Üzemanyagellátás
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Vettem nem régiben egy 125 ös etz -t. Megvételkor kipróbáltam nem volt vele semmi gond egy kicsit csörgött, hazaértem vele már nagyon csörgött, szétszedtem a blokkját és a csapágyak nagyon gatyák voltak, kicseréltem őket és egyből jobb lett a hangja. De viszont egy olyan hiba jött elő hogy ha ráhúzom a gázt és mondjuk 4000 re felmegy a fordulat nem hajlandó lecsökkenni idővel sem, vagy elkezd eszeveszetten pörögni. Én fals levegőre gondoltam, de nem találtam hogy hol szívhat, kicseréltem a szivató dugót is de nem javult a helyzet.Benzinszint is megfelelő. A karburátor csonknál is rendes a tömítés. Én már nem tudok mit kitalálni hogy mi lehet a baja. Ha valakinek esetleg már volt ilyennel tapasztalata vagy hasonlóval, azt nagyon megköszönném hogy megírná hogy hogy orvosolta ezt a hibát.
Előre is köszönöm.
Vettem nem régiben egy 125 ös etz -t. Megvételkor kipróbáltam nem volt vele semmi gond egy kicsit csörgött, hazaértem vele már nagyon csörgött, szétszedtem a blokkját és a csapágyak nagyon gatyák voltak, kicseréltem őket és egyből jobb lett a hangja. De viszont egy olyan hiba jött elő hogy ha ráhúzom a gázt és mondjuk 4000 re felmegy a fordulat nem hajlandó lecsökkenni idővel sem, vagy elkezd eszeveszetten pörögni. Én fals levegőre gondoltam, de nem találtam hogy hol szívhat, kicseréltem a szivató dugót is de nem javult a helyzet.Benzinszint is megfelelő. A karburátor csonknál is rendes a tömítés. Én már nem tudok mit kitalálni hogy mi lehet a baja. Ha valakinek esetleg már volt ilyennel tapasztalata vagy hasonlóval, azt nagyon megköszönném hogy megírná hogy hogy orvosolta ezt a hibát.
Előre is köszönöm.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Ez elsősorban "csuklófüggő", szal' hogy mennyire húzod neki, de normális használat mellett az 5 liter reális. A karbival lehet centizgetni, precízebb karbit tenni rá, de 4 liter alá nem fogsz menni vele. Vagy ha mégis, akkor kíváncsi vagyok a trükkre.csoka666 írta:üdv, nekem csak annyi kérdésem lenne, hogy egy jól müködö MZ ETZ 250 -nek mennyi kell legyen az átlag fogyasztása 100 km-en ? (tudom ezt meglehet találni egy mz könyvben de tapasztalt MZ sektől akarom hallani/látni h mennyi is valojában), köszi előre is
Most látom, hogy a tapasztalt MZ-sektől kérdezted. Én még nem vagyok az.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Lehet, hogy butaságot mondok, de az nem lehet, hogy ahol eddig tömítetlen volt, ott a benzintől megdagadt a tömítés, pont annyira, hogy most már nem tömítetlen? Lehet, hogy ha lerakod a motort 1-2 napra, és kiszárad a tömítés, megint falsot szív? De ez csak tipp...Veszy2107 írta:De még mindig az a furcsa, hogy random szerűen csinálja, vagy már csak csinálta... ha falsot szívna vagy hasonló akkor nem javulna meg egyik percről a másikra szerintem...
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
4-5.5L-ig egészséges, az felett valami nem jó. (Én már az 5 litert is sokallom, de az még normális)csoka666 írta:üdv, nekem csak annyi kérdésem lenne, hogy egy jól müködö MZ ETZ 250 -nek mennyi kell legyen az átlag fogyasztása 100 km-en ? (tudom ezt meglehet találni egy mz könyvben de tapasztalt MZ sektől akarom hallani/látni h mennyi is valojában), köszi előre is
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Üzemanyagellátás
üdv, nekem csak annyi kérdésem lenne, hogy egy jól müködö MZ ETZ 250 -nek mennyi kell legyen az átlag fogyasztása 100 km-en ? (tudom ezt meglehet találni egy mz könyvben de tapasztalt MZ sektől akarom hallani/látni h mennyi is valojában), köszi előre is
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Hát tegnap történt egy kis gyújtás állítás meg megszakító hézag állítás és gyertya csere... Egyelőre jobbnak tűnik 60 km-et mentem vele, még nem jelentkezett ez a dadogás és nehezen indulás.... Viszont a 60 km alatt egyszer befulladt és leállt..... ekkor vártam egy kicsit megtoltam indult is egyből aztán mentem tovább..., fogalmam sincs, hogy ez mi volt, talán kifogyott a karbiból a benya, mert felakadt a tűszelep... :/ vagy a gyertya gondolt egyet... passz.... Minden esetre most jobbnak tűnik, az biztos hogy a szerelő által beállított megszakító hézag nem volt az igazi... Majd fújkálok egy kis féktisztítót alapjáraton, azzal tán kiderül hogy falsol-e valahol... De még mindig az a furcsa, hogy random szerűen csinálja, vagy már csak csinálta... ha falsot szívna vagy hasonló akkor nem javulna meg egyik percről a másikra szerintem...
Köszi az infókat!
Ja és egy kérdés a tűszelep alatt kell lenni valamiféle tömítésnek? Nekem most valami bakelitféle tömítés van alatta... ez is volt...
Köszi az infókat!
Ja és egy kérdés a tűszelep alatt kell lenni valamiféle tömítésnek? Nekem most valami bakelitféle tömítés van alatta... ez is volt...
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Kb 1 hónapja tapasztaltam ugyanezt a Simsonnál. Nálam mondjuk hidegen pöccre indult (már ez gyanús volt, mert nem szokott, csak 2-3 rúgásra), de amint visszanyomtam a szívatót, leállt. Máskor meg ha csak kicsit rajta volt a szívató, már le is fulladt, most viszont pörgött, mint a fene. Amikor bemelegedett, akkor is állandóan húznom kellett neki a gázt, hogy ne fulladjon le, és néha kevés volt neki, hogy a gázt húzom, melegen is kérte a szívatót.Veszy2107 írta:Helló!
Ismét kimerültem az ötletekből, ezért kérném a segítségeteket!!
A tünet nem változott, u.az mint amit az elektronikai topikban is leírtam, de mindjárt összefoglalom itt is...
Kapott a moci új gyújtó kondit, új megszakítót, és a gyújtás oldali főtengely szimering is ki lett cserélve valamint a gyújtás be lett állítva, de tünet nem múlt el!
Számomra még felfedezhetetlen rendszerességgel előfordul, hogy a moci gondol egyet és nem akar beindulni, rugdosom vagy 2 percig, akkor nagy nehezen beindul. Ekkor kb olyan 3-4 ezres tartományban tudom járatni, ha visszaengedem leáll, ha nagyobb gázt húzok mintha fulladna, vagy hát fullad. Itt viszont 3-4 ezer körül a megszokottnál pörgősebb. Itt jön a lényeg, hogy amikor így szarakodik, rájöttem, hogy ha húzok neki szívatót és úgy "túráztatom" akkor pár másodperc múlva jól működik!!! Na ezt miért csinálja?? Nem hinném, hogy ez normális mert szerintem random csinálja, úgy látom független a motor hőfokától! Tegnap szétkaptam a karbit, átpucoltam a fúvókákat tárcsatisztítóval, de semmi extrát nem vettem észre. Próbáltam a tűszelepet is, de az is zárt és nyitott rendesen, legalábbis amikor én próbáltam! Egyedül a szívatót nem szedtem még szét...
Miért lehet ez, hogy ilyenkor kell neki a szívató? Nyilván nem kap rendesen benyát, de nem vettem észre semmi szokatlant vele, nem meg miután megszívatom miért megy rendesen, akkor már nem kap kevés benyát....?
Szerintetek? Valami ötlet esetleg?
Köszi!
Karbipucolás sem oldotta meg, és végül arra jutottam, hogy valószínűleg falsot szívott a motor, mert a szívócsonkon lévő tömítés cseréjével megoldódott a probléma. (Vagy csak véletlen egybeesés...nem tudom, de most jó a Simo.)
Juteszembe', ETZ-nél is jártam így! Az ETZ-nél a karbi felfogatása is trükkös kicsit, mert pont annyira kell meghúzni a két csavart a közdarabon, hogy az alumínium éppen ne repedjen el, viszont a karbi se rázkódjon ki, illetve ne forogjon el benne. (Szerintem nagyon rossz megoldás, de ez van.)
Szóval amikor visszarakod, és meghúzod a csavarokat (határozottan, de nem ész nélkül, egyiket-másikat-egyiket-másikat...óvatosan), akkor fogd meg a karbit, és próbáld meg elforgatni a közdarabban. Lehet, hogy látszatra frankón benne van, de ha egy kicsit erősebben forgatod, és megmozdul...na, ilyenkor van a gond, engem is megszívatott ez - illetve én magamat, mert nem húztam meg rendesen.
Plusz még a szívatónál lévő gumipogácsát is nézd meg, hogy ép-e.
Egy szó, mint száz, szerintem is tömítetlenség a jelenség okozója.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Köszi! Már csak azt nem értem, hogy szívató hatására miért múlik el ez a jelenség.... na és persze, miután elmúlt és normálisan megy a motor, akkor egyből fullad szívatóra, mint ahogy kell neki... :/bambi írta:Benzinszegény a keverék valószinű.Ez lehet fals levegő is akár a karbinál vagy hengertalpnál,de még lehet karburátor hiba.A karbit miszlikre kell bontani,az összes járatott spéci oldószeres tisztítóval átmosni,és meggyőződni,hogy az összes járat teszi a dolgát.Veszy2107 írta:Helló!
Ismét kimerültem az ötletekből, ezért kérném a segítségeteket!!
A tünet nem változott, u.az mint amit az elektronikai topikban is leírtam, de mindjárt összefoglalom itt is...
Kapott a moci új gyújtó kondit, új megszakítót, és a gyújtás oldali főtengely szimering is ki lett cserélve valamint a gyújtás be lett állítva, de tünet nem múlt el!
Számomra még felfedezhetetlen rendszerességgel előfordul, hogy a moci gondol egyet és nem akar beindulni, rugdosom vagy 2 percig, akkor nagy nehezen beindul. Ekkor kb olyan 3-4 ezres tartományban tudom járatni, ha visszaengedem leáll, ha nagyobb gázt húzok mintha fulladna, vagy hát fullad. Itt viszont 3-4 ezer körül a megszokottnál pörgősebb. Itt jön a lényeg, hogy amikor így szarakodik, rájöttem, hogy ha húzok neki szívatót és úgy "túráztatom" akkor pár másodperc múlva jól működik!!! Na ezt miért csinálja?? Nem hinném, hogy ez normális mert szerintem random csinálja, úgy látom független a motor hőfokától! Tegnap szétkaptam a karbit, átpucoltam a fúvókákat tárcsatisztítóval, de semmi extrát nem vettem észre. Próbáltam a tűszelepet is, de az is zárt és nyitott rendesen, legalábbis amikor én próbáltam! Egyedül a szívatót nem szedtem még szét...
Miért lehet ez, hogy ilyenkor kell neki a szívató? Nyilván nem kap rendesen benyát, de nem vettem észre semmi szokatlant vele, nem meg miután megszívatom miért megy rendesen, akkor már nem kap kevés benyát....?
Szerintetek? Valami ötlet esetleg?
Köszi!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Üzemanyagellátás
Benzinszegény a keverék valószinű.Ez lehet fals levegő is akár a karbinál vagy hengertalpnál,de még lehet karburátor hiba.A karbit miszlikre kell bontani,az összes járatott spéci oldószeres tisztítóval átmosni,és meggyőződni,hogy az összes járat teszi a dolgát.Veszy2107 írta:Helló!
Ismét kimerültem az ötletekből, ezért kérném a segítségeteket!!
A tünet nem változott, u.az mint amit az elektronikai topikban is leírtam, de mindjárt összefoglalom itt is...
Kapott a moci új gyújtó kondit, új megszakítót, és a gyújtás oldali főtengely szimering is ki lett cserélve valamint a gyújtás be lett állítva, de tünet nem múlt el!
Számomra még felfedezhetetlen rendszerességgel előfordul, hogy a moci gondol egyet és nem akar beindulni, rugdosom vagy 2 percig, akkor nagy nehezen beindul. Ekkor kb olyan 3-4 ezres tartományban tudom járatni, ha visszaengedem leáll, ha nagyobb gázt húzok mintha fulladna, vagy hát fullad. Itt viszont 3-4 ezer körül a megszokottnál pörgősebb. Itt jön a lényeg, hogy amikor így szarakodik, rájöttem, hogy ha húzok neki szívatót és úgy "túráztatom" akkor pár másodperc múlva jól működik!!! Na ezt miért csinálja?? Nem hinném, hogy ez normális mert szerintem random csinálja, úgy látom független a motor hőfokától! Tegnap szétkaptam a karbit, átpucoltam a fúvókákat tárcsatisztítóval, de semmi extrát nem vettem észre. Próbáltam a tűszelepet is, de az is zárt és nyitott rendesen, legalábbis amikor én próbáltam! Egyedül a szívatót nem szedtem még szét...
Miért lehet ez, hogy ilyenkor kell neki a szívató? Nyilván nem kap rendesen benyát, de nem vettem észre semmi szokatlant vele, nem meg miután megszívatom miért megy rendesen, akkor már nem kap kevés benyát....?
Szerintetek? Valami ötlet esetleg?
Köszi!
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Helló!
Ismét kimerültem az ötletekből, ezért kérném a segítségeteket!!
A tünet nem változott, u.az mint amit az elektronikai topikban is leírtam, de mindjárt összefoglalom itt is...
Kapott a moci új gyújtó kondit, új megszakítót, és a gyújtás oldali főtengely szimering is ki lett cserélve valamint a gyújtás be lett állítva, de tünet nem múlt el!
Számomra még felfedezhetetlen rendszerességgel előfordul, hogy a moci gondol egyet és nem akar beindulni, rugdosom vagy 2 percig, akkor nagy nehezen beindul. Ekkor kb olyan 3-4 ezres tartományban tudom járatni, ha visszaengedem leáll, ha nagyobb gázt húzok mintha fulladna, vagy hát fullad. Itt viszont 3-4 ezer körül a megszokottnál pörgősebb. Itt jön a lényeg, hogy amikor így szarakodik, rájöttem, hogy ha húzok neki szívatót és úgy "túráztatom" akkor pár másodperc múlva jól működik!!! Na ezt miért csinálja?? Nem hinném, hogy ez normális mert szerintem random csinálja, úgy látom független a motor hőfokától! Tegnap szétkaptam a karbit, átpucoltam a fúvókákat tárcsatisztítóval, de semmi extrát nem vettem észre. Próbáltam a tűszelepet is, de az is zárt és nyitott rendesen, legalábbis amikor én próbáltam! Egyedül a szívatót nem szedtem még szét...
Miért lehet ez, hogy ilyenkor kell neki a szívató? Nyilván nem kap rendesen benyát, de nem vettem észre semmi szokatlant vele, nem meg miután megszívatom miért megy rendesen, akkor már nem kap kevés benyát....?
Szerintetek? Valami ötlet esetleg?
Köszi!
Ismét kimerültem az ötletekből, ezért kérném a segítségeteket!!
A tünet nem változott, u.az mint amit az elektronikai topikban is leírtam, de mindjárt összefoglalom itt is...
Kapott a moci új gyújtó kondit, új megszakítót, és a gyújtás oldali főtengely szimering is ki lett cserélve valamint a gyújtás be lett állítva, de tünet nem múlt el!
Számomra még felfedezhetetlen rendszerességgel előfordul, hogy a moci gondol egyet és nem akar beindulni, rugdosom vagy 2 percig, akkor nagy nehezen beindul. Ekkor kb olyan 3-4 ezres tartományban tudom járatni, ha visszaengedem leáll, ha nagyobb gázt húzok mintha fulladna, vagy hát fullad. Itt viszont 3-4 ezer körül a megszokottnál pörgősebb. Itt jön a lényeg, hogy amikor így szarakodik, rájöttem, hogy ha húzok neki szívatót és úgy "túráztatom" akkor pár másodperc múlva jól működik!!! Na ezt miért csinálja?? Nem hinném, hogy ez normális mert szerintem random csinálja, úgy látom független a motor hőfokától! Tegnap szétkaptam a karbit, átpucoltam a fúvókákat tárcsatisztítóval, de semmi extrát nem vettem észre. Próbáltam a tűszelepet is, de az is zárt és nyitott rendesen, legalábbis amikor én próbáltam! Egyedül a szívatót nem szedtem még szét...
Miért lehet ez, hogy ilyenkor kell neki a szívató? Nyilván nem kap rendesen benyát, de nem vettem észre semmi szokatlant vele, nem meg miután megszívatom miért megy rendesen, akkor már nem kap kevés benyát....?
Szerintetek? Valami ötlet esetleg?
Köszi!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Gyertyát mindenképp nézd meg. 3000 alatt ezek a motorok erőtlenek, szóval teljesen normális, ha alacsony fordulaton hörög, ha hirtelen nekihúzod - főleg, ha emelkedő jön. Egészen addig hörög, amíg el nem éri a 4-5000 körüli fordulatot, ott viszont ugrania kell. Ha ott is bizonytalan, akkor lehet, hogy sokat kap, ha 4-5000 körül elkezd rángatni (kissé olyan, mintha visszaengednéd a gázt), akkor viszont keveset kap.uli írta:Gyertyát még nem néztem, el is felejtettem. Városban szépen megy, 3000 alatt mondjuk néha fura hangokat ad ki, kis terhelésen.
Végsebességre régebben jobban ment (1 éve állt a motorom, amennyire emlékszem, akkor jobban húzott 90 fölött is, most meg csak szenved)
Köszi!
Ha állt a motor 1 évet, akkor célszerű a karburátor kipucolásával kezdeni a műveletet.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Üzemanyagellátás
Gyertyát még nem néztem, el is felejtettem. Városban szépen megy, 3000 alatt mondjuk néha fura hangokat ad ki, kis terhelésen.
Végsebességre régebben jobban ment (1 éve állt a motorom, amennyire emlékszem, akkor jobban húzott 90 fölött is, most meg csak szenved)
Köszi!
Végsebességre régebben jobban ment (1 éve állt a motorom, amennyire emlékszem, akkor jobban húzott 90 fölött is, most meg csak szenved)
Köszi!
-----------
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!uli írta:Sziasztok!
Ha a felújító készletben található 125-ös főfúvókát használom etz 250.esemben, abból lehet valami baj? Most nézem csak, hogy a gyári 135-ös. Úgy emlékeztem 130-as csak, ezért nem cseréltem még le, de holnap lefogom. Eddig motoroztam így vele kb 250 km-t, lehetett valami baja?
Lejjebb már témáztunk a fúvókákról (legalábbis én mindig ezzel jövök). Ott is olvashatod, hogy nincs olyan, hogy fúvókaméret! Van egy bizonyos méret, ami körülbelülre megmutatja, hogy milyen kell neked (ez a méret körülbelül az, amit a motorodhoz gyárilag előírnak), de hogy ténylegesen mi a jó, azt csak és kizárólag a gyertyakép fogja megmutatni.
Mielőtt bármit is csinálnál, vedd ki a gyertyát, és nézd meg. Ha fehéres, akkor keveset kap a motor, és nagyobb fúvóka kell bele. Ennyi kilométer alatt nem valószínű, hogy bármi baja lenne, de így ne menj vele, mert nem tesz neki jót. Megragadhat könnyen, ha szegény a keverék!
Ha a gyertyakép fekete, kormos, vagy friss olajos-benzines lé van rajta, akkor sokat kap, tegyél bele kisebb fúvókát.
Viszont ha szép őzbarna, akkor nem kell semmi változtatni, mert úgy érzi jól magát a motor.
Fontos, hogy a gyertyát mindig egy hosszabb út után nézd meg, amikor tartósan húzod neki, mert különben becsaphat!
Egyébként a motor szépen megy? Úgyértem, megvan-e a végsebesség, és dinamikusan reagál-e a gázadásra? Nem fullad le, ha hirtelen nekihúzod a gázt? ...stb.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Ha a felújító készletben található 125-ös főfúvókát használom etz 250.esemben, abból lehet valami baj? Most nézem csak, hogy a gyári 135-ös. Úgy emlékeztem 130-as csak, ezért nem cseréltem még le, de holnap lefogom. Eddig motoroztam így vele kb 250 km-t, lehetett valami baja?
Illetve, nem topic téma, de megkérdezem:
ha kanyarokban inog kicsit a gép (nagyobb sebességnél, jobban bedöntve) akkor mi lehet a baj?
Amit tudni kell: Első villamerevítőm van, az első futómű be lett keményítve egy 2,5 cm-es pogácsával. Háta gyári.
Ma két személlyel u.a az útvonalon mentem, és nem csinálta. Jó, nyilván lassabban, mintha egyedül lettem volna. Valakinek valami ötlet? Köszi!
Ha a felújító készletben található 125-ös főfúvókát használom etz 250.esemben, abból lehet valami baj? Most nézem csak, hogy a gyári 135-ös. Úgy emlékeztem 130-as csak, ezért nem cseréltem még le, de holnap lefogom. Eddig motoroztam így vele kb 250 km-t, lehetett valami baja?
Illetve, nem topic téma, de megkérdezem:
ha kanyarokban inog kicsit a gép (nagyobb sebességnél, jobban bedöntve) akkor mi lehet a baj?
Amit tudni kell: Első villamerevítőm van, az első futómű be lett keményítve egy 2,5 cm-es pogácsával. Háta gyári.
Ma két személlyel u.a az útvonalon mentem, és nem csinálta. Jó, nyilván lassabban, mintha egyedül lettem volna. Valakinek valami ötlet? Köszi!
-----------
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Nem tudom, hogy az ikerkarburátoros gondolat irónia volt-e, vagy komolyan mondtad, de a mérnökök biztos nem tettek volna 2 benzincsapot a tankra. Egy T-elosztó olcsóbb, egyszerűbb, és kisebb a hibalehetőség.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Üzemanyagellátás
Nem hiszem, mert más a kialakítása ott a tanknak, mint a benzincsapos oldalon. Szóval nem csapnak találták ki az biztos.Target írta:Nem lehet, hogy csak gondoltak azokra, akik valamilyen elvetemült ikerkarburátoros gépet akartak építeni?
Viszont az üzemanyag-szintjelzőm nyomásérzékelőjét lehet, hogy átkötöm ide. A másik oldalon könnyen buborék kerül a csőbe fékezéskor, ha alacsony a benzinszint, és ez zavarja a mérést. Itt viszont nem folyna a benya sehova. És ha nem folyik, nem is szív be levegőt.
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Üzemanyagellátás
Nem lehet, hogy csak gondoltak azokra, akik valamilyen elvetemült ikerkarburátoros gépet akartak építeni?
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Ha jól tudom, ez a vízleeresztője a tanknak. Ha belefolyik a víz, akkor az ugye a benzin alá kerül, és gondolom úgy alakították ki a tankot, hogy nem teljesen szimmetrikus, hanem az említett csavar ahol van, az a legmélyebb pontja - és itt le lehet engedni belőle a vizet.Stephanus írta:Feltűnt, hogy a tankom (251-es) jobb oldalán is van egy lyuk kb ott, ahol a bal oldalon a benzincsap van. Egy csavar van beletekerve (ez tömíti el).
Másnak is van ilyenje? Mire való ez eredetileg?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Üzemanyagellátás
Feltűnt, hogy a tankom (251-es) jobb oldalán is van egy lyuk kb ott, ahol a bal oldalon a benzincsap van. Egy csavar van beletekerve (ez tömíti el).
Másnak is van ilyenje? Mire való ez eredetileg?
Másnak is van ilyenje? Mire való ez eredetileg?
Re: Üzemanyagellátás
Hali.
Van valakinek eladó karburátora 150es ETZ-hez? 24es kellene
Van valakinek eladó karburátora 150es ETZ-hez? 24es kellene
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a tippeket megfogadom.Most pedig nekiállok a fúvókákat a gyári méretűre cserélni kíváncsi leszek milyen fogyasztásra sikerül belőni.
Üdv Gábor
Üdv Gábor
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Üzemanyagellátás
Na ja. Nekem van egy csodálatos utángyártottam. Jó előre be kell kapcsolni az irányjelzőt, mert sötéttel kezd, és ez a sötét ráadásul jóval tovább is tart mint egy normál sötét.csabyka88 írta:Annyi bizonyos, hogy az utángyártott ebben sem jó!gabsic írta: Tegyél bele elektronikusat. Megéri. Fő előnye, hogy az egyből világossal kezd, míg a hagyományos az sötéttel indít.
Autósboltban, vagy még inkább autóbontóban vegyél, akkor nem gagyi vacakot kapsz 2x áron. Motorosboltban, MZ-hez adott hengeres aludobozos vackot NEM szabad megvenni.
(Az én motoromban pl egy Fiat Doblo gyári reléje szolgál évek óta.)
Szerk: bocs, nem Doblo, hanem Scudo....
És az izzó kiégését sem jelzi. Ilyenkor ugye kb dupla tempóban kellene villognia. Na ez úgy villog egy izzóval is, mintha minden a legnagyobb rendben lenne.
Szóval én sem ajánlom.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Annyi bizonyos, hogy az utángyártott ebben sem jó!gabsic írta: Tegyél bele elektronikusat. Megéri. Fő előnye, hogy az egyből világossal kezd, míg a hagyományos az sötéttel indít.
Autósboltban, vagy még inkább autóbontóban vegyél, akkor nem gagyi vacakot kapsz 2x áron. Motorosboltban, MZ-hez adott hengeres aludobozos vackot NEM szabad megvenni.
(Az én motoromban pl egy Fiat Doblo gyári reléje szolgál évek óta.)
Szerk: bocs, nem Doblo, hanem Scudo....
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Tegyél bele elektronikusat. Megéri. Fő előnye, hogy az egyből világossal kezd, míg a hagyományos az sötéttel indít.csabyka88 írta:Én a gyárit használom (ez még szerencsére eredeti NDK-s), ami, ha jól tudom, mechanikus. Sokan fikázzák, hogy nem jó, vegyek bele elektronikusat (persze azt csak utángyártottat lehet), de én maximálisan meg vagyok vele elégedve.PGabor írta:Köszi a gyors segítséget!
De nehogy szép legyen az élet irányjelző relét is kell vennem
van valamelyik amelyik jól bevált nektek?
Autósboltban, vagy még inkább autóbontóban vegyél, akkor nem gagyi vacakot kapsz 2x áron. Motorosboltban, MZ-hez adott hengeres aludobozos vackot NEM szabad megvenni.
(Az én motoromban pl egy Fiat Doblo gyári reléje szolgál évek óta.)
Szerk: bocs, nem Doblo, hanem Scudo....
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Én a gyárit használom (ez még szerencsére eredeti NDK-s), ami, ha jól tudom, mechanikus. Sokan fikázzák, hogy nem jó, vegyek bele elektronikusat (persze azt csak utángyártottat lehet), de én maximálisan meg vagyok vele elégedve.PGabor írta:Köszi a gyors segítséget!
De nehogy szép legyen az élet irányjelző relét is kell vennem
van valamelyik amelyik jól bevált nektek?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a gyors segítséget!
De nehogy szép legyen az élet irányjelző relét is kell vennem
van valamelyik amelyik jól bevált nektek?
De nehogy szép legyen az élet irányjelző relét is kell vennem
van valamelyik amelyik jól bevált nektek?
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
LaloX írta:Sziasztok! Olyan problémám van nekem, hogy ha bemelegszik a 125-ös etz-m romlik a teljesítménye. Mi a megoldás erre? A karbi pedig melegen lett beállítva... A síber úgy van beállítva, hogy a lehető legkevesebb benzint kapja, 115-ös fúvóka van benne és ha állítok a síberen, hogy többet kapjon csak rosszabb lesz. És 90-nél nem megy többet, de addig szedi a lábát ez nem is lenne baj, csak 5-ösben ha már van egy kis szembeszél nem bírja tartani a 80-at... a dugattyú nagyon pöpecül illeszkedik a hengerbe, nem kopott egyáltalán, nem szorul fúrásra. Előre is köszi
http://mz-etz-125.motoroskonyvek.fotoal ... id/7359689
Itt megtalálod a fúvóka méreteket!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
PGabor írta:Sziasztok sikerült megtalálni a nagy fogyasztásnak az okát.Mert ahogy szétszedetem a karburátort és elkezdtem kitisztítását kerestem a fúvókán a számokat és mit látok az ülepítő pohár oldalában lévő fúvóka 100-as amelyik a subler tű alatt van az pedig 115.Ilyet hogy negyvenes nincs benne de amibe sublertű belemegy arra egy nagy 70 szám van gravírozva és ebben van a 115 beletekerve .Lehetséges hogy ezek miatt nagy a fogyasztásom?ETZ 125 röl beszélünk valaki megtudná mondani pontosan milyen való bele mert annyit eszik így mint egy Zsiguli.Ja és ezekkel a fuvókákka is sikerült alapjáratot karbit belőni vagy 5 órába és 5 literbe került, de sikerült.
Köszönöm a segítséget
Üdv: Gábor
http://mz-etz-125.motoroskonyvek.fotoal ... id/7359689
Itt megtalálod a karburátorodnak megfelelőt!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok sikerült megtalálni a nagy fogyasztásnak az okát.Mert ahogy szétszedetem a karburátort és elkezdtem kitisztítását kerestem a fúvókán a számokat és mit látok az ülepítő pohár oldalában lévő fúvóka 100-as amelyik a subler tű alatt van az pedig 115.Ilyet hogy negyvenes nincs benne de amibe sublertű belemegy arra egy nagy 70 szám van gravírozva és ebben van a 115 beletekerve .Lehetséges hogy ezek miatt nagy a fogyasztásom?ETZ 125 röl beszélünk valaki megtudná mondani pontosan milyen való bele mert annyit eszik így mint egy Zsiguli.Ja és ezekkel a fuvókákka is sikerült alapjáratot karbit belőni vagy 5 órába és 5 literbe került, de sikerült.
Köszönöm a segítséget
Üdv: Gábor
Köszönöm a segítséget
Üdv: Gábor
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Gyújtást mindenképp állítsd be pontosra.LaloX írta: Gyertyakép tökéletes barna, nem indul nehezen hidegen... A gyújtásom az ami nem az igazi még, mert nagyon nagyot nyit és 5000-től repül, meghal xD és nem is lehet rajta állítani, hogy ne nyisson akkorát...
Milyen gyertya van a motorban? Ha valami olcsóbb, akkor akár az is okozhatja. Nekem Simsonnál volt olyan, hogy megmelegedett, és kihagyott a gyújtás. Valami Brisk gyertya volt benne...aztán beletettem az NGK-t, és azóta nem kellett hozzányúlni.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Gyertyakép tökéletes barna, nem indul nehezen hidegen... A gyújtásom az ami nem az igazi még, mert nagyon nagyot nyit és 5000-től repül, meghal xD és nem is lehet rajta állítani, hogy ne nyisson akkorát...csabyka88 írta:Üdv!LaloX írta:Sziasztok! Olyan problémám van nekem, hogy ha bemelegszik a 125-ös etz-m romlik a teljesítménye. Mi a megoldás erre? A karbi pedig melegen lett beállítva... A síber úgy van beállítva, hogy a lehető legkevesebb benzint kapja, 115-ös fúvóka van benne és ha állítok a síberen, hogy többet kapjon csak rosszabb lesz. És 90-nél nem megy többet, de addig szedi a lábát ez nem is lenne baj, csak 5-ösben ha már van egy kis szembeszél nem bírja tartani a 80-at... a dugattyú nagyon pöpecül illeszkedik a hengerbe, nem kopott egyáltalán, nem szorul fúrásra. Előre is köszi
A 125-ös szerintem nem is nagyon fog többet menni 90-nél, bár a gyári adata 100km/h...attól függ, mennyire kopott a motor.
De ha úgy érzed, hogy ott elfogy az erő, akkor valóban lehet az is, hogy sokat kap. Vesszőparipám: gyertyát kell megnézni, és az alapján játszani a fúvókákkal - ha fekete a gyertyakép, kisebb fúvóka kell, ha fehér, vagy szürkés, akkor nagyobb.
Ha csak melegen csinálja, és amúgy hideg motorral elmegy 90 fölé is, akkor az is lehet, hogy megmelegszik a szimering, és ezért ott falsot szív a motor, aztán elmegy az erő. (Ezt abból lehet észrevenni, ha hidegen nagyon nehezen indul.)
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!LaloX írta:Sziasztok! Olyan problémám van nekem, hogy ha bemelegszik a 125-ös etz-m romlik a teljesítménye. Mi a megoldás erre? A karbi pedig melegen lett beállítva... A síber úgy van beállítva, hogy a lehető legkevesebb benzint kapja, 115-ös fúvóka van benne és ha állítok a síberen, hogy többet kapjon csak rosszabb lesz. És 90-nél nem megy többet, de addig szedi a lábát ez nem is lenne baj, csak 5-ösben ha már van egy kis szembeszél nem bírja tartani a 80-at... a dugattyú nagyon pöpecül illeszkedik a hengerbe, nem kopott egyáltalán, nem szorul fúrásra. Előre is köszi
A 125-ös szerintem nem is nagyon fog többet menni 90-nél, bár a gyári adata 100km/h...attól függ, mennyire kopott a motor.
De ha úgy érzed, hogy ott elfogy az erő, akkor valóban lehet az is, hogy sokat kap. Vesszőparipám: gyertyát kell megnézni, és az alapján játszani a fúvókákkal - ha fekete a gyertyakép, kisebb fúvóka kell, ha fehér, vagy szürkés, akkor nagyobb.
Ha csak melegen csinálja, és amúgy hideg motorral elmegy 90 fölé is, akkor az is lehet, hogy megmelegszik a szimering, és ezért ott falsot szív a motor, aztán elmegy az erő. (Ezt abból lehet észrevenni, ha hidegen nagyon nehezen indul.)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Bocsi elírtam, 105-ös fúvóka van benne, most vettem bele nem rég pont azért, mert 115-ös volt benne...Veszy2107 írta:LaloX írta:Sziasztok! Olyan problémám van nekem, hogy ha bemelegszik a 125-ös etz-m romlik a teljesítménye. Mi a megoldás erre? A karbi pedig melegen lett beállítva... A síber úgy van beállítva, hogy a lehető legkevesebb benzint kapja, 115-ös fúvóka van benne és ha állítok a síberen, hogy többet kapjon csak rosszabb lesz. És 90-nél nem megy többet, de addig szedi a lábát ez nem is lenne baj, csak 5-ösben ha már van egy kis szembeszél nem bírja tartani a 80-at... a dugattyú nagyon pöpecül illeszkedik a hengerbe, nem kopott egyáltalán, nem szorul fúrásra. Előre is köszi
Már nem tudom biztosan, de szerintem az a 115-ös főfúvóka nagy lesz bele!!! Nézd meg a karbi típusát és keress rá kezelési útmutatóba, hogy mekkorát ír bele! Szerintem olyan 105 körül lehet...! Azért gyengül melegen mert valszínű sok benyát kap, és ezért nem tudsz állítani a tűn se, mert akkor már csak még többet kapna!
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
LaloX írta:Sziasztok! Olyan problémám van nekem, hogy ha bemelegszik a 125-ös etz-m romlik a teljesítménye. Mi a megoldás erre? A karbi pedig melegen lett beállítva... A síber úgy van beállítva, hogy a lehető legkevesebb benzint kapja, 115-ös fúvóka van benne és ha állítok a síberen, hogy többet kapjon csak rosszabb lesz. És 90-nél nem megy többet, de addig szedi a lábát ez nem is lenne baj, csak 5-ösben ha már van egy kis szembeszél nem bírja tartani a 80-at... a dugattyú nagyon pöpecül illeszkedik a hengerbe, nem kopott egyáltalán, nem szorul fúrásra. Előre is köszi
Már nem tudom biztosan, de szerintem az a 115-ös főfúvóka nagy lesz bele!!! Nézd meg a karbi típusát és keress rá kezelési útmutatóba, hogy mekkorát ír bele! Szerintem olyan 105 körül lehet...! Azért gyengül melegen mert valszínű sok benyát kap, és ezért nem tudsz állítani a tűn se, mert akkor már csak még többet kapna!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
kiszsebi írta:Benéztem, elnézést! (nem láttam a még kötőszót)Veszy2107 írta:Hol írtam, hogy elsősorban? Azt írtam "mitől keletkezik MÉG"!
No problem!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok! Olyan problémám van nekem, hogy ha bemelegszik a 125-ös etz-m romlik a teljesítménye. Mi a megoldás erre? A karbi pedig melegen lett beállítva... A síber úgy van beállítva, hogy a lehető legkevesebb benzint kapja, 115-ös fúvóka van benne és ha állítok a síberen, hogy többet kapjon csak rosszabb lesz. És 90-nél nem megy többet, de addig szedi a lábát ez nem is lenne baj, csak 5-ösben ha már van egy kis szembeszél nem bírja tartani a 80-at... a dugattyú nagyon pöpecül illeszkedik a hengerbe, nem kopott egyáltalán, nem szorul fúrásra. Előre is köszi
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Benéztem, elnézést! (nem láttam a még kötőszót)Veszy2107 írta:Hol írtam, hogy elsősorban? Azt írtam "mitől keletkezik MÉG"!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
kiszsebi írta:Ja, a belső égésű motorban a hő (elsősorban) a súrlódástól keletkezik... Azért ezt gondolt át kicsit jobban, Veszy2107!Veszy2107 írta:Na és mitől keletkezik még hő? A súrlódástól...
Hol írtam, hogy elsősorban? Azt írtam "mitől keletkezik MÉG"!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Ja, a belső égésű motorban a hő (elsősorban) a súrlódástól keletkezik... Azért ezt gondolt át kicsit jobban, Veszy2107!Veszy2107 írta:Na és mitől keletkezik még hő? A súrlódástól...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Hátha valakit érdekel:http://www.jofogas.hu/tolna/Mz_Etz_125_ ... 669491.htm
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Oks, az úgy mindjárt más.szili83 írta:Nem, csak a kép rossz, 2T
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Igen, úgy talán elhiszem. De csak akkor, ha a szakadékot is kizsírozzák előtte.gabsic írta: Miért is ne?
Szakadéknak, hátszéllel...
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Üzemanyagellátás
Nem, csak a kép rossz, 2T
csabyka88 írta:@ szili83: Lehet, hogy én értelmezem rosszul, de ugye nem azt akarod mondani, hogy ezzel a 15W40-es Re-Cord olajjal kevered a benzint? Mert ez motorolaj, és nem 2T olaj! Hajtóműbe még rendben lenne, na de benzinbe?!
Én azt mondom, hiába "csak" egy MZ, ne lotyáljunk bele mindenféle olajat.
Amiket én használok:
- hajtóműbe: http://www.shellshop.hu/203-motorkerekp ... 0-1-liter/
- benzinbe: http://www.olaj24.hu/T/motul-710-2t-ket ... laj-1l/743
Mindkettő olaj fullszintetikus. (Én nem ennyiért vettem...)
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Üzemanyagellátás
Igen, megadtad és ahhoz is fogom tartani magam!kiszsebi írta:Szerintem én megadtam a korrekt, kielégítő választ...
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem én megadtam a korrekt, kielégítő választ...nagydivad írta:Amúgy ez az egész üzemanyag takarékosság onnan indult ki (aki nem olvasta volna az elejét), hogy holnap megyek majd egy Simson mögött 50-el 400 km-t és 3-asban vagy 4-esben érdemesebb-e vezetni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Üzemanyagellátás
Amúgy ez az egész üzemanyag takarékosság onnan indult ki (aki nem olvasta volna az elejét), hogy holnap megyek majd egy Simson mögött 50-el 400 km-t és 3-asban vagy 4-esben érdemesebb-e vezetni.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Üzemanyag takarékos vezetés" ez létezik oktatják is(én is hallgattam eleget a továbbképzéseken főleg nagy kocsikon és buszokon)de alkalmazható motorra is.
Vegyük pl:gyújtás karbi minden OK kemények a gumik a fékek sem súrlódnak,akkor már csak két dolog akadályozhat a forgalom és az időjárás(szembe szél pl)de említhető még az út állapota és a domborzat is de az állandó.Ha ez mind meg van és ideális akkor már csak a pilótán múlik minden. Ismerni kell a motort a határait erőviszonyait finoman de lendületesen kell vezetni fékezéskor hagyni kigurulni ha látod akadály van előtted nem húzod hanem átgondolod mi lenne a jó..időbe fel és visszaváltani.És még valami az üresbe gurítás(nagy lejtőn pl) a KRESZ tiltja(bár a kresz nem gondolta a kétüteműt át hanem általánosít) de saját tapasztalataim szerint nem keveset lehet vele megtakarítani.
A fő a takarékosság sem mehet a biztonság elé!(a 2t-n amúgy sem hatásos a motorfék ezért mertem csak javasolni)
Ha az ember oda figyel kicsit ezekre is akkor a gyári beállításokkal is lehet átlag alatt etetni bár csodák nincsenek pl egy 4-5 l átlagú motort 4-böl ki lehet hozni így.Ha meg az ember megszokja ezt a stílust automatikusan így fog vezetni ami nem rósz dolog a mai drága világba. Bár szerintem ez elveszi a motorozás fő élvezetét de valamit valamiért ezért van az egyik ennyit eszi a másik meg annyit.
Vegyük pl:gyújtás karbi minden OK kemények a gumik a fékek sem súrlódnak,akkor már csak két dolog akadályozhat a forgalom és az időjárás(szembe szél pl)de említhető még az út állapota és a domborzat is de az állandó.Ha ez mind meg van és ideális akkor már csak a pilótán múlik minden. Ismerni kell a motort a határait erőviszonyait finoman de lendületesen kell vezetni fékezéskor hagyni kigurulni ha látod akadály van előtted nem húzod hanem átgondolod mi lenne a jó..időbe fel és visszaváltani.És még valami az üresbe gurítás(nagy lejtőn pl) a KRESZ tiltja(bár a kresz nem gondolta a kétüteműt át hanem általánosít) de saját tapasztalataim szerint nem keveset lehet vele megtakarítani.
A fő a takarékosság sem mehet a biztonság elé!(a 2t-n amúgy sem hatásos a motorfék ezért mertem csak javasolni)
Ha az ember oda figyel kicsit ezekre is akkor a gyári beállításokkal is lehet átlag alatt etetni bár csodák nincsenek pl egy 4-5 l átlagú motort 4-böl ki lehet hozni így.Ha meg az ember megszokja ezt a stílust automatikusan így fog vezetni ami nem rósz dolog a mai drága világba. Bár szerintem ez elveszi a motorozás fő élvezetét de valamit valamiért ezért van az egyik ennyit eszi a másik meg annyit.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Jó is az a hígító"de örültem neki én is ha találtam egy fél üveggel!Az 20perc motorozás volt a tekerős Komárral.Veszy2107 írta:Na jó, ha már spórolásról beszélünk, akkor megosztom az én tapasztalatomat!
Mikor elkezdtem motorozni, olyan ált.isk. 8-ban egy Jawa Mustangot nyúztam, ami még nagyapámé, aztán apámé, aztán az enyém lett. (Természetesen még mindig meg van) Ugyebár a gyerek amit 8.-os korában kap zsebpénzt, nem sok mindenre elég (legalábbis mifelénk), pláne nem ha abból még tankolni is kéne! Így hát mikor elfogyott a pénz és elfogyott a benya is, de majd "bemotoroztunk" már, akkor nem maradt más, elővettük a sufniból az összes éghető folyadékot - higító és általában petróleum - szakszerűen bekevertük 2T olajjal 1:40-re aztán húztuk még el nem fogyott! Soha semmi baja nem volt a mocinak, ebből kifolyólag...! Petróból volt otthon mint a szemét még a régi kohászati üzemekből, higítót meg mindig vett fater....!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Na jó, ha már spórolásról beszélünk, akkor megosztom az én tapasztalatomat!
Mikor elkezdtem motorozni, olyan ált.isk. 8-ban egy Jawa Mustangot nyúztam, ami még nagyapámé, aztán apámé, aztán az enyém lett. (Természetesen még mindig meg van) Ugyebár a gyerek amit 8.-os korában kap zsebpénzt, nem sok mindenre elég (legalábbis mifelénk), pláne nem ha abból még tankolni is kéne! Így hát mikor elfogyott a pénz és elfogyott a benya is, de majd "bemotoroztunk" már, akkor nem maradt más, elővettük a sufniból az összes éghető folyadékot - higító és általában petróleum - szakszerűen bekevertük 2T olajjal 1:40-re aztán húztuk még el nem fogyott! Soha semmi baja nem volt a mocinak, ebből kifolyólag...! Petróból volt otthon mint a szemét még a régi kohászati üzemekből, higítót meg mindig vett fater....!
Mikor elkezdtem motorozni, olyan ált.isk. 8-ban egy Jawa Mustangot nyúztam, ami még nagyapámé, aztán apámé, aztán az enyém lett. (Természetesen még mindig meg van) Ugyebár a gyerek amit 8.-os korában kap zsebpénzt, nem sok mindenre elég (legalábbis mifelénk), pláne nem ha abból még tankolni is kéne! Így hát mikor elfogyott a pénz és elfogyott a benya is, de majd "bemotoroztunk" már, akkor nem maradt más, elővettük a sufniból az összes éghető folyadékot - higító és általában petróleum - szakszerűen bekevertük 2T olajjal 1:40-re aztán húztuk még el nem fogyott! Soha semmi baja nem volt a mocinak, ebből kifolyólag...! Petróból volt otthon mint a szemét még a régi kohászati üzemekből, higítót meg mindig vett fater....!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég