Blankolj le egy réz vezetéket, és annak a szálával szűkítheted kicsit a fúvókát. 1 szál - próba - 2 szál próba - stb. Amikor jó, akkor kezd el számolgatni a maradék keresztmetszetet...bencze.k írta:Nem tudok hova elvenni már több kaját,és még mindig sok neki.. 105-ös a főfúvóka... fekete a gyertyám,és tanácstalan vagyok.. illetve nem.. kellene kisebb fúvóka..és elérkeztünk a lényeghez.. mivel nem vagyok nagyon pénzes emberke.. így nem tehetem meg,hogy veszek 10db fúvókát,és azzal legózom.. kellene egy méret,ill egy sacc/kb méret amin elindulhatok..
Üzemanyagellátás
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok, van egy ts 125 ösöm és mikor gázt adok neki nagyon morog és nem akar felpörögni 4 ezer a max neki karburátort kipucoltam, és mintha gázadáskor kifújna egy kis levegőt a légszűrő oldalon.
- bencze.k
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2012.07.28. 19:19
- MZ-d típusa: etz 125-160
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Üzemanyagellátás
M6 a főfúvóka talán.. A babszit nem tudom mekkora.. dörzsár nincs,sem készlet..Alfa írta:Babetta fúvóka jó a dellortoba ha jól tudom (erősítsetek meg ), na abból vehetsz 10et és egy dörzsár készletet, majd az megoldja
Egyél,igyál,de ne alkoholt,és ne olyat amiben nincs kalória..
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Babetta fúvóka jó a dellortoba ha jól tudom (erősítsetek meg ), na abból vehetsz 10et és egy dörzsár készletet, majd az megoldja
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- bencze.k
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2012.07.28. 19:19
- MZ-d típusa: etz 125-160
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok,szép estét nektek.1 év után kész lett a motorom egy kis TZ-ben reinkarnálódott az amire vágytam.. Szóval.. 150cccm henger lett rárakva,a 125cccm hengerfejjel,egy Delorto phbh 26-os karburáror került rá.. az büntet engem nem is kicsit.. Nem tudok hova elvenni már több kaját,és még mindig sok neki.. 105-ös a főfúvóka... fekete a gyertyám,és tanácstalan vagyok.. illetve nem.. kellene kisebb fúvóka..és elérkeztünk a lényeghez.. mivel nem vagyok nagyon pénzes emberke.. így nem tehetem meg,hogy veszek 10db fúvókát,és azzal legózom.. kellene egy méret,ill egy sacc/kb méret amin elindulhatok.. valakinek van fent ilyen karbi esetleg?? Küldök pár képet kedvcsinálónak.. Megtisztelő válaszotokat köszönöm szépen Szegedről.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bencze.k 2013.07.23. 20:51-kor.
Egyél,igyál,de ne alkoholt,és ne olyat amiben nincs kalória..
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Az első lámpában vannak azok a csatlakozási pontok, amibe a féklámpa kapcsolója megy. Mutiméterrel mérj rá a két sarura: ha 12V körüli értéket mérsz rajtuk (persze gyújtást add rá előtte), akkor jó eséllyel a féklámpa vezetékeiről van szó. (Enyémen barna és fehér színű, bár ez nem sokat számít egy használt motornál.) Szóval ha összeérinted, világítania kell a féklámpának. Egy pillanatra érintsd csak össze! Elméletileg maximum a biztosítékot verheti el, ha mégsem az a vezeték, aminek gondoljuk. Szerintem megéri venni egy féklámpakapcsolót, párszáz forintos beruházás.PGabor írta:Nem a duda mert az külön van és működik.Amúgy valami áram van benne.Ja a sarus vezetéket leszigeteltem nehogy valamihez hozzáérjen.Nem füstöl a motor csak hidegen nagyobb gáznál, ma pedig olyat csinált hogy balra kitettem az irányjelzőt és leállt a motor gyorsan közép állásra tettem visszaindult , jobbra van irányjelzöm de balra meg nincs már nincs hogy mi lett vele nem tudom.Ma megvolt a második sokk.Minden nap tanulni kell valamit.?Ja igen tárcsafékes de a kapcsolója hiányzik a féktartó menetes részéből, meg minek menne bele az első lámpába?
Ez a motor hidegen mindig is füstölni fog. Melegen viszont már csak minimális füstöt szabad hagynia maga után.
Az indexes témát nem tudom hova tenni, de úgy érzem, alaposan át kellene nézni a vezetékelést, illetve kontaktspray-vel befújni a kapcsolódási pontokat...semmiképpen sem normális, hogy az index használatára leáll a motor.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Üzemanyagellátás
Nem a duda mert az külön van és működik.Amúgy valami áram van benne.Ja a sarus vezetéket leszigeteltem nehogy valamihez hozzáérjen.Nem füstöl a motor csak hidegen nagyobb gáznál, ma pedig olyat csinált hogy balra kitettem az irányjelzőt és leállt a motor gyorsan közép állásra tettem visszaindult , jobbra van irányjelzöm de balra meg nincs már nincs hogy mi lett vele nem tudom.Ma megvolt a második sokk.Minden nap tanulni kell valamit.?Ja igen tárcsafékes de a kapcsolója hiányzik a féktartó menetes részéből, meg minek menne bele az első lámpába?
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Nézzétek el nekem, hogy az kimaradt a szórásból. A vezeték lehet esetleg féklámpakapcsoló is? A 125-ösök tárcsafékesek voltak már, nem?tiger1342 írta: Idős tulaj után az egyik első, amit megnéznék, az a kipufogó!
Az a 2 saruzott kábel nem a duda vezetéke?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Idős tulaj után az egyik első, amit megnéznék, az a kipufogó!csabyka88 írta:Üdv!PGabor írta:Sziasztok!
1 hónapja egy régi vágyam teljesült egy mz etz 125 képében.
"Kicsit leharcolt egy idős emberé volt nem nagyon foglalkozott vele" ,de tankoltam bele 5 litert hogy megnézzem mennyit is fogyaszt. Kiderült hogy 77 km-re elég ennyi benzin.Sokkot kaptam, mert kb 3,5 literre gondoltam.Nem füstül de nem is megy 90 km/h nál többet, 5. sebességi fokozatban nem megy lassul fullad mindig vissza kell tenni 4. be ott kipörög aztán 5. megy 90-ig majd pici emelkedő vagy szél azonnal lassul.Fel akarom újítani az egészet csak fogalmam sincs hol kezdjem.Ja és találtam 2 vezetéket ami kijön az első lámpa hátsó részéből saru van mindkettőn de nincs hová csatlakoztatni.Ha van ötletetek szívesen fogadom.
Üdv:Gábor
Nekem ugyanez volt a problémám a 251-essel. Ha nem akar menni, és ráadásul az előző tulaj elhanyagolta, akkor valószínűleg belerohadt a benzin a karburátorba. Lentebb írtam, amiket én megcsináltam a motoron. Azokon menj végig. Ha nem javul, akkor lehet gyújtás, kopott motor...de ebben már én nem foglalok állást.
Tiszta légszűrő, tiszta karburátor, jó gyertya, jó benzin, és hajrá!
Az a 2 saruzott kábel nem a duda vezetéke?
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Ajjaj, ha az alapjárat is elmászik, akkor lehet, hogy tömítetlen a motor, vagy falsot szív a szimeringnél, vagy csak szimplán kopott a motor. Kb minden lehet innentől. Nem húz fehéres füstöt?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok
A gyertya jó,benzin jó, karbi légszűrő tiszta.A kipufogó még kérdéses, de nem csörög zörg a motor szerintem.Pöccre indul csak gyönge szegényke.Az alapjáratot néha elveszti vagy nagyon magas.Na ilyenek csinál még szegény nem tudja hogy már új szerető gazdája van aki gondját viseli.Nagyon köszönöm a tippeket amint időm engedi neki is állok mert szeretném saját kezűleg gyári állapotára hozni.Na lesz vele melóm de szép kis etz lesz belőle majd meglátjátok.
Üdv mindenkinek.
Széles utat gumifákat.
Gábor Dunakesziről
A gyertya jó,benzin jó, karbi légszűrő tiszta.A kipufogó még kérdéses, de nem csörög zörg a motor szerintem.Pöccre indul csak gyönge szegényke.Az alapjáratot néha elveszti vagy nagyon magas.Na ilyenek csinál még szegény nem tudja hogy már új szerető gazdája van aki gondját viseli.Nagyon köszönöm a tippeket amint időm engedi neki is állok mert szeretném saját kezűleg gyári állapotára hozni.Na lesz vele melóm de szép kis etz lesz belőle majd meglátjátok.
Üdv mindenkinek.
Széles utat gumifákat.
Gábor Dunakesziről
Re: Üzemanyagellátás
[quote="PGabor"]Sziasztok!
1 hónapja egy régi vágyam teljesült egy mz etz 125 képében.....
Sziasztok a kipufogó dugulást nem írták még valahogy ki kell égetni, én 13 fogas első lánckereket vettem rá (a gyáritól egy foggal kisebbet) utána két személlyel se fújta vissza a szél ha nem csörög zörög a blokkja akkor nem szabad szétszedni, ezzel kezd az én 125-ös ETZ-ém 4 litert evett attól kevesebbet nem.
1 hónapja egy régi vágyam teljesült egy mz etz 125 képében.....
Sziasztok a kipufogó dugulást nem írták még valahogy ki kell égetni, én 13 fogas első lánckereket vettem rá (a gyáritól egy foggal kisebbet) utána két személlyel se fújta vissza a szél ha nem csörög zörög a blokkja akkor nem szabad szétszedni, ezzel kezd az én 125-ös ETZ-ém 4 litert evett attól kevesebbet nem.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Először is gratulálok Gábor a motorodhoz...Az előttem szóló leírt majdnem mindent de én még bátorkodnám hozzá tenni a kipuffot,ha idősebb emberé volt akkor nagy valószínűséggel valami olcsó múltbeli megszokásból Arol 2T-vel használta(jó esetbe) és nem is sajnálta hisz sokan hisznek a dupla adag dupla védelem" elvben ami kicsit téves.PGabor írta:Sziasztok!
1 hónapja egy régi vágyam teljesült egy mz etz 125 képében.
"Kicsit leharcolt egy idős emberé volt nem nagyon foglalkozott vele" ,de tankoltam bele 5 litert hogy megnézzem mennyit is fogyaszt. Kiderült hogy 77 km-re elég ennyi benzin.Sokkot kaptam, mert kb 3,5 literre gondoltam.Nem füstül de nem is megy 90 km/h nál többet, 5. sebességi fokozatban nem megy lassul fullad mindig vissza kell tenni 4. be ott kipörög aztán 5. megy 90-ig majd pici emelkedő vagy szél azonnal lassul.Fel akarom újítani az egészet csak fogalmam sincs hol kezdjem.Ja és találtam 2 vezetéket ami kijön az első lámpa hátsó részéből saru van mindkettőn de nincs hová csatlakoztatni.Ha van ötletetek szívesen fogadom.
Üdv:Gábor
Ha pedig igy volt akkor tele van szegény dob rendesen olajjal koksszal...ezért is lehet gyenge 5 be és így szinte lehetetlen lesz beállítani a karbit is hozzá. Egy égetést megérdemelne vagy ha menthetetlen akár egy cserét is,(tudom nincs jó híre az után gyártottnak de még azzal is jobb mint egy eldugult szétégett gyárival).Nekem is utángyártott van és pár éve járok vele nem 100% os de megy vele.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!PGabor írta:Sziasztok!
1 hónapja egy régi vágyam teljesült egy mz etz 125 képében.
"Kicsit leharcolt egy idős emberé volt nem nagyon foglalkozott vele" ,de tankoltam bele 5 litert hogy megnézzem mennyit is fogyaszt. Kiderült hogy 77 km-re elég ennyi benzin.Sokkot kaptam, mert kb 3,5 literre gondoltam.Nem füstül de nem is megy 90 km/h nál többet, 5. sebességi fokozatban nem megy lassul fullad mindig vissza kell tenni 4. be ott kipörög aztán 5. megy 90-ig majd pici emelkedő vagy szél azonnal lassul.Fel akarom újítani az egészet csak fogalmam sincs hol kezdjem.Ja és találtam 2 vezetéket ami kijön az első lámpa hátsó részéből saru van mindkettőn de nincs hová csatlakoztatni.Ha van ötletetek szívesen fogadom.
Üdv:Gábor
Nekem ugyanez volt a problémám a 251-essel. Ha nem akar menni, és ráadásul az előző tulaj elhanyagolta, akkor valószínűleg belerohadt a benzin a karburátorba. Lentebb írtam, amiket én megcsináltam a motoron. Azokon menj végig. Ha nem javul, akkor lehet gyújtás, kopott motor...de ebben már én nem foglalok állást.
Tiszta légszűrő, tiszta karburátor, jó gyertya, jó benzin, és hajrá!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
1 hónapja egy régi vágyam teljesült egy mz etz 125 képében.
"Kicsit leharcolt egy idős emberé volt nem nagyon foglalkozott vele" ,de tankoltam bele 5 litert hogy megnézzem mennyit is fogyaszt. Kiderült hogy 77 km-re elég ennyi benzin.Sokkot kaptam, mert kb 3,5 literre gondoltam.Nem füstül de nem is megy 90 km/h nál többet, 5. sebességi fokozatban nem megy lassul fullad mindig vissza kell tenni 4. be ott kipörög aztán 5. megy 90-ig majd pici emelkedő vagy szél azonnal lassul.Fel akarom újítani az egészet csak fogalmam sincs hol kezdjem.Ja és találtam 2 vezetéket ami kijön az első lámpa hátsó részéből saru van mindkettőn de nincs hová csatlakoztatni.Ha van ötletetek szívesen fogadom.
Üdv:Gábor
1 hónapja egy régi vágyam teljesült egy mz etz 125 képében.
"Kicsit leharcolt egy idős emberé volt nem nagyon foglalkozott vele" ,de tankoltam bele 5 litert hogy megnézzem mennyit is fogyaszt. Kiderült hogy 77 km-re elég ennyi benzin.Sokkot kaptam, mert kb 3,5 literre gondoltam.Nem füstül de nem is megy 90 km/h nál többet, 5. sebességi fokozatban nem megy lassul fullad mindig vissza kell tenni 4. be ott kipörög aztán 5. megy 90-ig majd pici emelkedő vagy szél azonnal lassul.Fel akarom újítani az egészet csak fogalmam sincs hol kezdjem.Ja és találtam 2 vezetéket ami kijön az első lámpa hátsó részéből saru van mindkettőn de nincs hová csatlakoztatni.Ha van ötletetek szívesen fogadom.
Üdv:Gábor
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Mindenki azt gondol, amit akar. Elhangzott egy kérdés, leírtam a saját élményeimet, illetve azokat az infókat, amiket összeszedtem, és amik alapján én beállítottam.hell írta:"3-4 rúgás mondható jónak" pfff az szép fel is gyujtanám a gépem ha ilyen lenne...
Dehát igaz mit beszélek én. Aki "motort" vett vagy vesz vagy nem tudni mert nem derült ki az megmondja a frankót...
Na de elég az OFF-ból...
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
"3-4 rúgás mondható jónak" pfff az szép fel is gyujtanám a gépem ha ilyen lenne...
Dehát igaz mit beszélek én. Aki "motort" vett vagy vesz vagy nem tudni mert nem derült ki az megmondja a frankót...
Na de elég az OFF-ból...
Dehát igaz mit beszélek én. Aki "motort" vett vagy vesz vagy nem tudni mert nem derült ki az megmondja a frankót...
Na de elég az OFF-ból...
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Persze, ha nyélgázon húzod neki, akkor már csak a főfúvóka dolgozik, 3/4 gázon a részterhelés, alapjáraton meg az alapjárati rendszer.tiger1342 írta: Hát igen, az örök dilemma: megtalálni azt a configot, ahol még jól megy és már nem zabál.
Gyertyakép is becsapós tud lenni, mivel közel állandó fordulaton kellene nézni: keresel egy 10 km-es szakaszt, ahol végig tudsz menni gangolás nélkül, az se baj, ha végsbit tudsz próbálni. Elvileg a karburálást a főfuvi belövésével kell kezdeni: megnézni VÉGSEBESSÉGEN kipörög-e, majd gyújtás levesz, kigurul, kicsi hűlés: gyertyakép. Amikor már minden fasza, eléri a gyári végsebit, gyertyakép is szép barna, akkor a súbertűvel beállítod a részterhelést: látványos a különbség, érezni fogod, hogy kigyorsításkor, lassú kanyarodáskor kezesebben viselkedik a gép. Ha ez is megvan, akkor már csak alapjáratot kell rá varázsolni, illetve a hidegindítást kipróbálni, de ezek már csak kényelmi dolgok.
Kis trükk a fúvóka választáshoz: egyenletes tempónál 3/4-ed gázon ráhúzod a szivatót. Ha megindul -> nagyobb kell. Ugyanígy ha elzárod a csapot, és akkor lesz harapós, akkor viszont szegényítened kell -> kisebb fúvóka. (Ezeket a gyertyakép is alá kell, hogy támassza!)
Öreg MZ-s szakik szerint akkor van jól beállítva a motorod, ha melegen is kéri a szivatót. Menet közben szivatóra bele kell fulladnia a benyába, elzárt csapnál pedig elkezd rángatni, dadogni, kihagyni. Sok sikert!
Valóban, minden NDK-s 2T motor akkor jó, ha hidegen NEM indul pöccre. 3-4 rúgás mondható jónak. Ha egy rúgásra indul, akkor az nem azért van, mert olyan jó a motor, hanem valószínűleg sokat kap alapjáraton. Hogy melegen kell-e szívató...hát ezt nem hallottam még, de lehet benne igazság. Enyém olyan, hogy ha 1-2 percet áll, akkor még elindul szívató nélkül, de 10 perc állás után már kell neki egy kis szívató.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Be tudja csapni az embert, ezért kell a gyertyaképet nézni.Veszy2107 írta: Oksa köszi! Mikor megláttam, hogy 130-as fúvóka van benne, tegnap kapásból tettem a másodikba, mert eddig a harmadikba volt.... Gondoltam, hogy nagyobb fúvóka ilyen állásba, nem biztos, hogy jót jelent! Aztán észre is vettem, hogy 4 ezer felett jobban pörög a gép... valószínű sokat kapott eddig...! Egyelőre gyertyaképet nem néztem, de akkor addig nem nyúlok hozzá, még azt meg nem nézem. Amúgy a motorra nincs panasz, bár eddig sokat evett, most remélem eleget fog csökkenni.....
Enyém nem ment 105-nél többet (251-es), füstölt, és kormos volt a gyertya. Szétszedtem a karbit, tele volt kosszal, és totál rosszul volt beállítva. Persze lehet, hogy anno ez volt a jó beállítás, csak ahogy kopik a motor (és változik a használat), már utána kell állítani.
Most elértem azt, hogy nem füstöl a motor, 105 helyett 120-at megy, és szép őzbarna a gyertya. Még mindig nem tökéletes a beállítás, de folyamatosan állítgatom.
Még valami! Mielőtt bármit csinálsz vele: tiszta legyen a légszűrő, márkás (és ne agyonhasznált) gyertya legyen a motorban, és ne valami pancsolt benzint tegyél bele. Adaléknak célszerű JASO FD-s minősítésűt venni. Nem az olcsóbbak közé tartozik, de legalább jó.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hát igen, az örök dilemma: megtalálni azt a configot, ahol még jól megy és már nem zabál.Veszy2107 írta:
Oksa köszi! Mikor megláttam, hogy 130-as fúvóka van benne, tegnap kapásból tettem a másodikba, mert eddig a harmadikba volt.... Gondoltam, hogy nagyobb fúvóka ilyen állásba, nem biztos, hogy jót jelent! Aztán észre is vettem, hogy 4 ezer felett jobban pörög a gép... valószínű sokat kapott eddig...! Egyelőre gyertyaképet nem néztem, de akkor addig nem nyúlok hozzá, még azt meg nem nézem. Amúgy a motorra nincs panasz, bár eddig sokat evett, most remélem eleget fog csökkenni.....
Gyertyakép is becsapós tud lenni, mivel közel állandó fordulaton kellene nézni: keresel egy 10 km-es szakaszt, ahol végig tudsz menni gangolás nélkül, az se baj, ha végsbit tudsz próbálni. Elvileg a karburálást a főfuvi belövésével kell kezdeni: megnézni VÉGSEBESSÉGEN kipörög-e, majd gyújtás levesz, kigurul, kicsi hűlés: gyertyakép. Amikor már minden fasza, eléri a gyári végsebit, gyertyakép is szép barna, akkor a súbertűvel beállítod a részterhelést: látványos a különbség, érezni fogod, hogy kigyorsításkor, lassú kanyarodáskor kezesebben viselkedik a gép. Ha ez is megvan, akkor már csak alapjáratot kell rá varázsolni, illetve a hidegindítást kipróbálni, de ezek már csak kényelmi dolgok.
Kis trükk a fúvóka választáshoz: egyenletes tempónál 3/4-ed gázon ráhúzod a szivatót. Ha megindul -> nagyobb kell. Ugyanígy ha elzárod a csapot, és akkor lesz harapós, akkor viszont szegényítened kell -> kisebb fúvóka. (Ezeket a gyertyakép is alá kell, hogy támassza!)
Öreg MZ-s szakik szerint akkor van jól beállítva a motorod, ha melegen is kéri a szivatót. Menet közben szivatóra bele kell fulladnia a benyába, elzárt csapnál pedig elkezd rángatni, dadogni, kihagyni. Sok sikert!
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Oksa köszi! Mikor megláttam, hogy 130-as fúvóka van benne, tegnap kapásból tettem a másodikba, mert eddig a harmadikba volt.... Gondoltam, hogy nagyobb fúvóka ilyen állásba, nem biztos, hogy jót jelent! Aztán észre is vettem, hogy 4 ezer felett jobban pörög a gép... valószínű sokat kapott eddig...! Egyelőre gyertyaképet nem néztem, de akkor addig nem nyúlok hozzá, még azt meg nem nézem. Amúgy a motorra nincs panasz, bár eddig sokat evett, most remélem eleget fog csökkenni.....csabyka88 írta:Üdv!Veszy2107 írta:Véleményetek szerint megéri 250-es ETZ-be 125-ös főfúvóka helyett 130-at tenni? Mennyit nő a teljesítménye és mennyit a fogyasztása? Megéri? Igazából az a gondom, hogy én 130-as főfúvókával vettem a mocit, és gondolkodok hogy belerakjam-e a gyári méretet.... Szerintetek? Mi a tapasztalatotok? Megéri 5el nagyobbat hagyni benne vagy inkább a gyári méretű? Ja és az indító fúvókám is jóval nagyobb, bár az a menetteljesítményt nem befolyásolja ha jól tudom, de lehet az is gyárira cserélem...
Kösz!!!
Fúvókánál, és egyáltalán a karbinál nem számít, mi a gyári érték. Az csak iránymutató, de valójában a motor állapota, és a használat módja dönti el, hogy milyen fúvóka kell bele. Pucold ki a karbit, menj vele így kb 50 kilómétert, és nézd meg a gyertyaképet: ha fehér, akkor keveset kap -> nagyobb fúvóka kell, viszont ha kormos, akkor sokat kap -> kisebb fúvóka kell. Persze a részterhelés is befolyásolja a dolgot, ezért a súber magasságával is kell majd játszani. Elég idegesítő móka, de egyszer jól beállítod, és mostanában nem kell hozzányúlni!
Egy biztos: addig kell állítgatni, amíg szép őzbarna nem lesz a gyertyakép.
Kezdésnek a súbert tedd felülről a második rovátkába, állíts egy stabil alapjáratot, és menj vele.
Én is leragadtam a gyári értékeknél, és képtelen voltam beállítani rendesen a karbit, ezért mondom, hogy az csak irányadó...
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!Veszy2107 írta:Véleményetek szerint megéri 250-es ETZ-be 125-ös főfúvóka helyett 130-at tenni? Mennyit nő a teljesítménye és mennyit a fogyasztása? Megéri? Igazából az a gondom, hogy én 130-as főfúvókával vettem a mocit, és gondolkodok hogy belerakjam-e a gyári méretet.... Szerintetek? Mi a tapasztalatotok? Megéri 5el nagyobbat hagyni benne vagy inkább a gyári méretű? Ja és az indító fúvókám is jóval nagyobb, bár az a menetteljesítményt nem befolyásolja ha jól tudom, de lehet az is gyárira cserélem...
Kösz!!!
Fúvókánál, és egyáltalán a karbinál nem számít, mi a gyári érték. Az csak iránymutató, de valójában a motor állapota, és a használat módja dönti el, hogy milyen fúvóka kell bele. Pucold ki a karbit, menj vele így kb 50 kilómétert, és nézd meg a gyertyaképet: ha fehér, akkor keveset kap -> nagyobb fúvóka kell, viszont ha kormos, akkor sokat kap -> kisebb fúvóka kell. Persze a részterhelés is befolyásolja a dolgot, ezért a súber magasságával is kell majd játszani. Elég idegesítő móka, de egyszer jól beállítod, és mostanában nem kell hozzányúlni!
Egy biztos: addig kell állítgatni, amíg szép őzbarna nem lesz a gyertyakép.
Kezdésnek a súbert tedd felülről a második rovátkába, állíts egy stabil alapjáratot, és menj vele.
Én is leragadtam a gyári értékeknél, és képtelen voltam beállítani rendesen a karbit, ezért mondom, hogy az csak irányadó...
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Üzemanyagellátás
Véleményetek szerint megéri 250-es ETZ-be 125-ös főfúvóka helyett 130-at tenni? Mennyit nő a teljesítménye és mennyit a fogyasztása? Megéri? Igazából az a gondom, hogy én 130-as főfúvókával vettem a mocit, és gondolkodok hogy belerakjam-e a gyári méretet.... Szerintetek? Mi a tapasztalatotok? Megéri 5el nagyobbat hagyni benne vagy inkább a gyári méretű? Ja és az indító fúvókám is jóval nagyobb, bár az a menetteljesítményt nem befolyásolja ha jól tudom, de lehet az is gyárira cserélem...
Kösz!!!
Kösz!!!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Akkor az sem magyarázat, hogy más a henger. Sok mindennel próbálkoztam de továbbra sem jó tarakírozva jár.Én már nem tudok mit kitalálni ennyire már nem értek hozzá feladom marad egy régebbi porlasztó.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Sajnos nem más az a henger(az enyém),ugyan az a két felömlős mind a régi ES-Ts párosé teljesen egyformák ez tuti mivel van vagy 10 hengerem különböző motorokról.Más baj lehet nálad lehet kalibrálás vagy valami ilyesmi,nekem sem a gyári levegő csavar beállítással megy (1-2 ford) hanem egy negyed meg egy picike.És ez így van már vagy 20éve a sokadik felújítás után is de jól megy és szép a gyertya is.
És az úszó szint a lelke neki 27mm és kész sehova máshova mert vagy fullad vagy besokall (egyébként van olyan MZ ami 25mm re volt állítva évekig és így is elment bár a tulaj panaszkodott az étvágyra és nem volt 100% os).
És az úszó szint a lelke neki 27mm és kész sehova máshova mert vagy fullad vagy besokall (egyébként van olyan MZ ami 25mm re volt állítva évekig és így is elment bár a tulaj panaszkodott az étvágyra és nem volt 100% os).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Nem értem nekem már gyárilag!ETZ karbis a TS125 ez komoly 1985 átmeneti széria ezért is csodálkozom miért nem jó neked a TS ETZ karbival,sőt már én is cseréltem más motorján TS karbit ETZ re igaz ezek mind gyári BVF karbik voltak a 125 re 22 a 150 re 14 kell.[/quote]kupi írta:popitty írta:Ok. Csak próbálkoztam, hogy a Ts-hez jó e az ETZ karbi hogy új porlasztóm legyen és ne csörömpöljön de most már biztos, hogy nem jó hozzá. Sajna nem a gyujtás miatt puffog hanem üzemanyag mivel ennek a karbicseknek mások a járatai a jellemzői és nem látja el rendesen a hengert. Úgy hogy most kikukáztam egy régi Ts karbit aminek harangozik a suberje és feltettem. A végeredmény, lett egy kb félárom eladó ETZ karburátorom amit nem tudtam használni.
Te mondtad, hogy Etz karbit akarsz venni a Mofakernél én meg mondtam, hogy nekem tökéletesen bevált.
De a puffogás, amúgy is gyújtás lesz, nem?
Nem tudom mi az oka, hogy nekem nem jó. Az én motorom 1983-as. Nem más a hengere a tiednek? Mert már arra gondoltunk azért nem jó a karbi mert az ETZ henger más és azon a beömlőnyilás helyzete. De most már a fene tudja vagy az se.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
[/quote]popitty írta:Ok. Csak próbálkoztam, hogy a Ts-hez jó e az ETZ karbi hogy új porlasztóm legyen és ne csörömpöljön de most már biztos, hogy nem jó hozzá. Sajna nem a gyujtás miatt puffog hanem üzemanyag mivel ennek a karbicseknek mások a járatai a jellemzői és nem látja el rendesen a hengert. Úgy hogy most kikukáztam egy régi Ts karbit aminek harangozik a suberje és feltettem. A végeredmény, lett egy kb félárom eladó ETZ karburátorom amit nem tudtam használni.
Te mondtad, hogy Etz karbit akarsz venni a Mofakernél én meg mondtam, hogy nekem tökéletesen bevált.
De a puffogás, amúgy is gyújtás lesz, nem?
Nem értem nekem már gyárilag!ETZ karbis a TS125 ez komoly 1985 átmeneti széria ezért is csodálkozom miért nem jó neked a TS ETZ karbival,sőt már én is cseréltem más motorján TS karbit ETZ re igaz ezek mind gyári BVF karbik voltak a 125 re 22 a 150 re 14 kell.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Ok. Csak próbálkoztam, hogy a Ts-hez jó e az ETZ karbi hogy új porlasztóm legyen és ne csörömpöljön de most már biztos, hogy nem jó hozzá. Sajna nem a gyujtás miatt puffog hanem üzemanyag mivel ennek a karbicseknek mások a járatai a jellemzői és nem látja el rendesen a hengert. Úgy hogy most kikukáztam egy régi Ts karbit aminek harangozik a suberje és feltettem. A végeredmény, lett egy kb félárom eladó ETZ karburátorom amit nem tudtam használni.
Te mondtad, hogy Etz karbit akarsz venni a Mofakernél én meg mondtam, hogy nekem tökéletesen bevált.
De a puffogás, amúgy is gyújtás lesz, nem?[/quote]
Te mondtad, hogy Etz karbit akarsz venni a Mofakernél én meg mondtam, hogy nekem tökéletesen bevált.
De a puffogás, amúgy is gyújtás lesz, nem?[/quote]
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Jobban jársz ha az úszóházban lévő mennyiség alapján lövöd be a szintet, és nem miliméterezel. Az a biztos........gesszti írta: Nem nyomta be. Folyik is a benzin...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Nem nyomta be. Folyik is a benzin...MrDok írta:Mivel fejre állított karbival méred, valószínű hogy benyomja az úszó súlya......gesszti írta:Benzinszint állításnál a tűszelepen levő rezgéscsillapító pöcköt be kell nyomni, amikor a 27-28 mm-t mérjük, vagy csak érinteni kell az úszóval?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Mivel fejre állított karbival méred, valószínű hogy benyomja az úszó súlya......gesszti írta:Benzinszint állításnál a tűszelepen levő rezgéscsillapító pöcköt be kell nyomni, amikor a 27-28 mm-t mérjük, vagy csak érinteni kell az úszóval?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Benzinszint állításnál a tűszelepen levő rezgéscsillapító pöcköt be kell nyomni, amikor a 27-28 mm-t mérjük, vagy csak érinteni kell az úszóval?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
ETZ-m van, ott van az avatar képemen is meg kiírva is (eme szövegtől balra)
Te mondtad, hogy Etz karbit akarsz venni a Mofakernél én meg mondtam, hogy nekem tökéletesen bevált.
De a puffogás, amúgy is gyújtás lesz, nem?
Te mondtad, hogy Etz karbit akarsz venni a Mofakernél én meg mondtam, hogy nekem tökéletesen bevált.
De a puffogás, amúgy is gyújtás lesz, nem?
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Szia! Neked ETZ-d van vagy TS-d mert az egyik üziben ETZ-t írtál. Egyébhként a bezinszintet beállítottam a tű is teljesen le van ereszte még a szívató töjítettségét nézem meg. Az alapjárat tökéletes gyorsításnál sincs semmi baj csak a folyamatos haladásnál pufog úgy mint egy négyüteműk egyhengeres azt mondták ez a tarakírozás. Hogy megnyugodjak tehát neked Ts-esed van?
FOLYTATÁS
Ok. Megvettem sőt felszereltem az ETZ porlasztót és dől az űzanyag bele a kipufogón is ez jön. A főfúvókát kicsréltem TS 150-es karbi fúvókára (95) méretre és a helyzet nem sokat változot a moci tarakírozva jár füstől mint egy kályha. Mi a francot tegyek lehet, rossz a karbi, vagy az üzemanyagszinten kell állítani? Van valakinek ilyen tapasztalata?[/quote]
Benzin szintet is be kell állítani, hogy jó legyen.
Tűt legalulra rakni! (minél jobban belelógjon)
Szivató fúvókát is kicserélni!
Tűszelepet ellenőrizni, rendesen zár-e! Nekem is felakadt egyszer az úszó, kicsit megütögettem az úszóházat.
Szívató tömítettségét is ellenőrizni, nehogy gyártási hiba vagy sorja miatt ne tudjon lezárni rendesen![/quote]
FOLYTATÁS
Ok. Megvettem sőt felszereltem az ETZ porlasztót és dől az űzanyag bele a kipufogón is ez jön. A főfúvókát kicsréltem TS 150-es karbi fúvókára (95) méretre és a helyzet nem sokat változot a moci tarakírozva jár füstől mint egy kályha. Mi a francot tegyek lehet, rossz a karbi, vagy az üzemanyagszinten kell állítani? Van valakinek ilyen tapasztalata?[/quote]
Benzin szintet is be kell állítani, hogy jó legyen.
Tűt legalulra rakni! (minél jobban belelógjon)
Szivató fúvókát is kicserélni!
Tűszelepet ellenőrizni, rendesen zár-e! Nekem is felakadt egyszer az úszó, kicsit megütögettem az úszóházat.
Szívató tömítettségét is ellenőrizni, nehogy gyártási hiba vagy sorja miatt ne tudjon lezárni rendesen![/quote]
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Benzin szintet is be kell állítani, hogy jó legyen.popitty írta: FOLYTATÁS
Ok. Megvettem sőt felszereltem az ETZ porlasztót és dől az űzanyag bele a kipufogón is ez jön. A főfúvókát kicsréltem TS 150-es karbi fúvókára (95) méretre és a helyzet nem sokat változot a moci tarakírozva jár füstől mint egy kályha. Mi a francot tegyek lehet, rossz a karbi, vagy az üzemanyagszinten kell állítani? Van valakinek ilyen tapasztalata?
Tűt legalulra rakni! (minél jobban belelógjon)
Szivató fúvókát is kicserélni!
Tűszelepet ellenőrizni, rendesen zár-e! Nekem is felakadt egyszer az úszó, kicsit megütögettem az úszóházat.
Szívató tömítettségét is ellenőrizni, nehogy gyártási hiba vagy sorja miatt ne tudjon lezárni rendesen!
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
FOLYTATÁSallllli írta:Én is a mofakernél vettem a karbimat (125/150) és tökéletesen illeszkedik a gyárilag 150-es etz-re.popitty írta:Hali!
Már a döntőt játszom a porlasztó vásárlás ügyében. De megint cseles a dolog mert azt mondja a MOFAKER, mindegy hogy 125 vagy 150 cm3 a motor a karbi ugyan az. Igen kérdem én de akkor miért van 150-es ETZ karburátor felújító szet? Nos mondjátok valóban igaz, hogy a 125-ös és 150-es ETZ-re ugyanazzal a fúvókával szerelt porlasztó megy mert ezt akarom feltenni az én 150 cm3-is Ts-emre? Hűlye vagyok anyám, csak az vígasztal hogy mások tesznek azzá nem születési hiba.
Minőségben sem lehet panasz, van benne anyag. Precíz állítás, stb. Annyi, hogy a fúvókákat ki kell cserélni benne, meg a tűt legalulra tenni, mert sokat kapott, de azt mondom most pont jó. Szívató fúvóka volt benne 120-as!!! 115 volt a főfúvóka azt cseréltem 110-re, az alapjáratit, ami 35-ös azt hagytam benne. 40-essel már nem volt jó nekem.
Ok. Megvettem sőt felszereltem az ETZ porlasztót és dől az űzanyag bele a kipufogón is ez jön. A főfúvókát kicsréltem TS 150-es karbi fúvókára (95) méretre és a helyzet nem sokat változot a moci tarakírozva jár füstől mint egy kályha. Mi a francot tegyek lehet, rossz a karbi, vagy az üzemanyagszinten kell állítani? Van valakinek ilyen tapasztalata?
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Segítségeteket szeretném kérni, adott egy 150 MZ Etz és egy Dellortó PHBL 24 karburátor. Az a problémám, hogy nincs ereje a motornak, lehörög és el sem lehet indulni vele, az alapjárat szép egyenletes. Próbáltam főfuvokát 100-110-120-130. Suber tűvel is játszottam, de nem jön össze sajnos. Abban kérném a segítségeteket, hogyha valaki használ ilyen karburátort, akkor jól jönne a tanácsa, vagy ha megoldható a beállítási szaktudása. Sajnos több kérdőjel is van ebben, hogy működőképesre bírjam, és nem akarok feleslegesen alkatrészeket venni a karbihoz.
Segítségeteket szeretném kérni, adott egy 150 MZ Etz és egy Dellortó PHBL 24 karburátor. Az a problémám, hogy nincs ereje a motornak, lehörög és el sem lehet indulni vele, az alapjárat szép egyenletes. Próbáltam főfuvokát 100-110-120-130. Suber tűvel is játszottam, de nem jön össze sajnos. Abban kérném a segítségeteket, hogyha valaki használ ilyen karburátort, akkor jól jönne a tanácsa, vagy ha megoldható a beállítási szaktudása. Sajnos több kérdőjel is van ebben, hogy működőképesre bírjam, és nem akarok feleslegesen alkatrészeket venni a karbihoz.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Semmi baja,csinálok majd képeket,de csak holnap,csak takarítani és beállítani kell maxgesszti írta:Mérd meg légyszíves, hogy alul mennyit mozdul benne a súber. Tudsz egy jó képet készíteni a súber palástjáról?pempelli írta:Ott is jó
Az úszótartó fülek épek? A súber elfordulását gátló stift ép, és stabilan áll? Úszóház fülei nincsenek elgörbülve?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Mérd meg légyszíves, hogy alul mennyit mozdul benne a súber. Tudsz egy jó képet készíteni a súber palástjáról?pempelli írta:Ott is jó
Az úszótartó fülek épek? A súber elfordulását gátló stift ép, és stabilan áll? Úszóház fülei nincsenek elgörbülve?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Alsó végállásban, illetve az aljától kb. fél centire is passzos benne a súber?[/quote]
Ott is jó
Ott is jó
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Alsó végállásban, illetve az aljától kb. fél centire is passzos benne a súber?pempelli írta:Nekem van egy eladó,szinte szorul bele a súber,mennyit ér meg neked.gesszti írta:Nagyon zörög a suber (vagy siber) a karbiban. Azt találtam ki hogy felszabályoztatom a karbi furatát, és esztergályossal készíttetek bele egy új subert. Készített már valaki ilyet? Mekkora illesztést használnátok? Én néhány századra gondoltam.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Nekem van egy eladó,szinte szorul bele a súber,mennyit ér meg neked.gesszti írta:Nagyon zörög a suber (vagy siber) a karbiban. Azt találtam ki hogy felszabályoztatom a karbi furatát, és esztergályossal készíttetek bele egy új subert. Készített már valaki ilyet? Mekkora illesztést használnátok? Én néhány századra gondoltam.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Van kint néhány motor... az egyikről leszedhetek egy komplett porlasztót. Ha akarod ki is próbálhatod, mész vele egy kört.gesszti írta:Van egy marékra való porlasztóm, és mind, egytől egyig szét van kopva. Tudsz olyat, ami garantáltan nem zörög?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Én annó beszéltem vele, úgy emlékszem 8 ruppót mondott (2-3éve), és csak 3 csavaros BVF-et vállal...
Én csatosat, és binget akartam, szal nem csináltattam meg végül.
Én csatosat, és binget akartam, szal nem csináltattam meg végül.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Van egy marékra való porlasztóm, és mind, egytől egyig szét van kopva. Tudsz olyat, ami garantáltan nem zörög?telectronic írta:Egy jól dolgozó esztergályos egy ilyen melóért (felfúr+súbert csinál hozzá) legalább 6e Ft-ot elkér és nem volt drága, mert egyedi munka és legalább fél napja el megy vele.
Megéri ? Ennyiből veszel egy teljesen jó állapotú porlasztót vagy egy használt porlasztó házat ami nincs szétkopva és átépíted. Utóbbit 2e körül kapsz.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Egerben anno foglalkozott vele egy szaki, csinált itt már másnak is, úgy tudom Zozynak.Talán Bambi tudja a számát...gesszti írta:Nagyon zörög a suber (vagy siber) a karbiban. Azt találtam ki hogy felszabályoztatom a karbi furatát, és esztergályossal készíttetek bele egy új subert. Készített már valaki ilyet? Mekkora illesztést használnátok? Én néhány századra gondoltam.
Ha meg van az ember, én is megcsináltatnám az enyémet.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Egy jól dolgozó esztergályos egy ilyen melóért (felfúr+súbert csinál hozzá) legalább 6e Ft-ot elkér és nem volt drága, mert egyedi munka és legalább fél napja el megy vele.gesszti írta:Nagyon zörög a suber (vagy siber) a karbiban. Azt találtam ki hogy felszabályoztatom a karbi furatát, és esztergályossal készíttetek bele egy új subert. Készített már valaki ilyet? Mekkora illesztést használnátok? Én néhány századra gondoltam.
Megéri ? Ennyiből veszel egy teljesen jó állapotú porlasztót vagy egy használt porlasztó házat ami nincs szétkopva és átépíted. Utóbbit 2e körül kapsz.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Nagyon zörög a suber (vagy siber) a karbiban. Azt találtam ki hogy felszabályoztatom a karbi furatát, és esztergályossal készíttetek bele egy új subert. Készített már valaki ilyet? Mekkora illesztést használnátok? Én néhány századra gondoltam.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Köszi
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Én is a mofakernél vettem a karbimat (125/150) és tökéletesen illeszkedik a gyárilag 150-es etz-re.popitty írta:Hali!
Már a döntőt játszom a porlasztó vásárlás ügyében. De megint cseles a dolog mert azt mondja a MOFAKER, mindegy hogy 125 vagy 150 cm3 a motor a karbi ugyan az. Igen kérdem én de akkor miért van 150-es ETZ karburátor felújító szet? Nos mondjátok valóban igaz, hogy a 125-ös és 150-es ETZ-re ugyanazzal a fúvókával szerelt porlasztó megy mert ezt akarom feltenni az én 150 cm3-is Ts-emre? Hűlye vagyok anyám, csak az vígasztal hogy mások tesznek azzá nem születési hiba.
Minőségben sem lehet panasz, van benne anyag. Precíz állítás, stb. Annyi, hogy a fúvókákat ki kell cserélni benne, meg a tűt legalulra tenni, mert sokat kapott, de azt mondom most pont jó. Szívató fúvóka volt benne 120-as!!! 115 volt a főfúvóka azt cseréltem 110-re, az alapjáratit, ami 35-ös azt hagytam benne. 40-essel már nem volt jó nekem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég