szili83 írta:Építettem elektronikus fesz. szabályozót,de nem igazán tetszik.
Működik, teszi a dolgát, de még sem az igazi.
Alapjáraton a töltésjelző világít, ez OK Szabi szerint. Kisebb gázra elalszik. De pl első indításra nagyobb gáz kell neki. Ha indulok vele, és nem nagyobb gázon (világítást rákapcsolom), akkor rángat a motor, tehát nem tölt rendesen.(tegnap majdnem ledobott körforgalomban, a rángatás miatt, igaz előtte fékezés is volt ami 18W). A töltő feszt 7.2V-ra állítottam be vele.
Mechanikus fesz. szabályozó korábban kapcsol, és valamiért jobban működik nálam. Ma lehet visszateszem.
Tudom a 60W-os dinamó nem megoldás, kevés, alul méretezett folyamatos világításhoz.
Tompított: 40W
Helyzetjelző elöl: 5W
Helyzetjelző hátul: 5W
Km óra hátérvilágítás: 2.4W
52.4W, tehát még a gyújtás, és a 60W-nak lőttek.
Ha az ember fékez, s közben indexel, akkor az + 2*18W, és általában kis gázzal, és fullad a cucc....
LED-es hátsó lámpa ver2 készül (első fényeloszlása nem tetszett a fék részénél), ezzel a helyzetjelző teljesítményfelvételét sikerül 1,2W-ra korlátozni, és a féklámpát 2W-ra. Ezzel a normál teljesítményfelvételt 3.8W-al, a fékezéskor felépő teljesítmény felvételt 16W-al sikerül leszorítanom.
De valamit még kellene kezdenem, mert ez sem biztos hogy megoldja ezt. Régebben amikor hajtottam az MZ-t mindig az elektromos rendszerrel voltak gondjaim, de sok szaki mondta, hogy ez ilyen, kevés....
Esetleg valaki az első izzó környékén nem barkácsolt valamit? Kisebb izzó esetleg?Azzal ha meg lehetne fogni még egy 10W-ot, akkor szerintem lehetne jobban használni.
Első lámpában tökéletes a 35/35W-os halogén izzó. FutárPetinél épp láttam is megint.
Ezeknek az elektronikus feszszaboknak az a baja, hogy a remanens mágnesességre alapoznak. A dinamónak önerőből fel kell gerjedni ahhoz, hogy egyáltalán bekapcsolják a gerjesztőáramot. Amíg a hagyományos feszszabnál gyakorlatilag nincs feszültségesés, az elektronikus szabályzó alkatrészein 0,5-1 volt simán esik. Ez is gátat szab az alapjárati töltésnek.
A hagyományos feszszab + schottky diódának nem tud versenytársa lenni ezek közül egyik elektronikus feszszab se kis fordulathoz tartozó töltést nézve. Itt laksz a környéken, gyere el egyszer, nézd meg, hogy hogyan van kötve nálam a szabályzó, és alakítsd át te is. Nem nagyon akarsz majd utána elektronikus feszszabbal vacakolni.