Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

telectronic írta:Én előbb keresem meg az fh előtti 3mm-t és állítom a hézagot, majd az elő-utó gyújtást meg középre teszem. Ha meg még tovább akarom buzerálni akkor alaplap csavar fellazít, hogy szorosan de elfordulhasson.
Motor beindít és járatás közben állítom az alaplapot.
No akkor lássuk részletesen a "jó módszert":
- " Én előbb keresem meg az fh előtti 3mm-t és állítom a hézagot. ..." - vagyis a megszakító hézagot a "3 mm" helyzetben állítod be, az eredmény, az előírt hézagnak kb. a kétszerese! [-X
- "... majd az elő-utó gyújtást meg középre teszem." - lásd fent (hézag), ekkor a megszakító már rég nyitva van (kb.0,3-0,4 mm), eredmény: nem 3 mm körüli előgyújtás hanem ennél lényegesen több (kb. 6 mm) [-X
- "... Ha meg még tovább akarom buzerálni ... Motor beindít és járatás közben állítom az alaplapot" - Csak egy hozzá nem értő ember csinál ilyet (a jó beállítást terheletlen motornál meghatározni, még ha sikerül is tejesen fölösleges).
- Ezek után döntsd el magad, hogy mennyire "... sikerült több motoron is jól beállítanom így." (a kiemelés tőlem) :D
Javaslat: Legalább egyszer a "jó beállítás" után mérd meg, hogy mekkora a valóságban az így létrehozott előgyújtás meg fogsz lepődni.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Gyula-bá írta:Vak tyúk is talál (néha) szemet. :mrgreen:
Ahha, szóval azt mondod, hogy akkor véletlenül sikerült több motoron is jól beállítanom így.
Vannak akik az élet kialakulását is a véletlennek tartják :)
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Patrik írta:Mi okozhatja azt,hogy nagyon melegszik a trafóm?
A trafó nem megfelelő típus, pl. előtét ellenállásos vagy tirisztor gyújtásos rendszerbe való.
Túl nagy zárásszög, Mz-nél 130-140 foknak kell lennie.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
Mi okozhatja azt,hogy nagyon melegszik a trafóm?
Nem kell neki sok kb 4-5km városban és olyan forró,hogy nem lehet rajta tartani a kezem.Ha lehűl a trafó semmi gond szépen indul jó az alapjárat.
A vezeték nincs felcserélve,a trafó is jó(már három különbözővel kipróbáltam), mi okozhat még ilyet?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

telectronic írta: Érdekes amíg nem nyúltam hozzá addig nem ment..., most megy.
Vak tyúk is talál (néha) szemet. :mrgreen:
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Gyula-bá írta:Ha így csinálod :evil: akkor addig jó a szerencsétlen motornak amíg nem nyúlsz hozzá. :D
A fentiek a "nagykönyvben" az így ne csináld fejezetben vannak.
Érdekes amíg nem nyúltam hozzá addig nem ment..., most megy.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

telectronic írta:Én előbb keresem meg az fh előtti 3mm-t és állítom a hézagot, majd az elő-utó gyújtást meg középre teszem. Ha meg még tovább akarom buzerálni akkor alaplap csavar fellazít, hogy szorosan de elfordulhasson.
Motor beindít és járatás közben állítom az alaplapot.
Ha így csinálod :evil: akkor addig jó a szerencsétlen motornak amíg nem nyúlsz hozzá. :D
A fentiek a "nagykönyvben" az így ne csináld fejezetben vannak.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

pempelli írta: most kb vagy így kell?
Én előbb keresem meg az fh előtti 3mm-t és állítom a hézagot, majd az elő-utó gyújtást meg középre teszem. Ha meg még tovább akarom buzerálni akkor alaplap csavar fellazít, hogy szorosan de elfordulhasson.
Motor beindít és járatás közben állítom az alaplapot.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

Gyula-bá írta:
jomba79 írta:Mit hová kell kötni?
"B+" = "51" : "D"- = "test" ( a "D" dinamót, a "B" batery (akkut) jelent), a többi felírat szerint.
Thx!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

jomba79 írta:Mit hová kell kötni?
"B+" = "51" : "D"- = "test" ( a "D" dinamót, a "B" batery (akkut) jelent), a többi felírat szerint.
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

Most vettem egy elektronikus fesz szabályozót. Mit hová kell kötni?
a jelölések: B+; D+; 61; DF; D-
A gyári mechanikuson: DF; D+; 61; 51; és a test.

Válaszokat előre is köszönöm!
jomba79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2013.06.21. 14:06
MZ-d típusa: mz es 125/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jomba79 »

Üdv mindenki!

a segítségeteket szeretném kérni!
Az a gondom,hogy mikor ráhúzom a gázt,akkor visszafulad majd újra felpörög majd megint vissza esik a fordulat és így tovább.
Alapjáraton jól muzsikál. Mz es 125/1

a gyújtásnál már mindent megpróbáltam beállítani. Lehet a kondi illetve a megszakító csere megoldhatja a problémát?
Nagyobb hézagnál is eléggé szikrázik a megszakító.

Előre is köszönöm.
Üzemanyag ellátás elvileg jó! fő fúvóka 84es ha jól emlékszem,szivató fúvókája meg asszem 70-es
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

telectronic írta:
pempelli írta:Srácok hogy is van a gyújtásállítás 250-es etz-nél.

Ahol a legnagyobbat nyit a megszakító ott beállítom a 0,4-et ,aztán
felső holtpont,vissza 3mm itt állítok az előgyújtáson míg az izzó ki nem alszik.

Bocs de régen csináltam.:)
kb. igen.
most kb vagy így kell?
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

pempelli írta:Srácok hogy is van a gyújtásállítás 250-es etz-nél.

Ahol a legnagyobbat nyit a megszakító ott beállítom a 0,4-et ,aztán
felső holtpont,vissza 3mm itt állítok az előgyújtáson míg az izzó ki nem alszik.

Bocs de régen csináltam.:)
kb. igen.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok hogy is van a gyújtásállítás 250-es etz-nél.

Ahol a legnagyobbat nyit a megszakító ott beállítom a 0,4-et ,aztán
felső holtpont,vissza 3mm itt állítok az előgyújtáson míg az izzó ki nem alszik.

Bocs de régen csináltam.:)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

huszas írta:a jeladó kezdi magát, de úgy döntöttem, megkérdezem a közösséget is, mert ahogy elnéztem, a jeladó téma nem két fillér...
Valóban nem két fillér, hanem kb. 200 Ft :) .
A jeladónál (gyári rendszer?) sokkal valószínűbb, hogy a gy. trafó nem bírja a meleget.
huszas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.04.20. 20:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: huszas »

Sziasztok!
A tranzisztoros gyújtású kis ETZ-men küzdök a következővel:
Időnként jön elő a probléma, egyszer május végén egy felvonulás után, legutóbb pedig pár napja...Naszóval:
Alacsonyabb fordulaton semmi gond, de 3-3500 környéke után már nem akar tovább pörögni, és olyan hangja van, mintha kétszer gyújtana. Gyújtáselvétel után megjavul egy kis időre, de utána megint elkezdi, majd egy idő után magától meggyógyul, ha hagyom kicsit hűlni. Egyik cimborám szerint (kb 10 éve MZ-zik, volt már mindene és üti is őket) a jeladó kezdi magát, de úgy döntöttem, megkérdezem a közösséget is, mert ahogy elnéztem, a jeladó téma nem két fillér...
zek99
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.09.01. 21:23
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zek99 »

gesszti írta:
zek99 írta:Üdv. Valaki megtudná írni + mutatni képekkel a 6V-os Electromechanikus Fesz-szabályzó beállítását és ,hogy hány voltot kell mérni?
Így-e...

Ott felül az a keresés gomb roppant hasznos egy cucc. Érdemes használni.


Köszi :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Cserélj kondit első körben szerintem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
bencee6
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.06.15. 21:39
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bencee6 »

Üdv a gyújtásrésznél a kalapács olyan nagy szikrákat ad hogy olyan nagy hő lett hogy elégett mért csinálhat ilyet ?
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Gyula-bá írta:
intelatom írta: ha vonzza a csavarhúzót akkor jó, és azt megcsináltam vonzotta is, úgyhogy ott nem lehet a probléma.
Talán rendben van, hacsak nem polarizáltad fordítva az álló részt.
Egy hasonló esetem volt a Tdabival (dinamós), egy vezeték meglazult a forgórészben és egy bizonyos fordulatszám fölött testelt az állórészen.
Kivettem az elsö lámpábol az izzokat, és igy rendesen mukodik a motor, töltés lámpa is majdnem hogy elalszik, azt elfelejtettm irni, hogy amig rajta volt az elso fényszoro addig nem lehetett 4500folé pörgetni mert lefulladt, most, hogy nincs benne az izzo tökéletesen mukodik, nem nagyon értem, hogy mi lehet a baj.... az ékezetekért bocsi, laptopon nincsen vagy nagyon eldugva néhány :D
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zek99 írta:Üdv. Valaki megtudná írni + mutatni képekkel a 6V-os Electromechanikus Fesz-szabályzó beállítását és ,hogy hány voltot kell mérni?
Így-e...

Ott felül az a keresés gomb roppant hasznos egy cucc. Érdemes használni.
zek99
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.09.01. 21:23
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zek99 »

Üdv. Valaki megtudná írni + mutatni képekkel a 6V-os Electromechanikus Fesz-szabályzó beállítását és ,hogy hány voltot kell mérni?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2825
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csabyka88 írta:Üdv!

Kérdezném, hogy az első fékkarhoz tartozó kapcsoló vezetékeit hova kell "alapesetben" csatlakoztatni? Az érdekelne, hogy mennyire kell szétbontani hozzá a gépet? A motor egy 251-es ETZ.

Köszi!
Minden ETZ-nek gyárilag az első lámpafejbe!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

intelatom írta: ha vonzza a csavarhúzót akkor jó, és azt megcsináltam vonzotta is, úgyhogy ott nem lehet a probléma.
Talán rendben van, hacsak nem polarizáltad fordítva az álló részt.
Egy hasonló esetem volt a Tdabival (dinamós), egy vezeték meglazult a forgórészben és egy bizonyos fordulatszám fölött testelt az állórészen.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Üdv!

Kérdezném, hogy az első fékkarhoz tartozó kapcsoló vezetékeit hova kell "alapesetben" csatlakoztatni? Az érdekelne, hogy mennyire kell szétbontani hozzá a gépet? A motor egy 251-es ETZ.

Köszi!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Gyula-bá írta:
intelatom írta: ... forgórész mágnesei rendben vannak, ...
#-o Áruld el hol van egy dinamó forgórészen/ben mágnes?
Elírtam :D
Állórészt akartam írni, volt egyszer leírva valami teszt, hogy ha vonzza a csavarhúzót akkor jó, és azt megcsináltam vonzotta is, úgyhogy ott nem lehet a probléma.
zsilobali
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2008.12.25. 22:02
Tartózkodási hely: Fejér megye, Seregélyes

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsilobali »

Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni azzal, hogy lefényképezi nekem a kis etz-nek azt a részét az ülés alatt ahol össze vannak dugva a kábelek abba a fekete elosztóba. Aki vennék a fáradtságot és levenné az ülését annak nagyon megköszönném. A képet jó lenne ha ide kapnám: zsilobali@freemail.hu
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

m-tom írta:A generátort mely pontokon tudom kimérni? És a feszültségszabályzót, hogy jól szabályoz-e?
Nem rég volt ide (vagy az Indexes Mz fórumra) feltéve egy remek videó a töltés rendszer ellenőrzéséről.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

intelatom írta: ... forgórész mágnesei rendben vannak, ...
#-o Áruld el hol van egy dinamó forgórészen/ben mágnes?
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Sziasztok!

Hasonló probléma TS250-nél.
Töltésjelző lámpa egyszercsak menet közben kigyulladt, azóta csak 1napot tudok motorozni, vagy még annyit sem csak ameddig bírja az aksi.
Vezetékek újak, de átnézve kontakt spray-el befújva, forgórész mágnesei rendben vannak, szénkefék újak, a feszültségszabályzó pedig elektromos.
Az a jelenség, hogy menetközben, mondjuk hármasban behúzott kuplunggal gurulok, a töltésjelző ég mint a barom, ha ráengedem a kuplungot, és a motor kicsit belassul, akkor meg 2-3mp-re szinte teljesen elalszik, viszont ahogy gázt adok és menet közben is folyamatason ég.
Mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

m-tom írta:Sziasztok,

ETZ 250: ég a töltésjelző.
Miután átnézek minden csatlakozást, biztosítékot, stb. merre induljak tovább a vizsgálódással?

A generátort mely pontokon tudom kimérni? És a feszültségszabályzót, hogy jól szabályoz-e?

Köszi,
Elsőként mérnék két sima feszültséget multival: a kapocsfeszültséget gyújtás nélkül, és ugyanezt járó motor mellett.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Sziasztok,

ETZ 250: ég a töltésjelző.
Miután átnézek minden csatlakozást, biztosítékot, stb. merre induljak tovább a vizsgálódással?

A generátort mely pontokon tudom kimérni? És a feszültségszabályzót, hogy jól szabályoz-e?

Köszi,
Bópapa
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2011.09.28. 14:55
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Bópapa »

köszönöm, majd áztnézem az izzókat, fogalatokat hátha...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Amerre lassabban villog, azon az oldalon erősebb izzó van, vagy valami más miatt megnő az ellenállás (oxid, kontakt gond)...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Bópapa
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2011.09.28. 14:55
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Bópapa »

Sziasztok!
mitől lehet az, hogy az indexem az egyik oldalra gyorsabban villog? Ha balra teszem ki dupla annyit villog mint ha jobbra teszem ki. a jobb oldali a normális kb 90 / perc.
Izzók jók, vezetékek újak az egész motoron és a relé is elektromechanikus, 3 làbú. azt hiszem vw.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

allllli írta:Az akksi + és a biztosítéktábla közötti 15 cm-es vezeték kettőből volt összetoldva saruval, szakszerű sárga-zöld csíkos szigszalaggal eltakarva a gyanútlan szem elől. Ott a saru vége el volt oxidálódva.
Ha hozzám kerül egy motor akkor azzal kezdem, hogy lebontom az összes szigetelőszalagot... majd a több darabból álló vezetékeket kihajítom és teszek helyettük újat, majd az elrohadt, oxidos sarukat levágom és nyomok rá újat. Továbbá a gyári biztosíték táblát is kivágom és teszek helyette késes biztosítókat.
Büszkén írom, hogy a motoromon 1 cm szigetelőszalag sincs. :D Így elektromos hiba miatt még nem akadtam el.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

sexi22 írta:Egy olyan kérdésem lenne hogy az mitől lehet hogy nagyobb erőltetésnél a motor csak egyszerűen ledurran.Mármint egy keréknél vagy intenzívebb elindulásnál az van gáz fordulaton kiengedem a kuplungot egy 2cm fordul a kerék az aszfalton és utána durran egyet a motor nem tudom mi lehet vele.
De viszont normális elindulásnál meg hosszútávon nincs vele semmi!
Laza a lánc?
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Egy olyan kérdésem lenne hogy az mitől lehet hogy nagyobb erőltetésnél a motor csak egyszerűen ledurran.Mármint egy keréknél vagy intenzívebb elindulásnál az van gáz fordulaton kiengedem a kuplungot egy 2cm fordul a kerék az aszfalton és utána durran egyet a motor nem tudom mi lehet vele.
De viszont normális elindulásnál meg hosszútávon nincs vele semmi!
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

bencee6 írta:Hú ezt kemény volt kiolvasni, de sikerült. :D És ezt valahogy úgy nem lehetne megoldani hogy babaetta gyújtás nélkül hanem azzal ami rajta van???
De. Igen sokan használják a mai napig a hagyományos megszakítós gyújtást. Be kell állítani rendesen a megszakítóhézagot, a gyújtás időpontját, ellenőrizni a kábeleket, a gyertyapipát, gyertyát, beállítani a karbit, és jó lesz az. Ha ezeket beállítottad, és mégse jó, akkor keress fals levegőt. Tömítések, főtengelyszimering csere.

Annyi különbség van, hogy az eredeti mz gyújtáshoz kell jó akksi, így foglalkozni kell a töltés rendbetételével is. A "babaetta" gyújtáshoz viszont nem kell semmi ilyen furmány.


Ha már itt tartunk, miért nem a féltesó simson elektronikus gyújtását faragjátok az mz-re? Miért akar mindenki babetta géneket beleoltani?

A napokban javítottam egy simó gyújtást/töltést. Egész barátságos egy szerkezet. Jó, nem egy nagy teljesítmény, de 12V, és egész rendes világítást tudott produkálni.
bencee6
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.06.15. 21:39
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bencee6 »

Hú ezt kemény volt kiolvasni, de sikerült. :D És ezt valahogy úgy nem lehetne megoldani hogy babaetta gyújtás nélkül hanem azzal ami rajta van???
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Képzeljétek lementünk bnőmmel rokonokhoz (kb. 60 km). Ott motorozgattunk és mikor visszaértünk a kiindulási helyre leállítottam a motort. Kíváncsiságból ráadtam a gyújtást megint, felvillantak a visszajelzők, majd eltűnt az áram az egész motorból. Már máskor is csinálta ezt de érdekes módon megjavult és nem találtam a probléma okát. Most nem így volt...se kép se hang. Mindent megnéztem, biztosítékoktól kezdve az összes kábelt, sarukat, testcsomópontokat, kidörzsölődések nyomait, de semmi. Áram volt az akksiban, fel is jött a gyújtáskapcsolóig 12,7 V, de onnan nem ment tovább ha rajta volt vmilyen fogyasztó. Ha nem volt fogyasztás, akkor tovább ment. (műszer szerint). Na mondom próbalámpát neki...,terhelés alatt is megnézzük meddig megy az áram. Az akksi + és a biztosítéktábla közötti 15 cm-es vezeték kettőből volt összetoldva saruval, szakszerű sárga-zöld csíkos szigszalaggal eltakarva a gyanútlan szem elől. Ott a saru vége el volt oxidálódva. Mivel a műszer mutatta, hogy eljut az áram a kapcsolóig, a fene sem gondolta, hogy terhelésnél már nem tud tovább jutni az akkusarutól.
Rájöttem h leállni útközben nem állt volna le a motor, mivel akksi nélkül is megy.
És ez a nem érintkezés okozta azt h alapjárat közelében le akart fulladni lámpákkal, mert akksi nélkül csak generátorról ment az egész rendszer...
Csak azért írtam le ilyen részletesen, hogy egy kis semmiség mennyi galibát és idegeskedést tud okozni. :D
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

bencee6 írta:szerintem magyarul írtam de leírom megint :D beindítom a motort jól pöfög meg minden de amikor húzom a gázt elkezd durroggni és nem akar kipörögni
amárkatársarraakartkilyukadnihogyamagyarnyelvbenszoktakhasználniírásjeleketúgymintpontvesszőfelkiáltóéskérdőjelek valamintnagybetűketamondatokelejénésaszavakfelétseszoktákelharapni egyébkéntállítsdberendesenakarbitésagyújtást

szerzelegybabettagyújtástkomplettenkészíteszazállórészénekegyalaplapot aforgórésztazmzblokkalegyüttelviszedesztergályoshoz
azesztergályosráfaragjaababettaforgórésztazmzfőtengelyreterácsavarozodösszekötödadrótokatéskész
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára gesszti 2013.06.16. 15:33-kor.
bencee6
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.06.15. 21:39
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bencee6 »

szerintem magyarul írtam de leírom megint :D beindítom a motort jól pöfög meg minden de amikor húzom a gázt elkezd durroggni és nem akar kipörögni
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bencee6 írta:Lámpa am sincs rajta mert hobbi motor :D de am oan problémám van hogy mikor kiakar pörögni bedurrog mi lehet az oka ??
Ha ezt leírod magyarul is biztos lesz megfejtés a problémádra.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
bencee6
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.06.15. 21:39
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bencee6 »

Lámpa am sincs rajta mert hobbi motor :D de am oan problémám van hogy mikor kiakar pörögni bedurrog mi lehet az oka ??
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

bencee6 írta:Bocsi nem Ts 125 hanem ts 150 be kéne babetta gyújtás eladó ha van valakinek lécci írjon !!! előre is köszönöm
Ha ezer köbcentisbe teszed akkor sem fogsz látni vele alkonyat után :) :)

Egyébként van egy a garázsban, de hogy jó vagy sem fogalmam sincs.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
bencee6
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.06.15. 21:39
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bencee6 »

Bocsi nem Ts 125 hanem ts 150 be kéne babetta gyújtás eladó ha van valakinek lécci írjon !!! előre is köszönöm
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

bencee6 írta:Üdv Mz ts 125 be szeretnék babetta gyújtást venni tudna nekem ebbe valaki segíteni??
[-X Nem javasolom, nem fogsz látni vele alkonyat után.
bencee6
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.06.15. 21:39
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bencee6 »

Üdv Mz ts 125 be szeretnék babetta gyújtást venni tudna nekem ebbe valaki segíteni??
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég