Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Sziasztok!
Szakértői véleményre lenne szükségem olyan ügyben, hogy a kis ts-emen külön aksiról szeretném az indexeket működtetni.
Szereztem egy olyan kis aksit ami például az útépítéseknél használatos villogókban is van. Mivel az indexeim ledesre vannak megcsinálva így sokáig működnének vele. Plusz a féklámpám is rákötném ami szintén ledes.
A gondom hogy nem tudom, a külön aksi negatívját rá lehet e kötni a vázra vagy teljesen külön rendszert kössek be az index és a féklámpa részére? Tölteni a motorról nem akarom (van két ilyen aksi,tudom cserélni) viszont használatban sokat segítene hogy az indexek és a féklámpa láthatóbbak legyenek mikor világítás is be van kapcsolva a motoron.
Szakértői véleményre lenne szükségem olyan ügyben, hogy a kis ts-emen külön aksiról szeretném az indexeket működtetni.
Szereztem egy olyan kis aksit ami például az útépítéseknél használatos villogókban is van. Mivel az indexeim ledesre vannak megcsinálva így sokáig működnének vele. Plusz a féklámpám is rákötném ami szintén ledes.
A gondom hogy nem tudom, a külön aksi negatívját rá lehet e kötni a vázra vagy teljesen külön rendszert kössek be az index és a féklámpa részére? Tölteni a motorról nem akarom (van két ilyen aksi,tudom cserélni) viszont használatban sokat segítene hogy az indexek és a féklámpa láthatóbbak legyenek mikor világítás is be van kapcsolva a motoron.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2013.05.28. 22:08
- MZ-d típusa: mz-etz-250
- Tartózkodási hely: Szatmarnemeti
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hello tudna valaki segiteni? van egy mz etz 250 esem es amikor a motor jar haladszik egy zugo hang mintamikor valami aram alat van...es a hengerfej hamar es a szokasosabnal jobban melegszik..lehetseges hogy zarlatalat van valami? a gyertya lehet zarlatos?:(azelot nem haladtszot ez a bizonyos zugas ..mintha valami feszultseg alat lene:(
nh anyira halladtam hogy ez a zorges a berugo kartol jon..:(ott lehet problema de az mar nem ehez a tema korhoz tartozik ..
nh anyira halladtam hogy ez a zorges a berugo kartol jon..:(ott lehet problema de az mar nem ehez a tema korhoz tartozik ..
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Shadoweye 2013.07.05. 19:07-kor.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Nem biztos,hogy jó ötlet ez a fúrógépes játék"nekem egyszer így ment kukába egy tuti jó főtengelyem.A csavar kiszakította a menetet a főtengelyből ami azért elég nagy probléma ezért érdemes erre is gondolni.LaloX írta:Igen, csak a felett fog kb.3000, de függ a tekercs állapotától... ezért mondtam az akksit.
És ha fúróval megpörgeted az is betolásnak számít csak nem igényel annyi fizikai melót
balazs13962 írta:És csak 3500 fordulat felett fog szikrát adni?
ha fúróval megpörgetem a főtengelyt az betolásnak számít?
Egyébként motorja válogatja(előttem is írták már) nekem is vacak most az aksim és néha már tolni kell de minimális tolásra kettesbe" hamar bepöccen aztán gyorsan visszakapcsolom normál állásra.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok,Úgy tűnik megoldódott a töltés és elektromos gondok a motoron (150 TS) újra lett vezetékelve az egész kapcsolási rajz alapján bekötve,gyári fesszabályzó megszakítóhézag állítás és most úgy tűnik hogy jó,de majd még kiforja magát.De ami biztos hogy valami el volt kötve és a vezetékek sem voltak 100%-osak
Próbaút
Próbaút
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Elektronika
Igen, csak a felett fog kb.3000, de függ a tekercs állapotától... ezért mondtam az akksit.
És ha fúróval megpörgeted az is betolásnak számít csak nem igényel annyi fizikai melót
És ha fúróval megpörgeted az is betolásnak számít csak nem igényel annyi fizikai melót
balazs13962 írta:És csak 3500 fordulat felett fog szikrát adni?
ha fúróval megpörgetem a főtengelyt az betolásnak számít?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Elektronika
És csak 3500 fordulat felett fog szikrát adni?
ha fúróval megpörgetem a főtengelyt az betolásnak számít?
ha fúróval megpörgetem a főtengelyt az betolásnak számít?
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Elektronika
Ha amennyire csak lehet jobbra elfordítod a kulcsot ott kéne lennie a betolóállásnak, de ha be is van kötve csak 3000-3500 -as fordulaton fog beindulni meg működni is a gép, ha aláesik a fordulatnak megáll... Sokkal egyszerűbb ha szerzel bele egy akksit.
balazs13962 írta:Sziasztok, Most vettem egy TS 125 -öst és már rég volt beindítva, de úgy lett állítólag leállítva ,hogy még működött, de most meg az istenért nem ad szikrát(nincs benne aksi se) azt szeretném kérdezni, hogy tudnám szikra kibocsátására serkenteni, és hogy hova fordítsam a kulcsot hogy betudjam tolni aksi nélkül?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Jobban jársz, ha kölcsönzöl bele egy aksit, anélkül elég nehéz kideríteni van e baja (a karbi/benzincsapduguláson kívül)balazs13962 írta:Sziasztok, Most vettem egy TS 125 -öst és már rég volt beindítva, de úgy lett állítólag leállítva ,hogy még működött, de most meg az istenért nem ad szikrát(nincs benne aksi se) azt szeretném kérdezni, hogy tudnám szikra kibocsátására serkenteni, és hogy hova fordítsam a kulcsot hogy betudjam tolni aksi nélkül?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Elektronika
Sziasztok, Most vettem egy TS 125 -öst és már rég volt beindítva, de úgy lett állítólag leállítva ,hogy még működött, de most meg az istenért nem ad szikrát(nincs benne aksi se) azt szeretném kérdezni, hogy tudnám szikra kibocsátására serkenteni, és hogy hova fordítsam a kulcsot hogy betudjam tolni aksi nélkül?
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
karbinál,szivatónál minden okés, akkor sztem trafó lessz a hunyó én is erre tippeltem..:)na meg kondicsere is elöfordulhat!:) köszi szépen:)[/quote]mztsszázhuszonöt írta:Ha a karbi beállítás jó, tehát nem kap sokat, a szivató tömítő pogácsája rendesen tömít, akkor az lesz a baj, ami nekem is volt. Gyújtótrafó csere. Próbáld meg a gyertyahézagot a gyári 0,6mm-ről 0,4mm-re állítani, ha így beimdul melegen is, akkor tuti h a trafó a hibás. Na meg a kondenzátor. Az is csinálhat ilyet.
Előbb a kondit nézd meg, az olcsóbb. Bár, amikor nálam kondihiba volt, akkor már menet közben (melegen) jelentkeztek a gyújtás kihagyások. De ha téptem neki nem volt gond.
Relax, don't do it
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Elektronika
Ha a karbi beállítás jó, tehát nem kap sokat, a szivató tömítő pogácsája rendesen tömít, akkor az lesz a baj, ami nekem is volt. Gyújtótrafó csere. Próbáld meg a gyertyahézagot a gyári 0,6mm-ről 0,4mm-re állítani, ha így beimdul melegen is, akkor tuti h a trafó a hibás. Na meg a kondenzátor. Az is csinálhat ilyet.[/quote]
karbinál,szivatónál minden okés, akkor sztem trafó lessz a hunyó én is erre tippeltem..:)na meg kondicsere is elöfordulhat!:) köszi szépen:)
karbinál,szivatónál minden okés, akkor sztem trafó lessz a hunyó én is erre tippeltem..:)na meg kondicsere is elöfordulhat!:) köszi szépen:)
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
mztsszázhuszonöt írta:Halihó!:)) Mi okozhatja azt a problémát hogy a motor..(mz ts 125 de luxe) hidegen tökéletesen,első rúgásra indul,viszont ha bemelegszik képtelenség elindítani rúgásra...de tolásra viszonylag hamar elindul...:/ mik lehetnek az esetleges hibák ami miatt ez a dolog előjön?
előre is köszi!:))
Ha a karbi beállítás jó, tehát nem kap sokat, a szivató tömítő pogácsája rendesen tömít, akkor az lesz a baj, ami nekem is volt. Gyújtótrafó csere. Próbáld meg a gyertyahézagot a gyári 0,6mm-ről 0,4mm-re állítani, ha így beimdul melegen is, akkor tuti h a trafó a hibás. Na meg a kondenzátor. Az is csinálhat ilyet.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Karbi, trafó, kondi, gyertya, szimmering, és a többiek. Tetszőleges sorrendben ellenőrizd őket.mztsszázhuszonöt írta:Halihó!:)) Mi okozhatja azt a problémát hogy a motor..(mz ts 125 de luxe) hidegen tökéletesen,első rúgásra indul,viszont ha bemelegszik képtelenség elindítani rúgásra...de tolásra viszonylag hamar elindul...:/ mik lehetnek az esetleges hibák ami miatt ez a dolog előjön?
előre is köszi!:))
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
- MZ-d típusa: ts 125
Re: Elektronika
Halihó!:)) Mi okozhatja azt a problémát hogy a motor..(mz ts 125 de luxe) hidegen tökéletesen,első rúgásra indul,viszont ha bemelegszik képtelenség elindítani rúgásra...de tolásra viszonylag hamar elindul...:/ mik lehetnek az esetleges hibák ami miatt ez a dolog előjön?
előre is köszi!:))
előre is köszi!:))
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Üdv Zsaki!zsakfos írta: Nekem hasonló jelenségeket produkált a gépem akkor amikor az egyik fázis szála nem érintkezett rendesen a generátornál.Magyarul elengedte a forrasztás,de olyan módon hogy néha hozzáért néha nem.
Méréskor mindig okésnak tűnt a dolog.
Érdemes megnézni,mert azóta átnéztem a tartalék generátoraimat és bizony találtam olyat aminél szintén elengedte a forrasztás.
Nem tudhatom nálad ez van-e,de egy ellenőrzés nem árt.
Erről a forrasztásokról beszélek.
Mozgasd meg azokat a kis vezetékeket ami belülről jönnek ki kis hegyes csőrű fogóval,hátha valamelyik kilazult.
Aztán ezen a vonalon nézd át a csatlakozásokat az egyenirányitónál is.
Meg úgy általában az összes csatlakozást érdemes átnézni ami a töltéssel kapcsolatos.
De jó hogy ezt beírtad!
Tünetek: parázsló töltéshibajelző, majd egyre erősebben világít, gázadásra se alszik el, majd egy idő után már az üresjelzőben is alig van élet. Merülő akksi (rá lett mérve).
Az állórészen a középső fázis vezetékén nem is volt forrasztás (csak egy kis korom), ott lifegett szerencsétlen.
Kösz a tippet Zsaki!
Relax, don't do it
Re: Elektronika
Ha lehet 5ohm-os legyenfzooltan írta:Mielőtt a diódahídat kibontod,tedd át a másik motorról a gyertyapipát, aztán mérj egyet.Hujber írta:Nem méricskéltem összevissza, megnéztük egy másik 250esen, ott jó volt, nem zavarta a műszert semmi. Akksi át, az enyémbe nem jó, zavaros. Én akksim a másikban: merült, de indítás után rendesen mérhető a töltőfesz. Akkor valószínű a diódahíd. Majd azt is átpakolom, s kiderül. Köszi!
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Mielőtt a diódahídat kibontod,tedd át a másik motorról a gyertyapipát, aztán mérj egyet.Hujber írta:Nem méricskéltem összevissza, megnéztük egy másik 250esen, ott jó volt, nem zavarta a műszert semmi. Akksi át, az enyémbe nem jó, zavaros. Én akksim a másikban: merült, de indítás után rendesen mérhető a töltőfesz. Akkor valószínű a diódahíd. Majd azt is átpakolom, s kiderül. Köszi!
Re: Elektronika
Nem méricskéltem összevissza, megnéztük egy másik 250esen, ott jó volt, nem zavarta a műszert semmi. Akksi át, az enyémbe nem jó, zavaros. Én akksim a másikban: merült, de indítás után rendesen mérhető a töltőfesz. Akkor valószínű a diódahíd. Majd azt is átpakolom, s kiderül. Köszi!
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Azt is megcsinálomHujber írta:Csak a fúrást csinálja más de köszi
Az még nem jelenti, hogy rossz az akku, csak lehet csak le van merülve.Hujber írta:Mértem akksifeszültséget. Az akksi rossz, viszont jó akkuval is a töltőfeszültséget nem tudom mérni. Ugrál mint a rosseb 4jegyű számokat mutat másodpercenként vagy 5x változik az érték. Nem a műszer rossz, mert másik motoron rendesen mutatja a 14 voltot. Diódahidat cseréltem, fesszabályzót is amik itthon voltak tartalékba, de ugyanezt csinálja. Testet mindegyik kap, a kábeleket megmozgattam de nem vettem észre kontakt hibát.
Ha van időd akkor töltsd fel az akkut és hagyd úgy 3 napig, majd be a motorba és kapcsold rá a fényszórót, és akkor mérjél az akku sarkain feszt, ha leesik 11V alá akkor csere, ha nem akkor töltés probléma.
A műszer meg a hibás zavarszűrés miatt ugrál össze-vissza, nekem a digit multiméter rendben mutatja a töltést is meg az akku feszt is.
Vagy rossz a diódahíd és az egyiken átjön a váltófesz.
Sokszor nagy cumi tud lenni, hogy "ami itthon van" az is rossz
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
Csak a fúrást csinálja más de köszi Mértem akksifeszültséget. Az akksi rossz, viszont jó akkuval is a töltőfeszültséget nem tudom mérni. Ugrál mint a rosseb 4jegyű számokat mutat másodpercenként vagy 5x változik az érték. Nem a műszer rossz, mert másik motoron rendesen mutatja a 14 voltot. Diódahidat cseréltem, fesszabályzót is amik itthon voltak tartalékba, de ugyanezt csinálja. Testet mindegyik kap, a kábeleket megmozgattam de nem vettem észre kontakt hibát.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Vagy hozd el hozzám azt megcsinálom.Hujber írta:Gondoltam hogy ez lesz a vége, akkor kicserélek mindent a csába, aztán jó lesz tartaléknak. Köszi
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
Gondoltam hogy ez lesz a vége, akkor kicserélek mindent a csába, aztán jó lesz tartaléknak. Köszitelectronic írta:Mind a kettőtől lehet. De inkább kevés a töltés.Hujber írta:Ha látszólag jó az akksim (2,5 éves) de mikor alapjáraton ráadom a világítást vagy indexet leáll a motor akkor az csak az akksitól lehet vagy inkább a fesszabályzó a ludas?
Ha van kézi műszered akkor mérjél, ha nincs akkor
szabályzó beállítás vagy csere vagy így látatlanban akár dióda, szénkefe, állórész, forgórész, drót kontakhiba. Ez után töltsd fel az akkut rendesen, és ha még mindig ezt csinálja akkor az akku már legyengült a kevés töltés miatti sok merítéstől.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mind a kettőtől lehet. De inkább kevés a töltés.Hujber írta:Ha látszólag jó az akksim (2,5 éves) de mikor alapjáraton ráadom a világítást vagy indexet leáll a motor akkor az csak az akksitól lehet vagy inkább a fesszabályzó a ludas?
Ha van kézi műszered akkor mérjél, ha nincs akkor
szabályzó beállítás vagy csere vagy így látatlanban akár dióda, szénkefe, állórész, forgórész, drót kontakhiba. Ez után töltsd fel az akkut rendesen, és ha még mindig ezt csinálja akkor az akku már legyengült a kevés töltés miatti sok merítéstől.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
Ha látszólag jó az akksim (2,5 éves) de mikor alapjáraton ráadom a világítást vagy indexet leáll a motor akkor az csak az akksitól lehet vagy inkább a fesszabályzó a ludas?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2010.05.16. 08:11
- MZ-d típusa: Mz/simson125
- Tartózkodási hely: Piliscsaba
Re: Elektronika
A hiba oka konkretan a vezetek kaosz! Kozben a heten vettem 1 mechanikus fessszabalyzot ,es egy egyeniranyitot,de nem kellett berakni egyiket sem!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Remélem, Somogyon találkozunk!!!tozo írta:Tozo uzeni mindenkinek, hogy toltes problema megoldodott,varom kovetkezo turat !!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Mi volt végül a baj?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2010.05.16. 08:11
- MZ-d típusa: Mz/simson125
- Tartózkodási hely: Piliscsaba
Re: Elektronika
Tozo uzeni mindenkinek, hogy toltes problema megoldodott,varom kovetkezo turat !!
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:Ne ülj rá, próbálj utána szaladni!Hejja_Petya írta:Lehet, nekem is hasonló a problémám, mint ahogy az előbbiekben leírta a kolléga, csak én odáig jutottam el, hogy amint ráülök a motorra, máris leáll a gép
Isten éltessen!
Milyen típusról van szó?
Az avatáromban lévő motorról van szó, Etz 250-es.
Megvan az eltört vezeték...
Re: Elektronika
Ne ülj rá, próbálj utána szaladni!Hejja_Petya írta:Lehet, nekem is hasonló a problémám, mint ahogy az előbbiekben leírta a kolléga, csak én odáig jutottam el, hogy amint ráülök a motorra, máris leáll a gép
Isten éltessen!
Milyen típusról van szó?
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Lehet, nekem is hasonló a problémám, mint ahogy az előbbiekben leírta a kolléga, csak én odáig jutottam el, hogy amint ráülök a motorra, máris leáll a gép.Gyula-bá írta:A leírtak alapján valószínű, hogy a gy. kapcsoló a ludas de lehet máshol is érintkezési hiba.mzgabi írta:Sziasztok! A problémám a következő:
Akksiról megy a gyújtás, ellenőrző lámpával hol tudok ellenőrizni, hogy kap-e áramot a gyújtás?
A trafó pontjain nem kellene világítania?
Nem értem még a rendszert, új még ez nekem.
Két biztosíték van nekem beszerelve, próbálom kitalálni, mi van rá kötve, a jobb oldali az akksi pozitívja miatt világít (ellenőrző lámpa), a bal oldali nem...
Aztán most kimentem, próbálgattam berúgva, a próbalámpa a bal oldali biztosítékra volt kötve, beindult a motor, égett a lámpa, aztán kicsit fordítottam a kormányon, leállt a gép, a próbalámpa is kialudt... a kormány fordításával adtam a pozítivat...
Ezután eldőlt a motor, ripityára tört a két tükör, mert persze a kútnak dőlt neki, letört az első fék kar, a tükörtartó részből kitört egy darab, szóval az egész első fék munkahengert cserélhetem.... ez nem az én napom... pedig ma van a névnapom....
A hiba forrása a gyújtáskapcsolónál van nekem is... de sajnos ez a hiba feltárása belekerül egy fék munkahengerbe, két tükörbe...
Van valakinek elfekvőben első fék munkahenger, tükörtartóval együtt?
Re: Elektronika
A leírtak alapján valószínű, hogy a gy. kapcsoló a ludas de lehet máshol is érintkezési hiba.mzgabi írta:Sziasztok! A problémám a következő:
Re: Elektronika
.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.06.28. 07:27-kor.
Re: Elektronika
Sziasztok! A problémám a következő:
Motorom: MZ TS 150, 6V-os rendszer, 28 éves. Amikor gyújtást kapcsolok, néha csak éppen hogy pislákolnak a műszerfal kontrollámpák, aztán egy-két gyújtáskapcsoló elfordítás után teljes fénnyel égnek, ilyenkor indítható is a motor. Mintha valahol időnként letestelne a rendszer, ilyenkor a világítás is halványan működik, aztán néhány gyújtáskapcsoló elfordítás után teljes fénnyel működik. Járó motornál, ha bekapcsolom a világítást vagy az indexet, alapjáraton leáll a motor. Ha magasabb a fordulatszám, akkor csak pillanatnyi gyújtáskihagyást okoz a kapcsolás. (A hiba úgy kezdődött hogy amikor tavasszal elővettem a motort, elmentem vele Sülysápra, visszafelé furcsa dolgot kezdtem tapasztalni, kb. 80 km/óránál az index bekapcsolásakor egy pillanatra megtorpant a motor. Amikor beértem a városba, üresbe tettem a sebességváltót, a világítás rajta volt, leállt a motor. A világítás kikapcsolásával be tudtam újból indítani a motort. Kicsit később a kontrollámpák már csak halványan világítottak, teljesen lemerültnek tűnt az akkumulátor. Ekkor - még - mechanikus fesszabályzó volt benne. Vettem egy elektronikus fesszabályzót, és kicseréltem a mechanikusat, a hiba viszont ugyanaz maradt, nem szűnt meg, azzal a különbséggel, hogy meg tudtam tenni 300 km-t úgy hogy amikor lámpához vagy kereszteződéshez értem, akkor emelt fordulatszámon nem állt le a motor a bekapcsolt világítással, az akksi sem merült le. Aztán kiégett az első fényszóró, és attól kezdve nem állt le alapjáraton a motor. Csak a városi lámpa égett elöl. Ami hibát elkövettem, hogy a dinamó előtétellenállását nem kötöttem le az elektronikus fesszabályzó betételekor. Nem tudom mi lehet a hiba...
Motorom: MZ TS 150, 6V-os rendszer, 28 éves. Amikor gyújtást kapcsolok, néha csak éppen hogy pislákolnak a műszerfal kontrollámpák, aztán egy-két gyújtáskapcsoló elfordítás után teljes fénnyel égnek, ilyenkor indítható is a motor. Mintha valahol időnként letestelne a rendszer, ilyenkor a világítás is halványan működik, aztán néhány gyújtáskapcsoló elfordítás után teljes fénnyel működik. Járó motornál, ha bekapcsolom a világítást vagy az indexet, alapjáraton leáll a motor. Ha magasabb a fordulatszám, akkor csak pillanatnyi gyújtáskihagyást okoz a kapcsolás. (A hiba úgy kezdődött hogy amikor tavasszal elővettem a motort, elmentem vele Sülysápra, visszafelé furcsa dolgot kezdtem tapasztalni, kb. 80 km/óránál az index bekapcsolásakor egy pillanatra megtorpant a motor. Amikor beértem a városba, üresbe tettem a sebességváltót, a világítás rajta volt, leállt a motor. A világítás kikapcsolásával be tudtam újból indítani a motort. Kicsit később a kontrollámpák már csak halványan világítottak, teljesen lemerültnek tűnt az akkumulátor. Ekkor - még - mechanikus fesszabályzó volt benne. Vettem egy elektronikus fesszabályzót, és kicseréltem a mechanikusat, a hiba viszont ugyanaz maradt, nem szűnt meg, azzal a különbséggel, hogy meg tudtam tenni 300 km-t úgy hogy amikor lámpához vagy kereszteződéshez értem, akkor emelt fordulatszámon nem állt le a motor a bekapcsolt világítással, az akksi sem merült le. Aztán kiégett az első fényszóró, és attól kezdve nem állt le alapjáraton a motor. Csak a városi lámpa égett elöl. Ami hibát elkövettem, hogy a dinamó előtétellenállását nem kötöttem le az elektronikus fesszabályzó betételekor. Nem tudom mi lehet a hiba...
Re: Elektronika
Hát nem könnyű egy 15 éve fészerben szunnyadó masinába életet lehelni...tartósan.
Ha álló motornál rakapcsolom a gyujtast,megszakito nyitva,merhetek feszültséget a kondi vége és a D+ között ?
na meg gyakorlatilag az összes vezeteken van feszültség...ez normális?
Ha álló motornál rakapcsolom a gyujtast,megszakito nyitva,merhetek feszültséget a kondi vége és a D+ között ?
na meg gyakorlatilag az összes vezeteken van feszültség...ez normális?
Re: Elektronika
Nem mintegy!jomba79 írta: Tök mindegy hogy bemenet vagy kimenet, ...
".. akkor is az előtét ellenállás vezeteke megy bele. ..." - és nem mellékesen táplálja, árammal látja el, (kifele megy az áram) a gerjesztő tekercset. Mivel gerjesztő áram nélkül a dinamó nem termel áramot természetesen szűkség van a szabályozó DF jelű kimenetére amit a dinamó DF jelű bemenetére kötnek.
Az elektró-mechanikus szabályozó (gyári) csak "ellenállással" együtt képes működni lásd:http://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU
Az elektronikus szabályozó működését viszont (más elv alapján van szerkesztve) megzavarja az ellenállás, túl magas töltő feszültséget okoz, tehát ki kell kötni. Lásd Geszti h.sz.-a.
Re: Elektronika
Tök mindegy hogy bemenet vagy kimenet,de akkor is az előtét ellenállás vezeteke megy bele. Há nem lenne ra szükség,akkor nem is tettek volna a feszszabra DF kimenetet... Nemdebár?Gyula-bá írta:Ennyire nem lehetsz feledékeny (de ha mégis akkor jobban teszed ha nem motorozol, ilyen állapotban élet veszélyes), 24.-én magyarázta el érthetően Geszti, hogy miért, olvass vissza.jomba79 írta:Akkor minek mondják hogy az előtét ellenállást ki kell kötni,hisz ez annak a helye?!
A szabályozón a DF nem bemenet hanem kimenet.
Re: Elektronika
Ennyire nem lehetsz feledékeny (de ha mégis akkor jobban teszed ha nem motorozol, ilyen állapotban élet veszélyes), 24.-én magyarázta el érthetően Geszti, hogy miért, olvass vissza.jomba79 írta:Akkor minek mondják hogy az előtét ellenállást ki kell kötni,hisz ez annak a helye?!
A szabályozón a DF nem bemenet hanem kimenet.
Re: Elektronika
Akkor minek mondják hogy az előtét ellenállást ki kell kötni,hisz ez annak a helye?!allllli írta:Gerjesztés? De tök mindegy...van jelentőségejomba79 írta:Üdv megint!
Az lenne a kérdésem,hogy az elektronikus feszszabon a "df" bemenetnek mi a jelentősége?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Gerjesztés? De tök mindegy...van jelentőségejomba79 írta:Üdv megint!
Az lenne a kérdésem,hogy az elektronikus feszszabon a "df" bemenetnek mi a jelentősége?
Re: Elektronika
Üdv megint!
Az lenne a kérdésem,hogy az elektronikus feszszabon a "df" bemenetnek mi a jelentősége?
Az lenne a kérdésem,hogy az elektronikus feszszabon a "df" bemenetnek mi a jelentősége?
Re: Elektronika
Igen, gyári rendszer Inkább legurulok vele egy villanyászhoz, az elektronika nem a barátom...Gyula-bá írta:Valóban nem két fillér, hanem kb. 200 Ft .huszas írta:a jeladó kezdi magát, de úgy döntöttem, megkérdezem a közösséget is, mert ahogy elnéztem, a jeladó téma nem két fillér...
A jeladónál (gyári rendszer?) sokkal valószínűbb, hogy a gy. trafó nem bírja a meleget.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Na akkor mégis csak kontakthiba.............telectronic írta: De most már minden rendben van, az akku összeszedte magát, már majd 11V-os holnap úgy is lesz egy furikám a város másik felére, az alatt majd feltöltődik.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én is egyből a műszerre gondoltam, hogy biztosan nem jót mutat, ezért egy másikkal is megmértem, és sajnos azzal is ugyanazt mutatta.allllli írta:Nekem a műszerem zavarodott meg, amikor merült benne az elem. Először 12,7 V-ot mértem akksin álló motornál, aztán szépen elkezdett "nőni" a feszültség, már 20V...már 30, ez már gyanús, kicseréltem az elemet és megint csak 12,6-7 V lett a vége. Így jártam ismerősömnek a műszerével is, annak is elemcsere volt a baja.
De most már minden rendben van, az akku összeszedte magát, már majd 11V-os holnap úgy is lesz egy furikám a város másik felére, az alatt majd feltöltődik.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Na az igazi hiba is előkerült. Rátettem egy 72Ah-s autó akkut a motorra és fényszóróval együtt hagytam az indexet is. Közben kapcsolgattam rajta mindent.telectronic írta: vissza teszem a kattogóst azzal is jó, villan még kb. 3-at azt megint elhervadt a villany. Hopsz megint itt a hiba.
Aztán egyszercsak a jobb indexnél megállt a dolog és csak az első világított folyamatosan, a hátra menő drót meg egy kicsit megmelegedett.
Búra levesz, (kerek eredeti index lámpa) és a német technikai megoldás nem vizsgázott jelesre. Az a rugós lemezzel leszorítom módi kimozdult a műanyagból és hol zárlatot csinált, hol jól működött.
Ez egybe is vág a legutolsó utamon tapasztalt hibával ahol szintén a jobbra kanyarodás után történt ilyen.
Épp csak annyira volt zárlatos, hogy leszívja az akksit, de a biztosítékot már nem olvasztotta le.
Szegény akkunak miket kellett kiállnia
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Nekem a műszerem zavarodott meg, amikor merült benne az elem. Először 12,7 V-ot mértem akksin álló motornál, aztán szépen elkezdett "nőni" a feszültség, már 20V...már 30, ez már gyanús, kicseréltem az elemet és megint csak 12,6-7 V lett a vége. Így jártam ismerősömnek a műszerével is, annak is elemcsere volt a baja.telectronic írta:Csináltam egy elektronikus indexrelét és gondoltam megnézem a motoron is, hogy mennyire zavarja össze a járó motor.telectronic írta:Azt hiszem felteszek egy mérő műszert és "online" láthatom mi történik és talán sikerül elcsípnem a hibás kontaktot. Azt akkor jajj lesz a kontaktos saruknak, levágom őket azt újat nyomok a drótokra.
Motoron gyújtás bekapcsol, megnézem a régi kattogós relét, egyet villan azt eltűnik a gyújtás is.
Hopp, lehet sikerült elcsípnem a hibát.
Drótokat rángatom semmi, gyújtást kikapcsolom még nézelődök, majd megint bekapcsolom és most jó, megy a index, felteszem az elektronikát azzal is jó, vissza teszem a kattogóst azzal is jó, villan még kb. 3-at azt megint elhervadt a villany.
Hopsz megint itt a hiba.
Hozok műszert mérek 7.5 V, lehet, hogy kevés ?... mérek akkun ott is 7.5V, sarukat lehúzom, csak tisztán az akkun 7.5V, biztos oxidos az ólom, ezért jól beleszúrom a műszerdrót tüskéit az ólomba akkor is csak 7.5 V, rajta hagyom a műszert, aztán szépen lassan ahogy a csiga megy réten a feszültség felmászott 10,2V-ra, mikor is ott hagytam az egész cuccot.
Szóval lehet rossz az új akku, pedig 5Ah-s. Ettől azért többet kellene bírnia egy 5Ah-s akkunak, nem ?
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Csináltam egy elektronikus indexrelét és gondoltam megnézem a motoron is, hogy mennyire zavarja össze a járó motor.telectronic írta:Azt hiszem felteszek egy mérő műszert és "online" láthatom mi történik és talán sikerül elcsípnem a hibás kontaktot. Azt akkor jajj lesz a kontaktos saruknak, levágom őket azt újat nyomok a drótokra.
Motoron gyújtás bekapcsol, megnézem a régi kattogós relét, egyet villan azt eltűnik a gyújtás is.
Hopp, lehet sikerült elcsípnem a hibát.
Drótokat rángatom semmi, gyújtást kikapcsolom még nézelődök, majd megint bekapcsolom és most jó, megy a index, felteszem az elektronikát azzal is jó, vissza teszem a kattogóst azzal is jó, villan még kb. 3-at azt megint elhervadt a villany.
Hopsz megint itt a hiba.
Hozok műszert mérek 7.5 V, lehet, hogy kevés ?... mérek akkun ott is 7.5V, sarukat lehúzom, csak tisztán az akkun 7.5V, biztos oxidos az ólom, ezért jól beleszúrom a műszerdrót tüskéit az ólomba akkor is csak 7.5 V, rajta hagyom a műszert, aztán szépen lassan ahogy a csiga megy réten a feszültség felmászott 10,2V-ra, mikor is ott hagytam az egész cuccot.
Szóval lehet rossz az új akku, pedig 5Ah-s. Ettől azért többet kellene bírnia egy 5Ah-s akkunak, nem ?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
6 V-os? Ellenőrizd az akksi állapotát, és állítsd be rendesen a feszszabályzót. Ha a visszáramkapcsoló túl alacsony feszültségre van állítva, akkor alapjáraton eszi az akksit a dinamó, ehhez még bekapcsolod a lámpát, és már le is áll... E fórumon visszakeresve találsz a feszszabályzó beállítására jó leírást.
Ellenőrizd még a tápkábeleket az akksi-biztosítéktábla-gyújtáskapcsoló-trafó vonalon, és a biztosítéktábla-feszszab-dinamó vonalon is.
A gyertyát valószínű, hogy azért kell cserélned, mert az elégtelen szikra miatt egyszerűen beköpi.[/quote]
Igen 6 v-os. A fesszabályzó nem eredeti rajta, elektronikus ugy csináltattam rá. Sajnos nem tudom hogy lehet-e állítani rajta. Amugy ez csak az utóbbi időben keszte el. Eddig teljesen jó volt Azokat megnézem amiket leírtál remélem lesz neki értelme, és köszönöm a tippeket.
Ellenőrizd még a tápkábeleket az akksi-biztosítéktábla-gyújtáskapcsoló-trafó vonalon, és a biztosítéktábla-feszszab-dinamó vonalon is.
A gyertyát valószínű, hogy azért kell cserélned, mert az elégtelen szikra miatt egyszerűen beköpi.[/quote]
Igen 6 v-os. A fesszabályzó nem eredeti rajta, elektronikus ugy csináltattam rá. Sajnos nem tudom hogy lehet-e állítani rajta. Amugy ez csak az utóbbi időben keszte el. Eddig teljesen jó volt Azokat megnézem amiket leírtál remélem lesz neki értelme, és köszönöm a tippeket.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Köszi.zsakfos írta:Nekem hasonló jelenségeket produkált a gépem akkor amikor az egyik fázis szála ... Mozgasd meg azokat a kis vezetékeket ami belülről jönnek ki kis hegyes csőrű fogóval,hátha
Azt hiszem felteszek egy mérő műszert és "online" láthatom mi történik és talán sikerül elcsípnem a hibás kontaktot. Azt akkor jajj lesz a kontaktos saruknak, levágom őket azt újat nyomok a drótokra.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 0 vendég