Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Trophy órakihajtás bajok. és Megoldás
Sokszor volt bajom azzal hogy a gyári spirál már akadozott és ha megtörõdött akkor nem mutatta jól az adott sebességet az óra.
Trophy spirált nem kapni már ugye csak 36 éve nem csinálnak akárcsak 250-es TS-ét sem. Rendeltem 2 forrásból is de túl hosszúak voltak. Kaptam itt egy fülest hogy az ETZ fordulatszámlálás kihajtása megfelleõ hosszú és pont jó. Egy hét alatt megérkezett hát az új spirál, csal épp a csatlakozója nem volt jó meg 1cm-el rövidebb is. Nos egy esztergás barátom megoldotta a problémát. Csináltam pár képet hátha tudjátok tik is használni az átalakítást...
Trophy spirált nem kapni már ugye csak 36 éve nem csinálnak akárcsak 250-es TS-ét sem. Rendeltem 2 forrásból is de túl hosszúak voltak. Kaptam itt egy fülest hogy az ETZ fordulatszámlálás kihajtása megfelleõ hosszú és pont jó. Egy hét alatt megérkezett hát az új spirál, csal épp a csatlakozója nem volt jó meg 1cm-el rövidebb is. Nos egy esztergás barátom megoldotta a problémát. Csináltam pár képet hátha tudjátok tik is használni az átalakítást...
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Hát a zsírral nekem az volt a bajom mindig h szétszórta a védõn belül, a lánc meg szinte száraz lett , 400 km alatt 1 szemnyit nyúlt, persze lehet maga a lánc is selejt volt, nem lehet tudni. A spré meg amit vettem, Castrol, akkora kb mint egy tejszínhabos doboz (csak szélesebb), és 2000 ft alatt volt. A láncot jó alaposan megfújkáltam körbeforgatva, a doboz tömege szinte semmit sem csökkent, 2-3 évre tuti elég lesz A kenõanyag amit ad pedig jól tapad, de csak vékony rétegben, tehát tökéletes, nem szóródik. Nekem megér ennyi pénzt.tams9 írta:Alfa írta: Hát nem tudom, én nem hallottam még hogy szocimotoros láncot "ápolna" így. A szekunder kihajtásnál szivárog annyi amennyi elég. Igazából sose száraz, jó nyilván amikor újonan fel lett téve a lánc akkor megkentük rendesen, de annyi.
Ha pedig gazdaságilag nézzük; nem tudom mennyire elég egy ilyen 200ml-es spré. Megnéztem most 1-nek az árát 2000ft. Egy MZ lánc se kerül ettõl sokkal többe, vagyis pár hónap alatt ráfújkálod egy új árát...
Szóval én túlzásnak érzem
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Lánkenésrõl csak annyit én 2-3 évente néztem meg hogy milyen a lánc akkor dobok rá egy kis zsirt és kész! Már 7 éve van nálam a gép és most jutott oda, hogy láncot kell cserélni laza már eléggé (egy szem kivétele is talán elég lenne). Ja és persze mikor megvettem nem cseréltem rajta szóval ki tudja milyen idõs lehet az rajta, persze húzni kellett rajta ez idõ alatt párszor! Ha enyit kibír ez is /sima favorit amit most teszek rá/ akkor maximálisan meg leszek vele elégedve!
KisTZ-nél (legalábbis az enyémnél,de asszem errõl írt Kuti is) a kuplungpálca mellett átszivárog némi olaj és ettõl mindíg nedves a lánc.
Egyébként érdemes láncspray-t venni,MZ-hez jó a benzinkúton kapható ócsóbb (~1200),mert a zárt lánc miatt nem szórja szét annyira a ganét.A Suzukihoz már Castrolt (asszem) használok,mert az olcsót ráhányta a lánc mindíg a kerék szélére,ami balos kanyarban okoz meglepetést.
Egyébként érdemes láncspray-t venni,MZ-hez jó a benzinkúton kapható ócsóbb (~1200),mert a zárt lánc miatt nem szórja szét annyira a ganét.A Suzukihoz már Castrolt (asszem) használok,mert az olcsót ráhányta a lánc mindíg a kerék szélére,ami balos kanyarban okoz meglepetést.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Hát nem tudom, én nem hallottam még hogy szocimotoros láncot "ápolna" így. A szekunder kihajtásnál szivárog annyi amennyi elég. Igazából sose száraz, jó nyilván amikor újonan fel lett téve a lánc akkor megkentük rendesen, de annyi.Alfa írta:Honnan csöpög neked a láncra olaj? Enyém csontszáraz ha nem kezelem...tams9 írta: Hello!
Most MZ láncot gondolnál sprézni? Mz-t(Simsont, Jawat ...)nem szokás én úgy tudom. Azért van ott a láncvédõ körbe teljesen zártan, csak ez mostanába nem trendi ezért kell a spré. Nekem sohasem szárad ki a lánc, mindíg szivárog oda olaj, pont annyi, hogy ne csöpögjön.
Amúgy a spré az tökjó Sokkal ritkábban kell fújni mint a szabad láncos mocikat, de azért kell (a szerelési kk-ban még gördülõcsapágyzsír van, de az már elavult sztem erre a célra, a spré ezerszer jobb). Mondjuk lehet túlspilázom, de havonta újrakenném, az nem árt neki ha sok van rajta sztem (csak gyorsabban fogy a spré xD) , viszont ha kevés az nagyon hamar megeszi.
Ha pedig gazdaságilag nézzük; nem tudom mennyire elég egy ilyen 200ml-es spré. Megnéztem most 1-nek az árát 2000ft. Egy MZ lánc se kerül ettõl sokkal többe, vagyis pár hónap alatt ráfújkálod egy új árát...
Szóval én túlzásnak érzem
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Szerintem a lánc az amit elég évente egszer vagy kétszer átvizsgálni,ilyenkor egy kiss zsir és pár csep olaj logás ellenörzés szemek álapota és kész.Volt nekem is Kawám az MZ melett én idegbajt kaptam a láncátol(kényes drága vacak álandoan babusgatni kell),ezért is jóbbak a keleti" csodáink pl MZ. Simson. Jawa...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Honnan csöpög neked a láncra olaj? Enyém csontszáraz ha nem kezelem...tams9 írta:Hello!BigBigJoe írta:Itt is feltennék egy kérdést!
Mennyi idõnként, vagyis milyen gyakran illik, kell, szükséges a láncot spray-vel kezelni? Van e erre valami "elõírás", népi recept ?
Illetve a kezelés elõtt a láncot teljesen le kell tisztítani a dzsuvától, a koszos zsírosodástól? Gondolom Én , hogy igen , de azért érdekelne!
Üdv, köszi.
Most MZ láncot gondolnál sprézni? Mz-t(Simsont, Jawat ...)nem szokás én úgy tudom. Azért van ott a láncvédõ körbe teljesen zártan, csak ez mostanába nem trendi ezért kell a spré. Nekem sohasem szárad ki a lánc, mindíg szivárog oda olaj, pont annyi, hogy ne csöpögjön.
Amúgy a spré az tökjó Sokkal ritkábban kell fújni mint a szabad láncos mocikat, de azért kell (a szerelési kk-ban még gördülõcsapágyzsír van, de az már elavult sztem erre a célra, a spré ezerszer jobb). Mondjuk lehet túlspilázom, de havonta újrakenném, az nem árt neki ha sok van rajta sztem (csak gyorsabban fogy a spré xD) , viszont ha kevés az nagyon hamar megeszi.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- BigBigJoe
- Simsonos
- Hozzászólások: 105
- Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád
Ok, értem, köszi. Mondjuk elég kenõcsös a lánc, nem vitás. Nincs is hangja hajtáskor, ezek szeint tényleg elég lehet ez neki.tams9 írta:Hello!BigBigJoe írta:Itt is feltennék egy kérdést!
Mennyi idõnként, vagyis milyen gyakran illik, kell, szükséges a láncot spray-vel kezelni? Van e erre valami "elõírás", népi recept ?
Illetve a kezelés elõtt a láncot teljesen le kell tisztítani a dzsuvától, a koszos zsírosodástól? Gondolom Én , hogy igen , de azért érdekelne!
Üdv, köszi.
Most MZ láncot gondolnál sprézni? Mz-t(Simsont, Jawat ...)nem szokás én úgy tudom. Azért van ott a láncvédõ körbe teljesen zártan, csak ez mostanába nem trendi ezért kell a spré. Nekem sohasem szárad ki a lánc, mindíg szivárog oda olaj, pont annyi, hogy ne csöpögjön.
Köszi, üdv.
Hello!BigBigJoe írta:Itt is feltennék egy kérdést!
Mennyi idõnként, vagyis milyen gyakran illik, kell, szükséges a láncot spray-vel kezelni? Van e erre valami "elõírás", népi recept ?
Illetve a kezelés elõtt a láncot teljesen le kell tisztítani a dzsuvától, a koszos zsírosodástól? Gondolom Én , hogy igen , de azért érdekelne!
Üdv, köszi.
Most MZ láncot gondolnál sprézni? Mz-t(Simsont, Jawat ...)nem szokás én úgy tudom. Azért van ott a láncvédõ körbe teljesen zártan, csak ez mostanába nem trendi ezért kell a spré. Nekem sohasem szárad ki a lánc, mindíg szivárog oda olaj, pont annyi, hogy ne csöpögjön.
- BigBigJoe
- Simsonos
- Hozzászólások: 105
- Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád
Itt is feltennék egy kérdést!
Mennyi idõnként, vagyis milyen gyakran illik, kell, szükséges a láncot spray-vel kezelni? Van e erre valami "elõírás", népi recept ?
Illetve a kezelés elõtt a láncot teljesen le kell tisztítani a dzsuvától, a koszos zsírosodástól? Gondolom Én , hogy igen , de azért érdekelne!
Üdv, köszi.
Mennyi idõnként, vagyis milyen gyakran illik, kell, szükséges a láncot spray-vel kezelni? Van e erre valami "elõírás", népi recept ?
Illetve a kezelés elõtt a láncot teljesen le kell tisztítani a dzsuvától, a koszos zsírosodástól? Gondolom Én , hogy igen , de azért érdekelne!
Üdv, köszi.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
köszönöm az segítséget
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
emberek!
251-es km/h-ja jó a 150-es ETZ-re? igaz h mind2nek a hátsó kereke 16"-os, de a lánckerékáttét nem másabb?
azért kérdezem, mert sztem kevesebbet mutat az óra mint amennyit kéne...
251-es km/h-ja jó a 150-es ETZ-re? igaz h mind2nek a hátsó kereke 16"-os, de a lánckerékáttét nem másabb?
azért kérdezem, mert sztem kevesebbet mutat az óra mint amennyit kéne...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Kedves Moderátor!!!moderator írta:kobraCode!
Erõltesd meg az agyad! Próbáld meg kitalálni, hogy az alábbi hozzászólásod például ide való! De még csak nem is a ruházat és egyéb kiegészítõk közé...
."
Én nem szervizelni akartam gépet, hanem csak csevegni róla hogy hogyan viselkedett amikor ilyen cuccok voltak rajta. És mivel az adás vétel topicban vette fel valaki a fogaskerék témát, és ott történt több hozzászólás, így gondoltam talán a csevegõben lehetne folytatni. Szóval ismétlem én csak CSEVEGNI akartam róla NEM SZERVÍZ tanácsot kérni. Remélem így minden érthetõ, világos és tiszta?!
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
kobraCode!
Erõltesd meg az agyad! Próbáld meg kitalálni, hogy az alábbi hozzászólásod például ide való! De még csak nem is a ruházat és egyéb kiegészítõk közé...
"Gyurm@, itt folytatnám amit elkezdtünk az adás vétel topicban. Nem tudom hogy mennyire lehet elgyengülve a 251-es em, ez az elsõ nagyobb mocim, eddig simo volt. Nincs hasonlítási alapom. De 19-es fogaskerékkel még nem tudtam megnézni a végét, mindig közbe jött valami hogy vissza kellett vegyem a gázt, de eddig 120 km/h volt a max amit mentem. Amikor feltettem a 21-es fogaskereket minden sebességi fokozatot ki tudtam forgatni, kivéve az 5.-et. Ott nem ment jobban 100 km/h-nál, nem pörögte el magát. De hangsúlyozom hogy a kisebb sebességi fokozatokban kipörgettem a 6000 fölé, ott nem volt vele gondom. Egy autószerelõ ismerõsömet kértem meg hogy vigye el eredetvizsgára. Mondtam neki hogy nézzen rá kicsit a gépre, hogy mégis milyen állapotban van. Õ eléggé ért az ilyen dolgokhoz, ezer éve autókat motorokat szerel, több kisgépet is épített motor blokkból. Na szóval azt mondta jó gép. Mikor vettem a mocit látszott rajta hogy már szét volt húzva a blokk. Az elõzõ tulaja annyit mondott hogy szimeringet cseréltek. Nos nem tudom hogy mégis így mit mondtok a gépemre. De nekem 19-es és 21-es fogaskerékkel így viselkedett, a 20-ast kellett volna még megpróbálnom, de már nem volt hozzá kedvem.
Üdv."
Erõltesd meg az agyad! Próbáld meg kitalálni, hogy az alábbi hozzászólásod például ide való! De még csak nem is a ruházat és egyéb kiegészítõk közé...
"Gyurm@, itt folytatnám amit elkezdtünk az adás vétel topicban. Nem tudom hogy mennyire lehet elgyengülve a 251-es em, ez az elsõ nagyobb mocim, eddig simo volt. Nincs hasonlítási alapom. De 19-es fogaskerékkel még nem tudtam megnézni a végét, mindig közbe jött valami hogy vissza kellett vegyem a gázt, de eddig 120 km/h volt a max amit mentem. Amikor feltettem a 21-es fogaskereket minden sebességi fokozatot ki tudtam forgatni, kivéve az 5.-et. Ott nem ment jobban 100 km/h-nál, nem pörögte el magát. De hangsúlyozom hogy a kisebb sebességi fokozatokban kipörgettem a 6000 fölé, ott nem volt vele gondom. Egy autószerelõ ismerõsömet kértem meg hogy vigye el eredetvizsgára. Mondtam neki hogy nézzen rá kicsit a gépre, hogy mégis milyen állapotban van. Õ eléggé ért az ilyen dolgokhoz, ezer éve autókat motorokat szerel, több kisgépet is épített motor blokkból. Na szóval azt mondta jó gép. Mikor vettem a mocit látszott rajta hogy már szét volt húzva a blokk. Az elõzõ tulaja annyit mondott hogy szimeringet cseréltek. Nos nem tudom hogy mégis így mit mondtok a gépemre. De nekem 19-es és 21-es fogaskerékkel így viselkedett, a 20-ast kellett volna még megpróbálnom, de már nem volt hozzá kedvem.
Üdv."
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Köszi!kupi írta:Szia Vörcsi az ETZ re nem esüdnék meg de a TS az tutira egyforma az ES el (nekem a TS en ES meghajtás van )1-1 benn ugyan az.125-150.De ha nem akarsz sokat kinlodni az egész óra mechanika átvarázsolásával érdemes egy kiszuperált ES óra vázba beletenni egy komplet TS órát csak a kimaradó részre kell egy vékony lapot(fa vagy müanyag)vágni,én már látam ilyent nem vészes sõt izléses legfeljebb nem kórhû.
Nem tudok TS órát szerezni, de nem tudom mennyire egyezik az ETZ órával, mert abból még új utángyártottat is tudok szerezni.
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Szia Vörcsi az ETZ re nem esüdnék meg de a TS az tutira egyforma az ES el (nekem a TS en ES meghajtás van )1-1 benn ugyan az.125-150.De ha nem akarsz sokat kinlodni az egész óra mechanika átvarázsolásával érdemes egy kiszuperált ES óra vázba beletenni egy komplet TS órát csak a kimaradó részre kell egy vékony lapot(fa vagy müanyag)vágni,én már látam ilyent nem vészes sõt izléses legfeljebb nem kórhû.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Láncot lánckerekkel együtt érdemes cserélni, mert a kopott lánckerék tönkreteszi az új láncot. Láncot akkor kell cserélni, ha két görgõ egymás mellett, vagy 5 görgõ (egymástól távol) ki van törve, illetve, a kezedben oldalirányba kitartva mennyire lóg lefelé (kopás).
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Üdv!
Nekem egy ES 250/2-esem van és a kilóméteróra kihajtás a blokkból jön a tengelyre rakott fogaskerék rendszer által. Már vagy a 4. börzés órát vettem rá és szinte nagyon mindegyik iszonyatosan pontatlan. Egyszer mutat 90-et máskor 105-öt közben van hogy megyek fix óramutató állással 80-at vagy 95-öt.
Az lenne a kérdésem, hogy ha ETZ órabelsõt raknék egy Trophy órába az megfelelõ lenne-e vagy nagyon eltérõ a kettõ fordulati kihajtása. Azért kérdezem, mert egyszer a szolnoki börzén láttam egy trophy-t amibe Etz óra volt, de már hogy honnan jött a kihajtás nem emlékszem. Remélem tudtok ebben segíteni, mert nagyon jó lenne már ha tudnám mennyivel megyek. Ez városban is igaz.
Nekem egy ES 250/2-esem van és a kilóméteróra kihajtás a blokkból jön a tengelyre rakott fogaskerék rendszer által. Már vagy a 4. börzés órát vettem rá és szinte nagyon mindegyik iszonyatosan pontatlan. Egyszer mutat 90-et máskor 105-öt közben van hogy megyek fix óramutató állással 80-at vagy 95-öt.
Az lenne a kérdésem, hogy ha ETZ órabelsõt raknék egy Trophy órába az megfelelõ lenne-e vagy nagyon eltérõ a kettõ fordulati kihajtása. Azért kérdezem, mert egyszer a szolnoki börzén láttam egy trophy-t amibe Etz óra volt, de már hogy honnan jött a kihajtás nem emlékszem. Remélem tudtok ebben segíteni, mert nagyon jó lenne már ha tudnám mennyivel megyek. Ez városban is igaz.
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- kezo
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
- Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva
Köszönöm a válaszokat 250 etzm van szoval egy olyan csavarnak kéne lenni amit láncvédõmûanyagba lehet becsavarni és ez fogja meg a tengelyt h ne mozogjon elõre hátra sztem én ezt sikeresen elhagytam kösznöhetõ a magyar utaknak majd 7végén megnézem h mi a helyzet sajnos most nem vagyok otthon még 1x kössz mindent sztem ez csavar lesz a ludas csak hát jo lenne kilométeróra ilyen traffipax árak mellett
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Szeva Kezo!kezo írta:Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy elszállt a kilométeóra hajtásom szétszedtem hátul a spirál jo, a hátsó meghajtó tengelynél lesz a bibi namármost azt szeretném kérdezni h annak a tengelynek szabad-e mozogni a mûanyag lánctakaroban elõre vgy hátra mert olyan h néha van hajtás néha nincs. A másik kérdésem az lenne hogy ezt a tengelyt hogy lehet kiszedni ebbõl a mûanyag cuccból? mert lehet h a fogaskerék kopott el Kérlek titeket segítsetek nékem elõre is köszönöm ja és bocs ha nem ide kellett volna írni:D
Tengelynek nem szabadna mozognia, mert ott van még egy fogaskerék ami meghajtja ezt a tengelyt és eldarálják egymást.
A tengelyen van egy nut a mûanyag lánctakaróban egy furat, itt egy M6-os csavarral az általad említett mozgást meg lehet szüntetni.Figyelj arra h ne érjen bele a csavar a tengelybe.
Macerás egy meló kiszedni!Kereket és a láncot kiszeded,majd a hátsó fogaskereket,utána láthatóvá válik a tengely.
Említett 6-os csavart kicsavarod majd a tengelyt óvatosan kitolod.Ha be van szolulva egykis olaj segíthet.
Üdv:Peti
- kezo
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
- Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva
Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy elszállt a kilométeóra hajtásom szétszedtem hátul a spirál jo, a hátsó meghajtó tengelynél lesz a bibi namármost azt szeretném kérdezni h annak a tengelynek szabad-e mozogni a mûanyag lánctakaroban elõre vgy hátra mert olyan h néha van hajtás néha nincs. A másik kérdésem az lenne hogy ezt a tengelyt hogy lehet kiszedni ebbõl a mûanyag cuccból? mert lehet h a fogaskerék kopott el Kérlek titeket segítsetek nékem elõre is köszönöm ja és bocs ha nem ide kellett volna írni:D
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
ez akkor fog kiderulni ha kiprobalod de ha nekiallsz akkor csak fogankent probald eloszor csak egy 20-ast vegyel, nekem mondjuk fenntartasaim vannak a nagyobbra cserelessel, tenyleg nagyon popecnek kell lennie a gepnek, hogy elbirja...viszonyitaskepp az en mocim 300-as, BING karbi, egy ket kisebb okossag (powered by bambi) vezerles, kipufogo, fotengelyben parafa szoval tenyleg jol hangolt gep, de ahogy en hasznalom, bizony a 19-es is sok....
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
YBN lánc a tartalékom, valami tapasztnyalata van ezzel valamelyötöknek?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
zizi!
és akkor milyen láncot tettél fel helytte
és akkor milyen láncot tettél fel helytte
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
nalam az aranyszzinu favorit birt 7000 km-t aztan kuka, addig meg 800 km-kent allitgatnom kellett mert 5-600 utan kezdett kiporgesgatloskent viselkedniconus írta:yofo!
azt elfelejtettem mondani, hogy valaki mondta valahol hogy új favorit láncot meg lánckerekeket tett fel és annyit nyúlott a lánc pár száz km után h ki kellett belõle venni egy szemet
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
yofo!
azt elfelejtettem mondani, hogy valaki mondta valahol hogy új favorit láncot meg lánckerekeket tett fel és annyit nyúlott a lánc pár száz km után h ki kellett belõle venni egy szemet
azt elfelejtettem mondani, hogy valaki mondta valahol hogy új favorit láncot meg lánckerekeket tett fel és annyit nyúlott a lánc pár száz km után h ki kellett belõle venni egy szemet
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Favorit lánc volt a motoron , az öntvény résznél egy karc sem volt , és miután letépkedtem a gumi láncvédõ darabjait , még haza motoroztam vele . Keresek valamilyen másik láncot , a lánckerekek még teljesen újszerûek , majd kiderül a vallatáskor ,hogy mi volt a bibi. Köszönöm a segítséget .KILL3R etz írta:Hát ez nagyon úgy néz ki mintha kinyúlt volna a lánc és csapkodott a fogaskeréken...
Milyen lánc volt rajta? A Blokkban nem verte szét a lánckerék feletti öntvényrészt? (A 250 es-ben van egyáltalán ien? )
Powered by Bambi MZ ts 250/1
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
jól volt beállítva a hátsó kerék + láncfeszesség?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Sziasztok.
Kb ezer km-után , ledarálta a hátsó lánckerékvédõt és láncvédõ gumit a lánc , és mikor kivettem a hátsó kereket , akkor láttam , hogy a hátsó kerékben a csapágyak is tönkre mentek . Ránézésre nem találtam semmi összerakási hibát , adjatok néhány tippet , hogy mi lehetett a gond . (A csapágyak Koyo gyártmányúak , a lánc ,láncvédõk , a lánckerék , és a lánckeréktengely is vadi új volt .)
Kb ezer km-után , ledarálta a hátsó lánckerékvédõt és láncvédõ gumit a lánc , és mikor kivettem a hátsó kereket , akkor láttam , hogy a hátsó kerékben a csapágyak is tönkre mentek . Ránézésre nem találtam semmi összerakási hibát , adjatok néhány tippet , hogy mi lehetett a gond . (A csapágyak Koyo gyártmányúak , a lánc ,láncvédõk , a lánckerék , és a lánckeréktengely is vadi új volt .)
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég