Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
steev94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
MZ-d típusa: Mz Etz 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: steev94 »

nincs valakinek eladó kábelezése ? nagyon fontos lenne.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

takzol írta:Köszönöm Gabsic, ha sikerül szereznem, lehet, hogy még foglak "zaklatni" a bekötéssel kapcsolatban. Tekintettel arra, hogy igen analfabéta vagyok szerelés területén.
Egyébként a régi elektromechanikus szabályzóm van, eredeti. Hosszabb utakra is szoktam menni és tartok a meghibásodásától, ezért szeretném bebiztosítani magam. Meddig él egy eredeti ETZ fesszab? Egy alig használt , bontatlan kis ETZ-m van 16000 km -rel.
Az eddigi segítséget nagyon köszönöm, üdv.: takzol
Leveszed a fedelét, és ránézel az érintkezőkre.
Ha nincs kopásnak, beéégésnek nyoma, akkor még örök élet + 1 nap.
Inkább az szokott gond lenni, hogy időnként után kell állítani a rugók előfeszítettségén (20 év után kb pont aktuális)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol »

Köszönöm Gabsic, ha sikerül szereznem, lehet, hogy még foglak "zaklatni" a bekötéssel kapcsolatban. Tekintettel arra, hogy igen analfabéta vagyok szerelés területén.
Egyébként a régi elektromechanikus szabályzóm van, eredeti. Hosszabb utakra is szoktam menni és tartok a meghibásodásától, ezért szeretném bebiztosítani magam. Meddig él egy eredeti ETZ fesszab? Egy alig használt , bontatlan kis ETZ-m van 16000 km -rel.
Az eddigi segítséget nagyon köszönöm, üdv.: takzol
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

snjeno írta:Üdvözletem!
Arra lennék kíváncsi, hogy ETZ 125-re lehet valahogy angel eye elsö lámpát rakni? Ilyesmire gondolok: http://www.youtube.com/watch?v=Wn47bIYK2a4
Hátha még aktuális
http://racing-bazar.hu/alkatresz/lampa- ... lampa_1_db
(nincs közöm a hirdetéshez...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

takzol írta:Tisztelt Gabsic!
Kössz a választ, erről a szerkezetről van szó? Találtam a neten, de a Skoda típus nem derült ki számomra. Ha ez az, megvenném. Kérlek nézd meg, és erősíts meg, hogy mi a helyzet!
Előre köszönöm.
Kép
Szia!
A ráírt adatok alapján ez is jó lehet de nem tudom ez mibe való. A Skoda 120-asé a a PAL Magneton 443.116-419.071 típus, én ezt szoktam venni, már kb 10 motorba raktam ilyet, gond nélkül.

Amit te mutattál, az a 070 végű, más, de ettől lehet jó.

A Skoda szabályzóról: bekötése annyiban más, mint a gyárinak, hogy a diódahídról a feszszabra menő + vezetéket egyszerűen a biztitáblára dugod (és a gyári feszszabról a biztitáblára menő + vezetéket pedig elteszed emlékbe).

Egyébként így néz ki:

http://2.bp.blogspot.com/_JsBCDBIbgQc/T ... GE_238.jpg

Egyébként nem tudom neten mennyiért találtad, én bontókban max 500Ft-ot szoktam érte adni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol »

Tisztelt Gabsic!
Kössz a választ, erről a szerkezetről van szó? Találtam a neten, de a Skoda típus nem derült ki számomra. Ha ez az, megvenném. Kérlek nézd meg, és erősíts meg, hogy mi a helyzet!
Előre köszönöm.
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Hogyne lehetne a 2 golf a megoldás! 18 ezer körül van újan párban! Én csak azért nem vettem meg... :D
snjeno
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.07.28. 05:32
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: snjeno »

Üdvözletem!
Arra lennék kíváncsi, hogy ETZ 125-re lehet valahogy angel eye elsö lámpát rakni? Ilyesmire gondolok: http://www.youtube.com/watch?v=Wn47bIYK2a4
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

takzol írta:Köszönöm "gabsic" a gyors választ. A Skoda szabályzója talán pontosan felszerelhető a régi helyére?
Szélességben van pár (3-4) milliméter különbség, de ettől egyébként egyébként szépen bepasszol. KEresek képet, és dobok át.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Nekem IFA fesszabályzó van benne, az is illik a helyére.
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol »

Köszönöm "gabsic" a gyors választ. A Skoda szabályzója talán pontosan felszerelhető a régi helyére?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Ha elektronikus feszültségszabályozó van a motorban, a töltésjelző lámpa ugyanúgy működik, mint a mechanikus esetében? Készülök ilyet beépíttetni én is a kis ETZ-be.
Üdv.
Igen, ugyanúgy, feltéve, hogy nem valamilyen, 6 diódás generátorhoz való szabályzót használsz (pl régi zsiguli szabályzója)

Ami ajánlott: bármely autó szabályzója aminek gerjesztődiódás generátorja van. Kb 1000x megbízhatóbb, és jobb, mint a feketedobozos kisipari csoda, és ez a legolcsóbb megoldás is egyben. (ha a rögzítéssel nem akarsz bajlódni, akkor gyári Skoda 120 elektronikus külső szabályzót keress - bontóban kb 500Ft)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol »

Tisztelt Fórumozók!
Ha elektronikus feszültségszabályozó van a motorban, a töltésjelző lámpa ugyanúgy működik, mint a mechanikus esetében? Készülök ilyet beépíttetni én is a kis ETZ-be.
Üdv.
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szili83 »

Készül az elektronikus fesz szabályozó (Köszi Szabi), a LED-es áramgenerátoros hátsó lámpa, és a 6V-os automata akksi töltő.

Kép
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

csabyka88 írta:
bébé írta: Köszi szépen, akkor ezt most kihagyom! :D
Húh, nekem is ez a JP Moto van, bár én nem a TESCO-ban vettem. Ezek szerint jól mellényúltam vele?! Eddig nem volt baja, igaz, még csak 2 hónapja használom...
Nem biztos, lehet h csak én nyúltam mellé vele. A tied lehet h friss, de az enyém ki tudja hány hónapot vagy évet állt egy raktárban...vagy csak eleve hibás volt.
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dargo »

sunbim írta:A másik forgórésszel. Ugye. Mert van ez és van az állórész!

Gyártási szórásból is adódhat az eltérés. De ez szerintem nincs több +-10%-nál, lehet sokat is mondtam.

Még egy 5let: Forraszd újra az állórész 3kivezetését (a lakkozott rézhuzalon). Lehet szemmel nem látod, de ott elég sokunknak elrepedt a forrasztás.
Köszönöm a választ....
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

A másik forgórésszel. Ugye. Mert van ez és van az állórész!

Gyártási szórásból is adódhat az eltérés. De ez szerintem nincs több +-10%-nál, lehet sokat is mondtam.

Még egy 5let: Forraszd újra az állórész 3kivezetését (a lakkozott rézhuzalon). Lehet szemmel nem látod, de ott elég sokunknak elrepedt a forrasztás.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dargo »

sunbim :Látom kettő ötvenes ETZ-d van. Alapjáraton ne is várj töltést!


Üdv.


Ezzel kapcsolatban csak egy kérdésem van, akkor hogy hogy a másik generátor és az eredeti fesz.szab alapjáraton is adott töltést az akksinak, legalább is nem világított a lámpa.

2000-2500-as fordulaton már termel áramot a generátor.
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

bébé írta: Köszi szépen, akkor ezt most kihagyom! :D
Húh, nekem is ez a JP Moto van, bár én nem a TESCO-ban vettem. Ezek szerint jól mellényúltam vele?! Eddig nem volt baja, igaz, még csak 2 hónapja használom...
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

gesszti írta:
bébé írta:Köszi szépen, akkor ezt most kihagyom! :D
Nem jársz Keszthelyen? A Tapolcai úton van egy kis akksibolt. Ott van olcsón fehércsomagos banner akksi. Olcsó, és jól bírja a strapát. Ha kell, megnézem, milyen van most nála. Mekkora kellene neked?
PÜ ment!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Látom kettőötvenes ETZ-d van. Alapjáraton ne is várj töltést!

Kb 1500-1800tól kezd tölteni. Ha e felett, akkor ez már baj.

Mi az hogy csak fordulaton? 3000? 4000?? 8)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Üdv.

Új forgórészt és, új fesz.szabot raktam a motoromba, de alapjáraton nincs töltésem, csak fordulaton. Az akkumlátor teljesen új. Mi okozhatja ezt? Hol keressem a hibát?
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szili83 »

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... cle&id=363
Ezt a feszabályozót valaki megépítette? Hogy bírja neki? Gyári alkatrészekkel, amiket a tervező elképzelt? (KY708, BD243...)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

bébé írta:Köszi szépen, akkor ezt most kihagyom! :D
Nem jársz Keszthelyen? A Tapolcai úton van egy kis akksibolt. Ott van olcsón fehércsomagos banner akksi. Olcsó, és jól bírja a strapát. Ha kell, megnézem, milyen van most nála. Mekkora kellene neked?
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

allllli írta:
bébé írta:Sziasztok!

A Tescoban most akciós aksi 4690 HUF, JP Moto. Valakinek tapasztalat, érdemes rá beruházni?
Válaszokat köszönöm!


bébé
Nekem volt JP Moto akksim. Tavaly júliustól szeptemberig volt jó. Utána magától elkezdett romlani az állapota. Nem bírta állóhelyben a dudát index stb. A világítások felkapcsolva azonnal halványulni kezdtek. És egyre rosszabb lett. Most Varta van benne 5 Ah-s 4900-ért vettem márciusban...semmi baja.
Köszi szépen, akkor ezt most kihagyom! :D
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
CselliStunt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: CselliStunt »

gesszti írta:
CselliStunt írta:Sziasztok!
Az a problémám, hogy a babetta gyújtás lendkereke nem passzol az etz főtengelyéhez. Úgy értem, hogy a főtengely túl rövid, és emiatt nem megy rá a lendkerék. A másik baj a közdarab, hova kell felfogatni?
köszi előre is :)
A babszi forgórész azért nem passzol mz főtengelyéhez, mert babetta főtengelyhez készítették. Át kell alakítani. Vidd el megfelelő szakemberhez, aki tudja, hogy mit kell vele csinálni. A közdarabot a blokkra kell felfogatni...
át van alakítva, de a főtengely nem jön ki annyit, hogy rá tudjam tenni :) Ha az többet segít akkor csinálok róla képet :)
rekviem
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.07.28. 11:30
MZ-d típusa: 250 mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: rekviem »

sziasztok
segítséget szeretnék kérni most vettem egy 250 mzt és nincs töltésem
ha leveszem az aksiról a sarut akkor leáll a motor és ha a világítást is rákapcsolom olyan mintha levenném gyujtásról szerintetek hol lehet a hiba a töltéslámpám is világít
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

bébé írta:Sziasztok!

A Tescoban most akciós aksi 4690 HUF, JP Moto. Valakinek tapasztalat, érdemes rá beruházni?
Válaszokat köszönöm!


bébé
Nekem volt JP Moto akksim. Tavaly júliustól szeptemberig volt jó. Utána magától elkezdett romlani az állapota. Nem bírta állóhelyben a dudát index stb. A világítások felkapcsolva azonnal halványulni kezdtek. És egyre rosszabb lett. Most Varta van benne 5 Ah-s 4900-ért vettem márciusban...semmi baja.
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

A Tescoban most akciós aksi 4690 HUF, JP Moto. Valakinek tapasztalat, érdemes rá beruházni?
Válaszokat köszönöm!


bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
Vándor 84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2011.01.24. 14:36
MZ-d típusa: TS125-KR51/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Vándor 84 »

Köszönet szketo hozzászólásának kicseréltem az akksi vezetékeit és hihetetlen de tompitottal rendesen világit az irányjelzőm és reflektorral is eddig azt hittem a töltéssel van gond hát köszi mégegyszer erre soha nem gondoltam volna:):)
A végtelenbe és még tovább!
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

gesszti írta:
csabyka88 írta:A 6V-os rendszernél vegyétek figyelembe, hogy a 12V-tal ellentétben dupla akkora áramok folynak ugyanolyan teljesítmény mellett, ezért az érintkezési pontok jobban szeretnek oxidálódni, magyarán gyakrabban kell fújkálni WD40-nel. (Szerintem ez volt az egyik ok, amiért 12V-osra tértek át az autóknál és a motoroknál is.)
A wd40 NEM(!) kontaktspré! Ilyen célra rendes kontaktsprét kell használni, vagy ami mégjobb, zsírsprét, ami egy fehér trutyit képez a csatlakozón, ezzel elzárja a levegőtől az érintkező felületeket, lassabban korrodálódnak.
Vitatkoznék. A WD40 tökéletesen jó kontakt spray-nek, én 10 éve használom ilyen célra (nem üzemszerűen). Szénkefét, sarut, kapcsolót befújni -természetesen mértékkel- tökéletesen megfelel!
Ha rendes kontakt Spray-t használtam pl sarukra, akkor úgy elkezdett oxidálódni, mint az állat, ugyan ez a kapcsolóknál.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

gesszti írta: A wd40 NEM(!) kontaktspré! Ilyen célra rendes kontaktsprét kell használni, vagy ami mégjobb, zsírsprét, ami egy fehér trutyit képez a csatlakozón, ezzel elzárja a levegőtől az érintkező felületeket, lassabban korrodálódnak.
"Nedvesség kiszorító, korróziógátló, védő..." a WD40 is, de nem vitatkozni akarok, hogy mi a rendes, meg mi a nem rendes. Mindezektől függetlenül a 6V-os rendszer sokkal inkább korrodálódik, szóval gyakrabban kell fújkálni a kapcsolódási pontokat.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

CselliStunt írta:Sziasztok!
Az a problémám, hogy a babetta gyújtás lendkereke nem passzol az etz főtengelyéhez. Úgy értem, hogy a főtengely túl rövid, és emiatt nem megy rá a lendkerék. A másik baj a közdarab, hova kell felfogatni?
köszi előre is :)
A babszi forgórész azért nem passzol mz főtengelyéhez, mert babetta főtengelyhez készítették. Át kell alakítani. Vidd el megfelelő szakemberhez, aki tudja, hogy mit kell vele csinálni. A közdarabot a blokkra kell felfogatni...
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

csabyka88 írta:A 6V-os rendszernél vegyétek figyelembe, hogy a 12V-tal ellentétben dupla akkora áramok folynak ugyanolyan teljesítmény mellett, ezért az érintkezési pontok jobban szeretnek oxidálódni, magyarán gyakrabban kell fújkálni WD40-nel. (Szerintem ez volt az egyik ok, amiért 12V-osra tértek át az autóknál és a motoroknál is.)
A wd40 NEM(!) kontaktspré! Ilyen célra rendes kontaktsprét kell használni, vagy ami mégjobb, zsírsprét, ami egy fehér trutyit képez a csatlakozón, ezzel elzárja a levegőtől az érintkező felületeket, lassabban korrodálódnak.
CselliStunt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: CselliStunt »

Sziasztok!
Az a problémám, hogy a babetta gyújtás lendkereke nem passzol az etz főtengelyéhez. Úgy értem, hogy a főtengely túl rövid, és emiatt nem megy rá a lendkerék. A másik baj a közdarab, hova kell felfogatni?
köszi előre is :)
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

A 6V-os rendszernél vegyétek figyelembe, hogy a 12V-tal ellentétben dupla akkora áramok folynak ugyanolyan teljesítmény mellett, ezért az érintkezési pontok jobban szeretnek oxidálódni, magyarán gyakrabban kell fújkálni WD40-nel. (Szerintem ez volt az egyik ok, amiért 12V-osra tértek át az autóknál és a motoroknál is.)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szketo »

Nekem is problémáim voltak a töltéssel és ha ,,,mert ugye muszáj nappal is világítani,,,,,,!!!.. akkor a bekapcsolt irányjelzöm szinte alig látszott.Aztán ezt elpanaszoltam egy elektromossághoz értő egyénnek.Javaslata az volt hogy a frankó 0.75 gyári vezetéket cseréljem.A test vezetéket 4-esre,az irányjelzőkét 1.5-re.Én ennek dacára a test vezetéket 6-ra a pozitívot 4-esre cseréltem.Tapasztalatom jóbb lett a töltés is és most már ha világítás mellett is jól látható az irányjelzők működése is.Nem pislákolgat mint előtte.Kicsit hülyén néz ki a vaskos kábel már ami nem nagyon látszik kívülről,,,,,!!??.. de, így legalább meg van a megfelelő áram ellátás a megfelelő keresztmetszetű vezetéken.Hogy ez hosszú távon hogy válik be???? :roll: .....később a tapasztalatok alapján leírom.... \:D/..Ja!!! és itt is van egy jó használható tipp szerintem....??http://www.youtube.com/watch?v=4CTxzVvp04Q
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Target »

Igazából nekem is bemásolták, nem is olyan régen.
A 2. oldalon megtalálható :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

sunbim írta:Puhák vagyunk Doki ! :lol: :mrgreen:
Bezony! De most bizonyítok! Köszi a segítséget fzooltan!
Tehát az emlegetett sorok gessztitől:
"Nekem meggyőződésem, hogy a hagyományos régi feszszabályzó helyesen beállítva tökéletes töltést tud biztosítani.

Visszáramkapcsoló (jobb oldali): A működésének lényege, hogy ha teljes gerjesztés mellett, a dinamó képes az akkumulátor üresjárati feszültségénél nagyobb feszültséget termelni, akkor kösse össze a dinamót az akkumulátorral. Ez akkumulátortól függően 6-6,4 V közt van valahol.

Ahogy tovább növekszik a motor fordulatszáma, és a feszültség eléri a 7,2 V környékét, akkor a feszültségszabályzó a dinamó gerjesztését csökkenti olyan módon, hogy a gerjesztőtekercs és az akkufeszültség közti fix kapcsolatot oldja, és a kettőt egy "szabályzó" ellenálláson keresztül köti össze. (ez az a tekercs, ami a gyújtásnál a szénkefék mellett van) Itt nem feltétlen kell elmenni 7,2V-ig, le lehet engedni 6,5-6,8 V környékére is a relé nyitását. Próbálgatni kell, hogy adott vezetési szokáshoz, és elektromos fogyasztó-használathoz mi válik be legjobban. Minél több fogyasztót használsz rendszeresen, és minél papásabban vezetsz, annál tovább lehet tartani a dinamót teljes gerjesztésen. Csak vigyázni kell, hogy ha sok fogyasztóhoz van állítva a töltés, akkor mindig használni kell a lámpákat, fogyasztókat.

Egész addig marad így, amíg a fordulatszám annyira meg nem növekszik, hogy ismét 7,2 V környékén lesz a töltőfeszültség. (ha egy picit magasabbra szalad ilyenkor, az nem a hét fő bűn egyike) Ekkor a feszszabályzó a gerjesztőtekercset testre zárja, és ekkor már csak az állórész maradó mágnesessége gerjeszti a forgórészt, így nem tud tovább növekedni a feszültség.

Nagy vonalakban, és egyszerűsítve így kellene, hogy működjön.

Ha ~6 és 7,2 V közti feszültséget mérsz az akkumulátor kapcsai közt, akárhogyis forgatod a motort, akkor sacc/k jó a töltésed. 7,5 V fölé azért jó, ha nem megy, mert akkor felforralja, tönkreteszi az akksit.

Kényes pont a visszáramkapcsoló beállítása. Ezt úgy szoktam beállítani, hogy megmérem az akksi feszültségét akkor, mikor semmi nincs rákötve. (pl. biztosítékok kiszedve)
Elindítom a motort, bekapcsolom a fényszórókat, és közepes fordulatszámról szép lassan engedem vissza a motor fordulatszámát. A feszültség szép lassan csökken, majd kicsit viszaemelkedik. Na, ez az a pillanat, mikor a visszáramkapcsoló leoldja a dinamót az akksiról. Addig kell heccelni (előfeszíteni a támasszal) a visszáramkapcsoló rugóját (miután a fémtisztára pucolt érintkezők közti hézagot 0,5 mm-re beállítottad) hogy az először mért akku üresjárati feszültségnél oldja a dinamót. Amikor már közel jársz a jó beállításhoz, a feszültség olyan kicsit emelkedik vissza, hogy a műszeren nem is látszik. Ekkor már magát a megszakítót szoktam figyelni, hogy mikor old.

Ha sokat jársz bekapcsolt fényszórókkal, akkor ne üresjárati feszültségből indulj ki, hanem a teljesen feltöltött akksival, álló motornál bekapcsolt fényszórókkal mérhető akkufeszültségből. Ha a kettő közt bont valahol a visszáramkapcsoló, akkor lesz jó a töltésed kis fordulatszámok környékén.

Meg kellene mérned, hogy merre jár a feszültség, amikor bekapcsolt irányjelzővel butul a motorod. Okozhatja például az, hogy a feszszab bal oldali (három állású) kapcsolója túl korán veszi el a gerjesztést az állórésztől. Ennél az kapcsolónál az érintkezők kifényesítése után, 0,4 mm-re állítsd a hézagot, és figyeld, hogy mit csinál. Kis fordulaton a külső érintkezőnek kell feküdnie, közepes fordulaton középre áll, majd magas fordulaton a belső érintkezőt kell érintenie.

Ha már akkor butul a motorod, és kóvályog a feszültség, mikor az érintkező középre áll, akkor a szabályzótekercset kezd el nézegetni. Ennek, ha jól emlékszem, 0,4 ohm környékén kellene lennie az ellenállásának. (ha rosszul írom, javítsatok ki légyszi) Lehet menetzárlatos, és testzárlatos is. Nálam pl. legutóbb lepizlett róla a szigetelés, és mikor ezen keresztül ment volna a villany, akkor megszűnt a töltés, és merült az akksi. (meg füstölt az ellenállás... ;-) "
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Puhák vagyunk Doki ! :lol: :mrgreen:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

MrDok írta:
sunbim írta:Doki.

Küldj PÜ-t gessztinek, hátha elmentette otthon magának pl word-be a beállítás leírását. ...Elkezdtem átnézni a hsz-eit , de azt a nyolcszáz egynéhányat, ... :-k Nyaggassuk őt. :lol: :wink:
Igen szorgalmas, én is feladtam pár oldal után..........
Jól működik a kereső a forumon,nem nehéz megtalálni, csak nem vagytok elég kitartóak. :)

6V fesszab beállítása, Gesszti bejegyzése:
Elektronika topik, 2012.04.13.


Javasolnám a leírás felvételét a honlap elektronikai cikkei közé.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

sunbim írta:Doki.

Küldj PÜ-t gessztinek, hátha elmentette otthon magának pl word-be a beállítás leírását. ...Elkezdtem átnézni a hsz-eit , de azt a nyolcszáz egynéhányat, ... :-k Nyaggassuk őt. :lol: :wink:
Igen szorgalmas, én is feladtam pár oldal után..........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Doki.

Küldj PÜ-t gessztinek, hátha elmentette otthon magának pl word-be a beállítás leírását. ...Elkezdtem átnézni a hsz-eit , de azt a nyolcszáz egynéhányat, ... :-k Nyaggassuk őt. :lol: :wink:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Üdv!
Gesszti leírta valamikor a 6V-os rendszer töltésének beállítását. Nem vagyok elég kitartó a keresésben, nem tudja valaki hol (mikori hsz) van?
Köszi!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
ferike0104
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.07.08. 20:41
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ferike0104 »

sziasztok valaki meg tudná nekem mondani milyen fesszabályzót érdemes venni 12v etz 250?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

allllli írta:Ma 50-el elkaptam egy k*rva nagy kátyút. Gumi lapos lett egyből, de nem nem teljesen, motor leállt, eltűnt belőle az áram. A 16 A-es biztosíték égett ki. Felfújtam a gumit egy kútnál, a jó lett, de tompított izzó kapcsolására egyből leáll a motor és kiég a biztosíték. Szerencsésen hazajöttünk! ketten helyzetjelzővel. A lámpa búrában füstöl valami ha ráadom a világítást. A helyzetjelző fénye gyengül és a tompított meg olyan gyengén világít, mintha gyenge lenne az akksi. 2 mp után elfüstöl a biztosíték. Mi okozhat ilyen tüneteket nagy ütés hatására? Ami a világításhoz kapcsolódik vezeték, nincsenek kidörzsölődve a lámpa búránál se, meg a kapcsolóknál se.
Ma volt időm megnézni mi is lehet a baja. Sajnos a sok matatástól megint eltűnt a hibajelenség és ez a legidegesítőbb. A lámpabúrában nyoma sincs kidörzsölődéseknek stb. Minden saru ép, a bemenő vezetékeket le is szigeteltem jó vastagon, nehogy kikészítse a búra bemeneti nyílása :D
Mindent aprólékosan végignéztem egyesével a gyújtáskapcsoló, a bal és a jobb óra vezetékeit és a kormányon lévő kapcsolók vezetékeit is, szóval mindent, aminek köze lehet a helyzetjelzőhöz és a világításhoz....de semmi hibát nem találtam nem találtam, mintha nem is lett volna. Pedig a füst tuti a búrából jött. Mindenesetre megint jó minden, de ki tudja mikor jön elő ismét a rejtélyes hiba...
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szili83 »

fzooltan írta:
szili83 írta:Sziasztok!

Igaz közben meg kell csinálnom a trophy hátsó lámpa LED-esítést.
Ez a ledesítés érdekelne ha megosztanád. A cikkekben szereplő tervet gondoltad elkészíteni vagy valami más terv alapján készíted?
Csináltam már hozzá NYÁK rajzot (Trophy-hoz). De még meg kell valósítani. ;)
De az még 3V-os LED-hez készült, közben találtam jobbat:
A LED-ek: http://www.tme.eu/hu/details/osm54lz5d1 ... tosupply/#

De így még egyszerübb is. Ha érdekel dobj privátor, mert utazok el, s hétvége körül érek vissza, illetve ritkán olvasom a fórumot.

Feltettem a képet, még át kell huzaloznom, de a számolt értékek azok jó, a LED-ek párhuzamosan lesznek, nem lesz semmi sem sorban!!! (most 2db-osával sorban vannak)

Kép
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Dargo írta: Sunbim: "Ha a gerjesztő szálat (zöld-kék kábel) lekötöd a fesszab-ról , és +12vra kötöd és megjön a töltés akkor a fesszabályzó a rossz,ha nem akkor forgórész,szénkefe, 2A-es üveg biztosíték kiolvadt v. kontakthibás (ahogy már írták) , v. maga a vezeték hibás.
Ezeket nézd át, ha nem jön a következő kör.,,

Üdv.

A gerjesztő szálat rákötöttem 12v-ra ahogy tanácsoltad és kialudt a töltésjelző. Akkor biztosra vehetem, hogy feszültség szabályzó a hibás?


Egy "Augsteiner,, után, többet kellett ezen gondolkodnom, mint az átlag. :lol: HA a fesszabályzóról kötötted le a zöld-kéket és úgy adtál rá +12V-ot akkor ... A válaszom: Igen!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

szili83 írta:Sziasztok!

Igaz közben meg kell csinálnom a trophy hátsó lámpa LED-esítést.
Ez a ledesítés érdekelne ha megosztanád. A cikkekben szereplő tervet gondoltad elkészíteni vagy valami más terv alapján készíted?
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szili83 »

Sziasztok!

Valaki nem épített 6V-os akkumulátor töltőt?
Kellene egy rajz ami jól működik. :)
A 12V-os töltőm 1-2 napon belül kész, és kell az új projekt. :D Igaz közben meg kell csinálnom a trophy hátsó lámpa LED-esítést.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 53 vendég