Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.07.18. 07:59

én az utána keletkezett roncsolódást még le szoktam köszörülni 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

VDANI
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.07.17. 21:20

Hozzászólás Szerző: VDANI » 2008.07.17. 23:14

Kösz az infót. Kicsit megijedtem amikor a szerelési útmutatóban megláttam a célszerszámokat (olyanok nekem egyhamar nem lesznek).
De akkor úgy látszik egy erõs fogóval is menni fog. :lol:

Üdv!

Dani

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.07.17. 22:10

Hát én egy laposfejû fogóval rángattam ki a munkahengert... :twisted: Elég barbár megoldás de bejött:D A kis zégergyûrût ne felejtsd el kivenni...

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

re

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.07.17. 22:07

Szia VDANI!

Igazából sztem annyi az egész,hogy leveszed a fékkart,aztán egy fogóval(jó naggyal,mai befér :twisted: ) megfogod a fõfékhenger dugattyújának kilógó végét,és elvileg(bár kicsit erõlködve) ki tudod húzni az egészet,úgy ahogy van...
Mert azért az Mz a király....!:)

VDANI
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.07.17. 21:20

Hozzászólás Szerző: VDANI » 2008.07.17. 21:23

Sziasztok!

Meg tudja valaki mondani, hogy kell szétszedni a fõfékhengert speciális célszerszámok nélkül?

Üdv!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.07.17. 19:24

Bambi!

Samuval megbeszéltük a dolgokat...És arra jutottam hogy beruháznék egy ienre....
Csak lenne pár kérdésem... Ugye ezek új alkatrészek? Illetve ebben a 12 ropiban benne van a fõfékhenger, a kar, illetve a csõ is?

Válaszodat elõre is köszi!

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1890
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.07.17. 17:56

Felveszlek MSNre és segítek!!

KILL3R etz írta:Samu!

Tudnál akkor esetleg egy pár képet küldeni arról a fékrõl? :roll:
És mennyire vagy elégedett vele? Érdemes kicserélni?

A válaszodat elõre is köszönöm
Powered by Bambi

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.07.17. 12:42

Samu!

Tudnál akkor esetleg egy pár képet küldeni arról a fékrõl? :roll:
És mennyire vagy elégedett vele? Érdemes kicserélni?

A válaszodat elõre is köszönöm

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.07.17. 09:12

KILL3R etz írta:Bambi mester!:D

Elértem arra a pontra hogy kell az a fõfékhenger! Mert tegnap már a gyufát kerestem... :twisted:
Szóval van még azokból a Hyosung okból? Esetleg egy képet tudnál küldeni róla? És a tükröt hogy lehet megoldani?

A válaszodat elõre is köszönöm!
hali
elvoltam utazva,meg most nincsen otthon internet.ezért képet nemtudok küldeni,kérj a samutol,nekj js az van.
ára 12000ft a fõfékhengernek

Avatar
mzetz125r
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.07.10. 23:03
Tartózkodási hely: Gyöngyös

bowden

Hozzászólás Szerző: mzetz125r » 2008.07.16. 14:45

hmm ez tényleg jó ötletnek tûnik, gondolom könnyebb is beszerezni, viszont az nem belsõ fékkulcsos?
azt is fel tudom rakni kívülre az etz-re és az is állítható lesz??
sanyika

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.07.15. 19:45

matee86!

ja hogy drótzéger... :? ezt mondjad, ne azt h "gerebe bébe bábota" :P :lol:
köszi Samu a felvilágosítást 8)
mondjuk én azt kicseréltem egy normális zégerre amit fogóval meg tudok fogni. :)

akkor ez stimmel. de ami "alatta van alátét" az még nem :oops:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1890
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.07.15. 18:41

A karmantyút egy fém karika tartja kívülrõl, nézd csak meg a gépeden.
conus írta:hmm... miféle fémgyûrû a külsõ karmantyú elõtt? nem értem... :?
képet dobj már róla légyszíves :roll:
Powered by Bambi

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.07.15. 17:23

conus írta:hmm... miféle fémgyûrû a külsõ karmantyú elõtt? nem értem... :?
képet dobj már róla légyszíves :roll:

Egy kis fémgyûrû,aminek megvan a menete...legalább is nálam!
Szétszedni azt már nem akarom,mert félek,hogy megint elbaszódik,de megpróbálok kívülrõl csinálni egyet!
:wink:
Mert azért az Mz a király....!:)

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.07.15. 15:44

hmm... miféle fémgyûrû a külsõ karmantyú elõtt? nem értem... :?
képet dobj már róla légyszíves :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.07.15. 12:26

GYÕÕÕÕÕÕÕÕÕZELEM!!!! :P :P :P :P :lol: :lol: :lol: :smt005 :smt005

Ismét van elsõ tárcsafékem! :smt109 Azt hittem már kidobom az egészet a kukába,de végre sikerült megcsinálni!!
A 20*10*7-es duplaajkú szimering bejött :D Miután kivettem a külsõ karmantyú elötti kis fémgyûrût,már ,,simán,, be tudtam rakni,aztán még biztonság kedvéért raktam egy alátétet és vissza a kis gyûrût a helyére.....s most jó!Nem ereszt egy cseppet sem, és ismét faszán fog a fék!!!Azt hittem már beleõrülök....

Most végre jöhet a mûszaki!! :smt109

Köszönöm srácok a segítséget!! :smt038 :smt038 :smt023

Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.07.14. 23:00

KILL3R etz írta:Matee86 ha esetleg jutnál valamire akkor szoljál légyszi!
Hátha mégse kell 500 kilóméternyi benzinpénzt kiadnom:D
Mivel az utángyártott karmantyú egy rakás f*s,ezért vettem a conus által javasolt 20x10x7es duplaajkú szimeringet,amit ha egy kicsit átalakít(csiszolgat)az ember,akkor tökéletes lesz....csak ma egy kicsit túlságosan csiszolgattam :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Holnap ismét nekiállok,csak lesz már vmi.... :P
Mert azért az Mz a király....!:)

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: bowdenes

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.07.14. 22:56

mzetz125r írta:azért akarok bowdeneset feltenni mert átalakítom egy kicsit az egész lábtartót és kéne a hely, szóval ha leszedném a fékrudat meg egyebet, jobban férnék
végülis tud rá valaki választ? vagy P10, vagy talán Simson Schwalbe fékbowdenje?
tényleg várom a szakvéleményeket

lehet inkább közelebb kell keresned a választ...pl a 125 ös Ts-en is bowdenes a megoldás....
Mert azért az Mz a király....!:)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.07.14. 22:56

Matee86 ha esetleg jutnál valamire akkor szoljál légyszi!
Hátha mégse kell 500 kilóméternyi benzinpénzt kiadnom:D

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.07.14. 22:39

hmm, ez elég kacifántos dolog.

Avatar
mzetz125r
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.07.10. 23:03
Tartózkodási hely: Gyöngyös

bowdenes

Hozzászólás Szerző: mzetz125r » 2008.07.14. 22:22

azért akarok bowdeneset feltenni mert átalakítom egy kicsit az egész lábtartót és kéne a hely, szóval ha leszedném a fékrudat meg egyebet, jobban férnék
végülis tud rá valaki választ? vagy P10, vagy talán Simson Schwalbe fékbowdenje?
tényleg várom a szakvéleményeket
sanyika

Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Re: bowdenes fék

Hozzászólás Szerző: Gshp » 2008.07.14. 22:10

tigris írta:
mzetz125r írta:kérdésem: 125-ös etkóra fel lehet tenni hátra a dobfék mûködtetésére a rudazat helyett Panónia P20-as bowdenes rendszerét? van ennek a szerelésnek valami egészen speciális igénye?
Csak egy kérdés:
Miért jó kicserélni bowdenesre??? :?:
Biztos azért mert az élmény ha elszakad :D :lol:
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.07.14. 17:52

KILL3R etz írta:Bambi mester!:D

Elértem arra a pontra hogy kell az a fõfékhenger! Mert tegnap már a gyufát kerestem... :twisted:
Szóval van még azokból a Hyosung okból? Esetleg egy képet tudnál küldeni róla? És a tükröt hogy lehet megoldani?

A válaszodat elõre is köszönöm!

Átérzem Kill3r etz a helyzeted,én a is egész nap azt a szart csináltam,vettem normális szimeringet,de még nem jó.....De én még nem adom fel,holnap újra próbálom!Mondjuk az én türelmem is véges... :evil: :evil: :evil:
Mert azért az Mz a király....!:)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: bowdenes fék

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.07.14. 14:08

mzetz125r írta:kérdésem: 125-ös etkóra fel lehet tenni hátra a dobfék mûködtetésére a rudazat helyett Panónia P20-as bowdenes rendszerét? van ennek a szerelésnek valami egészen speciális igénye?
Csak egy kérdés:
Miért jó kicserélni bowdenesre??? :?:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.07.14. 14:06

Bambi mester!:D

Elértem arra a pontra hogy kell az a fõfékhenger! Mert tegnap már a gyufát kerestem... :twisted:
Szóval van még azokból a Hyosung okból? Esetleg egy képet tudnál küldeni róla? És a tükröt hogy lehet megoldani?

A válaszodat elõre is köszönöm!

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: sportkormány

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.07.11. 00:15

mzetz125r írta:csao Matee86
olvastam, hogy régebben volt sportkormányod az mz-dhez
megvan még? milyen volt? mondjuk egy képet tudsz feltenni? esetleg nem eladó?
kösz
Hello!
Megvan még a kormány,éppen a hétvégén fogom lecserélni a Bambi mestertõl kapott katonai ETZ kormányra! :D
Majd küldök neked képet róla privátba,ha érdekel eladó :twisted:

Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)

Avatar
mzetz125r
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.07.10. 23:03
Tartózkodási hely: Gyöngyös

bowdenes fék

Hozzászólás Szerző: mzetz125r » 2008.07.10. 23:09

kérdésem: 125-ös etkóra fel lehet tenni hátra a dobfék mûködtetésére a rudazat helyett Panónia P20-as bowdenes rendszerét? van ennek a szerelésnek valami egészen speciális igénye?
sanyika

Avatar
mzetz125r
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.07.10. 23:03
Tartózkodási hely: Gyöngyös

sportkormány

Hozzászólás Szerző: mzetz125r » 2008.07.10. 23:05

csao Matee86
olvastam, hogy régebben volt sportkormányod az mz-dhez
megvan még? milyen volt? mondjuk egy képet tudsz feltenni? esetleg nem eladó?
kösz
sanyika

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.07.07. 20:09

conus írta:20x10x7-es duplaajkú szimeringet próbálj meg belevenni. ha nem sikerül beletenni (nagyon szorul már félúton), akkor maróssal szedess ki a fõfékhenger testbõl, úgy h frankón illeszkedjen a szimering bele.
ha beszól a pofa, vagy nem szolgál ki, kérd el a vásárlók könyvét + tegyél panaszt az illetékes szerv(ek)nél. semmi köze nincs hozzá h te mire akarod használni. :x
Köszi a tanácsot,végülis én is erre a megoldásra jutottam,meglátjuk mi lesz!A boltos meg egy nagy paraszt volt,de nem fogok nekiállni vele vitatkozni,beszerzem máshonnan.. :twisted:
Mert azért az Mz a király....!:)

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.07.07. 17:02

20x10x7-es duplaajkú szimeringet próbálj meg belevenni. ha nem sikerül beletenni (nagyon szorul már félúton), akkor maróssal szedess ki a fõfékhenger testbõl, úgy h frankón illeszkedjen a szimering bele.
ha beszól a pofa, vagy nem szolgál ki, kérd el a vásárlók könyvét + tegyél panaszt az illetékes szerv(ek)nél. semmi köze nincs hozzá h te mire akarod használni. :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

ka

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.07.07. 15:09

Na igen...a minõségi után gyártott karmantyú :evil:
Én is sokat szívózom vele,nem tudtam normálisat venni.Mondom magamban semmi gond,van a városban csapágy\szimering bolt,majd ott gyártatok!be is mentem,de azt mondta az eladó fickó,hogy mivel a fékdugattyúmra kell,ezért nem csinálják meg :evil: Nem azért,de nem tök mindegy neki,hogy mire rakom?Úgyhogy én is próbálhatok megoldást találni...
Mert azért az Mz a király....!:)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.07.06. 20:49

Ahham mostmár tiszta... Köszi szépen megpróbálom akkor én is!
Majd beszámolok :D

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.07.06. 20:32

conus írta:Igen, ezen én is sokat tépelõdöm, hogy nem-e begyûri majd a dugattyú. Olyan volt az O gyûrû, hogy könnyen ráment, de szerelés elõtt nem esett le róla. :o
Akkor tudok pontosat mondani, ha egy másik ETZ fõfékhengeren szintén megcsinálom ezt az akciót 8)

Kép
jelenleg ennél többet nem tudok segíteni... :?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.07.06. 20:23

Köszi a gyors választ!

Mit értesz külsõ karmantyú alatt? És ha jól értem akkor arra kellene ráhúznom a karmantyút?
Bocsi késõ van ma már nekem :P

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.07.06. 16:11

vedd ki a fékdugattyút újra, vedd le a külsõ karmantyút és tegyél alá egy olyan 2mm-es O-gyûrût ami lazán jár a fékdugattyún, de ne lötyögjön!
én is így jártam aztán mérgemben felkaptam egy O gyûrût, beraktam a külsõ karmantyú alá és azóta is jó 8)
ja meg az is hasznos ha felpolírozod a fékdugattyú külsõ karmantyúval érintkezõ felületét :idea:
csak még nem volt idõm szétszedni hogy levegyem a méretét... :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.07.06. 15:26

Hali!

Most raktam össze a fõfékhengerem. De ez egy vicc... Azért cseréltem ki a karmantyút mert csöpögtette az olajat fékezésnél... Most az újjal álló helyben folyik...A minõségi utángyártott alkatrészek ugye.. :evil:
Ezért az lenne a kérdésem hogy mit lehet ezzel most csinálni? Van valami rendes minõségû karmantyú esetleg? Vagy valami más megoldást tud mondani valaki?

A válaszokat elõre is köszi!

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2008.07.06. 11:37

Hali!

Az elsõ fékem kicsit keményebb fékezésnél és dúrva fékezésnél is remeg a motor eleje. Ez azért lehet mert 8-as van az elsõ kerékbe? Kicsi 8as van benne, de annyi szerintem mindegyik küllõs MZ-be van. A hátsó féknél meg az a problémám, hogy mikor lenyomom a fékpedált, akkor csak kicsit húzza vissza a rugó, itt szerintem nem a fékkulcs fordul el 90fokot mert akkor kicsit se húzná vissza a rugó a fékpedált, hanem lent maradna. Szerintem a visszahúzórugó lehet a baja. Szerintetek? :)







___________________
Üdv.: Papszi :smt079

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.07.04. 23:57

Hogy szakadna le a keze annak, aki ezt elkövette!

Kép

Kép

Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Heló fékesek!

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.06.30. 23:19

Stravkó írta:
TZrider250 írta:Sziasztok motorosok!
Bambitól vettem török féklámpa kapcsolót. ritkán lehet kapni, de valóban jobb. Kb 4000 km óta szolgál.
Ha már fék, tegnap rendbe hoztuk a féknyerget a 250-esemen, mert szorult a tárcsa. Kipucoltuk a berohadt dugattyúkat, de Bambinak igaza lett, "beesett" a fékkar, mert az eleddig beragadt dugattyút is mozgatnia kell a fokozatosan kopó fõ fékhengernek. Sub-ee is szerint sem érdemes újrakarmantyúzni fent, mert rossz anyagból van a javító szett. Beljebb fog ugyan a fékkar, de legalább nem nyikorog, és mintha jobban is menne, hogy a dugattyúk nem érnek folyton a tárcsához.
A dugattyú és a tárcsa közé tegyél fékbetétet is!!! :lol: Jobb lesz a fékhatás!!! :lol: És a fékkar is kiljebb fog majd!!! :lol:

Üdv: Stravkó :twisted:
en meg sunyi modon tovabbmegyek....: a tárcsa szorul? hun? az a dolga, hogy jol szoruljon a kerekagyon :twisted:

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Heló fékesek!

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.06.30. 21:49

TZrider250 írta:Sziasztok motorosok!
Bambitól vettem török féklámpa kapcsolót. ritkán lehet kapni, de valóban jobb. Kb 4000 km óta szolgál.
Ha már fék, tegnap rendbe hoztuk a féknyerget a 250-esemen, mert szorult a tárcsa. Kipucoltuk a berohadt dugattyúkat, de Bambinak igaza lett, "beesett" a fékkar, mert az eleddig beragadt dugattyút is mozgatnia kell a fokozatosan kopó fõ fékhengernek. Sub-ee is szerint sem érdemes újrakarmantyúzni fent, mert rossz anyagból van a javító szett. Beljebb fog ugyan a fékkar, de legalább nem nyikorog, és mintha jobban is menne, hogy a dugattyúk nem érnek folyton a tárcsához.
A dugattyú és a tárcsa közé tegyél fékbetétet is!!! :lol: Jobb lesz a fékhatás!!! :lol: És a fékkar is kiljebb fog majd!!! :lol:

Üdv: Stravkó :twisted:
POD RACER
Szinter, pipa!!!

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Heló fékesek!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2008.06.30. 21:27

Sziasztok motorosok!
Bambitól vettem török féklámpa kapcsolót. ritkán lehet kapni, de valóban jobb. Kb 4000 km óta szolgál.
Ha már fék, tegnap rendbe hoztuk a féknyerget a 250-esemen, mert szorult a tárcsa. Kipucoltuk a berohadt dugattyúkat, de Bambinak igaza lett, "beesett" a fékkar, mert az eleddig beragadt dugattyút is mozgatnia kell a fokozatosan kopó fõ fékhengernek. Sub-ee is szerint sem érdemes újrakarmantyúzni fent, mert rossz anyagból van a javító szett. Beljebb fog ugyan a fékkar, de legalább nem nyikorog, és mintha jobban is menne, hogy a dugattyúk nem érnek folyton a tárcsához.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?

novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi » 2008.06.30. 14:32

KILL3R etz írta:Hali!

Lenne egy oan problémám, hogy nem villan a féklámpa az elsõ fékre... Én a kapcsolóra gondolok. Csak úgy hallottam hogy eléggé gányok az utángyártottak.. Lehet ezzel valamit kezdeni vagy vegyek utángyártottat?

Válaszokat elõre is köszi
Én egy nyomáskapcsolóval oldottam meg. Nem kell semmit rajta állítgatni, ha a fékrendszerben felépül az üzemi nyomás akkor kapcsol. Nem olcsó, de megbízhatóan mûködik. A kapcsoló beszereléséhez fém fékcsövesre kell alakítani a féket, mert annak a rögzítõcsavarjával kompatibilis/a helyett kell berakni.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.06.30. 09:49

Elég lutri az elsõ féklámpakapcsoló,volt olyan,amelyik 2 hetet bírt,a mostani több mint 2 éve mûködik.
Ha meg tudod oldani a rögzítést,végülis bármilyen nyomógomb jó lehet,ami bírja a hátsó féklámpa által felvett áramot (21W,ugye??? :oops: az ~2A 12V-os rendszernél).De az sem biztos,hogy jobban bírja az idõjárás viszontagságait,szóval szerintem utángyártott kapcsoló és ima :D
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.06.29. 14:39

Hali!

Lenne egy oan problémám, hogy nem villan a féklámpa az elsõ fékre... Én a kapcsolóra gondolok. Csak úgy hallottam hogy eléggé gányok az utángyártottak.. Lehet ezzel valamit kezdeni vagy vegyek utángyártottat?

Válaszokat elõre is köszi

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell » 2008.06.29. 02:01

Ok köszönöm a tippet!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.06.28. 20:51

bambi-t keresd meg, neki szokott lenni jó áron alternatív megoldásai erre a problémára 8)

Bambi Team Budapest, IX. kerület, Gubacsi út 6/c Tel.: +36 20 342 0977
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell » 2008.06.28. 19:37

Hi!

Új vagyok még itt és kapásból lenne egy iszonyú nagy problémám. Elvittem mûszakira a motorom(ETZ 250) és el is zavartak szépen az elsõ féket ha lassan huzza be az ember nem keményedik fel! Szétszedtük és láttuk ki van kopva az egész cserére szorul másképp nem lesz mûszakija sose.
Esetleg valakinek nincs eladó új tartályostól karostól mindenestõl cakk-pakk? Vagy valami olyan hely is természetesen érdekel ahol van és postai utánvétellel el is küldenék! Remélem tud valaki segíteni ebben! Hat éve nálam van a gép de még így sose jártam hogy mûszakin ilyen legyen, borzatóan szégyeltem magam el is vagyok keseredve teljesen emiatt! Javítani már nem lehet sajnos ezért mindenképpen új kellene. Huber és társánál kérdeztem de azt mondták nincs és nem is várható monstanság. Reménykedek de iszonyatosan tud nekem valaki segíteni!

Elõre is nagyon köszönöm válaszaitokat!

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

re

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.06.25. 14:39

z25z!

Köszi a tanácsot,a wiki-s szerelési tippeket már eddig is jól hasznosítottam,a tanácsok szerint jártam el!
Remélem minél elöbb megoldódik a problem,már nagyon hív az aszfalt:D

Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.06.24. 21:51

az hogy a fekolaj visszafele is aramlik az normalis, amit meg megprobalhatsz, hogy a fekcso fofekhenger csatlakozasanal a hajlatban szokott bent maradni egy kis levego vedd le a sapkat es nagyon ovatos huzogatasokkal jatsz a fekkarral, ha azt latod hogy nagyon apro levegobuborekok vannak az olajban akkor ezt addig kell csinalnod amig mar a visszaaramlo olaj buborekmentes nem lesz, de vigyazz erosebb behuzasnal pofanb.sz az olaj :evil:


help.: http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel% ... 9krendszer

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: hm...

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.06.24. 21:30

Stravkó írta:
Matee86 írta:Sziasztok!

A következõ a helyzet....már csak az elsõ tárcsafékem válszt el a mûszaki vizsgától,és már nagyon kivan vele mindenem!Amikor egy dolgot orvosolok,kiderül hogy van még más is...nem tudom mikor érhetek a végére már....
Legutóbb észleltem,hogy a munkahengerben az eggyik dugattyú be van ragadva,mert mikor vettem,vagy 7 évet állt egyhelyben..Csináltattam újat,faszán passzolt is bele....Ha nincs neki ellentartva,mind a kettõ dugattyút nyomja ki,ahogy kell,azonban ha rárakom a tárcsára,csak a jobb oldali nyom,a bal nem.....hogy miért?fene tudja....Másik az,hogy számtalanszor légtelenítettem olajcsere után,sztem valahogy mégis maradhat benne levegõ,mert egyszerûen nem keményedik rendesen,sõt olyan rugalmasan keményedik(ami ha jól tudom a levegõre utal a rendszerben)....A légtelenítés folyamatával,ill kivitelezésével nem hiszem hogy gond van,mert már csináltam párszor ilyet,és eddig is a jól bevált,, pumpál-kienged,, módszert alkalmaztam...A mási idegesítõ dolog,hogy a ráfog a tárcsára...

A fõfékhengert is széttszedtem,kitisztítottam,a karmantyúkat kicseréltem,mondjuk csak a szar 100Ft-osakat tudtam venni,de nem ereszt,nem folyik az olaj sehol,viszont ha felnyitom a kupakot,akkor azt látom,hogy a fékolaj visszafelé nyomja a tartályba,ill egy részét biztos....Ez miért lehet????

már nagyon elegem van belõle,mert ahelyett hogy mehetnék már vele mindenhova,csak a kis Ts-emmel vígasztalódom :(
Ha valakinek volt már hasonló gondja és tud segíteni,vagy esetleg Szekszárd felé gurul,és van kedve megnézni,annak nagyon megköszönném!!

Üdv:Máté
Szerintem vegyél rá új fékcsövet is,ha még nem tetted meg, mert ha régi a fékcsõ, amiatt ráfoghat a tárcsára! A belsõ keresztmetszete annyira leszûkül,hogy nem engedi vissza a fékfolyadékot,csak lassan.Légtelenítésnél pedig a kormányt fordítsd balra,mert úgy nem tud légbuborék maradni a fõhengerben! Feltéve ha gyári kormány van benne!
Ha így sem megy,és az alsó munkahenger nem szorul,akkor nemtom mi van vele. Valószínûleg venned kell egy új fõhengert. Ajánlatos jobbat venni az MZ fõhengernél! Bambinál talán van még Hyosungé!

Üdv: Stravkó

Köszi Stravkó!
A fékcsövet még nem cseréltem,de még a héten szerzek!!Ha akkor sincs változás,sok szidkozódás közepette elgondolkodom az új fõkéhengeren,de az biztos nem gyári MZ lesz! :twisted:

Üdv:Máté :)
Mert azért az Mz a király....!:)

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: hm...

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.06.24. 19:44

Matee86 írta:Sziasztok!

A következõ a helyzet....már csak az elsõ tárcsafékem válszt el a mûszaki vizsgától,és már nagyon kivan vele mindenem!Amikor egy dolgot orvosolok,kiderül hogy van még más is...nem tudom mikor érhetek a végére már....
Legutóbb észleltem,hogy a munkahengerben az eggyik dugattyú be van ragadva,mert mikor vettem,vagy 7 évet állt egyhelyben..Csináltattam újat,faszán passzolt is bele....Ha nincs neki ellentartva,mind a kettõ dugattyút nyomja ki,ahogy kell,azonban ha rárakom a tárcsára,csak a jobb oldali nyom,a bal nem.....hogy miért?fene tudja....Másik az,hogy számtalanszor légtelenítettem olajcsere után,sztem valahogy mégis maradhat benne levegõ,mert egyszerûen nem keményedik rendesen,sõt olyan rugalmasan keményedik(ami ha jól tudom a levegõre utal a rendszerben)....A légtelenítés folyamatával,ill kivitelezésével nem hiszem hogy gond van,mert már csináltam párszor ilyet,és eddig is a jól bevált,, pumpál-kienged,, módszert alkalmaztam...A mási idegesítõ dolog,hogy a ráfog a tárcsára...

A fõfékhengert is széttszedtem,kitisztítottam,a karmantyúkat kicseréltem,mondjuk csak a szar 100Ft-osakat tudtam venni,de nem ereszt,nem folyik az olaj sehol,viszont ha felnyitom a kupakot,akkor azt látom,hogy a fékolaj visszafelé nyomja a tartályba,ill egy részét biztos....Ez miért lehet????

már nagyon elegem van belõle,mert ahelyett hogy mehetnék már vele mindenhova,csak a kis Ts-emmel vígasztalódom :(
Ha valakinek volt már hasonló gondja és tud segíteni,vagy esetleg Szekszárd felé gurul,és van kedve megnézni,annak nagyon megköszönném!!

Üdv:Máté
Szerintem vegyél rá új fékcsövet is,ha még nem tetted meg, mert ha régi a fékcsõ, amiatt ráfoghat a tárcsára! A belsõ keresztmetszete annyira leszûkül,hogy nem engedi vissza a fékfolyadékot,csak lassan.Légtelenítésnél pedig a kormányt fordítsd balra,mert úgy nem tud légbuborék maradni a fõhengerben! Feltéve ha gyári kormány van benne!
Ha így sem megy,és az alsó munkahenger nem szorul,akkor nemtom mi van vele. Valószínûleg venned kell egy új fõhengert. Ajánlatos jobbat venni az MZ fõhengernél! Bambinál talán van még Hyosungé!

Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: popitty valamint 33 vendég