Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

KILL3R etz írta: IGC-ből van/volt depresszióérzékelős változat, csak csillagászati áron...
Azt kellene az elektronvadász uraknak olcsón megépíteni.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

gesszti írta:
nyemi írta: A 2TB görbe.
Kép
Szerintem sokkal több előnnyel járna, ha nem csak a fordulatszám függvénye lenne az előgyújtás, hanem a gázkarállás - vagy a szívócsőben levő vákuum is beleszólna. Ott több elveszett paripa van. Egy kicsit túlzásnak tartom kis fordulaton ennyire elvenni az előgyuszit. 15 fok alá nem mennék, max csak az indítás és 1500 rpm alatt.

A fordulatszám függő előgyuszinál figyelembe kell venni, hogy milyen intenzitással van használva a motor. Esetleg külön programot írni cirkáláshoz, és tempózáshoz, ami akár menet közben váltható lenne.

IGC-ből van/volt depresszióérzékelős változat, csak csillagászati áron...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

nyemi írta: A 2TB görbe.
Kép
Szerintem sokkal több előnnyel járna, ha nem csak a fordulatszám függvénye lenne az előgyújtás, hanem a gázkarállás - vagy a szívócsőben levő vákuum is beleszólna. Ott több elveszett paripa van. Egy kicsit túlzásnak tartom kis fordulaton ennyire elvenni az előgyuszit. 15 fok alá nem mennék, max csak az indítás és 1500 rpm alatt.

A fordulatszám függő előgyuszinál figyelembe kell venni, hogy milyen intenzitással van használva a motor. Esetleg külön programot írni cirkáláshoz, és tempózáshoz, ami akár menet közben váltható lenne.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nekem ez kínai. :D #-o

Viszont nagyon szivesen megnéznék egy olyan videót ahol egy Mz-ben muzsikál egy ilyen akármi,esetleg hozzá egy leirást hogy mennyivel lett jobb a gép.
Ha sokat javit rajt akár teljesitményben,akár fogyasztásban,akkor van értelme erről diskurálni,esetleg üzletelni vele.
Szóval van ebből működő verzió Mz-re,ami nem horror ár és tényleg nagyot dob rajt?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Sziasztok
Most nem tudom eldönteni hogy minek vettétek elő ezt a "lerágott csontot".
De mert jóhiszemű vagyok, gondolom érdekel benneteket a kapcsolás és az áramkör működése.
Akkor parancsoljatok:
A program működése.
Kép
A Kapcsolási rajz.
Kép

Működésről egy videó.


A 2TB görbe.
Kép

Az áramkör plazma gyújtásra is alkalmas, nem standard gyertyával!!!!!



Ez egy MSD Plazma DC CDI , fordulatszámfüggő előgyújtás állítással.
Ha van kérdésetek vagy akár egy előgyújtás görbe elképzelésetek, szívesen fogadom. :wink:



Ez egy szabad forrású nyílt projekt. Bárki építhet magának 1 darabot.
Aki üzleti jelleggel szeretné megépíteni , vegye fel velem a kapcsolatot.



Üdv nyemi.

A változtatás joga fenntartva.
Csatolmányok
20130413.zip
2T-4T motorokhoz előre meg írt le tesztelt (működő:) program.
(837.08 KiB) Letöltve 124 alkalommal.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bobika68 írta:
Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.
Kép

Kép

Amint látom már megvehető a klónom.

Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.

Bocsi erről lemaradtam, nem tudom melyiket ki csinálta, de a felső nem alkalmas motorra ebben a formában,(alkatrész rögzítés), második gondos elkészítés, nem vitaként hoztam fel, de még ránézésre is az alsó viszi a prímet. Természetesen, egyiket sem volt alkalmam tesztelni, ennek tudatában, csakis vizuálisan formában szóltam hozzá.
Remélem, nem sértettem meg senki fiát, vagy lányát sem..
Ha már előhoztad, én is véleményezem.
Szerintem a két cucc között annyi a hasonlóság, hogy elektronikai és hogy téglalap alakú a nyák............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:Az valami spéci pirotechnikai "izzó"? :P
Igen, csak izzik, világít és nem robban. :D
Avatar
bobika68
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bobika68 »

Kedves Uraim!
Valaki nem tudja, mennyi az ETZ 250-es full kábelhossza áganként?
Avatar
bobika68
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bobika68 »

A fenét. Poénra ment.[/quote]

Tudom, én is poénnak szántam.. vagy mégsem? :DDDD
Avatar
bobika68
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bobika68 »

[quote="nyemi"][quote="sub-ee"][quote="nyemi"]



Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.
Kép

Kép


Amint látom már megvehető a klónom.

Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.



Bocsi erről lemaradtam, nem tudom melyiket ki csinálta, de a felső nem alkalmas motorra ebben a formában,(alkatrész rögzítés), második gondos elkészítés, nem vitaként hoztam fel, de még ránézésre is az alsó viszi a prímet. Természetesen, egyiket sem volt alkalmam tesztelni, ennek tudatában, csakis vizuálisan formában szóltam hozzá.
Remélem, nem sértettem meg senki fiát, vagy lányát sem..
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

bobika68 írta:A "tanító szaki" is hibázhat, de ez már messze nem szakértelemre vall.. vagy (hall) :lol:
A fenét. Poénra ment.
Avatar
bobika68
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bobika68 »

gesszti írta:
Gyula-bá írta:fordulatonként egyszer az izzónak meg kell gyulladnia
Az valami spéci pirotechnikai "izzó"? :P
A "tanító szaki" is hibázhat, de ez már messze nem szakértelemre vall.. vagy (hall) :lol:
Avatar
bobika68
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2012.09.24. 18:22
MZ-d típusa: ETZ250 ES125/1
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bobika68 »

CselliStunt írta:Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a 150-es ETZ-m nem ad szikrát. Kicseréltem a fesszabályzót, az egyenirányítót, a trafót, a gyújtókábelt, a gyertyapipát, a gyertyát, a kondenzátort, és még mindig nem ad szikrát. Az akksi jó. A biztosíték lehet a baja?
Üdv.
Ami lényeges, (megszakító) azt pont kihagytad.. ha már ennyi alkatrészt megvettél. Feltéve, ha nem elektronikus gyújtásod van rajt.
Érintkezési hiba lesz, nagy eséllyel..
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:fordulatonként egyszer az izzónak meg kell gyulladnia
Az valami spéci pirotechnikai "izzó"? :P
CselliStunt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: CselliStunt »

Gyula-bá írta:
CselliStunt írta:Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a 150-es ETZ-m nem ad szikrát. Kicseréltem a fesszabályzót, az egyenirányítót, a trafót, a gyújtókábelt, a gyertyapipát, a gyertyát, a kondenzátort, és még mindig nem ad szikrát. Az akksi jó. A biztosíték lehet a baja?
Üdv.
Igen, a biztosíték is lehet.
Készíts egy próba lámpát egy kb. 5W-os izzóból, majd ennek segítségével ellenőrizd:
- a feszültség meglétét a gyújtó trafó 15-jelű pontján, ha nincs fesz. akkor vagy a biztosíték rosz vagy valahol érintkezési hiba van vagy elkötöttél valamit
- ha itt van fesz. akkor kösd a próba lámpát a gy. kondenzátor és a test közé majd forgasd körbe a főtengelyt, fordulatonként egyszer az izzónak meg kell gyulladnia
Köszönöm! Megpróbálom!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

CselliStunt írta:Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a 150-es ETZ-m nem ad szikrát. Kicseréltem a fesszabályzót, az egyenirányítót, a trafót, a gyújtókábelt, a gyertyapipát, a gyertyát, a kondenzátort, és még mindig nem ad szikrát. Az akksi jó. A biztosíték lehet a baja?
Üdv.
Igen, a biztosíték is lehet.
Készíts egy próba lámpát egy kb. 5W-os izzóból, majd ennek segítségével ellenőrizd:
- a feszültség meglétét a gyújtó trafó 15-jelű pontján, ha nincs fesz. akkor vagy a biztosíték rosz vagy valahol érintkezési hiba van vagy elkötöttél valamit
- ha itt van fesz. akkor kösd a próba lámpát a gy. kondenzátor és a test közé majd forgasd körbe a főtengelyt, fordulatonként egyszer az izzónak meg kell gyulladnia
CselliStunt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: CselliStunt »

Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy a 150-es ETZ-m nem ad szikrát. Kicseréltem a fesszabályzót, az egyenirányítót, a trafót, a gyújtókábelt, a gyertyapipát, a gyertyát, a kondenzátort, és még mindig nem ad szikrát. Az akksi jó. A biztosíték lehet a baja?
Üdv.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Kép Kép Kép Kép Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

papay416 írta:Üdv! Milyen diódát javasoltok a visszáram kapcsoló helyett?
6V-dinamó:

mbr 1645 schottky dióda (45V, 16A) sok km óta szolgál nálam. rendes hűtés kell neki. (kb. 3x3x2 cm-es hűtőborda, mondjuk egy számítógép alaplapról)
papay416
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2009.07.05. 22:29
MZ-d típusa: ts 150
Tartózkodási hely: Kocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: papay416 »

Üdv! Milyen diódát javasoltok a visszáram kapcsoló helyett?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

revell írta:Mit tudok ilyenkor csinálni??
.
Amit a Geszti tanácsolt, kiegészítve azzal, hogy ha nincs akku. feszültség (vagy elégtelen mert azóta "magához tért valamennyire) akkor vagy akku. - kuka vagy "beragadt" a fesz. szab. áram kapcsoló érintkezője.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

gesszti írta:
atesz155 írta:*****.
6V-os, dinamós rendszernél nem feltétlen kell az elektronikus feszszab, mert túl nagy áramerősségek jönnek-mennek, és ezt nem nagyon bírják a nyomtatott áramkörök, vagy az alkatrészek. A visszáramkapcsolót (6V - dinamó) kell kiváltani egy jó combos diódával, és onnantól örök.

A kábelek rendbetételével maximálisan egyetértek.
Azt valóban nem írtam oda, hogy a 12V rendszerű gépekhez értettem az előbbi gondolat menetemet, a dinamó - 6V - rendszerűek elektromos felépítéséhez még nem volt szerencsém :)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

atesz155 írta:Srácok, olyan sok elektromos hiba leírással találkozok, amelyekkel régebben én is sokszor összeakadtam, de sikerült "rájönni", hogy mi ad a dolgokra szinte 99%-os megoldást. Az, amiket most felsorolok:

-Elektronikus gyújtás (mindegy, hogy milyen, csak a mechanikus működésű dolgok legyenek kiiktatva a gyújtás rendszerből (pl. megszakító)
-Elektronikus feszültség szabályzó
-Komplett újra kábelezés (és nem a saruk ellenőrizgetése, meg hasonló, hanem kompletten AZ EGÉSZ kábelezés cseréje)

Én ezeket csináltam a motoron, és fél éve semmilyen nemű elektromos rendellenességet sem tapasztaltam.
Persze, tudom, most majd jönnek a hozzászólások, hogy van aki a megszakítós gyújtásra, meg a gyári fesz.szabályzóra esküszik. Nem azt mondom, hogy a fenti módosítások nélkül garantáltan lesz elektromos meghibásodás a rendszerben, csak azt, hogy nekem a fenti három dolog megvalósítása hozta meg az elektromossági hiba mentességet.
6V-os, dinamós rendszernél nem feltétlen kell az elektronikus feszszab, mert túl nagy áramerősségek jönnek-mennek, és ezt nem nagyon bírják a nyomtatott áramkörök, vagy az alkatrészek. A visszáramkapcsolót (6V - dinamó) kell kiváltani egy jó combos diódával, és onnantól örök.

A kábelek rendbetételével maximálisan egyetértek.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

revell írta:sziasztok,

Az lenne a problémám, hogy ma mentem a motorral kb. 300 métert, majd leállítottam. Bementem a boltba.. Mikor el akartam indulni, semmilyen áramot nem kapott, a gyújtásra még a lámpa sem kapcsolt fel. Néztem a biztosítékokat, semmi bajuk, nincsenek kiégve.
Mit tudok ilyenkor csinálni??

üdv: revell
Először is megméred, hogy van-e az akksiban feszültség, aztán tovább keresed az érintkezési hibát. Szépen halad végig az áram útján értelem szerűen. Legjobb ilyen célra egy próbalámpa. Egyik felét testre, másik felével meg mégy szépen végig.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Srácok, olyan sok elektromos hiba leírással találkozok, amelyekkel régebben én is sokszor összeakadtam, de sikerült "rájönni", hogy mi ad a dolgokra szinte 99%-os megoldást. Az, amiket most felsorolok:

-Elektromos gyújtás (mindegy, hogy milyen, csak a mechanikus működésű dolgok legyenek kiiktatva a gyújtás rendszerből (pl. megszakító)
-Elektromos feszültség szabályzó
-Komplett újra kábelezés (és nem a saruk ellenőrizgetése, meg hasonló, hanem kompletten AZ EGÉSZ kábelezés cseréje)

Én ezeket csináltam a motoron, és fél éve semmilyen nemű elektromos rendellenességet sem tapasztaltam.
Persze, tudom, most majd jönnek a hozzászólások, hogy van aki a megszakítós gyújtásra, meg a gyári fesz.szabályzóra esküszik. Nem azt mondom, hogy a fenti módosítások nélkül garantáltan lesz elektromos meghibásodás a rendszerben, csak azt, hogy nekem a fenti három dolog megvalósítása hozta meg az elektromossági hiba mentességet.
revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revell »

sziasztok,

Az lenne a problémám, hogy ma mentem a motorral kb. 300 métert, majd leállítottam. Bementem a boltba.. Mikor el akartam indulni, semmilyen áramot nem kapott, a gyújtásra még a lámpa sem kapcsolt fel. Néztem a biztosítékokat, semmi bajuk, nincsenek kiégve.
Mit tudok ilyenkor csinálni??

üdv: revell
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Perec írta:Semmiféle sértegetésről nem írtam
Nem is tőled kérdeztem...

Gyerekek, döntsük már el, hogy lánykollégiumban vagyunk, vagy mi van...
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

mielőtt még miattam kaptok hajba,én vagyok a sügér...
és őróla lenne szó:
Kép

Kép

generátor ad töltést.magas fordulaton kisüti az ember szemét,de kisfordulaton le is áll.viszont,mint kiderült az aksit nem tölti.ma lemerült.hiába van világitásom.
és 12 voltos Etz 150

köszi a sok segitséget.
hátha kép alapján könnyebb eldönteni.bal oldali relé és jobb oldali relé így áll mindig.soha(!) nem változik.lehet megszivtam :? .vehettem volna lada fesszabot,2-őt ennek az árán.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Semmiféle sértegetésről nem írtam, van az előnézet gomb, amivel meg tudod nézni, hogyan jelenik meg majd a hozzászólás.
Nyemi tökéletesen használta a fórumot és képben volt, hogy zoli kérdezett, aki az adatlapján jelezte, hogy kiTZ-je van.
gesszti írta:
Perec írta:Hát igen oda kéne figyelni , mielőtt elkezdjük sértegetni a másikat.
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Nandor írta:A dinamó DF pontjához menő vezetéken.
Elvileg 2-3v-ból kellene előállítania 7v-ot de ha ennyit adok neki akkor nincs mérhető változás az akkun. Ráadásul a fordulat emelkedésével csökkenni kellene a gerjesztő feszültségnek, de ha én nekifeszítem a nyelvet a külső érintkezőnek /egyébként nincs töltés/ akkor a fordulat emelkedésével a gerjesztő feszültség 6v-ig is felmegy. Na ekkor már szikrázik a kapcsoló, de csak igy van elfogatható töltésem.
DF feszültségét nincs értelme mérni. (max egy elég gyors szkóppal) Egy 2W környéki izzót köss rá esetleg, azzal tudod figyelni, hogy valójában mit csinál a DF.

Ha neki kell szorítanod a külső érintkezőnek a nyelvet, hogy legyen töltés, akkor ott még érintkezési hiba van. Csiszold meg mégjobban, még tisztábbra az érintkezőket. A szabályzóét is, meg a visszáramkapcsolóét is. Ellenőrizd az akksi és a feszszab közti kábeleket.

Alapjárat környékén, vagy ennél kicsivel magasabb fordulaton a szabályzó nyelvnek stabilan a külső érintkezőnek kell feküdnie, ilyenkor valóban mérhető egyszerűbb műszerrel DF-en 6V környéki fesz.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

nyemi írta:
Perec írta:Hát igen oda kéne figyelni , mielőtt elkezdjük sértegetni a másikat.
Te ezen megsértődtél?
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

gesszti írta:]
Hol mérted a 4-5 V-ot?
A dinamó DF pontjához menő vezetéken.
Elvileg 2-3v-ból kellene előállítania 7v-ot de ha ennyit adok neki akkor nincs mérhető változás az akkun. Ráadásul a fordulat emelkedésével csökkenni kellene a gerjesztő feszültségnek, de ha én nekifeszítem a nyelvet a külső érintkezőnek /egyébként nincs töltés/ akkor a fordulat emelkedésével a gerjesztő feszültség 6v-ig is felmegy. Na ekkor már szikrázik a kapcsoló, de csak igy van elfogatható töltésem.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Perec írta:Annak ellenére, hogy Nyemi szakértelméről nem vagyok meggyőződve, a Tiedet pedig elismerem mégis úgy gondolom, hogy Nyemi hozzászólása ezúttal pontos.
Már megint kezdődik a személyeskedés. [-X
De azért köszönöm. :wink:
gesszti írta:Most viszont akkor azt kellene tisztázni, hogy melyik melyik kérdezőnél melyik rendszerről is van szó.
Hát igen oda kéne figyelni , mielőtt elkezdjük sértegetni a másikat.
Egy bocsánat kérést elfogadok. [-(

Üdv nyemi
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2013.05.19. 20:43-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Perec írta:Annak ellenére, hogy Nyemi szakértelméről nem vagyok meggyőződve, a Tiedet pedig elismerem mégis úgy gondolom, hogy Nyemi hozzászólása ezúttal pontos.
A Te válaszod pedig 6V-os rendszer esetén állja meg a helyét.
Volt szerencsém mindkét mechanikus szabályzóhoz és a 12V-osban tényleg áramtekercs van,
viszáramkapcsolóra pedig a diódák miatt nincs is szükség.
Helytálló meglátás.

Most viszont akkor azt kellene tisztázni, hogy melyik melyik kérdezőnél melyik rendszerről is van szó.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Annak ellenére, hogy Nyemi szakértelméről nem vagyok meggyőződve, a Tiedet pedig elismerem mégis úgy gondolom, hogy Nyemi hozzászólása ezúttal pontos.
A Te válaszod pedig 6V-os rendszer esetén állja meg a helyét.
Volt szerencsém mindkét mechanikus szabályzóhoz és a 12V-osban tényleg áramtekercs van,
viszáramkapcsolóra pedig a diódák miatt nincs is szükség.
gesszti írta:
nyemi írta:Szia
Az egykalapácsos rész a túláram kapcsoló. Ahhoz ne nyúlj.
Amúgy elektronikusban nincs is.
Az csak akkor mozdul meg ha túl nagy az áramfelvétel.(15A körül)
Szabályzáskor csak a három érintkezős dolgozik.
Úgy ahogy az előzőekben leírták. Üdv nyemi.
Nyemi bácsi, olvasd el mégegyszer a feszszab működéséről szóló leírásokat. Az egy "kalapácsos" rész nem túláram kapcsoló a sima elektromechanikus feszszabban, hanem visszáram kapcsoló. Van az elektronikusban is, mégpedig dióda formájában.
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zolee33 írta: oks'.és köszi a segitséget.
csak mostanában minden elszált....és féltem hogy vettem egy hibás fesszabot.
Nincs túláram kapcsoló az elektromechanikus feszszabban! Túlfeszültséget "figyel", de ez pont a másik, a három állású érintkező feladata.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

nyemi írta:Szia
Az egykalapácsos rész a túláram kapcsoló. Ahhoz ne nyúlj.
Amúgy elektronikusban nincs is.
Az csak akkor mozdul meg ha túl nagy az áramfelvétel.(15A körül)
Szabályzáskor csak a három érintkezős dolgozik.
Úgy ahogy az előzőekben leírták. Üdv nyemi.
Nyemi bácsi, olvasd el mégegyszer a feszszab működéséről szóló leírásokat. Az egy "kalapácsos" rész nem túláram kapcsoló a sima elektromechanikus feszszabban, hanem visszáram kapcsoló. Van az elektronikusban is, mégpedig dióda formájában.
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

Szia
Az egykalapácsos rész a túláram kapcsoló. Ahhoz ne nyúlj.
Amúgy elektronikusban nincs is.
Az csak akkor mozdul meg ha túl nagy az áramfelvétel.(15A körül)
Szabályzáskor csak a három érintkezős dolgozik.
Úgy ahogy az előzőekben leírták.

Üdv nyemi.[/quote]




oks'.és köszi a segitséget.
csak mostanában minden elszált....és féltem hogy vettem egy hibás fesszabot.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

gesszti írta:
zolee33 írta:Az akksi tuti halott. Töltés van, de szinte biztos hogy túltölt. Majd be lesz lőve ha lesz ami kell.
egyenlőre szétment a berugóm. Az fontosabb. Halott aksinak úgyse nagyon tud már ártani.
még egy apróság.
a feszszabon, a szimpla kalapácsos résznél normális hogy meg sem rezdül?
bocs a sok kérdésért, de kb.10 éve motoron sem ültem, és amit tudtam is elfelejtettem...
"meg se rezdül" - az nálad azt jelenti, hogy "meg se mozdul", vagy azt, hogy rezgés nélkül, szép finoman kapcsol?

Amúgy leállított motornál szétkapcsolva kell lennie, járó motornál, ha a dinamó feszültsége meghaladja az akksi feszültségét, akkor össze kell kapcsolnia, de ezt nem szabad rezegve, tétovázva tennie, mert akkor beég. Egyértelműen be, vagy ki kell kapcsolnia.
Szia
Az egykalapácsos rész a túláram kapcsoló. Ahhoz ne nyúlj.
Amúgy elektronikusban nincs is.
Az csak akkor mozdul meg ha túl nagy az áramfelvétel.(15A körül)
Szabályzáskor csak a három érintkezős dolgozik.
Úgy ahogy az előzőekben leírták.

Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

gesszti írta:
zolee33 írta:Az akksi tuti halott. Töltés van, de szinte biztos hogy túltölt. Majd be lesz lőve ha lesz ami kell.
egyenlőre szétment a berugóm. Az fontosabb. Halott aksinak úgyse nagyon tud már ártani.
még egy apróság.
a feszszabon, a szimpla kalapácsos résznél normális hogy meg sem rezdül?
bocs a sok kérdésért, de kb.10 éve motoron sem ültem, és amit tudtam is elfelejtettem...
"meg se rezdül" - az nálad azt jelenti, hogy "meg se mozdul", vagy azt, hogy rezgés nélkül, szép finoman kapcsol?

Amúgy leállított motornál szétkapcsolva kell lennie, járó motornál, ha a dinamó feszültsége meghaladja az akksi feszültségét, akkor össze kell kapcsolnia, de ezt nem szabad rezegve, tétovázva tennie, mert akkor beég. Egyértelműen be, vagy ki kell kapcsolnia.



a "megse rezdül" nálam annyi hogy mozgás nélkül ad ki apro szikrákat.
leállitott motornál is nekifekszik a külső résznek a kalapács.
majd veszek műszert.addig nem nyulok hozzá.
viszont a gyári kötésen(amit rajzrol néztem),változtatnom kellett,mert álto helyben leszivta az aksit,és ha leállitottam akkor világitott a töltés lámpa.
lehet elől is megkéne néznem a kötéseket rajz szerint.
de most szerintem tölti az aksit is mert majdnem teljesen merült volt,és nem áll le,világítás is van.
a fesszabályozon a laprugókon engedtem befelé egy kicsit,mert ugy tudom hogy akkor ad kevesebbet.de igy se változik a viselkedése.
no.majd okosabb leszek ha megveszem a műszert.....


ja.és az előzőben nem a dupla üllős részre gondoltam.hanem a tuloldalt.annak nem kell semmit se csinálnia?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zolee33 írta:Az akksi tuti halott. Töltés van, de szinte biztos hogy túltölt. Majd be lesz lőve ha lesz ami kell.
egyenlőre szétment a berugóm. Az fontosabb. Halott aksinak úgyse nagyon tud már ártani.
még egy apróság.
a feszszabon, a szimpla kalapácsos résznél normális hogy meg sem rezdül?
bocs a sok kérdésért, de kb.10 éve motoron sem ültem, és amit tudtam is elfelejtettem...
"meg se rezdül" - az nálad azt jelenti, hogy "meg se mozdul", vagy azt, hogy rezgés nélkül, szép finoman kapcsol?

Amúgy leállított motornál szétkapcsolva kell lennie, járó motornál, ha a dinamó feszültsége meghaladja az akksi feszültségét, akkor össze kell kapcsolnia, de ezt nem szabad rezegve, tétovázva tennie, mert akkor beég. Egyértelműen be, vagy ki kell kapcsolnia.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

janikamz írta:felraktam töltőre az akksit.kicsit olvasgattam itt és làttam olyan problémàt hogy gàzadàsoknàl nem nő a làmpa fényereje csak egy tartomànyban vilàgít.hàt ezt én is tapasztaltam.kilàmpàzom majd de a fesszab kalapàcsai normàl állapitban vannak nincsenek elégve megolvadva.viszont leszedtem a trafót nahàt egy lada 2101 es.nincs annak jelentősége hogy a zsiga 4t a wartburg meg a trabi 2t? lehet ez hibaforràs visszatöltésnél? mert én mikor leszedtem egy ddr-re vagy wartburgra szàmítottam...
Mi köze van a trafónak a töltéshez?
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

gesszti írta:
zolee33 írta: nem álligatni szeretném,csak érdekel mi a normális viselkedés.....a régi fesszab'on ha áram alá helyeztem beállt középre a kalapácsrész.viszont az a belső felét püfölte,és nem is volt töltés.
ez teljesen nekifekszik a külső résznek,és el sem mozdul onnan.soha.csak nagyobb fordulaton ad pici szikrákat,és apro mozgást.
azota mentem is vele.most értem haza.világitás kicsit erős.szerintem tultölt.de persze ki kéne mérni.majd megkérek valakit.
kis fordulaton viszont le is áll.teljesen tropa az aksi.pedig 1 hetes.ez az eredménye ha félrekötözgetik.....én meg megveszem használom,és csak akkor derül ki amikor már menthetetlen.
majd kap később ujat.
köszi a segitséget.
legalább tuti hogy jó.csak be kell lőni.
Az a normális, hogy alapból a külső érintkezőnek fekszik, és magasabb fordulaton elemelkedik egy kicsit. Az a jó, ha nem is látod a rezgését, csak hogy kicsit mozdul. (ehhez kell a próbalámpa a DF-en, hogy látható legyen, mikor kezd el rezegni)
Durva túltöltéssel 1 óra alatt tönkre lehet tenni egy ekkora akksit. 1500 Ft-ért van a tecskóban multiméter. Anélkül ne piszkáld a feszszabot. Ha állítasz a szabályzó kapcsoló rugójának előfeszítésén, akkor csak nagyon picit állíts. Ott szokták elrontani, hogy túl sokat állítanak, és nem értik, hogy miért nem jó. Inkább többször kell, picit állítani rajta, és próbálni, mérni. Feszültséget ilyenkor mindig az akksi sarkain mérünk!

Amúgy:

Külső oldalra fekszik: direkt gerjesztés
Középen áll: az előtét ellenálláson keresztül gerjeszt
Belső oldalnak fekszik: túltöltés esetén testre zárja a gerjesztést. Ha sokáig így van, akkor füstölhet az ellenállás.


az aksi tuti halott.töltés van.de szinte biztos hogy tultölt.majd be lessz lőve ha lessz ami kell.
egyenlőre szétment a berugom.az fontosabb.halott aksinak ugyse nagyon tud már ártani.
még egy apróság.
a fesszabon,a szimpla kalapácsos résznél normális hogy meg sem rezdül?
bocs a sok kérdésért,de kb.10 éve motron sem ültem ,és amit tudtam is elfelejtettem....
janikamz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.05.04. 11:17
MZ-d típusa: etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: janikamz »

felraktam töltőre az akksit.kicsit olvasgattam itt és làttam olyan problémàt hogy gàzadàsoknàl nem nő a làmpa fényereje csak egy tartomànyban vilàgít.hàt ezt én is tapasztaltam.kilàmpàzom majd de a fesszab kalapàcsai normàl állapitban vannak nincsenek elégve megolvadva.viszont leszedtem a trafót nahàt egy lada 2101 es.nincs annak jelentősége hogy a zsiga 4t a wartburg meg a trabi 2t? lehet ez hibaforràs visszatöltésnél? mert én mikor leszedtem egy ddr-re vagy wartburgra szàmítottam...
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zolee33 írta: nem álligatni szeretném,csak érdekel mi a normális viselkedés.....a régi fesszab'on ha áram alá helyeztem beállt középre a kalapácsrész.viszont az a belső felét püfölte,és nem is volt töltés.
ez teljesen nekifekszik a külső résznek,és el sem mozdul onnan.soha.csak nagyobb fordulaton ad pici szikrákat,és apro mozgást.
azota mentem is vele.most értem haza.világitás kicsit erős.szerintem tultölt.de persze ki kéne mérni.majd megkérek valakit.
kis fordulaton viszont le is áll.teljesen tropa az aksi.pedig 1 hetes.ez az eredménye ha félrekötözgetik.....én meg megveszem használom,és csak akkor derül ki amikor már menthetetlen.
majd kap később ujat.
köszi a segitséget.
legalább tuti hogy jó.csak be kell lőni.
Az a normális, hogy alapból a külső érintkezőnek fekszik, és magasabb fordulaton elemelkedik egy kicsit. Az a jó, ha nem is látod a rezgését, csak hogy kicsit mozdul. (ehhez kell a próbalámpa a DF-en, hogy látható legyen, mikor kezd el rezegni)
Durva túltöltéssel 1 óra alatt tönkre lehet tenni egy ekkora akksit. 1500 Ft-ért van a tecskóban multiméter. Anélkül ne piszkáld a feszszabot. Ha állítasz a szabályzó kapcsoló rugójának előfeszítésén, akkor csak nagyon picit állíts. Ott szokták elrontani, hogy túl sokat állítanak, és nem értik, hogy miért nem jó. Inkább többször kell, picit állítani rajta, és próbálni, mérni. Feszültséget ilyenkor mindig az akksi sarkain mérünk!

Amúgy:

Külső oldalra fekszik: direkt gerjesztés
Középen áll: az előtét ellenálláson keresztül gerjeszt
Belső oldalnak fekszik: túltöltés esetén testre zárja a gerjesztést. Ha sokáig így van, akkor füstölhet az ellenállás.
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

gesszti írta:
zolee33 írta:sziasztok
vettem fesszabot.gyárit.kalapács+trafo ujj.
megy.viszont nincs töltésem
világitás megy,de sz'tem csak aksirol.nem világosodik ki ha gázt adok.
a fesszabon az egyik oldalt dupla "üllős" megszakito van,ennek nem oda -vissza kellene járnia mindkét oldalt érintve?
mert ez csak a külsőt "püföli :(
Aki töltést akar javítani, vagy állítani, az vegyen egy feszmérőt, és ne a lámpa fényerejére hagyatkozzon!!!

Itt, ezen a fórumon aprólékosan leírtam korábban, kb. fél éve a hagyományos feszszab beállításait. Keresd vissza egy kicsit. Alapesetben a külső érintkezőhöz kellene érnie, és közepes fordulaton beáll középre az érintkező. Ha nagyon rángatózik, akkor valami nem ok. Valószínűleg a légrések nem megfelelők. Próbalámpa, és feszmérő nélkül neki se állj.

nem álligatni szeretném,csak érdekel mi a normális viselkedés.....a régi fesszab'on ha áram alá helyeztem beállt középre a kalapácsrész.viszont az a belső felét püfölte,és nem is volt töltés.
ez teljesen nekifekszik a külső résznek,és el sem mozdul onnan.soha.csak nagyobb fordulaton ad pici szikrákat,és apro mozgást.
azota mentem is vele.most értem haza.világitás kicsit erős.szerintem tultölt.de persze ki kéne mérni.majd megkérek valakit.
kis fordulaton viszont le is áll.teljesen tropa az aksi.pedig 1 hetes.ez az eredménye ha félrekötözgetik.....én meg megveszem használom,és csak akkor derül ki amikor már menthetetlen.
majd kap később ujat.
köszi a segitséget.
legalább tuti hogy jó.csak be kell lőni.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Valaki tudna nekem képet felrakni arról, hogy a gyári tranzisztoros gyújtásnak a kis fekete doboza, aminek az aksinál kell lennie hogyan van felfogatva? Vagy csak kb. a helyzetéről. Most fogom majd kicserélni a megszakítósat. :)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Nandor írta:Megint szarakszik a töltésem. :? Világításon csak akkor van megfelelő töltés, ha a fesz. szabot úgy állítom be, hogy 4-5v-ot küldjön a gerjesztésnek. Naná, hogy leégett az előtét ellenállás. ](*,)
Van viszont egy elektronikus szabályzóm amihez elvileg nem kell ellenállás.
A kérdésem az lenne, hogy ha beteszem ezt a szabályzót és kiveszem az ellenállást, akkor csak úgy szabadon kell hagyni a vezetékeket, vagy össze kell ott kötni valamit?
Hol mérted a 4-5 V-ot?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zolee33 írta:sziasztok
vettem fesszabot.gyárit.kalapács+trafo ujj.
megy.viszont nincs töltésem
világitás megy,de sz'tem csak aksirol.nem világosodik ki ha gázt adok.
a fesszabon az egyik oldalt dupla "üllős" megszakito van,ennek nem oda -vissza kellene járnia mindkét oldalt érintve?
mert ez csak a külsőt "püföli :(
Aki töltést akar javítani, vagy állítani, az vegyen egy feszmérőt, és ne a lámpa fényerejére hagyatkozzon!!!

Itt, ezen a fórumon aprólékosan leírtam korábban, kb. fél éve a hagyományos feszszab beállításait. Keresd vissza egy kicsit. Alapesetben a külső érintkezőhöz kellene érnie, és közepes fordulaton beáll középre az érintkező. Ha nagyon rángatózik, akkor valami nem ok. Valószínűleg a légrések nem megfelelők. Próbalámpa, és feszmérő nélkül neki se állj.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Nandor írta:
MrDok írta:]
Ne a töltést nézegesd! Vizsgáld végig a vezetékezésed, különös figyelemmel a sarukra, nem lötyöghet egy sem.
A töltéssel kapcsolatos sarukat kicseréltem,sajnos semmi változás. Viszont a vezetékekkel kapcsolatban igazad lehet. Holnap kiveszem az akkut meg a szabályzót és a dinamó mellé ki vezetékelem. Meglátjuk akkor lesz-e változás.
A 6V-os rendszer különösen érzékeny a kontaktokra! Ha valahol laza a saru, rosszul ül a helyén, laza benne a vezeték stb. akkor sokat tudsz vele szívni. Ha ezeket rendbe teszed akár örökös is lehet.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 41 vendég