Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

A legnagyobb probléma a pontos középpontra állással van,mert ha az el van b*szva,akkor a csapágy meg a benne forgó tengely nem lesz azonos központon.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Tigris jól beszél, nem hiába, õ a tûz közelében van. Sok esetben nem maga a munka a nagy kaland, hanem a megfelelõ felfogás és beállítás.....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Fémforgácsoló zsonglõrök! 8)

Fater ma nem volt idegbeteg(nem értem... biztos most jó volt a TV-ben a mûsor :P) úgyhogy megkérdeztem õt is. Azt mondta ,hogy horizontális maróval ki lehet szedni, bár õ sem egy marós guru. Ahhoz is kell az a sok piszmogás? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

mzgergõ írta:Majd ha sikerült megcsinálni, rakok fel pár képet.
A gépi munkameg azért lehet drága, mert olyan méretû marófej nem hiszem hogy van, és ezért szerkeszteni kell egy megfelelõ szerszámot.Van egy könyebb megoldás, mondjuk az pikk pakk megvan, mert csak kést kell köszörúlni, és berakni a késtartóba, de evvel nem lehet pontosan dolgozni.Ekkor kell a perselyezés.Bár van egy szerszám, amivel a késen lehet beállítani a megfelelõ átmérõt, de nem hiszem, hogy abba a mûhelyben ahova viszed van, mert nagyon drága :roll: De biztos meglehet oldani valahogy, hogy jó legyen.Sok szerencsét hozzá!
Megfelelõ befogószerszám gyártása,körasztal,középpontra állás.
Így lehet faszán megcsinálni,csak legyenek olyan pontok a blokkon,ahol meg lehet fogni,meg a középpontra állás pontossága...
Nagy meló.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

Champion L86C
175ös hõértékû babetta-robogó gyertya, ha nincs extrém használatban a moci akkor mûködhet gond nélkül, de egy hegynek felfelé, vagy tartós 110-nél elolvadna
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Majd ha sikerült megcsinálni, rakok fel pár képet.
A gépi munkameg azért lehet drága, mert olyan méretû marófej nem hiszem hogy van, és ezért szerkeszteni kell egy megfelelõ szerszámot.Van egy könyebb megoldás, mondjuk az pikk pakk megvan, mert csak kést kell köszörúlni, és berakni a késtartóba, de evvel nem lehet pontosan dolgozni.Ekkor kell a perselyezés.Bár van egy szerszám, amivel a késen lehet beállítani a megfelelõ átmérõt, de nem hiszem, hogy abba a mûhelyben ahova viszed van, mert nagyon drága :roll: De biztos meglehet oldani valahogy, hogy jó legyen.Sok szerencsét hozzá!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Nem igazán értem a bronzperselyezést amit írtál... én nem értek a gépi munkákhoz, de miért lenne drága az alumínium blokkfélbõl 2,5 mm-t sugárirányban kiszedni a 6304es csapágy részére? :roll: Én úgy vagyok vele h próba szerencse :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Hát sajnos rokon dobta össze a blokkot, mondogatta, hogy melegíteni minek...ott volt a hõlégfûvó, volt rá lehetõség, szart bele az egészbe :evil:
A gépi csapágyfészkezés elég drága dolog lessz, de szerintem jobban járnál, ha maradnál a gyári méreteknél, mert kitudja hogy befolyásolja a más méretû csapágyak.Evvel azt lehetne csinálni, hogy a csapágyfészket megfelelõ méretre kell marni, egy bronzperselyt kell esztergálni, belesajtolni, és kész.
Mivel már jobban értek a fémforgácsoláshoz, most ihletet adtál!Még a suliban próbáltuk megcsinálni ezt a bronz perselyezést, de a csapágyfészket pontatlanúl martuk ki.Mivel túlnagyra martuk ki 1 fogásból, nem tudom a cégnél mérõórával bemérni, és a 4 menetfuratot megmenteni.De itt csak annyi az egész, hogy pontosan kimarni, esztergálni 1 perselyt, bele a 4 menetes furatot, és bekell préselni...hogy ezt én eddig miértnem találtam ki :roll:
Ja, és nagyon köszönöm a csapágyboltok címét!a XI.kerben elég jártas vagyok, pont eltaláltad a megfelelõ helyet! :lol:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

mzgergõ!

hogyan raktad össze a blokkot? hidegen belevertél mindent? :evil:
én azt fogom most csinálni hogy valakivel kimaratom a fõtengelysonkához közelebb esõ 6204-es fészkét úgy hogy 6304-es menjen abba is, és akkor így fog kinézni a fõtengely csapágyazás: 6204-6304-H-6304 (H=hajtókar). Csapágyragasztást én megpróbálom (Loctite 641 vagy 638) http://www.loctite.hu/int_henkel/loctit ... anguage=hu
http://www.loctite.hu/int_henkel/loctit ... anguage=hu, mert igaz hogy a jobb oldali fõtengelycsapágyat (a szóló 6304-est) a baromja normál illesztésûre cserélte, azon kívül mindegyik csapágy gyári volt benne, azonban a váltó csapágyfészkei totál ki vannak kopva, meg a fõtengelysonkához közelebb esõ 6204-es fészke is nagyot kapott, ezért akarom 6304-esre maratni :( Nekem azért kell új fõtengely, mert a régi teljesen kinyírta magát, a csapágyak teljesen elforogtak/elforognak rajta :shock: Egyébként én FAG TVH csapágyakat akarok beletenni a fõtengelynek, textilbakelit kosaras csapágyak, és nincs bennük zsír, tehát nem kell kínlódni azzal hogy benzinnel meg ecsettel kimossam belõle, mert, KOYO-ból csak olyat találtam mûanyag kosárral ami gumiporvédõs 2RS és van benne zsír. Igaz a FAG TVH kb 2x drágább a mûanyagkosaras KOYO-tól de nem tudom hogy mennyire lenne gáz ha véletlenül maradna egy kis zsír a futófelületen... :roll:

koyo,fag csapágyak pesten:
1116, Budapest Kondorosi út 7.
1119, Budapest Andor u 60.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

z25z írta:
conus írta:15-40W-s olajat én nem tennék bele. Simsonba még annó azt tettem, de nagyon megbántam. :evil:
Pedig nyugodtan beleteheted....
Simsonba tettem 15-40W-s MOL MSE olajat. Elõtte blokkgenerál volt, új skf csapágyak a blokkban. Szimeringcsere (500 km után felpuhult) miatt le kellett hogy engedjem az olajat és mit látok? Sötétszürke lerakódás a csapágygolyókon :shock: :evil: sõt az olaj is szépen megfeketedett, továbbá 10 km kemény hajtás után elinduláskor a kuplung visszaengedéskor úgy viselkedett hogy az elején nem fogott semmit, a vége fele meg hirtelen fogott. Én ezennel befejeztem a váltóban való 15-40W-s olaj használatát. Utána az AGIP ROTRA HY SAE 80-90W-vel semmi ilyesmit nem tapasztaltam. kismüzüben is az volt, és teljesen jól viselkedett.

Andrej!
Ajjajj... és a Champion L86C-vel mi a helyzet? Nekem a vén sz*ros olyat adott egy éve, pedig mondtam neki hogy müzübe kell... Egyébként az Isolatorhoz képest semmi különbséget nem vettem észre rajta, menet ugyanolyan hosszú, elektródák ugyanúgy állnak... :roll: A gyertya konverziós táblázat megvan, de engem a jelölések érdekelnének...

e.istvan8!
Nekem Magnetti Marelli C6WN gyertyával teljesen meg voltam elégedve, bár azt hozzá kell hogy tegyem h én nem érzek különbséget gyertya és gyertya között... vagy megy vele rendesen a masina, vagy nem :P
Ja meg az NGK gyertyákat is hamisítják...
http://www.kovacsauto.hu/fs_main.php?fs ... gk_gyertya
úgyhogy csak óvatosan! 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Hali!

Sajnos megint szétkellett húznom a blokkot, mert csörgött...az összes csapágy kotyogott a fészekben.Mivel biztosra akarok menni, új talán SKF csapágyak lesznek benne,(jobb lenne a koyo, de nem találok üzletet) és új blokkoldalt is veszek, mert nemhiszem, hogy a csapágyragasztó, és körbepontozás érne sokáig valamit(ha esetleg tud valaki kis tz-hez szépállapotú blokk oldalakat, az legyen szíves szóljon.).A fõtengelyben nem vagyok még biztos, még tavaj nyáron lett felújjítva, azóta talán 2000km-ert futhatott.Honnan tudom, hogy az még jó?Hallottam olyat, hogy hézagmérõtkell a sonka, és a hajókar közé rakni, és ha x méretû belemegy, akkor k.o., csak nem tudom hanyasra gondoltak.A másik, amit azonnal meglehet csinálni, hogy a hajtókart fogom, és tenyérrel ráütök.Ha csilingel, vagy bármi, akkor k.o.Na most nekem nem csilingel, talán az már egy jó hír.
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

darkMZ írta:A nagy ETZ-m tegnap beindítottam (még nem vitte el a szerelõ srác), de nem tudtam elindulni velem, mert igaz, hogy pöccre indul, szépen jár a motor stb, DE! nem lehet berakni egyesbe, mert rögtön lefullad.... Miért vajon?? Az is furcsa, hogy simán álló helyzetben lazán lehet üresbe rakni, amit a kicsinél nem lehet.
rakd sztenderen 1-esbe és nézd meg mennyire tekeri a hátsókereket behúzott kuplunggal, ha nagyon, az nem jó... nem emel ki a kuplung, vagy szar olaj van benne és összeragadtak a lamellák, én ilyesmire gondolok elsõ körben
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

A nagy ETZ-m tegnap beindítottam (még nem vitte el a szerelõ srác), de nem tudtam elindulni velem, mert igaz, hogy pöccre indul, szépen jár a motor stb, DE! nem lehet berakni egyesbe, mert rögtön lefullad.... Miért vajon?? Az is furcsa, hogy simán álló helyzetben lazán lehet üresbe rakni, amit a kicsinél nem lehet.
MZ or nothing!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

z25z írta:
conus írta:15-40W-s olajat én nem tennék bele. Simsonba még annó azt tettem, de nagyon megbántam. :evil:
Pedig nyugodtan beleteheted....
Én is 15W40-et rakok most bele, én õszintén szólva félek a hykomoltól, egyik haverom TS125-be rakott és hidegen a váltót úgy kell taposni hogy ha nem látom, el sem hiszem... finom ETZ váltó után alig tudtam sebességbe tenni a kistéest, kuplung is ragad tõle.

gyertyákról pedig google megad minden infót, nekem van néhány összehasonlító táblázatom jelölésekkel, hõértékekkel, amúgy minden gyártónál minden betû mást jelent :) van ahol a hõérték fordítva van számozva (a kisebb hõérték a nagyobb szám)
ha kell több infó akkor keress meg priviben, ha csak típusra vagy kiváncsi amit mz-be tehetsz, azt meg bárki megmondja, Brisk n14c, champion L78, denso w26fsu, isolator 260, ngk b8hs, ezek a boltokban könnyen fellelhetõ tipusok
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

conus írta:15-40W-s olajat én nem tennék bele. Simsonba még annó azt tettem, de nagyon megbántam. :evil:
Pedig nyugodtan beleteheted....
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Brisk N14C
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Köszi a segítséget Conus!
Ha az Isolátor-t hamisítják,az igen nagy gond!
Akkor mit tegyek bele,mit javasolsz?


Jó utat,szép idõt!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Emberek!

Valaki meg tudná mondani hogy az egyes gyújtógyertya jelölések (Y, C, N stb.) mit jelentenek? Van errõl valahol valami dokumentum? Guglit hiába gyûrtem... :(
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

15-40W-s olajat én nem tennék bele. Simsonba még annó azt tettem, de nagyon megbántam. :evil: Hajtómûolajat azért találták ki, hogy azt tedd a váltóba. Ha levetted a deknit, akkor tisztítsd is meg az olajiszaptól. Benzinkúton próbálj meg beszerezni ilyen váltóöblítõ folyadékot,- bár Andrej azt mondta h az gázolaj - (dekni felrak) azzal járasd meg a blokkot, aztán engedd le, hagyd hogy kicsöpögje magát, aztán mehet bele a friss olaj. 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Sziasztok!
Kettõ kérdésem is lenne.1 ha leakarom cserélni a hajtómûolajat a /1-mbe amiben hykomol 90-es olaj volt,és valami 15-40-es motorolajat teszek bele akkor abból lehet baj hogy esetleg a 2 olaj keveredik?A leeresztõ csavaron át meg a berugókar felõli dekli levéve,igy kifolyik az összes vagy azért marad benne.Sajna megmérni nem tudom mert ment a földre is belõle a bénaságom végett.A másik kérdésem meg az lenne hogy mi van akkor ha a megszakitó hézagot csak nagyra tudom állitani.Ugyanis ha beállitom a megfelelõ értékre akkor nem tudom a holtpont elõtti 3 mm-t biztositani még az alaplap szélsõ helyzetében sem.Csakhogy tiszta legyen a kép hogy miért van ez nálam.Átépitettem Etz generátorosra a gépet és hát bizony ezek szerint nem egészen sikerült a legoptimálisabb helyzetben rögzitenem a generátort.Kicsit elkapkodtam,mert szemre dolgoztam a rögzitésénél hogy milyen állásban legyen.Késõ bánat.Egyébként a motor üzemel ezzel a nagy hézaggal(kb 1mm)és töltés is van szóval amugy sikerült a dolog.Ha nagyon muszáj akkor tudok forditani a generátoron,de az nem kis munka lenne nekem.Bajom lesz ebbõl vagy hagyhatom?Vagy reszelgessem addig a bütyköt amig nem tudom biztositani a megfelelõ hézagot?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Az a baj az Isolator-ral hogy hamisítják, ismertetõjele: libaf.szöld színû a felirat, valamint a felirat elején az I betûnél van egy olyan hogy RO. Na ez kérem szépen a hamisítvány. Én is vettem egy ilyet a benzinkúton, olcsó se nem volt, nekem az volt a bajom vele, hogy függõlegesen képtelen volt szikrát adni, kihúzta az ívet oldalra, hiába állítottam/reszeltem az érintkezõkön... semmi változás. :shock:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Sziasztok!

Egy gyors kérdésem lenne.
Mi a véleményetek az Isolator Special 260-asról?
Én azt vettem észre,hogy nem bírja a meleget-de lehet,hogy csak én érzem rosszul.

Elõre is köszönöm!

Jó utat,szép idõt! :D
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Én csak meg szoktam kocogtatni ha ilyen van és helyrejön, lehet neked is elég annyi. Ha nem, akkor szedd csak szét mert ritka a jó tömítés !
Powered by Bambi -- ETZ 300
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

tigris írta:Valószínûleg fennakadt a schuber-tûd,ahogy gondoltad.
Nem zártad el a csapot?Hiba! :D
Szétszed,kifújkál,összerak,15 perc.

DE NAGYON KÉRLEK,NE HASZNÁLJ OLDALTMASZT!!!
DRÁGA A BENZIN :!: :!: :!: :!: :!: :evil:
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Valószínûleg fennakadt a schuber-tûd,ahogy gondoltad.
Nem zártad el a csapot?Hiba! :D
Szétszed,kifújkál,összerak,15 perc.

DE NAGYON KÉRLEK,NE HASZNÁLJ OLDALTMASZT!!!
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Üdv Mindenki!

Egy nagyon egyszerû kérdés:

Hétvégén az atomomat oldaltámaszra téve észrevettem, hogy a karbi alján lévõ csonkkon ömlik a benya.

Elakadt az úszóm ugye?
Ez nem nagy gond, gondolom szétszedem, kimosogatom, összeszerelem, max 45 perc.û

Jól gondolom?
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

conus írta:A kisTZ szerelési pdf-je tõlem származik :smt046
Diti-nek sokkal jobban rááll a keze a szerelésre, mint nekem, fateromról meg inkább ne is beszéljünk, a motorokhoz való viszonyáról meg pláne :x
A bronzperselyt a kihajtásnál cseréltetni akarom, de nem tudom h a közelben hol csinálnának emberi áron gépi munkát jól... új kapcsolásrögzítõ rugó is kell, mert ami benne volt az elnyomorodott a szétszedéskor, a fõtengelysonkához közelebb esõ 6204es csapágyfészke akkorát kapott hogy ki akarom maratni úgy hogy helyette egy 6304-es menjen bele, és akkor úgy fog kinézni a fõtengely csapágyazás hogy -6204-6304-H-6304- (H=hajtókar). Ehhez is gépi munka kell. De a legnagyobb gond h én egyedül kevés vagyok blokkösszerakáshoz :roll:
Egyébként kösz a biztatást, remélem mához 2hétre már összetudjuk rakni! 8)
Akko bots, nem tudtam hogy a tiéd a szerelési :) Faja cucc ám, érdekes mód sokmindne benne van ami a 250-esében nincs.. :) Sok sikert a maratáshoz meg miegyebekhez;) Aztán remélem nemsoká szembejössz, de nem az én sávomban :)))



ThUnDeR
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Egy sima bronzperselyt 10 perc alatt megcsinálok Neked,a nagyobb volumenû alkatrészek neccesek,mert csak munkaidõben tudok varázsolni,amíg még itt dolgozom.
Küldj egy rajzot méretekkel,tûrésekkel!
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

A kisTZ szerelési pdf-je tõlem származik :smt046
Diti-nek sokkal jobban rááll a keze a szerelésre, mint nekem, fateromról meg inkább ne is beszéljünk, a motorokhoz való viszonyáról meg pláne :x
A bronzperselyt a kihajtásnál cseréltetni akarom, de nem tudom h a közelben hol csinálnának emberi áron gépi munkát jól... új kapcsolásrögzítõ rugó is kell, mert ami benne volt az elnyomorodott a szétszedéskor, a fõtengelysonkához közelebb esõ 6204es csapágyfészke akkorát kapott hogy ki akarom maratni úgy hogy helyette egy 6304-es menjen bele, és akkor úgy fog kinézni a fõtengely csapágyazás hogy -6204-6304-H-6304- (H=hajtókar). Ehhez is gépi munka kell. De a legnagyobb gond h én egyedül kevés vagyok blokkösszerakáshoz :roll:
Egyébként kösz a biztatást, remélem mához 2hétre már összetudjuk rakni! 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

conus írta:Gyöngyöstõl 11km-re lakok nyugatra. Össze kéne rakni a blokkot, mert ezt a váltót én nem tudom összerakni, mert nem értem a mûködését, de elõtte még van 1-2 kérdéses dolog alkatrészcsere ügyben... :roll:
Van kis Tz szerelési pdf, töltsd le, az alapján csukott szemmel is össze lehet rakni!! Milyen alkatrészcseréket kell még megálmodnod? Hátha tudunk segíteni.

ThUnDeR
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Gyöngyöstõl 11km-re lakok nyugatra. Össze kéne rakni a blokkot, mert ezt a váltót én nem tudom összerakni, mert nem értem a mûködését, de elõtte még van 1-2 kérdéses dolog alkatrészcsere ügyben... :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

conus írta:Thunder!

Tûreszelõvel lesarkaztad belülrõl a henger nyílásait? Nem mondták hogy mekkorára illesztették a hengerben a dugattyút? Emelt alapjárat az mennyi volt? kb. 2,5e RPM? Azért kérdezem, mert én meg tegnap hoztam haza tõlük a hengert, de még nem volt idõm arra hogy összerakjam, meg a segítségem Diti sem ér rá, úgyhogy még mindig csak az alkatrészeket rakosgatom... :roll:
Én megkértem õket hogy törjék le az ablakokat, szépen meg is csinálták!! 69.46 os dugó volt a furat gondolom ebbõl 69.5, de nem értem meg egyébként. az alapjárat az 2000 körül volt, nem kell hogy feljebb legyen.

Miben kéne segíteni neked? Merre lax?:)

ThUnDeR
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Thunder!

Tûreszelõvel lesarkaztad belülrõl a henger nyílásait? Nem mondták hogy mekkorára illesztették a hengerben a dugattyút? Emelt alapjárat az mennyi volt? kb. 2,5e RPM? Azért kérdezem, mert én meg tegnap hoztam haza tõlük a hengert, de még nem volt idõm arra hogy összerakjam, meg a segítségem Diti sem ér rá, úgyhogy még mindig csak az alkatrészeket rakosgatom... :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

RR_ZOZY írta:Az alapjáraton pöfögtetés nyers motornál amikor amúgy is jobban melegszik....nem túl elõnyös hogy finoman fejezzem ki magamat.....
Üdv az uraknak.

Hozzászólnék ehhez a heyben járatós témához amit elõjáratásnak is nevezünk. 1 hete hoztam el a Tábori tuning mûhelybõl a hengeremet, õk voltak a legközelebb ezért fúrattam náluk, semmi egyéb oka nem volt hogy oda vittem. Az öreg csóka adott is egy bejáratási útmutatót, és azon bezony le vagyon írva hogy a szoros illesztéssel fúrt hengereket elõjáratni kell, hogy kerüljük a dugó megszorulását a szûz hengerben. Én betartottam amit írt, 1 és háromnegyed órát járt a motor emelt alapjáraton és semmivel sem melegedett jobban mint egyébként egy fúrt henger. Nagyon szép hangja van, bár még csak 68km van a blokkban egy full generál után. Úgyhogy hiszitek vagy nem, lehet hogy mégis van értelme elõjáratni a gépet, mert én úgy éreztem hogy tényleg elég szoros az illesztés, és ha kiviszem rögtön közútra akkot lehet tényleg megszorul.

Nahh csak ezt akartam megosztani veletek ;) Van ilyen is :)

További szép napot mindnekinek!

ThUnDeR
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Köszönöm a tippet!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Apol77 írta:Sziasztok.
Szerettem volna meggyûrûzni a motort, ezért lekaptam a hengert.
A dugóba 50 volt beleütve, semmi más szám. 250-es ETZ.
Ez milyen méretnek felelhet meg?
Nincs tolómérõm, nem tudtam megmérni :(
elsõ tulméret, 69.45 -ös méret lehet
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

e.istvan8 írta:Sziasztok!
Egy kérdés:ha bizonyos sebességi fokozatokban "sír" a váltó,akkor az csapágyas?
Bocsánat,ha hülyeségeket kérdezek,csak szeretném rendbe rakni a gépemet.
Még új vagyok MZ-s körökben.

Köszönöm!
Jó utat mindenkinek!
vagy lóg az a fogaskerék a tengelyen,vagy kopottak azok a fogmodulok nagyon,és ezért lehet hangja. szerintem.
louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad »

Szerintem az 50 az simsonnak sokk :) A 70 ccm-es henger is csak 41 körül van... De ha rosszul emlékszem, vagy tudom akkor nyugodtan hülyézzetek le :oops:
Egészség legyen meg térerõ!
Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 »

z25z írta:
Apol77 írta:Sziasztok.
Szerettem volna meggyûrûzni a motort, ezért lekaptam a hengert.
A dugóba 50 volt beleütve, semmi más szám. 250-es ETZ.
Ez milyen méretnek felelhet meg?
Nincs tolómérõm, nem tudtam megmérni :(
50? az kerlek szepen ugy a simson elso tulmeretes :D vizpapirral ha szepen lecsiszolod a dugattyutetot olyan 68,..-69,..-stb valamennyit kellene talalnod
Na ez az hogy szépen letakarított, ez volt beleütve. Nem gyári dugó, az tuti. Gõzöm nincs miért pont 50 van beleütve.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Apol77 írta:Sziasztok.
Szerettem volna meggyûrûzni a motort, ezért lekaptam a hengert.
A dugóba 50 volt beleütve, semmi más szám. 250-es ETZ.
Ez milyen méretnek felelhet meg?
Nincs tolómérõm, nem tudtam megmérni :(
50? az kerlek szepen ugy a simson elso tulmeretes :D vizpapirral ha szepen lecsiszolod a dugattyutetot olyan 68,..-69,..-stb valamennyit kellene talalnod
Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 »

Sziasztok.
Szerettem volna meggyûrûzni a motort, ezért lekaptam a hengert.
A dugóba 50 volt beleütve, semmi más szám. 250-es ETZ.
Ez milyen méretnek felelhet meg?
Nincs tolómérõm, nem tudtam megmérni :(
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Sziasztok!
Egy kérdés:ha bizonyos sebességi fokozatokban "sír" a váltó,akkor az csapágyas?
Bocsánat,ha hülyeségeket kérdezek,csak szeretném rendbe rakni a gépemet.
Még új vagyok MZ-s körökben.

Köszönöm!
Jó utat mindenkinek!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Conus!

Szrintem azzal tudsz a legmeggyõzõbb lenni,ha bejáratod így a gépet,eljössz túrára és meglátjuk,hogy sikerült!
Egyébként mindenki arra a módszerre esküszik,ami bevált neki.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

conus írta:Na pont az ilyen és ehhez hasonló hozzászólások miatt nem fogok írni egyetlen komolyabb cikket sem motorszerelési tapasztalataimról, ezt most kijelentem :evil: :smt067 töri itt magát az ember, erre csak a fikázást kapja :smt087 pedig pont ma gondolkoztam, jó lenne a következõ kisETZ blokkgenerált részletesen dokumentálni, de egy francot töröm magam... kínlódja ki mindenki magának! :smt081
Hali Conus!

Szerintem nyugodtan írd meg a tapasztalataidat és mindent. Van egy rakás téma amiben nehéz elérni a közös nevezõt. Én például alapmûnek tekintem az "MZ hogyan tovább?"-ot, de vannak olyan részei amivel egyáltalán nem értek egyet :) Ilyenek vagyunk mi emberek, hogy képesek vagyunk a saját tapasztalatainkból hibáinkból meríteni és ez alapján kikiáltani 'általános alapigazságokat'....ám közel sem biztos hogy igazunk van.

Azt mondom, ne fogd fel fikázásként a dolgokat, nekem biztos nem ez volt a szándékom, ám ha mégis sértõ voltam, akkor ezúton kérek bocsánatot :oops:
:oops:
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Na pont az ilyen és ehhez hasonló hozzászólások miatt nem fogok írni egyetlen komolyabb cikket sem motorszerelési tapasztalataimról, ezt most kijelentem :evil: :smt067 töri itt magát az ember, erre csak a fikázást kapja :smt087 pedig pont ma gondolkoztam, jó lenne a következõ kisETZ blokkgenerált részletesen dokumentálni, de egy francot töröm magam... kínlódja ki mindenki magának! :smt081
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

z25z írta:en meg kijottem pestrol a gubacsibol a 0 km-esen aztan valtozo fordulaton max 5000 (neha tartosan is 20-30 km-en keresztul) eljottem szegedig :twisted: neha egy kis szivato ha ugy ereztem mintha erot vesztene gaz vissza kicsit aztan ujra huzz neki :-) mar 800 km van a gepben es fokozatosan terhelem...en erre a modszerre eskuszom, eszembe nem jutna allo helyzetben jaratni a motort.....
Ja, akinek a Mester illeszti a blokkját... :wink:
(És köztudott, hogy hétezerig pörgeti... :D )

Üdv. Ghost
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Az alapjáraton pöfögtetés nyers motornál amikor amúgy is jobban melegszik....nem túl elõnyös hogy finoman fejezzem ki magamat.....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

en meg kijottem pestrol a gubacsibol a 0 km-esen aztan valtozo fordulaton max 5000 (neha tartosan is 20-30 km-en keresztul) eljottem szegedig :twisted: neha egy kis szivato ha ugy ereztem mintha erot vesztene gaz vissza kicsit aztan ujra huzz neki :-) mar 800 km van a gepben es fokozatosan terhelem...en erre a modszerre eskuszom, eszembe nem jutna allo helyzetben jaratni a motort.....
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Így van, bár nagy a jelentõsége a helyes bejáratásnak, érdemes csak nagy vonalakban tartanunk magunkat a sarokszámokhoz. Biztos mûxik az amit Conus kolléga leírt de arra befizetek ha valaki ezt így pontosan betartja.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ne is mondjátok,nekem is mondott olyat egy arc,hogy letámasztja a 0 kilóméteres blokkal a kisTZ-t és hagyja alapjáraton pöfögni egy napig.Nem mondtam rá semmit :?

Nem tudom,én úgy járattam be 3 éve,hogy jártam vele normálisan,szóval városban-országúton,de mivel nyár volt,eleinte fõképp este/éjszaka.Kb 800 kilóméterig alig pörgettem,tartósan max 60-65,aztán néha kicsit tovább huzattam,és ~2000km-ig szép fokozatosan növeltem a fordulatot.Szerintem nem lett nagyon szar a gép... :twisted:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 23 vendég