és a változás, reakció? ez hányas átmérőjű dellorto?
Üzemanyagellátás
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2013.05.31. 19:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne felétek, hogy vettem egy utángyártott elvileg német minőségű karbit namost a hengeren lévő szìvótorokra nem megy fel teljesen majd 1 centi hìja mivel a karburátoron a kiömlő nyìlás ovális.... Szerintetek nagyon nagy baj? Nem szìv farsot nagyon szépen jár a motor.
Köszi.
Üdv: Tibi
Olyan kérdésem lenne felétek, hogy vettem egy utángyártott elvileg német minőségű karbit namost a hengeren lévő szìvótorokra nem megy fel teljesen majd 1 centi hìja mivel a karburátoron a kiömlő nyìlás ovális.... Szerintetek nagyon nagy baj? Nem szìv farsot nagyon szépen jár a motor.
Köszi.
Üdv: Tibi
Re: Üzemanyagellátás
Szia! Köszi az észrevételt! Az utánat hozzászóló Trabantos kollégának is! Érdekes videó, jó volt végignézni az összeset. Ami neki úgymond könnyű volt, hogy "csak" ráépítet egy komplett rendszert egy trabira (szabályzással mindennel) Nekem annyival nehezebb lesz, hogy a szabályzó kört nekem kell megírni.Én folyamatos befecskendezést választanék. Gázállástól, fordulatszámtól függően változnak a gázlengések. Fix idejű, szaggatott befecskendezés nem lesz jó szerintem. Első körben a fojtószelep elé raknám az injektort, hogy ne legyen gond a szívócső erősen változó nyomáslengéseivel zárt/részben nyitott fojtószelepnél. Ha itt meg tudod csinálni a szabályzást, és minden üzemállapotban megvan a megfelelő keverékarány, akkor lehetne bemenni a fojtószelep mögé.
Fojtószelep előtt elegendő megközelítőleg a légköri nyomásnál kicsivel kevesebb, de közel állandó értékkel számolni.
Remélem, olvashatunk a fejlesztés menetéről, és a próbák eredményéről.
A zsiguli.hu-n van fent ledes lambdamonitor áramkör. Jó hasznát vennéd a tesztelés során.
A gázlengésekkel kapcsolatban próbálom úgy időzíteni majd a befecskendezés kezdetét, hogy pont jókor történjen, és ne visszanyomja a keveréket. A folyamatos befecskendezést kifejtenéd kicsit bővebben? A régi k-jetronic (és tsai) rendszerre gondoltál?
A lambdamonitort én is gondoltam megépíteni. Nem tudom tervezzek-e bele lambda szabályzást, nem tudom mennyire fogja szeretni a 2t olajokat a lambdaszonda... De egy teszt erejéig biztos rakok bele, hogy tudjam, jók-e a befecskendezett mennyiségek.
-----------
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Ha szép pattogós a hangja és hátul van lőkése"(oda rakod a kezed és érzed)akkor elvileg jó,de ha leveszed és úgy megy mind álat akkor tuti ez a baj (csak kihalt helyen ajánlott) és ha zörög benne valami az se jó jel.Roli888 írta:Köszönöm Kupi! Megfontolandó az észrevételed. Megnézem őket. A kipufogót, hogy lehet ellenőrizni hogy megfelelő fojtással de elegendő áteresztőképességgel rendelkezik, nincs eltömődve?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm Kupi! Megfontolandó az észrevételed. Megnézem őket. A kipufogót, hogy lehet ellenőrizni hogy megfelelő fojtással de elegendő áteresztőképességgel rendelkezik, nincs eltömődve?
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Őszinte leszek:igy csak találgatni tudok(szerintem más is),nagyon sok oka lehet vagy ezek kombinációja.Módszeresen érdemes elindulni.Légszűrő tiszta?Kap levegőt?Karburátor beállítása jó?Fúvókák mérete,le folyik a benzin rendesen? Gyújtás beállítása jó?Alkatrészei(trafó,kondi megszakító).Kipuffogó rendesen szelel nincs eltömődve szétesve a belseje? de ha mindez OK akkor is főtengely szimmering jó? nem agyonkopott a henger de a hajtókar csapágya lógása is csinálhat fura dolgokat...Nem egyszerű főleg ilyen kevés infóval.Roli888 írta:Hellosztok! Mi lehetne a hiba forrása egy TS 125-ön ha minden fokozatban megfelelően húz de negyedikben elfogy az erő és nem tud felpörögni a gép és olyan érdekesen erőlködik? Bármennyire is húzogatom a gázkart, semmit nem érek el vele. Max 45 KM/H-át tudok vele menni. Próbáltam hármasban kihúzatni és úgy felkapcsolni de akkor is hozta a gyengülést. Mi a véleményetek? Előre is köszönöm a válaszokat!
De a hirtelen véleményem szerint eldugult kipuf lehet.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Üzemanyagellátás
Hellosztok! Mi lehetne a hiba forrása egy TS 125-ön ha minden fokozatban megfelelően húz de negyedikben elfogy az erő és nem tud felpörögni a gép és olyan érdekesen erőlködik? Bármennyire is húzogatom a gázkart, semmit nem érek el vele. Max 45 KM/H-át tudok vele menni. Próbáltam hármasban kihúzatni és úgy felkapcsolni de akkor is hozta a gyengülést. Mi a véleményetek? Előre is köszönöm a válaszokat!
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is ugyan ezt csinálja, de csak akkor ha tényleg óriásit fékezek az elsővel és teljesen előrebillen a motor. Igazából erre még csak egyszer volt alkalom, méghozzá amikor teszteltem a tárcsaféket egyenes úton. Én akkor arra gondoltam, hogy ez teljesen természetes, mert a benzin felkenődik a karburátor henger felőli oldalára és így nem kap elég benzint. Viszont nekem lejtőn semmi bajom vele, pedig volt már pár "meredek helyzetem".allllli írta:Miért lehet az, hogy ha fékezek ill. lejtőn megyek lefelé, vészesen lecsökken az alapjárat, majdnem leáll. Ha megállok, akkor pár gázfröccs után magához tér. (Egy Simson is ugyanezt csinálja ha lejtőn megyek lefelé, az le is áll.) Azóta csinálja mióta beállítottam rendesen az úszószintet. Hirtelen a dőlésszög miatt túl sok benzint kap? Mert az van elől, az alapjárati fúvóka. Jaa és 35-ös van benne, a 40-el még rosszabb.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
A gyertya színe mindent elárul.A világos szinte fehér akkor kevés a nafta ha meg fekete olajos akkor meg sok.Van olyan motor ami egyszerűen nem hajlandó a gyári beállítással menni rendesen(az oka összetett:tuning,utángyártott alkatrészek más kipuf...)ezeknél muszáj kikísérletezni valami egyedi beállítást amivel el tud menni rendesen.allllli írta:Miért lehet az, hogy ha fékezek ill. lejtőn megyek lefelé, vészesen lecsökken az alapjárat, majdnem leáll. Ha megállok, akkor pár gázfröccs után magához tér. (Egy Simson is ugyanezt csinálja ha lejtőn megyek lefelé, az le is áll.) Azóta csinálja mióta beállítottam rendesen az úszószintet. Hirtelen a dőlésszög miatt túl sok benzint kap? Mert az van elől, az alapjárati fúvóka. Jaa és 35-ös van benne, a 40-el még rosszabb.
Lehet valami nem OK pl szorul a tűszelep de akár lehet nagyon laza az úszó a tengelyen,így akadhat a házba ezeket a részeket is érdemes megvizsgálni.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Miért lehet az, hogy ha fékezek ill. lejtőn megyek lefelé, vészesen lecsökken az alapjárat, majdnem leáll. Ha megállok, akkor pár gázfröccs után magához tér. (Egy Simson is ugyanezt csinálja ha lejtőn megyek lefelé, az le is áll.) Azóta csinálja mióta beállítottam rendesen az úszószintet. Hirtelen a dőlésszög miatt túl sok benzint kap? Mert az van elől, az alapjárati fúvóka. Jaa és 35-ös van benne, a 40-el még rosszabb.
Re: Üzemanyagellátás
Ehhez az injektor dologhoz találtam egy videót. Igaz ez Trabant:
http://www.youtube.com/watch?v=umOWP0zBNtg
http://www.youtube.com/watch?v=umOWP0zBNtg
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Én folyamatos befecskendezést választanék. Gázállástól, fordulatszámtól függően változnak a gázlengések. Fix idejű, szaggatott befecskendezés nem lesz jó szerintem. Első körben a fojtószelep elé raknám az injektort, hogy ne legyen gond a szívócső erősen változó nyomáslengéseivel zárt/részben nyitott fojtószelepnél. Ha itt meg tudod csinálni a szabályzást, és minden üzemállapotban megvan a megfelelő keverékarány, akkor lehetne bemenni a fojtószelep mögé.uli írta: Szerintem lesz egy mágnes vagy egy fémlemez felszerelve a bütyökre, és onnan tudja majd. Egyelőre semmi mást nem akarok variálni, mert ha túl sokat változtatsz a rendszeren, nem tudod, mi az ami jó, mi az ami rossz. Szépen lépésenként..
Sokadik lépésnek gondoltam a közvetlen befecskendezésre is (HF-be egy injektor). Az olajozást a most készülő rendszer oldaná meg. Mondjuk 3000ig csak a kisnyomású injektor dolgozik, onnantól kapcsol be a közvetlen. És ott már lehetne tiszta benzint benyomni. de ez még odébb van... meg ott meg kell oldani a nagy benzinnyomást, oda már nem elég a 3-6 bar
Régebben az első gondolatom egy köztponti befecskendező felszerelése volt, de nem igazán találtam olyan átmérőjű pillangószelepet, ami nekem jó lett volna. Így letettem róla. Most egy lada karbinak a második torka van kicsit átalakítva (32mm) a szent cél érdekében Kapott egy alapjárati levegőcsavart is, szóval elvileg olyan lesz mint egy rendes porlasztó A Befecskendezés pedig több okból van a fojtószelep után. talán így lesz a legjobb
Fojtószelep előtt elegendő megközelítőleg a légköri nyomásnál kicsivel kevesebb, de közel állandó értékkel számolni.
Remélem, olvashatunk a fejlesztés menetéről, és a próbák eredményéről.
A zsiguli.hu-n van fent ledes lambdamonitor áramkör. Jó hasznát vennéd a tesztelés során.
Re: Üzemanyagellátás
Ma megnéztem valamivel fél alatt kell a gázt húzni 5.-be 90nél , a keréknyomások jók, a fék nem fog be, könnyen gurul a motor. A szintet a gyári méretekhez állítottam be amikor hozzám került a motor. Mert 80 fölött befulladt a kevés szint miatt. Lehet megpróbálom egyel lejjebb rakni a tűt hátha kevesebb lenne a fogyasztás.MrDok írta:Általános átvizsgálás (könnyű futás, keréknyomás, fékek) után pontos bekarburálás a megoldás.Kajku írta:Heló mindenkinek ! Nekem az a problémám a motorommal ( ETZ 250) hogy sokat fogyaszt, 5l alá nem lehet de van hogy 6-6,3 l benzint is elfogyaszt 100km-enként. Hosszútávon is ennyit fogyaszt 90es tempónál jobban nem szoktam hajtani,de 2 személlyel is sűrűn közlekedek vele. A gyertya sötétbarnára van kiégve, útközben nem rángat szépen megy. De ha bemelegszik 1 kicsivel gyengébbnek érzem mint hidegen. Gyújtása 3.5 mm volt fhp-től beállítottam 3.0 mmre . Remélem valaki tudja mitől fogyaszt ennyit a leírtak alapján. Előre is köszönöm.
Két személlyel is ki lehet hozni 5 alá a fogyasztást, és nem kell hozzá varázslat sem...........
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Mindenesetre szép projekt.
Várjuk a beszámolókat!
Várjuk a beszámolókat!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem lesz egy mágnes vagy egy fémlemez felszerelve a bütyökre, és onnan tudja majd. Egyelőre semmi mást nem akarok variálni, mert ha túl sokat változtatsz a rendszeren, nem tudod, mi az ami jó, mi az ami rossz. Szépen lépésenként..KILL3R etz írta:
És a befecskendezési időpontot honnan akarod levenni? Gyújtás? Hall, vagy opto?
Dugón, vezérlésben tervezel valami módosítást?
ITB hasonló felépítésű mint amit megálmodtál, csak a befecskendező egyből a hengerbe tol. Illetve itt a forgattyús házba. (Egyes esetekben a befecsi a torló előtt van. Na az csúnya látvány... )
Meg tűte(+airbox).
Etalon ITB videó:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=TakF5y0X0qo[/video]
Sokadik lépésnek gondoltam a közvetlen befecskendezésre is (HF-be egy injektor). Az olajozást a most készülő rendszer oldaná meg. Mondjuk 3000ig csak a kisnyomású injektor dolgozik, onnantól kapcsol be a közvetlen. És ott már lehetne tiszta benzint benyomni. de ez még odébb van... meg ott meg kell oldani a nagy benzinnyomást, oda már nem elég a 3-6 bar
Régebben az első gondolatom egy köztponti befecskendező felszerelése volt, de nem igazán találtam olyan átmérőjű pillangószelepet, ami nekem jó lett volna. Így letettem róla. Most egy lada karbinak a második torka van kicsit átalakítva (32mm) a szent cél érdekében Kapott egy alapjárati levegőcsavart is, szóval elvileg olyan lesz mint egy rendes porlasztó A Befecskendezés pedig több okból van a fojtószelep után. talán így lesz a legjobb
-----------
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
És a befecskendezési időpontot honnan akarod levenni? Gyújtás? Hall, vagy opto?
Dugón, vezérlésben tervezel valami módosítást?
ITB hasonló felépítésű mint amit megálmodtál, csak a befecskendező egyből a hengerbe tol. Illetve itt a forgattyús házba. (Egyes esetekben a befecsi a torló előtt van. Na az csúnya látvány... )
Meg tűte(+airbox).
Etalon ITB videó:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=TakF5y0X0qo[/video]
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
Csak kíváncsiságból fogtam nekiKILL3R etz írta:uli írta:Hmm, vajon itt mi készül?
...
Bátor...
Vezérlést mivel oldod meg? Gondolom lambda szondát nem tervezel....
Szívócső vákkum, és torlószelep állás alapján?
Írhatnál bővebben a dologról.
Hogyhogy nem ITB? Hamár lúd....
Vezérlés mikrokontrolleres lesz. Először egy hagyományos karburátort fogok "modellezni" , gázállástól függően fecskendezi be a megfelelő időben az üzemanyagot. Semmi bonyolultság.(állítható lesz egy potival az alapjárati illetve teljes gáznál befecskendezett mennyiség.) Ha működőképesnek ítélem akkor következik a továbbfejlesztés.
Még nem tudom milyen paraméterekre fogok szabályozni. (gázállás/fordulatszám, szívócsőnyomás/fordulatszám..... ) Lambdaszondát valóban nem tervezek, legfeljebb egy próbaút erejéig, ahol megadott pontokra állok rá, és loggolom az adatokat, hogy nagyjából tudjam a befecskendezési értékeket korrigálni. De ez még odébb van, először erre leszek kíváncsi
Mi az az ITB??
-----------
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
uli írta:Hmm, vajon itt mi készül?
...
Bátor...
Vezérlést mivel oldod meg? Gondolom lambda szondát nem tervezel....
Szívócső vákkum, és torlószelep állás alapján?
Írhatnál bővebben a dologról.
Hogyhogy nem ITB? Hamár lúd....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Örülj neki! Azt tudom pár éve volt egy használható széria ezekből a távol keleti"karbikbol(főleg MZ re de a simsoné is használható volt(már az sem)esetleg ki kell fogni100 bol 1 jót de ahogy látom már ez sem a régi,egyébként megtaláltam a hibát tele van öntési sorjával és hibákkal ezek után szinte beállíthatatlan az alap járati levegő és így reménytelen.allllli írta:kupi írta:Üdv minden MZ szerelmesnek!
Ma találkoztam a kedvenc"utángányolt MZ 24" karbival.A szerencsétlen tulajt rábeszélte egy egyébként általam nagyra becsült robogó szerelő szaki(csak MZ és simson ne kerüljön a kezei közé),idézem:jobb mind az a kopott gyári NDK szar! Ki is dobták a gyárit így a tulaj szenved mert szerinte szar motor az MZ. Megpróbáltam én is beállítani nehezen sikerült is valahogy de így sem az igazi de legalább már megy és van alapjárat is igaz szegényes.Próbaképpen feltettem egy polcon porosodó tartalék gyárit rá minden beállítás nélkül úgy porosan,és lás csodát megy mind a doxa! Ennyit az utángyártott karbikrol.(valami HONG FEN)felirat van rajta vagy ilyesmi és tizenezer jó magyar pénz az ára.
Minden jó érzésű MZ-s tartózkodjon tőlük ha jót akar magának és a gépének.
Nekem is utángyártott 24-es karbim van, igaz annak a márkája KEN TSE és taiwani. Én nagyon meg vagyok elégedve vele (le is kopogom). Precíz alapjárat, jó reakciók, szép őzbarna gyertya, vegyes fogyasztás: 4,5 L. Úszóbeállítása is ugyanaz mint a gyárinak. Egyedül a fúvókákat cseréltem benne normálisakra, mert pl a szivató fúvóka 70 helyett 120-as volt! De ezeken kívül teljesen használható, masszív, minőségi darab.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Üzemanyagellátás
Hmm, vajon itt mi készül?
http://kepfeltoltes.hu/130529/WP_000044 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130529/WP_000047 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130529/WP_000045 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130529/WP_000046 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130529/WP_000048 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130529/WP_000044 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130529/WP_000047 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130529/WP_000045 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130529/WP_000046 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130529/WP_000048 ... es.hu_.jpg
-----------
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
kupi írta:Üdv minden MZ szerelmesnek!
Ma találkoztam a kedvenc"utángányolt MZ 24" karbival.A szerencsétlen tulajt rábeszélte egy egyébként általam nagyra becsült robogó szerelő szaki(csak MZ és simson ne kerüljön a kezei közé),idézem:jobb mind az a kopott gyári NDK szar! Ki is dobták a gyárit így a tulaj szenved mert szerinte szar motor az MZ. Megpróbáltam én is beállítani nehezen sikerült is valahogy de így sem az igazi de legalább már megy és van alapjárat is igaz szegényes.Próbaképpen feltettem egy polcon porosodó tartalék gyárit rá minden beállítás nélkül úgy porosan,és lás csodát megy mind a doxa! Ennyit az utángyártott karbikrol.(valami HONG FEN)felirat van rajta vagy ilyesmi és tizenezer jó magyar pénz az ára.
Minden jó érzésű MZ-s tartózkodjon tőlük ha jót akar magának és a gépének.
Nekem is utángyártott 24-es karbim van, igaz annak a márkája KEN TSE és taiwani. Én nagyon meg vagyok elégedve vele (le is kopogom). Precíz alapjárat, jó reakciók, szép őzbarna gyertya, vegyes fogyasztás: 4,5 L. Úszóbeállítása is ugyanaz mint a gyárinak. Egyedül a fúvókákat cseréltem benne normálisakra, mert pl a szivató fúvóka 70 helyett 120-as volt! De ezeken kívül teljesen használható, masszív, minőségi darab.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Üdv minden MZ szerelmesnek!
Ma találkoztam a kedvenc"utángányolt MZ 24" karbival.A szerencsétlen tulajt rábeszélte egy egyébként általam nagyra becsült robogó szerelő szaki(csak MZ és simson ne kerüljön a kezei közé),idézem:jobb mind az a kopott gyári NDK szar! Ki is dobták a gyárit így a tulaj szenved mert szerinte szar motor az MZ. Megpróbáltam én is beállítani nehezen sikerült is valahogy de így sem az igazi de legalább már megy és van alapjárat is igaz szegényes.Próbaképpen feltettem egy polcon porosodó tartalék gyárit rá minden beállítás nélkül úgy porosan,és lás csodát megy mind a doxa! Ennyit az utángyártott karbikrol.(valami HONG FEN)felirat van rajta vagy ilyesmi és tizenezer jó magyar pénz az ára.
Minden jó érzésű MZ-s tartózkodjon tőlük ha jót akar magának és a gépének.
Ma találkoztam a kedvenc"utángányolt MZ 24" karbival.A szerencsétlen tulajt rábeszélte egy egyébként általam nagyra becsült robogó szerelő szaki(csak MZ és simson ne kerüljön a kezei közé),idézem:jobb mind az a kopott gyári NDK szar! Ki is dobták a gyárit így a tulaj szenved mert szerinte szar motor az MZ. Megpróbáltam én is beállítani nehezen sikerült is valahogy de így sem az igazi de legalább már megy és van alapjárat is igaz szegényes.Próbaképpen feltettem egy polcon porosodó tartalék gyárit rá minden beállítás nélkül úgy porosan,és lás csodát megy mind a doxa! Ennyit az utángyártott karbikrol.(valami HONG FEN)felirat van rajta vagy ilyesmi és tizenezer jó magyar pénz az ára.
Minden jó érzésű MZ-s tartózkodjon tőlük ha jót akar magának és a gépének.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Általános átvizsgálás (könnyű futás, keréknyomás, fékek) után pontos bekarburálás a megoldás.Kajku írta:Heló mindenkinek ! Nekem az a problémám a motorommal ( ETZ 250) hogy sokat fogyaszt, 5l alá nem lehet de van hogy 6-6,3 l benzint is elfogyaszt 100km-enként. Hosszútávon is ennyit fogyaszt 90es tempónál jobban nem szoktam hajtani,de 2 személlyel is sűrűn közlekedek vele. A gyertya sötétbarnára van kiégve, útközben nem rángat szépen megy. De ha bemelegszik 1 kicsivel gyengébbnek érzem mint hidegen. Gyújtása 3.5 mm volt fhp-től beállítottam 3.0 mmre . Remélem valaki tudja mitől fogyaszt ennyit a leírtak alapján. Előre is köszönöm.
Két személlyel is ki lehet hozni 5 alá a fogyasztást, és nem kell hozzá varázslat sem...........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
2 személlyel, 90-el, kicsit dombos úton sokkal kevesebb fogyasztást nem fogsz tudni elérni. Milyen gáztartományban éri el a 90-et? Ha fél alatt, akkor a tűt rakd lejjebb eggyel, ha háromnegyed környékén, akkor egy ici-picivel kisebb főfúvókát próbálj. Persze feltétel, hogy a benzinszint tökéletes legyen az úszóházban. Viszont tudni kell, hogy ezeknél a motoroknál a benzin fontos hűtő és kenő feladatot is végez. Ha elveszed a benzint, akkor melegebben fog járni a motor, kevesebb kenés mellett.
Re: Üzemanyagellátás
Heló mindenkinek ! Nekem az a problémám a motorommal ( ETZ 250) hogy sokat fogyaszt, 5l alá nem lehet de van hogy 6-6,3 l benzint is elfogyaszt 100km-enként. Hosszútávon is ennyit fogyaszt 90es tempónál jobban nem szoktam hajtani,de 2 személlyel is sűrűn közlekedek vele. A gyertya sötétbarnára van kiégve, útközben nem rángat szépen megy. De ha bemelegszik 1 kicsivel gyengébbnek érzem mint hidegen. Gyújtása 3.5 mm volt fhp-től beállítottam 3.0 mmre . Remélem valaki tudja mitől fogyaszt ennyit a leírtak alapján. Előre is köszönöm.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Üzemanyagellátás
...aztán a legtutibb megoldás a műgyantával való kiöntés, kerül vagy 2e Ft-ba és többet nincs vele dolgod....Target írta:Sziasztok!
Van valami ötletetek tank kipucolására?
Elég rozsdás belül...
Előre is kösz.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Oké akkor majd csak egy kicsit teszek bele hogy megnyugodjak annyira én se tervezem papásra a bejáratást mert akkor meg nagyon ellustul de azért csak módjával ne hogy elrontsamPerec írta:Ezt ugyanúgy senki nem tudja megmondani, mint hogy fimol mennyivel növeli a blokk élettartamát. Én most tettem egy keveset a járatáshoz, főleg a karbinak kell a kenés, de csak az ajánlott mennyiség töredékét. Ha az megnyugtat tegyél bele Te is kevesebbet akkor kopik is, meg nem is
Kupival ellentétben és már az elejétől jobban forgattam, mint általában, mert járatáshoz nem ajánlott az alacsony fordulat. Simán kihúzattam 4000-ig is, később még jobban (persze csak pár másodpercre).
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Üzemanyagellátás
Rendben, én is így csináltam, de azt hittem, hogy van erre valami speciális megoldásmoyos írta:Azt mondanám, hogy benzinnel semmiképp se rázzon senki tankot, bármit is pakol bele. Sőt!piki24 írta: Benzint öntesz bele meg egy jo marék apro kavicsot és rázod-rázod és rázod,ha elfáradtál késöbb folytatod és szép fényes lesz a belseje.
Én anno igy csináltam de egy jo tanács a csapon lévö rézszüröt ne feledd elötte kivenni.
(én elfelejtettem kivenni és 700ft volt egy uj szürö a csapra)
Üres tankot át kell mosni vízzel jó bőven. Ezután fakultatív a további eljárás. Én magam az apró csavaros rázogatást kiviteleztem amikor szükségem volt rá. Hozzáteszem, nincs betonkeverőm. A következőt majd átviszem Kupihoz
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
Ezt ugyanúgy senki nem tudja megmondani, mint hogy fimol mennyivel növeli a blokk élettartamát. Én most tettem egy keveset a járatáshoz, főleg a karbinak kell a kenés, de csak az ajánlott mennyiség töredékét. Ha az megnyugtat tegyél bele Te is kevesebbet akkor kopik is, meg nem is
Kupival ellentétben és már az elejétől jobban forgattam, mint általában, mert járatáshoz nem ajánlott az alacsony fordulat. Simán kihúzattam 4000-ig is, később még jobban (persze csak pár másodpercre).
Kupival ellentétben és már az elejétől jobban forgattam, mint általában, mert járatáshoz nem ajánlott az alacsony fordulat. Simán kihúzattam 4000-ig is, később még jobban (persze csak pár másodpercre).
Andrá$ írta:a blokk témába írtam a bejáratáshoz,nemtom hogy számít-e de eddig Fimolt használtam benzinhez bejáratáshoz érdemes ezt elhagyni?hiszen a Fimol csökkenti a súrlódást de a bejáratás lényege pont az hogy összekopjon vagy rosszul gondolom?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Üzemanyagellátás
a blokk témába írtam a bejáratáshoz,nemtom hogy számít-e de eddig Fimolt használtam benzinhez bejáratáshoz érdemes ezt elhagyni?hiszen a Fimol csökkenti a súrlódást de a bejáratás lényege pont az hogy összekopjon vagy rosszul gondolom?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 343
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Üzemanyagellátás
Azt mondanám, hogy benzinnel semmiképp se rázzon senki tankot, bármit is pakol bele. Sőt!piki24 írta:Benzint öntesz bele meg egy jo marék apro kavicsot és rázod-rázod és rázod,ha elfáradtál késöbb folytatod és szép fényes lesz a belseje.Target írta:Sziasztok!
Van valami ötletetek tank kipucolására?
Elég rozsdás belül...
Előre is kösz.
Én anno igy csináltam de egy jo tanács a csapon lévö rézszüröt ne feledd elötte kivenni.
(én elfelejtettem kivenni és 700ft volt egy uj szürö a csapra)
Üres tankot át kell mosni vízzel jó bőven. Ezután fakultatív a további eljárás. Én magam az apró csavaros rázogatást kiviteleztem amikor szükségem volt rá. Hozzáteszem, nincs betonkeverőm. A következőt majd átviszem Kupihoz
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Lehet brutális(lehet azért mert én is az vagyok?) de én ha nincs kedvem rázogatni"belekötöm a beton keverőbe gumipókkal de benzin helyett én inkább egy jó mosószeres vizet vagy rozsdamarót ajánlok kavics vagy anyacsavar de módjával mivel ki lehet hamar lyukasztani egy tankot.Régi jó módszerem a mezei konyhai hideg zsíroldó,amivel befújom a rozsdás tankot és hagyom állni 5percet s kavicsos mosás előtt.Tuti a hatása csak az asszony nem érti miért fogy a drága cucc..Target írta:Sziasztok!
Van valami ötletetek tank kipucolására?
Elég rozsdás belül...
Előre is kösz.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Benzint öntesz bele meg egy jo marék apro kavicsot és rázod-rázod és rázod,ha elfáradtál késöbb folytatod és szép fényes lesz a belseje.Target írta:Sziasztok!
Van valami ötletetek tank kipucolására?
Elég rozsdás belül...
Előre is kösz.
Én anno igy csináltam de egy jo tanács a csapon lévö rézszüröt ne feledd elötte kivenni.
(én elfelejtettem kivenni és 700ft volt egy uj szürö a csapra)
https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Van valami ötletetek tank kipucolására?
Elég rozsdás belül...
Előre is kösz.
Van valami ötletetek tank kipucolására?
Elég rozsdás belül...
Előre is kösz.
- Tbee
- Simsonos
- Hozzászólások: 111
- Csatlakozott: 2009.04.15. 22:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Üzemanyagellátás
Szia!atesz155 írta: Na, ha az alapjárati csavarral korrigálom, hogy jó legyen meleg motornál, akkor azon ugyanazon beállításoknál hideg motornál nem 2000-2200-es fordulatom van, mint Neked, hanem 4-5000
Alapjárattal már mi is szívtunk, nem tudtuk beállítani sehogy sem, nálunk generátor oldali főtengely szimering, meg úszóház benzinszint okozta a problémát.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Üzemanyagellátás
Na, ha az alapjárati csavarral korrigálom, hogy jó legyen meleg motornál, akkor azon ugyanazon beállításoknál hideg motornál nem 2000-2200-es fordulatom van, mint Neked, hanem 4-5000allllli írta:atesz155 írta: Persze hogy leáll ha nem állítasz rá a másik csavarral.
Ha betekert alapj. levegő csavarral tudsz stabil alapjáratot csinálni, akkor kevés a beáramló keverékben a benzin, ezt pedig sok minden okozhatja. Kopott karbi, szűkült alapjárati fúvóka, stb.
Igen én is úgy állítottam be h meleg motornál jó legyen. Hidegen nekem is magasabb az alapjárat, igaz nem sokkal. Hidegen 2000-2200 lámpák nélkül, 1800 lámpákkal, melegen meg 1400-1500.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
atesz155 írta:Na de az normális, hogy ha úgy állítom be meleg motornál az alapjárati csavart, hogy ideális legyen az alapjárat, és ne akarjon lefulladni,akkor ugyan azzal a beállítással hideg motornál úgy pörög mint az állat?MrDok írta: Persze hogy leáll ha nem állítasz rá a másik csavarral.
Ha betekert alapj. levegő csavarral tudsz stabil alapjáratot csinálni, akkor kevés a beáramló keverékben a benzin, ezt pedig sok minden okozhatja. Kopott karbi, szűkült alapjárati fúvóka, stb.
Igen én is úgy állítottam be h meleg motornál jó legyen. Hidegen nekem is magasabb az alapjárat, igaz nem sokkal. Hidegen 2000-2200 lámpák nélkül, 1800 lámpákkal, melegen meg 1400-1500.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Üzemanyagellátás
Na de az normális, hogy ha úgy állítom be meleg motornál az alapjárati csavart, hogy ideális legyen az alapjárat, és ne akarjon lefulladni,akkor ugyan azzal a beállítással hideg motornál úgy pörög mint az állat?MrDok írta:Persze hogy leáll ha nem állítasz rá a másik csavarral.atesz155 írta: Ha teljesen becsavarom a melléklevegő csavart, akkor leáll. Alapjárati fúvóka okozhatja ezt?
Ha betekert alapj. levegő csavarral tudsz stabil alapjáratot csinálni, akkor kevés a beáramló keverékben a benzin, ezt pedig sok minden okozhatja. Kopott karbi, szűkült alapjárati fúvóka, stb.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Szia!holiday írta:Sziasztok! Kedden lettem egy Ts 125 boldog tulajdonosa!!! Azt szeretném kérdezni hogy kinek mennyit fogyasztott a gépe? Előre is köszönöm!!!
A fogyasztás kérdése egy örök vitatéma, de állapottól, időjárástól, terheléstől, csuklótól stb függően kb 2.7-3.7 között eszik egy kisTS
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Urak!
TS250/1 Karburálás kérdés: Szocimotoroson lévő karbis cikkben a kiindulási alap a tű felülről a második rovátka, tehát amikor majdnem legmélyebbre kerül.
TS-em kézikönyve szerint pedig felülről a 4-5. helyzet, azaz majdnem a legmagasabb.
Ez nekem némileg ellentmondás, akkor most melyik a jó?
Most szép új csapágyakkal és szimmeringekkel felraktam a tűt (alulról a második), de iszonyat sokat kap és zabál, valamint nagyon nem megy. Dellortosítani akarok valamikor, de jó lenne addigra kiismernem, hogy milyen állapotot kellene elérnem azzal a karbival, tehát hogy tudjam mikor optimális.
Kinek hogy van beállítva a karbija? Elsősorban 30-as karbi setupok érdekelnek persze.
Második kérdés: le tudná nekem mérni valaki a gyári benzincsapnál mekkora a tartalék és normál állás közti csövecske hosszát? Utángyári benzincsapnál talán fél liter tartalék lehet, jó lenne tudni milyen hosszú csövecskét kell rá tennem, hogy a gyári 1.5 l meglegyen...
Egyszóval: ki hogy karburál?
Tudom-tudom próbálgatni kell minél többet, de jó lenne tudni mikor járok jó irányban.
Köszi.
Szerk.: Henger nem volt fúrva, most első túlméreten van, 40.000 km-el az órájában, váltó állapota alapján valósnak tűnik.
Van már egy kis hangja, meg pici válla, de érzésre van még benne élet, majd mérek egy kompressziót, ha tudok.
TS250/1 Karburálás kérdés: Szocimotoroson lévő karbis cikkben a kiindulási alap a tű felülről a második rovátka, tehát amikor majdnem legmélyebbre kerül.
TS-em kézikönyve szerint pedig felülről a 4-5. helyzet, azaz majdnem a legmagasabb.
Ez nekem némileg ellentmondás, akkor most melyik a jó?
Most szép új csapágyakkal és szimmeringekkel felraktam a tűt (alulról a második), de iszonyat sokat kap és zabál, valamint nagyon nem megy. Dellortosítani akarok valamikor, de jó lenne addigra kiismernem, hogy milyen állapotot kellene elérnem azzal a karbival, tehát hogy tudjam mikor optimális.
Kinek hogy van beállítva a karbija? Elsősorban 30-as karbi setupok érdekelnek persze.
Második kérdés: le tudná nekem mérni valaki a gyári benzincsapnál mekkora a tartalék és normál állás közti csövecske hosszát? Utángyári benzincsapnál talán fél liter tartalék lehet, jó lenne tudni milyen hosszú csövecskét kell rá tennem, hogy a gyári 1.5 l meglegyen...
Egyszóval: ki hogy karburál?
Tudom-tudom próbálgatni kell minél többet, de jó lenne tudni mikor járok jó irányban.
Köszi.
Szerk.: Henger nem volt fúrva, most első túlméreten van, 40.000 km-el az órájában, váltó állapota alapján valósnak tűnik.
Van már egy kis hangja, meg pici válla, de érzésre van még benne élet, majd mérek egy kompressziót, ha tudok.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tiger1342 2013.05.24. 10:17-kor.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok! Kedden lettem egy Ts 125 boldog tulajdonosa!!! Azt szeretném kérdezni hogy kinek mennyit fogyasztott a gépe? Előre is köszönöm!!!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Persze hogy leáll ha nem állítasz rá a másik csavarral.atesz155 írta: Ha teljesen becsavarom a melléklevegő csavart, akkor leáll. Alapjárati fúvóka okozhatja ezt?
Ha betekert alapj. levegő csavarral tudsz stabil alapjáratot csinálni, akkor kevés a beáramló keverékben a benzin, ezt pedig sok minden okozhatja. Kopott karbi, szűkült alapjárati fúvóka, stb.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Üzemanyagellátás
Ha teljesen becsavarom a melléklevegő csavart, akkor leáll. Alapjárati fúvóka okozhatja ezt?MrDok írta:Csavard be teljesen az alapjárati levegő csavart, vagy tegyél be egy kicsit nagyobb alapjárati fúvókát.atesz155 írta:A hétvégén egy majdnem 300 km-es túrát tettünk az asszonnyal, tökéletesen tette a dolgát a motor, egy kivétellel.
Már írtam pár hozzászólással ezelőtt, hogy meleg motornál nincs alapjáratom, és 3000-ig pörögni sem akar, azután úgy megy, ahogy kell, de lámpás elindulásnál azért kellemetlen, hogy szinte csúsztatni kell a kuplungot, hogy elinduljon, és ne fulladjak le.
Amit még észrevettem, és lehet hogy hasznos infó lehet, hogy ha pl. megállok egy pirosnál, akkor még megállás után 4-5 másodpercig van rendes alapjáratom, és utána esik le egészen a lefulladás határáig.
A melléklevegő csavart a legtágabb határok között állítgattam a túra során, de mindvégig megmaradt a fent leírj jelenség.
Mihez nyúljak, mit cseréljek? Azt sem árt tudnotok, hogy 300-as motorról van szó.
Viszonylag jó képeket már tettem fel a karbimról, nemtudom hogy onnan le tudjátok-e olvasni/felismeritek-e a fúvóka-méreteket.
Köszi a válaszokat előre is!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Csavard be teljesen az alapjárati levegő csavart, vagy tegyél be egy kicsit nagyobb alapjárati fúvókát.atesz155 írta:A hétvégén egy majdnem 300 km-es túrát tettünk az asszonnyal, tökéletesen tette a dolgát a motor, egy kivétellel.
Már írtam pár hozzászólással ezelőtt, hogy meleg motornál nincs alapjáratom, és 3000-ig pörögni sem akar, azután úgy megy, ahogy kell, de lámpás elindulásnál azért kellemetlen, hogy szinte csúsztatni kell a kuplungot, hogy elinduljon, és ne fulladjak le.
Amit még észrevettem, és lehet hogy hasznos infó lehet, hogy ha pl. megállok egy pirosnál, akkor még megállás után 4-5 másodpercig van rendes alapjáratom, és utána esik le egészen a lefulladás határáig.
A melléklevegő csavart a legtágabb határok között állítgattam a túra során, de mindvégig megmaradt a fent leírj jelenség.
Mihez nyúljak, mit cseréljek? Azt sem árt tudnotok, hogy 300-as motorról van szó.
Viszonylag jó képeket már tettem fel a karbimról, nemtudom hogy onnan le tudjátok-e olvasni/felismeritek-e a fúvóka-méreteket.
Köszi a válaszokat előre is!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Üzemanyagellátás
A hétvégén egy majdnem 300 km-es túrát tettünk az asszonnyal, tökéletesen tette a dolgát a motor, egy kivétellel.
Már írtam pár hozzászólással ezelőtt, hogy meleg motornál nincs alapjáratom, és 3000-ig pörögni sem akar, azután úgy megy, ahogy kell, de lámpás elindulásnál azért kellemetlen, hogy szinte csúsztatni kell a kuplungot, hogy elinduljon, és ne fulladjak le.
Amit még észrevettem, és lehet hogy hasznos infó lehet, hogy ha pl. megállok egy pirosnál, akkor még megállás után 4-5 másodpercig van rendes alapjáratom, és utána esik le egészen a lefulladás határáig.
A melléklevegő csavart a legtágabb határok között állítgattam a túra során, de mindvégig megmaradt a fent leírj jelenség.
Mihez nyúljak, mit cseréljek? Azt sem árt tudnotok, hogy 300-as motorról van szó.
Viszonylag jó képeket már tettem fel a karbimról, nemtudom hogy onnan le tudjátok-e olvasni/felismeritek-e a fúvóka-méreteket.
Köszi a válaszokat előre is!
Már írtam pár hozzászólással ezelőtt, hogy meleg motornál nincs alapjáratom, és 3000-ig pörögni sem akar, azután úgy megy, ahogy kell, de lámpás elindulásnál azért kellemetlen, hogy szinte csúsztatni kell a kuplungot, hogy elinduljon, és ne fulladjak le.
Amit még észrevettem, és lehet hogy hasznos infó lehet, hogy ha pl. megállok egy pirosnál, akkor még megállás után 4-5 másodpercig van rendes alapjáratom, és utána esik le egészen a lefulladás határáig.
A melléklevegő csavart a legtágabb határok között állítgattam a túra során, de mindvégig megmaradt a fent leírj jelenség.
Mihez nyúljak, mit cseréljek? Azt sem árt tudnotok, hogy 300-as motorról van szó.
Viszonylag jó képeket már tettem fel a karbimról, nemtudom hogy onnan le tudjátok-e olvasni/felismeritek-e a fúvóka-méreteket.
Köszi a válaszokat előre is!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Azóta már az állam is megszűnt (DDR), nemhogy a kiadó. )m-tom írta:Hol van az már....????matt1989 írta:
Köszönöm!
Szerintem 1-2 napon belül szedd le, nehogy rád szálljon a kiadó.
"VEB MOTORRADWERK ZSCHOPAU
Betrieb des IFA-Kombinates Zweiradfahrzeuge"
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Üzemanyagellátás
Hol van az már....????matt1989 írta:
Köszönöm!
Szerintem 1-2 napon belül szedd le, nehogy rád szálljon a kiadó.
"VEB MOTORRADWERK ZSCHOPAU
Betrieb des IFA-Kombinates Zweiradfahrzeuge"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm!tiger1342 írta: Persze, a saját gyári kezelési könyvéből
Publikussá tettem
Szerintem 1-2 napon belül szedd le, nehogy rád szálljon a kiadó.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Üzemanyagellátás
És benne van a kedvenc oldalam is (20.), miszerint 60-as tempónál a kis ts kb. 2,3 liter, míg a nagyTS 2,5 liter tüzelőanyagot fogyaszt, felette 70-85-ig a két motor fogyasztása kb. megegyezik és 4 liter alatti, felette már a nagyTS iszik kevesebbet. Ebből már is ki tudtam olvasni, hogy a nagyTS üzemanyag fogyasztása országúton, normál használat mellett kevesebb, mint a kicsié, és mondjuk egy bakony túrán bőven 3 liter alatt tarthatótiger1342 írta: Persze, a saját gyári kezelési könyvéből:
Publikussá tettem:
https://app.sugarsync.com/wf/D1871721_115_72800086
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég