n is. :D
zsakfos írta:miért is kellene kapcsolási rajz????
Azért mert ha megvan akkor esélyed van arra, hogy megérted, hogy mit is csinálsz. :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta:Itt van: http://www.szocimotoros.hu/hu/cikkek/151 négy kerek éve. :D
A bemutatandó kapcsolás változtatás nélkül alkalmas az összes 6V-os (dinamós) JAWA és CZ motorhoz függetlenül attól, hogy egy vagy kéthengeresek. Nem Mz,márpedig ez Mz fórum!Ettől függetlenül azért megkövetlek,mert tényleg közkincsé tetted egy munkádat,mégha nem is az Mz-khez irtad.
Gyula-bá írta:Meg is teszi, tőle még egyetlen kapcsolást sem láttam.
Érdekes én kapcsolási rajz nélkül is megépitettem nem egy termékét,pedig nem vagyok elektronikai szakember,szóval miért is kellene kapcsolási rajz????Ez is egy a szimpla kötekedés,hisz nem feltétlenül kell a kapcsolási rajz,sőt továbbmegyek.Nekem és még gondolom sok amtőr barkácsolónak valószinűleg semmit nem segitene..

Gyula-bá írta:No erről tudnék mesélni de nem teszem mert nem tartom etikusnak.
Nem tudom miről beszélsz,de nekem nem úgy jött le hogy ne segitene bárkinek.




Amúgy feleslegesen vivjuk itt a szócsatákat.
Nekem hiába akarod bizonygatni azt amit nem látok.
Egyet látok.
A cikkek közt az elektronikai részen az ő cikkei vannak.
Megépithető dolgokkal még az ilyenekinek is mint én akinek nem ez a tanult szakmája.
Ezt nem lehet elvitatni kapcsolási rajz ide vagy oda.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

sub-ee írta:

Mert lehet itt sopánkodni a régi cikk miatt, de csak addig míg valaki fejre nem áll miatta.
A felelősség a tiéd, nem azé aki megépíti! :)))))))))

Nem értelek, ha megáll a motoron egy gyújtás, akkor az illető a motoron meghal? Felrobban alatta a motor? Vagy hogy gondolod, végülis igazad van, a megszakítós gyári gyújtások sohasem álltak meg, sőt mikor véletlenül valakinél igen, aminek az esélye 1milliárd az 1-hez volt, az meghalt, a motor meg felrobbant!
Próbáld ki, egy húzósabb előzésnél (mondjuk kamionnál ahol nincs hova menni) amikor jönnek szembe és 110-120 mész, kapcsold ki a gyújtást de tengely kapcsolót ne emeld ki.
Persze mögötted meg jön egy kocsi ami szintén előz.
Na mit csinálsz akkor amikor elfogy a Kraft?
sub-ee írta: A felelősség az enyém, ha egy olyan személy építi mag a gyújtást, aki fikarcnyit sem ért az elektronikához, de azért a cikk alapján valahogy mégis meg tudja építeni, elromlik neki megáll a motor, és belehal az idegességbe, vagy hogy gondoltad?

Ez elég röhejes! Én itt úgy érzem be is fejeztem veled, nem az első műsorod, és úgy látom nem hagyod abba, élvezed, ha kötözködhetsz! Úgyhogy részemről ennyi! Ja, és a cikkek kint maradnak, úgy ahogy vannak, ha valakinek segítségre vagy tanácsra van szüksége, úgy is megkeres mint eddig is tette.

Holnap szólok MrDOK-na, hogy írja be, hogy mit is szemétkedtél vele, tudod, akinek a megszakító és az optikai jeladó volt a motorján, kb lehülyézted, hogy ez mi, ha neki így jó, akkor neked mi bajod van vele, nem a te motorodon van.


Üdv.:Sub-ee
Jó akkor megint térjünk ki a műszaki konkrétumokra, mert a személyeskedésekre nem vagyok hajlandó egy betűt se már írni. Mert már nagyon unalmas.


Íme a ETZ gyári elektronika kapcsolási rajza. Ami eléggé hasonlít a tiedre.
Kép

Lenne egy kérdésem ezzel kapcsolatban (nem csak hozzád ,akárki válaszolhat).
Amint látható a kapcsolásban középen a két párhuzamos 330ohmos 1 Wattos végtranzisztor bázis ellenállás. (Az hogy itt is 150ohm-ról van szó, nem a véletlen műve) :twisted:.
Az tudjuk hogy gyárilag ezt alkalmazták, holott tehetett volna oda a gyártó egy 150ohmos 5Wattost is, és még olcsóbban kijött volna a gyártáskor, de nem .
Miért tette ezt?


Várom a válaszodat (válaszokat), és előre is köszönöm.

Üdv nyemi.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2013.10.14. 19:42-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Viszont nem láttam még tőled egyetlen cikket sem,olyat mint amilyet Szabolcstól,ami után bárki megcsinálhatna azt a bolondbiztos gyújtást.
Itt van: http://www.szocimotoros.hu/hu/cikkek/151 négy kerek éve. :D
zsakfos írta:Pedig megtehetné ő is hogy megtartja magának a kivitelezést és semmit nem tenne közkincsé,hanem megtartaná magának és csak a bevétel lenne a lényeg.
Meg is teszi, tőle még egyetlen kapcsolást sem láttam.
zsakfos írta:De nem.
Ő segit.
Ennyi.
No erről tudnék mesélni de nem teszem mert nem tartom etikusnak.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezt már szeretem zajlik az élet! :twisted: :D
Már csak az kellene lenne egy kövéleménykutatás kinél meddig birta a "házi" készítésű kütyü... :twisted:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bambi írta:Megszakító az a tuti. :smt026
Akkor sem cserélem le az elektronikust(pedig micsoda nyomás alatt voltam a német túrán) [-X :-" :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta: Honnan tudod? :-k Végeztél közvélemény kutatást?
Onnan tudom hogy ezt még egyedül csak tőled láttam olvasni és senkitől nem hallottam még ezt hogy irritálná egy olyan elnevezés amit NEM Ő KÉRT,hanem a közösség akasztotta rá mintegy kifejezve szeretetét és megbecsülését.
Ugyanis én találkozom klubtársakkal nem is kevéssel túrákon és találkozókon vagy a munkahelyemen ha erre jár valaki és még senkitől nem hallottam ezt hogy irritálná ez a dolog.

Az én nevemnél a révész is irritáló?Képzeld nem én kértem hogy odalegyen irva.

Viszont ha már szóba került a szerénység.
Fura ezt a fajta megnyilvánulást olvasni olyantól,aki minden második hozzászólásában dicséri a saját termékét,hogy az aztán tuti fasza.Teljesen mindegy hogy a kérdés mire irányul,te azonnal megragadod az alkalmat hogy a saját hasznodat növelve ajánlgasd a termékedet.
Viszont nem láttam még tőled egyetlen cikket sem,olyat mint amilyet Szabolcstól,ami után bárki megcsinálhatna azt a bolondbiztos gyújtást.
Na ez az én legnagyobb bajom ezzel a sárdobálással.
Egyelőre én még egyedül csak Szabolcstól láttam önzetlen segitséget a cikkei által.
Pedig megtehetné ő is hogy megtartja magának a kivitelezést és semmit nem tenne közkincsé,hanem megtartaná magának és csak a bevétel lenne a lényeg.
De nem.
Ő segit.
Ennyi.
Ja és hogy előfordulnak meghibásodások?
Még a legnagyobb elektronikai gyártókkal is előfordul ilyen.
Ráasáaul általában kiderül utólag hogy kb 80%-ban user error volt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Megszakító az a tuti. :smt026
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Hajrá, csak így tovább!
El kell taposni azt aki hasonló terméket állít elő mint ti! NEHAGYDÉLNI!!!!!!MÉGLÉLEGZIKTAPOSD!
Nincs kedve valakinek pl szerszámokat, vagy idomot készíteni? Már unom hogy csak egyedül én vagyok a piacon...... nem b@sztat senki.......
Úgy vágyom a hozzátok hasonló versenytársra!

Arra nem gondoltatok hogy esetleg kötekedés nélkül is jók lehetnek a cuccaitok, mindegyikőtöké ? Vagy hogy esetleg mindenkinél becsúszhat pár hibás példány is?

Amúgy látom nagyon ráérős az elektronbűvölő csapat (legalább van pár hsz amit olvashatok a fórumon), talán vissza lehetne térni arra a kérdésre ami korábban feledésbe merült: készítsetek egy filléres árú atombiztos gyújtóegységet!
Várom a végeredményt!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Azt kb ezzel rajtad kivűl nincs is senki más,akit irritálna.
Honnan tudod? :-k Végeztél közvélemény kutatást?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég