Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

TRibor írta:Inkább a kapapács nyél vayg hasonló. A szereélis kõnyvben úgytudom van valami célszerszám hozzá. A gyertyanyíláson kersztül talán azért nem ajánlatos mert a dugattyú felülete megsérülhet.
Jah ugy néz ki h van kb. egy 10cm hosszú lánc végén keresztben meg egy acél rúd azt leszeded a láncot és a láckerékre fûzöd és a vége meg megakad a lánc nyílásában... egészel csak annyi a baj h nincs... :cry:
szal marad a kalapács nyél... :twisted:
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Tóth Viktor

ES 250/2 kipufogó

Hozzászólás Szerző: Tóth Viktor »

Üdv mindenkinek. Egy MZ ES250/2 Trophy büszke tulaja vagyok (meg egy Simson S50B-m is van :D ).
Olyan problémám van hogy a gyári kipuffom göröngyösebb mint a hold felszíne :-( .
A helyreállítása valószínûleg esélytelen, meg tiszta rozsda az egész.
Sajnos ez az elsõ tulaj és apám kitartó munkájának gyümölcse :(. Úgy bánta szegény géppel mint egy jó nõvel. Amikor csak lehet megfektették :D
Hallottam olyat hogy az ETZ kipuff majdnem ugyanolyan csak a véget kell cserélni rajta.
Ez mennyire igaz?
Amúgy olyan színvonalra akarom visszahozni a gépet mint ami ott a fenti gépek között látható (idáig 110Eft-be volt és koránt sincs vége)

Jó állapotú eladó is érdekelne, csak minél gyáribb legyen a gép!

(bár már van rajta egy kis polír a blokkon, meg a két kerék csillog mintha tükör lenne de ez belefél nem? :D)

Kérem valaki segítsen!
E-mail: voros.sarkany@freemail.hu

Nagyon köszi és MZ Mindörökké!
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor »

Inkább a kapapács nyél vayg hasonló. A szereélis kõnyvben úgytudom van valami célszerszám hozzá. A gyertyanyíláson kersztül talán azért nem ajánlatos mert a dugattyú felülete megsérülhet.
Nem szenvedek az elmebajtól! Minden percét élvezem!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

esetleg a gyertyanyilason keresztul kitamasztod a dugot szerelovassal, vagy beteszed 5.-be satu fek es ugy, probaltam ezt a megoldast annyi baja van, hogy a lanc miatt kicsit rugalmas az ellenallas....
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

speed írta:Valaki segitsen abban: hogy lehet meg akasztani v a kuplungot v a fötengely fogaskerekét, mert primer láncot akarok cserélni+ kuplung agyat....
Jah ahogy néztem a fötengely fogaskerekén van egy csavar azt ki,menetre rácsavarni a lehúzót azt fogaskerék meglazít kuplungagy meglazít mind2 le uj agy+lánc föl.....
ezt csak ugy nézegetés után állapítottam meg ha van bárkinek idevágó jó ötlete akk ne kíméljen..... :lol:
elörre is kösz!!
Én anno asszem kalapácsnyelet dugtam a henger kipufogónyílásába. A váltó felõl meg: sebességbe teszed és szintén kalapácsnyél a lánc és a lánckerék közé.

Semmi többet nem tudok elmondani! Kérem kapcsolja ki... 8)
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Valaki segitsen abban: hogy lehet meg akasztani v a kuplungot v a fötengely fogaskerekét, mert primer láncot akarok cserélni+ kuplung agyat....
Jah ahogy néztem a fötengely fogaskerekén van egy csavar azt ki,menetre rácsavarni a lehúzót azt fogaskerék meglazít kuplungagy meglazít mind2 le uj agy+lánc föl.....
ezt csak ugy nézegetés után állapítottam meg ha van bárkinek idevágó jó ötlete akk ne kíméljen..... :lol:
elörre is kösz!!
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Hali!

Etz 150-es váltójánál nem tudja valaki, hogy hova kellenek a hézagoló lemezek?Sürgõs lenne!
köszönöm
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Szerintem túl sok benzint kap.Nézd meg az úszó szintet.
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Meiki írta:Miért van az hogy 1-2-3-ban amikor elindulok rángatózik majd úgy megindul alig lehet kapaszkodni? Talán túl sokat kap? És fulladni is szokott 1-2-ben a 150-es etz-m.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Líviusz írta:Sziasztok!
A hétvégén történt velem hogy jó sokáig nyeleztem a 251esemnek egyhuzamban mire egyszercsak 100 körül megállt a motor. Ezen úgy meglepõdtem hogy nem húztam be a kuplungot idõben így blokkolt a hátsó kerék is. Szerencsére elég hamar el kezdett újra forogni, (hagytam egy jó hosszú és látványos nyomot) a motor is beindult újra mielõtt még félreálltam, ezután még mentem kb 400 kilómétert a hétvégén nem nyeleztem csak rövidebb idõszakokra, nem is történt újra ilyen. Volt ugyan tanktáska a gépen de nem fedte teljesen a tanksapkát, esetleg kifogyott a karbiból az üzemanyag? (Csatos karbi)
Bambi mester azt mondta,hogyha nem bejáratós motor megragad,akkor helytelen beállítás lehet a ludas.Már Sástón is eléggé melegedett a géped,lehet,h érdemes lenne a karbi/gyújtás beállításokat átnézni.Fõleg ha 7végén megyünk csapatni :twisted:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

szerintem nem ugórhat ki.szerintem a kuplungagy kijöhetett a helyérõl, és az adhatta ki a hangot.
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

speed írta:hi!
Ha túl be van álítva a kuplung pálca akkor üresbõl kiugorhat-e a váltó??? Mert üresben ketyegett a motor azt egyszer csak nagy kattanás azt lefulladt a gép..... :cry:
Jah és csúszott mint a veazedelem a kuplung.... alig ment a motor!!
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

hi!
Ha túl be van álítva a kuplung pálca akkor üresbõl kiugorhat-e a váltó??? Mert üresben ketyegett a motor azt egyszer csak nagy kattanás azt lefulladt a gép..... :cry:
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Líviusz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2007.07.18. 12:04
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Líviusz »

Sziasztok!
A hétvégén történt velem hogy jó sokáig nyeleztem a 251esemnek egyhuzamban mire egyszercsak 100 körül megállt a motor. Ezen úgy meglepõdtem hogy nem húztam be a kuplungot idõben így blokkolt a hátsó kerék is. Szerencsére elég hamar el kezdett újra forogni, (hagytam egy jó hosszú és látványos nyomot) a motor is beindult újra mielõtt még félreálltam, ezután még mentem kb 400 kilómétert a hétvégén nem nyeleztem csak rövidebb idõszakokra, nem is történt újra ilyen. Volt ugyan tanktáska a gépen de nem fedte teljesen a tanksapkát, esetleg kifogyott a karbiból az üzemanyag? (Csatos karbi)
A.K.A. The Optimistic Lyricist.
Aki virágos ingben nyomja.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Ja, úgy könnyû :) SCOOTER-t vettem, és ahoz képest nagyon olcsó!2000HUF volt.És köszi az infót!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Jaratasnal azert az elejen tartsd be az eloirtat 1:40 aztan fokozatosan szegenyitheted. En pl 1000 km ig 1:40 nel mentem utana 1:50 nel 2000 km ig aztan 3000 tol mar 1:70 , 1:75 igaz en eleg draga olajat hasznalok, szinten repsol fullszint, nem tudom te melyiket vetted mert ebbol a fajtabol a scooter a legelterjedtebb, en a competiciont hasznalom. Egyesek szerint felesleges ilyen olaj bele, mondjuk nekem szerencsere egyelore ingyen van :twisted:
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

tigris írta:Igen,ez az a fogyasztás,amit akkor lehet elérni,ha minden kaját elveszel tõle.Nekem akkor evett kb ennyit,amikor tavalyi Sástóról kiFBS-ezett levegõ-keverék lyukkal mentem haza,mert a csavar kihullott :D

Keverési arány:az 1:40 keverés az Arol 2T-re érvényes,de ettõl óva intek mindenkit,hacsak nem akar havonta kipufogót cserélni/égetni.A félszintetikus cuccal,ami olyan 1200 körül szokott lenni a kúton 1:50,teljesen szintetikussal(1:100-ig van ráírva) 1:60 max 1:70 (Bambi mester ajánlása szerint).
Ha már itt tartunk, akkor milyen arányban kéne egy járatós motorba olajat önteni? Repsol 2T full szintetikusat vettem.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Hopp,bocsánat,ez ETZ-re érvényes,TS-hez nem tudom pontosan,egy kicsit valószínûleg dúsabb kell...
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Igen,ez az a fogyasztás,amit akkor lehet elérni,ha minden kaját elveszel tõle.Nekem akkor evett kb ennyit,amikor tavalyi Sástóról kiFBS-ezett levegõ-keverék lyukkal mentem haza,mert a csavar kihullott :D

Keverési arány:az 1:40 keverés az Arol 2T-re érvényes,de ettõl óva intek mindenkit,hacsak nem akar havonta kipufogót cserélni/égetni.A félszintetikus cuccal,ami olyan 1200 körül szokott lenni a kúton 1:50,teljesen szintetikussal(1:100-ig van ráírva) 1:60 max 1:70 (Bambi mester ajánlása szerint).
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Sziasztok!

Lenne egy olyan problémám, hogy a váltónál,(kistz)2 tengelyre lehet a fogaskerekeket rácsúsztatni.És erre a 2 tengelyre milyen csapágy való?Bal oldalára gondoltam.Az egyik blokkomnál mind2-nél rajta volt az a porvédõ cucc a csapágyon, de a másik blokkomnál meg nemvolt.Amiket vettem csapágyakat, azokon is rajta van.Biztos elég hülyén tettem fel a kérdést, és hülye kérdés, de nekem fontos lenne!

üdv!
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Meiki írta:Gyári adatok szerint mennyi az etz 150 fogyasztása? Meg tudná valaki mondani?
A nagy könyv szerint: 2,4-3,6 l/100km
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Miért van az hogy 1-2-3-ban amikor elindulok rángatózik majd úgy megindul alig lehet kapaszkodni? Talán túl sokat kap? És fulladni is szokott 1-2-ben a 150-es etz-m.
Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Hozzászólás Szerző: moderator »

István kérdése:

- "Milyen keverési arányt javasoltok az olaj-benzin viszonylatban? Szintetikus olajat használok, jelenleg 40-est keverek. Jó ez vagy legyen 50-es? "

- "A sebességmérõ és a fordulatszám mérõ kicsit rezeg, de 4500-as fordulaton kb. 70 km/h a sebességem. 5000 fölé még nem pörgettem, legfeljebb csak pár pillanatra elõzéskor. A prospektusok szerint a végsebessége 100 km/h. Ehhez mekkora fordulatszám tartozik? Szerintetek mennyi az optimális, utazó fordulatszám? "
(TS 125-ös 1982-es évjárat)
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Gyári adatok szerint mennyi az etz 150 fogyasztása? Meg tudná valaki mondani?
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Az én kuplungom sem tökéletes de már jobb a semminél. Egyre jobb lesz valószínü azért mert ahogy járódik be a 4 év állás után kidologzza a régi olajat ami még esetleg benne maradthatott csere után.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Az a baj a ts kuplungal, hogy nehéz szerelni, és nem olyan finom puha olyankor a kuplung :)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

speed írta:Hi!
Valaki nem tud használtan kuplung kosarat 125ös ETZ-hez??
ide irjatok ha van: feher-eger@freemail.hu
kössz!!!
Utángyártottat csak hulladék aluöntvénybõl kapsz,gyárit szerezni gyakorlatilag lehetetlen.
Nekem kisTS kuplung van a gépemben,tökéletesen bevált és ez legalább anyagból van :D
Érdemes kicserélni...
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Hali!
Valaki legyen kedves segíteni a váltó problémámban!Nemtudom, hogy az egyik fogaskeréknek hogy kell lennie.Itt van 2 kép, ha összejött, és melyik a jó megoldás?

Kép

Kép

üdv!
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Hi!
Valaki nem tud használtan kuplung kosarat 125ös ETZ-hez??
ide irjatok ha van: feher-eger@freemail.hu
kössz!!!
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Nincs mit! Emlékezni mindig jó! Tanulni még jobb! :twisted:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Hú bakker tényleg a simson-on is így csináltam. Jólvan már régen volt. :) Azért köszi az infót. Vagy az emlékeztetõt. :)
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Csabi! A zuzdaban meg azt irtad 6750-ig porgetted 3-ban es 90-et mutatott erre irtam, hogy csal akkor az orad, mert hozzavetolegesen 96,48 km/h tartozik, most 5750 rol irsz, semmi baj csak felreutes biztos. Nem semmi vagy, hogy kepes voltal lemerni a kereket, nost itt vannak a behelyettesitett adatok(jahh feltetelezem, hogy a kislanckereked az eredeti; 19 fogas)


Tévedtem amikor a 6750-et írtam, sajna max 6300-ig pörög, de így sem rossz. A kerékmérést Te ajánlottad a pontosság kedvéért, én csak a módszert választottam. Valószínüleg minden eredeti a motoron, mert én még nem szedtem szét igazán semmit. Amíg jól mûködik addig nem piszkálom. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Köszönöm z25z a tájékoztatást! Ezek szerint csak 5-ikben mér elfogadhatóan az órám. Végül is mindegy, csak azért méricskéltem mert most sok a szabadidõm! A 6750 az téves volt, rosszul emlékeztem, bocsika! :twisted:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Lehet,h a moderátor ezért meg fog b*szni tejszínen,de a kilóméterórás dologhoz szólok hozzá:
Ha akartok pontos értéket,érdemes egy biciklire való órát felrakni és jól belõni a kerék kerületét.Én azért tettem így,mert az utángyártott kihajtás kétszer szétment,pedig másodszor már tûreszelõvel illesztettem be foganként.Jó,akkor nem 300 métert bírt,hanem 10 km-t.
Ja,és szétvirult a fejem,amikor a kis digit óra a Sástó túrán szombat délben a melegben megpakolva 107 fölé kúszott,nem akartam elhinni :D
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Meiki írta:Áhhá! :) Nem baj akkor is nagyon ötletes. Egyszerûbb mint a motort emelgetni. Amúgy jut eszembe. Mennyi olaj is kell a blokkba? A váltóhoz.
Én majdnem egy befõttes üvegnyit szoktam bele tölteni.De azért van az olaj szint jelzõ csavar.Elkezded tölteni az olajat, elõször 4dl, aztán vársz egy 10percet, hogy mindenhova átérjen a blokkban az olaj.Aztán kinyitod a csavart, és ha nem folyik az olaj, akkor töltessz még bele 1-2 decit.Ezt addig játszod, amíg nem jelenik meg az olaj.De fontos, hogy egyenesen álljon a motor.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

molcsaba írta:Tehát 5750-en ment 3-ikban kb 90-et.

6300-on 3-ikban kb 100.

2-ikban 6200-on kb 75.

5-ikben 3100-on megy kb 70-et. :roll:
Csabi! A zuzdaban meg azt irtad 6750-ig porgetted 3-ban es 90-et mutatott erre irtam, hogy csal akkor az orad, mert hozzavetolegesen 96,48 km/h tartozik, most 5750 rol irsz, semmi baj csak felreutes biztos. Nem semmi vagy, hogy kepes voltal lemerni a kereket, nost itt vannak a behelyettesitett adatok(jahh feltetelezem, hogy a kislanckereked az eredeti; 19 fogas)

6750 f/p 3-ban 96,48 km/h
6300 f/p 3-ban 90,07 km/h
6200 f/p 2-ban 63,4 km/h
3100 f/p 5-ben 68 km/h

es nehany adat meg viszonyitaskepp:

5.-ben:

3000 f/p 65,8 km/h
4000 f/p 87,7 km/h
5000 f/p 109,5 km/h
6000 f/p 131,5 km/h


Tudom sokan olvassatok majd ezt, de ezek az ertekek egy 250 ccm-es MZ ETZ tipusra vonatkoznak, melynek hatso kerekenek kerulete 195,5 cm. Amugy nem magamtol vagyok ilyen ugyes, hanem a szocimotoros tarsoldalunkra toltottek fel ezt a programot, ami barki szamara elerheto. Ezuton is koszonet nekik! Szoval ott elerheto a progi aztan csak tudni kell a primer, secunder attetelt valamint a hatso gumi keruletet. Ez szinten letoltheto kezikonyvekbol megtalalhato. Jo szamolgatast mindenkinek, aki kivancsi ra. :D


Udv!
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Áhhá! :) Nem baj akkor is nagyon ötletes. Egyszerûbb mint a motort emelgetni. Amúgy jut eszembe. Mennyi olaj is kell a blokkba? A váltóhoz.
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Meiki írta::D Ez nem semmi. :D Ötletes :)
Igyekszem! Viszont ez nem saját ötlet, hanem tanultam! :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

:D Ez nem semmi. :D Ötletes :)
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

A hátsó kerék mérete 3,5x18. MITAS gumi. Lemértem 195,5cm a külsõ kör.

A mérés menete: Vonal a talajon, és a kerék talaj felõli alján, majd egy kört toltam elõre, és ismét jel a talajra. A talajon lévõ két jel közötti távolság 195,5cm. :twisted:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Tehát 5750-en ment 3-ikban kb 90-et.

6300-on 3-ikban kb 100.

2-ikban 6200-on kb 75.

5-ikben 3100-on megy kb 70-et. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Tévedni emberi dolog! Mondta a sün, és leszállt a súrolókeférõl! :roll:

Már tegnap este elbizonytalanodtam, aztán ma méréseket végeztem! :twisted:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Pff. Még jóhogy leszedtem a légszûrõház fedelét. Katasztrófa. sürgõsen kell vennem újat mert ami bennevan siralmas állapotban van. :( Viszont meglepõdtem hogy milyen nagy. És megtudtam gyõzni végre Fatert hogy a másik oldalon a deknit nem kell levenni mert mindenáron le akarta vetetni velem hátha rossz valami ott és hogy tegyek be oda szerszámot. :)
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Ettõl tartottam hogy le kell vennem. Semmi kedvem és igazán idõm sincs hozzá mivel du mûszakos vagyok. De azért megpróbálom hátha készleszek vele. Kösz az infót. :)
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Meiki írta:ETZ 150-nél a fordulatszámmérõ tengely/fogaskerék cserélyéhez le kell vennem a váltó felöli deknit vagy ki lehet cserélni anélkül is? Mert a 250-esnél mintha nem kéne leszedni. Vagyis ahogy elnéztem egy motoron eléggé kinn volt oldalt és pár csavar fogta. De sajna ez a henger mögött van és van egy olyan rossz érzésem le kell vennem a deknit hozzá. :(
A bal oldali deknit lekell venni igen.
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

ETZ 150-nél a fordulatszámmérõ tengely/fogaskerék cserélyéhez le kell vennem a váltó felöli deknit vagy ki lehet cserélni anélkül is? Mert a 250-esnél mintha nem kéne leszedni. Vagyis ahogy elnéztem egy motoron eléggé kinn volt oldalt és pár csavar fogta. De sajna ez a henger mögött van és van egy olyan rossz érzésem le kell vennem a deknit hozzá. :(
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

naja.Akkor azlessz
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor »

Legjobb ha a csapágyat lehûtöd (mivel a hideg hatására össze megy), miközben melegíted a csapágyházat (meleg hatására kitágul) és talán így tudod a legkönyebben majd betenni kisebb melegítéssel is.
Nem szenvedek az elmebajtól! Minden percét élvezem!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

majd akkor igyexek :)
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Csapágy

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hi! Fogj egy hajszárítót esetleg egy ventillátoros hõsugárzót. Várj 10-15 percet DE ha elkezded berakni a csapágyat ne húzd az idõt. Addig tedd, amíg a csapágy is fel nem melegszik. Mert akkor annyi. T
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 47 vendég