most kb vagy így kell?telectronic írta:kb. igen.pempelli írta:Srácok hogy is van a gyújtásállítás 250-es etz-nél.
Ahol a legnagyobbat nyit a megszakító ott beállítom a 0,4-et ,aztán
felső holtpont,vissza 3mm itt állítok az előgyújtáson míg az izzó ki nem alszik.
Bocs de régen csináltam.
Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
kb. igen.pempelli írta:Srácok hogy is van a gyújtásállítás 250-es etz-nél.
Ahol a legnagyobbat nyit a megszakító ott beállítom a 0,4-et ,aztán
felső holtpont,vissza 3mm itt állítok az előgyújtáson míg az izzó ki nem alszik.
Bocs de régen csináltam.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Srácok hogy is van a gyújtásállítás 250-es etz-nél.
Ahol a legnagyobbat nyit a megszakító ott beállítom a 0,4-et ,aztán
felső holtpont,vissza 3mm itt állítok az előgyújtáson míg az izzó ki nem alszik.
Bocs de régen csináltam.
Ahol a legnagyobbat nyit a megszakító ott beállítom a 0,4-et ,aztán
felső holtpont,vissza 3mm itt állítok az előgyújtáson míg az izzó ki nem alszik.
Bocs de régen csináltam.
Re: Elektronika
Valóban nem két fillér, hanem kb. 200 Ft .huszas írta:a jeladó kezdi magát, de úgy döntöttem, megkérdezem a közösséget is, mert ahogy elnéztem, a jeladó téma nem két fillér...
A jeladónál (gyári rendszer?) sokkal valószínűbb, hogy a gy. trafó nem bírja a meleget.
Re: Elektronika
Sziasztok!
A tranzisztoros gyújtású kis ETZ-men küzdök a következővel:
Időnként jön elő a probléma, egyszer május végén egy felvonulás után, legutóbb pedig pár napja...Naszóval:
Alacsonyabb fordulaton semmi gond, de 3-3500 környéke után már nem akar tovább pörögni, és olyan hangja van, mintha kétszer gyújtana. Gyújtáselvétel után megjavul egy kis időre, de utána megint elkezdi, majd egy idő után magától meggyógyul, ha hagyom kicsit hűlni. Egyik cimborám szerint (kb 10 éve MZ-zik, volt már mindene és üti is őket) a jeladó kezdi magát, de úgy döntöttem, megkérdezem a közösséget is, mert ahogy elnéztem, a jeladó téma nem két fillér...
A tranzisztoros gyújtású kis ETZ-men küzdök a következővel:
Időnként jön elő a probléma, egyszer május végén egy felvonulás után, legutóbb pedig pár napja...Naszóval:
Alacsonyabb fordulaton semmi gond, de 3-3500 környéke után már nem akar tovább pörögni, és olyan hangja van, mintha kétszer gyújtana. Gyújtáselvétel után megjavul egy kis időre, de utána megint elkezdi, majd egy idő után magától meggyógyul, ha hagyom kicsit hűlni. Egyik cimborám szerint (kb 10 éve MZ-zik, volt már mindene és üti is őket) a jeladó kezdi magát, de úgy döntöttem, megkérdezem a közösséget is, mert ahogy elnéztem, a jeladó téma nem két fillér...
Re: Elektronika
gesszti írta:Így-e...zek99 írta:Üdv. Valaki megtudná írni + mutatni képekkel a 6V-os Electromechanikus Fesz-szabályzó beállítását és ,hogy hány voltot kell mérni?
Ott felül az a keresés gomb roppant hasznos egy cucc. Érdemes használni.
Köszi
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Cserélj kondit első körben szerintem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Üdv a gyújtásrésznél a kalapács olyan nagy szikrákat ad hogy olyan nagy hő lett hogy elégett mért csinálhat ilyet ?
Re: Elektronika
Kivettem az elsö lámpábol az izzokat, és igy rendesen mukodik a motor, töltés lámpa is majdnem hogy elalszik, azt elfelejtettm irni, hogy amig rajta volt az elso fényszoro addig nem lehetett 4500folé pörgetni mert lefulladt, most, hogy nincs benne az izzo tökéletesen mukodik, nem nagyon értem, hogy mi lehet a baj.... az ékezetekért bocsi, laptopon nincsen vagy nagyon eldugva néhányGyula-bá írta:Talán rendben van, hacsak nem polarizáltad fordítva az álló részt.intelatom írta: ha vonzza a csavarhúzót akkor jó, és azt megcsináltam vonzotta is, úgyhogy ott nem lehet a probléma.
Egy hasonló esetem volt a Tdabival (dinamós), egy vezeték meglazult a forgórészben és egy bizonyos fordulatszám fölött testelt az állórészen.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Így-e...zek99 írta:Üdv. Valaki megtudná írni + mutatni képekkel a 6V-os Electromechanikus Fesz-szabályzó beállítását és ,hogy hány voltot kell mérni?
Ott felül az a keresés gomb roppant hasznos egy cucc. Érdemes használni.
Re: Elektronika
Üdv. Valaki megtudná írni + mutatni képekkel a 6V-os Electromechanikus Fesz-szabályzó beállítását és ,hogy hány voltot kell mérni?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2818
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Minden ETZ-nek gyárilag az első lámpafejbe!csabyka88 írta:Üdv!
Kérdezném, hogy az első fékkarhoz tartozó kapcsoló vezetékeit hova kell "alapesetben" csatlakoztatni? Az érdekelne, hogy mennyire kell szétbontani hozzá a gépet? A motor egy 251-es ETZ.
Köszi!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
Talán rendben van, hacsak nem polarizáltad fordítva az álló részt.intelatom írta: ha vonzza a csavarhúzót akkor jó, és azt megcsináltam vonzotta is, úgyhogy ott nem lehet a probléma.
Egy hasonló esetem volt a Tdabival (dinamós), egy vezeték meglazult a forgórészben és egy bizonyos fordulatszám fölött testelt az állórészen.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Üdv!
Kérdezném, hogy az első fékkarhoz tartozó kapcsoló vezetékeit hova kell "alapesetben" csatlakoztatni? Az érdekelne, hogy mennyire kell szétbontani hozzá a gépet? A motor egy 251-es ETZ.
Köszi!
Kérdezném, hogy az első fékkarhoz tartozó kapcsoló vezetékeit hova kell "alapesetben" csatlakoztatni? Az érdekelne, hogy mennyire kell szétbontani hozzá a gépet? A motor egy 251-es ETZ.
Köszi!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Elektronika
ElírtamGyula-bá írta:Áruld el hol van egy dinamó forgórészen/ben mágnes?intelatom írta: ... forgórész mágnesei rendben vannak, ...
Állórészt akartam írni, volt egyszer leírva valami teszt, hogy ha vonzza a csavarhúzót akkor jó, és azt megcsináltam vonzotta is, úgyhogy ott nem lehet a probléma.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2008.12.25. 22:02
- Tartózkodási hely: Fejér megye, Seregélyes
Re: Elektronika
Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni azzal, hogy lefényképezi nekem a kis etz-nek azt a részét az ülés alatt ahol össze vannak dugva a kábelek abba a fekete elosztóba. Aki vennék a fáradtságot és levenné az ülését annak nagyon megköszönném. A képet jó lenne ha ide kapnám: zsilobali@freemail.hu
Re: Elektronika
Nem rég volt ide (vagy az Indexes Mz fórumra) feltéve egy remek videó a töltés rendszer ellenőrzéséről.m-tom írta:A generátort mely pontokon tudom kimérni? És a feszültségszabályzót, hogy jól szabályoz-e?
Re: Elektronika
Áruld el hol van egy dinamó forgórészen/ben mágnes?intelatom írta: ... forgórész mágnesei rendben vannak, ...
Re: Elektronika
Sziasztok!
Hasonló probléma TS250-nél.
Töltésjelző lámpa egyszercsak menet közben kigyulladt, azóta csak 1napot tudok motorozni, vagy még annyit sem csak ameddig bírja az aksi.
Vezetékek újak, de átnézve kontakt spray-el befújva, forgórész mágnesei rendben vannak, szénkefék újak, a feszültségszabályzó pedig elektromos.
Az a jelenség, hogy menetközben, mondjuk hármasban behúzott kuplunggal gurulok, a töltésjelző ég mint a barom, ha ráengedem a kuplungot, és a motor kicsit belassul, akkor meg 2-3mp-re szinte teljesen elalszik, viszont ahogy gázt adok és menet közben is folyamatason ég.
Mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm!
Hasonló probléma TS250-nél.
Töltésjelző lámpa egyszercsak menet közben kigyulladt, azóta csak 1napot tudok motorozni, vagy még annyit sem csak ameddig bírja az aksi.
Vezetékek újak, de átnézve kontakt spray-el befújva, forgórész mágnesei rendben vannak, szénkefék újak, a feszültségszabályzó pedig elektromos.
Az a jelenség, hogy menetközben, mondjuk hármasban behúzott kuplunggal gurulok, a töltésjelző ég mint a barom, ha ráengedem a kuplungot, és a motor kicsit belassul, akkor meg 2-3mp-re szinte teljesen elalszik, viszont ahogy gázt adok és menet közben is folyamatason ég.
Mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm!
Re: Elektronika
Elsőként mérnék két sima feszültséget multival: a kapocsfeszültséget gyújtás nélkül, és ugyanezt járó motor mellett.m-tom írta:Sziasztok,
ETZ 250: ég a töltésjelző.
Miután átnézek minden csatlakozást, biztosítékot, stb. merre induljak tovább a vizsgálódással?
A generátort mely pontokon tudom kimérni? És a feszültségszabályzót, hogy jól szabályoz-e?
Köszi,
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Elektronika
Sziasztok,
ETZ 250: ég a töltésjelző.
Miután átnézek minden csatlakozást, biztosítékot, stb. merre induljak tovább a vizsgálódással?
A generátort mely pontokon tudom kimérni? És a feszültségszabályzót, hogy jól szabályoz-e?
Köszi,
ETZ 250: ég a töltésjelző.
Miután átnézek minden csatlakozást, biztosítékot, stb. merre induljak tovább a vizsgálódással?
A generátort mely pontokon tudom kimérni? És a feszültségszabályzót, hogy jól szabályoz-e?
Köszi,
Re: Elektronika
köszönöm, majd áztnézem az izzókat, fogalatokat hátha...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Amerre lassabban villog, azon az oldalon erősebb izzó van, vagy valami más miatt megnő az ellenállás (oxid, kontakt gond)...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Sziasztok!
mitől lehet az, hogy az indexem az egyik oldalra gyorsabban villog? Ha balra teszem ki dupla annyit villog mint ha jobbra teszem ki. a jobb oldali a normális kb 90 / perc.
Izzók jók, vezetékek újak az egész motoron és a relé is elektromechanikus, 3 làbú. azt hiszem vw.
mitől lehet az, hogy az indexem az egyik oldalra gyorsabban villog? Ha balra teszem ki dupla annyit villog mint ha jobbra teszem ki. a jobb oldali a normális kb 90 / perc.
Izzók jók, vezetékek újak az egész motoron és a relé is elektromechanikus, 3 làbú. azt hiszem vw.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha hozzám kerül egy motor akkor azzal kezdem, hogy lebontom az összes szigetelőszalagot... majd a több darabból álló vezetékeket kihajítom és teszek helyettük újat, majd az elrohadt, oxidos sarukat levágom és nyomok rá újat. Továbbá a gyári biztosíték táblát is kivágom és teszek helyette késes biztosítókat.allllli írta:Az akksi + és a biztosítéktábla közötti 15 cm-es vezeték kettőből volt összetoldva saruval, szakszerű sárga-zöld csíkos szigszalaggal eltakarva a gyanútlan szem elől. Ott a saru vége el volt oxidálódva.
Büszkén írom, hogy a motoromon 1 cm szigetelőszalag sincs. Így elektromos hiba miatt még nem akadtam el.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Laza a lánc?sexi22 írta:Egy olyan kérdésem lenne hogy az mitől lehet hogy nagyobb erőltetésnél a motor csak egyszerűen ledurran.Mármint egy keréknél vagy intenzívebb elindulásnál az van gáz fordulaton kiengedem a kuplungot egy 2cm fordul a kerék az aszfalton és utána durran egyet a motor nem tudom mi lehet vele.
De viszont normális elindulásnál meg hosszútávon nincs vele semmi!
Re: Elektronika
Egy olyan kérdésem lenne hogy az mitől lehet hogy nagyobb erőltetésnél a motor csak egyszerűen ledurran.Mármint egy keréknél vagy intenzívebb elindulásnál az van gáz fordulaton kiengedem a kuplungot egy 2cm fordul a kerék az aszfalton és utána durran egyet a motor nem tudom mi lehet vele.
De viszont normális elindulásnál meg hosszútávon nincs vele semmi!
De viszont normális elindulásnál meg hosszútávon nincs vele semmi!
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
De. Igen sokan használják a mai napig a hagyományos megszakítós gyújtást. Be kell állítani rendesen a megszakítóhézagot, a gyújtás időpontját, ellenőrizni a kábeleket, a gyertyapipát, gyertyát, beállítani a karbit, és jó lesz az. Ha ezeket beállítottad, és mégse jó, akkor keress fals levegőt. Tömítések, főtengelyszimering csere.bencee6 írta:Hú ezt kemény volt kiolvasni, de sikerült. És ezt valahogy úgy nem lehetne megoldani hogy babaetta gyújtás nélkül hanem azzal ami rajta van???
Annyi különbség van, hogy az eredeti mz gyújtáshoz kell jó akksi, így foglalkozni kell a töltés rendbetételével is. A "babaetta" gyújtáshoz viszont nem kell semmi ilyen furmány.
Ha már itt tartunk, miért nem a féltesó simson elektronikus gyújtását faragjátok az mz-re? Miért akar mindenki babetta géneket beleoltani?
A napokban javítottam egy simó gyújtást/töltést. Egész barátságos egy szerkezet. Jó, nem egy nagy teljesítmény, de 12V, és egész rendes világítást tudott produkálni.
Re: Elektronika
Hú ezt kemény volt kiolvasni, de sikerült. És ezt valahogy úgy nem lehetne megoldani hogy babaetta gyújtás nélkül hanem azzal ami rajta van???
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Képzeljétek lementünk bnőmmel rokonokhoz (kb. 60 km). Ott motorozgattunk és mikor visszaértünk a kiindulási helyre leállítottam a motort. Kíváncsiságból ráadtam a gyújtást megint, felvillantak a visszajelzők, majd eltűnt az áram az egész motorból. Már máskor is csinálta ezt de érdekes módon megjavult és nem találtam a probléma okát. Most nem így volt...se kép se hang. Mindent megnéztem, biztosítékoktól kezdve az összes kábelt, sarukat, testcsomópontokat, kidörzsölődések nyomait, de semmi. Áram volt az akksiban, fel is jött a gyújtáskapcsolóig 12,7 V, de onnan nem ment tovább ha rajta volt vmilyen fogyasztó. Ha nem volt fogyasztás, akkor tovább ment. (műszer szerint). Na mondom próbalámpát neki...,terhelés alatt is megnézzük meddig megy az áram. Az akksi + és a biztosítéktábla közötti 15 cm-es vezeték kettőből volt összetoldva saruval, szakszerű sárga-zöld csíkos szigszalaggal eltakarva a gyanútlan szem elől. Ott a saru vége el volt oxidálódva. Mivel a műszer mutatta, hogy eljut az áram a kapcsolóig, a fene sem gondolta, hogy terhelésnél már nem tud tovább jutni az akkusarutól.
Rájöttem h leállni útközben nem állt volna le a motor, mivel akksi nélkül is megy.
És ez a nem érintkezés okozta azt h alapjárat közelében le akart fulladni lámpákkal, mert akksi nélkül csak generátorról ment az egész rendszer...
Csak azért írtam le ilyen részletesen, hogy egy kis semmiség mennyi galibát és idegeskedést tud okozni.
Rájöttem h leállni útközben nem állt volna le a motor, mivel akksi nélkül is megy.
És ez a nem érintkezés okozta azt h alapjárat közelében le akart fulladni lámpákkal, mert akksi nélkül csak generátorról ment az egész rendszer...
Csak azért írtam le ilyen részletesen, hogy egy kis semmiség mennyi galibát és idegeskedést tud okozni.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
amárkatársarraakartkilyukadnihogyamagyarnyelvbenszoktakhasználniírásjeleketúgymintpontvesszőfelkiáltóéskérdőjelek valamintnagybetűketamondatokelejénésaszavakfelétseszoktákelharapni egyébkéntállítsdberendesenakarbitésagyújtástbencee6 írta:szerintem magyarul írtam de leírom megint beindítom a motort jól pöfög meg minden de amikor húzom a gázt elkezd durroggni és nem akar kipörögni
szerzelegybabettagyújtástkomplettenkészíteszazállórészénekegyalaplapot aforgórésztazmzblokkalegyüttelviszedesztergályoshoz
azesztergályosráfaragjaababettaforgórésztazmzfőtengelyreterácsavarozodösszekötödadrótokatéskész
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára gesszti 2013.06.16. 15:33-kor.
Re: Elektronika
szerintem magyarul írtam de leírom megint beindítom a motort jól pöfög meg minden de amikor húzom a gázt elkezd durroggni és nem akar kipörögni
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha ezt leírod magyarul is biztos lesz megfejtés a problémádra.bencee6 írta:Lámpa am sincs rajta mert hobbi motor de am oan problémám van hogy mikor kiakar pörögni bedurrog mi lehet az oka ??
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Lámpa am sincs rajta mert hobbi motor de am oan problémám van hogy mikor kiakar pörögni bedurrog mi lehet az oka ??
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha ezer köbcentisbe teszed akkor sem fogsz látni vele alkonyat utánbencee6 írta:Bocsi nem Ts 125 hanem ts 150 be kéne babetta gyújtás eladó ha van valakinek lécci írjon !!! előre is köszönöm
Egyébként van egy a garázsban, de hogy jó vagy sem fogalmam sincs.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Elektronika
Bocsi nem Ts 125 hanem ts 150 be kéne babetta gyújtás eladó ha van valakinek lécci írjon !!! előre is köszönöm
Re: Elektronika
Nem javasolom, nem fogsz látni vele alkonyat után.bencee6 írta:Üdv Mz ts 125 be szeretnék babetta gyújtást venni tudna nekem ebbe valaki segíteni??
Re: Elektronika
Üdv Mz ts 125 be szeretnék babetta gyújtást venni tudna nekem ebbe valaki segíteni??
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szia ha esetleg a velencei tó környékén élsz szívesen segítek megoldani a simson töltésed bekötését, csak simson szabályzóval szabad mert ez töltő tekercses és forgó mágneses ezért egészen más mind az MZ (az dinamós vagy generátoros) .De azzal is tökéletes lesz nekem elhiheted.mate31 írta:Sziasztok
nekem egy olyan kèrdèsem lenne,hogy 6v os mz elektronikus feszszabàlyzót szeretnèk bekötni simsonba,a df kivezetèsthova kössem?
Eddigi bekötèsem
51,akku plussz
D plussz töltö tekercs
61 üres
Df üres
D- negatív
Vàlaszokat előre is köszi
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
Sehova se kössed mert nem hozzá való, hiába szeretnéd.mate31 írta:nekem egy olyan kèrdèsem lenne,hogy 6v os mz elektronikus feszszabàlyzót szeretnèk bekötni simsonba,a df kivezetèsthova kössem?
Re: Elektronika
Sziasztok
nekem egy olyan kèrdèsem lenne,hogy 6v os mz elektronikus feszszabàlyzót szeretnèk bekötni simsonba,a df kivezetèsthova kössem?
Eddigi bekötèsem
51,akku plussz
D plussz töltö tekercs
61 üres
Df üres
D- negatív
Vàlaszokat előre is köszi
nekem egy olyan kèrdèsem lenne,hogy 6v os mz elektronikus feszszabàlyzót szeretnèk bekötni simsonba,a df kivezetèsthova kössem?
Eddigi bekötèsem
51,akku plussz
D plussz töltö tekercs
61 üres
Df üres
D- negatív
Vàlaszokat előre is köszi
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 343
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Gyula-bá írta: Erre csak egy bölcsész ismerősöm okosságát tudom idézni mely szerint "az elektromosság alaptörvénye az, hogy kiismerhetetlen" de komolyra fordítva a szót nem lehet tudni, hogy, hol és mi lett zárlatos/szakadt meg. Valóban nehezen elképzelhető de láttunk már "csodákat", utólag persze kiderül vagy nem, hogy mi a magyarázat, még az sem kizárt, hogy csak látszólag van köze a viharhoz (egybe esés). Magam is kíváncsi vagyok.
Ez jó! Én is tudok hasonlót: Az áram járta vezetőt úgy lehet megkülönböztetni a használaton kívülitől, hogy másabb a fogása.
Re: Elektronika
Az óra felső részét kibújtatod a gumiból, és kihúzod belőle, úgy, hogy alul tolod bele a vezetékeket és a spirált, hogy semmi ne jöjjön szét.revell írta:Sziasztok,
Bocs, hogy ide írom, de nem találtam ehhez kapcsolódó témát.
Hogyan tudom ki cserélni a fordulatszám meghajtó spirált? A blokkról lecsavartam már, de a fordulatszám mérőből nem tudom hogyan kell, tudnátok segíteni benne?
üdv: revell
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
Sziasztok,
Bocs, hogy ide írom, de nem találtam ehhez kapcsolódó témát.
Hogyan tudom ki cserélni a fordulatszám meghajtó spirált? A blokkról lecsavartam már, de a fordulatszám mérőből nem tudom hogyan kell, tudnátok segíteni benne?
üdv: revell
Bocs, hogy ide írom, de nem találtam ehhez kapcsolódó témát.
Hogyan tudom ki cserélni a fordulatszám meghajtó spirált? A blokkról lecsavartam már, de a fordulatszám mérőből nem tudom hogyan kell, tudnátok segíteni benne?
üdv: revell
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:Erre csak egy bölcsész ismerősöm okosságát tudom idézni mely szerint "az elektromosság alaptörvénye az, hogy kiismerhetetlen" de komolyra fordítva a szót nem lehet tudni, hogy, hol és mi lett zárlatos/szakadt meg. Valóban nehezen elképzelhető de láttunk már "csodákat", utólag persze kiderül vagy nem, hogy mi a magyarázat, még az sem kizárt, hogy csak látszólag van köze a viharhoz (egybe esés). Magam is kíváncsi vagyok.zsakfos írta: ... Na de hogy átvándoroljon a helyzetjelző lámpákra,na azt nem értem hogy lehet. .."
"Figyelmeztető jele lett volna elég, csak akkor még nem értettem a jelek olvasásához. Buta tapasztalat volt, ha visszatekintek rá.
Kicsiny, hat és fél lovas motoron utaztunk, a csomagunk több volt a kelleténél, az eszünk kevesebb. A motortól nem telt több negyvenöt mérföldnél óránként, és szélvédő nélkül a legenyhébb szembe szél is belekapott. Nem volt országjárásra való motor. Első este fölértünk egy nagy tóhoz az Északi-erdőben, és zivatarban sátoroztunk reggelig. Elfelejtettem árkot ásni a sátor köré, így aztán hajnali kettő tájt betört a víz, és átáztatta a hálózsákunkat. Csatakosan és leverten ébredtünk. Aludni sem aludtunk eleget, de úgy okoskodtam, ha továbbmegyünk, az eső majd elunja. Nem úgy lett. Délelőtt tízkor olyan sötét volt, hogy a kocsik mind bekapcsolták a fényszórójukat. S akkor jött a felhőszakadás.
A sátorlapokat viseltük köpenynek, s azok úgy szétterültek a szélben, akár a vitorla, így aztán nem haladhattunk gyorsabban harminc mérföldjénél. Bakarasznyira szántottunk az esővízben, villámok cikáztak körülöttünk. Emlékszem egy asszony képére, amint kibámult ránk egy kocsi ablakából előzés közben, hogy ugyan motor hátán-mit kereshetünk ilyen időben. Bizony azt magam sem tudtam.
A motor lassult, huszonötre, majd húszra, aztán elkezdett pöfögni, köhögni, kihagyni. Utoljára, mikor már nem ment öt-hat mérföldnél többel, megláttunk egy otthagyott régi benzinkutat valami irtás szélén, hát oda bekunkorodtunk.
Akár Johnt, engem sem érdekelt abban az időben a motor ápolása még. Emlékszem, fejemre borítottam a sátor lapot, hogy eső ne érje a tartályt, és ahogy a motort megbillegtettem, úgy hallottam, lötyög benne benzin. Megnéztem a gyertyákat, megvizsgáltam a tűszelepet, a porlasztót, aztán rugdaltam az indítókart, amíg bele nem fáradtam.
Végül bementünk a benzinkút sörözőjébe, és megettünk egy-egy leégett bélszínt. Mikor megvoltunk, mentem ki, és rugdaltam a motort tovább. Chris nem szállt le rólam a kérdéseivel, ami főként azért bosszantott, mert láttam, hogy nem érti, milyen elkeserítő a helyzet. Addig-addig, hogy bedobtam a törülközőt, s mikor a mérgem is elpárolgott, szép szóval tudattam vele, hogy utunknak lőttek. Ezt a vakációt nem töltjük motoron. Chris olyasmiket ajánlott, hogy nézzem meg, van-e benzinem, amit már megtettem, s hogy kerítsünk szerelőt, de hát azt itt az irtásban hiába kerestem volna.
Ott ültünk az út partján a fűben, és tehetetlenül meredtünk a harasztba. Türelmesen válaszolgattam Chris egyre ritkuló kérdéseire. Mikor végre megértette, hogy az útból nem lesz semmi, nekifogott sírni. Nyolcéves lehetett akkor.
Autóstoppal jutottunk haza, otthon béreltünk egy utánfutót, rákapcsoltuk a kocsinkra, felmentünk vele a motorért, hazavittük, majd a kocsin vágtunk neki az útnak. Csakhogy abban már nem volt mulatság.
Két héttel a vakáció után egyik este a munkából hazatérve leszereltem a porlasztót, hogy lássam, mi a motor baja, de semmit meg nem állapíthattam. A visszaszerelés előtt le akartam törölni a porlasztóról a zsírt, és megeresztettem a benzincsapot, de csepp nem jött belőle. Kifogyott a benzinem, ennyi történt. Nem akartam hinni a szememnek. Még ma sem értem, hogy ennyi eszem nem volt!
A hülyeségem azóta is eszembe jut, ha százszor nem, egyszer se, s azt hiszem, megemlegetem örök életemre. Nyilván a tartalék tartályban tapasztaltam én a lötyögést, de annak a csapjával nem is próbálkoztam, mert az eszemben az járt, hogy csakis a felhőszakadás okozhatott motorhibát. Akkor még nem tudtam, hogy ilyen légből kapott bajmegállapításokon elindulni nem lehet. Hanem most már huszonnyolc lovas motoron járjuk az országot, és igenis törődöm a motorápolással."
A körülmények néha csúnyán félrevezetik az embert a hibakeresésben, jártam már így én is.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Elektronika
Erre csak egy bölcsész ismerősöm okosságát tudom idézni mely szerint "az elektromosság alaptörvénye az, hogy kiismerhetetlen" de komolyra fordítva a szót nem lehet tudni, hogy, hol és mi lett zárlatos/szakadt meg. Valóban nehezen elképzelhető de láttunk már "csodákat", utólag persze kiderül vagy nem, hogy mi a magyarázat, még az sem kizárt, hogy csak látszólag van köze a viharhoz (egybe esés). Magam is kíváncsi vagyok.zsakfos írta: ... Na de hogy átvándoroljon a helyzetjelző lámpákra,na azt nem értem hogy lehet. .."
Re: Elektronika
El baltáztam a h.sz.-t de nem tudom törölni.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.06.12. 16:45-kor.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:Pl. úgy, hogy beázott vagy/és száradáskor oxidálódott egyik-másik érintkezés.zsakfos írta:Egyszerűen nem fér a fejembe hogy egy vihar hogyan tud ilyen.hibát produkàlni?
Nem egészen igy értettem a feltett kérdésemet.
Arra gondoltam hogy olyan hibát hogy tud produkálni hogy az index átmegy helyzetjelzőbe?
Ha jól értem a te válaszodat,akkor olyat tud produkálni hogy egy érintkezés megszűnjön.Vagy a viz zárlatot okoz és emiatt elmegy a delej,ez is oké.Mondjuk emiatt elmegy az index.Na de hogy átvándoroljon a helyzetjelző lámpákra,na azt nem értem hogy lehet.
Én erre gondoltam amikor feltettem a költői kérdést.
Egyszer a munkahelyemen a tűzoltó rendszerrel verettem a gépet és az akkor próbaként feltett gyári Etz elektronikus gyújtás fekete dobozát sem kiméltem.Beázott rendesen és nem volt szikra a gyertyánál.Na de nem kezdett el ez miatt mondjuk a duda szikrát hányni
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Pl. úgy, hogy beázott vagy/és száradáskor oxidálódott egyik-másik érintkezés.zsakfos írta:Egyszerűen nem fér a fejembe hogy egy vihar hogyan tud ilyen.hibát produkàlni?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Egyszerűen nem fér a fejembe hogy egy vihar hogyan tud ilyen.hibát produkàlni?
Csak a pontositás végett ha jól értem,akkor a viharig minden jól működött,volt rendesen index és a vihar után meg már a helyzetjelzők villogtak.Eközben semmi szerelés nem volt?
Csak a pontositás végett ha jól értem,akkor a viharig minden jól működött,volt rendesen index és a vihar után meg már a helyzetjelzők villogtak.Eközben semmi szerelés nem volt?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég